eitaa logo
محمد ابراهیم کفیل
2هزار دنبال‌کننده
652 عکس
620 ویدیو
363 فایل
لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُون انعام/127 ارتباط با ادمین @mekafil1348 @mojtabakafil
مشاهده در ایتا
دانلود
نکات اخلاقی استاد کفیل ۲۱ مرداد۱۴۰۳.mp3
8.8M
🔰 سخنرانی حضرت استاد حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم کفیل «حفظه الله» 💠با موضوع: شکرگزاری چهار نعمت الهی به صورت روزانه از نگاه امیرالمومنین علی علیه السلام 🔹 قسمتی از سخنرانی: ..شکر بعضی از نعمت ها به صورت خاص مورد تاکید واقع شده است ،از جمله روایتی از امیرالمومنین علی علیه السلام هست که می‌فرمایند هرکس هر روز چهار نعمت را شکرگزاری نکند ،ترس از گرفته شدن آن نعمت ها را داشته باشد مَنْ أَصْبَحَ وَ لاَ يَذْكُرُ أَرْبَعَةَ أَشْيَاءَ أَخَافُ عَلَيْهِ زَوَالَ اَلنِّعْمَةِ أَوَّلُهَا أَنْ يَقُولَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي عَرَّفَنِي نَفْسَهُ وَ لَمْ يَتْرُكْنِي عَمْيَانَ اَلْقَلْبِ وَ اَلثَّانِي يَقُولُ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي جَعَلَنِي مِنْ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَلثَّالِثُ يَقُولُ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي جَعَلَ رِزْقِي فِي يَدَيْهِ وَ لَمْ يَجْعَلْ رِزْقِي فِي أَيْدِي اَلنَّاسِ وَ اَلرَّابِعُ يَقُولُ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي سَتَرَ ذُنُوبِي وَ عُيُوبِي وَ لَمْ يَفْضَحْنِي بَيْنَ اَلخلائق... ✅ بسیار شنیدنی ▪️ تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۱ بعد از اقامه نماز ظهر و عصر 🕌 مکان: مسجد مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی (ره)
چهل تدارک برای سفر آخرت.mp3
51.59M
چهل تدارک برای سفر آخرت ۱۴۰۳.۵.۱۹
درس اخلاق استاد کفیل.MP3
56.12M
🔆 درس اخلاق استاد کفیل 🗓 چهارشنبه ١٧ مرداد ١۴٠٣ 🕊🥀@MQIR_ir|MQIR.ir🥀🕊
🌱 درس اخلاق حجت‌الاسلام کفیل(زید عزه) 🎙 ایشان در ابتدای سخنرانی به توضیح آیه ۲۴ سوره انفال و بیان ۴ نکته پرداختند: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ دعوت و امر خداوند مثل آنست که بگویند شما برای حیات به آب و غذا نیاز دارید. بعد از واضح شدن این نکته که برای حیات انسانی به این مقدار نماز و عبادت نیاز است نه تنها مسئله اطاعت حل میشود بلکه روشن می‌گردد که چرا اولیای الهی اینقدر نسبت به مستحبات و مکروهات اهمیت می‌دادند. نکته دوم اینکه محرمات نیز به مثابه مواد مضری است که انسان با دست خود پای درخت وجودش ریخته و آنرا خشک میکند: إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا نکته سوم مثال امیرالمومنین است در مورد کسانی که به دیگران بدی میکنند «کالطّاعِن نفسَه لیَقتلَ رِدْفَه» مانند کسی که نیزه ای را درون بدن خود میکند تا شخص پشت سر خود را بکشد. نکته چهارم اینکه هر کس که دستورات خداوند را نادیده گرفت به خودش ضرر زده است: يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَىٰ أَنفُسِكُمْ 📸 استاد کفیل پس از سخنان گرانبهای خود، با طلاب مدرسه عکس دسته‌جمعی به یادگار گرفتند. ✔️ از اهداف برنامه‌های درس اخلاق برای طلاب مدرسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔸 ارتقاء سطح معرفتی طلاب 🔹 ایجاد نشاط بین طلاب جوان 🔸 امیدآفرینی نسبت به آینده حوزه 🔹 ارتباط با اساتید اخلاق 🕊🥀@MQIR_ir | MQIR.ir🥀🕊
18.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به فرموده قرآن کریم عقب نشینی غیر تاکتیکی در مقابل دشمن در عرصه های مختلف ،خشم و غضب الهی را بدنبال دارد . رهبر معظم انقلاب به آیه ۱۶ سوره اَنفال استناد می کنند.
نظام‌نامه جامع تهذیبی حوزه در حدود چهار سال پیش، به مدارس علمیه ابلاغ شده و همچنان در حال اجرا می‌باشد. این نظام‌نامه در سال گذشته به‌صورت کتاب با عنوان "نظام‌نامه تهذیبی حوزه" منتشر شده است. برای تدوین نظام‌نامه جامع تربیتی جدید و تکمیل آن، چند مسئله مد نظر قرار گرفته است. نخست اینکه ساحت‌های تربیتی جامع در نظر گرفته شده است که در گذشته ساحت‌های تربیتی به سه ساحت تربیت اخلاقی و معنوی، عبادی و مناسکی و خانوادگی پرداخته بود. در نظام‌نامه تربیتی جدید، این ساحت‌ها به ۱۴ ساحت توسعه یافته که شامل ساحت‌های؛ تربیتی و اعتقادی، ایمانی، عبادی و سلوکی، فکری و ذهنی و عقلانی، خلقی و شخصیتی، زیستی و بدنی و جسمی، هنری و زیبایی‌شناختی، اجتماعی و فرهنگی، خانوادگی، اقتصادی و معیشتی، جمعی و تشکیلاتی، صنفی و رسالتی، سیاسی و انقلابی، تمدنی و محیطی. این چهارده ساحت تربیتی به‌‌عنوان جدول شخصیتی جامع طلبه است که باید به‌صورت موازی در همه این ساحت‌ها رشد داشته باشد. خروجی حوزه‌های علمیه چنین کسی است.. نکته دوم در این عرصه، یک اندیشه پشتیبان و نظریه محوری با عنوان نقطه ثقل فعالیت‌های تربیتی است که به‌‌عنوان یک چتر حاکم بر تمام فعالیت‌های تربیتی در همه این ساحت‌ها و راهبرد تربیتی در تمام این ساحت‌ها تحت عنوان «سلوک ایمانی مجاهدانه» می‌باشد. طلبه باید ذیل یک سلوک ایمانی مجاهدانه در تمام ساحت‌ها قرار گیرد. بنابراین می‌گوییم: طلبه در ساحت زیستی، جسمی و بدنی رشد یافته باشد؛ یعنی نشاط جسمی و آمادگی‌های بدنی باید او را برای یک سلوک ایمانی مجاهدانه آماده سازد. این شعار در تمامی ساحت‌های ذکرشده جاری است.
🩸با چه حالی به سمت حرم سیدالشهداء «صلوات‌الله‌علیه» قدم برداریم چه ذکری بر زبان داشته باشیم؟! صفوان جمّال (که از اصحاب خاص امام صادق علیه‌السلام می‌باشد) گوید: 🔖 از حضرت امام صادق علیه‌السلام اذن گرفتم تا به زیارت مولایمان حسین بن علی علیهماالسلام بروم و از ایشان درخواست کردم آنچه را که باید در این مسیر انجام دهم ، بیان فرمایند ، آن حضرت در ضمن توصیه‌هایی که نمودند، فرمودند: 📋… فَتَوَجَّهْ نَحْوَ اَلْحَائِرِ وَ عَلَيْكَ السَّكِينَةُ وَ الْوَقَارُ ▪️با حال آرامش و وقار به سمت حرم روانه شو! 📋 وَ قَصِّرْ خُطَاكَ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَكْتُبُ لَكَ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حِجَّةً وَ عُمْرَةً ▪️و گام‌هایت را کوتاه بردار که خداوند به اندازه هر قدمی که برمی‌داری، یک حج و یک عمره برایت می‌نویسد. 📋 وَ سِرْ خَاشِعاً قَلْبُكَ بَاكِيَةً عَيْنُكَ ▪️با قلبی خاشع و با چشمی گریان، راه برو! 📋 وَ أَكْثِرْ مِنَ التَّكْبِيرِ وَ التَّهْلِيلِ وَ الثَّنَاءِ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الصَّلاَةِ عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ▪️و بسیار «الله اکبر» و «لا اله الا الله» و «الحمدالله» بگو و بر پیغمبر او «صلوات» بفرست! 📋 وَ الصَّلاَةِ عَلَى اَلْحُسَيْنِ خَاصَّةً وَ الْعَنْ عَلَى مَنْ قَتَلَهُ وَ الْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ ذَلِكَ عَلَيْهِ ▪️و به خصوص بر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام «صلوات» بفرست و قاتلین او را لعنت کن و از هر آنکه بنیان این جنایت را نهاد، برائت بجوی. 📚 مصباح المتهجد،ج‏۲ ص ۷۱۹ ✍ قرائت «زیارت عاشورا» در طول مسیر زیارت، با صد لعن و صد سلام، چه بسا مصداق أتمّ و أکمل این دستور امام صادق علیه‌السّلام باشد. @maghaatel
🔹️ «طُوبَى‏ لِمَنْ‏ شَغَلَهُ عَيْبُهُ عَنْ عُيُوبِ النَّاس‏» ✍ ... مدتها قبل بین دو نفر اختلاف شده بود و از هم عیب جویی میکردند! ایّام امتحان همسر ما بود و استرس شبهای امتحان! برایش این موضوعات دیگر اهمیتی نداشت و یکباره یک نکته ی حکیمانه ای را گفت: مشکل اینها این است که فردا مثل من امتحان ندارند! 👌 آری مشکل بسیاری از ماها و درگیری هایی که داریم این است که گویا بیکاریم و امتحان نداریم! همین است که دیگر خبری از «افشاءُ العارفة و سترُ العائبة» نیست؛ دیگر خبری از «اطفاء النائرة» نیست. امیر المؤمنین علی(ع) ریشه ی این حالت را در بیکاری میدانند! 👈 لابد میگویید نخیر! گاهی خیلی هم سرمان شلوغ است ولی اینگونه با دیگران درگیر میشویم! بگو مگو پیدا میکنیم. پاسخش این است که درونت بیکار است! آدم بیکار وقت و انگیزه برای این درگیری ها دارد! برایش هیجان دارد! 🔹 حضرت میفرماید اگر انسان شغلش پرداختن به درون خودش و اصلاح معایب خودش باشد آنقدر مشغول میشود که دیگر وقت و انگیزه ای برای گلاویز شدن با دیگران ندارد. مگر بیکار است؟! «طُوبَى‏ لِمَنْ‏ شَغَلَهُ عَيْبُهُ عَنْ عُيُوبِ النَّاس‏» 🔸 محاسبه و مبارزه با عیوب خود درک انسان را بالا میبرد. انسان شناسی اش را قوی میکند. چون مشکل خودش را با این نفس و شیاطین میبیند و اینکه چطور عاجز شده بهتر دیگران را درک میکند. دلسوزتر میشود. صبورتر و حلیمتر میشود. برایش کارهای بد دیگران غیر منتظره و عجیب و غریب نیست. قابل درک و دلسوزی است. ترحّم برانگیز و گاهی خنده دار است. جدّیشان نمیگیرد! تلاش میکند آرامشان کند. به دل نمیگیرد!