بسم الله الرحمن الرحیم
در آیه زیر دقت کنیم و پیام آن را جدی بگیریم
يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوٓا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ سوره مبارکه جمعه آیه ۹
#نماز_جمعه
#یاد_خدا
#خیر_مطلق
طریقۀ دیکتاتوری، طریقۀ گفتگو
✍ مهدی جمشیدی
۱. نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر «کرسیِ رهبری» تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ «مؤیّد»ی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ اینچنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالیکه دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین «برگ برنده»ای در اختیار نداشتند. آری، او بهدنبال رهبریِ امّت نبود، امّا «تقدیر» چنین میخواست.
۲. آنگاه که به قدرت دست یافت، «مخالفان» و «منتقدانِ» پیشین خویش را قلعوقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. او در پیِ آنهمه ظلم و جفای نخستوزیرِ دهۀ شصت برنیامد و بر او نتاخت و از او انتقام نگرفت. اگر در گذشته که رئیسجمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آنهنگام، طریق «پدرانه» و «دوستانه» را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با «خویش» را معیار حقّ و باطل ندانست.
۳. او «ولیّفقیه» است و «نائب امام معصوم»، امّا هرگز برای خویش، «قداست» نمیتراشد. مبدأ «مشروعیّت» است، امّا بر دین و مردم اصرار میورزد و از خویش سخن نمیگوید. میگوید نهفقط قابلمقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او میتوانست «دکّان قداستفروشی» بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز بهگونهای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد.
۴. او همیشه به «قانون»، ارجاع داده و قانون را فصلالخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید «بدعتهای قانونگریزانه» ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمیکند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به «اطاعت از قانون» میشمارد و معترض نمیشود. او قانون را محترم میانگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمیکند. او برای خویش در برابر قانون، «استثناء» نمیتراشد و «تبصره» نمیزند و «ویژهخواری» نمیکند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است.
۵. او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به «قدرت متمرکز» نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، «انباشت قدرت» به وجود بیاید و نهادها و قوا، «بیقدرت» و «صوری» شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعتهای نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی «تفویض» و «واگذاری» برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگیها و ... به «حضور مؤثّر» فراخوانده و قدرت در میان «کنشگران متنوّع»، توزیع کرده است. ازاینرو، امروز با «قدرت توزیعشده» و «کنشگریهای پخششده» مواجه هستیم.
۶. او جامعه را نیز بهصورت حداکثری، به «مشارکت» فراخوانده است و از نظریۀ «مردمسالاریِ دینی»، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردمسالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردمسالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او «مردمسالاریِ انتخاباتی» را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر «مردمسالاریِ پساانتخاباتی» نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ «حضور حداکثریِ مردم» است، نه گریزان از آن. او مردم را «رقیبِ» خویش نمیشمارد و نمیخواهد با تنگکردن دامنۀ انتخابها و کنشگریهای مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه «مردمیسازی» را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد میکند.
۷. او یک «رهبرِ گفتوگویی» است؛ آن هم نه «گفتوگوی ساختگی»، بلکه «گفتوگوی واقعی». گفتوگویی که در آن «استدلال»، غالب است و «برهان»، تعیینکننده. گفتوگو در «شرایط برابر» و «بدون هراس از عواقب گفتهها». منطق او، «تحکّم» و «فرمان» و «امر» و «تحمیل» نیست، بلکه «همراهسازی» و «استدلالپردازی» و «اقناع» و «مباحثه» است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع «میشنود» و خود را در جایگاه «مخاطب مستقیم» مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که «صریح» بگوید و «شفاف» بخواهد و «انتقاد» کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچچیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای «گفتوگوی ساختارنیافته» فراهم شده است. گفتههای چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمیشوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانهای میشوند.
⭕️ آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
◾️ بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراونند. میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. با اینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند.
🔹️تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود. نه فقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها هم صدا و هم داستان نشد.
🔹️این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر.
🔹️«اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هر چه که دست و پا زدند و هوچیگری و روایت سازی و بازی پردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران.
🔹️و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود. و از این جمله، متهم ساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری»
◾️ آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟!
🔸️او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است.
🔸️او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است.
🔸️او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات» ، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است.
🔸️او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگ اندازی» نکرده و جهت گیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است.
🔴 آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
◾️آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است.
🔸️او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است.
🔸️او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هر چه که توانسته، کمتر و کمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود.
🔸️او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است.
🔴آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
◾️آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»!
🔸️او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است.
🔸️او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است.
🔸️او «از مردم» بوده است نه «بر مردم».
🔸️او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی.
🔸️پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حال و هوای او دگرگون نشده است.
🔴 آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
◾️عدّهای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختار شکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نه فقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجان زدگانِ بازی خورده» را از «غرض ورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید.
🔸️او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود.
🔸️او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد.
🔴آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
◾️نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّت نامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟! چه خون دلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش ... . از چشمانِ
بسم الله الرحمن الرحیم
قدر رهبر قرآنی خود را بدانیم
لَتُبْلَوُنَّ فِيٓ أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوٓا أَذًى كَثِيرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۸۶
یقیناً در اموال و جانهایتان امتحان خواهید شد، و مسلماً از كسانی كه پیش از شما كتاب آسمانی به آنان داده شده و [نیز] از كسانی كه شرك آوردند، سخنان رنج آور بسیاری خواهید شنید، و اگر [در برابر آزار اینان] شكیبایی ورزید و [از تجاوز از حدود الهی] بپرهیزید [سزاوارتر است.] این اموری است كه ملازمت بر آن از واجبات است.
❤️ای کاش بعضی از کسانی که این روزها به نام دین اظهار نظر می کنند کمی قرآن می خواندند.
#ایمان
#آمادگی
#تقوا
#صبر
#عزم_الامور
🛑 در این آتش، هر آن کس هیزمی ریخت، شریک خون شیراز است امروز
🏴 #شاهچراغ
🔴 برگردید❗️
✍حجت الاسلام فخریان، مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
بسیاری از دوستانی که در گذشته با استدلالهای متعدد باید قانعشان میکردیم که زمین عینی و خارجی با زمین مجازی متفاوت است و زمین مجازی هوشمند و بسیار مقتدرتر از زمین عینی خارجی است، امروز خودشان بعینه این را مشاهده میکنند و الآن درصدد اقناع افکار عمومی مبنی بر بستن راه نفوذ دشمن از طریق پلتفرمهای فاسد و غربی هستند.
خدا را شکر
🔺یکی از گزارههای غلطی که غلط بودنش عیان شد، این بود:
اینقدر زمین دشمن را شلوغ کنید تا دشمن مجبور به عقبنشینی شود!
الآن به چشم خود دیدند که زمین داریم تا زمین. در فضای مجازی اجازۀ شلوغ کردن را به تو نمیدهند، با یک کلید دهانت را میبندند.
یکی دیگر از پیشفرضهای غلط این بود: از ابزار دشمن بر علیه دشمن استفاده میکنیم! متأسفانه این دوستان متوجه نبودند که دشمن اینقدر احمق نیست که ابزار گرانقیمتش را مفت در اختیار تو بگذارد تا بر علیه خودش استفاده کنی!
حداقل دادهای که از اغتشاشات اخیر بهدست آمد همین بود که ما بفهمیم امروز فضای مجازی و شبکه، صرفاً برای انتقال پیامهای ساده نیست، بلکه رسالتش حکمرانی است.
امروز صاحبان پلتفرمها برای خود شأن حکمرانی قائلند، چون فضای مجازی چنین قدرتی را دارد.
امروز با فضای مجازی پیادهنظامِ بیمزد و مواجب میسازند.
🔹امیدوارم دوستانی که با دلایل واهی بعد از فیلتر شدن تلگرام، به این بدافزار برگشتند، در تصمیم خود تأمل جدی بنمایند.
🔹امیدورارم عزیزانی که لایو در اینستاگرام را بر لایو در پلتفرمهای داخلی ترجیح میدادند، الآن فهمیده باشند که چه اشتباهی کردند.
🔹امیدوارم آقایانی که قبح استفاده از فیلترشکن را ریختند و بیقانونی را قانون کردند برای اینکه بتوانند چند توییت بزنند، پاسخی درخور داشته باشند.
به دست خودتان دشمن را قویتر و دوست را ضعیفتر کردید!
با دست و زبان، خودی را پس زدید و ناخودی را انتخاب کردید.
أینَ تذهبون؟
برگردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنان پر شور خانم دکتر خدادادی فرزند شهید در اجتماع هنجار شکنانه پزشکان در آمفی تاتر نظام پزشکی مشهد
پنجشنبه گذشته
علاج کار ورود پر قدرت توده حزب الهی هاست ،اگر به امید مسولین و فلان خطیب و فلان مداح مشهور باشیم که جلوداری کنه،کلامون پس معرکه است.هر کسی در هر نقطه ای که هست با قدرت پرچم دفاع از جمهوری اسلامی رو بلند کنه
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار #شهیدانه
مهدی محمدی
اجازه بدهید یک مرور بکنیم. از منظر امنیتی در مرحله استمرار اجباری آشوب هستیم. طرف طراح، در حال سوزاندن دسترسی ها و سرمایه های بیست و گاهی ۳۰ ساله خود است، فقط برای اینکه بتواند آشوب را ولو یک روز بیشتر کش بدهد.
در شریف یک شبکه حداقل دو سه ساله خرج شد. در اوین شبکه بیش از ده ساله خود را سوزاندند. عبدالحمید در بلوچستان سرمایه ۳۰ ساله است. شبکه نفوذی در صدا وسیما خیلی قدیمی بود. ولی برایشان مهم نیست. دسترسی ها را می سوزانند و شبکه ها را قربانی می کنند چون کابوسی بدتر از خاموش شدن شعله آشوب برایشان قابل تصور نیست.
قبلا نوشتم که موساد در هفته های اول موقعیت جامعه ایران را انقلابی ارزیابی کرده بود. اکنون کمی ارزیابی را تصحیح کرده. می گویند ایران در 'آغاز' شکل گیری وضعیت انقلابی است.
طراحی این است که مستقل از هزینه، خیابان فعال بماند. تنها راه تحقق این هدف برای طرف طراح، وارد کردن نظام به 'چرخه خشونت افزایشی' است.این بازی را جمهوری اسلامی از همان ساعت نخست خوانده بود. تا امروز جمهوری اسلامی در مقابل سنگین ترین فشارها برای برخورد شدیدتر مقاومت کرده است.
فقط در همین دو روز ۷ نیروی نظامی و امنیتی به شهادت رسیده اند. استفاده از ظرفیت انتظامی در خیابان، صرفا در حد پراکندن تجمعات برای جلوگیری از رخ دادن فجایع امنیتی است. استعداد امنیتی اصلی کلافه است که تا کی باید صبر کند.
از حیث تکنیکی و تاکتیکی شاید نقدهای جدی به مهارت های ضد اغتشاش وارد باشد اما از جهت راهبردی نظام عمدا به سمت سرکوب حرکت نکرده و نخواهد کرد. تصمیم گیران می دانند که باید شهید بدهند اما کسی نباید کشته شود. برای مردانی که کالجبل الراسخ چهل سال جنگیده اند خیلی سخت است. ولی خب این جنگ را هم باید بجنگند و این یکی قانون خودش را دارد.
در این روزها من از نزدیک دیده ام ذهن سیستم بیش از آنکه درگیر سرکوب باشد، درگیر اصلاحاتی است که باید بکند. بحث های بسیار پر حرارتی در جریان است که بخشی از جامعه دیده نشده و باید بشود. بدون یک برنامه اجتماعی، تدبیر امنیتی عقیم می ماند.
از حیث شناختی هم در واقع با یک فیلم کارگردانی شده مواجهیم. در واقع خبری نیست. آشوب درست و درمانی هم نیست چه رسد به انقلاب. صحنه هایی خلق می شود فقط برای اینکه ویدئوهایی از آن وایرال شود. طرف طراح امیدوار است نهایتا مردم تصمیم بگیرند بازیگر این تئاتر بشوند. منتها مردم فقط موبایل که نمی بینند. خیابان هم می روند و مشاهده شکاف عمیق میان نهاده شناختی و داده فیزیکی به آنها می گوید یک جای این کار می لنگد. حتی بسیار معترضان کمتر آشوب می کنند.
شیوه فعلی طرف طراح را ناگزیر به سمت خشونت بیشتر خواهد بود. چاره ای ندارد. انقلاب که نشده، ولی زخم باید زده شود. ضمن اینکه ویدئو لازم دارند و ماشین تحریک مردم بیکار بماند، می میرد. همچنان امیدوارند سیستم یک جا کنترلش را از دست بدهد و احساساتی شود. اما نخواهد شد. پیام رهبر انقلاب برای شهدای شاه چراغ یا تصمیم شورای تامین سیستان درباره فرماندهی انتظامی زاهدان را ببینید. دل، گرم ولی ذهن سرد است.
نهایتا طرف طراح می داند ایران ایستادن و تماشا کردن یا خوردن و پاسخ ندادن بلد نیست. یک جایی معادله منطقه ای و بلکه جهانی خواهد شد. در نقطه ای از مسیر قرار نداریم که بتوان به عقب برگشت.
@mahdi_mohammadi61
@dasteavval
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ درود خدا بر #خمینی_کبیر که چطور دشمنان را در اوج ترورهای کور سال 60 ، به مگس هایی که آخر عمر خود را می گذرانند تشبیه می کند !
❌ از دشمن نترسیم و او را بزرگ نپنداریم ❌
🎤 سخنان #امام_خمینی در 27 مرداد 1360
👌 ببینید و آرام شوید. دشمنان نفس آخر خود را می کشند.
چقدر فرمایشات دیروز #آقا خاص و دلگرمکننده بود. ما درگیر چه هستیم و افق نگاه رهبری کجاست ...
با دقت بخوانیم؛
👈 علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا میکند، نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد.
👈 نقش ما، ما ایرانیها، جایگاه ما ایرانیها در این نظم جدید چیست؟ این سئوال مهم است. نمیشود به دقت گفت که نظم این چنینی است اما میشود یک خطوطی را ترسیم کرد، یک خطوط اساسی هست که این نظم جدید مطمئناً این خطوط اساسی در آن هست.
👈 یکی از آن خطوط عبارت است از #انزوای_آمریکا، در نظم جدید جهانی آمریکا منزوی خواهد بود بر خلافی آنی که ۱۰، ۲۰ سال پیش بوشِ پدر گفت، امروز تنها قدرت مسلط دنیا آمریکاست.
👈 خط اساسی دوم، انتقال قدرت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و حتی علمی از غرب به آسیا؛
آسیا خواهد شد #مرکز_دانش، مرکز اقتصاد، مرکز قدرت سیاسی، مرکز قدرت نظامی.
👈 خط اساسی سوم، #فکر_مقاومت و جبههی مقاومت گسترش خواهد یافت که مبتکرش جمهوری اسلامی است. فکر مقاومتِ در مقابل زورگویی آمریکا
بسم الله الرحمن الرحیم
جهاد تبیین
مقدمه : "واقع نگری"، "برخورداری از اطلاعات صحیح و جامع" و "انصاف" سه شرط اساسی ارزیابی نظام دینی است و نظام جمهوری اسلامی با در نظر گرفتن امور فوق دارای نمره مطلوبی است. در ادامه به نمونههایی از واقعیت ها که قرآن کریم اصرار بر توجه به آن ها دارد اشاره می شود :
بیان برخی از واقعیت ها:
۱. دنیا دار امتحان است و بدون امتحان دینداری پذیرفته نیست
سوره عنكبوت
الم (۱)أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوٓا أَنْ يَقُولُوٓا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ (٢)وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ (٣)
سوره آل عمران
لَتُبْلَوُنَّ فِيٓ أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوٓا أَذًى كَثِيرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ (١٨٦)
۲. نفس التزام به دین موجب واکنش سخت مستکبران است
آیات اول تا هشتم سوره مبارک بروج به این حقیقت اشاره دارد که اصحاب اخدود مردان و زنان مؤمن را به جرم ایمان زنده زنده در خندق های پر از آتش مس سوزاندند.
وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّآ أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ (٨)
۳.در جامعه دینی نفاق شکل می گیرد و منافقان پیوسته کارشکنی می کنند، فضای جامعه را ملتهب نموده و موقعیت رهبر الهی را تضعیف می کنند مثلا در زمان جنگ احد یک سوم جمعیت را از همراهی با پیامبر صلی الله علیه و آله باز داشتند و ....
وَمِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَىٰ عَذَابٍ عَظِيمٍ (سوره توبه آیه ١٠١)
۴. جبهه حق در طول تاریخ همیشه خلوت بوده است. حتی با وجود پیام خالص و پیراسته وحی و وجود معصوم پیامبر الهی.
در سوره شعراء به جریان هشت پیامبر اشاره شده و در پایان همه آنها فرموده:
إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ.
۵. بی اعتنایی به توصیه های برآمده از دین جامعه را با هزینه های سنگین مواجه می کند.
وقتی دستور پیامبر الهی به ورود به ارض مقدس نافرمانی میشود چهل سال محرومیت به همراه می آورد و بنی اسرائیل چهل سال سرگردان می شوند:
قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ أَرْبَعِينَ سَنَةً يَتِيهُونَ فِي الْأَرْضِ فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ ( مائده ٢٦)
فاعتبروا یا اولی الابصار
#جهاد_تبیین
@mekafil
معنای دعوت آیتالله خامنهای به «محتواپردازیِ پیشدستانه»:
کارزار حجاب از دریچۀ شناختشناسیِ اجتماعی
✍ #مهدی_جمشیدی
1️⃣ اغتشاشهای اخیر، یکی از نمونههای تمامعیارِ «جنگ روایتها» بود. هر چند نباید مطالعۀ آن را به این چشمانداز، منحصر کرد، امّا ندیدن آن از این زاویه، یعنی کنار نهادن یک «عاملِ مهمِ توضیحدهنده». زمانۀ ما بیش از هر دورۀ دیگری، مبتنی بر جنگ روایتها است و ذهن مردم به دستمایۀ فتنهانگیزی و جریانسازی تبدیل شده است. حتّی «فتنۀ سال هشتادوهشت» نیز، برخاسته از جنگ روایت بود که در آن، تقلب به اسم رمز برای تحریک و شوراندن مردم بر ضدّ نظام تبدیل شد.
2️⃣ در جنگ روایتها، جامعه در «محاصرۀ روایت» قرار میگیرد، و هرچه بیشتر منقبض/ فشرده/ فرسوده میشود،
تا «مرعوب/ منفعل/ تسلیم» شود، و در نهایت، «عقبنشینی» کند. آنچه که در این میدان، گریبان ما را میگیرد، «روایت» است نه «واقعیّت»؛ یعنی «شبهواقعیّتها» و «سایهها» در مقابل ما، صفآرایی و گردنکشی میکنند و فشارسازی و تحمیلگری میکنند.
3️⃣ روایتها در این جریان، «کجروایت» بودند؛ یعنی از «واقعیّت» حکایت نمیکردند، بلکه به واقعیّت تبدیل شده بودند، درحالیکه «واقعیّتنما/ شبهواقعیّت» بودند، و واقعیّت، «گمگشته» میشود. واقعیّت باید قربانی «بازی شناختی» شود تا هدفهای سیاسی تحقّق یابند:
عالَمی را یک سخن، ویران کند
روبَهانِ مُرده را شیران کند
(مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۵۹۷).
4️⃣ روایت، واقعیّت را «قاببندی» میکند، یعنی واقعیّت را «بُرش» میزند، دستکاری و تکهتکه میکند، و بقیۀ واقعیّت را خودش روایت میکند. پس روایت، ترکیبِ «واقعیّتِ قاببندیشده» و «روایت» است و میکوشد ما را به این قاب، «وابسته/ متعصّب/ معتاد» کند. چنانچه این «منظر» و «زاویۀ دید»، شیوع و مقبولیّت یابد، «ذهن جامعه» در چهارچوب آن صورتبندی و منجمد خواهد شد و سخن دیگری را نخواهد پذیرفت. پس باید از «ابتدا»، زمام و عنان روایت را به دست گرفت و قالبها را تعریف کرد تا کار، دشوار و دیریاب نشود؛ چراکه «کنشگران بیروایت»، مردگانِ متحرّک هستند.
5️⃣ «تغییر سیاسی» باید «درونخیز/ جامعهزاد/ از پایین» باشد و این محتاج «تغییر فرهنگی» است، و تغییر فرهنگی یعنی «ارزشها» را از «حالت هنجاری» خارجکردن. برای این هدف باید «ساختارشکنیِ ذهنی» کرد و به «باورها/ شناختها/ نگرشها» ضربه زد:
فرعِ دید آمد عمل، بیهیچ شک
پس نباشد مردم الا مردمک
(مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۶۷۹).
و این نیازمند «روایتسازیِ منفی از ارزشها» است. چهرهسازی وارونه از ارزشها، «دیدها/ برداشتها/ تلقیها» را نسبت به آنها تغییر میدهد و این امر نیز در نهایت به حوزۀ «شناختهای بنیادین» خواهد رسید و به اساس عقاید دینی، ضربههای سهمگین خواهد زد.
6️⃣ «قدرت روایت»، بیش از «قدرت واقعیّت» است. کجروایت، ذهن را «بیثبات/ متزلزل/ وسوسهآلود» میکند،
و «اعتماد/ تکیه/ اطمینان» به واقعیّت را میزداید. دراینحال، «ارجاع به واقعیّت»، کماثر و گاه بیاثر میشود. ازاینجهت باید گفت «احساس/ فهم/ درکِ مردم»، مهمتر از واقعیّتِ زندگیِ آنهاست.
7️⃣ برای ساختن کجروایت/ روایتِ منفی/ روایت وارونه، چند عنصر لازم است:
الف. «نقطۀ اجماعساز/ درد مشترک/ دغدغۀ مرکزی» بهمثابه چتر بزرگ و فراگیر.
ب. «شعار/ حرف/ سخنِ» متناظر با این نقطه.
ج. «نماد تصویری/ معادل محسوس/ وجه نمادین» برای جلوهگری اجمالی.
د. «عینیّت جزئی/ واقعیّتِ خُردِ/ ریز واقعیّتِ» معطوف به زندگیِ روزمرّه.
هـ . «زمین/ عرصه/ میدان» برای بازی.
و. تحریکِ «نیروهای پیشرانِ اجتماعی/ خواص/ سرآمدان» برای ترغیب توده.
8️⃣ کاری در مقابل باید انجام داد، «واسازیِ جسورانه/ ساختشکنیِ بیرحمانه/ فروپاشاندن بنیادینِ» کجروایت است؛ یعنی باید روایت را «غیرمتعهدانه» خواند، و با آن «مواجهۀ انتقادی» داشت، و روایت را «مساوی با واقعیّت» تصوّر نکرد. واسازی یعنی «شکافتن» در برابر «بافتن»:
برای مغزِ سخن، قشرِ حرف را بشکاف
(دیوان کبیر، غزل شمارۀ ۹۲۱).
از جمله باید گفت وقتی «کشف حجاب» میشود نماد «آزادیِ زن»، پس آزادیِ زن یعنی «لاابالیگری». این نماد، خلاصۀ همۀ هدفهای غاییِ پنهان نگاه داشتهشده است. در اینجاست که معنای اصطلاحِ لغزندۀ آزادی، مشخص میشود.
9️⃣ قضاوت دربارۀ واقعیّت را نیز باید دگرگون کرد. ملاک داوری دربارۀ ابرواقعیّتها، «اجتماعات عظیم» هستند؛ یعنی ابرواقعیّت را میتوان در اجتماعات عظیم، شناخت. از جمله، «باطن جامعۀ ایران» در زیر تابوت حاجقاسم نمایان شد نه در نظرسنجیها. جریان اغتشاش و ابتذال در «روایت جامعه» شکست خورد؛ چون این جریان، مدّعیِ «فوران جامعه» بود، درحالیکه جامعه آنها را در خیابان، تنها نهاد و در فضای مجازی نیز، رباتها جایگزینِ کنشگران واقعی شدند.
✅حضرت عـــلامه طــباطـــبایی(ره) :
💠 وضـو نور است، بســمالله هم نـور است و اگر بســم الله گـــــفته نشـود اثـر مخصوص آن نور را نخواهد داشت.هرڪاری مـثل خـوردن وآشامیدن
و… اگر با نـام خدای متعال انجام پذیرد،اثر معــــنوی در انسان به جاخـــواهد گـــذاشت.
رضوان خدا بر بزرگمردی که در بیست و چهارم آبانماه در جمع عرشیان شعر حضور سرود.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
دوگانه شبهه- شهوت
✍ #سید_محمدجواد_موسویفرد
1️⃣ یادش بخیر! دوران اوج جوانی ما مصادف بود با دولت اصلاحات، به یک باره فضای جامعه آن قدر تغییر کرد که نگرانیهای شدید از آینده انقلاب و یاس از آن شاید برای اولین بار به وجود آمد.
ویژگی بارز دوره اصلاحات هجوم سونامی گونه اندیشههای غیر دینی و غیر انقلابی بود. کتابهای اعتقادی که جای خود دارد حتی کتابهای فقهی مثل شرح لمعه را سطر به سطر خوانده بودند و برای هر تکهاش شبههای و اِنقلتی طرح میکردند.
فضای جامعه شده بود آشنایی با اندیشههای جدید مثل پلورالیسم، هرمنوتیک، قرائتهای نو از دین و ادعای اعتبار همه قرائتها از دین. از سوی دیگر تقبیح اندیشه مقاومت و انقلاب و تحمیل سنگینترین خودتحقیریها در بعد سیاسی.
دانشگاه شده بود محل بحثهای داغ، ما تازه با بعضی از این مفاهیم آشنا شده بودیم و خدای را سپاس که فیلسوف گرانقدر مرحوم آیت الله مصباح یزدی دغدغهی فوقالعادهای برای اقناع ذهن جوانان داشت، حقیقتا از آن موج شکگرایی سهمگین نجاتمان داد.
خلاصه آن که خط درگیری ما "شبهه" بود.
2️⃣ اما اکنون خط درگیری شهوت است، جنبش تنانگی! جنبشی که انگیزه قویاش زیست حیوانی است. تعارف نداریم! اخلاق الهی که جای خود حتی اخلاق انسانی را هم در این جنبش نمیبینیم. یک زیست حیوانی کاملا عریان.
از تقابل با سروش و کدیور و عطاء الله مهاجرانی رسیدیم به تقابل با فلان فاحشه هالیوودی و بهمان فوتبالیست خشک مغز!
عجب انحطاطی!
آن دوران میشد گفتگو کرد، منطقی وجود داشت هر چند نه چندان درست و مستحکم، اما این جنبش نمیتواند حرف بزند، حرفی ندارد که بزند، میخواهد عقدههای جنسیاش را که در فلان فیلمهای کثیف دیده پیاده کند. بیاید به تو از چه بگوید؟ از این که میخواهم لخت شوم؟! میتواند بگوید اما نمیتواند دفاع کند، ترجیح میدهد جیغ بزند، فریاد بکشد.
3️⃣ نمیدانم تغییر خط درگیری از شبهه به شهوت را سقوط جامعه تعبیر کنم یا رشد جامعه، شاید دشمن دیده از عهده منطق و عقلانیت ما بر نمیآید و تمرکزش را برده بر تخریب از طریق شهوت.
هر چه هست امیدوارم این هیجان از بین برود تا امکان گفتگو فراهم شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببنید 🎥
💢 قم؛ شهر قیام و اقامه
🔻 امتحان خوب قمیها، از آغاز حوادث انقلاب تا امروز
تمجید بینظیر مقام معظم رهبری دام ظله العالی از مردم قم که صبح دیروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای قم منتشر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 عاقبت شنیدنی دو جوانی که قصد عمامهپرانی داشتند!
⭕️ سرنوشت جالب دو جوان عمامهپران!
🔰 #حجت_الاسلام_راجی
📩 متن کامل پیام سال ۶۷ امام خمینی خطاب به بسیجیان که رهبر انقلاب امروز به آن اشاره کردند
🔻 بسم الله الرحمن الرحیم
تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.
در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خصوصاً جنگ، بودند نهادها و گروههای فراوانی که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طلبی، کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کردند. ولی حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود! بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفههای آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق میدهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدستههای رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر دادهاند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بینشانی گرفتهاند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نمودهاند.
من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه میخورم و از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیام. من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض میکنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشتهاند؛ لحظهای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - موج میزند. باید برای شکستن امواج طوفانها و فتنهها و جلوگیری از سیل آفتها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتی که در خط اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله - و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد.
خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.
بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکی از ضروریترین تشکلها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجیام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی امریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام میپذیرد. مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است. حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوبهای اصیل اسلام ناب محمدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند. باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هستههای مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.
شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب میتوان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاریهای شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که میتوانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی میشود به زندگی مسالمت آمیز توأم با صلح و آزادی رسید. حضور شما در صحنهها موجب میشود که ریشه ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.
من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را میبوسم و میدانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تأکید میکنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمامی بسیجیان خصوصاً از فرماندهان عزیز آن تشکر میکنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود.
خداوند شهدای عزیز و گمنام بسیج را به نعمت همجواری اهل بیت - علیهم السلام - متنعم و جانبازان عزیز را شفا و اسرا و مفقودین عزیز را سالماً به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوکت این نهاد مقدس و مردمی که پیروان اسلام عزیز و حضرت بقیة الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفداء - هستند بیفزاید. والسلام علیکم و رحمة الله.
۲ آذر ۱۳۶۷
روح الله الموسوی الخمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 این باری است که بدوش شماست
💠 بصورت ویژه، جمله به جمله و کلمه به کلمه گوش کنید.
💠 سخنان بسیار زیبا از استاد علی صفایی حائری
💠 #جهاد_تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 این شخص نه ایرانیه و نه در ایران زندگی میکنه. بنابراین نه تحت تاثیر تبلیغات صدا و سیماست و نه تحت تاثیر تبلیغات اینترنشنال و امثالهم.
یعنی حرفی رو که داره میزنه نه از روی حبه و نه از روی بغض. بیرون از دعواهای ایران و دشمناش نشسته و صرفا داره از منظر یک ناظر بیطرف نظرش رو میگه.
دست به دست کنید اغتشاشگر ها ببینن خجالت بکشن از وطن فروشی خودشان
او نور الهی رهبر و کشور مارا بهتر فهمیدن!
حالا ببینید درباره ایران چی میگه...
🌏به پویش جهانی #سلام_فرمانده بپیوندید👇
@salaaamfarmandeh
*شهادت یک بسیجی دیگر در تهران*
🔹بسیجی مدافع امنیت حسن مختارزاده طلبه مدرسه علمیه عترت قم و عضو گردان بسیجیان امام علی سعادتآباد که بهدلیل مجروحیت توسط اشرار اغتشاشگر از ۲۲ روز پیش در بیمارستان در حالت کما بستری بود، به شهادت رسید.
🔹مراسم وداع فردا بعد از نماز مغرب در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد.
@Farsna
سعید جلیلی دیروز در جمع دانشگاهیان سخنرانی داشته
یه پاراگرافش جالبتر از بقیه بود؛ حتما بخونید:
... شما ببینید نخست وزیر استرالیا از شرقی ترین نقطه دنیا تا نخست وزیر کانادا در غربی ترین نقطه دنیا میرود و در تظاهرات علیه ایران شرکت می کند!
رئیس جمهور فرانسه با یک دلقک عکس میگیرد.
رئیس جمهور آمریکا مدام صحبت میکند که میخواهیم ایران را آزاد کنیم. صدراعظم آلمان ۵ دقیقه ویدیو پر میکند که ما نگرانیم. اینها برای چیست؟
کار و زندگی ندارند؟ مثلاً نگران مسائل ایرانند؟
روزی که سردشت با سلاح شیمیایی بمباران شد اینها یاد کردستان عزیز ایران نبودند؟ هزاران زن و مرد شهید شیمیایی شدند و حاضر به دادن یک قطعنامه نبودند حالا چطور امروز نگرانند؟
اگر می گویند ایران ضعیف است که خب این همه سر و صدا ندارد. اگر می گویند با به کارگیری تمام توان شکست فاحش خوردیم دلیلش چیست؟
من میگویم این بحث تمدنی است. آنها پنج قرن تمدنی را شروع کردند، جلوتر بودند به شکل حکومت و به شکل جامعه درآوردند. امروز دشمنان به نقطه ای رسیدهاند که یک رقیب و هماورد جدید تمدنی پیدا کردهاند. دشمن می فهمد.
در ۴۰ سال اخیر، در ۵۰ سال اخیر، هر حرکتی جلوی او ایستاده آن را برداشته اند.
در همین مصر را دیدید.
اما میداند قدرت حرکت ما از جنس دیگری است. حرف داریم؛ برای حجاب, برای زن, برای کرامت زن, برای حقوق زن.
کتابی هست به اسم امپراتوری توهم که یک آمریکایی نوشته. فصلی دارد به نام زن در جامعه آمریکا. بخوانید چه بن بست هایی را تعریف میکند. که فجایعی را تعریف میکند.
او میداند در تمدن خودش پایان زن این شده است.
و حالا یک اندیشه و فکر آمده عملیاتی شده و و با موانع نتوانسته کنارش بزند و حتی قوی تر شده و حالا این حرکت میخواهد الگوسازی کند. می خواهد از زن یک الگوی جدید ارائه دهد.
من زمانی که معاون اروپایی وزارت خارجه بودم، رفتم نروژ. یک خانومی مسئول میز ملاقاتهای ایران بود. میگفت شما چرا مباحث مربوط به زن را کمتر مطرح می کنید؟ گفت من چهار سال ماموریت در تهران بودنم و دوره ارشد کارشناسی فقه حقوق خواندم.
متوجه شدم چقدر شما حرف های قابل توجه در مورد زن دارید.
این خانم دیپلمات نروژی می گفت اینها اگر مطرح شود خیلی ارزشمند است.
بحث من این است که دشمن می فهمد.
اگر شما الگو نشان دادید که کرامت زن باید به بهترین شکل حفظ شود و جایگاه خودش را پیدا کند آن وقت آن تمدن مقابل فرو می پاشد که در زن به ابتذال رسیده است و بدترین شکل نگاه به زن را دارد. این مطالب در کتاب ها و مقالات خودشان آمده است....
➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖