eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
799 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره فتح آیه 5 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ سوره فتح لِيُدْخِلَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنٰاتِ جَنّٰاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهٰارُ خٰالِدِينَ فِيهٰا وَ يُكَفِّرَ عَنْهُمْ سَيِّئٰاتِهِمْ وَ كٰانَ ذٰلِكَ عِنْدَ اللّٰهِ فَوْزاً عَظِيماً (٥) تا مردان و زنان مؤمن را در بهشت هايى درآورد كه از زير [درختان آن] نهرها جارى است در حالى كه در آن جاودانه اند، و گناهانشان را از آنان محو كند، و اين [سرانجام نيك] نزد خدا كاميابى بزرگ است) نکته ها: كلمه «فوز» كه در قرآن همراه كلمات «كبير، مبين و عظيم» آمده، به معناى رسيدن به خير و سعادت است. در آيه اول و دوم، خداوند چهار نعمت به پيامبرش عطا فرمود و در آيه چهارم و پنجم، چهار نعمت و لطفى كه خداوند به مؤمنان عطا كرده، بيان شده است. نعمت هاى پيامبرش عبارت بودند از: پيروزى آشكار، مغفرت، اتمام نعمت و هدايت پيامبر و نصرت او در سايه فتح مبين. امّا نعمت هايى كه به مؤمنان عطا فرمود: سكينه وآرامش، زياد شدن ايمان، داخل شدن به بهشت و پوشاندن بدى ها.(10) بهشت جاى طهارت و پاكى است و كوچك ترين آلودگى در آن راه ندارد. ابتدا بايد لغزشهاى بهشتيان تطهير شود، آنگاه وارد بهشت شوند. «ليدخل... يكفّر عنهم سيئاتهم» البتّه ممكن است مراد از تكفير، بخشش گناهان نباشد بلكه پوشاندن گناهان از ذهن خود بهشتيان باشد تا آنان در بهشت با يادآورى گناهان خويش شرمنده و مكدّر نشوند.10) تفسير مراغى. پیام‌ها : - نزول آرامش الهى، سبب افزوده شدن ايمان و زمينه ورود به بهشت است. «انزل السّكينة... ليزدادوا ايماناً... ليدخل المؤمنين و المؤمنات جنّات» - زنانِ همراه و همفكر، در كنار مردان به فوز و رستگارى مى رسند. «ليدخل المؤمنين و المؤمنات جنّات» (گرچه فتح مبين به دست مردان صورت گرفت، ولى زنان همفكر آنان كه به وظيفه خود عمل نمايند و از شركت مردان و فرزندان خود در جبهه و جهاد راضى باشند، در پاداش ها در كنار مردان هستند.) - معناى ايمان، آن نيست كه هيچ لغزشى از انسان سر نزند. «المؤمنين و المؤمنات... يكفّر عنهم سيئاتهم» - مؤمنان، با مغفرت و چشم پوشى خداوند از لغزشهاى آنان، شايسته ورود به بهشت مى شوند (نه اعمال خود). «ليدخل المؤمنين... يكفّر عنهم» - سعادت و رستگارى بزرگ و واقعى مؤمن آن است كه در دنيا دلى آرام داشته و در آخرت بهشتى باشد. «أنزل السّكينة... ليدخل... فوزاً عظيما» (سعادتى كامل و ارزشمند است كه هم در دنيا باشد و هم در آخرت.) بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز سه شنبه شما دوستان عزیز بخیر و شادی، سلامتی و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز سه شنبه: یا ارحم الراحمین  (ای بخشنده‌ترین بخشندگان) 100 مرتبه ذکر روز سه‌شنبه به اسم  امام سجاد (ع) و امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود. ذکر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات می شود.
پخش زنده حرم‌مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 باسلام و احترام بزرگوارانی که تمایل دارند در این همایش حضور یابند، جهت ثبت نام به آیدی زیر مراجعه فرمایند مهلت ثبت نام؛ تا آخر امشب 🆔 @Ngh_59 پایگاه بسیج خواهران محدثه مسجد امام حسین عليه‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️زندگی در دو شهر 🔷س ۶۳۸۸: من شش ماه از سال را در شهری و شش ماه را در شهر ديگری که محل تولدم و من و خانواده ام است، زندگی میکنم، ولی در شهر اول به طور متوالی و مستمر ساکن نيستم؛ مثلاً دو هفته يا ده روز و يا کمتر در آن میمانم و سپس به و سکونت خانواده ام بر میگردم، سؤال من اين است که اگر قصد ماندن کمتر از ده روز را در شهر اول داشته باشم، آيا را دارم يا خير؟ ✅ج: اگر به مقداری در آنجا زندگی می کنید که عرفاً مسافر محسوب نمی شوید، نماز شما در آنجا تمام، و روزه تان صحیح است. 🆔 @resale_ahkam
‼️وظیفه مستمع غیبت: وجوب رد غیبت 🔷رد غیبت، یعنی نفی آن نسبتی که غیبت‌کننده به غیبت‌شونده می‌دهد؛ مثلا وقتی گفته می‌شود: "فلانی مال ناحق خورده"، بگوییم: "از کجا معلوم، شاید معامله کرده یا شاید حلال بوده است." اگر هم به‌گونه‌ای است که نمی‌شود آن را توجیه کرد، مثلا بگوید: "بشر جایزالخطاست یا ممکن است تاکنون توبه و استغفار کرده باشد." نکته اساسی این کار در این است که چون زندگی، بر پایه روابط اجتماعی است، بدبینی و بدگمانی‌های افراد باعث تیره و تار شدن فضای جامعه می‌شود. ازاینرو باید رد غیبت کرد و اصل را بر صحت عمل افراد گذاشت. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. انحرافات، اقتصادی، ربا حدیث (11) رسول اكرم صلى الله عليه و آله : اِذا ظَهَرَ الزِّنا وَ الرِّبا فى قَرْيَةٍ فَقَدْ اَحَلّوا بِاَنْفُسِهِمْ عَذابَ اللّه ؛ هرگاه زنا و ربا در جايى آشكار شود، مردم آنجا خود را در عذاب خدا افكنده اند. نهج الفصاحه ص 196 ، ح 118
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره فتح آیه 6 و 7 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَ يُعَذِّبَ الْمُنٰافِقِينَ وَ الْمُنٰافِقٰاتِ وَ الْمُشْرِكِينَ وَ الْمُشْرِكٰاتِ الظّٰانِّينَ بِاللّٰهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَيْهِمْ دٰائِرَةُ السَّوْءِ وَ غَضِبَ اللّٰهُ عَلَيْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ سٰاءَتْ مَصِيراً (٦) و مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرك را كه به خدا گمان بد مى برند عذاب كند؛ پيشامد بد زمانه فقط بر خودشان باد خدا بر آنان خشم گرفته، و لعنتشان كرده است و دوزخ را براى آنان آماده نموده و چه بد بازگشت گاهى است وَ لِلّٰهِ جُنُودُ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ وَ كٰانَ اللّٰهُ عَزِيزاً حَكِيماً (٧) سپاهيان آسمان ها و زمين فقط در سيطرۀ مالكيّت و فرمانروايى خداست؛ و خدا همواره تواناى شكست ناپذير و حكيم است نکته ها: «دائرة السوء» به معناى حادثه ى تلخ و فراگير است.(11) پس از بيان الطاف چهارگانه خداوند بر پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله و همچنين بر مؤمنان در آيات قبل، در اين آيه، چند تهديد براى منافقان و مشركان بيان شده است. در اين آيه، نام منافق قبل از مشرك آمده، گويا نفاق از شرك و منافق از مشرك بدتر است. ممكن است مراد از عذاب منافقان و مشركان، عذاب آخرت نباشد، بلكه عذاب و تنگناهاى خط نفاق و شرك باشد كه پس از صلح حديبيّه و فتح مكّه گريبانگير آنان مى شود. در حديث مى خوانيم: خداوند هيچ بنده اى را پس از توبه و استغفار، عذاب نمى كند مگر به خاطر سوء ظنّ به خدا و اميدوار نبودن به او. آنگاه امام اين آيه را تلاوت فرمودند.(12) عبارتِ «للّه جنود السّموات و الارض» يكبار براى لطف به مؤمنان در آيه 4 آمد و يكبار نيز در اين آيه براى قهر و عذاب آمده است. امّا آنجا كه خداوند لشكريانى براى خير رسانى به مؤمنان مى فرستد، خود را با كلمه «عليما حكيما» توصيف فرموده، ولى آنجا كه لشكريان را براى قهر و عذاب مى فرستد، خود را با «عزيزاً حكيما» ستوده است، و اين به خاطر آن است كه به مؤمنان بگويد: تمام كارهاى شما را مى دانم و به مخالفان بگويد: سر و كار شما با قدرتى شكست ناپذير است. ولى در هر دو حال، كار ما حكيمانه است نه از روى انتقام و كينه و عقده و امثال آن. ----- 11) مفردات راغب. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 6 و 7 سوره فتح - تشويق خوبان و تهديد منحرفان، در كنار هم لازم است. «ليدخل المؤمنين... و يعذّب المنافقين...» - ممكن است حادثه اى براى عدّه اى مفيد و براى ديگران عذاب باشد. فتح مبين براى مؤمنان لطف الهى و براى ديگران عذاب بود. «ليغفر... ليدخل... يعذب» - زنان، در كسب فضايل يا رذايل، مانند مردانند. «المؤمنين و المؤمنات... المنافقين و المنافقات و المشركين و المشركات» - سوء ظنّ به خدا، كار منافقان و مشركان است وگرنه مؤمنان، اميد و عشق و توكّل به خدا دارند. «الظانين باللّه ظنّ السوء» - منافقان و مشركان، در شيطنت و انحراف، همفكر و همراه يكديگرند. «الظانين باللّه ظنّ السّوء» - مؤمن به خاطر ايمانش، در سكينه و آرامش است، ولى مشرك و منافق به دليل انحراف و سوء ظنّ به خدا، گرفتار اضطراب و ناآرامى هستند. «دائرة السوء» - منافق و مشرك، در دنيا و آخرت از رحمت الهى به دور هستند. «غضب اللّه عليهم و لعنهم و اعدّ لهم جهنّم و ساءت مصيراً» - خداوند، كار خود را از طريق اسباب و علل انجام مى دهد. «للّه جنود...» - خداوند هم براى لطف به مؤمنان لشكريان فراوان دارد و هم براى نزول قهر بر غضب شدگان. «للّه جنود...» - مانور قدرت الهى، براى ايجاد تقوا و عشق، كارساز است. «للّه جنود السموات و الارض» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز چهارشنبه شما دوستان عزیز بخیر و شادی، موفقیت روز افزون و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز چهارشنبه: یا حی یا قیوم  (ای زنده، ای پاینده) 100 مرتبه ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) و امام محمد بتقی (ع) و امام علی النقی (ع) است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ ارتباط با اقوامی که نسبت به ارتکاب معصیت لااُبالی باشد 🔷 س ۶۳۸۹: اگر یکی از اقوام انسان مبادرت به ارتکاب معصیت کند و نسبت به آن لااُبالی باشد، تکلیف ما نسبت به رابطه با او چیست؟ ✅ ج: اگر احتمال بدهید که ترک معاشرت با او موقتاً موجب خودداری او از ارتکاب معصیت می شود، به عنوان امر به معروف و نهی از منکر واجب است، و در غیر این صورت، قطع رحم جایز نیست. 🆔 @resale_ahkam
‼️روش برخورد با رانندگانی که موسیقی غنا و حرام استفاده می‌کنند 🔷 س ۶۳۹۰: بعضی از رانندگان از نوارهای موسیقی غنا و حرام استفاده می کنند و علی رغم نصیحت ها و راهنمایی ها آن را خاموش نمی کنند، خواهشمندیم نحوه برخورد مناسب با این موارد و این افراد را بیان فرمایید، آیا برخورد شدید با آنان جایز است یا خیر؟ ✅ ج: با تحقق شرایط نهی از منکر، بر شما بیشتر از نهی زبانی از منکر واجب نیست، و در صورتی که مؤثر واقع نشود، واجب است که از گوش دادن به غنا و موسیقی حرام اجتناب کنید، و اگر به طور غیر ارادی صدای موسیقی و غنای حرام به گوش شما برسد، چیزی بر شما نیست. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. انحرافات، اقتصادی، ربا حدیث (12) رسول اكرم صلى الله عليه و آله : اِنَّ اَخْوَفَ ما اَخافُ عَلى اُمَّتى مِنْ بَعْدى هذِهِ الْمَكاسِبُ المُحَرَّمَةُ وَ الشَّهْوَةُ الخَفيَّةُ وَ الرِّبا؛ آنچه بيش از هر چيز بر امتم بعد از خود مى ترسم، درآمدهاى حرام، هواپرستى پنهان و رباست. مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 13 ، ص 67 ، ح 14763 - بحارالانوار(ط-بیروت) ج 100 ، ص 54، ح 26
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره فتح آیه 8 و 9 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ إِنّٰا أَرْسَلْنٰاكَ شٰاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً (٨) ما تو را گواه [بر اعمال امت] و مژده رسان و بيم دهنده فرستاديم؛ لِتُؤْمِنُوا بِاللّٰهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ وَ تُسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصِيلاً (٩) تا [همۀ شما مردم] به خدا و پيامبرش ايمان آوريد و او را يارى دهيد و بزرگش بشماريد و بامداد و شام گاه تسبيحش گوييد نکته ها: «تُعزّروه» از «تعزير» به معناى بازداشتن است و مقصود آن است كه پيامبر صلى الله عليه وآله را از هرگونه اذيّت و آزار حفظ كنيد. ممكن است مراد از «شاهد» ارائه يك الگوى كامل باشد. وقتى گفته مى شود پيامبر شاهد است، يعنى او نمونه يك انسان كامل و تمام عيار است. جمله هاى «تعزّروه» و «توقّروه» ممكن است مربوطه به خدا باشد و امكان دارد مربوط به پيامبر باشد كه البتّه تكريم پيامبر، تكريم خداوند است. پیام‌ها : - پيامبر در همه حال ناظر و گواه بر اعمال ماست. «شاهداً» (در قالب نكره و مطلق آمده است) - وظيفه پيامبر، نظارت بر اعمال و بيم و بشارت است. «شاهداً و مبشّراً و نذيراً» و وظيفه مردم، دفاع از حريم الهى و پيامبر خدا و تكريم اوست. «لتؤمنوا باللّه و رسوله و تعزّروه و توقّروه» - از اصول تربيت و هدايت الهى، معرّفى الگو در كنار بشارت و هشدار است. «شاهداً و مبشّراً و نذيراً» - بشارت و هشدار، تشويق و تنبيه، دو نياز ضرورى بشر براى رهيابى و انتخاب راه صحيح است. «مبشّراً و نذيراً» - لازمه ى ايمان، حمايت و حراست از حريم دين و رسول خداست. «تعزّروه» - يارى و حراست از پيامبر، بايد همراه تعظيم و تكريم و برخاسته از عشق و معرفت باشد. «توقّروه» - همواره بايد ياد خدا باشيم و آغاز روز و پايان آن بهترين وقت ذكر و دعاست. «تسبّحوه بُكرة و اصيلا» بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز پنجشنبه شما مخاطبین محترم بخیر و شادی، سلامتی و عاقبت بخیری شما در این آخرین روز هفته از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز پنجشنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین  (معبوی جز خدا نیست؛ پادشاه برحق آشکار) 100 مرتبه ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود.  
.. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 💭🍂💭🍂💭🍂💭 💭ًپنج شنبه است و ياد درگذشتگان 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ ❄🌺 التماس دعا 🌺❄ پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه، دلمون خيلي وقتها هواشونو می كنه, امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه... 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
🌴 ﻧﻤﺎﺯ برای ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ : 💠دو ركعت است در ركعت اوّل فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِساب✨ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم و ديگر مؤ منان را در روزى كه حساب برپا شود 💠و در ركعت دوّم فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ و لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم هركه در حال ايمان به خانه من درآيد و هر مرد مؤ من و زن با ايمانى را 💠و چون سلام دهد ده مرتبه بگويد: ✨ربِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانى صَغيرا✨ پروردگارا ترحم كن بر ايشان چنانچه پروريدند مرا در كودكى. 🌺🌸💐 التماس دعا
آیت‌الله : اول وقت که نماز بخوانی شتر قربانی کرده‌ای، آخر وقت یک گنجشک...! @mehoseinp
‼️اموال پیدا شده 🔷س ۶۳۹۱: برای تفریح به بیرون شهر رفته بودم در مسیر انگشتری را پیدا کردم و آن را برداشتم، چه وظیفه ای دارم؟ ✅ج: اگر قیمت انگشتر کمتر از ارزش مقدار تقریبی دو و نیم گرم نقره باشد، مى‏‌توانید آن را تملک کنید و اگر قیمت آن بیش از این مقدار باشد، باید یک سال اعلام کنید و اگر بعد از یک سال، صاحبش پیدا نشد، می توانید آن را تملک کنید یا دهید یا نزد خود امانت نگه دارید و اگر از پیدا شدن صاحب آن مایوس باشید، اعلام لازم نیست و آن را صدقه دهید. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. انحرافات، اقتصادی، ربا حدیث (13) رسول اكرم صلى الله عليه و آله : اَلرِّبا وَ اِنْ كَثُرَ فَاِنَّ عاقِبَتَهُ تَصيرُ اِلى قُلٍّ؛ سود ربا گرچه بسيار باشد ولى سرانجام به كمى (و بى بركتى) مى گرايد. نهج الفصاحه ص 507 ، ح 1684