eitaa logo
[ مِیخانه... 🌱 ]
1.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
336 ویدیو
0 فایل
بر در میخانه رفتن ،کار یکرنگان بُوَد حرفی + سخنی + درد دلی ‌: @Photometia کپی مطالب کانال : از کپی مطالب دارای لینک میخانه راضی نیستیم. بقیه آزاد است
مشاهده در ایتا
دانلود
این است پندِ من که ز خوب و بد جهان نه غرّه شو، نه رنجه ؛ که هر چیز بگذرد
انسان هنوز نیازمندِ شهادت است ؛ و زمین ، تشنه‌ی خون خوبان روزگار . [ نادرابراهیمی ] 🌱
‌‌انسان در مبارزه میان حق و باطل به کمال می رسد ؛ چه در درون خویش که جهادِ اکبر باشد‌ و چه بیرون از خود که جهاد اصغر ! [ شهید سید مرتضی آوینی ]🤍🌱
امـام‌صـادق علیه‌السلام : گاهى مؤمنى در روز تصميم می‌گيرد كه درشب شب بخواند ولى خوابش می‌برد،و موفق به خواندن نمازشب نمی‌شود؛خداوند به دليل همان نيت و قصدش اجرِ نمازشب را ثبت می‌فرمايد و براى نفس‌هايش ثواب تسبيح براى خوابش ثواب صدقه را می‌دهد..! •📚ميزان‌الحكمة|ج۱۰|ص۲۸۰•
گریه بر اباعبدالله شیخ انصاری در کتاب فقه معروفش مکاسب محرمه، ضمن نوحه بر باطل، می‌گوید غالب گریه‌کنندگان باید فکر کنند گریه‌شان بر اباعبدالله است یا نه؟ گاهی اوقات می‌بینید در مجلسی که سخن از اباعبدالله به میان می‌آید مرد و زن گریه می‌کنند، اما واقعا بر آلام درونی و غم‌های خودشان می‌گریند. این گفتار شیخ انصاری است. این گریه، گریه بر اباعبدالله نیست؛ گریه بر اباعبدالله، گریه‌ای است که توأم با شناسایی مقام و موقعیت ایشان است.
همان‌طور که یک روز خوب و پربار، خوابی آرام در پایان شب به همراه می‌آورد؛ یک زندگیِ خوب زیسته شده نیز مرگی آرام را دربر خواهد داشت. 📚آنچه از او میدانم
لا يَرْجُوَنَّ اَحَدٌ مِنْكُمْ اِلاّ رَبَّهُ وَ لا يَخافَنَّ اِلاّ ذَنْبَهُ هيچ يک از شما جز به پروردگار خود اميد نبندد و جز از گناه خود نترسد! ] [ نهج البلاغه ]
در لذتی که پشیمانی بیاورد ، خیری نیست .
a-hoseino-hayati.mp3
1.15M
و حسین تمام زندگی من است. 🖤🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏تجربه به من آموخت وقتی در احتیاط افراط شود و در بیان فضیلت زیاده روی شود بدان که این سرپوشی است برای یک جرم. 📚امثال و حکم
خوب زندگی کردن یعنی ابتدا آنچه ضروری است را اراده کنی و سپس آنچه را که اراده کرده ای دوست بداری...
🏴 کاروان اسیران کربلا از کدام مسیر به دمشق برده شدند؟ ▪️کاروان اسیران کربلا را پس از انتقال به کوفه، اندکی نگاه داشتند و سپس به سوی دمشق، پایتخت حکومت اُمویان در شام فرستادند. میان کوفه و دمشق، فقط سه راه اصلی بوده است: 🔻راه بادیه 🔸این مسیر، کوتاه ترین راه بین این دو شهر است و حدود ۹۲۰ کیلومتر[۱]مسافت داشته است. مشکل اصلی این راه کوتاه، گذر از صحرای بزرگ است که به «بادیة الشام» مشهور بوده است. در صحراها، شهرهای بزرگ، وجود ندارند؛ امّا این به معنای نبودن راه یا چند آبادی کوچک نیست. 🔻راه کنارۀ رود فرات 🔸کوفیان، برای مسافرت به شمال عراق و شام، از کنارۀ این رود، حرکت می کردند تا هم به آب، دسترس داشته باشند و هم از امکانات شهرها در کنارۀ فرات، استفاده کنند. لشکرهای انبوه و کاروان های بزرگ که به آب فراوان نیاز داشتند، ناگزیر از پیمودن این مسیر بودند. این راه، انشعاب های متعدّد داشته و با طول تقریبی ۱۱۹۰ تا ۱۳۳۰ کیلومتر، جای گزین مناسبی برای راه کوتاه و سختِ بادیه بوده است. 🔻راه کنارۀ رود دجله 🔸این راه، مسیر اصلی میان کوفه و دمشق نبوده است و باید پس از پیمودن مسیر نه چندان کوتاهی، به راه کنارۀ فرات پیوست و از آن طریق، وارد دمشق شد. این مسیر از راه های دیگر، طولانی تر است و طول آن، حدود ۱۵۵۰ کیلومتر است. ✅راه ترجیحی 🔹دلیل روشن و گزارش تاریخی معتبر و کهنی برای اثبات عبور کاروان اسیران کربلا از یکی از این سه راه، در دست نداریم؛ امّا برخی شواهد می توانند موجب ترجیح راه بادیه بر دو راه دیگر شوند و احتمال آن را تقویت کنند: 🔰یک. هر دو راه کنارۀ فرات و دجله، دارای شهرهای بسیاری بوده اند و اگر این راه ها، مسیر حرکت اسیران بود، بایستی نقل هایی از مواجهۀ مردم این شهرها با کاروانیان یا مشاهده شدن آنان در آن شهرها، در منابع معتبر می آمد ـ چنان که در کربلا و کوفه و شام، چنین گزارش هایی وجود دارد ـ ، در حالی که در این باره، هیچ نقلی نیامده است. بنا بر این، به نظر می رسد که مسیر حرکت اسیران، از جایی بوده که کمترین حضور مردمی را داشته که همان مسیر بادیه است. 🔰دو. اعتراض هایی که از لحظۀ شهادت امام حسین(ع) علیه حکومت اُمَوی، حتّی به وسیلۀ برخی طرفداران حکومت و خانوادۀ جنایتکاران، انجام یافت، قاعدتاً حکومت را از این که اسیران و سر مطهّر امام(ع) را از مسیر شهرها و آبادی های پُرجمعیتْ عبور دهند، باز می داشت. 🔰سه. سرعت در کارهای حکومتی، یک اصل است. لازمۀ رعایت این اصل، گذر از کوتاه ترین و سریع ترین مسیر بوده است.[۲] پی نوشت: [۱]. فاصلۀ كوفه تا شام به خطّ كاملاً مستقیم، ۸۶۷ كیلومتر است. [۲]. ر.ک: دانش‌نامۀ امام حسین(ع)، ج ۸، ص ۲۲۶ ـ ۲۳۴. 📗 منبع : از عاشورا بیشتر بدانیم ص ۱۰۶ ـ ۱۰۷
🤍🌱
تار و پود موج این دریا به‌هم پیوسته است می‌زند بر هم جهان را هر که یک دل بشکند
آدم بد به هیچکس خوش گمان نیست ؛ زیرا همه را مانند خود میداند ! [ کلام ِامیرالمومنین ]
یک و نیم میلیارد مسلمان سنی، منتظر خونخواهی شیعیان از خون یک رهبر سنی هستند.