آرما مدیا
⭕️ واکنش کاربران توییتر به حادثه حرم رضوی
🔹روز گذشته حرم مطهر رضوی شاهد سوء قصد فردی به سه روحانی جهادگر بود، مجرمی که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان، تبعه خارجی است و گفته میشود وابستگی جریانی به گروههای تکفیری وهابی دارد. این فرد که با اقدام خشونتآمیز خود منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت دو نفر دیگر شده است، هر چند توسط زائران دستگیر میشود اما موجی از واکنشها را با خود به همراه داشته است. رصد دیتاک از بستر توییتر حاکی از آن است که کاربران این پلتفرم با ۲ هزار و ۹۶۰ توییت، ۲ هزار و ۱۶۹ ریتوییت و ۱۵ هزار و ۶۵۸ لایک نسبت به این اقدام واکنش نشان دادهاند.
#️⃣ #مشهد، #حادثه_حرم_رضوی، #زائران_شهید، #طلبه و #شهید_اصلانی هشتگهای پرکابرد و نتیجه کنشگری کاربران توییتر در این باره بوده است.
💬 توییت «ساعتی پیش، در حرم رضوی، فردی با چاقو به چند طلبه حمله کرده که در اثر این حمله یک نفر شهید و یک نفر هم مجروح شده. ضارب دستگیر شده و تحقیقات در حال انجام است. استیصال دشمنان ملت ایران به جایی رسیده که هم حرمت اماکن مقدسه را میشکنند و هم دوباره به قتل مردم عادی روی آوردهاند.» پرلایک ترین توییت بوده است.
🔸با نگاهی به رفتار و روند کنش رسانهای گروههای معاند و مخالف، تقسیم کار و پاس کاری محتوایی معناداری را شاهدیم. گروههای ضدانقلاب و برانداز با ابراز شادمانی از این رخداد، به تداوم حذف خشن روحانیت تاکید دارند و در بستهها و پروندههای خبری آنها این خط خبری مشهود است.
🔸شبکههای ماهوارهای به طور گسترده با اقدامی ترکیبی و در سه گانه «شیعه و سنی»، «افغان ستیزی» و «ضدیت با روحانیت» به این موضوع پرداختند و از سوی دیگر برخی گروهها در داخل بر موضوع افغان ستیزی متمرکز شدهاند و موج رسانهای هفتههای اخیر و بزرگنمایی و بازنماییهای رسانهای صورت گرفته نیز موئید این ادعاست.
🔸آنچه نباید از نظر دور داشت دقت نظر نهادهای رسانهای، انتظامی و امنیتی در مدیریت افکار عمومی است چراکه در نبرد شناختی موجود، بنای بر ایجاد انشقاق اجتماعی و عقیدتی و گرفتن ماهی از این آب گل آلود است.
✍ معصومه نصیری
✅ @media_arma
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️افشاگری حجازی فر از سنگاندازی همرزمان شهید باکری در تولید موقعیت مهدی
✅ @media_arma
🔎فقدان رژیم مصرف و تاثیرات دهگانه رسانه بر مدیریت ذهن
💡برای اینکه از حضور روزانه ۴ تا ۶ ساعته نوجوانان و جوانان در فضای رسانه ای اعم از دیدن فیلم و سریال تا بازی های رایانه ای و چت کردن و حضور در شبکه های اجتماعی، ارزیابی دقیقی داشته باشیم و روش حل مساله و خط مشی گذاری درستی در سطح ۱.فرد و ۲.خانواده و ۳.جامعه، اتخاذ نمایبم، ده مورد از ردپاهای ذهنی شناختی رسانه در افراد را باهم مرور می کنیم.
1⃣پایین آمدن سطح تمرکز و توجه ذهنی در اثر مصرف زیاد و متنوع رسانه و بنوعی بیش فعالی ذهنی در برابر حوادث و رویدادها و مسائل زندگی است که بقولی کثرت دریافت اطلاعات رسانه ای، فقرتوجه و تمرکز بدنبال خواهد داشت.
2⃣رو به افول نهادن قدرت تفکر و تحلیل و پردازش مسائل بدلیل انباشت بی رویه و بدون دروازبانی اطلاعات که همان عادت به خام خوری اطلاعات می باشد که حاصلش نتیجه گیری های غلط با مقدمات هرجایی و همه جایی رسانه ای بدون دقت در منبع و فرهنگ و موقعیت خاص آن اطلاعات دریافتی است.
3⃣خستگی و فرسودگی ذهنی و پایین آمدن تاب آوری مغز در برابر حوادث و رویدادهای روزمره که بنوعی ذهن عصبی و افسرده و عجول را منجر می شود که رفتارهای تکانشی خاصی هم بدنبال خواهد آورد.
4⃣ساده سازی ذهن و پایین آمدن ضریب هوشی بدلیل مواجهه با رسانه بدون رژیم مصرف خاص که ندیدن ابعاد متعدد ماجرا در روش حل مساله یکی از نشانه های آن می باشد.
5⃣شرطی شدن ذهن و عادت کردن به سرگرمی رسانه ای اطلاعاتی و درنتیجه ایستایی رشد وبلوغ فکری و نداشتن ایده های کلان برای اتفاقات بزرگ زندگی همچون مساله انتخاب رشته و شریک زندگی و شغل و ...
6⃣تنبلی ذهنی و فقدان خلاقیت و اعتیاد افراطی به محرک بیرونی جهت فعالیت و برنامه ریزی روزانه یا بلندمدت بدلیل عدم مدیریت مصرف رسانه ای
7⃣تنزل ذوق معرفتی و درنتیجه افت شدید علمی شناختی بدلیل خاصیت هیجان زای رسانه ای و فاصله گرفتن از کتاب و درس و مطالعات مکتوب
8⃣آسیب دیدن هوش بصری بدلیل انگاره سازی های اجاره ای و بدون مکث و تحلیل و همچنین انعکاس مستقیم تصاویر از طریق مانیتورها و سبقت گرفتن تخیلاتِ رسانه ساخته بر تاملات خودساخته در ذهن
9⃣لاغرشدن تفکرانتقادی و بنوعی ضعیف شدن ذهن انسان در برابر جهان هستی بدلیل عادی شدن مصرف بدون فیلتر رسانه ای و در نتیجه پیدایش اخلاق محافظه کار در زندگی
🔟چالش خودآگاهی و نداشتن فرصت یا حوصله یا دغدغه برای خلوت فکری و مراقبه و محاسبه شخصیتی بدلیل مصرف حجم بالای رسانه ای که استقلال ذهنی و شخصیتی انسان را نیز زیر سوال برده و به یک موجود وابسته و هراسان از تنهایی و معتاد به تایید و حضور دیگران تبدیل می کند.
✍علیرضامحمدلو
✅ @media_arma
🌇 #پوستر اختصاصی | به مناسبت سالروز شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی
🖌 تصویرسازی: محمدعلی نادری
🔸 تهیه شده در گروه هنری مؤسسه مصاف (استودیو مصاف)
✅ @Media_arma
آرما مدیا
🔴چین چگونه با اینفلوئنسرها در اینستاگرام، فیسبوک و تیکتاک در دنیای مجازی غرب نفوذ میکند؟
♦️تحقیقات آژانس خبری آسوشیتدپرس نشان می دهد که دولت چین با کنترل کامل «حساب های چینی پرفالوور و پربیننده» شبکه های اجتماعی از جمله تیک تاک و فیس بوک، مهم ترین راه نفوذ تبلیغاتی در دنیای مجازی در غرب را پیدا کرده است.
♦️بررسی ها بوضوح نشان میدهند که دولت چین «بی سروصدا شبکه ای گسترده از شخصیت های محبوب در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده که دیدگاه های حزب کمونیست چین را بصورت غیرمستقیم تبلیغ و میلیون ها کاربر در غرب طوطی وار این ویدئوها و اخبار را لایک می کنند.»
♦️همزمان این حساب های وابسته به پکن، سعی دارند اذهان عمومی شهروندان کشورهای غربی را از انتقادات گسترده بین المللی علیه چین، از جمله نقض گسترده حقوق بشر منحرف کرده و برای پرجمعیت ترین کشور جهان تبلیغ کنند.
♦️پکن همچنین از برخی از خبرنگاران حرفه ای شبکه ها و رسانه های دولتی به عنوان «اینفلوئنسر و یا بلاگر» در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تیک تاک حمایت می کند تا این روزنامه نگاران دقیقا سیاست های مدنظر پکن را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنند.
♦️ طبق تحقیقات «میبورو»، شرکت آمریکایی که عملیات اطلاعات جعلی نفوذی از خارج را ردیابی می کند، حداقل ۲۰۰ اینفلوئنسر وابسته به دولت چین، دست کم به ۳۸ زبان مختلف روی شبکه های اجتماعی برای این کشور تبلیغ می کنند./ژئوپلیتیک رسانه
✅ @media_arma
📸چهار شیوه استفاده از رسانههای اجتماعی برای رونق بخشیدن به کسب و کار ها
#اینفوگرافیک
✅ @media_arma
آرما مدیا
💢 نقد فیلم و سریال های ایرانی و خارجی
"انگل"
📽کارگردان: بونگ جون هو
📝 انگل یا چگونه به نفع سرمایه داری فیلم بسازیم
🔻فیلم با سمپاشی زیرزمینی که خانواده کره ای در آن زندگی می کنند شروع می شود. با دوربینی که سمت ماشین سمپاشی ایستاده و به مثابه حشره با آدم ها برخورد می کند.
🔻فیلم به وضوح وقت تلف می کند و اضافه می شود تک اعضای خانواده مفلوک (حشره ها) را با ساز و کاری تکراری به عنوان خدمتکاران خانواده ثروتمند که اصلا نمیفهمیم چطور ثروتمند شده اند روایت می کند، در آخر هم خانواده کره ای در خانه شان تا گردن در فرو میروند. همین قدر ضد انسانی و با نگاهی از بالا و عاقل اندر سفیه.
🔻 فیلم چه میگوید؟ این که در پس ظاهر شیک و مرتبه زندگی سرمایه داران و به قول فیلم، در خانه هایشان، زیر طبقات فرودست، مثل حشره و انگل زندگی می کنند؟ همین قدر ساده انگارانه و دم دستی، شعاری و در سطح.
🔻 آیا فیلمساز دلسوز طبقه انگل هاست؟ چگونه می شود ادعای دلسوزی فیلمساز برای حاشیه نشینان را قبول کرد؟ آن جا که پدر خانواده فقیر، چاقو را تا دسته خانواده خانواده ثروتمند فرو می کند؟ آن هم به این بهانه که یک بار مرد ثروتمند در خفا با همسرش درباره بوی بدن او حرف زده و او اتفاقی شنیده است؟ که ضد فقراست و به نفع سرمایه داری.
🔻 فیلم هایی مثل انگل که هرج و مرج را جای سرمایه داری می گذارند و می دهند، در زمین سرمایه داری بازی می کنند، نه در مقابل آن.
🔻 جوکر و ویمثلوندتا و دو جین فیلم به اصطلاح ضد سرمایه داری دیگر هم همینطور هستند.
🔻در پایان فیلم دیگر همه چیز لو میرود. فیلمساز فقط میخواسته چند سوسک آدم نما به ما نشان دهد و چنان آخر فیلم را رها کند که باورنکردنی است.
🔻فیلم با پسر خانواده شروع می شود و با پدر به پایان می رسد. پسر هم می شود یک رویاپرداز، رویا پردازی که در آرزوی داشتن زندگی آن چنانی لحظه شماری می کند. عجب! سرمایه داری فرو نریزد آقای فیلمساز!
✍محمد قربانی
#نقد_فیلم
✅ @media_arma