eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
798 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد دانشور
امام صادق عليه السّلام در سفارش به عمرو بن سعيد فرمودند: اوصیک بتقوی الله والورع والاجتهاد واعلم أنّه لا ینفع اجتهاد لا ورع فیه. تو را به تقوای الهی و پارسایی و کوشش سفارش می‌کنم و بدان که کوششی که در آن پارسایی نباشد، سودی نمی‌دهد. البحار: 1/296/70 همت، كار و تلاش
هدایت شده از محمد دانشور
ذکر روز   چهارشنبه :    یا حی یا قیوم برخیز! که حجّت خدا میآید رحمت زحریم کبریا میآید از گلشن عسکری گذر کن، کامروز بوی گل نرگس از فضا میآید آقا بیا بخاطر باران ظهور کن مارا از این هوای سراسیمه دور کن وقتی برای بدرقه عشق می روی از کوچه های خسته ما هم عبور کن اللهم عجل لولیک الفرج صبح روز نیمه شعبان خجسته میلاد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشريف بر همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری موفق و مؤید باشید
‼️ احکام روزه قضا 🔷س 51: کسی که نمیداند چه مقدار روزه قضا دارد و با فرض داشتن روزه قضا روزه مستحبی بگیرد، اگر معتقد باشد که روزه قضا ندارد، آیا به عنوان روزه قضا محسوب میشود؟ ✅ج: روزه هايى را که به نيت استحباب گرفته به جاى روزه قضايى که بر عهده اش هست، محسوب نمىشود. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
🔷س 54: اگر شخصی بر اثر جهل به وجوب قضای روزه تا قبل از ماه رمضان سال آینده قضای روزههایش را به تأخیر اندازد، چه حکمی دارد؟ ✅ج: فديه تأخير قضاى روزه تا ماه رمضان سال بعد، بر اثر جهل به وجوب آن ساقط نمىشود. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از محمد دانشور
مروری بر خطبه 161 نهج البلاغه از سخنان آن حضرت است به یکى از یارانش هنگامى که پرسید: چگونه قومتان شما را از خلافت بازداشتند در صورتى که از همه سزاوارتر بودید؟! فرمود: اى برادر بنى اسدى، تو را اضطراب و بیقرارى است، سخن در غیر صواب مى گویى! با این حال تو را حرمت خویشى و حق پرسش است، طلب علم کردى پس بدان: اما استبداد دیگران در امر خلافت علیه ما ـ با اینکه ما از نظر نسب والاتر، و از نظر پیوند با رسول اللّه صلّى اللّه علیه وآله محکم تریم ـ محض این بود که انحصارطلبى کردند و از رسیدن آن به ما بخل ورزیدند، و ما اهل بیت پیامبر هم با سخاوت از آن گذشتیم، حاکم خداست، و روز قیامت روز بازگشت به اوست. «و داستان این غارتگرى را که در جاى خود انجام گرفت رها کن.» و از این مسأله مهم در رابطه با فرزند ابوسفیان یاد کن، که راستى روزگارْ مرا پس از گریاندن خنداند. به خدا قسم عجبى نیست، که دیگر از شدّت عجب جاى تعجّب باقى نگذارد، و کژى فراوان به بار آورَد. آنان کوشیدند تا نور خدا را از چراغش خاموش کنند، و فوران چشمه حق را مانع شوند، و میان من و خودشان آب صاف را گِل آلود و وباآمیز کردند. اگر این مشکلات از ما و آنان برداشته شد آنها را به سوى حقّ خالص سوق خواهم داد، و اگر چیز دیگرى شد «خود را از غم و اندوه بر آنان تلف مکن، که خداوند به آنچه انجام مى دهند داناست».
هدایت شده از محمد دانشور
بسم الله الرحمن الرحیم سوره توبه آیه 111 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم إِنَّ اللّهَ اشْتَرَي مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقّاً فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَي بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ترجمه : همانا خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را به بهاى بهشت خريده است. آنان در راه خدا مى جنگند تا بكشند يا كشته شوند. (وفاى به اين) وعده ى حقّ كه در تورات و انجيل و قرآن آمده بر عهده خداست و چه كسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟ پس مژده باد شما را بر اين معامله اى كه به وسيله ى آن (با خدا) بيعت كرديد و اين همان رستگارى بزرگ است. نکته ها: دنيا، بازار است و مردم در آن معامله گر. فروشنده، مردم اند و خريدار خداوند. متاعِ معامله، مال و جان است و بهاى معامله بهشت. اگر به خدا بفروشند، سراسر سود و اگر به ديگرى بفروشند، يكسره خسارت است. معامله با خدا چند امتياز دارد: - خود ما و توان و دارايى ما از اوست، سزاوار نيست كه به جز او بدهيم. - خداوند، اندك را هم مى خرد. «مثقال ذرّة خيراً يره» - عيوب جنس را اصلاح مى كند و رسوا نمى سازد. - به بهاى بهشت مى خرد. خداوند در خريدن وارد مزايده مى شود و نرخى را پيشنهاد مى كند كه فروختن به غير او احمقانه و خسارت است. امام صادق عليه السلام مى فرمايد: براى بدنهاى شما جز بهشت، بهايى نيست، پس خود را به كمتر از بهشت نفروشيد. [168] 168) تفسير مجمع البيان. پیامها: - با داشتن خريدارى همچون خدا، چرا به سراغ ديگران برويم؟ «انّ اللَّه اشترى» - خداوند، تنها از مؤمن خريدار است، نه منافق و كافر. «من المؤمنين» - در پذيرش الهى، جهاد با جان بر جهاد مالى مقدّم است. «انفسهم واموالهم» (جان را همه دارند، ولى همه مال وثروت ندارند) - بهشت، در سايه ى جهاد و شمشير و تقديم جان و مال به خداوند است. «لهم الجنّة يقاتلون فى سبيل اللَّه» - اگر هدف از جهاد، خدا باشد، كشته شدن يا نشدن، تفاوتى نمى كند. «يقاتلون فى سبيل اللَّه فيَقتلون و يُقتلون» - مؤمن همواره آماده ى رفتن به جبهه است. «يقاتلون» (فعل مضارع، نشانه ى استمرار وتداوم است) - هدف مؤمن از جنگ، ابتدا نابود كردن باطل و اهل آن و سرانجام شهادت است. «يَقتلون و يُقتلون» - در معامله با خدا، سود يقينى و قطعى است. «وعداً عليه حقّاً» در مزايده با خداوند هرچه هست حقّ و به سود انسان است، بر خلاف ديگران كه يا قصد جدّى نيست يا بى انگيزه و دروغ است، يا غلّو، يا از روى هوس و يا براى طرد كردن رقيب است. - ارزش جهاد، مجاهدان و شهيدان، مخصوص اسلام نيست، در تورات و انجيل هم مطرح است. و اگر امروزه در آن كتاب ها نيست، نشان تحريف آنهاست. «فى التورات والأنجيل» - گرچه ما بر خدا حقى نداريم، امّا خداوند براى ما بر عهده ى خودش حقوقى قرار داده است. «وعداً عليه حقّاً» - معامله يك عقد لازم است كه وفا به آن واجب است. «وعداً، حقّاً، اوفى » - خداوند مجاهدان مخلص را طرف معامله ى خود قرار داده است. «بايعتم» و نفرمود: «بعتم» - بهترين بشارت، تبديل فانى به باقى و دنيا به آخرت است و غير آن خسارت و حسرت است. «فاستبشروا» - در كنار انتقاد از منافقانِ جهادگريز، بايد از مؤمنانِ مجاهد تقدير وتشكّر شود. «فاستبشروا» - بالاترين رستگارى تنها در سايه ى معامله با خداست. «ذلك هو الفوزالعظيم»
هدایت شده از محمد دانشور
امام باقر عليه السّلام فرمودند: اَلزَّكاةُ تَزيدُ فِى الرِّزْقِ؛ زكات دادن، روزى را زياد مى كند. امالى طوسى، ص 296. كليدهاى روزى
هدایت شده از محمد دانشور
ذکر روز  پنجشنبه:     لا اله الا الله الملک الحق المبین سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری موفق و مؤید باشید
‼️احکام روزه 🔷کسی که می‌داند روزه برای او ضرر دارد یا خوف ضرر داشته باشد باید روزه را ترک کند و اگر روزه بگیرد صحیح نیست بلکه حرام است، خواه این یقین و خوف از تجربه‌ی شخصی حاصل شده باشد یا از گفته‌ی پزشک امین یا از منشأ عقلایی دیگر. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
‼️احکام روزه گرفتن مریض 🔷ملاک تأثیر روزه در ایجاد بیماری یا تشدید آن و عدم قدرت بر روزه گرفتن، تشخیص خود روزه‌دار نسبت به خودش است، بنابراین اگر پزشک بگوید روزه ضرر دارد، اما او با تجربه دریافته است که ضرر ندارد باید روزه بگیرد، همچنین اگر پزشک بگوید روزه ضرر ندارد ولی او بداند روزه برایش ضرر دارد یا خوف ضرر داشته باشد نباید روزه بگیرد. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از محمد دانشور
مروری بر خطبه 161 نهج البلاغه از خطبه هاى آن حضرت است در توحید الهى حمد خداى را که آفریننده بندگان، و گستراننده زمین، و جارى کننده آب در زمین هاى گود، و رویاننده گیاه در زمینهاى بلند است. اوّلیتش را ابتدایى، و ازلیّتش را پایانى نیست. و اوّل بى آغاز، و باقى بى آخر است. جبین ها به تعظیمش بر زمین، و لبها به توحیدش گویاست. اشیاء را به وقت آفریدن حدّى معین نمود تا جدا بودن حقیقتش از شباهت با آنها را روشن سازد. اندیشه ها را توان آن نیست که او را به داشتن حدود و حرکات، و اعضاء و ابزار کار به سنجش آرند. گفته نمى شود از کى بوده، و تا چه زمان خواهد بود؟ ظاهرى است که نتوان گفت از چه آشکار شده؟ و باطنى است که گفته نمى شود در چه چیز پنهان است؟ جسم نیست که زوال پذیرد، مستور نیست تا چیزى او را پوشانده باشد. از روى اتصال به اشیاء نزدیک نشده، و دوریش از موجودات به جدایى نیست. نگاه خیره بندگان، و تکرار سخن آنان و نزدیک شدن و در نظر آمدن تپه ها، و برداشتن قدم در شب سیاه، و شبِ آرام تیره اى که ماه درخشان بر آن سایه مى اندازد، و خورشید تابان در غروب و طلوع از پى آن مى آید، و دگرگونى زمانها و روزگاران از آمد و شدِ شب و روز هیچ یک از او پنهان نیست. پیش از هر نهایت و مدّتى، و هر ضبط کردن و شمردنى وجود داشته. از حدود و اندازه هایى که تحدیدکنندگان به او نسبت مى دهند، و از داشتن نهایت اقطار مختلف، و قرار گرفتن در مساکن، و جاى گرفتن در اماکن که برایش خیال مى کنند منزّه است. حدود و اندازه براى آفریدگان او قرار داده شده و مخصوص غیر اوست. اشیاء را از موادّى که ازلى و داراى پیشینه باشند نیافرید، بلکه آنچه را به وجود آورد خودش حدّش را معین نمود، و آنچه را صورت داد نیکو صورت داد. چیزى از فرمانش امتناع نورزد، و او را از طاعت چیزى سودى نرسد. آگاهیش به مردگان گذشته همچون آگاهیش به زندگان باقى است، و دانش او به آنچه در آسمانهاست همچون دانش اوست به آنچه در طبقات پایین زمین است.
هدایت شده از محمد دانشور
🌴 ﻧﻤﺎﺯ برای ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ : 💠دو ركعت است در ركعت اوّل فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِساب✨ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم و ديگر مؤ منان را در روزى كه حساب برپا شود 💠و در ركعت دوّم فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ و لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم هركه در حال ايمان به خانه من درآيد و هر مرد مؤ من و زن با ايمانى را 💠و چون سلام دهد ده مرتبه بگويد: ✨ربِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانى صَغيرا✨ پروردگارا ترحم كن بر ايشان چنانچه پروريدند مرا در كودكى. 🌺🌸💐 التماس دعا
هدایت شده از محمد دانشور
بسم الله الرحمن الرحیم سوره توبه آیه 112 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدونَ الآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ترجمه : (مؤمنانِ مجاهد،) اهل توبه، عبادت، ستايش، سياحت، ركوع، سجود، امر به معروف ونهى از منكر و حفظِ حدود و مقرّرات الهى اند و چنين مؤمنانى را بشارت ده. نکته ها: در اين آيه، نُه صفت براى مؤمنانِ مجاهد بيان شده است: از گناهان توبه كرده، در مدار عبادت قرار مى گيرند. با زبان، حمد و با پا حركت و با بدن ركوع و سجود دارند، پس از خودسازى، با امر به معروف به اصلاح جامعه مى پردازند و از مرز قوانين الهى خارج نمى شوند. توبه از گناه، راه عبادت را باز مى كند، زبانِ ستايشگر همراه با پويايى و تحرّك، آمادگى براى ركوع و سجود در پيشگاه خدا مى آورد، و امر به معروف و نهى از منكر، حافظِ حدود الهى در جامعه است. كلمه ى «التائبون»، نشانه ى آن است كه مؤمنانى كه جان و مال خود را به خدا مى فروشند، مى توانند با يك انقلاب و بازسازى درونى و اعراض از كردارهاى نارواى گذشته، وارد اين ميدان معامله با خدا شوند. [169] عُبّاد بصرى در راه مكّه امام سجادعليه السلام را ديد، به حضرت گفت: «تركتَ الجهادَ و صعوبَته واَقبلتَ الى الحجِّ و لِينَه؟» جهاد و سختى آن را رها كرده اى، به حج وآسانى آن روى آورده اى؟ آنگاه آيه ى «ان اللَّه اشترى...» را خواند! حضرت فرمودند: ادامه ى آن را هم بخوان! عبّاد آيه ى «التائبون...» را خواند. حضرت فرمود: اگر ياران ما اين صفات و كمالات را دارا مى بودند، بر ما واجب بود، قيام كنيم و در آن صورت، جهاد از حجّ برتر بود. [170] در روايتى آمده است كه مراد از «السائحون» روزه داران مى باشد. [171] 169) چنانكه در ماجراى كربلا، افرادى مانند زُهير و حُر، با آنكه سابقه ى درخشانى نداشتند، ولى در يك چرخش و معامله با خدا، جان خود را تسليم كردند و درخشيدند. 170) وسائل، ج 15، ص 46. 171) تفسير نورالثقلين. پیامها: - شرط وفادارى خداوند به پيمان خود، پايدارى مؤمنان بر حفظ حدود الهى است. «و من اوفى بعهده... التائبون...» - جهاد اكبر و خود سازى، لازمه ى جهاد اصغر در جبهه هاست. «يقاتلون... التائبون...» - اسلام دينى جامع است، اشك را در كنار شمشير و عبادت را در كنارِ سياحت قرار داده است.«يقاتلون... التائبون العابدون... السائحون» - آنچه مطلوب است، ملكه شدن كمالات در انسان است. «التائبون العابدون...» (همه ى صفات به صورتِ اسم فاعل آمده نه فعل، تا دلالت بر استمرار كند) - تقويت روحيه ى رزمندگان اسلام، با ذكر و ياد خدا و عبادت است، نه شراب و موسيقى و...كه در جبهه ى دشمن است.«يقاتلون، التّائبون العابدون،...» - شرط قبولى عبادت، توبه از گناه است. «التائبون العابدون» - تحرّك، تلاش، سياحت، هجرت و خودسازى، در راه كسب كمال و قرب الهى ارزش است. «السائحون» (مردان خدا، راكد و زمين گير نيستند) - سرباز ورزمنده ى اسلام بايد اهل نماز و عبادت باشد. «يقاتلون، الراكعون الساجدون» - در مسير كمال، اوّل خودسازى است، بعد جامعه سازى.«التائبون العابدون ... الامرون بالمعروف ...» - درگيرى با دشمن در مرزها، ما را از مفاسد و منكرات داخلى غافل نسازد. «يقاتلون، الآمرون بالمعروف ...» - براى حفظ حدود الهى، بايد هم با دشمن خارجى جنگيد، هم با مفاسد داخلى مبارزه كرد. «يقاتلون، الناهون عن المنكر، الحافظون لحدود اللَّه» - رزمندگان براى جلوگيرى از مفاسد اجتماعى، بيش از ديگران مسئولند. «يقاتلون، الناهون عن المنكر»
هدایت شده از محمد دانشور
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: اِنَّ التُّرابَ رَبيعُ الصِّبْيانِ ؛ خاك، بهارِ (تفريحگاهِ) كودكان است . معجم الكبير ، ج 6، ص 140، ح 5775. كودك
هدایت شده از محمد دانشور
بسم الله الرحمن الرحیم سوره جمعه اعوذ بالله من الشیطان الرجیم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﺍﻯ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ! ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻧﺪﺍ ﺩﻫﻨﺪ ، ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺫﻛﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺸﺘﺎﺑﻴﺪ ، ﻭ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻛﻨﻴﺪ . ﻛﻪ ﺍﻳﻦ [ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻭ ﺗﺮﻙ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ] ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﮔﺮ [ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ ] ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻰ ﺩﺍﺷﺘﻴﺪ .(9)
هدایت شده از محمد دانشور
ذکر روز  جمعه :    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم سلام صبح جمعه همه دوستان منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف به خیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری موفق و مؤید باشید
🎬 ✳️ اکران مستند جنجالی "فروشنده 2" ❇️ زمزمه های جدید و فشار بر صنعت ایران ✅ دوشنبه 17 اردیبهشت 97 بعدازنمازمغرب وعشاء ✅ پرند_میدان ایمان_مسجدامام حسین ع 🆔 @mehoseinp
❇️ مستند جنجالی مستند " فروشنده 2 " شرح خوابی که غرب برای صنعت موشکی ایران دیده، زمزمه‌های مذاکرات جدید و فشار بر صنعت موشکی ایران را به نمایش در آورده است... ایران | 1396 | 86 دقیقه | تامین کننده: فانوس فردا 🆔 @mehoseinp
‼️احکام روزه 🔷انسان نمی‌تواند به خاطر ضعف روزه را بخورد، ولی اگر به قدری ضعف پیدا کند که تحمل آن بسیار مشکل شود می‌تواند روزه را بخورد، و همچنین اگر برای او ضرر یا خوف ضرر داشته باشد، بنابراین دخترانی که به سن بلوغ - که بنا به نظر مشهور همان تکمیل نه سال قمری است - می‌رسند واجب است روزه بگیرند و ترک آن به صرف دشواری، ضعف جسمانی و مانند آن جایز نیست. بلی اگر برای آنها ضرر داشته و تحمل آن برای ایشان همراه مشقت زیاد باشد می‌توانند افطار کنند. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
‼️زمان نیت روزه 🔷روزه‌های مستحبی: از اول شب تا موقعی که به اندازه‌ی نیت کردن به مغرب وقت مانده باشد. 🔷روزه‌های واجب: 1⃣ واجـب معین، مثل روزه‌ی ماه رمضان الف) تا قبل از طلوع فجر: صحیح است. ب) تا قبل از زوال:       از روی عمد: صحیح نیست.       از روی فراموشی یا بی اطلاعی: بنابر احتیاط واجب نیت روزه کند و روزه بگیرد و بعداً نیز روزه‌ی آن روز را قضا نماید. ج) بعد از زوال: کافی نیست. 2⃣ واجب غیرمعین، مثل‌روزه‌ی‌قضای ماه رمضان: الف) تا قبل از زوال: صحیح است. ب) بعد از زوال: صحیح نیست. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از محمد دانشور
مروری بر خطبه 162 نهج البلاغه از خطبه هاى آن حضرت است در توحید الهى (قسمت دوم) از این خطبه است اى آفریده شده بر اساس اعتدال، اى به وجود آمده مراعات شده در تاریکى هاى ارحام، و پرده هاى بسیار، تو از عصاره گِل آغاز شدى، و تا مدتى معلوم و زمانى معین در جایگاهى آرام نهاده شدى. در حالى که جنین بودى در شکم مادر جنبش داشتى، نه سخنى را مى توانستى بگویى، و نه صدایى را مى شنیدى. آن گاه از قرارگاهت به سرایى آورده شدى که آن را ندیده بودى، و راههاى سودش را نمى شناختى. چه کسى تو را در کشیدن غذا از سینه مادرت هدایت کرد؟ و چه کسى تو را به هنگام نیاز به آنچه نیازمند و طالب آن بودى آشنا نمود؟ هیهات! آن که از توصیف موجودى که دارنده شکل و اعضاء و اندام است ناتوان است از توصیف خالقش ناتوان تر، و از درک آفریننده از طریق حدود و اندازه هاى مخلوقات دورتر است.
هدایت شده از محمد دانشور
بسم الله الرحمن الرحیم سوره توبه آیه 113 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم مَا كَانَ لِلنَّبِيِّ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَن يَسْتَغْفِرُواْ لِلْمُشْرِكِينَ وَلَوْ كَانُواْ أُوْلِي قُرْبَي مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ ترجمه : براى پيامبر و كسانى كه ايمان آورده اند، سزاوار نيست كه براى مشركان، پس از آنكه برايشان آشكار گرديد كه آنان اهل دوزخند، طلب آمرزش كنند، هر چند خويشاوند آنان باشند. نکته ها: برخى مفسّران به بعضى رواياتِ جعلى از راويانِ ناسالم استناد كرده و اين آيه را درباره ى ابوطالب دانسته اند! در حالى كه دهها دليل و روايت بر ايمان ابوطالب داريم. سعيدبن مسيّب كه راوىِ اين روايت است، دشمن على بن ابى طالب عليهما السلام است و گناهِ ابوطالب هم اين است كه پدر على عليه السلام است! پیامها: - پيامبر و ديگر مسلمانان، در برابر قانون يكسان اند. «ما كان للنّبى و الذين امنوا» - شرك، گناهى نابخشودنى است و حتّى استغفار پيامبر براى مشركان بى اثر است. «ماكان... ان يستغفروا للمشركين» - پيوندهاى مكتبى، مهم تر از پيوندهاى عاطفى است. نبايد عواطف فاميلى بر مكتب غالب شود. «ما كان... ولو كانوا اولى قربى» - خويشاوندى با پيامبر، مانع دوزخ نيست. «ولو كانوا اولى قربى»
هدایت شده از محمد دانشور
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: اِنَّ رَبَّكُمْ واحِدٌ وَ اِنَّ اَباكُمْ واحِدٌ وَ دينَكُمْ واحِدٌ وَ نَبيَّكُمْ واحِدٌ وَ لا فَضْلَ لِعَرَبىٍّ عَلى عَجَمىٍّ وَ لا عَجَمىٍّ عَلى عَرَبىٍّ وَ لا اَحْمَرَ عَلى اَسْوَدَ وَ لا اَسْوَدَ عَلى اَحْمَرَ إلّا بِالتَّقْوى؛ پروردگار، پدر، دين و پيامبر شما يكى است، هيچ عربى بر غير عرب و هيچ غير عربى بر عرب و هيچ سرخ پوستى بر سياه پوست و هيچ سياه پوستى بر سرخ پوست برترى ندارد، جز به تقوا. كنزالعمال، ح 5655 . اخلاق و توصيه ها-تقوا و محبوبيت نزد خدا
هدایت شده از محمد دانشور
ذکر روز  شنبه :    یا رب العالمین سلام صبح اول هفته همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری موفق و مؤید باشید