eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
800 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش تصویری دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ دیده بان هجدهم با حضور جناب آقای مجید کاظم‌نژاد روانشناس ارشد و متخصص خانواده با موضوع سن ازدواج به همراه گفتگوی مردمی برگزار شد @mehoseinp
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار 📣: حتما ببینید ...😱 یهودی ها قند تصفیه شده و روغن نباتی و نان سفید را چون بسیار مضر است، حرام می دانند ، وبرای ما حلال 🎥کلیپ/ استاد قاسمی 🌎🔎پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: sarihnews1401
🚨غلامعلی داوری، از اعضای گروهک منافقین که سال ۶۷ به جرم ترور و محاربه اعدام شد. سحر داوری، همسر علی‌کریمی دختر این منافق معدوم🤔 ضمنا پدر علی‌کریمی هم اعدام شده است... نسل بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بدست...
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره واقعه آیات 83 تا 87 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ فَلَوْ لاٰ إِذٰا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (٨٣) پس چرا هنگامى كه روح به گلوگاه مى رسد، وَ أَنْتُمْ حِينَئِذٍ تَنْظُرُونَ (٨٤) و شما در آن وقت نظاره گر هستيد [و هيچ كارى از شما ساخته نيست! ] وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْكُمْ وَ لٰكِنْ لاٰ تُبْصِرُونَ (٨٥) و ما به او از شما نزديك تريم، ولى نمى بينيد فَلَوْ لاٰ إِنْ كُنْتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (٨٦) [آرى] پس چرا اگر شما پاداش داده نمى شويد [و به گمان خود قيامتى در كار نيست و شما را قدرتى بزرگ و فراتر است ؟ ] تَرْجِعُونَهٰا إِنْ كُنْتُمْ صٰادِقِينَ (٨٧) آن [روح به گلوگاه رسيده] را [به بدن محتضر] برنمى گردانيد، اگر [در ادعاى خود] راستگوييد؟( نکته ها: اگر منكران معاد در قدرت خداوند براى مبعوث كردن مردگان شك دارند، آيا قدرت او را در گرفتن جان انسان ها، انكار مى كنند؟ صحنه جان دادن محتضر را مى بينند كه احدى هيچ كارى نمى تواند بكند، عجز خود و قدرت نمايى او را در حال احتضار ديده اند، همان قدرت كه مى تواند جان را بگيرد، مى تواند جان را باز گرداند. اگر مرگ به اراده و تقدير الهى نبود و اتّفاقى بود، چاره جويى و جلوگيرى از آن امكان داشت. براى منكران بايد استدلال آورد، چنانكه در آيات متعدّد اين سوره خداوند بارها استدلال آورده است. «أفرأيتم ما تمنون»، «أفرأيتم ما تحرثون»، «أفرأيتم النار الّتى تورون»، البتّه گاهى هم بايد با نشان دادن صحنه عجزشان آنان را تحقير كرد، چنانكه در اين آيات خداوند خطاب به آنان مى فرمايد: همه شما قدرت دور كردن مرگ و زنده نگه داشتن عزيزتان را در لحظه احتضار نداريد. خداوند، به همه بندگان، خوب يا بد، نزديك است. «نحن اقرب اليه» آنچه مهم و ارزشمند است اين كه ما با ايمان و عمل صالح به خدا نزديك شويم. «مَدين» از «دين» به معناى جزاست و لذا «يوم الدين» يكى از نام هاى قيامت است: «مالك يوم الدين» نگاه، غير از ديدن است، چه بسا انسان به چيزى نگاه مى كند، اما آن را نمى بيند و در فكر چيز ديگرى است. «تنظرون... لكن لا تبصرون» بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 83 تا 87 سوره واقعه - لحظه ى احتضار و مرگ، براى همه حتمى است. «اذا بلغت الحلقوم» (كلمه «اذا» در موارد حتمى الوقوع بكار مى رود) - خروج روح از بدن، از مجراى تنفسى و حلقوم است. «بلغت الحلقوم» - خداوند براى برطرف كردن ترديد معاد، هم قدرت خود را در حيات مطرح مى كند و هم در حال مرگ و به اين طريق اتمام حجّت مى كند. «بلغت الحلقوم» - خداوند، از نزديك ترين افراد به انسان، نزديك تر است. نزديكى ديگران جسمى است و نزديكى او ناشى از احاطه كامل به مخلوق است. «نحن اقرب اليه منكم» - معاد و كيفر و پاداش اخروى قطعى است. «ان كنتم غير مدينين» (بكارگيرى فعل ماضى براى بيان آينده، نشانه حتمى و قطعى بودن آن است) بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز سه شنبه شما دوستان عزیز بخیر و شادی، سلامتی و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز سه شنبه: یا ارحم الراحمین  (ای بخشنده‌ترین بخشندگان) 100 مرتبه ذکر روز سه‌شنبه به اسم  امام سجاد (ع) و امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود. ذکر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات می شود.
هدایت شده از کانال حمید کثیری
🤚 احتمالا در اطراف‌مون افرادی رو دیده باشیم که تا یک سنی و قبل اینکه وارد دانشگاه، بازار کار یا هر محیط آزادتری بشن، یه سبک زندگی رو داشتن مثلا اهل هیئت و انجام اعمال عبادی و خیلی مراعات‌های دیگه بودند، اما بعد از ورود به اون فضاها به کلی تغییر کردند ... به نظر شما مهم‌ترین عامل این تغییر، چه چیزی هست؟! 👈 جلسه اول لایوهای تربیتی رو حتما ببینید چهارشنبه (فردا)، ساعت ۱۷.۰۰ به صورت لایو در همین کانال ساعت‌هاتون رو کوک کنید ✋ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
28.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 اعطای نمایندگی و شعبه اولین رستوران ایرانی اسلامی ویژه خانواده های مذهبی به مراکز استان ها شهر قم در اولویت اول و به ترتیب : تهران مشهد ساری اصفهان و دیگر استان ها مجموعه غذایی ناشتا بنیانگذار و پایه گذار رستوران های ایرانی اسلامی با توجه به درخواست مکرر هموطنان عزیز جهت اخذ شعبه ی رستوران ناشتا در دیگر استان ها قصد دارد به منظور شکل گیری و نهادینه شدن این سبک ، نمایندگی و شعبه اهدا کند . سوالات زیر را به آیدی ذیل پاسخ دهید: ۱_شغل و رزومه ی کاری اعم از رستوران،کافه و یامشاغل دیگر ۲_ خانم یا آقا و شهر مورد نظر ۳_هدف از گرفتن شعبه ناشتا ۴_میزان سرمایه پاسخ 👇 @Cafenashta @Cafenashta رستورانی برای خانوادهای مذهبی (اسلامی ایرانی) با ما باشید👇 https://eitaa.com/joinchat/1970798798C725ff631b8
دوستان بزرگواری که تمایل به اخذ شعبه برای پرند دارید بسم الله...☺️
*نمی‌خواستم آواز بخونم* 😢 🕌 به ستون مسجد چسبیده بودم، خودم را از آن جدا نمی‌کردم. برادرهایم مرا می‌کشیدند و می‌گفتند: «همین یک‌بار، آبروریزی نکن» و من نه آبرو برایم مهم بود، نه پس‌انداز کردن آن! می‌ترسیدم.. بچه‌ای پنج‌ساله بودم که نمی‌خواست، آواز بخواند. مسئول هیئت امنای مسجد، با من حرف زد. با اینکه تمرین کرده بودم، بازهم نخواندم.* جلوی آن همه آدم خجالت می‌کشیدم. مسئول هیئت امنا میکروفون را دست گرفت؛ رو به جمعیت کرد و گفت: «آقا محمد می‌خواد برامون یه شعر خوب بخونه اما خجالت می‌کشه.» من همینطور که به ستون چسبیده بودم، گوش می‌دادم. «خواهش می‌کنم همه چشماشون رو ببندن» به جمعیت نگاه کردم. «لطفا همه ببندین؛ یواشکی هم نگاه نکنید.» باورنکردنی بود؛* 🫣🫣 همه بستند. تمام مسجد! حتی شاید دیوارها، پنجره‌ها، فرش‌ها و همان ستونی که سفت چسبیده بودم بهش. فکر می‌کنم آن‌سوی پرده‌، خانم‌ها هم چشم گذاشتند. صدا از کسی درنمی‌آمد. دستانم شُل شد، دست از ستون کشیدم، به طرف میکروفون رفتم، چندنفر ریز ریز می‌خندیدند. هر دو برادرم دورتر به تماشا نشستند. کج ایستادم تا مستقیم رو به جمعیت نباشم. آنقدر کج شدم که تقریبا پشت کردم به صفوف نمازگزاران.. *حاج‌آقا چشم بسته ذکر می‌گفت و من با چشم‌های باز شروع کردم:«کلَّ صُبْحٍ وَکُلَّ إشراقٍ‌أیا/تبکِی عینی بِدمعِ مُشتاقٍ‌أیا...»*🎙...... 🟦🗯🟦شما هم اگر تجربه‌ شیرینی در زمان کودکی یا نوجوانی از مسجد رفتن دارین واسه‌مون بفرستین:* منتظر خاطرات زیبای شما هستیم.....🍀 🆔@NGh_59 @mehoseinp
‼️تراشیدن مقداری از ریش 🔷س 3505: بعضی از مردان موهای چانه خود را باقی گذاشته و باقی‌مانده را می‌تراشند، این کار چه حکمی دارد؟ ✅ج: تراشیدن مقداری از ریش حکم تراشیدن تمام آن را دارد. 🆔 @resale_ahkam
‼️بازیافت کاغذهای حاوی اسماء متبرکه 🔷س 3506: راه شرعی محو کاغذهای باطله که دارای اسماء متبرکه است، چیست؟ آیا سوزاندن آنها اشکال دارد؟ ✅ج: دفن در خاک یا تبدیل به خمیر، اشکال ندارد ولی از سوزاندن آنها خودداری شود. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای پنجاهم صحیفه سجادیه ( دعا در مقام ترس از خدا) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات معنوی آن بیشتر بهره مند شویم. اَللَّهُمَّ إِنَّكَ‌ خَلَقْتَنِي سَوِيّاً، وَ رَبَّيْتَنِي صَغِيراً، وَ رَزَقْتَنِي مَكْفِيّاً خدایا! مرا درست اندام و موزون و متناسب آفریدی و در حالی که کوچک و ناتوان بودم، پرورشم دادی؛ و به اندازه کافی روزی‌ام بخشیدی. اَللَّهُمَّ إِنِّي وَجَدْتُ‌ فِيمَا أَنْزَلْتَ مِنْ كِتَابِكَ‌، وَ بَشَّرْتَ بِهِ عِبَادَكَ‌ أَنْ قُلْتَ‌: ﴿ يٰا عِبٰادِيَ اَلَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلىٰ أَنْفُسِهِمْ لاٰ تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اَللّٰهِ‌، إِنَّ اَللّٰهَ يَغْفِرُ اَلذُّنُوبَ جَمِيعاً ﴾، وَ قَدْ تَقَدَّمَ مِنِّي مَا قَدْ عَلِمْتَ وَ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ‌ بِهِ مِنِّي، فَيَا سَوْأَتَا مِمَّا أَحْصَاهُ عَلَيَّ كِتَابُكَ‌ خدایا! در آنچه از قرآنت نازل فرمودی و بندگانت را به آن مژده دادی، یافتم که فرمودی: «ای بندگان من که به سبب گناه بر خود زیاده‌روی کردید! از رحمت خدا نومید نشوید؛ مسلماً خدا همۀ گناهان را می‌آمرزد»؛ در گذشته از من گناهانی سر زد که به آن‌ها آگاهی؛ و خطاها و معصیت‌هایی بر عهدۀ من است که به اندازه و مقدار و کیفیت و چگونگی آن‌ها از من داناتری؛ پس وای به رسوایی من از آنچه پروندۀ من ثبت کرده، پرونده‌ای که تو برای نگارش اعمال مقرّر فرموده‌ای. دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره واقعه آیات 88 تا 96 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ فَأَمّٰا إِنْ كٰانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (٨٨) پس اگر [جان به گلو رسيده] از مقربان باشد، فَرَوْحٌ وَ رَيْحٰانٌ وَ جَنَّةُ نَعِيمٍ (٨٩) [در] راحت و آسايش و بهشت پرنعمت [خواهد بود ] وَ أَمّٰا إِنْ كٰانَ مِنْ أَصْحٰابِ الْيَمِينِ (٩٠) و اگر از سعادتمندان باشد، فَسَلاٰمٌ لَكَ مِنْ أَصْحٰابِ الْيَمِينِ (٩١) [به او گفته مى شود:] از سوى سعادتمندان بر تو سلام باد وَ أَمّٰا إِنْ كٰانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضّٰالِّينَ (٩٢) و اما اگر انكار كنندگان [حقايق و] گمراه باشد، فَنُزُلٌ مِنْ حَمِيمٍ (٩٣) پذيرايى از او با آب جوشان است، وَ تَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (٩٤) و وارد شدن به دوزخ است إِنَّ هٰذٰا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (٩٥) [آنچه درباره اين سه طايفه بيان شد،] بى ترديد اين است همان حقّ يقينى فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (٩٦) پس به نام پروردگار بزرگت تسبيح گوى نکته ها: «رَوح» به معناى راحت و آسايش و رحمت است. «ريحان» به گياهان خوشبو و معطّر گفته مى شود، همچنين به معناى رزق و روزى نيز آمده است. «تصلية» از «صَلْى» به معناى چشيدن، بريان شدن و افتادن است. آغاز اين سوره، مردم را به سه دسته تقسيم كرد: «كنتم ازواجاً ثلاثة»: مقرّبان درگاه الهى، اصحاب يمين و اصحاب شمال، پايان سوره نيز سرنوشت اين سه گروه را تكرار مى كند. هركس به ميزان قرب خود، پاداش دريافت مى دارد؛ چنانكه امام صادق عليه السلام فرمود: اگر محتضر از مقرّبان باشد، روح و ريحان در قبر و بهشت پر نعمت براى آخرت او مقرر مى شود. البتّه «مقرّبون» با توجّه به آيات 10 و 11، همان پيشتازان در ايمان و عمل صالح مى باشند. «و السابقون السابقون اولئك المقرّبون» از اصحاب يمين در لحظه مرگ تنها رفع نگرانى مى شود تا قيامت پاداش دريافت كنند. ظاهراً مراد از اصحاب يمين كسانى هستند كه نامه عملشان به دست راستشان داده مى شود كه در آيات 71 سوره اسراء و 19 سوره حاقّه و 7 سوره انشقاق از آنان با جمله «من اوتى كتابه بيمينه» نام برده است. مراد از اصحاب شمال نيز كسانى هستند كه نامه عملشان به دست چپشان داده مى شود. از امام باقرعليه السلام روايت شده كه منظور از «المكذّبين الضالّين» مشركان مى باشند.(76) براى جمله «سلام لك من اصحاب اليمين» چند معنا بيان شده است: الف) به اهل بهشت (بدون آنكه شخص معيّنى در كار باشد) گفته مى شود: سلام بر تو. ب) بهشتيان به پيامبر درود مى فرستند، بخاطر زحمات او كه آنان را به اين مقام رسانده است. ج) پيامبر به خاطر رستگارى اين گروه در خير و سلامتى است.(77) در آيه 51 خوانديم: «ثمّ انّكم ايّها الضّالون المكذّبون، لأكلون من شجر من زقّوم» ولى در آيه 92 مى فرمايد: «و امّا ان كان من المكذّبين الضّالين فنزل من حميم» چرا در آيه اول، ضالّين بر مكذّبين مقدّم شده و در پايان برعكس شده است؟ پاسخ: به نظر مى رسد كه خطاب آيه اول در دنيا است كه انسان از انحراف و گمراهى به تكذيب كشيده مى شود، ولى در آخر سوره مسئله جان دادن مطرح است كه آغاز كيفر است و كيفر، از خلاف سنگين آغاز مى شود، تكذيب مهم تر از انحراف است. در اين آيات، لحظات جان دادن سه گروه در كنار هم مطرح شده است تا انسان در اين نمايشگاه معنوى، كدام يك را انتخاب كند: «روح و ريحان و جنّة نعيم... نزل من حميم و تصلية جحيم» براى پاداش مقرّبان و اصحاب يمين دليلى نيامده است، ولى براى كيفر كافران دليل آمده كه چون مكذّب و ضالّ هستند. پس تنبيه، دليل مى خواهد ولى در لطف و محبت، كسى سراغ علّت نمى رود.(78) امام صادق عليه السلام فرمود: پذيرايى با آب جوشان، در برزخ و قبر است و ورود به دوزخ، در قيامت است.(79) اين سوره با ياد معاد آغاز و با نام معاد ختم گرديده است. ----- 76) تفسير نورالثقلين. 77) تفسير راهنما. 78) تفسير كبير فخررازى. 79) تفسير نورالثقلين. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 88 تا 96 سوره واقعه - مقرّبان، پس از جان دادن، بلافاصله به راحت و رفاه مى رسند. «فروح و ريحان» (حرف «ف» دلالت بر گذشت زمانى اندك مى كند.) - مرگ براى مقرّبان، زمينه ساز سه رحمت است: رهايى از غصّه ها و سختى هاى دنيا «فروحٌ»، رسيدن به الطاف الهى «ريحان» و رسيدن به كاميابى ابدى. «جنّة نعيم» - لحظات احتضار و مرگ و اخبار چگونگى جان دادن مقرّبان، اصحاب يمين و اصحاب شمال را باور كرده و جدّى بگيريم. «انّ هذا لهو حق اليقين» - سختى جان دادن كفار و كيفر آنان با حميم و جحيم، حق و عادلانه است. «فنزل من حميم و تصلية جحيم... انّ هذا لهو حق اليقين» - كيفر يك عمر انحراف و تكذيب، «المكذّبين الضالّين» پذيرايى با نوشيدنى سوزان در جايگاهى آتشين است، «فنزل من حميم و تصلية جحيم» و خداوند از كيفر نابجا منزّه است. «فسبح باسم ربّك...» - وجود قيامت و نظام كيفر و پاداش، نشانه ربوبيّت خداوند در جهت تربيت انسان است كه ستايش پروردگار را مى طلبد. «فسبّح باسم ربّك العظيم» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز چهارشنبه شما دوستان عزیز بخیر و شادی، موفقیت روز افزون و عاقبت بخیری شما را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز چهارشنبه: یا حی یا قیوم  (ای زنده، ای پاینده) 100 مرتبه ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) و امام محمد بتقی (ع) و امام علی النقی (ع) است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی می‌شود.