eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
801 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
*نمی‌خواستم آواز بخونم* 😢 🕌 به ستون مسجد چسبیده بودم، خودم را از آن جدا نمی‌کردم. برادرهایم مرا می‌کشیدند و می‌گفتند: «همین یک‌بار، آبروریزی نکن» و من نه آبرو برایم مهم بود، نه پس‌انداز کردن آن! می‌ترسیدم.. بچه‌ای پنج‌ساله بودم که نمی‌خواست، آواز بخواند. مسئول هیئت امنای مسجد، با من حرف زد. با اینکه تمرین کرده بودم، بازهم نخواندم.* جلوی آن همه آدم خجالت می‌کشیدم. مسئول هیئت امنا میکروفون را دست گرفت؛ رو به جمعیت کرد و گفت: «آقا محمد می‌خواد برامون یه شعر خوب بخونه اما خجالت می‌کشه.» من همینطور که به ستون چسبیده بودم، گوش می‌دادم. «خواهش می‌کنم همه چشماشون رو ببندن» به جمعیت نگاه کردم. «لطفا همه ببندین؛ یواشکی هم نگاه نکنید.» باورنکردنی بود؛* 🫣🫣 همه بستند. تمام مسجد! حتی شاید دیوارها، پنجره‌ها، فرش‌ها و همان ستونی که سفت چسبیده بودم بهش. فکر می‌کنم آن‌سوی پرده‌، خانم‌ها هم چشم گذاشتند. صدا از کسی درنمی‌آمد. دستانم شُل شد، دست از ستون کشیدم، به طرف میکروفون رفتم، چندنفر ریز ریز می‌خندیدند. هر دو برادرم دورتر به تماشا نشستند. کج ایستادم تا مستقیم رو به جمعیت نباشم. آنقدر کج شدم که تقریبا پشت کردم به صفوف نمازگزاران.. *حاج‌آقا چشم بسته ذکر می‌گفت و من با چشم‌های باز شروع کردم:«کلَّ صُبْحٍ وَکُلَّ إشراقٍ‌أیا/تبکِی عینی بِدمعِ مُشتاقٍ‌أیا...»*🎙...... 🟦🗯🟦شما هم اگر تجربه‌ شیرینی در زمان کودکی یا نوجوانی از مسجد رفتن دارین واسه‌مون بفرستین:* منتظر خاطرات زیبای شما هستیم.....🍀 🆔@NGh_59 @mehoseinp
‼️تراشیدن مقداری از ریش 🔷س 3505: بعضی از مردان موهای چانه خود را باقی گذاشته و باقی‌مانده را می‌تراشند، این کار چه حکمی دارد؟ ✅ج: تراشیدن مقداری از ریش حکم تراشیدن تمام آن را دارد. 🆔 @resale_ahkam
‼️بازیافت کاغذهای حاوی اسماء متبرکه 🔷س 3506: راه شرعی محو کاغذهای باطله که دارای اسماء متبرکه است، چیست؟ آیا سوزاندن آنها اشکال دارد؟ ✅ج: دفن در خاک یا تبدیل به خمیر، اشکال ندارد ولی از سوزاندن آنها خودداری شود. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای پنجاهم صحیفه سجادیه ( دعا در مقام ترس از خدا) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات معنوی آن بیشتر بهره مند شویم. اَللَّهُمَّ إِنَّكَ‌ خَلَقْتَنِي سَوِيّاً، وَ رَبَّيْتَنِي صَغِيراً، وَ رَزَقْتَنِي مَكْفِيّاً خدایا! مرا درست اندام و موزون و متناسب آفریدی و در حالی که کوچک و ناتوان بودم، پرورشم دادی؛ و به اندازه کافی روزی‌ام بخشیدی. اَللَّهُمَّ إِنِّي وَجَدْتُ‌ فِيمَا أَنْزَلْتَ مِنْ كِتَابِكَ‌، وَ بَشَّرْتَ بِهِ عِبَادَكَ‌ أَنْ قُلْتَ‌: ﴿ يٰا عِبٰادِيَ اَلَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلىٰ أَنْفُسِهِمْ لاٰ تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اَللّٰهِ‌، إِنَّ اَللّٰهَ يَغْفِرُ اَلذُّنُوبَ جَمِيعاً ﴾، وَ قَدْ تَقَدَّمَ مِنِّي مَا قَدْ عَلِمْتَ وَ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ‌ بِهِ مِنِّي، فَيَا سَوْأَتَا مِمَّا أَحْصَاهُ عَلَيَّ كِتَابُكَ‌ خدایا! در آنچه از قرآنت نازل فرمودی و بندگانت را به آن مژده دادی، یافتم که فرمودی: «ای بندگان من که به سبب گناه بر خود زیاده‌روی کردید! از رحمت خدا نومید نشوید؛ مسلماً خدا همۀ گناهان را می‌آمرزد»؛ در گذشته از من گناهانی سر زد که به آن‌ها آگاهی؛ و خطاها و معصیت‌هایی بر عهدۀ من است که به اندازه و مقدار و کیفیت و چگونگی آن‌ها از من داناتری؛ پس وای به رسوایی من از آنچه پروندۀ من ثبت کرده، پرونده‌ای که تو برای نگارش اعمال مقرّر فرموده‌ای. دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره واقعه آیات 88 تا 96 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ فَأَمّٰا إِنْ كٰانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (٨٨) پس اگر [جان به گلو رسيده] از مقربان باشد، فَرَوْحٌ وَ رَيْحٰانٌ وَ جَنَّةُ نَعِيمٍ (٨٩) [در] راحت و آسايش و بهشت پرنعمت [خواهد بود ] وَ أَمّٰا إِنْ كٰانَ مِنْ أَصْحٰابِ الْيَمِينِ (٩٠) و اگر از سعادتمندان باشد، فَسَلاٰمٌ لَكَ مِنْ أَصْحٰابِ الْيَمِينِ (٩١) [به او گفته مى شود:] از سوى سعادتمندان بر تو سلام باد وَ أَمّٰا إِنْ كٰانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضّٰالِّينَ (٩٢) و اما اگر انكار كنندگان [حقايق و] گمراه باشد، فَنُزُلٌ مِنْ حَمِيمٍ (٩٣) پذيرايى از او با آب جوشان است، وَ تَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (٩٤) و وارد شدن به دوزخ است إِنَّ هٰذٰا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (٩٥) [آنچه درباره اين سه طايفه بيان شد،] بى ترديد اين است همان حقّ يقينى فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (٩٦) پس به نام پروردگار بزرگت تسبيح گوى نکته ها: «رَوح» به معناى راحت و آسايش و رحمت است. «ريحان» به گياهان خوشبو و معطّر گفته مى شود، همچنين به معناى رزق و روزى نيز آمده است. «تصلية» از «صَلْى» به معناى چشيدن، بريان شدن و افتادن است. آغاز اين سوره، مردم را به سه دسته تقسيم كرد: «كنتم ازواجاً ثلاثة»: مقرّبان درگاه الهى، اصحاب يمين و اصحاب شمال، پايان سوره نيز سرنوشت اين سه گروه را تكرار مى كند. هركس به ميزان قرب خود، پاداش دريافت مى دارد؛ چنانكه امام صادق عليه السلام فرمود: اگر محتضر از مقرّبان باشد، روح و ريحان در قبر و بهشت پر نعمت براى آخرت او مقرر مى شود. البتّه «مقرّبون» با توجّه به آيات 10 و 11، همان پيشتازان در ايمان و عمل صالح مى باشند. «و السابقون السابقون اولئك المقرّبون» از اصحاب يمين در لحظه مرگ تنها رفع نگرانى مى شود تا قيامت پاداش دريافت كنند. ظاهراً مراد از اصحاب يمين كسانى هستند كه نامه عملشان به دست راستشان داده مى شود كه در آيات 71 سوره اسراء و 19 سوره حاقّه و 7 سوره انشقاق از آنان با جمله «من اوتى كتابه بيمينه» نام برده است. مراد از اصحاب شمال نيز كسانى هستند كه نامه عملشان به دست چپشان داده مى شود. از امام باقرعليه السلام روايت شده كه منظور از «المكذّبين الضالّين» مشركان مى باشند.(76) براى جمله «سلام لك من اصحاب اليمين» چند معنا بيان شده است: الف) به اهل بهشت (بدون آنكه شخص معيّنى در كار باشد) گفته مى شود: سلام بر تو. ب) بهشتيان به پيامبر درود مى فرستند، بخاطر زحمات او كه آنان را به اين مقام رسانده است. ج) پيامبر به خاطر رستگارى اين گروه در خير و سلامتى است.(77) در آيه 51 خوانديم: «ثمّ انّكم ايّها الضّالون المكذّبون، لأكلون من شجر من زقّوم» ولى در آيه 92 مى فرمايد: «و امّا ان كان من المكذّبين الضّالين فنزل من حميم» چرا در آيه اول، ضالّين بر مكذّبين مقدّم شده و در پايان برعكس شده است؟ پاسخ: به نظر مى رسد كه خطاب آيه اول در دنيا است كه انسان از انحراف و گمراهى به تكذيب كشيده مى شود، ولى در آخر سوره مسئله جان دادن مطرح است كه آغاز كيفر است و كيفر، از خلاف سنگين آغاز مى شود، تكذيب مهم تر از انحراف است. در اين آيات، لحظات جان دادن سه گروه در كنار هم مطرح شده است تا انسان در اين نمايشگاه معنوى، كدام يك را انتخاب كند: «روح و ريحان و جنّة نعيم... نزل من حميم و تصلية جحيم» براى پاداش مقرّبان و اصحاب يمين دليلى نيامده است، ولى براى كيفر كافران دليل آمده كه چون مكذّب و ضالّ هستند. پس تنبيه، دليل مى خواهد ولى در لطف و محبت، كسى سراغ علّت نمى رود.(78) امام صادق عليه السلام فرمود: پذيرايى با آب جوشان، در برزخ و قبر است و ورود به دوزخ، در قيامت است.(79) اين سوره با ياد معاد آغاز و با نام معاد ختم گرديده است. ----- 76) تفسير نورالثقلين. 77) تفسير راهنما. 78) تفسير كبير فخررازى. 79) تفسير نورالثقلين. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 88 تا 96 سوره واقعه - مقرّبان، پس از جان دادن، بلافاصله به راحت و رفاه مى رسند. «فروح و ريحان» (حرف «ف» دلالت بر گذشت زمانى اندك مى كند.) - مرگ براى مقرّبان، زمينه ساز سه رحمت است: رهايى از غصّه ها و سختى هاى دنيا «فروحٌ»، رسيدن به الطاف الهى «ريحان» و رسيدن به كاميابى ابدى. «جنّة نعيم» - لحظات احتضار و مرگ و اخبار چگونگى جان دادن مقرّبان، اصحاب يمين و اصحاب شمال را باور كرده و جدّى بگيريم. «انّ هذا لهو حق اليقين» - سختى جان دادن كفار و كيفر آنان با حميم و جحيم، حق و عادلانه است. «فنزل من حميم و تصلية جحيم... انّ هذا لهو حق اليقين» - كيفر يك عمر انحراف و تكذيب، «المكذّبين الضالّين» پذيرايى با نوشيدنى سوزان در جايگاهى آتشين است، «فنزل من حميم و تصلية جحيم» و خداوند از كيفر نابجا منزّه است. «فسبح باسم ربّك...» - وجود قيامت و نظام كيفر و پاداش، نشانه ربوبيّت خداوند در جهت تربيت انسان است كه ستايش پروردگار را مى طلبد. «فسبّح باسم ربّك العظيم» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز چهارشنبه شما دوستان عزیز بخیر و شادی، موفقیت روز افزون و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز چهارشنبه: یا حی یا قیوم  (ای زنده، ای پاینده) 100 مرتبه ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) و امام محمد بتقی (ع) و امام علی النقی (ع) است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی می‌شود.
هدایت شده از کانال آنتی‌شبهه
« خانم عذرخواهی میکنم ، روسری تان افتاده ، امکانش هست سر بفرمایید؟ » ✅با آرامش بگویید و رد شوید! ✅ با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم 👇 @Antishobheh
فقط بگیم وعبورکنیم، اگه طرف جواب داد اصلا بحث نکنیم وعبورکنیم. همانطورکه حضرت آقا فرمودند ،بگیم وعبورکنیم
🔹 🔸همیشه وقتی اسم رو شنیدیم یاد افتادیم اما این دفعه می‌خواهیم رو پرورش بدیم ، پرورش فکرمون هم هست 🔸مربی باشگاه : برادر مهرداد ملک نژاد 🔸به صرف قند پهلو کنار هم (خواهران و برادران ) 🔸زمان تمرین: چهارشنبه شب‌ها همراه با نماز مغرب و عشاء 🔸مکان تمرین: پرند فاز ۲ میدان ایمان مسجد امام حسین عليه‌السلام @mehoseinp
باشگاه فکر نگاهی نو به مسائل دارد و با گفتگوی گروهی اداره میشه با نظارت مربی منتظرتونیم
‼️ مستثنیات خمس 💠 مئونه معیشت و زندگی 🔷 مخارج و هزینه هایی که فرد برای گذران زندگی خود و افراد تحت تکفلش مصرف می کند، متعلق خمس نیست. 🔷 مئونه زندگی، سه دسته است: دستۀ اول، ابزار و وسایلی است که برای رفع حوائج زندگی شخصی مکلف و افراد تحت تکفلش، باید در اختیار او باشد، هر چند (احیانا) زمینۀ استفادۀ از آنها پیش نیاید مانند کالای خواب و ظروف برای احتیاط و میهمان احتمالی. دستۀ دوم، مواد مصرفی است که با مصرف آن در زندگی، عین آن از بین می‌رود و باقی نمی‌ماند، مانند مواد خوراکی، بهداشتی و ... دستۀ سوم، هزینه های جاری زندگی مانند قبوض آب و برق و گاز، هزینه های درمان، تفریح، هدایا، صدقات و ... 🆔 @resale_ahkam
‼️ حکم تجسس در امور خصوصی دیگران 🔷 س ۶۶۳۰: تجسس در حریم خصوصی دیگران چه حکمی دارد؟ آیا در این قبیل موارد، فرقی بین فضای حقیقی و مجازی وجود دارد؟ ✅ ج: تجسس در امور شخصی و خصوصی دیگران چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی جایز نیست. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای پنجاهم صحیفه سجادیه ( دعا در مقام ترس از خدا) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات معنوی آن بیشتر بهره مند شویم. فَلَوْ لاَ اَلْمَوَاقِفُ‌ اَلَّتِي أُؤَمِّلُ مِنْ عَفْوِكَ اَلَّذِي شَمِلَ كُلَّ شَيْ‌ءٍ لَأَلْقَيْتُ بِيَدِي ، وَ لَوْ أَنَّ أَحَداً اِسْتَطَاعَ اَلْهَرَبَ مِنْ رَبِّهِ لَكُنْتُ أَنَا أَحَقَّ بِالْهَرَبِ مِنْكَ‌، وَ أَنْتَ لاَ تَخْفَى عَلَيْكَ خَافِيَةٌ فِي اَلْأَرْضِ وَ لاَ فِي اَلسَّمَاءِ إِلاَّ أَتَيْتَ بِهَا، وَ كَفَى بِكَ‌ جَازِياً، وَ كَفَى بِكَ حَسِيباً . و اگر نبود محل‌ها و جایگاه‌هایی که به عفو و بخششت که فراگیر هر چیز است امید ببندم، خود را از دست می‌دادم؛ و از نجاتم مأیوس می‌شدم. اگر کسی می‌توانست از پروردگارش بگریزد؛ من به خاطر این همه گناهانم، برای این که دچار عذاب نشوم، به گریز از تو سزاوارتر بودم؛ تویی که نه در زمین و نه در آسمان، رازی از تو پوشیده نیست؛ و آن را در عرصه‌گاه قیامت حاضر می‌کنی و همین بس که تو کیفر دهنده و حسابگر باشی که در کیفر و حساب، به افراد و اشخاص و آلات و ابزار نیاز نداری. اَللَّهُمَّ إِنَّكَ طَالِبِي إِنْ أَنَا هَرَبْتُ‌ ، وَ مُدْرِكِي إِنْ أَنَا فَرَرْتُ‌، فَهَا أَنَا ذَا بَيْنَ يَدَيْكَ خَاضِعٌ ذَلِيلٌ رَاغِمٌ‌ ، إِنْ‌ تُعَذِّبْنِي فَإِنِّي لِذَلِكَ أَهْلٌ‌، وَ هُوَ - يَا رَبِّ - مِنْكَ عَدْلٌ‌، وَ إِنْ تَعْفُ عَنِّي فَقَدِيماً شَمَلَنِي عَفْوُكَ‌، وَ أَلْبَسْتَنِي عَافِيَتَكَ‌. خدایا! تو خواستار و جویندۀ منی اگر بگریزم؛ و تو دریابندۀ منی، اگر فرار کنم. اینک منم که در برابرت قرار دارم؛ فروتن، خوار، بینی به خاک مالیده. اگر عذابم کنی سزاوار آنم و عذاب من از ناحیۀ تو -ای پروردگار- عین عدالت است؛ و اگر از من بگذری، برنامۀ تازه‌ای نیست؛ چرا که از دیرباز گذشتت مرا فرا گرفته و جامۀ تندرستی و سلامتت را بر من پوشانده‌ای. دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره حدید امام صادق علیه السلام فرمود: هر كس سوره حدید و مجادله را در نماز واجب، به طور پیوسته بخواند، خداوند او را هرگز دچار عذاب نخواهد ساخت و هیچ وقت در وجود خودش و خانواده‌اش بدی نخواهد دید و در بدنش نیز هیچ مریضی نخواهد یافت. بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ به نام خدا كه رحمتش بى اندازه است و مهربانى اش هميشگى سَبَّحَ لِلّٰهِ مٰا فِي السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (١) آنچه در آسمان ها و زمين است، خدا را [به پاك بودن از هر عيب و نقصى] مى ستايند، و او تواناى شكست ناپذير و حكيم است لَهُ مُلْكُ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ هُوَ عَلىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (٢) مالكيّت و فرمانروايى آسمان ها و زمين فقط در سيطرۀ اوست، زنده مى كند و مى ميراند، و او بر هر كارى تواناست هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظّٰاهِرُ وَ الْبٰاطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ (٣) اوست اول و آخر و ظاهر و باطن، و او به همه چيز داناست نکته ها: آخرين آيه سوره قبل (واقعه) درباره تسبيح خداوند بود: «فسبّح باسم ربّك العظيم» و اولين آيه اين سوره نيز تسبيح خداوند است. «سبّح للّه ما فى السّموات و الارض» آغاز هشت سوره قرآن، با تسبيح خداوند مى باشد: اسراء، نحل، حديد، حشر، صفّ، جمعه، تغابن و اعلى. و بيش از نود بار اين واژه در قرآن آمده است، در حالى كه تنها چهار سوره با حمد الهى آغاز مى گردد: حمد، انعام، سبأ و فاطر. و حدود هفتاد بار اين واژه با مشتقاتش در قرآن آمده است. شايد رمز غلبه تسبيح بر حمد خداوند، اهميّت مبارزه با شرك و خرافات و فراوانى آن در عقايد بشرى و تقدّم پيرايش بر آرايش باشد. همان گونه كه در اذكار نماز، «سبحان اللّه» مقدّم بر «الحمدللّه» است. در جهان بينى الهى، تمام هستى در حال تسبيح خداوند است، گرچه ما آن را نفهميم «و ان من شى ء الاّ يسبّح بحمده ولكن لاتفقهون تسبيحهم»(2) و اين تسبيح، آگاهانه است. «كلٌّ قد عَلِم صلاته و تسبيحه»(3) قرآن، نام برخى از تسبيح كنندگان را به خصوص ذكر كرده است: الف) فرشتگان. «نحن نسبّح بحمدك»(4) ب) رعد آسمانى. «يسبّح الرّعد بحمده»(5) ج) پرندگان. «الم تر انّ اللّه يسبّح له مَن فى السّموات و الارض و الطّير»(6) د) كوهها. «سخّرنا مع داود الجبال يسبّحن»(7) تسبيح خداوند، وسيله نجات از گرفتارى است. «فلولا انّه كان من المسبّحين . للبث فى بطنه الى يوم يبعثون»(8) اگر يونس اهل تسبيح نبود تا روز قيامت در شكم ماهى باقى مى ماند. مراد از اوّل و آخر بودن خداوند، ازلى و ابدى بودن اوست، يعنى او قبل از هر چيز بوده و بعد از هر چيز خواهد بود و وجود او ظاهر و آشكارتر از هر وجودى است و در عين حال، نهان تر از هر نهانى است. او ظاهر است، چون دلايل بسيارى بر وجودش دلالت مى كند و باطن است، چون به تمامى امور عالم است. ----- 2) اسراء، 44. 3) نور، 41. 4) بقره، 30. 5) رعد، 13. 6) نور، 41. 7) انبياء، 79. 8) صافّات، 143 و 144. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 1 تا 3 سوره حدید - خداوند از هر گونه عيب و نقص و عجز منزّه است و همه هستى بر اين امر گواهى مى دهند. «سبّح للّه ما فى السّموات و الارض» - تسبيح گويان آسمان، مقدّم بر زمينيان هستند. «سبّح للّه ما فى السّموات و الارض» - قدرتى ارزش دارد كه اِعمال آن حكيمانه باشد. «هو العزيز الحكيم» - فرمانرواى حقيقى آسمان وزمين، خداوند است. حكومت بشر بر زمين، امرى اعتبارى ومجازى است، به آن مغرور نشويم. «له ملك السّموات والارض» - خدايى كه صاحب عزّت، حكمت، حاكميّت و قدرت و مرگ و زندگى موجودات به دست اوست، سزاوار تسبيح و تقديس است. «العزيز الحكيم، له ملك، قدير يحيى و يميت» - آغاز و انجام و غيب و شهود هستى، به دست خداست. «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن...» - مهم تر از خلقت حكيمانه و مالكيت مقتدرانه، علم ونظارت دائمى خداوند است. «و هو بكلّ شى ء عليم»، (با توجه به دو آيه قبل) بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز پنجشنبه شما مخاطبین محترم بخیر و شادی، سلامتی و عاقبت بخیری شما در این آخرین روز هفته از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز پنجشنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین  (معبوی جز خدا نیست؛ پادشاه برحق آشکار) 100 مرتبه ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود.  
هرگز از گردش ایام دل‌آزرده مباش! بامدادی‌ست پیِ هر شبِ تاری، آری! @mehoseinp
‼️ دریافت حق تألیف 🔷 س ۶۶۳۱: آیا جایز است مؤلفان و مترجمان و صاحبان آثار هنری مبلغی را در برابر زحماتشان و یا به عنوان حق تألیف در مقابل تلاش و وقت و مالی که برای انجام آن کار صرف کرده‌اند، تقاضا نمایند؟ ✅ ج: آنان حق دارند در برابر واگذاری نسخه اوّل یا اصلی اثر علمی و هنری خود به ناشر، از وی هر مبلغی می‌خواهند، دریافت نمایند. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای پنجاهم صحیفه سجادیه ( دعا در مقام ترس از خدا) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات معنوی آن بیشتر بهره مند شویم. فَأَسْأَلُكَ‌ - اَللَّهُمَّ - بِالْمَخْزُونِ مِنْ أَسْمَائِكَ‌ ، وَ بِمَا وَارَتْهُ اَلْحُجُبُ مِنْ بَهَائِكَ‌ ، إِلاَّ رَحِمْتَ‌ هَذِهِ اَلنَّفْسَ اَلْجَزُوعَةَ‌ ، وَ هَذِهِ اَلرِّمَّةَ اَلْهَلُوعَةَ‌ ، اَلَّتِي لاَ تَسْتَطِيعُ‌ حَرَّ شَمْسِكَ‌، فَكَيْفَ تَسْتَطِيعُ حَرَّ نَارِكَ‌،! وَ اَلَّتِي لاَ تَسْتَطِيعُ صَوْتَ‌ رَعْدِكَ‌، فَكَيْفَ تَسْتَطِيعُ صَوْتَ غَضَبِكَ‌ ! خدایا! به حقّ نام‌های مبارکت که در دانش تو محفوظ است و احدی از آن خبر ندارد و به جمال و زیبایی‌ات که پرده‌های نور آن را پوشانده، از توی می خواهم که بر این وجود بی‌تاب و این استخوان‌های کهنۀ پوسیده، رحمت آری. وجود ناتوانی که توانایی گرمی آفتابت را ندارد، چگونه تاب، گرمی آتشت را دارد؟! و وجودی که قدرت شنیدن خروش رعدت را ندارد، چگونه توان شنیدن فریاد خشمت را دارد؟! فَارْحَمْنِيَ‌ - اَللَّهُمَّ - فَإِنِّي اُمْرُؤٌ حَقِيرٌ، وَ خَطَرِي يَسِيرٌ، وَ لَيْسَ عَذَابِي مِمَّا يَزِيدُ فِي مُلْكِكَ‌ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ‌، وَ لَوْ أَنَّ عَذَابِي مِمَّا يَزِيدُ فِي مُلْكِكَ لَسَأَلْتُكَ اَلصَّبْرَ عَلَيْهِ‌، وَ أَحْبَبْتُ أَنْ يَكُونَ ذَلِكَ لَكَ‌، وَ لَكِنْ سُلْطَانُكَ - اَللَّهُمَّ - أَعْظَمُ‌، وَ مُلْكُكَ‌ أَدْوَمُ مِنْ أَنْ تَزِيدَ فِيهِ طَاعَةُ اَلْمُطِيعِينَ‌، أَوْ تَنْقُصَ مِنْهُ مَعْصِيَةُ‌ اَلْمُذْنِبِينَ‌. خدایا! به من رحم کن؛ زیرا که من فردی حقیر و قدر و منزلتم ناچیز است و عذاب کردن من چیزی نیست که به مقدار ذرّه‌ای در پادشاهی و فرمانروایی‌ات بیافزاید؛ و اگر عذابم بر پادشاهی‌ات می‌افزود، صبر و شکیبایی بر آن را از تو درخواست می‌کردم و دوست داشتم که این فزونی برای تو باشد؛ امّا خدایا! سلطنتت بزرگ‌تر و پادشاهی‌ات بادوام‌تر از آن است که فرمان‌بردنِ فرمان‌برندگان بر آن بیافزاید، یا معصیتِ گناهکاران از آن بکاهد؛ فَارْحَمْنِي يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ‌، وَ تَجَاوَزْ عَنِّي يَا ذَا اَلْجَلاَلِ وَ اَلْإِكْرَامِ‌، وَ تُبْ عَلَيَّ‌، إِنَّكَ أَنْتَ اَلتَّوّٰابُ اَلرَّحِيمُ . پس به من رحم کن، ای مهربان‌ترین مهربانان! و از من گذشت کن، ای صاحب بزرگی و عظمت و رافت و محبّت! و توبه‌ام را بپذیر که تو بسیار توبه پذیر مهربانی. دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
غلظتِ اشک، ز خونِ جگرِ انسان است گریه در اصل،"شبِ جمعه" خودش باران است آب و جارو شده از عرشِ خدا تا به زمین "فاطمه" در حرمِ "کرب و بلا" مهمان است یاحسین(ع)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره حدید آیه 4 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيّٰامٍ ثُمَّ اسْتَوىٰ عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ مٰا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَ مٰا يَخْرُجُ مِنْهٰا وَ مٰا يَنْزِلُ مِنَ السَّمٰاءِ وَ مٰا يَعْرُجُ فِيهٰا وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مٰا كُنْتُمْ وَ اللّٰهُ بِمٰا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ (٤) اوست كه آسمان ها و زمين را در شش روز آفريد، سپس بر تخت فرمانروايى و تدبير امور آفرينش چيره و مسلط شد آنچه در زمين فرو مى رود و آنچه از آن بيرون مى آيد و آنچه از آسمان نازل مى شود، و آنچه را در آن بالا مى رود مى داند و او با شماست هرجا كه باشيد، و خدا به آنچه انجام مى دهيد، بيناست نکته ها: آنچه در زمين فرو مى رود، همچون بذر گياهان، قطرات باران، ريشه ى درختان، اجساد مردگان، گنج ها و امثال آن؛ و آنچه از زمين خارج مى شود، همچون ساقه ى گياهان و درختان، آب چاهها و چشمه ها، انواع موادّ نفتى و معدنى و امثال آن، همه در نزد خداوند آشكار و معلوم است. ايمان به علم و حضور خداوند، بهترين و قوى ترين وسيله تربيت است. اگر انسان بداند هر لحظه خداوند با اوست و تمام كارهايش زير نظر اوست، هرگز اجازه اين همه تجاوز و قانون شكنى به خود نمى دهد. پیام‌ها : - با اينكه قدرت او بى نهايت است ومى تواند در يك لحظه همه چيز را بيافريند، ولى حكمت او اقتضا دارد كه آفرينش تدريجى باشد. «خلق... فى ستّة ايّام» - خداوند بر تمام هستى و آفريده هاى خود سلطه كامل دارد. «خلق... ثمّ استوى على العرش» - خداوند به تمام جزئيات هستى، علم دارد. «يعلم ما يلج فى الارض و ما يخرج منها و ما ينزل... و ما يعرج...» - همه در محضر خداييم. «و هو معكم» - علم خداوند حضورى است. «هو معكم» - خداوند به تمام جزئيات كار ما آگاه است. «و اللّه بما تعملون بصير» بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر