💎 سه تشکر ویژه 💎
1️⃣ از ائمهی جمعهی کشور:
بابت اتخاذ موضع صریح و حمایت قاطعانه از حکم الهی در مسألهی حجاب و تأکیدشان بر مطالبهی امام جامعه در خصوص جدی گرفتن این موضوع
2️⃣ از آقای زارعپور، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات:
بابت حمایتی بیبدیل از سکوها، پیامرسانها وشبکههای اجتماعی داخلی که آرزوی دیرینهی جامعهی متخصصین سایبر در کشور شده بود.
انشاءالله این حمایتها روزافزون باشد و ارتقاء جایگاه قدرت سایبری ایران اسلامی را در طراز اول جهان شاهد باشیم
3️⃣ از آقای جبلی، رئیس محترم سازمان صدا و سیما:
از سویی بابت تغییر رویکرد تدریجی برنامههای رسانهی ملی و شبکههای رادیویی و از سوی دیگر بهعلت پیگیری و واکنش مناسب نسبت به هنجارشکنیهای سایت فیلیمو
❇️ انشاءالله اگر میدان بازتری از سوی رئیسجمهور محترم برای افراد انقلابی نظام فراهم شود، برونداد و نتایج بسیار قویتری را نیز شاهد خواهیم بود.
🔶🔹 نیروهای انقلابی، توان فتح قلههای کلیدی و راهبردی جهان را دارند؛ انشاءالله.
✍️ مهندس شکوهیانراد
#جهاد_تبیین
#گام_دوم_انقلاب
8.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 من سقای بچههای بسیجیام، نابغه جنگ شهيد حسن باقری
@Farsna
لسان قوم؛ ابزار اصلی جهاد تبیین
یک نکته از بیانات امام خامنهای در دیدار با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی👇👇👇
یکی از مهمترین فرازهای بیانات ایشان را در زیر میخوانیم:
ایشان توجه به لسان قوم را در فعالیتهای فرهنگی- تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق میکند همچنانکه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشورهای دیگر با کار فرهنگی-تبلیغی در داخل از جمله در مجموعههای انقلابی تفاوت داشته باشد.
لسان قوم و اهمیت آن در جهاد تبیین
در آیه ۱۴ سوره مبارکه ابراهیم میخوانیم:
وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ ۖ فَیُضِلُّ اللَّهُ مَنْ یَشَاءُ وَیَهْدِی مَنْ یَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ
ما هیچ پیامبری را، جز به زبان قومش، نفرستادیم؛ تا (حقایق را) برای آنها آشکار سازد؛ سپس خدا هر کس را بخواهد (و مستحق بداند) گمراه، و هر کس را بخواهد (و شایسته بداند) هدایت میکند؛ و او توانا و حکیم است.
چند نکته مهم
۱- از تعبیر "لِیُبَیِّنَ لَهُم" که پس از "بلسان قومه" آمده است، میفهمیم، جهاد تبیین از مسیر توجه به زبان قوم برمیگردد. بنابراین اهتمام به ایراد پیام به زبان مخاطب اهمیت دو چندان پیدا میکند.
۲- استثناء بعد از نفی که حکمت رسالت پیامبران را منحصر در استفاده از لسان قوم برای تبیین آیات الهی میداند، قابل توجه و تامل است.
۳- همه مفسران برآنند که اگر چه توجه به لغت و گویش هرقوم مصداق اول توجه به لسان قوم است اما محدود به این مصداق نیست، لسان قوم یعنی توجه به فرهنگ و سنّ و محیط زندگی و شرایط مخاطب و ...
۴- آنچه از بیان اخیر رهبر فرزانه انقلاب برداشت میشود این است که در تبیین و روشنگری برای مخاطبان باید زبان هر گروه به تناسب وضعیت او به کار گرفته شود و مبلغ دینی باید با این زبانها آشنا باشد.
@bayaneenghelabi313
آنچه از بیان اخیر رهبر فرزانه انقلاب برداشت میشود این است که در تبیین و روشنگری برای مخاطبان باید زبان هر گروه به تناسب وضعیت او به کار گرفته شود و مبلغ دینی باید با این زبانها آشنا باشد.
۵- این گروهها عبارتند از:
* گروه آگاه و بصیر
* گروه جاهل و نادان
* گروه غافل و بیتوجه
* گروه معاند و خصومتورز
۶- یک تلنگر و انذار!
بسیاری از ما مبلغان دینی بهخاطر فعالیت در فضای دینی و انقلابی بیشتر با زبان مومنان و انقلابیون تخاطب میکنیم. و با زبان سه گروه دیگر و الزامات و لوازم آن کمتر آشنا هستیم.به راستی شهروندان جاهل و غافل و معاند، در کجای برنامه تبلیغی ما قرار دارند؟ آیا لسان این گروهها منحصر در منبر و خطابه است؟ ادبیات و هنر در تبلیغ دینی و انقلابی و جایگاه مهم رسانه در برقراری ارتباط با مخاطبان تاچه اندازه برای ما اهمیت دارد؟ نقش گفتگوهای دوطرفه و گفتگوهای انتقادی با حُسن استماع ما و تحمل درشتگویی مخاطبانمان چقدر است؟ در این میان و به جهت اهمیت برقراری ارتباط و اولویت جهاد تبیین در بین نوجوانان و جوانان، چقدر دغدغه نسل آینده در ذهن و نقشه و برنامه ما جایگاه دارد؟ آیا ما زبان جوانان را میفهمیم؟ آیا جوانان با سخنان و فعالیتهای ما انس میگیرند؟ راهبردها و راهکارهای مواجهه باچهار گروه مذکور در بیانات امام جامعه چیست؟
باهم بخش دیگر ازبیانات رهبرانقلاب را میخوانیم:
باید کلاس معارف بگذارید؛ معارف متقن با زبان روز، متناسب با فکر دانشجو، متناسب با ادبیات دانشجو بایستی ارائه بدهید؛ اینها کارهای لازم و اجتنابناپذیری است. به لسان قوم حرف زدن، یک مصداقش اینجاست. با زبان دانشجو باید حرف زد. با ادبیاتی که برای دانشجو قابل فهم است، باید حرف زد. ای بسا ادبیاتی است که در یک محیطی کارساز است، کارآمد است، اما در محیط دیگری کارآمد نیست. این درست مثل اختلاف لغت میماند. واقعاً اختلاف در ادبیات، مثل اختلاف در لغت است؛ مثل این است که انسان در یک محیط فارسیزبان بیاید مثلاً گجراتی حرف بزند؛ هیچ کس چیزی نخواهد فهمید. اگر چنانچه انسان با ادبیات محیط جوان و محیط دانشجوئی آشنا نباشد، از این ادبیات استفاده نکند، راه ارتباط فکری بسته خواهد شد و تأثیرگذاری کم خواهد شد. پس به لسان قوم بودن خیلی لازم است. (۲۰تیرماه ۸۹)#
@bayaneenghelabi313
May 11
👆مهمات ویژه برای جهاد تبیین
ببینید
بخوانید
بفهمید
بگویید
بفرستید
دعاکنید
@bayaneenghelabi313
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🔰خدای من با من است
القلم
✅وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ
ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺗﻮ ﺑﺮ ﺑﻠﻨﺪﺍﻱ ﺳﺠﺎﻳﺎﻱ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﻋﻈﻴﻤﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻱ .(٤)
✅فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ
ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ [ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻧﺒﻮّﺕ ] ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﺒﺮ .(٨)
پس تكذيبگران را اطاعت مكن (8).
✅سَنَسِمُهُ عَلىَ الخْرْطُومِ(16)
ما در برابر غرورش به نهايت درجه، خوارش مىسازيم (16).
👇🌟پیام مهم آیات:
1️⃣- در سوره ای که به نام قلم هست و با قلم و گفتگو) ) ن وَ الْقَلَمِ وَ مَا يَسْطُرُونَ( آغاز شده است
وپیامبر خدا با خلق عظیم (وَ إِنَّكَ لَعَلىَ خُلُقٍ عَظِيمٍ)توصیف میشود دستور جهاد کبیر و عدم ازاطاعت از دشمنان داده شده است
2️⃣- اگر در این جهاد کبیر یعنی عدم اطاعت از دشمن موفق شدی من خودم بینی او را به خاک میمالم((سَنَسِمُهُ عَلىَ الخْرْطُومِ))
#رجبعلی_بازیاد
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
https://splus.ir/asatid_enghelabi
🔴 مقایسه رای به وکالت رضا پهلوی با برخی موارد دیگر!
#روشنگری
🌿جهاد امیدبخشی:
@jehadeomid
shab-ashooraii-03.mp3
1.39M
♦️ #گوشکنیم🎧
💠 صدای عشق...
💠 صدای آوینی...
✔️ #ناشرصدایآوینیباشیم
__
#خادم_الشهدا_کمیجان
#جانفدا
#راهیان_نور
🆔@aviny_com
🚀شاید جنگ پایان یافته باشد اما مبارزه هرگز پایان نخواهد یافت.
شهیدگرانقدرسیدمرتضی آوینی🌷
🆔@aviny_com