eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
191 دنبال‌کننده
43.3هزار عکس
32.4هزار ویدیو
359 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 دلم برای سه نفر سوخت!! شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان که با نسیان عجیب مردم، راه پرافتخارشان در خدمت جهادی و دیپلماسی انقلابی ادامه نیافت! اما از همه بیشتر دلم برای حضرت آقا سوخت. ما که از امروز دنبال کار و زندگی و روزمرگی خودمان می رویم و این آقاست که پس از سه سال دوباره باید با حجم عظیم توطئه ها و خرابکاری های جریان بجنگد رفقا تازه کارمان شروع شده است بیایید عهد ببندیم که آقایمان را تنها نگذاریم ... ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌این کلیپ رو صدبار باید دید! 🎙علامه مصباح ره: اشتباه می‌کنید! نگاهِ خدا این نیست ... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🕌 تشکیلات مأذنه👇 🆔 @mazane_org 🌐 www.mazane.org
🔴 دینداران دنیاپرست !!! 🔹 در روز عاشورا عده ای ظاهرالصلاح و به ظاهر مومن و متدین که علاقه ای هم به (علیه السلام) داشتند در بالای تپه ای ایستاده بودند و قتال کربلا را تماشا می کردند!! ؛ دست ها را بالا برده و متضرّعانه از خدا پیروزی مولا و امام زمانشان را استدعا می نمودند اما هیچ گاه وارد میدان کارزار نشدند و تا آخر کار هم به یاری امامشان نرفتند که نرفتند!!! 🔺بیاییم با خودمان روراست باشیم. نکند عزاداری های ما هم در ، عافیت طلبانه باشد! نکند دعای فرج های ما هم منفعت طلبانه باشد! آیا برای به میدان آمده ایم یا فقط برایش دل سوزانده ایم؟!! 🔺وقال الحسین(ع) : «الناسُ عَبیدُ الدّنیا و الدّینُ لَعِق علی اَلسِنَتِهم یَحوطونه مادرَّت مَعایِشُهم فاِذا مُحِّصوا بِالبَلاء قَلَّ الدَیّانون»  «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، اما وقتی به وسیله «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» ✍"قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
🔴 سربسته عرض می کنم آنان که خود از مسببین انشقاق و شکست جریان انقلابی در بوده اند و دستیابی به هدف، استفاده از هر وسیله و گاه خدعه را برایشان توجیه می کرد، به جای توبه و عذرخواهی دوباره طلبکار شده اند!! این دعواها اصلا به صلاح نیست و ما تا کنون سکوت کرده ایم ولی این سکوت به معنای نداشتن حرف نیست که سخن بسیار است اما چرا نمی خواهند واقعیت "نه" بزرگ مردم انقلابی را متوجه شوند؟!! با وسط بازی در انتخابات به دنبال آراء هر دو طرف بودند، غافل از اینکه هر دو را از دست می دهند! همین مقدار کافی است و باز هم سکوت می کنیم اما درختی که ۱۹ سال ثمر نداده، از این به بعد هم نخواهد داد ... یک سینه حرف موج زند در دهان ما از بیم دین اگرچه خموشیم چون حباب ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
🔴 خطرناک ترین نتیجه گیری دشمن قبلا هم اخطار داده بودیم خطرناک ترین نتیجه گیری که دشمن از این می گیرد، این است که هر وقت یک رئیس جمهور انقلابی و جهادی و حامی صددرصد جبهه مقاومت بر سر کار بیاید به راحتی می تواند با حذف فیزیکی نامحسوس او هم مملکت را دچار بحران کند و هم راه را برای روی کارآمدن غربگراها هموار نماید ... ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
اصولگرایان از تبعات سیاست تعدیل کاملا آگاه بودند. آنها می‌دانستند که حذف ارز ۴۲۰۰ به زندگی مردم ضربه خواهد زد. می‌دانستند اجرای این سیاست آثار اجتماعی ناگواری خواهد داشت؛ اما به جای جراحی توبره سرمایه‌داران، سفره مستضعفان را جراحی کردند. مردمی که با گران‌سازی ارز به زیر خط فقر سقوط کردند، پولی نداشتند که صدای زجر کشیدنشان را در فضای مجازی وایرال کنند. سر صندوق رای، انتقام این جنایت را از جریان اصولگرا گرفتند؛ چه با مشارکت نکردنشان، چه با رای دادن به جریان رقیب دولت اصولگرا. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تمام قول‌های رئیس جمهور منتخب ❗️برخی جناب پزشکیان را فاقد هرگونه برنامه و وعده وعید می‌دانند اما با بررسی سخنان او در ایام انتخابات می فهمیم آقای پزشکیان قول‌های زیادی به مردم داده است که در کلیپ بالا می بینید. 🔴 👇 @bidariymelat
🔴 ظلم جدید به مستضعفین 🔹 رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور: ثبت‌نام خودروهای فرسوده از ۲۳ تیر آغاز می شود و چنانچه خودروهای فرسوده با سن بالای ۲۰ سال در این سامانه ثبت نشوند تردد آنها از ابتدای سال آینده مشمول جریمه خواهد شد!! 🔺اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده کاملا درست و ضروری است اما اولا اگر شرایط این طرح خوب و منطقی بود کدام صاحب خودروی فرسوده ثبت نام نمی کرد؟!! آقایان تصمیم گیر شما شرایط خوب و اقساط مناسب قرار بدهید قطعا استقبال خواهد شد ثانیا اینکه با شرایط نامناسب این طرح و اوضاع نابسامان بازار خودرو، اعلام شده اگر ثبت نام نکنند از سال بعد جریمه خواهند شد یک ظلم بزرگ به است و همین حالا هم با این تصمیم عجیب، از قیمت این خودروها کاسته می شود ثالثا علت اصلی همه این بحث ها اوضاع غیرقابل دفاع بازار خودرو و انحصار خودروسازهای داخلی است که بایستی یک بار برای همیشه با اقدامی اساسی و نه مقطعی به این قصه پرغصه پایان داد ... ☑️ مطالب مرتبط: (اینجا) ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
🔴یکی از مهمترین اتفاقاتی که در طول ریاست جمهوری رونالد ریگان رخ داد، ترور نافرجام علیه او در تاریخ ۳۰ مارس ۱۹۸۱ است که نتیجه این رخداد در انتخابات ۱۹۸۴ امریکا مشاهده شد. ریگان در ۴۹ ایالت از ۵۰ ایالت پیروز شد. ✍توئیت سید علی موسوی 🕊 @media_Twitter | توییتر مدیا
🔴 انتقاد دلسوزانه یا توافق پشت پرده؟!! پس از پیروزی در ، برخی از اصلاح طلبان خیلی واضح از لزوم برکناری سخن گفتند حالا امروز بخشی از مثلا اصولگرایان در صحن شورای شهر تهران یکباره یاد ضعف های شهرداری افتاده و پازل اصلاح طلبان را تکمیل کردند!! آیا این اقدام حقیقتا از روی دلسوزی برای شهر تهران بوده یا با یک توافق سیاسی پشت پرده با اصلاح طلبان جهت انتقام روبه رو هستیم؟!! ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
آقازاده گرامی، اولا عجله نفرمایید که شب دراز است و قلندر بیدار ثانیا اگرحرف هایی که در درباره زده اید این قدر سطحی و سست و بی پشتوانه بوده که به این راحتی پشیمان شده اید واقعا باید تاسف خورد به حال خودتان و پامنبری هایتان !! امیدواریم چند صباحی دیگر، از این پشیمانی هم پشیمان نشوید ... ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
🔴 دعوت های دروغین علیه السلام را دعوت کنندگانش کشتند! کسانی که در دعوتشان نه صادق بودند نه راسخ. اما این بار قرار نیست که با دعوت دروغین ما حسین زمان ، مهدی صاحب الزمان(عج) به قربانگاه کربلا کشیده شود. این بار اگر ذره ای کذب و تردید در دعوت هایمان باشد اماممان نخواهد آمد. مراقب دعوت ها و دعای فرج هایمان باشیم ... ✍"قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
🔴 انحراف و کج فهمی دشمنان بیش از هزارسال تلاش کردند نام علیه السلام را محو کنند اما به این نتیجه رسیدند که نام و یاد سیدالشهدا محوناشدنی است حالا سال هاست به این نتیجه رسیده اند که تنها راه باقیمانده انحراف در عزاداری ها و ایجاد کج فهمی در اهداف و آرمان های حسینی است ... ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
🔴 امان از ساده اندیشی اگر پیش از انتخابات از ما درباره خطرناک ترین افراد برای جمع بندی و تعیین وزرا سوال می کردند قطعا امثال ظریف و ربیعی با آن سوابق مشعشع را در صدر لیست قرار می دادیم اما مع الاسف همین ظریف که زمانی محاکمه اش را از قوه قضائیه مطالبه می کردیم اکنون شده همه کاره تعیین و چینش دولت پزشکیان!! همه این ها به کنار اما اگر آقای کمی برای خود و جایگاه جدیدش احترام قائل بود فقط به خاطر همان حرکت سخیف ظریف در روز انتخابات (که البته خیلی پرمعنا هم بود) بایستی برای همیشه کنارش می گذاشت حالا رئیس جمهور منتخب کارشناس محور، کار اصلی را به کارشناس ظریفش سپرده و خودش در ایام به این هیئت و آن مراسم عزای علیه السلام می رود و عده ای ساده لوح هم ذوق مرگ شده اند!! دوستان شما اینقدر ساده دل و ساده اندیش بودید و ما نمی دانستیم؟!!! ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
🔴به نظر شما رییس جمهور منتخب اصلی مردم ایران کدومشون هستن؟ اونی که داره ترکیب وزرا رو میچینه یا اونی که داره برای نوه خودش آبنبات میخره؟ هنوز هم بگیم دولت سوم روحانی نیست! باشه نیست... اما من به شخصه برای کسی که یک قرارداد بین المللی رو بدون خوندن، امضا زده باشه و باعث ایجاد شدن خسارت سنگین به یک کشور و مردمش شده باشه پُستی بالاتر از یک نظافتچی در شرکتم نخواهم داد. شما رو نمیدونم. 🔴 👇 @bidariymelat
🔺 قابل توجه ساده اندیشان دلخوش به ظواهر فریبنده هنوز مانده تا بفهمیم چه بلایی بر سرمان آمده و چه خاکی بر سرمان شده ... ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
‌ 🌀ـ محافظه کاری، موجّه ترین شکلِ نفاق‌ '٬ یکی[از ابعاد زندگی ائمه]، زبان و تیز ائمه در مقابله [با] خلفاست که اگر اینها آدم های بودند، باید مثل دیگر علما و زهّاد و اینها زبان نرم به خودشان می گرفتند، حتی آن زهّادی که خلفا بودند! ● حضرت امام خامنه‌ای / ۲۸ تیر ۶۵
🔴 برای آموزگاران بصیرت دشمن و ایادی داخلی اش با برچسب "تحجر" و کلیدواژه "متحجر" قصد بی اعتبار کردن جریان انقلابی و حزب الله را دارد، حالا در این شرایط پرداختن پررنگ به این نوع ادبیات، چیزی جز بازی در زمین دشمن و مصداق بی بصیرتی نیست ما ز یاران چشم یاری داشتیم ... ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
رسما با یک مشت حرامی و راهزن سیاسی در رسانه ها و فضای مجازی طرفیم ... ✍ "قاسم اکبری" ✌️جنبش مستضعفین @jonbeshmostazafin
🔻آنچه نادیدنی‌ست ... 🖊مهدی جمشیدی ۱. اغلبِ آنچه که ما دربارۀ عاشورا می‌شنویم و می‌خوانیم، معطوف به لایۀ ظاهری و بیرونیِ این واقعه است و نه جوهر و گوهر آن. هم عوام، متوقف در پوستۀ این واقعۀ قدسی و ملکوتی هستند و هم بسیاری از علما. این سخن، حاصل تأمّل من نیست که بسی فروتر و حقیرتر از آنم که بخواهم از لُبّ و مغز این واقعه بگویم و ادعای فهم و فضل نسبت به دیگران داشته باشم؛ بلکه نکته‌ای‌ست که از مطالعۀ پاره‌‌ای از آثار علامه سیّدمحمدحسین طهرانی –رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- فراگرفته‌ام و در اینجا، می‌خواهم ضمیر مخاطب را به یافتۀ قلبیِ خویش – که حاصل اقتباس ناشیانه از اشارات مندرج در آثار آن ولیّ الهی است - متوجّه سازم. علامه در بیان مقام برخی علما، تعبیر علمای ظاهری را به کار می‌برد؛ چراکه بر این باور است که فهم حقیقت دین، از معبر عرفان و سلوک و توحید، میسّر است و باقی، در همان علوم دینیِ ظاهری، متوقف می‌مانند و به سر منزلِ مقصود دست نمی‌یابند. باطن دین، ولایت است و وصول به این باطن، مستلزم طی طریقِ عبودیّت است و عبودیّت در مرتبۀ اعلاء و کمال، از رهگذر سلوک توحیدی، ممکن و مقدور است. ازاین‌رو، نگارندۀ این سطور و کسانی همچون او، به قشرِ دیانت بسنده کرده‌اند و از غایت و مغز آن بی‌خبرند. کمالِ صیرورتِ معنویِ انسان، علمی و عقلی نیست، بلکه این شدن، امری‌ست از سنخ حیات باطنی که به تقرّب‌الی‌الله می‌انجامد. استاد شهید، آیت‌الله مطهری -رحمه‌الله‌علیه- نیز در دهۀ پایانی زندگانی‌اش و در اثر قرارگرفتن در مدار سلوک عارفانه‌ای که جناب علامه برای وی در نظر گرفته بود، توانست دیانت را به عمق قلب و ضمیر خویش وارد سازد و طعم فهم و مشاهدۀ ملکوتی را بچشد. این فضلی بود از ناحیۀ خدای متعال به آن متفکّر ربّانی که از این جهت، خام و نارس از دنیا هجرت نکند و مراتب و درجات توحیدی را در جان خویش بنشاند. به‌هرحال، مسأله این است باید بکوشیم در سایۀ مساعدت اولیای الهی، به فهم بصری و مشاهده‌ای از حقیقتِ قدسیِ نهفتۀ عاشورا دست بیابیم و ایمان بیاوریم که هیچ خوانشی همچون خوانش عارفانه، قادر به گشودن حقیقت و ماهیّت این واقعه نیست و بیشترین نصیب از این واقعه را چنین افقی در پی می‌آورد و بس. ۲. از جمله لطایف عارفانه‌ای که در اشارات موجزِ علامه طهرانی به چشم می‌خورد، یکی این است که عالَم کربلا، عالَم اتّحاد ارواح بوده و همۀ اصحاب امام شهید در آن روز، به مقام معیّت با ایشان رسیدند. مقام معیّت، نوعی حیات است که در آن، دل‌ها و جان‌ها، قریب و حتّی مماس به یکدیگر می‌شوند و یکی و متّحد می‌گردند؛ به‌گونه‌ای که همۀ کثرات و تنوّعات در پرتو این وحدت، زائل و برچیده می‌شوند و نور واحد پدید می‌آید. جناب سیّدالشهداء، غلام سیاهی داشتند به نام جَون که در کربلا، همراه حضرت شد. او نیز به مقام معیّت با حضرت رسید؛ حتّی در همین دنیا و در قالب جسم مادّی؛ چنان‌که پس از واقعۀ عاشورا، پیکر وی را دیدند که بوی عطری بی‌مثال از آن پراکنده می‌شد و بدنش نیز همچون نقرۀ خام، می‌درخشید. این وضع، اثرات بیرونی و محسوس آن معیّت باطنی است که اهل دنیا با چشم ظاهر، مشاهده می‌کنند، اما مقامات و مراتب آن‌جهانی، از دیدۀ ما پنهان است. عالَم معنی، سرشار از واقعیّت‌هایی است که در محاسبۀ عقلِ مادّی و جزوی ما نمی‌گنجد. ۳. دیگر این‌که علامه می‌فرماید به‌یقین، جناب علی‌اصغر –علیه‌السلام- با وجود این‌که طفل رضیع بوده‌ است، اما به اراده و اختیار خویش، شهادت را برگزید و در حقیقت، ندای سیّدالشهدا را لبیک گفت. این طفل، دارای ادراک و اختیارِ خاص و قوّۀ جاذبه و دافعۀ معنوی بوده و هرگز چنین نبوده که شهادت ایشان، یک حادثۀ اتّفاقی بوده باشد. او انتخاب کرد که به قافلۀ شهدای کربلا متّصل شود و خونش به خون مبارک و مطهر پدرش، ملحق گردد. هر چند فعلیّت این نفس، به کمال نرسید و در این واقعه، او از حیات دنیوی برید، اما بقیۀ مراتب فعلیّت و ظهور قوّۀ نفسانیِ خویش را در عالَم دیگر، طی خواهد کرد. این‌که سیّدشهداء، این طفل را به معرکه بردند تا شاید دل دشمن به رحم آید، صورت ظاهریِ ماجراست، اما در باطن، آن طفل، به‌طور مستقل، چه طلبیده است، از دسترس نقلیّات تاریخی و پوستۀ مادّی وقایع، خارج است. این اشارت عارفانه و ملکوتی، پرده از این صورت ظاهری برمی‌دارد و نشان می‌دهد که این طفل شیرخوار، تمنّای شهادت و هجرت از عالَم مادّه داشته و نمی‌خواسته مسافر شام باشد... https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۱ 🖊مهدی جمشیدی ۱. لیبرال‌های مذهبی، هویّت پیچیده‌ای دارند: تودرتو و چندلایه‌اند و همچون یک متنِ ناخواسته، محمل تأویل‌های متعدّد قرار می‌گیرند و برداشت‌های متفاوت را برمی‌تابند. هر کسی می‌تواند از زاویه‌ای و به ‌اعتباری به آنها بنگرد و فهم خاصی را ارائه کند. اما حقیقت این است که اینان، باطن «دین» را به نفع «تجدّد»، مصادره‌به‌مطلوب می‌کنند و پوسته‌ای بی‌خاصیّت و شعاری و ظاهری از دین را به عوام عرضه می‌کنند تا نشان بدهند که میان دین و تجدّد، جمع کرده‌اند. عوام نیز که دلبستۀ دین هستند و البته به دلیل غرب‌زدگی تاریخی، بیش‌وکم نیز سودای تجدّد دارند، فریب اینان را می‌خورند و «نسخۀ متناقض»‌شان را می‌پذیرند. نخستین نسل از لیبرال‌های مذهبی، در روشنفکران دورۀ مشروطه متولّد شد و اینجا، نقطۀ آغاز روایت لیبرالی از اسلام بود. التقاط در رویکرد متمایل به عالَم تجدّد، در این برهۀ تاریخی تحقّق یافت و به یکی از چالش‌های معرفتیِ جامعۀ ایران تبدیل شد. ۲. اگر از تحوّلات و تطوّرات نیم قرنِ پس از این بگذریم، به نهضت آزادی و مهدی بازرگان می‌رسیم که ظهورشان در دولت موقت، در عمل و عین نشان داد که لیبرال‌های مذهبی، چه اوصاف و احکامی دارند. اینان، چنان مسأله‌دار و زاویه‌مند شدند که امام خمینی، چاره‌ای جز حذف و طردشان ندید و قاطع در برابر حضور و حیات‌شان در حاکمیّت ایستاد. نسخه‌های «اصلاحی» و «اعتدالی» از لیبرالیسم مذهبی، در دهه‌های بعدی سر از خاک التقاط بیرون آورد و برخلاف بازرگان که منتقدِ حاشیه‌نشین و غیررسمی بود، اینان به عرصۀ «قدرت رسمی» راه یافتند و دهه‌ها، نهادهای اصلی و عمدۀ حاکمیّت را در اختیار گرفتند. به‌این‌ترتیب، مرزهای هویّتی‌ای که امام خمینی در دهۀ شصت بر آنها اصرار می‌ورزید، به‌تدریج درهم‌شکسته شدند و اختلاط سیاسی در ساحت قدرت رسمی به وقوع پیوست؛ چنان‌که یکی از بحران‌های نظام جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته، نزاع دامنه‌دار و دشوار بر سر «تداوم هویّت انقلاب» و ایستادن در مقابل خط «استحاله» و «مسخ» آن بوده است. ۳. در ترکیب لیبرال‌های مذهبی، مسأله‌ای که در نسبت با عوام موضوعیّت دارد، همین لفظ مذهبی است. لیبرال‌ها، چهرۀ عریان ندارند و آشکارا، منطق سکولار خویش را بیان نمی‌کنند، بلکه نقاب دیانت بر چهره دارند و حتی با ادبیات دینی، تجدّد را به جامعه القا می‌کنند. اگر میان «وجه لیبرالی» و «وجه دینی»، تفکیک و تمایز ایجاد کنیم و مجال ترکیب و تلفیق ندهیم، نقشۀ اجتماعی اینان، فرو خواهد ریخت. پس باید در پی واسازی و تجزیه بود و تعارض‌های درونی و تضادهای نهفته را در برابر دیدۀ عوام نهاد تا پوشش تزویر، برافتد؛ از جمله باید نسبت هویّتیِ آنها را با عاشورا فهم کرد. ۴. لیبرال‌های مذهبی، «انقلاب حسین» را می‌ستایند، اما برای اکنون، «انقلاب» و «انقلابی‌گری» را برنمی‌تابند و نسخۀ اصلاح می‌پیچند. می‌گویند انقلاب، سرنوشت نامشخص دارد و طرحی است که به دلیل وسعت آرمان‌ها، محاسبه‌ناپذیر است. به تبعیّت از کارل پوپر، بر این باور هستند که انقلاب، وعدۀ بهشت می‌دهد اما در عمل، جهنم می‌آفریند. ازاین‌رو، باید از انقلاب بر حذر بود و دچار خام‌اندیشی و بلندپروازی نشد. اگر هم جامعه‌ای، سودایی شد و هوس انقلاب در سر پرورانید و انقلابش نیز به سرانجام رسید، باید انقلاب را یک «نقطه» و «لحظه» بداند و بی‌درنگ پس از این، انقلاب و انقلابی‌گری را کنار بنهد و از «نهضت» به «نهاد» عبور کند. نظریۀ «نظام انقلابی»، خیال اندر خیال است و هیچ‌گاه میان انقلاب و نظام، هم‌افقی و هم‌نشینی پدید نمی‌آید. باید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را وانهاد. و اقتضای عقل و ضرورت زمانه این است که «آرمان‌خواهیِ انقلابی» را به فراموشی بسپریم و یک «نظام واقع‌بین» را صورت‌بندی کنیم. ایدئولوژی انقلابی، فقط تا هنگامۀ وقوع انقلاب، کارکرد دارد و پس از آن، با سر به دیوار سختِ واقعیّت برمی‌خورد و انقلابی‌ها در اثر این حادثه، درمی‌یابند که منطق انقلابی، فقط به کار ویران‌کردن نظم سیاسی می‌آید و نمی‌توان با منطقی که انقلاب می‌کنند، حکومت کنند. راه «حکومت» از «انقلاب» جداست و نظریۀ نظام انقلابی، خیال‌پردازیِ شبه‌نظری است. به‌این‌ترتیب، باید «سرمایۀ انقلابی» را نیز کنار نهاد و به «سرمایۀ اجتماعی» رو آورد. باید در پی «عادی‌سازی» بود؛ به این معنی که وضع انقلابی، اضطراری و موقتی و نابخردانه است و نباید در آن ماندگار شد، بلکه باید شتابان، به سوی وضع عادی و بهنجار حرکت کرد و رویکرد‌ها و انگیزه‌ها و اندیشه‌های انقلابی را به تاریخ سپرد. باید «نظام» و «اصلاح» را جایگزین «انقلاب» کرد و از انقلاب، یک خاطرۀ تاریخی‌شدۀ استثنایی ساخت. واقعۀ کربلا نیز با همۀ عظمتش، یک استثناست که قابل اقتباس و اخذ نیست. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۲ 🖊مهدی جمشیدی ۱. موضع اخیر محمدجواد ظریف در رسانۀ ملی که در آن، سخن از ضریب‌دهی به غیرشیعیان در امر حاکمیّت به میان آورد، شاهدی دیگری بر رویکرد ساختارشکنانۀ لیبرال‌های مذهبی است. چیزی شبیه همین موضع در دولت پهلوی نیز به وقوع پیوست و قرار شد بر اساس مصوبۀ دولت، زین‌پس هر یک از نمایندگان، به کتاب مقدس خودش قسم بخورد؛ طرحی که در ظاهر، موجّه به نظر می‌رسید، اما امام خمینی، آشکارا و قاطع در برابر آن ایستاد و آن را نقطۀ آغاز «از رسمیّت ‌انداختن مذهبِ رسمی کشور» دانست. در حقیقت نیز، دولت پهلوی، چنین سودایی در سر داشت و می‌خواست با تکثّر دینی در لایۀ سیاسی و حاکمیّتی، اسلام را تحقیر و تضعیف کند و تفوّق و تسلّط را از آن سلب نماید. مخالفت بنیانیِ امام خمینی با این طرح، یکی از ریشه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود. امروز نیز به‌جای «سیاست هویّت»، رهیافت مقابلش که «سیاست تمایز» است، در دستورکار قرار گرفته و لیبرال‌های مذهبی تلاش می‌کنند، وجهِ دینی و شیعیِ جمهوری اسلامی را هرچه بیشتر، کم‌رنگ و رقیق سازند. در واقع، امر دینی در ساحت رسمی، در حال ازدست‌رفتن و خنثی‌شدن است و دیانت، در نقطۀ «بازگشت به حریم خصوصی» قرار گرفته است. سکولاریسم، در چنین فضا و موقعیّتی، جان می‌گیرد و معنا پیدا می‌کند. ۲. در ایران، هیچ‌گاه شکاف دینی و مذهبی، فعّال و مؤثر نبوده و چنین نیست که این رویکردِ لیبرال‌های مذهبی، پاسخی به تضادها و اصطکاک‌های برانگیخته و تشدیدشدۀ دینی و مذهبی باشد، بلکه مسأله این است که توقع و نارضایتی، از سوی لیبرال‌های مذهبی در این لایه‌ها، ایجاد و تقویت می‌شد. جامعۀ ایران، وجهِ غالبِ شیعی داشته و این وجه، طبیعی و خودجوش بوده و از متن یک انتخاب اجتماعیِ وجدانی و ارادی برخاسته است. در دورۀ پس از انقلاب نیز بر اساس همین وضع اجتماعی، حاکمیّت و نیروهای سیاسی آن، صورت‌بندی شد. در طول دهه‌های گذشته نیز اتفاق جدیدی رخ نداده است، جز این‌که لیبرال‌های مذهبی در برهه‌های انتخاباتی و با هدف جذب آرای لایه‌های دینی و مذهبی، «حس محرومیّتِ سیاسی» را در آنها دمیده‌اند و وعده‌های ساختارشکنانه داده‌اند. تعبیر ساختارشکنانه، بدین جهت است که اینان، نظم سیاسیِ کنونی را برنمی‌تابند و می‌خواهند نسبت‌های متفاوت و برون‌گرایانه‌ای در آن به وجود بیاورند. آنچه که لیبرال‌های مذهبی در سر دارند، این است که در بلندمدّت، از «نظم سیاسیِ جمهوری اسلامی» به سوی «نظم سیاسیِ لبنان» حرکت کنند و به بهانۀ تکثّر و تعدّد مذهبی و دینی، حاکمیّت را متناسب با وضع اجتماعیِ خیالیِ خویش، بازصورت‌بندی نمایند. به باور اینان، اگر حزب‌الله در لبنان، یک اقلیّت سیاسی و دینی است، اکنون نظام جمهوری اسلامی نیز در چنین موقعیّتی قرار گرفته است و باید برای جلوگیری از تضادها و اصطکاک‌های مذهبی و دینی، داوطلبانه به سوی قدرت‌دهی به نیروهای مذهبی و دینی دیگر برود. این در حالی است که نه جامعۀ ایران و نه جمهوری اسلامی، هیچ‌یک شباهتی با آنچه که در لبنان می‌گذرد، ندارند و کاربست منطق سیاسیِ لبنان در ایران، تنازل و تقلیل موهوم است. در ایران، اکثریّت مطلق از آنِ شیعیان است و پیروان مذاهب و ادیان دیگر نیز، وضع سیاسی را موجّه می‌دانند و اگر لیبرال‌های مذهبی، «تحریک‌گری سیاسی» را کنار بنهند، ضرورتی برای تغییر عاملیّتی در نظام سیاسی وجود نخواهد داشت. ۳. نظریۀ دولت وحدت ملّی، مبتنی بر پیش‌فرض‌های ناصوابی دربارۀ جامعه و حاکمیّت در ایران است. نخستین خطا این است که جامعۀ ایران، دچار قهر و گسست و شکاف شده است و راه علاج آن نیز این است که دیگری‌ها و اغیار، به حاکمیّت راه یابند. در نظر آنها، ما با یک جامعۀ به‌شدّت متکثّر و ناهمساز و چندپاره و تکه‌تکه روبرو هستیم که دیگر نمی‌توان پیرامون روایت‌های حاکمیّتی و رسمی، آنها را در کنار هم نشانید، بلکه باید قدرت را توزیع و تقسیم کرد و به هر یک از لایه‌ها، نصیب و بهره‌ای از قدرت اعطا نمود. اینان از وحدتِ ازدست‌رفته سخن می‌گویند و راه‌حل‌شان نیز بازآرایی ساختار سیاسی است. این فهم غلط از وضع اجتماعی، «گرۀ اجتماعیِ خیالی» را به «گرۀ سیاسیِ واقعی» تبدیل می‌کند و بی‌ثباتی و عدم‌تمرکز و حس محرومیّتِ فزاینده می‌آفریند. وحدت ملّی، یک سخن غلط‌انداز برای پنهان نگه‌داشتن طرحی است که در آن، تشیع به‌تدریج از «اعتبار» و «تفوّق» تهی می‌شود و در عرض ادیان و مذاهب دیگر می‌نشیند و در نهایت نیز، دین به «متغیّر بی‌منزلت» در سیاستِ نظام جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد. این مرحلۀ پایانی، همان «سکولاریسم» است که اگر طرح اینان به جریان افتد، چه‌بسا در کمتر از یک دهه، تحقّق یابد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حجاب 🔴 حجاب 🔴 حجاب 🎤🎥❤️😭 زینب من مدافع حرم باش... 🔻کانال رسمی حاج امیر عباسی🔻 ✅ @amirabbasi_net
محرم جواب نمی‌دهد به همین علت محرم در دستور کار دشمن است.‌‌... 🖤حسین وقتی به قتلگاه میرفت نگران حجاب زنان اهل حرم بود..... 🖤وقتی کاروان اسرای کربلا را می‌بردند حضرت زینب خطاب به حرامیان گفت سرها را جلو ببرید که چشم نامحرم به ناموس خدا نیفتد 🖤و هدف قیامش را اینگونه بیان کرد: من فقط برای اصلاح در امت جدم به پا خاستم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم 😞اما امروز برخی زنان امت ایشان با سربرهنه و پیراهن دریده در برابر دیدگان هزاران نامحرم به عزای این مرد می‌آیند و عده ای هم بی تفاوت از کنارشان رد می‌شوند...... 😔و همه با هم همصدا در هیات فریاد می‌زنیم:یا لَیتَنا کنّا مَعَک...... ⁉️با روسری افتاده یا با بی تفاوتی ؟ آرزوی کنار حسین بودن را می کنیم؟! 🏴 ✍ 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
♨️شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت در روز عاشورای حسینی در کرج 📌فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت در روز عاشورای حسینی در کرج خبر داد. 📌سردار حمید هداوند اظهار داشت: با عنایت به انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر حضور چند دخترِ بی حجاب در دسته رویِ عزاداریِ روزِ عاشورا و خدشه‌دار شدن احساسات عزاداران حسینی در سراسر کشور؛ پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس استان قرار گرفت. 📌وی با اشاره به تلاش برای شناسایی هویت هنجارشکنان گفت: همه این افراد پس از شناسایی به پلیس استان البرز احضار شده‌اند. وی در پایان گفت: پلیس حرمت شکنی به ساحتِ مقدس ائمه اطهار را بر نمی‌تابد و برابر قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد کرد. ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508