eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
800 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. انحرافات، اقتصادی، ربا حدیث (6) رسول اكرم صلى الله عليه و آله : مَنْ أَكَلَ الرِّبا مَلأَ اللّه عَز َّوَ جَلَّ بَطْنَهُ مِنْ نارِ جَهَنَّمَ بِقَدْرِ ما أَكَلَ ، و َإِنِ اكْتَسَـبَ مِنْهُ مالاً لا يَقْبَلُ اللّه تَعالى مِنْهُ شَيْـئا مِنْ عَمَلِهِ ، و َلَمْ يَزَلْ فى لَعْنَةِ اللّه و َالْمَلائِكَةِ ما كانَ عِنْدَهُ مِنْهُ قيراطٌ واحِدٌ؛ هر كس ربا بخورد خداوند عز و جل به اندازه ربايى كه خورده شكمش را از آتش دوزخ پر كند و اگر از طريق ربا مالى به دست آورد، خداى تعالى هيچ عمل او را نپذيرد و تا زمانى كه قيراطى (كمترين مقدار) از مال ربا نزدش باشد، پيوسته خداوند و فرشتگانش او را نفرين كنند. بحار الانوار(ط-بیروت) ج 73 ، ص 364 ، ح 30 { شبیه این حدیث در ثواب الاعمال ص 285}
🔴 🔹 گروه های سایبری مجاهدین ، اسرائیل و سعودی یک عملیات کامنت نویسی زیر پیج فوتبالیست ها با مفاهیم ضد امنیت روانی تدارک دیدن که داخلش فوتبالیست هارو بخاطر گل زدن و شادی کردن نکوهش میکنند . 🔹 دوستان اجازه ندید کامنت های ایشان به چشم بیاد و هرکسی دسترسی داره ، به پیج فوتبالیست ها مراجعه کنه و با اموجی های پرچم ایران از ایشان حمایت به عمل بیاره . لیست پیج ملی پوشان : مهدی طارمی مهدی ترابی رامین رضاییان کریم انصاری فرد علیرضا جهانبخش وحید امیری علی کریمی احسان حاج صفی روزبه چشمی مرتضی پور علی گنجی احمد نوراللهی حسین حسینی مجید حسینی میلاد محمدی و تمامی اعضای تیم ملی - این شاید اولین پویش برای آفند رسانه ای مقاومت باشد .
《《 اصلاحیه 》》 قابل توجه پیشکسوتان عرصه جهادوشهادت محل وساعت برگزاری همایش اقتدار ملی به مناسبت هفته بسبج روزشنبه ۵ آذر از ساعت ۹تا۱۱صبح از سالن هسا درستاد ناحیه سپاه حیدرکرار(ع)فاز۲ خ-خورشید جنوبی برگزار میگردد ۰لطفا" اطلاع رسانی بفرماید
لشگر خاموش🗣 حتی از منزل خارج نشوید گوشی رو بردارید و تماس بگیرید📞📞📞 خانه سینما در خصوص بازیگران بازداشتی به قوه قضاییه هشدار داده و تهدید کرده !!!!😠 اونم بخاطر انجام کار قانونی😐😐😐 ما تماس گرفتیم....گفتن از صبح ۲۰۰ نفر زنگ زدن...کلافه بودن...اینجوری میفهمن صدای اونا صدای همه ی مردم نیست 😌 به نیت شهدای مظلوم این مدت ، کمترین کاری که میتونیم رو انجام بدیم... شماره هایی که ما گرفتیم و جواب داد خانه سینما ⬅️ ۶۶۴۶۷۶۰۲ 02177534922‌‌ 02177650203 مجلس ⬅️ ۳۹۹۳۱( وصل بشه به بخش مربوطه یکی نماینده مجلس/دوم کمیسیون فرهنگی ) صدا و سیما ۱۶۲ ⬅️ انتقال نظرات به شبکه ی خبری که تماس و اعتراض رو اعلام کنن پاسخگو به شکایات وزارت ارشاد ⬅️ ۳۳۵۱۲۵۷۹ مورد مطالبه : گفتیم خانه ی هنری سینما اسمش روشه.... در مورد امور هنری حق دارن اظهار نظر کنن....وقتی هنرمندان در مورد امور سیاسی که علم و تجربه ای در موردش ندارن نظر میدن و اون اظهار نظر تاثیر گذار هست ، خود نهاد خانه ی سینما هنر باید به این کار غیر قانونی واکنش نشون بده و اعتراض کنه...نه اینکه قوه ی قضائیه رو برای اجرای قانون تهدید کنه...😏 اگه با خود خانه ی سینما با بی قانونی برخورد بشه نهادی که میتونه برخورد کنه همین قوه ی قضائیه هست ....مملکت با قانون اداره میشه هر جا تماس گرفتین حرفو کامل بزنین و بگین این صدای خیلیاس ....برای ما قطع کردن دوباره تماس گرفتیم و با آرامش و منطقی مطلب رو گفتیم و جا انداختیم لطفا منتشر کنید 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره محمد (صل الله عليه و آله و سلم) آیه 37 و 38 آخرین آیه این سوره أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم إِنْ يَسْئَلْكُمُوهٰا فَيُحْفِكُمْ تَبْخَلُوا وَ يُخْرِجْ أَضْغٰانَكُمْ (٣٧) اگر همۀ اموال شما را بخواهد و بر شما اصرار ورزد، بخل مى كنيد و [سبب مى شود كه] كينه هاى درونى شما را بيرون بريزد [و آن زمان است كه گمراه مى شويد ] هٰا أَنْتُمْ هٰؤُلاٰءِ تُدْعَوْنَ لِتُنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللّٰهِ فَمِنْكُمْ مَنْ يَبْخَلُ وَ مَنْ يَبْخَلْ فَإِنَّمٰا يَبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ وَ اللّٰهُ الْغَنِيُّ وَ أَنْتُمُ الْفُقَرٰاءُ وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لاٰ يَكُونُوا أَمْثٰالَكُمْ (٣٨) آگاه باشيد! شما همان مردمى هستيد كه براى انفاق در راه خدا دعوت مى شويد، پس برخى از شما بخل مى ورزند، و هر كه بخل پيشه كند، فقط نسبت به [سعادت و خوشبختى] خود بخيل است، و خدا [از انفاق و صدقات شما] بى نياز است، و شماييد كه نيازمند هستيد؛ و اگر [از فرمان ها او] روى بگردانيد به جاى شما گروه ديگرى را مى آورد كه مانند شما [روى گردان، سست عقيده و بخيل] نخواهند بود «يحفكم» از «احفاء» به معناى اصرار در مطالبه و سؤال است و «أضغان» جمع «ضغن» به معناى كينه شديد است. دلبستگى برخى انسان ها به مال دنيا به قدرى است كه حتّى اگر خداوند هم از آنان چيزى را مطالبه كند، كينه او را به دل مى گيرند. پیام‌ها : - در تبليغ، گاهى بايد مخاطب را براى شنيدن حساس كرد. «ها أنتم...» - تا مى توانيد با دست خود انفاق كنيد كه وارثان كارى نخواهند كرد. «لتنفقوا» - آنچه مورد دعوت الهى است، كار خالصانه است. «لتنفقوا فى سبيل اللّه» - مردم را بايد به انفاق و كمك به ديگران دعوت كرد، امّا بايد آزادشان گذاشت تا با فكر و انتخاب خود گامى بردارند. «فمنكم من يبخل» - كسى كه بخل مى ورزد، گمان مى كند مردم را از مال خود محروم كرده، در حالى كه خودش را از محبوبيّت و عزّت وقرب الهى محروم كرده است. «فانّما يبخل عن نفسه» - بخل مربوط به روحيه افراد است و لازمه ى آن ثروتمند بودن نيست، چه بسيارند افرادى كه سرمايه دارند و بخل ندارند. «فمنكم مَن يبخل» - دعوت به انفاق، نشانه ى نياز خداوند نيست. «واللّه الغنى» - در تبليغ، مخاطبين را مغرور نكنيم. «تدعون لتنفقوا... أنتم الفقراء» (در كنار دعوت به انفاق، بى نيازى خدا و فقر و نيازمندى انسان را يادآور مى شود) - در تبليغ و دعوت، از تملّق مردم پرهيز شود و كرامت احكام الهى حفظ گردد. «تدعون لتنفقوا... و ان تتولوا يستبدل» - احكام خداوند تعطيل نمى شود، گرچه شما آن را انجام ندهيد. «ان تتولّوا يستبدل قوماً غيركم» - همان گونه كه تاريخ گذشته درس عبرت است، آينده نگرى نيز مى تواند سازنده باشد. «يستبدل قوما غيركم» - ترك انفاق به قدرى خطر دارد كه ممكن است خداوند ملّت يا رژيمى را قلع و قمع كند. «و ان تتولّوا يستبدل...» - براى تربيت و ترغيب، گاهى بايد از اهرم تهديد استفاده كرد. «و ان تتولّوا يستبدل» - زمين، هرگز از افراد صالح خالى نخواهد ماند. «يستبدل قوماً غيركم ثمّ لايكونوا امثالكم» (سنّت الهى آن است كه زمين خالى از حجّت نباشد.) - آنچه براى خداوند مطرح است بندگان مطيع است، من و شما ندارد. «قوما غيركم ثم لايكونوا امثالكم» (دين الهى براى بقا و استمرار خود، وابسته به هيچ گروه و قوم خاصى نيست.) بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
نکات تفسیری آیه 38 سوره محمد سؤال: در دو آيه قبل فرمود: «لايسئلكم اموالكم» ما از اموال شما چيزى نمى خواهيم، در حالى كه اين آيه مردم را دعوت به انفاق كرده و از آنان چيزى مى خواهد، اين چند آيه را چگونه در كنار هم جمع نماييم؟ پاسخ: مراد از «لايسئلكم اموالكم» آن است كه ما در قبال هدايت و ايمانتان چيزى از شما نمى خواهيم و يا براى خودمان نيازى به شما نداريم، ولى دعوت به انفاق در اين آيه، براى ايجاد عدالت اجتماعى، وحدت، نوع دوستى، برطرف كردن كدورت ها، كينه ها وتبعيض هايى است كه اگر برطرف نشود، تفاوت طبقاتى به صورت يك عقده و انفجار و انتقام در مى آيد و دعوت به انفاق براى حفظ نظام زندگى خود انسان ها است. لذا خداوند مى فرمايد: هر كس بخل ورزد، به ضرر خودش خواهد بود و خداوند از هر جهت غنى و بى نياز است. در تفاسير مى خوانيم كه پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله در پاسخ كسى كه پرسيد: آن قوم ديگر كه بخل نمى ورزند كيانند؟ حضرت دستى به شانه سلمان زدند و فرمودند: منظور، قوم سلمان (مردم ايران) است، سوگند به آن كس كه جانم به دست اوست، اگر ايمان به ثريّا بسته باشد، گروهى از فارسيان آن را به چنگ مى آورند.(105) در شيوه تربيت بايد مراحلى طى شود: الف) هشدار به مخاطب. «ها أنتم» ب) درخواست و دعوت. «تدعون...» ج) توجيه و استدلال. «مَن يبخل فانّما يبخل عن نفسه» د) تكرار و قاطعيّت. «واللّه الغنى و أنتم الفقراء» ه) اتمام حجّت و تهديد. «و انّ تتولوا يستبدل...» ----- 105) تفاسير مجمع البيان، الميزان، نمونه، كبيرفخررازى، مراغى، روح المعانى و شبّر. بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز شنبه اولین روز هفته شما دوستان عزیز بخیر و شادی، موفقیت و سعادت و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز شنبه: یا رب العالمین (ای پروردگار جهانیان) 100 مرتبه ذکر روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود که خواندنش موجب بی‌نیازی می‌شود.
از شهروندان محترم درخواست داریم ضمن حضور پرشور در این محفل جهت مطالبه گری موضوعات و مشکلات شهر و پرسش درباره عملکرد این دوره از ریاست محترم شورای شهر پرند ،سوالات خود را به آی دی @cherik70 جهت نظم بهتر برنامه و پرداختن به مسائل، طبق اولویت ارسال نمائید.
لطفا مثل همیشه که در اطلاع رسانی برنامه یار و یاور ما بودید در انتشار اطلاعیه این برنامه مهم نیز جهت تنویر افکار عمومی ما را یاری فرمائید
‼️شرکت در مسابقات پیش بینی با پرداخت پول 🔷س ۶۳۷۳: به دليل علاقه به ورزش به خصوص فوتبال در پيش‌بينى بازى‌هاى ايرانى و خارجى شركت مى‌كنم و از بابت شركت كردن در اين مسابقه مقدارى پول مى‌پردازم و اگر تمام پيش‌بينى‌هاى اين بازى‌ها را درست انجام داده باشم، در ليست برنده‌ها قرار مى‌گيرم. مى‌خواستم بدانم كه اگر يك روز برنده شدم و در ليست گيرندگان جايزه قرار گرفتم، آيا پولى را كه به دست مى‌آورم مى‌توانم خرج كنم يا نه؟ ✅ج: عمل مزبور جايز نيست و نمى‌توان در جايزه تصرف نمود. 🆔 @resale_ahkam
‼️مصرف تسهیلات بانکی، در غیر مورد قرار داد 🔷س ۶۳۷۱: آیا مصرف ، در غیر موردی که در قرار داد آمده است، جایز است؟ ✅ج: به طور کلی غالباً تسهیلات بانکی ـ غیر از وام قرض الحسنه ـ، به ملکیت مشتری در نمی آید، بلکه مشتری از طرف ـ مالک پول ـ مجاز است طبق قرارداد، آن را در محل معین شده ـ توسط بانک ـ مصرف کند، بنابر این صرف آن در محل دیگر، و شرعاً غیر مجاز و موجب ضمان است. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. انحرافات، اقتصادی، ربا حدیث (7) امام صادق عليه السلام : إِنَّهُ لَو كانَ الرِّبا حَلالاً لَتَرَكَ النّاسُ التِّجاراتِ وَ ما يَحْتاجونَ إِلَيْهِ فَحَرَّمَ اللّه الرِّبا لِيَفِرَّ النّاسُ مِنَ الْحَرامِ إلَى الْحَلالِ وَ إِلَى التِّجاراتِ وَ إِلَى الْبَيْعِ و َالشِّراءِ فَيَبْقى ذلِكَ بَيْنَهُمْ فِى الْقَرْضِ؛ براستى، اگر ربا حلال بود، مردم تجارت و تلاش براى معاش را رها مى كردند. به همين دليل خداوند ربا را حرام كرد تا مردم از حرام به حلال و تجارت و خريد و فروش رو بياورند و به يكديگر قرض بدهند. من لايحضره الفقيه ج 3، ص 567، ح 4937
صدقه اول ماه فراموش نشود جهت حمایت از مددجویان تحت پوشش پایگاه (شهید علیمحمدی) مسجد امام حسین عليه‌السلام 🔸گروه جهادی مدد (شماره ثبت: ۳۹۷۶۳۵۲۰۱۴۰۰۷) شماره کارت جهت واریز صدقات : ۵۸۹۲۱۰۱۴۱۰۵۰۵۴۵۳ بنام منصور پارسائیان لطفا پس از واریز به آی دی @cherik70 اطلاع بدهید @sazandegii
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره فتح ثواب قرائت این سوره ۱) امام صادق علیه السلام فرمود: اموال، زنان و كنیزان خود را با قرائت سوره فتح از نابودی در امان نگه دارید. هر كس خواندن این سوره را به عادت خود تبدیل كند، یك منادی در روز قیامت، این ندا را سر خواهد داد به طوری كه همه موجودات آن را خواهند شنید: تو از بندگان مخلص خداوند هستی. او را به سایر بندگان نیكوكار ملحق كنید و او را در نعمت‌های بهشت ساكن گردانیدو از شراب ناب همراه با كافور به او بنوشانید.«۱» بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ به نام خدا كه رحمتش بى اندازه است و مهربانى اش هميشگى إِنّٰا فَتَحْنٰا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً (١) به راستى ما براى تو پيروزى آشكارى فراهم آورديم؛ لِيَغْفِرَ لَكَ اللّٰهُ مٰا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ مٰا تَأَخَّرَ وَ يُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَ يَهْدِيَكَ صِرٰاطاً مُسْتَقِيماً (٢) تا خدا آنچه را از تبعات گذشته [كه به نا حق از گفتار و كردار مردم، دربارۀ تو پديد آمده] و پس از آن را براى تو بپوشاند، و نعمتش را بر تو كامل كند، و به راهى راست راهنمايى ات نمايد؛ وَ يَنْصُرَكَ اللّٰهُ نَصْراً عَزِيزاً (٣) و خدا تو را به نصرتى توانمندانه و شكست ناپذير يارى دهد نکته ها- در اين كه مراد از «فتح مبين» در آيه اول سوره فتح چيست، ميان مفسران اختلاف است؛ گروهى مانند: آلوسى، ابوالفتوح، علامه طباطبايى و فيض كاشانى، آن را مربوط به صلح حديبيّه مى دانند و گروه ديگرى مانند شيخ طوسى، زمخشرى و فخررازى، آن را مربوط به فتح مكّه دانسته اند و هر دو گروه به رواياتى استناد كرده اند. صلح حديبيّه از آن جهت مهم است كه سرآغاز فتح مكّه و پيروزى هاى مهم پس از آن بوده است، علاوه بر آنكه تا آن روز مشركان تنها به نابودى مسلمانان مى انديشيدند و براى آنان جايگاهى قائل نبودند، امّا با پذيرش صلح، در حقيقت مسلمانان را پذيرفتند كه اين در واقع پيروزى بزرگى در صحنه سياسى اجتماعى بود. فتح مبين از آن جهت بود كه در سال ششم، يك هزار و چهارصد نفر همراه حضرت بودند ولى بعد از دو سال، ده هزار نفر در فتح مكّه با پيامبر همراه بودند. در نظام هدايت الهى، ابهامى وجود ندارد و همه روشن و روشنگر مى باشند، از جمله: فرستاده اش روشنگر است. «رسول مبين»(1) قرآنش روشن و روشنگر است. «قرآن مبين»(2) با زبانى روشن و واضح بيان شده است. «هذا لسان عربى مبين»(3) هشدارهايش نيز بدون ابهام است. «نذير مبين»(4) حتّى جنگ و صلحش نيز روشن است. «فتحا مبينا» پس هر گروهى در برابر اين همه شفّافيت مخالفت كند، گمراهى او نيز بسيار روشن است. «و مَن يعص اللّه و رسوله فقد ضلّ ضلالاً مبينا»(5) در اين آيات، شش مرتبه پيامبراكرم صلى الله عليه وآله مورد خطاب واقع شده است، «فتحنا لك... ليغفر لك، ذنبك، عليك، يهديك، ينصرك» كه بيانگر جايگاه ويژه پيامبر اسلام نزد خداوند است. كلمه «ذَنب» به معناى دنباله و آثار و پيامدهاى هر چيز است و بيشتر در مورد گناه و پيامدهاى سوء آن بكار مى رود. شكى نيست كه هر حركت حق طلبانه، براى منحرفان خوشايند نيست و آن ندا را گناه مى شمرند و بر ضدّ مناديان آن، انواع مشكلات، نگرانى ها، آزار و شكنجه ها، نسبت هاى ناروا، توطئه ها، اختلافات و شايعات را به راه مى اندازند، امام رضاعليه السلام فرمودند: گناه هيچ كس نزد مشركان، بيشتر از گناه پيامبر نبود، زيرا پيامبر با بت پرستى مبارزه مى كرد و حال آنكه مشركان تا قبل از فتح مكّه 360 بت داشتند، امّا با فتح مكّه و پيروزى قدرتمند پيامبر و مسلمانان، تمام اشتباهات پوشانده ماند.(6) خداوند در سال دوم هجرى كه قبله تغيير كرد و سال ششم كه صلح حديبيّه به وقوع پيوست و سال هشتم كه مكّه فتح گرديد، وعده تمام كردن نعمت را در آينده مى دهد مى فرمايد: «يتمّ نعمته»، امّا در حجّة الوداع به آن وعده ها جامه عمل پوشاند و با اعلام نصب حضرت على عليه السلام به امامت، نعمت را تمام كرد و فرمود: «اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتى»(7) 1) دخان، 13. 2) حجر، 1. 3) نحل، 103. 4) اعراف، 184. 5) احزاب، 36. 6) تفسير نورالثقلين. 7) مائده، 3. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 1 تا 3 سوره فتح - پيروزى هميشه در سايه جنگ و جهاد نيست. «انّا فتحنا...» (خداوند صلح حديبيّه يا فتح مكّه را پيروزى ناميده است.) - موفّقيّت و پيروزى خود را در سايه لطف خدا بدانيم، نه نتيجه فكر، طرح، تدبير و قدرت خود. «انّا فتحنا...» - پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله مورد عنايت مخصوص خداست. «فتحنا لك... ليغفر لك... يهديك... ينصرك» (مخاطب شخص پيامبر است) - همه چيز به دست خداست. «فتحنا، ليغفر، يتمّ، يهديك، ينصرك» (تا خدا اراده نكند، هيچ چيزى تحقق پيدا نمى كند.) - پيروزى بر دشمن، هدف نهايى نيست، بلكه مقدّمه اى براى دريافت نعمت هاى ديگر است. «فتحنا، ليغفر، و يتمّ نعمته عليك» - اگر براى خدا كار كنيم، خداوند خود پاسخ دشمنان ما را مى دهد و دهان آنان را مى بندد. «ليغفر لك اللّه ما تقدّم من ذنبك و ما تأخّر» - حتّى پيامبر هم با هدايت و توفيق الهى به راه مستقيم مى رود. «يهديك صراطاً مستقيماً» - آنچه خداوند مرحمت مى كند، برجسته ترين، روشن ترين و بهترين هاست. پيروزى ، نعمت تمام، هدايت به راه مستقيم و نصرتش غالب است. «فتحا مبينا، يتم نعمته، يهديك صراطا مستقيما، نصراً عزيزاً» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
ماجراى صلح حديبيّه پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله در ماه ذى القعده سال ششم هجرت، به قصد سفر حج به سوى مكّه حركت كرد و مسلمانان را به شركت در اين سفر، تشويق نمود و سرانجام با جمعيّت يك هزار و چهارصد نفرى، با لباس احرام به سوى مكّه حركت كردند. خبر به مشركان مكّه رسيد و در نزديكى مكّه (روستاى حديبيّه) راه را بر مسلمانان بستند و مانع ورود آنان به مكّه شدند. در اين ماجرا، نمايندگانى از دو طرف براى گفتگو رفت و آمد كردند، نماينده مشركان هنگامى كه ديد مسلمانان چنان شيفته پيامبرند كه قطرات آب وضوى پيامبر را براى تبرك برمى دارند، به مشركان گفت: با اين عشق و علاقه اى كه مردم به محمد دارند، نمى توانيد آنها را از او جدا كنيد. عثمان به عنوان سفير مسلمانان براى مذاكره به مكّه رفت، امّا شايع شد كه او را در مكّه به قتل رسانده اند. پيامبرصلى الله عليه وآله براى آماده باش مسلمانان، در زير درختى با يارانش تجديد بيعت كرد كه اين بيعت، بيعت رضوان نام گرفت. پس از چند روز، عثمان به سلامت برگشت و با حضور نمايندگان دو طرف، صلح نامه اى در چند ماده تهيه و توسط حضرت على عليه السلام نوشته شد و به امضاى طرفين رسيد. از جمله اين كه دو گروه متعهد شدند: تا ده سال، جنگى ميان آنان صورت نگيرد. مسلمانان از همانجا برگردند و سال آينده به مدت سه روز براى عمره به مكّه بيايند. به دستور پيامبرصلى الله عليه وآله شترانى را كه براى حج آورده بودند، در همانجا قربانى كردند و سرهاى خود را تراشيده و از احرام خارج شدند و به مدينه بازگشتند. گرچه مسلمانان به حج نرفتند، ولى اين صلح نامه و مفاد آن كه تعطيل شدن جنگ به مدت ده سال و آزاد شدن مراسم عمره بود، براى مسلمانان پيروزى آشكارى به حساب مى آمد. زيرا پايانى بر خصومت ورزى آشكار مشركان و گشودن راهى براى تبليغ دين و تجديد قواى مسلمانان بود و زمينه ساز فتح مكّه گشت. بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز یک‌شنبه شما مخاطبین عزیز بخیر و شادی، موفقیت و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز یکشنبه: یا ذالجلال والاکرام (ای صاحب شکوه و بزرگواری) 100 مرتبه ذکر روز یکشنبه که به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) می باشد موجب فتح و نصرت می شود روایت شده است که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖ متنی فوق العاده پرانرژی برای افراد فوق العاده پرانرژی💪 هيچكس را در زندگی مقصر نمی دانم از خوبان "خاطره" و از بدان "تجربه" می گیرم...! بدترین ها "عبرت" می شوند...! و بهترین ها "دوست" حرف اشتباهیست كه می گويند... با هر كس بايد مثل خودش رفتار كرد اگر چنين بود!!! از شخصیت هر كسی چيزى باقى نمی ماند هركس هر چه به سرم آورد فقط خودم می باشم اگر جواب هر جفايى بدى بود، داستان زندگی ما خالى از آدم های خوب بود اگر همان اندک مهربانيم را از بر نشدند اگر خوبى كردم و بدى ديدم كنار می کشم!!! اما بد نمی شوم... زيرا اين تنها كاريست كه از دستم بر می آيد مهم نيست با من چه كردند من قهرمان زندگی خودم می مانم من آدم خوبه زندگی خودم می باشم با وجدانم آسوده می خوابم سرم را پيش خدايم بالا می گیرم و به خاطر همه چیز شاکر می باشم.. 🍂 زندگی تولد دارد . . . 🍂زندگی مرگ دارد . . . 🍂 زندگی عهد دارد . . . 🍂 زندگی پیمان دارد . . . 🍂زندگی حساب دارد . . . 🍂 زندگی کتاب دارد . . . 🍂زندگی خوب دارد . . . 🍂 زندگی بد دارد . . . 🍂زندگی اصول دارد . . . 🍂زندگی قانون دارد . . . 🍂 زندگی تاوان دارد . . . 🍂 زندگی امتحان دارد 🍁🍃 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️بازی با ورق و حضور در مجالس آن 🔷س ۶۳۷۴: آیا اگر افراد بدون شرط‌ بندی و قصد قمار و بُرد و باخت و کسب درآمد بلکه فقط برای سرگرمی و مشغول بودن، مبادرت به بازی با ورق کنند، آن افراد مرتکب حرام شده اند؟ حضور در مجالس بازی با ورق برای تفریح چه حکمی دارد؟ ✅ج: بازی با ورقی که عرفاً از آلات قمار محسوب می شود، به‌طور مطلق حرام است و جایز نیست انسان با اختیار در مجلس قمار یا بازی با آلات قمار شرکت کند. 🆔 @resale_ahkam
‼️صرف زیاد وقت برای ورزش 🔷س ۶۳۷۸: بعضی از جوانان ساعات بسیاری از وقت خود را اختصاص به ورزش می دهند، آیا این عمل جایز است؟ ✅ج: ورزش فی نفسه مانعی ندارد، بلکه در مواردی دارای رجحان نیز می باشد. ولی بر جوانان لازم است که از وقت خود حداکثر استفاده را بکنند، و ورزش و امثال آن مانع از تحصیل علم و فراگیری معارف نگردد، به ویژه معارف دینی که بر هر مسلمانی لازم است. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. انحرافات، اقتصادی، ربا حدیث (8) امام صادق عليه السلام : {لَمّا سُئِلَ عَنْ قَوْلِ اللّه عَز َّو َجَلَّ } (يَمْحَقُ اللّه الرِّبا وَ يُرْبِى الصَّدَقاتِ) و َقَد أَرى مَنْ يَأْكُلُ الرِّبا يَرْبُو مالُهُ؟ فقال فَأَىُّ مَحْقٍ أَمْحَقُ مِنْ دِرْهَمِ رِبا يَمْحَقُ الدّينَ فَإِنْ تابَ مِنْهُ ذَهَبَ مالُهُ وَ افْتَقَرَ؛ مردى از امام صادق عليه السلام درباره آيه «خداوند ربا را نابود مى كند و صدقات را افزايش مى دهد» سئوال كرد و گفت: گاه كسى را مى بينم كه ربا مى خورد و با اين حال ثروتش زياد مى شود؟ حضرت فرمودند: كدام نابودى، نابود كننده تر از يك درهم ربا كه دين را نابود مى كند. كه اگر توبه هم كند ثروتش از دست مى رود و فقير مى شود. تهذيب الاحكام(تحقیق خرسان) ج 7، ص 19، ح 65 - من لا یحضره الفقیه ج3 ، ص 279 ، ح 4005
خلاصه کتاب پروتکل های یهود.pdf
12.27M
🔶 رهبر معظم انقلاب: از خواندن کتاب "پروتکل های دانشوران صهیون" غفلت نکنید. 🔶 کتاب پروتکل های صهیون، توسط گروه اتاق تحلیل خلاصه شده و در قالب یک فایل پی دی اف، تقدیم عزیزان می شود. 🔹لطفاً در حد توان این فایل را در گروه هایی که عضو هستید به اشتراک بگذارید.