eitaa logo
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
3.2هزار دنبال‌کننده
146 عکس
13 ویدیو
64 فایل
گروه #مهاد(مهارت افزایی #دانشجویان) با مدیریت دکتر #حسین_افسردیر دکتری #علوم_قرآن و #حدیث #آموزش مهارت های #پژوهشی #کنکور_ارشد و #دکتری نرم افزارهای تخصصی و عمومی #ترجمه_عربی مدیر گروه: @hosinafsardyr ادمین ها: @AVAYE_RADA @Maaaaaaahy @Haniehsalek
مشاهده در ایتا
دانلود
📚«قبل عشرين سنة كانت هذه اللحظة تساوي انقطاع الانترنت اليوم» 😂 🖌«بیست سال پیش چنین لحظه ای برابر با قطع شدن امروزی بود.» ✔نکات: 1⃣ترجمه واژه های مربوط به و (قبل، بعد، جلو، عقب، بالا، پایین) بعضا خیلی جالبه. تقریبا اکثر مشتقاتی که از سه حرف «ق ب ل» ساخته شده به نوعی به جلو و آینده اشاره داره. مثل قبله، قُبُل، متقابل و تقابل(روبه رو)، اقبال(رو کردن به چیزی) همین طور واژه فارسی«پیش» مثل پیش بینی، پیش گویی، پیش خرید، پیش فروش، پیشاهنگ(کسی که جلوی کاروان حرکت می کند.)، پیش قراول(گروهی از سربازان که جلوتر از لشکر اصلی حرکت می کنند) اما اینجا قبل/پیش اشاره به گذشته دارن. توی بحث جهات این امر جالب تر می شه که بعدا جدا راجع به اون مطلبی می نویسم. مثلا تو قرآن وراء که به معنای پشت سر هست رو به جلو ترجمه کردن. 2⃣الیوم: می شه به جای امروزی از فعلی یا کنونی هم استفاده کرد. 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
داستان و توی اومده. یه سؤالی که توی این داستان هست، اینکه چرا بلقیس به خدا ایمان آورد؟ توی قرآن این قسمت رو اینگونه آورده: «قَالَتْ رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي وَأَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمَانَ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ» ❓یعنی چون قدرت سلیمان را دید ایمان آورد؟ ❓چون ساختار سلیمان را دید ایمان آورد؟ ❓این موارد از نشانه های نبوت بوده؟ ❓آیا بین جامعه دینی و دیگران ارتباطی هست؟ ❓ایمان بلقیس از روی ترس بود یا از روی و ؟ ❓منظور از ظلم به نفس چی بود؟ آیا حکومت داشتن (بلقیس) مصداق به نفس بوده؟ چون در آیه می گه همراه با سلیمان، تسلیم خدا می شم. ❓با توجه به ایمان آوردن بلقیس به خدا و رها کردن حکومتش آیا از این داستان برای اثبات حاکم شدن زنان می شود استفاده کرد؟ ❓ذکر رفتار غیر (بلقیس قبل از ایمان که حکام بود) آیا است؟ یعنی با استناد به حاکم بودن بلقیس قبل از ایمانش به خداوند می توان حکم داد که قرآن نیز موافق حاکم بودن زنان در جامعه اسلامی هست؟ 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
از گذشته یه بحثی توی حوزه داشتیم به نام و . توی این حوزه می اومدن بر اساس هر آیه معنای برخی واژگان رو تعیین می کردن. جدایی از صحت همه معانی و یا مصادیقی که برای واژگان ذکر کردن، از نظر روشی کار بسیار خوبی بود. این کار گرچه تا حدودی در تفاسیر پیگیری شده ولی به صورت کتاب مستقل کمتر محل توجه بوده. همچنین کتاب های لغت هم وارد این حوزه نشده بودن. امروزه با توجه به نظراتی که در حوزه مطرح شده خصوصا بحث هایی مانند روابط همنشینی و جانشینی می شه روی بسیاری از قرآنی مجدد کار کرد. منظورم اون واژگانی هست که شاید در ظاهر امر خیلی ساده و معمولی باشن. اینکه منظور از چیه؟ خب شاید فکر کنید اینکه مشخص دیگه. ولی یه کم که دقت می کنیم می بینیم خیلی جاها سؤالات مهمی راجع به این هست. مثلا آیا منظور از ارض کل کره زمین با تمام ساختار فیزیکیش مد نظره یا همان سطح رویی زمین که برای همه قابل مشاهده است؟ کجاها ارض به معنای است کجاها به معنای یک است؟ الارض در ابتدای سوره روم، فی ادنی الارض، منظور نزدیک ترین کشوره یا شهره یا ....؟ ارضی که قرار است به به برسد، منظور است یا چیز دیگر؟ واژه های دیگه هم می شه مثال زد. مثل ناس، رجل، نساء، سماء و... 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
ا🥀🥀الكتاب🥀🥀 هو المعلم الذي يعلم بلا عصا ولا كلمات ولا غضب، بلا خبز ولا ماء … إن دنوت منه لا تجده نائم .. وإن قصدته لا يختبئ منك .. إن أخطأت لا يوبخك .. وإن أظهرت جهلك لا يسخر منك … ترجمه: همان است که بدون عصا، واژگان، خشم و بدو نان و آب آموزش می دهد... اگر به آن نزدیک شوی، آن را نمی یابی... اگر به سویش روی، روی از تو نگیرد... اگر اشتباه کنی، توبیخت نکند... اگر نادانی خودت را نمایان سازی تو را مسخره نکند. : هو در ابتدای عبارت، است. در ترجمه آن معمولا از قیود تأکید استفاده می شود. بلا: در این ترکیب حرف لا است و عامل نیست و تنها معنای دارد. و کلمه بعدش مکسور است. این ساختار در فارسی مرسوم نیست که حرف نفی بر سر چند کلمه معطوف تکرار شود. بلا عصا: کنایه از بدون کتک زدن است. چون خود عبارت بدون عصا تقریبا مفهومه، نیازی نیست که معنای کنایی جایگزین بشه. 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
یه روش برای یافتن موضوع جهت پژوهش قرآنی و حدیثی اینه که شما با مواجبه بشید. توجیه یعنی چه؟ یعنی مفسر، محقق، مقاله نویس، پایان نامه نویس و خلاصه هر کی اومده راجع به فلان بحث نظر داده، آسمون رو به ریسمون بافته که معنایی که از اون آیه یا حدیث شده رو جفت و جورش کنه که عموم مردم اون رو بپذیرن. خدا می گه «وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ» خب اگر خدا قرآن ور آسون کرده، چه طور می شه ما یه معنایی برای اون بگیم که اکثریت می گن والا این که جور درنمیاد. نمی شه. این جوری نیستاااا. ⬅هر زمانی که نظری داده شد و خود اون نظر موجب ایجاد شبهات بیشتری شد اینجا باید ترمز کرد و یه کم فکر کرد که چرا؟ چرا شبهه دار شد؟ ما نظر می دیم که مشکل حل بشه نه اینه که تولید مشکل کنه. شبهه برای افراد معمولی و معتقد منظورمه نه اینکه آدم هایی که کارشون شبهه پراکنیه و... 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
یازدهمین کنفرانس بین المللی پژوهشهای دینی و اسلامی، حقوق، علوم تربیتی و روانشناسی در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ توسط ،مركز توسعه خلاقيت و نوآوري علوم نوين سازمان همیاری شهرداری ها(دانشگاه علمی کاربردی) در شهر برگزار خواهد شد. اطلاعات مهم کنفرانس تاریخ برگزاری: ۳۰ دی ۱۴۰۲ مهلت ارسال اصل مقاله: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ تارنمای کنفرانس: https://www.scsrconf.ir/fa/ 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
«صباح الخير للذين يمرون على أرواحنا المتعبة بدعوات صادقة، ويزهرون قلوبنا القاحلة بأزهار جنتهم» 📚ترجمه: «صبح بخیر به کسانی که با دعاهای صادقانه بر فراز جان های ما گذر کرده و با شکوفه های بهشتیشان، دل های خشکیده ما را سرسبز می کنند» 🖊نکات: ◀حرف ل در للذین معمولا در «برای» می شه. اما در ساختار فارسی ما به دیگران صبح بخیر می گیم نه برای آن ها. ◀حرف جر «علی» بر استعلا(یعنی یه چیزی بر بالای چیز دیگه) دارد. در این موارد خصوصاً که متن حالت و ادبی دارد، می توان با عبارتی مثل بر فراز و... این حالت را نشان داد. ◀قاحل: زمینی که در اثر خشک سالی و قحطی آماده کشت نیست. 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
در حوزه از چند جهت می شه کار پژوهشی کرد. 1- انتخاب یک نظریه در حوزه ترجمه و تطبیق آن بر ترجمه های انجام شده از و یا احادیث 2- انتخاب یک ساخت یا یا و بررسی شیوه های مترجمان در ترجمه آن. نمونه در نقد ترجمه های مفعول مطلق، حال و... هست. در حوزه مجازها زیاد می شه کار کرد. 3- انتخاب یک واژه و بررسی ترجمه های مختلف از آن. مثلا آیه قل کل یعمل علی شاکلته. روی شاکله زیاد بحث شده، حالا انعکاس این بحث ها توی ترجمه ها چه طوره. مترجمان چه طور این رو ترجمه کردن. 4- بررسی نحوه ترجمه وجوه معنایی یک واژه. ما یه بحثی داریم به نام وجوه و نظائر. واژه هایی در قرآن هست که از نظر ظاهر یک شکل هستند ولی معانی متفاوتی دارند. مثل امت که به معنای زمان و گروه هست. مقاله ای با عنوان «چند معنایی واژه روح در ترجمه های قرآن» (https://qhts.modares.ac.ir/article-10-6756-fa.pdf) از بنده هست می تونید ازش الگو بگیرید. 5- شیوه های ترجمه بر اساس مخاطب مخصوصاً نوجوانان. آیه می شه قرآن رو جوری برای نوجوانان ترجمه کرد که هم برای اونها قابل فهم باشه و هم دور از شأن قرآن نباشه. یا حتی نحوه ترجمه برای کودکان. نکته: همه این موارد روی می شه روی ، ، و... انجام داد 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
اولین همایش بین المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، در شهر مشهد برگزار خواهد شد. اطلاعات مهم کنفرانس تاریخ برگزاری: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ مهلت ارسال اصل مقاله: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ تارنمای همایش: https://www.saeecon.ir/ 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
یه بحثی در واژه پژوهی داریم به اسم . از مورد بحث بوده کتاب‌هایی به صورت هم توی این زمینه نوشته شده مثل «کتاب الاضداد» اثر انباری(م 328 ق) 📕اضداد چیه؟ می‌گن ما در یه سری واژه‌ها داریم که دوتا معنای مخالف هم داره. مثال: ظن یه معنای شک و گمان داره و یه معنای یقین.(انباری، 1407، ص14) خب حالا از این اضداد چه طور می شه انتخاب کرد؟ از چند جهت می شه روی این بحث کرد. 1⃣اولا آیا بحث اضداد مختص زبان عربیه یا دیگر زبان ها هم دارن؟ والا من که توی فارسی چیزی به ذهنم نمی‌رسه اگر کسی چیزی به ذهنش اومد پیام بده. 2⃣ثانیاً علت پیدایش بحث اضداد چیه؟ از نظر ، از نظر دینی-اعتقادی(یعنی برخی آیات یه جوری بودن که نمی‌شد طبق ظاهرشون تفسیر کرد خب اینجا مفسرین یه چاره اندیشیدن و گفتن ما یه سری واژه‌ها داریم به اسم اضداد. مثلا « وَاللَّاتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ»(نساء:34) اینجا گفتن خوف به معنای علم است.) 3⃣ثالثا: تاریخچه وجود چنین واژه‌هایی صرفا مربوط به و متون دینیه یا قبل از هم در متون به جای مانده اثری از این اضداد هست؟ 4⃣رابعاً در صورتی که واژه‌هایی واقعا در زمره اضداد باشن، در قرآن این‌ها چه طور استعمال شدن؟ آیا وجود این‌ها موجب اشتباه مخاطب نمی‌شود؟ یه مخاطب معمولی و حتی بی سواد خصوصاً در صدر اسلام چه طور می‌بایست متوجه این بشه که الان کدوم معنا مد نظره؟ در واقع ملاک تشخیص یکی از معنای اضداد چه طور بوده؟ 5⃣خامساً از نظر ترجمه این نوع واژگان را چه طور باید ترجمه کرد؟ آیا باید ترجمه بشن یا نه؟ کدوم معادل رو باید انتخاب کرد؟ 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1 گروه تبادل نظر ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2547581363C254b2ee261
علامه ذیل آیه 26 سوره آل عمران در تبیین خیر چنین می‌نویسد: بعضى گفته ‏اند اصل كلمه خير «أخير» بوده، ولی اين حرف صحيح نيست و اين كلمه‏ أفعل التفضيل نیست. اما معنايش با معناى تفضيل انطباق دارد، چرا که در افعل تفضیل همیشه دو چیز نسبت به هم سنجیده می شود. اگر كلمه «خير» مخفف «أخير» بود، بايد همه قواعد جارى در در آن نيز جريان مى‌‏يافت. يعنى مشتقاتى چون افاضل و فضلى و فضليات از آن نيز اشتقاق مى‏ يافت و حال آنكه مشتقات كلمه خير كلمات زير است، 1- خيرة، 2- اخيار، 3- خيرات. پس مى‏ توان گفت كه كلمه خير «صفت مشبه» است، نه «افعل تفضيل». از مؤيدات اين معنا يكى اين است كه كلمه خير در مواردى استعمال مى ‏شود كه معناى افعل تفضيل را نمى ‏دهد، مانند آيه شريفه: «قُلْ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ مِنَ اللَّهْوِ» (جمعه، 11) كه نمى ‏شود گفت معنايش اين است كه آنچه نزد خداست، از لهو بهتر است، براى اينكه در لهو خوبى نيست تا آنچه نزد خداست بهتر باشد. (الميزان فى تفسير القرآن، ج‏3، ص: 133-132) 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
🌹جای خالی پژوهش‌های میدانی در رشته قرآن و حدیث🌹 دکتر سیدمجید نبوی 👈 یکی از مشکلات رشته قرآن و حدیث (یا مطالعات دینی) نبود یا کمبود تحقیقات میدانی و بسنده کردن اغلب پژوهشگران به پژوهش‌های نظری است. در ادامه به نتایج منفی این مسئله پرداخته می‌شود. 👈 تحقیقات میدانی یک روش تحقیقاتی است که در آن محقق در محیط طبیعی، افراد یا پدیده‌ها حضور می‌یابد و اطلاعات مورد نیاز را مستقیماً از افراد یا پدیده‌ها مورد نظر جمع‌آوری می‌کند. از جمله روش‌های جمع آوری اطلاعات در تحقیقات میدانی می‌توان به مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه و غیره اشاره کرد. این روش به‌ویژه در علوم اجتماعی و رفتاری و روانشناسی و غیره کاربرد زیادی دارد؛ اما متاسفانه در رشته قرآن و حدیث معمولا از این روش استفاده نمی‌شود. در ادامه به نتایج منفی این مسئله اشاره می‌شود: 👈 لینک خبر: https://iqna.ir/00HUl3 👈 لینک کانال: https://eitaa.com/majidnabavi1366/219 🌹 لطفا کانال را به دوستان خود هم معرفی کنید.
🤝🤝سلام دوستای کنکوری و رشته علوم قرآن و حدیث یه دوره آمادگی کنکور داریم برای شمایی که قصد قبولی داری ارائه توسط: دکتر حسین افسردیر، فارغ التحصیل دکتری علوم قرآن و حدیث از ، کنکور دکتری. توی این دوره چه کارایی انجام می دیم: ✅کلاس های آنلاین و بیان نکات مهم هر درس(، ، ، ) ✅ارائه خلاصه درس برخی منابع ✅آشنایی با روش ✅راهنمایی و مشاوره در خصوص تدوین مقاله برای مصاحبه دکتری ⏰شروع دوره: هم زمان با ولادت پیامبر(ص) 11 مهر 💵هزینه دوره: ارشد: 1.200.000 دکتری: 1.500.000 😍😍🥳🥳🤩اما تخفیف: 1️⃣ثبت نام گروهی(دو نفر به بالا) 20 درصد تخفیف در ابتدای کار برای هر نفر 2️⃣در صورت قبول شدن، 30 درصد مبلغ پرداختی عودت داده می شه 3️⃣خدای نکرده در صورت عدم قبولی در صورتی که میانگین چهار درس(عربی، علوم قرآن، حدیث و تفسیر) 25 درصد بود نیز 20 درصد مبلغ پرداختی عودت داده می شه. 📝جهت ثبت نام با ادمین های کانال در ارتباط باشید کانال ایتا: @mehad1
🌹چیستی «نیازسنجی» در دانشگاه‌ها و چرایی انجام آن؟🌹 دکتر سیدمجید نبوی 👈 تهران- ایرنا- نیازسنجی، عملیاتی است که نیازهای یک سیستم، گروه یا افراد را تجزیه و تحلیل کرده و اطمینان می‌دهد که همه‌ جنبه‌ها و نقاط ضعف و قوت مرتبط با آنها شناخته و درنظرگرفته شده‌اند. در رشته‌های دانشگاهی، نیازسنجی به این معناست که پیش از شروع یک رشته یا گرایش جدید، نیازهای جامعه و بازار کار مرتبط با آن رشته یا گرایش به دقت ارزیابی شود. 👈 اصطلاح «نیازسنجی» در حوزه دانشگاهی یک ابزار بسیار ارزشمند است که از طریق آن می‌توان رشته‌ها و گرایش‌های دانشگاهی را به گونه‌ای طراحی کرد که تا حد امکان به نیازهای جامعه و بازار کار پاسخگو باشند و مشکلات موجود در جامعه و صنعت را حل کنند. باید گفت که این فرآیند «نیازسنجی» موجب ارتقاء کیفیت تحصیلات و افزایش فرصت‌های شغلی فارغ التحصیلان می‌شود. علاوه بر این «نیازسنجی» یکی از مهمترین و اولین ضرورت ها در همه زمینه‌ها، از جمله رشته‌ها و گرایش‌های دانشگاهی است. 👈 این کار به شکل‌ها و روش‌های متفاوتی صورت می‌گیرد و نتایج بسیار مثبتی برای جامعه دارد. اما در برخی رشته ها و گرایش های دانشگاهی، به دلیل عدم اهمیت‌دهی به نیازسنجی یا عدم انجام صحیح آن، مشکلات جبران‌ناپذیری به وجود می‌آید و امروزه برخی از مشکلات موجود در کشور در زمینه های مختلف به خاطر همین عدم نیازسنجی است. اما درباره فرآیند نیازسنجی باید گفت که فرآیند نیازسنجی می‌تواند به چند شکل یا در چند مرحله انجام ‌شود: 👈 لینک یادداشت: https://irna.ir/xjND5S 👈 لینک کانال: https://eitaa.com/majidnabavi1366
هفتمین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته ای علوم دینی و حوزوی در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ توسط ،مرکز توسعه و گسترش مطالعات ميان رشته اي در شهر تهران برگزار خواهد شد. اطلاعات مهم کنفرانس تاریخ برگزاری: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ مهلت ارسال اصل مقاله: ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ تارنمای کنفرانس: https://psr.bcnf.ir/ 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
🌹همه آنچه که برای نقد کتاب لازم دارید!🌹 👈 سیدمجید نبوی سلسله یادداشت‌هایی را در اختیار ایبنا قرار داد که ناقدان می‌توانند با استفاده از این اصول، به نقد کتاب بپردازند. لازم به ذکر است که اکثر این اصول نقد، علاوه در نقد کتاب، در نقد مقاله و پایان‌نامه و دیگر نگارش‌های علمی هم قابل استفاده است. 👈 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نقد کتاب و برگزاری جلسات نقد کتاب، سبب رشد و پیشرفت و غنای کتاب‌ها خواهد شد. ضرورت دارد که تمامی کتاب‌هایی که منتشر می‌شوند؛ توسط اساتید و متخصصان موضوع کتاب، مورد نقد قرار گیرند. به طور کلی نقد، ارائه اشکال‌های یک کتاب به نویسنده است تا نویسنده اشکال‌های موجود را رفع کرده و در چاپ‌ و ویراست‌های بعدی کتاب را دقیق‌تر و علمی‌تر و کم اشکال‌تر منتشر کند. بدون نقد و رهاکردن نقد، پیشرفت آنچنانی درحوزه نگارش‌های علمی نخواهیم داشت. 👈 در ادامه سلسله یادداشت‌های سیدمجید نبوی که در خبرگزاری ایبنا منتشر شده‌است؛ می‌آید که ناقدان می‌توانند با استفاده از این اصول، به نقد کتاب بپردازند. لازم به ذکر است که اکثر این اصول نقد، علاوه در نقد کتاب، در نقد مقاله و پایان‌نامه و دیگر نگارش‌های علمی هم قابل استفاده است. امید که با نگارش‌های بیشتر در حوزه نقد و برگزاری جلسات نقد کتاب، تا شاهد رشد و تعالی علم و فرهنگ کشورمان باشیم. 🌹 یادداشت اول با عنوان «نقد طرح جلد کتاب» https://www.ibna.ir/vdcfvvdmcw6djya.igiw.html 🌹 یادداشت دوم با عنوان «ویژگی‌های ناقد کتاب» https://www.ibna.ir/vdchi-nxi23nkxd.tft2.html 🌹 یادداشت سوم با عنوان« چیستی نقد کتاب و نتایج آن» https://www.ibna.ir/vdcjometauqexxz.fsfu.html 🌹 یادداشت چهارم با عنوان «ضرورت مطالعه چندین مقاله از مقالات نقد کتاب در رشته خود، جهت گرفتن ایده و ساختار مقالات نقد کتاب» https://www.ibna.ir/vdcaeine649nyi1.k5k4.html 🌹 یادداشت پنجم با عنوان «مطالعه کامل کتاب توسط ناقد با دید انتقادی و یادداشت اشکال‌ها» https://www.ibna.ir/vdcbf0bf5rhba0p.uiur.html 🌹 یادداشت ششم با عنوان «نقد گلاسوری کتاب» https://www.ibna.ir/vdchqqnxw23nkvd.tft2.html 🌹 یادداشت هفتم با عنوان «نقد و بررسی استدلال‌ها و تجزیه و تحلیل نویسنده کتاب» https://www.ibna.ir/vdcjoaetiuqexiz.fsfu.html 🌹 یادداشت هشتم با عنوان «نقد کتاب به سبب استفاده از کلمات و اصطلاحات خارجی» https://www.ibna.ir/vdcaa0nei49nym1.k5k4.html 🌹 یادداشت نهم با عنوان «نقد کتاب به لحاظ سلیس و روان و خوانا نبودن متن» https://www.ibna.ir/vdcbwzbfzrhbasp.uiur.html 🌹 یادداشت دهم با عنوان «کتاب به لحاظ نداشتن نوآوری و خلاقیت» https://www.ibna.ir/vdcc4mq142bq0p8.ala2.html 🌹 یادداشت یازدهم با عنوان «نقد کتاب به خاطر سوگیری و عدم بی‌طرفی و تعصب داشتن نویسنده» https://www.ibna.ir/vdcgyu9wqak9tn4.rpra.html 🌹 یادداشت دوازدهم با عنوان «نقد کتاب به لحاظ صرفاً جمع‌آوری بودن و خالی از ایده‌پردازی و نظریه‌پردازی بودن» https://www.ibna.ir/vdchwqnxi23nkmd.tft2.html 🌹 یادداشت سیزدهم با عنوان «نقد منابع کتاب» https://www.ibna.ir/vdci3yappt1a5w2.cbct.html 🌹 یادداشت چهاردهم با عنوان «نقد ساختاری کتاب و نقد خروج موضوعی کتاب» https://www.ibna.ir/vdcjhaetxuqexiz.fsfu.html 🌹 یادداشت پانزدهم با عنوان «نقد کتاب به لحاظ جامعیت» https://www.ibna.ir/vdcao0nem49nym1.k5k4.html 🌹یادداشت شانزدهم با عنوان «نقد کتاب به لحاظ ویراستاری» https://www.ibna.ir/vdcb9zbf0rhbasp.uiur.html 🌹 یادداشت هفدهم با عنوان «نقد محتوایی کتاب» https://www.ibna.ir/vdccomq1m2bq0p8.ala2.html 🌹 یادداشت هجدهم با عنوان «اخلاق نقد کتاب» https://www.ibna.ir/vdcdn50sjyt0ok6.2a2y.html 🌹 یادداشت نوزدهم با عنوان «نقد کیفیت چاپ و صفحه آرایی و فونت کتاب» https://www.ibna.ir/vdceof8xojh8eni.b9bj.html 👈 لینک کانال: https://eitaa.com/majidnabavi1366 🌹 لطفا کانال را به دوستان خود هم معرفی کنید.
هدایت شده از S.A
📚 کتاب وحدت جوامع در نهج‌البلاغه از آثار آیت‌ الله عبدالله جوادی آملی است. موضوع اصلی مباحث این کتاب در مورد وحدت اسلامی و اجتماعی و سیاسی است که مؤلف محترم، این پدیده بزرگ اجتماعی (وحدت) را در این کتاب خود مورد مطالعه و بررسی قرار داده است. این اثر از مجموعه آثار استاد جوادی آملی برگرفته شده است. 📚این رساله موجز با اشتمال بر مباحثی محدود افق نگرش دین پیرامون حوزه وحدت را بررسی می کند؛ در فصل یکم به کلیات و شاخصه های موضوع وحدت و در فصل دوم به حوزه های گوناگون وحدت، پرداخته شده که سخنان امیر بیان علی -علیه‌السّلام- و تبیین آورده های آن حضرت در بین ملل به تامل دیده شد. در فصل پایانی کتاب نیز به موارد تنازع و عوامل شکننده وحدت اشاره شده است.
اولین کنفرانس بین المللی انقلاب اسلامی در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۲ توسط موسسه آموزش عالی ادیب مازندران،مرکز علمی تقدیس در شهر ساری برگزار خواهد شد. اطلاعات مهم کنفرانس تاریخ برگزاری: ۴ اسفند ۱۴۰۲ مهلت ارسال اصل مقاله: ۱۴۰۲/۸/۲۶ اعلام نتایج داوری اصل مقاله: ۱۴۰۲/۸/۲۹ مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۸/۲۹ 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
سلام و احترام خدمت همراهان گرامی ان شاء الله قرار هست یه دوره آموزش و نرم افزارهای مرتبط با اون(ورد، پژوهیار، وان نوت، نرم افزارهای نور در صورت نیاز) رو برگزار کنیم. دوستانی که علاقمند به شرکت هستند نظرات خودشون رو بگن تا بتونیم سرفصل های مناسب رو آماده کنیم. هر کس توی اون زمینه ای از مقاله نویسی اشکال داره رو بگه که اون قسمت ها بیشتر توضیح داده بشه. دوره ان شاء الله به صورت کاملا عملی خواهد بود. یعنی هر مرحله که آموزش داده می شه یه فرصتی داده می شه تا دوستان کار رو انجام بدن. مثلا شیوه های انتخاب موضوع گفته می شه بعد دوستان شرکت کننده می بایست طبق روش گفته شده موضوع خودشان رو بیارن. بعد تک تک موضوعات بررسی و اشکالاتش گفته می شه تا عنوان شکل نهایی بگیره و ادامه کار روی همین عنوان به ترتیب جلو خواهد رفت. جهت ارسال نظرات: @hosinafsardyr گروه تبادل ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2547581363C254b2ee261 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
💠 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: 🔰کارگاه مقاله نویسی و نرم افزارهای مرتبط (ورد، پژوهیار، وان نوت، نرم افزارهای نور) 🔻مدرس: دکتر حسین افسردیر (دانش آموخته دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران) رزومه مدرس دوره: https://elmnet.ir/eid/N-0046-2612 🗓«پنج شنبه ها» (اولین جلسه از ۲ آذرماه ) «۱۴۰۲/۹/۲» 🔻به مدت 16 جلسه 🕙ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح 💢به صورت مجازی ✅هزینه: رایگان نکته مهم: 1️⃣این کار به صورت کاملاً عملی خواهد و در پایان دوره هر دانشجو یک مقاله علمی آماده چاپ خواهد نوشت. 2️⃣در طول دوره همه شرکت کنندگان در یک گروه اختصاصی عضو شده و اشکالات احتمالی خود را آنجا مطرح می کنند. آی دی استاد جهت ثبت نام: @hosinafsardyr لینک شرکت در نشست: http://vroom.ut.ac.ir/farabi7 ✨انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران✨ https://eitaa.com/QuranHadith_elmi_farabi
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
💠 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: 🔰کارگاه مقاله نویسی و ن
سلام. بزرگوارانی که جهت شرکت در این کارگاه ثبت نام کردند. با سرچ هشتک می توانند تمام موضوعاتی که قبلا در اینجا پیشنهاد شده را مطالعه کنند. لینک گروه جهت پرسش و پاسخ: https://eitaa.com/joinchat/2547581363C254b2ee261
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
💠 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: 🔰کارگاه مقاله نویسی و ن
با سلام و احترام. ان شاء الله فردا ساعت 10 تا 12 اولین جلسه مقاله نویسی آغاز خواهد شد. لینک ورد به جلسه: http://vroom.ut.ac.ir/farabi7 مباحث جلسه اول: 1- آشنایی با ساختار کلی مقاله 2- آشنایی با مفهوم پژوهش 2-1-شناخت ویژگی های پژوهش 2-2- شناخت ارکان پژوهش 3- شیوه های انتخاب موضوع 3-1- روش اقتباسی 3-2- روش نقادانه با احترام. حسین افسردیر 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
کارگاه مقاله نویسی- جلسه اول- حسین افسردیر.wma
50.69M
فایل صوتی فایل تصویری با کیفیت: https://aparat.com/v/izqfJ مباحث جلسه اول: 1- آشنایی با ساختار کلی مقاله 2- آشنایی با مفهوم پژوهش 2-1-شناخت ویژگی های پژوهش 2-2- شناخت ارکان پژوهش 3- شیوه های انتخاب موضوع 3-1- روش اقتباسی 3-2- روش نقادانه با احترام. حسین افسردیر 🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹 کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1