#پیشنهاد_موضوع
کربلا در #کربلا می ماند اگر زینت نبود
خب این جمله رو همه تقریبا شنیدیم و نقش حضرت #زینت بعد از حادثه #عاشورا.
در زمینه فعالیت اهل بیت گاهی پرداختن به یک شخصیت موجب می شه که سایر شخصیت ها و حتی بعضا یک امام معصوم نادیده گرفته بشه.
در ماجرای عاشورا هم تا حدودی جایگاه امام سجاد (ع) تحت تأثیر شخصیت حضرت زیبت س قرار گرفته. در حالی که حضرت زینب حدود یک و سال نیم بعد از عاشورا فوت می کنن و سایر اهل بیت #امام_حسین ع به تبیین راجع به عاشورا پرداختن.
به نظرم پرداختن به تک تک #ادعیه هایی که از #امام_سجاد ع هست از منظر ترویج و بیان واقعه عاشورا جای کار دارد. مخصوصا که شرایط سیاسی و فرهنگی زمان ایشان بسیار خاص بود. لذا از شیوه هایی تبلیغی ایشان می توان یک طرح کلی و الگو استخراج کرد.
شهید مطهری در حماسه حسینی نسبت به بی توجهی به جایگاه امام سجاد در واقعه عاشورا نقدهایی کردن که قابل خواندنه.
همچنین از دیگر شخصیت های کربلا که کم تر بهش توجه شده حضرت #سکینه هست. دوتا پایان نامه راجع به ایشون کار شده. چندتا هم مقاله. ولی به نظر با روش های تاریخی جدید و روش های تحلیل گفتمانی می شودو به تحلیل فعالیت های ایشان در ترویج پیام عاشورا پرداخت خصوصا که ایشان در سال 117 هجری فوت کردند و حدود 50 سال بعد از عاشورا در قید حیات بودند.
همچنین سایر شخصیت های بازمانده از حادثه عاشورا جای کار پژوهشی دارد.
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
یکی از زمینه هایی که خیلی در جامعه اثر گذار بوده و کمتر به آسیب شناسی آن پرداخته شده، بحث شیوه های #غزاداری و #مداحی هست.
حدود سه مقاله و چهار پایان نامه از برخی جنبه های فقهی به این بحث پرداختن.
اگر کسانی که دغدغه مسائل اجتماعی دارند در این زمینه ها برای کار پژوهشی ورود کنند بسیار اثر گذار خواهد.
از جنبه های مختلف می شه روی این بحث کار کرد.
تحلیل محتوا و تحلیل مضمون اشعاری که مداحان معروف می خونن و آثار و پیامدهایی که این محتوا روی مخاطب در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... دارد
شیوه های تفکیک بین فرهنگ جوامع در عزاداری با شیوه اهل بیت
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
یکی از گونه های کتاب هایی که توسط #محدثان و #تاریخنگاران اسلامی نوشته شده، کتاب های #مقتل است. #شیعه و #سنی در این زمینه کتاب هایی نوشته اند.
واقعه #عاشورا مهم ترین حادثه در تاریخ اسلام است. لذا شیعه و سنی در این زمینه مقاتلی نوشته اند.
بررسی تطبیقی مقاتلی که در شیعه و سنی نوشته شده حائز اهمیت است.
در اهل سنت مقتل الحسین #خوارزمی داریم. در شیعه #لهوف سید بن طاووس داریم و سایر مقاتل.
✅ کارکردهای اجتماعی-سیاسی این مقاتل در منطقه ای که نوشته شدن چی بود؟
✅ از این مقاتل در حوزه سیره اهل بیت چه قدر می تواند استفاده کرد و مبنای استنباط فقهی و .... قرار داد؟
✅ سبک مقتل نگاری شیعه و اهل سنت به چه صورت بوده؟ چه شباهت ها و تفاوت هایی دارد؟
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
یکی از حوزه هایی که کارهای زیادی در اون شده بحث #تفسیر_تطبیقی(شیعه و سنی) است.
عمده موضوعاتی که در این حوزه کار شده مباحث اختلافی کلامی خصوصا در بحث امامت بوده است.
با توجه که مبانی کلامی و فقهی شیعه و سنی متفاوت بوده، می تواند بحث تفسیر تطبیقی را در سایر موضوعات خصوصا مباحث اجتماعی و سیاسی رو نیز مورد بررسی قرار داد.
چند موضوع از باب نمونه پیشنهاد می شود:
بررسی تطبیقی قاعده نفی سبیل از منظر مفسران شیعه و سنی
بررسی تطبیقی تعامل با غیر مسلمان
بررسی تطبیقی حدود و اختیارات حاکم اسلامی
بررسی تطبیقی مفهوم مغفرت الهی
بررسی تطبیقی تقسیم گناهان به کبیره و صغیره
بررسی تطبیقی مقابله باظلم
بررسی تطبیقی داستان یکی از انبیاء از منظر فریقین
بررسی تطبیقی مفهوم طاغوت
بررسی مفهوم باغی و بغی
و...
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
جلسه اول دوره های زیر برگزار شد.
این هفته به دلیل تاسوعا و عاشورا جلسه نخواهیم داشت.
لذا اگر کسانی مایل به شرکت باشند می توانند تا آخر هفته نسبت به تکمیل ثبت نام اقدام کنند.
🔗🔗دوره تابستانه آموزش word
یکشنبه ها ساعت 17 تا 19
https://eitaa.com/mehad1/410
🔗🔗دوره تابستانه پروپزال نویسی حرفهای :
ارشد: دوشنبه ها ساعت 17 تا 19
دکتری: شنبه ها ساعت 18 تا 20
https://eitaa.com/mehad1/411
همراه این دو دوره به صورت رایگان کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش نیز آموزش داده می شود.
🔗🔗دوره پایاننامه نویسی
https://eitaa.com/mehad1/424
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد
کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
در قرآن از #یهود و #نصاری زیاد صحبت شده و به ویژگی های مختلف این دو گروه و نگاه اونها به مسلمانان اشاره شده است.
در این زمینه چند موضوع از باب نمونه پیشنهاد می شود:
✅ بررسی تطبیقی دیدگاه #مفسران شیعه و اهل سنت نسبت به موارد مطرح شده راجع به یهود و نصاری
✅ #جریان_شناسی تفاسیر در دوره هایی مختلف در مواجهه با آیات مربوط به یهود و نصاری
✅ اثر مسائل سیاسی و اجتماعی هر دوره تاریخی روی دیدگاه های تفسیری مفسران در زمینه یهود و نصاری
✅ آسیب شناسی استفاده از مطالب عهدین در تفسیر قرآن
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
آيا امام حسين (ع) پيشنهاد داد نزد يزيد برود؟ (دستگاه رسانه ای يزيد و تحليل چرایی واقعه عاشوراء)
در دو فرسته
از مطالب نادرستی که بسيار در اين سال ها در تحليل واقعه عاشوراء و قيام سيد الشهدا (ع) به آن استناد می شود اين است که گفته می شود حضرت به عمر بن سعد پيشنهاد داد که بگذارند به جای بيعت با عبيد الله بن زياد يکی از اين سه کار را انجام دهد:
اختاروا مني خصالا ثلاثا: إما أن أرجع إِلَى المكان الَّذِي أقبلت مِنْهُ، وإما أن أضع يدي فِي يد يَزِيد بن مُعَاوِيَة فيرى فِيمَا بيني وبينه رأيه، وإما أن تسيروني إِلَى أي ثغر من ثغور الْمُسْلِمِينَ شئتم، فأكون رجلا من أهله، لي مَا لَهُمْ وعلي مَا عَلَيْهِم.
اين روايت را ابومخنف با اين سند نقل کرده: قَالَ أَبُو مخنف: وأما مَا حَدَّثَنَا بِهِ الْمُجَالِدُ بن سَعِيدٍ والصقعب بن زهير الأَزْدِيّ وغيرهما من المحدثين، فهو مَا عَلَيْهِ جماعة المحدثين، قَالُوا: إنه قَالَ:.. (نک: تاريخ الطبري، 5/413).
ابومخنف نسبت به اين روايت ترديد دارد و می گويد اين روايت جماعت محدثان است. يعنی منعکس کننده گرايش "اهل جماعت" که گرايش عمومی آنان اين بود که تا جایی که ممکن است حادثه عاشوراء و قتل امام حسين (ع) را به پليدی ابن زياد تقليل دهند و دامن خلافت را از ننگ کشتن پسر دختر پيامبر (ص) پاک کنند. آنان در واقع با نقل روايات "فتنه" مخالف بودند و می گفتند بايد امر صحابه و خلفاء را به خدا سپرد و در نزاع های پيشين مجادله نکرد و حتی آنها را نقل نکرد. در اين ديدگاه بهتر بود امام حسين(ع) چنين پيشنهادی به عمر سعد می داد تا دامن يزيد از جنايت قتل پسر دختر پيامبر پاک شود.
جالب اين است که ابو مخنف چند سطر پايينتر در دنباله روايتی را از همان راويان نقل می کند که در پی ارائه اين پيشنهادات عمر سعد نامه ای به ابن زياد نوشت و پيشنهادات را مطرح کرد و اتفاقا ابن زياد هم قبول کرد منتهی در واقع در نهايت اين شمر بن ذي الجوشن بود که رأی او را تغيير داد. در واقع همه گناه واقعه عظيم عاشوراء با تبليغات دستگاه رسانه ای امويان بر دوش شمر می افتد. ملاحظه کنيد:
قَالَ أَبُو مخنف: حَدَّثَنِي الْمُجَالِد بن سَعِيد الهمداني والصقعب بن زهير، أنهما كانا التقيا مرارا ثلاثا أو أربعا، حُسَيْن وعمر بن سَعْدٍ، قَالَ: فكتب عمر ابن سَعْد إِلَى عُبَيْد اللَّهِ بن زياد: أَمَّا بَعْدُ، فإن اللَّه قَدْ أطفأ النائرة، وجمع الكلمة، وأصلح أمر الأمة، هَذَا حُسَيْن قَدْ أعطاني أن يرجع إِلَى المكان الَّذِي مِنْهُ أتى، أو أن نسيره إِلَى أي ثغر من ثغور الْمُسْلِمِينَ شئنا، فيكون رجلا مِنَ الْمُسْلِمِينَ لَهُ مَا لَهُمْ، وعليه مَا عَلَيْهِم، أو أن يأتي يَزِيد أَمِير الْمُؤْمِنِينَ فيضع يده فِي يده، فيرى فِيمَا بينه وبينه رأيه، وفي هَذَا لكم رضا، وللأمة صلاح قَالَ: فلما قرأ عُبَيْد اللَّهِ الكتاب قَالَ: هَذَا كتاب رجل ناصح لأميره، مشفق عَلَى قومه، نعم قَدْ قبلت قَالَ: فقام إِلَيْهِ شمر بن ذي الجوشن، فَقَالَ: أتقبل هَذَا مِنْهُ وَقَدْ نزل بأرضك إِلَى جنبك! وَاللَّهِ لَئِنْ رحل من بلدك، ولم يضع يده فِي يدك، ليكونن أولى بالقوة والعزة ولتكونن أولى بالضعف والعجز، فلا تعطه هَذِهِ المنزلة فإنها من الوهن، ولكن لينزل عَلَى حكمك هُوَ وأَصْحَابه، فإن عاقبت فأنت ولي العقوبة، وإن غفرت كَانَ ذَلِكَ لك، وَاللَّهِ لقد بلغني أن حسينا وعمر بن سَعْد يجلسان بين العسكرين فيتحدثان عامة الليل، فَقَالَ لَهُ ابن زياد: نعم مَا رأيت! الرأي رأيك (طبری، 5/ 414). جالب اين است که بلاذري در انساب الأشراف هم همين خط را دنبال کرده (نک: 3/182).
اما ابومخنف در دنباله نقل می کند که بنابر روايتی ديگر مطلقا چنين پيشنهاداتی از سوی سيد الشهداء داده نشد. به روايت توجه کنيد:
قَالَ أَبُو مخنف: فأما عبد الرَّحْمَن بن جندب فَحَدَّثَنِي عن عقبة بن سمعان قَالَ: صحبت حسينا فخرجت مَعَهُ مِنَ الْمَدِينَةِ إِلَى مكة، ومن مكة إِلَى العراق، ولم أفارقه حَتَّى قتل، وليس من مخاطبته الناس كلمة بِالْمَدِينَةِ وَلا بمكة وَلا فِي الطريق وَلا بِالْعِرَاقِ وَلا فِي عسكر إِلَى يوم مقتله إلا وَقَدْ سمعتها أَلا وَاللَّهِ مَا أعطاهم مَا يتذاكر الناس وما يزعمون، من أن يضع يده فِي يد يَزِيد بن مُعَاوِيَة، وَلا أن يسيروه إِلَى ثغر من ثغور الْمُسْلِمِينَ، ولكنه قَالَ: دعوني فلأذهب فِي هَذِهِ الأرض العريضة حَتَّى ننظر مَا يصير أمر الناس (همو، همان، 5/ 413 تا 414).
https://t.me/azbarresihayetarikhi
در واقع حضرت با پافشاری بر موضع خود در عدم بيعت با يزيد در عين حال می کوشيد از مواجهه خونين با لشکر ابن زياد تا جای ممکن اجتناب کند. پيشنهاد مشخص حضرت اين بود که بگذارند فرصتی داده شود تا بدون مواجهه خونين در اين مرحله روند حوادث در مورد "امر الناس" شکل طبيعی خود را پی گيرد. امر در اينجا معنای حکومت می دهد. در واقع حضرت می خواست بدون آنکه مواجهه ای صورت گيرد اين فرصت داده شود که از يک سو حضرت بپذيرد در آن موقعيت زمانی خاص از رفتن به کوفه که به معنای سقوط پايگاه يزيد در عراق بود صرف نظر کند و در مقابل دستگاه خلافت هم از او درخواست بيعت نکند تا درباره امر حکومت بعدا بحث و تبادل نظر صورت گيرد و تصميم عراق در برابر شام روشن شود. روشن بود که این روند در نهایت به معنای سقوط خلافت یزید و شکست طرح دستگاه خلافت شام بود.
روايت پيشنهادات سه گانه را اخباريان و محدثان مرجی مذهب جای ديگری با شباهتی شگفت انگيز استفاده کرده بودند؛ در مورد ماجرای خونخواهی اصحاب جمل. آنجا هم اصرار بر اين بود که طرفين جنگ جمل را به نحوی در عين حال که تطهير می کنند راه نجات را عدم همراهی با هر دو طرف جنگ قلم بزنند.
وحدثني عَمْرو بْن مُحَمَّد، حَدَّثَنَا عَبْد اللَّهِ بن إدريس بن حصين، عن عمر بن جاوان : عَن الأحنف أن طَلْحَةَ وَالزُّبَيْر دعواه إِلَى الطلب بدم عُثْمَان، فَقَالَ: لا أقاتل ابْن عمّ رسول الله ومن أمر تماني ببيعته، وَلا أقاتل أَيْضًا طائفة فِيهَا أم الْمُؤْمِنِينَ وحواري رَسُول اللَّهِ، ولكن اختاروا مني إحدى ثلاث: إما أن تفتحوا لي الجسر فألحق بأرض الأعاجم، أَوْ بِمَكَّةَ، أَوْ أعبر فأكون قريبا. فأتمروا فرأوا أن يكون بالقرب وَقَالُوا: نطأ صماخه. فاعتزل بالجلحا (ء) من الْبَصْرَةِ عَلَى فرسخين، واعتزل مَعَهُ ستة آلاف (انساب بلاذري، 2/ 232).
شريف مرتضی در تنزيه الأنبياء در مقام بحثی جدلی به روايت پيشنهاد سه گانه که راويان اموی نقل می کردند استناد می کند اما از سياق بحث او معلوم است که خود او به آن باور ندارد و فقط استفاده ای جدلی از آن می کند.
حقيقت اين است که حضرت ابا عبد الله (ع) از زمانی که از بيعت با يزيد در مدينه تن زد تا روز عاشوراء قدمی از آنچه در پی آن بود عقب نشينی نکرد. او در واقع در دنباله حرکت هوشمندانه سياسی خود با ذکر پيشنهاد يگانه ای که بالا در روايت دوم ابو مخنف ديديم سعی کرد تا جایی که ممکن است زمينه ای را فراهم کند تا حرکت اعتراضی او در مقابل دستگاه يزيد جنبه عمومی تری بگيرد و به صورت اعتراض مردمی و جنبشی فراگير تبديل شود. با اين وصف رفتار جنايتکارانه امويان در روز عاشوراء و شدت قساوت آنان در نهايت موجب شد که با شهادت حضرت پيام عاشوراء در شکل بسيار وسيعتری در سرتاسر جهان اسلام آن روز منعکس شود و مشروعيت دستگاه معاويه و خلافت فاسد اموی از بين برود.
https://t.me/azbarresihayetarikhi
کسانی که به نقد تاریخی علاقه دارن مطالب دکتر حسن انصاری رو دنبال کنن👆👆👆👆👆👆
#پیشنهاد_موضوع
#مردم/ #ناس
این واژه در قرآن زیاد تکرار شده و خداوند نسبت های مختلفی به ناس داده
یه جا گفته اکثر الناس لایشکرون
یه جا گفته لیقوم الناس بالقسط
یه جا گفته قل اعوذ برب الناس
یه جا گفته وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَا
و...
بالاخره این ناس این وسط چی کاره هست اگر ناسپاس هست چرا باید اقامه قسط کنه؟
در کل وقتی قرآن می گه ناس/مردم منظورش کیه؟
چرا تعبیرهای مختلف و کارکردهای مختلف براش آورده؟
تفاوت و کارکردهای ناس با انسان و بشر چیه؟
کجاها خداوند گفته ناس، کجاها گفته انسان و بشر و چرا؟
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
لطفاً نسبت به برگزاری دوره های مهر ماه نظر خودتان را بفرمایید: (هر نفر سه گزینه می تواند انتخاب کند.
لطفاً نسبت به برگزاری دوره های مهر ماه نظر خودتان را بفرمایید: (هر نفر سه گزینه می تواند انتخاب کند.)
✅ آموزش پاورپوینت
✅ آموزش اکسل (مقدماتی)
✅ آموزش فتوشاپ (مقدماتی)
✅ آمادگی کنکور ارشد
✅ آمادگی کنکور دکتری
✅ کارگاه فن ترجمه عربی به فارسی(کاملا عملی)
✅ کارگاه مقاله نویسی
✅ کارگاه پروپزال نویسی
✅ تدریس صرف و نحو(مبادی العربیه)
🔗🔗لینک نظرسنجی
https://EitaaBot.ir/poll/nrba
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
#پیشنهاد_موضوع #مردم/ #ناس این واژه در قرآن زیاد تکرار شده و خداوند نسبت های مختلفی به ناس داده یه ج
#پیشنهاد_موضوع
در راستای بررسی کاربرد #ناس در قرآن، می توان به بررسی کاربرد این واژه در روایات هم پرداخت.
عموما ناس در روایات ائمه به جریان مقابل آن ها خصوصا اهل سنت ذکر شده، این فرض نیاز به بررسی دقیق دارد که
✅ از چه زمانی واژه ناس برای جریان مقابل ائمه به کار رفت؟
✅ آیا فقط #اهل_سنت منظوره یا سایر فرقه های شیعه هم مد نظره؟ راه تشخیص چیه؟
✅ آیا در #نهج_البلاغه ناس برای مخالفان امام علی ع به کار رفته؟
و...
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
هَلَكَ فِيَّ رَجُلَانِ؛ مُحِبٌّ غَالٍ، وَ مُبْغِضٌ قَالٍ
این حکمت امام علی(ع) از جنبه های مختلف می شه مورد بررسی قرار بگیره:
✅از جنبه روانشناسی بررسی شود که حب و بغض چگونه به غلو و افراط کشیده می شود
✅رفع تعارض این حکمت با روایت معروف هل الدین الا الحب و البغض
✅ریشته های تاریخی، فرهنگی و قومی و... شکل گیری محبان غالی
✅مصداق یابی امروزی محبان غالی خصوصا که رنگ و لعاب دینی و علمی فعالیت می کنن همین طور مبغضان خصوصا کسانی که با رنگ دین و علم به بغض خودشون نسبت به دین و اهل بیت می پردازن
✅ عوامل و روش های مؤثر جهت درمان این دو آسیب اجتماعی
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
آیا در انجام کارهای خوب نیاز است که سلسه مراتب و اولویت ها رو در نظر گرفت؟
در قرآن یه جا آمده که علیکم انفسکم
قوا انفسکم و اهلیکم نارا
بعد یه جا صحبت از کمک به ذی القربی هست
بعد صحبت از مساکین و ابن سبیل و فقرا و...
معیارهای تشخیص اولویت بندی در انجام کارهای خوب چیه؟
آیا در میان انجام مسائل مختلف دینی می توان اهم و مهم کرد؟ معیار اون چیه؟
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#اطلاع_رسانی
🌀 انجمن علمی مطالعات نهجالبلاغه ایران برگزار میکند.
🔹کارگاه آنلاین
معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در پژوهش (مختص تمامی رشتههای دانشگاهی)
🔹 سر فصلهای آموزشی کارگاه:
- آموزش ثبتنام در سایتهای هوش مصنوعی
- معرفی انواع هوشهای مصنوعی
- کاربرد هوشهای مصنوعی و نحو سؤال از آن
- نحوهٔ دریافت موضوع پژوهشی، پارافریز، بسط و تلخیص متن
- کاربردیسازی هوش مصنوعی با ارائه نمونههای مختلف
🔹مدرس:
دکتر سیدمجید نبوی
🔹هزینه ثبتنام: ۲۰۰/۰۰۰ تومان
مزایای ثبتنام و شرکت در این دوره:
- اعطای گواهی حضور معتبر و مورد تایید وزارت علوم
- مهارت استفاده مؤثر از هوش مصنوعی و مطالب کارگاه در تدوین پایان نامه
- آشنایی با عرصههای مختلف هوش مصنوعی
لینک ثبتنام: https://digiform.ir/w5457ceb6
⏰ زمان:
۹ و ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ - ساعت ۱۶ الی ۲۰
🌐 https://nahjalbalaghah.ir/
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
یکی از حوزه های که توی رشته های الهیاتی کمتر به اون توجه می شه، بحث آسیب شناسی آموزش مسائل دینی هست.
امروزه از دبستان تا دانشگاه مباحث دینی در کتاب های درسی گنجونده شده و آموزش داده می شه.
هر کدوم از دوستان طبق شرایط خودش به نظرم به آسیب شناسی این منابع و پیشنهاد الگوهایی برای آموزش بدهند خیلی خوب می شه
مخصوصا در سطوح مدرسه که سن بچه ها حساسه و اگر آموزش اشتباه ببین سخت می شه مسائل اشتباه رو از ذهنشون پاک کرد.
کسانی که معلم هستند به نظرم سمت و سوی پژوهش هاشون رو به این سمت ببرن که نتیجه بهتری دارد تا اینکه برخی مباحث انتخاب بشه که ثمره علمی و عملی برای جامعه نداره
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
از زمان پیامبر ص عده ای شروع به ادعای نبوت و رسالت کردند.
این بحث رو از چند جهت قابل بررسی است:
زمینه های تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی شکل گیری چنین ادعاهایی
آثار و نتایج ترویج چنین اعتقاداتی در جامعه در طول تاریخ
نقش حکومت ها در ترویج چنین فرقه هایی
این مباحث لازمه به صورت کلان نگریسته شود، مخصوصا در دوران معاصر یا از زمان جنگ های صلیبی به بعد. چون از این زمان ها به بعد چنین فرقه های سازمان یافته و با ساز و کار خاص شروع به فعالیت کردن.
بررسی مدعیان دروغین رسالت در سایر ادیان نیز مناسب
رویکرد علمای شیعه و سنی در برخورد با چنین مدعیان دروغین از نظر فقهی و تفسیری
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
حدیث: عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا قُلْتُ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا اَلْحَدِيثَ.
چندتا بحث در این حدیث هست که می توان به عنوان پژوهش انتخاب شود:
✅مفهوم امرنا و امر در روایات اهل بیت چیست؟
✅مفهوم علومنا در روایات اهل بیت چیست؟
✅چه رابطه ای بین علومنا و کلامنا وجود دارد؟ اگر منظور از علومنا احادیث هست چرا همان ذکر نشده؟
✅محاسن کلام به چه مفهومی است؟
✅کیفیت تعلیم آموزه های اهل بیت باید به گونه ای باشد که منجر به تبعیت از اهل بیت شود. این شیوه تعلیم چگونه باید باشد؟ برای سنین مختلف چه گونه باشد؟ برای جنسیت های مختلف چگونه باید باشد؟
✅نمونه ها و مصادیق تعلیم محاسن کلام اهل بیت در تاریخ چیا بوده؟
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
📌 تمدید ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی (ویژه #طلاب شیعه و اهل سنت) تا ۲۵ مرداد
دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش و آموزش کشور از میان طلاب حوزه های علمیه شیعه و مدارس علوم دینی اهل سنت از طریق آزمون اختصاصی در سال ۱۴۰۳ در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.
🔻بازه ثبت نام: تا پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ تمدید گردید.
تاریخ برگزاری آزمون: روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
📎 لینک ثبت نام
✅ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
پژوهش های تاريخی و مواجهه با دو خطر جدی
در عرصه مطالعات و پژوهش های تاريخی ما در طی به ويژه يک دهه گذشته با دو خطر جدی روبرو بوده ايم و اگر نسبت به اين دو خطر تمهيدی انديشه نشود دور نيست که به کلی جايگاه اين نوع مطالعات در عرصه زبان فارسی از بين برود:
يکی از اين دو خطر دخالت بی رويه مجلات دکه ای در عرصه مطالعات تاریخی است؛ مجلاتی که در قالب هفته نامه ها و ماهنامه ها و ... و يا با عناوينی مانند ترويجی منتشر می شوند و در کيوسک روزنامه فروشی ها به فروش می رسند و متأسفانه اين تصور را ايجاد کرده اند که می توانند يا جای مجلات آکادميک را بگيرند و يا در کار آنها دخالت کنند. بی ترديد اين نوع نشريات اگر کار خود را در سطح اطلاع رسانی و فرهنگ و روشنفکری عرصه عمومی محدود کنند در جای خود نه تنها مفيد بلکه بسيار هم ضروری اند. اما اين تصور که مجله ای بی آنکه دارای هيئت علمی آکادميک باشد و مقالاتش موضوع روندهای معيار و دقيق داوری پيش از انتشار قرار گيرد می تواند جای مجلات علمی را بگيرد طبعا تصوری خام و برای آينده پژوهش های آکادميک تاريخی بسيار خطرآفرين است. مجلات غير آکادميک منطق تبلیغی و تجاری و ایدئولوژيک خودشان را دارند؛ از چهره کردن برخی فعالان رسانه ای تا ايجاد موج های روشنفکری عرصه عمومی. اين اقدامات اگر با دخالت در عرصه مباحث پژوهشی و تحقيقات متنی و تاريخی و ادبی همراه شود آنجاست که بايد نسبت به خطر بالقوه آنها برای آينده پژوهش نگران بود.
دوم: ورود رسانه های خبری به ويژه رسانه های فارسی زبان خارج کشور است در موضوعات پژوهش های تاريخی و مباحث تاريخ فکر و دين و فلسفه. اینجا هم اگر روشنگری در عرصه عمومی به دخالت در عرصه پژوهش های آکادميک و جعل مرجعيت های علمی و پژوهشی جايگزين بيانجامد خطر آفرين است. تحت عناوين مختلف مانند ميزگردها و مناظره ها اين نوع رسانه ها از یک سو مشغول چهره سازی از فعالانی هستند که در اکثريت موارد جايگاهی آکادميک در عرصه پژوهش های علمی و تاريخی ندارند و از دیگر سو مباحثی را تحت عنوان روشنگری عرصه عمومی ارائه می دهند که از فقر هر گونه ملاک و سنجه ای برای نقد و ارزیابی های علمی رنج می برند. در نظامات دانشگاهی و علمی اگر شما مقاله ای و يا يک گفتاری را ارائه می دهيد پيشتر صلاحيت خود را با تحصيل دانش در مراتب دانشگاهی و علمی اثبات کرده ايد. مبانی معرفتی و علمی شما شناخته شده است و معلوم است بر چه معيار و اساسی اظهار نظر می کنيد. مقالات و کتاب های شما پيشتر منتشر شده و اين نوع مقالات و کتاب ها از داوری های دقيق پيش از نشر برخوردار بوده. بنابراين زمينه مشترکی وجود دارد که اگر کسی به نظر و يا مقاله و کتاب شما به هر دليل انتقادی داشته باشد بتواند از طرق آکادميک و در جاهای مناسب خودش، و نه با جنجال آفرينی رسانه ای، از طریق مقاله و کتاب نظرات شما را نقد کند و یا به نقدهای شما پاسخ دهد. متأسفانه در سال های اخير با اهدافی عموما سياسی رسانه ها و تلويزيون ها به ويژه رسانه های فارسی خارج کشور با دخالت بيجا، ناشايست و غير اصولی در عرصه مطالعات تاريخی عملا موجب تضعيف مطالعات آکادميک تاريخی را در عرصه زبان فارسی ايجاد کرده و يا دست کم آن را تشديد کرده اند.
https://t.me/azbarresihayetarikhi
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
پژوهش های تاريخی و مواجهه با دو خطر جدی در عرصه مطالعات و پژوهش های تاريخی ما در طی به ويژه يک ده
نقد محتوای رسانه های مختلف چه داخلی و چه خارجی در مباحث دینی زیاد جای کار دارد.
اشکال دوم بسیار تاثیر گذار هست در جهت دهی به افکار جامعه
#ترجمه
هناك جملتان تحكمان المشهد بعد اغتيال اسماعيل هنية
✍🏻ترجمه: بعد از ترور اسماعیل هنیه دو جمله وجود دارد که بر صحنه[جهانی] حکمفرماست
ان رجلاً من اشجع رجالات العرب ورمز من رموز مقاومتها قد اغتيل في ايران ..
✍🏻ترجمه: همانا مردی از شاجع ترین مردان عرب و نمادی از نمادهای مقاومت آن در ایران ترور شد
وان العالم ينتظر رد ايران .. لكن .. لا احد في العالم ينتظر رد العرب ابداً ..
✍🏻ترجمه: و همانا دنیا منتظر پاسخ ایران است... ولی... هیچ کسی در دنیا هرگز منتظر پاسخ عرب نیست.
هذا نحن ..غثاء السيل .. صدق من لا ينطق الا حقاً
✍🏻ترجمه: این، ما[عرب] هستیم... کف روی سیل... راست گفت کسی که جز حق نمی گوید.
الله غالب
✍🏻خدا پیروز گرداند.
#معتز_مطر، خبرنگار مصری با 2/7 میلیون دنبال کننده.
لینک تویت: https://x.com/moatazmatar/status/1820538622510268791
💢 مهلت ارسال مقاله به سومین کنفرانس ملی فضای سایبر تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ تمدید شد.
برای دریافت اطلاعیههای این رویداد، به تارنمای کنفرانس مراجعه کنید
🌐 http://cysp2024.ut.ac.ir
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
🌐 مرکز ترجمه و نشر بین الملل حوزه های علمیه با همکاری انجمن ترجمه و زبان های خارجی حوزه علمیه برگزار می کند:
🔴 سیزدهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی "ترجمان نور" همراه با اعطای گواهی الکترونیکی برای مشارکت حضوری
با موضوع:
📣 تأثیر جنسیت مترجم بر ترجمه
ارائه دهنده:
🎤 دکتر محمد جواد معافی
مدرس دانشگاه
پژوهشگر و مترجم زبان انگلیسی
❗️❗️با توجه به محدودیت مشارکت حضوری، خواهشمند است در صورت تصـمیم قطـعی برای حضور در نشست، از طریق لینک زیر ثبتنام کنید.
https://B2n.ir/mtn.neshast
👈⏱زمان: چهارشنبه 24 مرداد۱۴۰۳ ساعت 16:30 تا 18
👈📍مکان: قم، خیابان جمهوری اسلامی، کوچه۲، سمت چپ، فرعی ۱، ساختمان انجمن های علمی حوزه های علمیه، طبقه ۱
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پذیرش_دانشجو
#بدون_کنکور
📣دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی بدون کنکور به شیوه های حضوری و مجازی در رشته های زیر دانشجو می پذیرد.
🔹علوم قرآن و حدیث
🔸روانشناسی
🔹فقه و مبانی حقوق اسلامی
🔸فلسفه و کلام اسلامی
🔹علوم حدیث
✅شروع ثبت نام: همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش
sanjesh.org
📞تلفن راهنمای ثبت نام👇
09002151290
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
چند سال قبل #کیمیا_علیزاده به خاطر #حجاب مهاجرت کرد چون مانع پیشرفتش می شد و رفت زیر پرچم بلغارستان
چند دقیقه قبل در #المپیک توسط #ناهید_کیانی باحجاب شکست خورو
اگر دغدغه حجاب دادید این موارد رو برجسته کنید
به قول #شهید_سلیمانی هرکس سوی این نظام تیری پرتاب کرد، آواره شد
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
همراهان گرامی، سلام
از آنجایی که دوره های پروپزال نویسی و پایان نامه نویسی اکثر مباحث به صورت خصوصی با هر فرد انجام می شه، اگر کسانی مایل به شرکت هستند، می توانند شرکت کنند.
دوره ورد نیز سه جلسه تشکیل شده و فایل ها موجوده، اگر بخواهید می توانید توی این دوره هم شرکت کنید.
🔗🔗دوره تابستانه آموزش word
یکشنبه ها ساعت 17 تا 19
https://eitaa.com/mehad1/410
🔗🔗دوره تابستانه پروپزال نویسی حرفهای :
ارشد: دوشنبه ها ساعت 17 تا 19
دکتری: شنبه ها ساعت 18 تا 20
https://eitaa.com/mehad1/411
همراه این دو دوره به صورت رایگان کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش نیز آموزش داده می شود.
🔗🔗دوره پایاننامه نویسی
https://eitaa.com/mehad1/424
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد
کانال ایتا: @mehad1
#اطلاع_رسانی
🔹 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی برگزار میکند:
🔸 مجموعه کارگاه های تخصصی روش تحقیق
🌀 کارگاه تحلیل گفتمان با محوریت سخنان امام حسین (ع)
👤 مدرس: دکتر حسین افسردیر
دانش آموخته مقطع دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران
📆 زمان برگزاری: از سه شنبه ۲۳ الی جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ به مدت ۴ جلسه
🕰 ساعت برگزاری: ۱۸ الی ۱۹:۳۰
💰 هزینه دوره: ۲۰۰،۰۰۰ تومان
📜 به همراه گواهی معتبر حضور از دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
🌐 لینک ثبت نام و پرداخت:
https://kad.mazaheb.ac.ir/1657
✳️ شناسه پشتیبان دوره در تلگرام، ایتا و بله:
@elian_st
⚜ کارگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد فایل صوتی جلسات در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
💠 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
#اطلاع_رسانی 🔹 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی برگزار میکند: 🔸 مجموعه
سلام.
کسانی که از طریق کانال مهاد ثبت نام می کنند، بعد از ثبت نام نهایی اسکرین شات ثبت نام رو برای بنده ارسال کنند تا از تخفیف های دوره های بعدی کانال مهاد استفاده کنند.
با تشکر