eitaa logo
✒مـــــه شکن
276 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
505 ویدیو
87 فایل
﷽ درپیچ وخم جاده ی زندگی،گاهی فضای تاریک و مه آلود آنرا باید بامــه شکن عبور کرد . . . لینک کانال: http://eitaa.com/joinchat/1914503168Cda63e1f57f ارتباط: @s_heydari110 حیـــدری
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 برای امام زمان عج، عباس باشیم 🔺چند خصوصیتِ حضرت عباس از زبان امام صادق علیهما السلام ذکر شده که می تواند برای منتظرین و کسانی که می خواهند برای امام زمان(عج) همچون حضرت عباس باشند، مورد توجه قرار گیرد: امام صادق علیه السلام: « عموى ما عبّاس، داراى -بينشى ژرف، -ايمانى راسخ بود، -همراه با امام حسين عليه السلام جهاد كرد، و نيك آزمايش داد، و به شهادت رسید. » /عمدة الطّالب، ص۳۵۶ @meh_shekan
باسلام.... چگونه از این ایام، نیمه ی شعبان را با بهتر درک کنیم؟👆 @meh_shekan
🔺سلام به آینده میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک
🔖یا صاحب الزمان! به انتظارت نه تنها نشسته ایم بلکه به سوی تو می آییم... @meh_shekan
امام خمینی (ره): این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هستیم، پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عجّل علی فرجه. عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید، همه با هم بشوید، إن‌شاءالله ظهور می کند ایشان صحیفه امام ره،ج۱۸ ص۱۹۰ @meh_shekan
🔖اضطرارِ قیام آفرین و زمینه سازی ظهور 🔹منتظران امام زمان چه باید کنند؟ 🔺اضطراری که بخواهد ما را بیشتر زمین گیر و تخدیر و ضعیف کند و از طرفی دشمنان امام زمان را مسلط و قوی گرداند، آن اضطرار مَد نظر روایات نیست، بلکه اضطراری باید باشد که قیام آفرین و باعث رفع موانعِ ظهور گردد.   🔻تصور کنید در یک روز گرم تابستان، به واسطه ی برق، وقتی وسیله ی سرمایشی روشن است و همزمان داریم برنامه مهم تلویزیونی نگاه می کنیم و از طرفی یخچالی که در آن مواد فاسد شدنی و آب خنک و... نگهداری شده، همه مشغول کار کردن اند، یکمرتبه برق قطع شود! در این لحظه چه حسی و حالتی به ما دست می دهد؟! بدون شک در وجود ما یک اضطرار و بی تابی ایجاد می شود. اینقدر این برق برای ما ضروری است که در نبود آن، نمی توان دست روی دست گذاشت. چرا؟! چون در نبود و غیاب برق، از گرما کلافه می شویم، از برنامه ای که مهم بود محروم شدیم، آب خنک و مواد غذایی هم رو به فاسد شدن و از دست رفتن! همه ی اینها باعث می شود که مضطر شویم. بی تاب و بی قرار شویم. دیگر نمی توان بی تفاوت و بی خیال شد. اینجاست که این اضطرار در ما حرکت ایجاد می کند. ما را از جا بلند می کند و وادار می شویم که به دنبال منشاء و علت قطع برق رویم. این اضطرار یک اضطرار خنثی و واهی نیست، بلکه قیام آفرین است. زمینه ساز و مهیا کننده است. از بین برنده ی موانع است. 🔻حال بعد از این تمثیل، به این موضوع باید توجه داشت که در دوران غیبت ولی عصر(عج)، در زمانه ی محروم شدن از حجت خدا، چه مقدار اضطرار و بی قراری نسبت به غیبت امامِ خود داریم؟! آری، باید اضطرار و بی تابی در ما ایجاد شود به طوری که سردرگمی و تحیر را کنار گذاشته و با قیام و بپاخاستن، به دنبال رفعِ موانع ظهور باشیم. اما نکته ی مهم اینجاست، آن اضطراری که بخواهد ما را بیشتر زمین گیر و تخدیر و ضعیف کند و از طرفی دشمنان امام زمان را مسلط و قوی گرداند، آن اضطرار مَد نظر روایات نیست. بلکه آنچه از ما خواسته اند اضطراری است که حرکت آفرین و زمینه ساز و باعث رفع موانع و مشکلات بر سر راه ظهور باشد. اضطراری که اتحاد و انسجام و قدرتِ سراسری حق طلبان و منتظرین را در دنیا روز به روز افزایش دهد و دشمنان ولی عصر(عج) را ضعیف و پراکنده کند. بنابراین منتظران واقعی، افرادی منفعل نمی باشند. از کسانی نیستند که فقط نالان و بی چاره دست روی دست بگذراند و تأثیر شرایطِ تحمیل شده قرار گیرند و در حوادث هضم شوند. بلکه با چاره اند، طرح دارند. آنان هستند که در کنار دعا و درخواستِ شدید از خدا برای فرج، شرایط را نیز تغییر می دهند و معادلات را عوض می کنند و با تشکیل امت واحده، شرایط را برای ظهور مهدی(عج) مهیا می سازند، که در روایات درباره چنین منتظرانی آمده است: « يَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيُوَطِّئونَ لِلمَهدِيِ سُلطانَهُ؛ مردمى از مشرق قيام مى كنند و زمينه ی حكومت مهدى را فراهم مى آورند.»/منتخب الاثر، ص۳۰۴ 🔸در آخر باید گفت، منتظر واقعی مانند امام روح الله(ره)، که شهید آوینی در وصفش گفت: « امام(ره) به ما آموخت که "انتظار" در مبارزه است و این بزرگترین پیام او بود.»/آغازی بر یک پایان،ص۷ اَللّهم عَجّل لِولیکَ الفَرَج... @meh_shekan
برای ظهور چه باید کرد؟ @meh_shekan
جمله تاریخی رهبری عزیز رهبر معظم انقلاب: «مسیر تاریخ دنیا تغییر پیدا خواهد کرد؛ مسیر تاریخ عوض خواهد شد. امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطه‌گری و سلطه‌پذیری است؛ یک عده در دنیا سلطه‌گرند، یک عده در دنیا سلطه‌پذیرند. اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطه‌ی موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینه‌ی ظهور ولىّ‌امر و ولىّ‌عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحله‌ی جدیدی خواهد شد. این بسته به عزم امروز من و شماست، این بسته به معرفت امروز من و شماست» ۹۱/۱۰/۱۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از ۱۳۰۱ تا ۱۴۰۱ 🔺خلاصه‌ای از مهم‌ترین اتفاق‌های قرن ۱۴ در ایران @meh_shekan
🌄 قرن ۱۴ رو با یه دیکتاتور بی‌سواد شروع کردیم و با یه فقیه اندیشمند به پایان رسوندیم. تا باد چنین بادا @meh_shekan
ای_انسان!_تو_باید_رشد_کنی....m4a
5.81M
سلام. سال نو مبارک🌱 شاید برای برخی از عزیزان تکراری باشه اما باز خالی از لطف نیست. حس و حالی که ایام بهار، هنگام قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر دریافت کردم. گفتم این صوت را با شما به اشتراک بگذارم، نکته و تجربه ای تقدیم کرده باشم.
🔖در جواب برخی ها که معتقدند وظیفه ی امامان معصوم، حکومت داری نیست! 🔺وقتی سخن از اجتماعی بودن می کنیم یعنی کیفیت اعمال و رفتاری که با دیگر انسان ها تعامل داریم. حال وقتی نگاهی گذار به آیات قرآن کنیم کاملا به اجتماعی بودن دستورات و واجبات و قوانین و راهنمایی های آن پی می بریم مانند: -حج -خمس -زکات -صدقات -امر به معروف -نهی از منکر -جهاد -ارث -وصیت حدود -دیات -حجاب -قضاوت -حکمیت -ازدواج -طلاق -معاملات و... 🔺با توجه به ملاک اجتماعی بودن و تعریف آن، نگاهی دوباره نسبت به قرآن و روایات داشته باشید. حال دو نکته و در واقع دو معیار باید عرض کنم: 🔸یک ) طبق گفته ی صریح خداوند در قرآن، آدمی آنچه از اعمال دنیایی انجام می دهد در آخرت تجسم و عینیت آن را خواهد دید و اساسا همین اعمال دنیایی ما جزاء و پاداش ما هستند( الیَوم انّما تُجزَون ما کُنتم تَعملون/تحریم ۷). یعنی امروز -در آخرت- جزای شما همان عملی است که انجام دادید. خب حالا با این معیار شما هیچگاه نمی توانید دنیا و آخرت را از هم جدا کنید و بگویید پیامبران فقط برای معاد و آخرت آمدند و کاری به دنیا نداشتند!!... پس طبق صریح قرآن تمام اعمال ما - خصوصا اعمال اجتماعی- باید کیفیت و حدود و ثغور آنها را از طریق وحی و عقل و حجت های ظاهر و باطن بدانیم تا آخرت ما درست ساخته شود. 🔸دو) هر عمل اجتماعی که قاعدتا پای حقوق متقابل در میان است، نیاز به ضمانت اجرا دارد. از این رو وقتی در جامعه ی اسلامی، قوانین اسلامی آمد، ضمانت اجرای آن بر عهده حاکمِ اسلام شناس است. حال در زمان حضور شخص امام معصوم و در زمان غیبت، طبق عقل و شرع حکمرانی بدست فقیه اسلام شناس که از نظر صفات نزدیک به امام باشد. 🔺اما درباره ابعاد رسالت و جهانی بودن آن هم مسئله روشن است. دین، افراد غیر مسلمان را دعوت به اسلام و آخرین شریعت کامل و جامع می کند. اگر مسلمان شدند که فبها... اگر مسلمان نشدند باز دو حالت دارد... اگر در جوامع خود هستند که همان روش تبین و دعوت را دارد و اگر در جامعه اسلامی هستند در زمره اقلیت های مذهبی اند که آن هم طبق قانون احکام خود را دارند. 🔺نکته دیگر اینکه بسیاری از امامان شرایط حکومت داری را نداشتند به جهت خفقان و کمبود یاران و جهل مردم و عدم یاری آنها و... وگرنه همه اهل بیت در دوران زندگانی خویش مشغول کادر سازی و تبین حکومت حق و مبارزه با حکومت طاغوت بودند. بهترین دلیل آن این است که چون امامان در راه برپایی حکومت و مبارزه با حاکمان ظالم مبارزه می کردند همه آنها را شهید کردند. لذا شهید شدن آنها دلیل بر مبارزه ی آنها بوده وگرنه صرف معنوی بودن و درس اخلاق دادن که شهید نمی شدند! ( دقت شود ) 🔺و نکته ی آخر، اگر معنای دقیق از سیاست را بدانیم، سیاست هیچگاه از مرجعیت اجتماعی و دینی جدا نیست که برخی این طور تفکیک می کنند. بلکه سیاست به معنای واقعی جدای از دین و روش و قانون الهی نمی تواند باشد. @meh_shekan
هرکسی در هر کاری می تواند نوعی فرمانده باشد و شهید باقری خصوصیات یک فرمانده را ترسیم کرده است
شادی سردار هسته ای صلوات 🌹