eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
799 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
چند وقت پیش یک سفر کاری داشتم و من همیشه عادت دارم زود وارد ایستگاه قطار می‌شوم تا بتوانم سریعتر وارد قطار بشوم و برم تخت های بالا جا بگیرم، برعکس اون روز دیرتر وارد ایستگاه شدم و وقتی رفتم داخل کوپه دو تا خانم جوان تخت های بالا جا گرفته بودن.. قسمت پایین یه خانم با پسر حدود ۹ ساله و یک خانم میانسال نشسته بودن، منم بناچار همون پایین نشستم و از همون ابتدا مشغول کتاب خواندن شدم و بعد از گذشت یکی دو ساعت متوجه شدم خانمی که پسر بچه ای همراهش بود گریه می‌کنه و خانم مسن روبرویش داره با هاش صحبت می‌کنه.. ناخودآگاه به سخنان این دو بانو گوش کردم, گویا مادر شوهر و خواهر شوهر این بانو در کوپه بغلی بودند و او فرزندش را به کوپه بغل فرستاده بود و به فرزندش گفته بود ببین در مورد من چه می‌گویند و فرزندش برگشته بود و هر چه شنیده بود برای مادرش تعریف کرده بود.. و ظاهرا حرفهای خوشایندی نزده بودند خانم مسن که زنی با کمالات بود به این مادر گفت؛ تازمانی که *اعتیاد به رنج کشیدنت* را ترک نکنی اوضاع همین است برایم جالب بود، مگر ما انسانها معتاد به رنج کشیدن می‌شویم؟؟ من آموختن را دوست دارم به نظرم جامعه بزرگترین دانشگاهی است که هر انسانی بدون پرداخت شهریه می‌تواند در کلاسهای آن شرکت کند و انتخاب کند در چه کلاسی در این دانشگاه درس بخواند، اون روز من هم در کوپه در یک کارگاه عملی شرکت کرده بودم ... مادری معتاد به رنج و استادی که آماده بود تا راهنمایی کند.. من هم سر تا پا شوقِ آموختن، استاد رو به خانم گریان کرد و گفت؛ از کی معتاد شدی؟؟ خانم گریان گفت؛ من اصلا معتاد نیستم من هیچی مصرف نمی‌کنم استاد گفت: چرا تو رنج کشیدن عادت روزانه ات شده.. مگر تو امروز مسافر نیستی ؟؟ خانم گریان گفت؛ چرا داریم می‌ریم سفر استاد گفت؛ تو امروز بخاطر دغدغه ات برای سفر، رنج مصرف نکرده بودی اما تا در کوپه نشستی، فرزندت را فرستادی تا از کوپه کناری برایت مواد تهیه کند و او هم سخنان زهرآگین را برایت آورد و تو هم مصرف کردی و اکنون هم مشغول رنج کشیدن و گریه کردن هستی، دیدگاه این استاد برایم بسیار جالب بود، خانم گریان هم که گویی مثل من با دیدگاه جدیدی روبرو شده بود گریه اش متوقف شد و گفت ولی اونا خیلی بد هستن، چرا باید پشت سرم حرف بزنند؟!!! استاد گفت؛ شغل مواد فروش، فروش مواده تو چرا مواد آنها را میخری، تا زمانی تو بهایی نپردازی هیچکس به زور به تو هیچ موادی نمی‌دهد.. و ادامه داد در این دنیا همه فروشنده هستند تو مشخص کن خریدار چه چیزی هستی خریدار آرامشی، خریدار شادی هستی یا خریدار رنج و اندوه !!؟ و من هرگز به دنیا این‌گونه نگاه نکرده بودم برایم زیباترین تعبیری بود که تاکنون شنیده بودم استاد ادامه داد.. اگر طول روز از خودت بپرسی امروز میخوام چه چیزی را بخرم که برای زندگی ام مفید باشد بابت اجناس بنجل پولی نمی‌پردازی!!! بحث آن‌روز دیدگاه جدیدی را در من بوجود آورد. واقعا امروز شما خریدار چه چیزی هستید تنبلی و بطالت، رنج و اندوه، شادی و آرامش و یا یک هدف و رضایت⁉️ *ما انسان‌ها همیشه حق انتخاب داریم* 💐💐
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره واقعه آیات 13 تا 14 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ (١٣) گروهى بسيار از پيشينيان، وَ قَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِينَ (١٤) و اندكى از پسينيان، تفسیر نمونه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی آيه بعد به چگونگى تقسيم نفرات آنها در امم گذشته و اين امت اشاره كرده، مى گويد: گروه كثيرى از امتهاى نخستينند ( ثُلَّةٌ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ ) و گروه اندكى از امت آخرين ( وَ قَلِيلٌ مِنَ اَلْآخِرِينَ ) ثلة چنان كه راغب در مفردات مى گويد در اصل به معنى قطعه مجتمع از پشم است، سپس به معنى جماعت و گروه به كار رفته است بعضى نيز آن را از ثل عرشه (تختش فرو ريخت و حكومتش قطع شد) گرفته و آن را به معنى قطعه مى دانند، و در اينجا به قرينه مقابله با قليل من الآخرين به معنى قطعه عظيم است طبق اين دو آيه گروه زيادى از مقربان از امتهاى پيشينند، و تنها كمى از آنها از امت محمد ص مى باشند ممكن است در اينجا اين سؤال پيش بيايد كه چگونه اين مساله با اهميت فوق العاده امت اسلامى سازگار است، با اينكه خدا آنها را بهترين امت خطاب كرده و فرموده: كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ (آل عمران ۱۱۰) پاسخ اين سؤال با توجه به دو نكته روشن مى شود: نخست اينكه منظور از مقربان همان سابقون و پيشگامان در ايمانند، مسلم است كه در امت اسلامى پيشگامان در پذيرش اسلام در صدر اول گروه اندكى بودند كه نخستين آنها از مردان على ع و از زنان خديجه بود در حالى كه كثرت پيامبران پيشين و تعداد امتهاى آنها و وجود پيشگامان در هر امت، سبب مى شود كه آنها از نظر تعداد فزونى يابند ديگر اينكه كثرت عددى دليل بر كثرت كيفى نيست، و به تعبير ديگر ممكن است تعداد سابقون اين امت كمتر باشند ولى از نظر مقام بسيار برتر، همانگونه كه در ميان خود پيامبران نيز تفاوت است: تِلْكَ اَلرُّسُلُ فَضَّلْنٰا بَعْضَهُمْ عَلىٰ بَعْضٍ ما بعضى از رسولان را بر بعض ديگرى برترى داديم (بقره ۲۵۳) ذكر اين نكته نيز لازم به نظر مى رسد كه ممكن است بعضى از مؤمنان در زمره پيشگامان در ايمان نباشند، اما داراى صفات و ويژگيهاى ديگرى باشند كه آنها را همرديف سابقون قرار مى دهد و از نظر پاداش و اجر همرديف آنها هستند. متن و ترجمه و تفسیر بر گرفته از کتاب الکترونیکی قرآن نور
صبح روز یک‌شنبه شما مخاطبین عزیز بخیر و شادی، موفقیت و عاقبت بخیری، قبولی طاعات و عبادات شما در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز یکشنبه: یا ذالجلال والاکرام (ای صاحب شکوه و بزرگواری) 100 مرتبه ذکر روز یکشنبه که به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) می باشد موجب فتح و نصرت می شود روایت شده است که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه ( دعا به وقت وداع ماه رمضان) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات ماه مبارک رمضان بیشتر بهره مند شویم فَذَكَرُوكَ بِمَنِّكَ‌ ، وَ شَكَرُوكَ بِفَضْلِكَ‌، وَ دَعَوْكَ‌ بِأَمْرِكَ‌، وَ تَصَدَّقُوا لَكَ طَلَباً لِمَزِيدِكَ‌، وَ فِيهَا كَانَتْ نَجَاتُهُمْ مِنْ‌ غَضَبِكَ‌، وَ فَوْزُهُمْ بِرِضَاكَ‌. بندگان واقعی‌ات، به خاطر نعمتت تو را یاد کردند؛ و به سبب احسانت، به شکرگزاری‌ات برخاستند و به فرمانت، تو را خواندند؛ و برای گرفتن عطای افزونت، صدقه دادند؛ نجاتشان از خشمت و کامیابی‌شان به خشنودی‌ات در این امور بود. وَ لَوْ دَلَّ مَخْلُوقٌ مَخْلُوقاً مِنْ نَفْسِهِ‌ عَلَى مِثْلِ اَلَّذِي دَلَلْتَ عَلَيْهِ عِبَادَكَ مِنْكَ كَانَ مَوْصُوفاً بِالْإِحْسَانِ‌، وَ مَنْعُوتاً بِالاِمْتِنَانِ‌، وَ مَحْمُوداً بِكُلِّ لِسَانٍ‌، فَلَكَ اَلْحَمْدُ مَا وُجِدَ فِي حَمْدِكَ مَذْهَبٌ‌ ، وَ مَا بَقِيَ لِلْحَمْدِ لَفْظٌ تُحْمَدُ بِهِ‌، وَ مَعْنًى يَنْصَرِفُ‌ إِلَيْهِ‌ . و اگر مخلوقی از سوی خودش مخلوقی دیگر را، به همین گونه که تو بندگانت را راهنمایی کردی، راهنمایی می‌کرد، موصوف به احسان و نعمت‌بخشی بود و به هر زبانی مورد ستایش قرار گرفته بود؛ پس تو را سپاس تا آنجا که در سپاست راهی یافت شود؛ و تا آنجا که برای سپاس، کلمه‌ای که به آن ستوده شدی و معنایی که به سپاس منصرف شود، باقی باشد. دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره واقعه آیات 15 تا 16 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ عَلىٰ سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ (١٥) بر تخت هايى زربافت، مُتَّكِئِينَ عَلَيْهٰا مُتَقٰابِلِينَ (١٦) كه روبروى هم بر آنها تكيه دارند تفسیر نمونه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی تفسير: نعمتهاى بهشتى كه در انتظار مقربان است اين آيات انواع نعمتهاى بهشتى را كه نصيب گروه سوم يعنى مقربان مى شود بازگو مى كند، نعمتهايى كه هر يك از ديگرى دل انگيزتر و روحپرورتر است، نعمتهايى كه مى توان آنها را در هفت بخش خلاصه كرد: نخست مى فرمايد: آنها بر تختهايى كه صف كشيده و به هم پيوسته است قرار دارند ( عَلىٰ سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ) در حالى كه تكيه بر آن كرده اند و روبروى يكديگر قرار گرفته و مجلسى پر از انس و سرور دارند ( مُتَّكِئِينَ عَلَيْهٰا مُتَقٰابِلِينَ ) سرر جمع سرير از ماده سرور به معنى تختهايى است كه صاحبان نعمت در مجالس انس و سرور بر آن مى نشينند موضون از ماده وضن (بر وزن وزن!) در اصل به معنى بافتن زره است، سپس به هر منسوجى كه تار و پود آن محكم است اطلاق شده، و در اينجا منظور تختهايى است كه كاملا در كنار هم قرار گرفته و به هم پيوسته است، يا خود اين تختها داراى بافت مخصوصى است از لؤلؤ و ياقوت و مانند آن، چنان كه جمعى از مفسران گفته اند و در هر حال ساختمان اين تختها، و طرز قرار گرفتن آنها، و مجلس انسى كه بر آنها تشكيل مى شود و سرور و شادمانى در آن موج مى زند، با هيچ بيانى قابل توصيف نيست در قرآن مجيد كرارا از تختهاى بهشتى و مجالس دستجمعى بهشتيان توصيفهاى جالبى شده كه نشان مى دهد يكى از مهمترين لذات آنها همين جلسات انس و انجمنهاى دوستانه است، اما موضوع سخن آنها و نقل محفلشان چيست ؟ كسى به درستى نمى داند، آيا از اسرار آفرينش سخن مى گويند و شگفتيهاى خلقت خداوند؟ يا از اصول معرفت و اسماء و صفات حسناى او؟ و يا حوادثى كه در اين جهان رخ داده ؟ يا از مصائب جانكاهى كه از آن راحت و آسوده شدند؟ و يا امور ديگرى كه ما در شرائط زندگى اين دنيا قادر بر درك آن نيستيم ؟ كسى نمى داند متن و ترجمه و تفسیر بر گرفته از کتاب الکترونیکی قرآن نور
صبح روز دوشنبه شما دوستان عزیز بخیر و شادی، عاقبت بخیری، قبولی طاعات و عبادات شما در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز دوشنبه: یا قاضی الحاجات (ای برآورنده حاجت‌ها) 100 مرتبه ذکر روز دوشنبه به اسم امام حسن  (ع) و امام حسین (ع) است. روایت شده در روز دوشنبه زیارت  امام حسن (ع) و امام حسین (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب کثرت مال می‌شود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه ( دعا به وقت وداع ماه رمضان) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات ماه مبارک رمضان بیشتر بهره مند شویم يَا مَنْ تَحَمَّدَ إِلَى عِبَادِهِ‌ بِالْإِحْسَانِ وَ اَلْفَضْلِ‌، وَ غَمَرَهُمْ‌ بِالْمَنِّ وَ اَلطَّوْلِ‌، مَا أَفْشَى فِينَا نِعْمَتَكَ‌، وَ أَسْبَغَ عَلَيْنَا مِنَّتَكَ‌، وَ أَخَصَّنَا بِبِرِّكَ‌! ای که با احسان و فضل، بندگانش را به سپاس فراخوانده و آنان را در دریای نعمت و عطا غرق کرده، چه آشکار و پخش است نعمتت در عرصۀ حیات ما و چه سرشار و فراوان است عطایت بر ما؛ و چه‌قدر ما را به نیکی و احسانت اختصاص داده‌ای! هَدَيْتَنَا لِدِينِكَ اَلَّذِي اِصْطَفَيْتَ‌، وَ مِلَّتِكَ اَلَّتِي اِرْتَضَيْتَ‌ ، وَ سَبِيلِكَ اَلَّذِي سَهَّلْتَ‌، وَ بَصَّرْتَنَا اَلزُّلْفَةَ لَدَيْكَ‌، وَ اَلْوُصُولَ‌ إِلَى كَرَامَتِكَ‌ ما را به دینت؛ دینی که برگزیده‌ای و به آیینت؛ آیینی که پسندیده‌ای و راهت؛ راهی که هموار کرده‌ای، هدایت فرمودی؛ و به چیزی که مایۀ قرب به توست و زمینۀ رسیدن به کرامتت، بینا کردی. اَللَّهُمَّ وَ أَنْتَ جَعَلْتَ مِنْ صَفَايَا تِلْكَ اَلْوَظَائِفِ‌، وَ خَصَائِصِ تِلْكَ اَلْفُرُوضِ شَهْرَ رَمَضَانَ‌ اَلَّذِي اِخْتَصَصْتَهُ مِنْ سَائِرِ اَلشُّهُورِ، وَ تَخَيَّرْتَهُ مِنْ جَمِيعِ اَلْأَزْمِنَةِ وَ اَلدُّهُورِ، وَ آثَرْتَهُ عَلَى كُلِّ أَوْقَاتِ اَلسَّنَةِ‌ بِمَا أَنْزَلْتَ فِيهِ مِنَ اَلْقُرْآنِ‌ وَ اَلنُّورِ، وَ ضَاعَفْتَ‌ فِيهِ مِنَ اَلْإِيمَانِ‌، وَ فَرَضْتَ فِيهِ مِنَ اَلصِّيَامِ‌، وَ رَغَّبْتَ فِيهِ‌ مِنَ اَلْقِيَامِ‌، وَ أَجْلَلْتَ فِيهِ مِنْ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ اَلَّتِي هِيَ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ . خدایا! تو از خالص‌ترین آن وظایف و برگزیده‌ترین آن فرایض، ماه رمضان را قرار دادی که آن را از میان سایر ماه‌ها برگزیدی و از میان همۀ زمان‌ها و روزگارها انتخاب کردی و بر همۀ اوقات سال برتری دادی؛ به خاطر آن‌که قرآن و نور را در آن نازل کردی و ایمان را در آن چند برابر ساختی و روزه گرفتن در آن را واجب کردی و به شب‌زنده‌داری در آن تشویق فرمودی و شب قدر را ‌که از هزار شب بهتر است، در آن بزرگ داشتی. دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
سید مجتبی 090: آیات قرآن که درباره امام زمان(عج) است، کدام هاست؟ آیات بسیاری درباره امام زمان (عج) در قرآن وجود دارد. و بعضی تا ۲۵۰ آیه از آیات قرآن را مرتبط به امام زمان (عج) دانسته اند.[۱] ما در این جا تنها به چند آیه به نقل از کتاب مهدی موعود، نوشته علامه مجلسی اشاره می کنیم.[۲] سوره هود آیه ۸ وَ لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلی‏ أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ لَیَقُولُنَّ ما یَحْبِسُهُ أَلا یَوْمَ یَأْتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَ حاقَ بِهِمْ ما کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُنَ؛ اگر عذاب را تا مدت معینی (ظهور امام زمان) بتأخیر بیاندازیم خواهند گفت چه چیز آن را باز داشت (و مانع ظهور امام زمان چیست؟) بدانید روزی که عذاب می‏آید از آنها برداشته نمیشود، بلکه بر آنان فرود آمده و آنچه را استهزاء بآن میکردند خواهند دید. از امیر المؤمنین روایت شده که در تأویل این آیه شریفه فرمود: أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ اصحاب قائم آل محمد است که سیصد و سیزده نفر می‌باشند. امام صادق (ع) فرموده اند: این عذاب قیام امام زمان و امت معدوده یاران او میباشند. که برابر با سپاه اسلام در جنگ بدر هستند (یعنی ۳۱۳ تن میباشند.( سید مجتبی 090: سوره ابراهیم آیه ۵ وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسی‏ بِآیاتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ موسی را همراه آیات خود فرستادیم تا قوم خود را از ورطه ظلمانی کفر درآورده بوادی نورانی ایمان رهبری کند، و آنها را بروزهای خداوندی متذکر گرداند که در آن آیاتی است برای هر صبرکننده شکرگزاری. در خصال صدوق از امام باقر روایت نموده که فرمود «ایام اللَّه» سه روز است: روز قیام قائم آل محمد، روز رجعت و روز قیامت. سید مجتبی 090: سوره انبیاء آیه ۱۰۵ وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ؛ در زبور (حضرت داود پیغمبر) بعد از کتب آسمانی سابق نوشتیم که: زمین را بندگان صالح ما بارث میبرند. و اینان قائم آل محمد و یاران او میباشند. سید مجتبی 090: سوره حج آیه ۳۹ أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی‏ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ؛ بآنان که ستم دیده‏اند اگر پیکار کنند، اجازه جنگ داده شده و خداوند قدرت بر یاری آنها دارد. ابن ابی عمیر از عبد اللَّه بن مسکان از امام جعفر صادق علیه السّلام روایت کرده که فرمود: او قائم آل محمد است که برای خون- خواهی حسین علیه السّلام قیام میکند. سید مجتبی 090: سوره صف آیه ۸ یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ؛ می‌‏خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولی خدا کامل‏ کننده نور خویش است، اگر چه کافران را ناخوش آید. از حضرت موسی بن جعفر علیه السّلام معنی آیه یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ را پرسید، حضرت فرمود: مقصود دوستی امیر المؤمنین علیه السّلام است وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ یعنی خداوند امامت را بآخر میرساند بدلیل آیه شریفه: الذین فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنا که مقصود از نور همان امام است. محمد بن فضیل میگوید: عرض کردم: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دِینِ الْحَقِّ» یعنی چه؟ فرمود: یعنی خداوند به پیغمبرش دستور داد که لزوم دوستی جانشین خود «امیر المؤمنین» را به مردم اعلام کند، و دوستی وصی پیغمبر «دین حق» است. عرض کردم «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ» چیست؟ فرمود: یعنی خداوند بهنگام ظهور قائم ما دین حق را بر همه ادیان باطله پیروز می‌گرداند. چنان که خود فرموده: «وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ» یعنی خداوند نور خود را با ولایت قائم آل محمد تمام میکند «وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» یعنی هر چند دشمنان علی این را نخواهند. عرض کردم: اینکه میفرمائی تنزیل و ظاهر معنی قرآن است! فرمود: آری آنچه که گفتم تنزیل و ظاهر معنی قرآن است. سید مجتبی 090: سوره ملک آیه ۳۰ قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِماءٍ؛ مَعِینٍ ای پیغمبر! بمردم بگو: بمن بگوئید: اگر آبی که در دسترس دارید در زمین فرو رود کیست که آب روان برای شما بیاورد؟. از حضرت امام رضا علیه السّلام روایت است که فرمود: «مائکم» یعنی (ابوابکم) که ائمه هستند و ائمه ابواب (ودرهای رحمت الهی) میباشند «فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِماءٍ مَعِینٍ» یعنی کیست که علم امام را برای شما بیاورد؟ (و آن درها را بروی شما بگشاید)؟
سید مجتبی 090: سوره صف آیه ۹ و سوره توبه آیه ۳۳ هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ؛ خدا فرستاده خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر همه دینها غالب شود. هر چند مشرکین نخواهند. راوی می گوید: از امام هشتم از آیه هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ ... سؤال کردم. فرمود هنوز موقع تأویل این آیه نرسیده است گفتم: قربانت گردم! کی موقع آن فرا میرسد؟ فرمود؟ ان شاء اللَّه هنگامی که قائم قیام کند و چون قیام کند هر جا کافر و مشرکی باشد، ظهور او را ناخوش دارد تا جایی که اگر کافری در دل سنگی پنهان شود سنگ صدا میزند ای مؤمن! کافری یا مشرکی در من پنهان شده او را بکش. خداوند او را بیرون می‏آورد و یاران قائم او را بقتل می‌رسانند. و هم در آن کتاب از ابن عباس روایت نموده که وی در باره آیه لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ گفت: این در زمانی است که تمام یهودیان و نصاری و پیروان هر کیشی بدین حنیف اسلام بگروند و گرگ و میش و گاو و شیر و انسان و مار از جان خود ایمن باشند، موقعی که دیگر موش انبانی را پاره نمیکند وقتی که حکم جزیه گرفتن از اهل کتاب ساقط می‏شود و هر جا صلیبی است شکسته میگردد و خوگها معدوم می‌‏شود و این بهنگام قیام قائم آل محمد خواهد بود. سید مجتبی 090: سوره نور آیه ۵۵ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً؛ خداوند بکسانی- که از شما ایمان آورده و عمل صالح پیشه ساخته‏اند وعده داده که آنها را در زمین نماینده خود گرداند چنان که همانند آنها را سابقا خلیفه کرد. و ثابت میدارد دین‏ آنها را که برای آنان برگزید، ترس آنها را تبدیل بأمن کنیم و اینان هیچ گاه بمن شرک نیاورند. در غیبت شیخ روایت میکند که این آیه نیز در باره مهدی موعود و یاران او نازل شده. سید مجتبی 090: سوره قصص آیه ۵ وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ؛ و ما بر آن هستیم که بر مستضعفان روی زمین نعمت دهیم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان گردانیم. در غیبت شیخ از امیر المؤمنین علیه السّلام روایت میکند که در تفسیر این آیه فرمود: اینان که در زمین ضعیف گشته‏اند آل پیغمبرند که خداوند مهدی آنها را برانگیزد تا آنان را عزیز و دشمنانشان را ذلیل گرداند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره واقعه آیات 17 تا 24 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدٰانٌ مُخَلَّدُونَ (١٧) نوجوانانى هميشه نو جوان همواره [براى خدمت] پيرامونشان مى گردند، بِأَكْوٰابٍ وَ أَبٰارِيقَ وَ كَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ (١٨) با قدح ها و كوزه ها و جام هايى از بادۀ ناب و پاك، لاٰ يُصَدَّعُونَ عَنْهٰا وَ لاٰ يُنْزِفُونَ (١٩) كه از نوشيدنش نه سردرد گيرند، و نه مست و بى خرد شوند، وَ فٰاكِهَةٍ مِمّٰا يَتَخَيَّرُونَ (٢٠) و ميوه ها از هر نوعى كه اختيار كنند، وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمّٰا يَشْتَهُونَ (٢١) و گوشت پرنده از هر گونه اى كه بخواهند، وَ حُورٌ عِينٌ (٢٢) و حوريانى چشم درشت، كَأَمْثٰالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (٢٣) هم چون مرواريد پنهان شده در صدف؛ جَزٰاءً بِمٰا كٰانُوا يَعْمَلُونَ (٢٤) پاداشى است در برابر اعمالى كه همواره انجام مى دادند نکته‌ ها: «اكواب» جمع «كوب» به جامِ بدون دسته و لوله گفته مى شود، نظير جام هاى نوشيدنى امروزى. «اباريق» جمع «ابريق» ظرفى است كه لوله و دسته دارد نظير قورى. «كأس» به ليوانِ لبريز از شراب و نوشيدنى گويند و «مَعين» به معناى نوشيدنى روان است. «يصدعون» از «صداع» به معناى سردرد است. (اين كه مى گويند: مصدّع شما نمى شوم، يعنى براى شما دردسر به وجود نمى آورم). «ينزفون» از «نزف» به معناى از دست دادن عقل است و در اصل به معناى خالى كردن تدريجى آب چاه است. بهترين تعبير در مورد زنان بهشتى، مرواريد در صدف است، كه در عين زيبايى و درخشندگى، از دسترس نااهلان در امان و از نگاه نامحرمان به دور است. «حور عين كامثال اللؤلؤ المكنون» بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور https://quran.inoor.ir/fa/quran/ و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 17 تا 24 سوره واقعه - مسئولين پذيرايى و شيوه پذيرايى بهشتيان، خصوصياتى دارد: الف: هر لحظه در دسترس مى باشند. «يطوف» ب: نوجوانانى با قيافه اى زيبا و دلپذيرند. «ولدان» ج: دلپذيرى آنان موسمى و لحظه اى نيست. «مخلّدون» د: انواع وسايل پذيرايى را در دست دارند. «أكواب، أباريق، كاس» ه: پذيرايى ابتدا با مايعات و نوشيدنى هاست. «كأس من معين» و: آنچه عرضه مى شود، آفاتى ندارد. «لايصدّعون... لاينزفون» ز: مواد پذيرايى، متعدّد و متنوّع و به انتخاب مهمان است. «فاكهة مما يتخيّرون» ح: اولويّت با نوشيدنى، سپس ميوه و آنگاه غذاى گرم و مطبوع است. «معين، فاكهة، لحم» - گوشت پرنده (گوشت سفيد)، بر گوشت چرنده (گوشت قرمز) برترى دارد. «لحم طير» - در نوع غذا، اشتها نقش اساسى دارد. «مما يشتهون» - زنانى بهشتى اند كه در عين زيبايى، عفيف و پاكدامن باشند. «حور عين كامثال اللؤلؤ المكنون» - تمام اسباب كاميابى، در بهشت فراهم است. «فاكهة... لحم... حور عين» - كاميابى هاى بهشت، دائمى است. «يتخيرون، يشتهون...» (فعل مضارع بر دوام و استمرار دلالت مى كند) - در شيوه تبليغ و دعوت به نيكى ها، از نقش عمل در رسيدن به پاداش هاى اخروى، غفلت نكنيم. «جزاء بما كانوا يعملون» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز سه شنبه شما دوستان عزیز بخیر و شادی، سلامتی و عاقبت بخیری، قبولی طاعات و عبادات شما در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز سه شنبه: یا ارحم الراحمین  (ای بخشنده‌ترین بخشندگان) 100 مرتبه ذکر روز سه‌شنبه به اسم  امام سجاد (ع) و امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود. ذکر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات می شود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه ( دعا به وقت وداع ماه رمضان) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات ماه مبارک رمضان بیشتر بهره مند شویم. ثُمَّ آثَرْتَنَا بِهِ‌ عَلَى سَائِرِ اَلْأُمَمِ‌، وَ اِصْطَفَيْتَنَا بِفَضْلِهِ دُونَ أَهْلِ اَلْمِلَلِ‌، فَصُمْنَا بِأَمْرِكَ نَهَارَهُ‌، وَ قُمْنَا بِعَوْنِكَ لَيْلَهُ‌، مُتَعَرِّضِينَ بِصِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ‌ لِمَا عَرَّضْتَنَا لَهُ مِنْ رَحْمَتِكَ‌، وَ تَسَبَّبْنَا إِلَيْهِ مِنْ مَثُوبَتِكَ‌، وَ أَنْتَ اَلْمَلِيءُ‌ بِمَا رُغِبَ فِيهِ إِلَيْكَ‌، اَلْجَوَادُ بِمَا سُئِلْتَ مِنْ فَضْلِكَ‌، اَلْقَرِيبُ إِلَى مَنْ‌ حَاوَلَ قُرْبَكَ‌ . سپس ما را به سبب آن، بر دیگر امّت‌ها برتری دادی و در پرتو فضلش ما را از میان همۀ ملّت‌ها برگزیدی؛ پس به فرمانت روز را روزه گرفتیم و شبش را به یاری‌ات به عبادت برخاستیم، در حالی‌که خود را به سبب روزه و شب‌زنده‌داری‌اش در معرض رحمتت قرار دادیم؛ زیرا خودت ما را در این ماه در معرض رحمتت قرار دادی و آن را وسیلۀ رسیدن به پاداشت انتخاب کردیم و تو به انجام آنچه از درگاهت طلب شود توانایی؛ و به آنچه از احسانت درخواست شود، جواد و بخشنده‌ای؛ به کسی که برای تقرّب به تو بکوشد، قریب و نزدیکی. وَ قَدْ أَقَامَ‌ فِينَا هَذَا اَلشَّهْرُ مُقَامَ حَمْدٍ، وَ صَحِبَنَا صُحْبَةَ مَبْرُورٍ، وَ أَرْبَحَنَا أَفْضَلَ أَرْبَاحِ اَلْعَالَمِينَ‌، ثُمَّ قَدْ فَارَقَنَا عِنْدَ تَمَامِ وَقْتِهِ‌، وَ اِنْقِطَاعِ مُدَّتِهِ‌، وَ وَفَاءِ عَدَدِهِ‌. به تحقیق این ماه در بین ما، در مرتبه و محلی ستوده‌ زیست و با ما مصاحبت کرد؛ مصاحبتی پسندیده و نیکو و ما را به برترین بهره‌های جهانیان، سودمند کرد؛ سپس هنگام پایان یافتن وقتش و به سر رسیدن مدّتش و کامل شدن روزهایش، از ما جدا شد. فَنَحْنُ‌ مُوَدِّعُوهُ وَدَاعَ مَنْ عَزَّ فِرَاقُهُ عَلَيْنَا، وَ غَمَّنَا وَ أَوْحَشَنَا اِنْصِرَافُهُ عَنَّا، وَ لَزِمَنَا لَهُ اَلذِّمَامُ‌ اَلْمَحْفُوظُ، وَ اَلْحُرْمَةُ اَلْمَرْعِيَّةُ‌، وَ اَلْحَقُّ اَلْمَقْضِيُّ‌، فَنَحْنُ قَائِلُونَ‌: اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا شَهْرَ اَللَّهِ‌ اَلْأَكْبَرَ ، وَ يَا عِيدَ أَوْلِيَائِهِ‌. پس ما او را وداع می‌کنیم؛ وداع کسی که هجرانش بر ما سخت و غم‌انگیز است و روگرداندنش ما را غم‌زده و دچار وحشت کرد. برای او برعهدۀ ما، پیمانی محفوظ و حرمتی در خور رعایت و حقّی واجب‌الاداء، لازم شد. بر این اساس می‌گوییم: سلام بر تو ای بزرگ ترین ماه خدا! و ای عید دوستانش! اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَكْرَمَ مَصْحُوبٍ‌ مِنَ اَلْأَوْقَاتِ‌، وَ يَا خَيْرَ شَهْرٍ فِي اَلْأَيَّامِ وَ اَلسَّاعَاتِ‌. سلام بر تو ای گرامی‌ترین همنشین از میان اوقات! و ای بهترین ماه، در ایّام و ساعات! اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ مِنْ شَهْرٍ قَرُبَتْ‌ فِيهِ‌ اَلْآمَالُ‌ ، وَ نُشِرَتْ فِيهِ اَلْأَعْمَالُ‌. سلام بر تو، ماهی که در آن، آرزوها و حاجات، به برآورده شدن نزدیک است؛ و اعمالی که موجب خشنودی خداست، در آن پخش شده. دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
اللهم احفظ قاعدنا سید علی الخامنه ای
 در زمان قاجار ؛ درکنار سفارت حکومت عثمانی در تهران ؛ مسجد کوچکی وجود داشت. امام جماعت ان مسجد میگوید: شخص روضه خوانی را دیدم کـه هرروز صبح بـه مسجد می آمد و بـه اهل سنت ناسزا میگفت… و این درحالی بود کـه افراد سفارت و تبعه ان کـه اهل سنّت بودند ؛ برای نماز بـه ان مسجد می آمدند. روزی بـه او گفتم: تو بـه چه دلیل هرروز همین روضه را میخوانی و همان ناسزا را تکرار می کني؟ مگر روضه دیگری بلد نیستی؟! او در پاسخ گفت: بلدم؛ ولی من یک نفر بانی دارم کـه روزی پنج ریال بـه من میدهد و میگوید همین روضه رابا این کیفیت بخوان. از او خواستم مشخصات و نشانی بانی را بـه من بدهد… فهمیدم کـه بانی یک کاسب مغازه دار اسـت. بـه سراغش رفتم و جریان را از او پرسیدم. او گفت: نه من بانی نیستم شخصی روزی دو تومان بـه من می‌دهد تا در ان مسجد چنین روضه اي خوانده شود. پنج ریال بـه ان روضه خوان می‌دهم و پانزده ریال را خودم برمی دارم. باز جریان را پیگیری کردم، سرانجام با یازده واسطه!!!! معلوم شد کـه از طرف سفارت انگلستان روزی ۲۵ تومان برای این روضه خوانی با این کیفیت مخصوص «برای ایجاد تفرقه بین ایران شیعی و حکومت عثمانی سنی» داده می‌شود کـه پس از طی مراحل و دست بـه دست گشتن، پنج ریال برای ان روضه خوان بیچاره میماند.   همچنان این سیاست تفرقه افکنی به عناوین مختلف بین کشورها و ادیان و فرقه ها توسط انگلیس ادامه دارد ... @ashnakhor 🌸
🔴پویش ممنوع الکاری بازیگران کشف حجاب کننده در فارس من https://www.farsnews.ir/my/c/191478 🔹️ ســــــــــــــــــــــــــــــــــــلام حتما حتما شرکت کنیدو رأی بدهید ۲تا کلیک بیشتر نیست 📡@nmkjhfdsetuoncxdsg 🇮🇷🍃🌺🍃🇮🇷 ✅ کانال @phonemotalebe
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره واقعه آیات 25 تا 26 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ لاٰ يَسْمَعُونَ فِيهٰا لَغْواً وَ لاٰ تَأْثِيماً (٢٥) در آنجا نه سخن بيهوده اى مى شنوند، نه كلام گناه آلودى، إِلاّٰ قِيلاً سَلاٰماً سَلاٰماً (٢٦) مگر سخنى كه سلام است و سلام، نکته ها: «لغو» يعنى سخن بى فايده و بيهوده و «تأثيم» به معناى نسبت دادن گناه به ديگران است. در روايات، عقل چنين توصيف شده است: «ما عُبد به الرّحمن و اكتُسب به الجَنان»(27) آن كه انسان با آن بندگى خدا كند و در راه كسب بهشت و سعادت جاودان قدم گذارد. اگر انسان كمى فكر كند كه چند روز بندگى خدا در دنيا، اين همه رفاه و آسايش و كاميابى در قيامت را به دنبال دارد و با اين حال حاضر شود همه اين لذّت هاى ابدى را به خاطر دنياى فانى از دست بدهد، كمال بى عقلى است و اين است معناى خسارت واقعى كه خداوند مى فرمايد: «قل انّ الخاسرين الّذين خسروا أنفسهم»(28) اى پيامبر! به مردم بگو: زيانكاران واقعى كسانى هستند كه خودشان را باختند. در دعاى ماه رجب نيز مى خوانيم: «خاب الوافدون على غيرك»(29) خدايا! كسانى كه به غير تو رو كردند، باختند و سودى نبردند. بهشتيان از چند سوى، درود و سلام دريافت مى كنند: الف) از جانب اصحاب يمين (دوستان بهشتى). «وامّا ان كان من أصحاب اليمين.فسلام لك من أصحاب اليمين»(30) اگراز اصحاب يمين باشد (به او مى گويند)از طرف دوستان، بر تو سلام. ب) از جانب اعرافيان. «و على الاعراف رجال يعرفون كلاّ بسيماهم و نادوا أصحاب الجنة ان سلام عليكم»(31) بر اعراف مردانى هستند كه همه را به چهره مى شناسند و بهشتيان را ندا مى دهند كه سلام بر شما. ج) از جانب فرشتگان. «و الملائكة يدخلون عليهم من كلّ باب سلام عليكم بما صبرتم»(32) فرشتگان از هر سو بر آنان وارد مى شوند و به خاطر صبر و مقاوتشان بر آنان سلام مى كنند. د) از طرف خداوند. «سلام قولاً من ربّ رحيم»(33) از جانب خداوند رحيم، سلام بر آنان باد. مراد از «سلاماً سلاماً»؛ يا سخنان پيراسته از لغو و نارواست و يا گفتگوهاى همراه با سلام و صلح و صفا. ----- 27) كافى، ج 1، ص 11. 28) زمر، 15. 29) مفاتيح الجنان. 30) واقعه، 90 و 91. 31) اعراف، 46. 32) رعد، 23 و 24. 33) يس، 58 . پیام‌ها : - در بهشت، اسباب آزار روحى و روانى نيست. «لايسمعون فيها لغواً...» - معمولاً كاميابى هاى دنيوى آميخته با لغو و گناه است، ولى در قيامت، چنين نيست. «لايسمعون...» - بهشت، سراى سلام و سلامت است. «الاّ قيلاً سلاماً سلاماً» (جامعه اى كه در آن سلام و سلامتى رواج دارد و لغو و بيهودگى در آن وجود ندارد، جامعه اى بهشتى است.) بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور https://quran.inoor.ir/fa/quran/ و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز چهارشنبه شما دوستان عزیز بخیر و شادی و عاقبت بخیری، قبولی طاعات و عبادات شما را در بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز چهارشنبه: یا حی یا قیوم  (ای زنده، ای پاینده) 100 مرتبه ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) و امام محمد بتقی (ع) و امام علی النقی (ع) است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی می‌شود.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای چهل و ششم صحیفه سجادیه ( دعای بعد از بازگشت از عید فطر و جمعه) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات ماه مبارک رمضان بیشتر بهره مند شویم. يَا مَنْ يَرْحَمُ‌ مَنْ لاَ يَرْحَمُهُ اَلْعِبَادُ ای آن‌که رحم می‌کند به کسی که بندگان به او رحم نمی‌کنند! وَ يَا مَنْ يَقْبَلُ‌ مَنْ لاَ تَقْبَلُهُ اَلْبِلاَدُ ای آن‌که می‌پذیرد کسی را که کشورها او را نمی‌پذیرند! وَ يَا مَنْ لاَ يَحْتَقِرُ أَهْلَ اَلْحَاجَةِ إِلَيْهِ‌ ای آن‌که نیازمندان درگاهش را، حقیر و کوچک نمی‌شمرد! وَ يَا مَنْ لاَ يُخَيِّبُ‌ اَلْمُلِحِّينَ عَلَيْهِ‌. ای آن‌که اصرارکنندگان به پیشگاهش را ناامید نمی‌کند! وَ يَا مَنْ لاَ يَجْبَهُ‌ بِالرَّدِّ أَهْلَ اَلدَّالَّةِ عَلَيْهِ‌ ای آن‌که دست ردّ به سینۀ کسانی که عمل خود را در برابر حضرتش بزرگ می‌شمارند نمی‌زند! وَ يَا مَنْ يَجْتَبِي صَغِيرَ مَا يُتْحَفُ بِهِ‌ ، وَ يَشْكُرُ يَسِيرَ مَا يُعْمَلُ لَهُ‌ . ای آن‌که ارمغان و هدیۀ کوچک را می‌پذیرد و اندک کاری که برایش انجام می‌گیرد، سپاس می‌نهد! وَ يَا مَنْ يَشْكُرُ عَلَى اَلْقَلِيلِ وَ يُجَازِي بِالْجَلِيلِ‌ و ای آن‌که عمل کم را قدرشناسی می‌کند و پاداش بزرگ می‌دهد! وَ يَا مَنْ يَدْنُو إِلَى مَنْ دَنَا مِنْهُ‌ . و ای آن‌که هر که به او نزدیک شود، به او نزدیک می‌شود! وَ يَا مَنْ يَدْعُو إِلَى نَفْسِهِ مَنْ أَدْبَرَ عَنْهُ‌. و ای آن‌که هر که را از او روی گردانده، به سوی خود می‌خواند! وَ يَا مَنْ لاَ يُغَيِّرُ اَلنِّعْمَةَ‌، وَ لاَ يُبَادِرُ بِالنَّقِمَةِ‌. و ای آن‌که نعمت را تغییر نمی‌دهد و به انتقام شتاب نمی‌ورزد! دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره واقعه آیات 27 تا 28 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَ أَصْحٰابُ الْيَمِينِ مٰا أَصْحٰابُ الْيَمِينِ (٢٧) و سعادتمندان چه بلند مرتبه اند سعادتمندان! فِي سِدْرٍ مَخْضُودٍ (٢٨) در سايۀ درخت سدر بى خاراند، تفسیر آیت الله ناصر مکارم شیرازی تفسير: مواهب و نعمتهاى اصحاب اليمين بعد از بيان مواهب معنوى و مادى مقربان، نوبت به اصحاب اليمين مى رسد، همان جمعيت سعادتمندى كه نامه اعمالشان به علامت پيروزى در امتحانات الهى به دست راستشان داده مى شود، و در اينجا به شش نعمت از نعم خداوند اشاره مى كند كه با مقايسه به نعمتهاى مقربان كه در هفت بخش آمده بود يك مرحله پائينتر است نخست براى بيان بلندى مقام آنها مى فرمايد: اصحاب يمين، چه اصحاب يمينى ؟! ( وَ أَصْحٰابُ اَلْيَمِينِ مٰا أَصْحٰابُ اَلْيَمِينِ ) و اين برترين توصيفى است كه از آنها شده، زيرا اين تعبير در مواردى به كار مى رود كه اوصاف كسى در بيان نگنجد، و به هر حال اين تعبير بيانگر مقام والاى اصحاب اليمين است آيه بعد به نخستين موهبت اين گروه اشاره كرده، مى گويد: آنها در سايه درخت سدر بى خار قرار خواهند گرفت ( فِي سِدْرٍ مَخْضُودٍ ) در حقيقت اين رساترين توصيفى است كه براى درختان بهشتى در قالب الفاظ دنيوى ما امكان پذير است، زيرا سدر به گفته بعضى از ارباب لغت درختى است تناور كه بلنديش گاهى تا چهل متر مى رسد، و مى گويند تا دو هزار سال عمر مى كند (و سايه بسيار سنگين و لطيفى دارد) تنها عيب اين درخت اين است كه خاردار است، ولى با توصيف به مخضود (از ماده خضد بر وزن مجد به معنى بريدن و گرفتن خار است) اين مشكل نيز در درختان سدر بهشتى حل شده در حديثى آمده است كه هر گاه بعضى از لغات قرآن براى ياران پيامبر ص مشكل مى شد مى گفتند خداوند به بركت اعراب باديه نشين و سؤالات آنها ما را بهره مند مى كند، از جمله اينكه عربى باديه نشين روزى خدمت پيامبر ص آمد عرض كرد اى رسول خدا! خداوند متعال در قرآن نام از درخت موذى و آزار دهى برده است، و من فكر نمى كردم در بهشت چنين درختى باشد! فرمود: كدام درخت ؟ عرض كرد: درخت سدر، زيرا داراى خار است، پيامبر ص فرمود: مگر خداوند نمى فرمايد: فِي سِدْرٍ مَخْضُودٍ مفهومش اين است كه خارهاى آن را قطع كرده است، و بجاى هر خار ميوه اى قرار داده كه هر ميوه اى هفتاد و دو رنگ ماده غذايى دارد كه هيچيك شباهتى به ديگرى ندارد ! متن و ترجمه و تفسیر بر گرفته از کتاب الکترونیکی قرآن نور
صبح روز پنجشنبه شما مخاطبین محترم بخیر و شادی، سلامتی و عاقبت بخیری، قبولی طاعات و عبادات شما در بیست و نهمین روز از ماه مبارک رمضان شما را در این آخرین روز هفته از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز پنجشنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین  (معبوی جز خدا نیست؛ پادشاه برحق آشکار) 100 مرتبه ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود.  
.. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 💭🍂💭🍂💭🍂💭 💭ًپنج شنبه است و ياد درگذشتگان 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ ❄🌺 التماس دعا 🌺❄ پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه، دلمون خيلي وقتها هواشونو می كنه, امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه... 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
🌴 ﻧﻤﺎﺯ برای ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ : 💠دو ركعت است در ركعت اوّل فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِساب✨ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم و ديگر مؤ منان را در روزى كه حساب برپا شود 💠و در ركعت دوّم فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ و لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم هركه در حال ايمان به خانه من درآيد و هر مرد مؤ من و زن با ايمانى را 💠و چون سلام دهد ده مرتبه بگويد: ✨ربِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانى صَغيرا✨ پروردگارا ترحم كن بر ايشان چنانچه پروريدند مرا در كودكى. 🌺🌸💐 التماس دعا
‼️ زکات فطرۀ میهمان 🔷 س ۶۶۰۰: اگر ميهمان، فطریه خودش را بدهد، آيا از عهده صاحب خانه ساقط مى‌‏شود؟ ✅ ج: اگر میهمان، نان خور صاحب خانه محسوب شده و با اجازه و از طرف او فطریه خود را بدهد، از عهده ميزبان ساقط مى‌ گردد. 🆔 @resale_ahkam