هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
🔖فیش منبر کوتاه🔖
#حضرت_معصومه سلام الله علیها
#استاد_رفیعی
🔷موضوع : فضایل و مناقب حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام
🔸این بانوی بزرگوار نگین شهر قم بوده و آثار و برکاتش در دنیا و بهویژه در ایران اسلامی و خاصه در این شهر مقدس گسترده است؛
🔸شهر قم در روایات موردتوجه ائمه معصومین بوده که نشاندهنده جایگاه این شهر است.
🔸بر اساس فرموده امام رضا علیهالسلام اهل قم انصار و یاوران اهلبیت(ع) هستند و همچنین امام صادق علیهالسلام میفرمایند شهر قم آشیانه آل محمد(ص) و پناهگاه پیروان و شیعیان است.
🔸البته مضمون این روایات مطلق نیست و دلیل بر این نیست که هر کس در این شهر ساکن باشد خوب است؛ بلکه مضمون روایات کلی بوده و چهبسا عدهای از ساکنان این شهر به خاطر نافرمانی و معاصی هلاک خواهند شد.
🔸بیش از ۷۰۰ عالم ربانی مابین مسجد امام حسن عسکری علیهالسلام و حرم مطهر مدفون هستند که بر اثر گذر زمان و تغییر و تحولات شهری امروزه آثاری از قبور آنها مشخص نیست.
🔸همچنین شخصیتها و علما و مراجعی که در حرم مطهر مدفون میباشند نشاندهنده جایگاه عظیم این شهر میباشد.
🔸مقام یک امامزاده با امام معصوم متفاوت است و احدی با امام معصوم قابلمقایسه نیست، اما عدهای از امامزادگان مانند نگین میدرخشند و امتیازاتی ویژهای در بین دیگر امامزادگان و منسوبین به اهلبیت(ع) دارند که حضرت معصومه، حضرت ابوالفضل، حضرت زینب، حضرت علیاکبر، حضرت عبدالعظیم حسنی، احمد بن موسی علیهم السلام و… نمونه بارزی از مصادیق امامزادگانی هستند که جایگاه ویژهای در نزد اهلبیت(ع) دارند.
🔸همه امامزادگان به خاطر منسوب بودنشان به اهلبیت(ع) قابلاحترامند و ما موظفیم آنها احترام نماییم و به زیارت آنها مشرف شویم، اما ازنظر رتبه و درجه جایگاه عدهای از آنها متفاوت میباشد.
🔸یک سلسله اموری وجود دارد که جایگاه یک امامزاده را بالا میبرد که یکی از آنها مدح ائمه معصومین در وصف آن امامزاده است که در این خصوص حضرت معصومه سلامالله علیها، مدح چهار امام معصوم را دارد.
🔸حضرت معصومه سلامالله علیها، یک امامزاده عادی نیست بلکه جایگاهی ویژه در نزد خداوند و اهلبیت(ع) دارد و از تمام دختران حضرت موسی بن جعفر(ع) مقامش بالاتر است و حتی از میان تمام فرزندان این امام معصوم نیز برتر بوده و جایگاهی ویژه دارد؛
🔸البته جایگاه امام رضا علیهالسلام در قامت یک امام معصوم قابلمقایسه نیست و برتری بانوی کرامت نسبت به فرزندان دیگر حضرت موسی بن جعفر(ع) میباشد.
🔸این بانوی بزرگوار زیارتنامه مأثوره دارد و مخصوص شخص حضرت بوده و از طرف امام معصوم صادرشده است بهشت، پاداش زیارت کننده حضرت میباشد.
🔸از دیگر شاخصهای بانوی کرامت مربوط به مسئله ولایتپذیری میباشد
🔸دیگر ویژگی حضرت که با دیگر امامزادگان متفاوت بوده مربوط به مسئله هجرت حضرت میباشد که این بانوی بزرگوار هم مهاجره الی الله و هم مجاهده فی سبیل الله بودند.
✍دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇
╭┅─────────┅╮
🌺 @fishemenbar
╰┅─────────┅╯
علل سقوط حکومت از دیدگاه امیرالمؤمنین ( ع )
گفتار آن حضرت درباره علل سقوط سیاسی اجتماعی دولت ها چنین است : « یستدل علی ادبار الدول باربع ، تضییع الاصول ، والتمسک بالغرور وتقدیم الاراذل وتاخیر الافاضل » (70)؛ یعنی می توان برای سقوط یک حکومت چنین استدلال کرد که هرگاه چهار چیز در ساختار آن حکومت راه یافت ، سقوط می کند :
1 . اصول اساسی را ضایع نمودن .
2 . به جاه زودگذر دنیا مغرور شدن .
3 . فرومایگان را مقدم داشتن .
4 . فرزانگان را مؤخر قرار دادن .
که البته هر یک از این عوامل چهارگانه ، ناشی از ضعف سیاسی و سوء مدیریت مسؤولین آن حکومت می باشد .
گفتار آن حضرت ( علیه السلام ) درباره علل سقوط اقتصادی اجتماعی چنین است : « یستدل علی الادبار باربع : سوء التدبیر وقبح التبذیر وقلة الاعتبار وکثرة الاعتذار » (71)؛ یعنی می توان با چهار چیز بر زوال دولت استدلال نمود :
1 . سوء تدبیر و ضعف مدیریت .
2 . تبذیر ناروا و هزینه های زیانبار اقتصادی .
3 . از تجارب سودمند عبرت نگرفتن .
4 . به جای جبران عملی گذشته ، مکررا عذرخواهی زبانی نمودن .
البته امور یادشده ، همان گونه که سند سقوط یک حکومت است ، نشانه زوال یک زندگی شخصی نیز می باشد ؛ چه اینکه بخش مهم امور یادشده ، از مدیریت ضعیف و ناروا نشات می گیرد ؛ چه در مسائل سیاسی باشد و چه اقتصادی و اجتماعی .
امید آنکه جوامع اسلامی به اهداف اصیل حکومت الهی آگاه شده ، در تحقق آن جهاد و اجتهاد کنند و با قیام و اقدام خود ، هر گونه عامل تامین کننده را فراهم نمایند و با ایثار نفس و نثار نفیس ، هر گونه مانع را برطرف سازند تا عدل الهی در زمین مستقر گردد .
70 . شرح غرر الحکم ؛ ج 6 ، ص 450 .71 . همان ؛ ج 6 ، ص 449 .
کتاب
ولایت فقیه ، ولایت فقاهت و عدالت فصل ششم ; امام خمینی ( رض ) ؛ ولایت فقیه ، عزت مردم بخش چهارم ; تداوم راه امام خمینی ضرورت حضور و بیداری مردم
ولایت فقیه ، ولایت فقاهت و عدالت
تاریخ انتشار : 1388/9/17 بازدید : 568994 پدیدآورنده : جوادی آملی، عبدالله ناشر : مرکز نشر اسراء محل نشر : قم سال نشر : 1378 تعداد جلد : 1 صفحات : 592 قطع : شمیز زبان : فارسی
ضرورت حضور و بیداری مردم
انقلاب شکوهمند اسلامی ، شهیدانی از روحانیت و مراجع علمی و دانشگاهی ، دانشمندان مشهور و جوانان برومند ، و زنان و مردان محروم و مستضعف ایثارگر ، نثار اسلام کرد . حفظ خون این شهیدان گرانقدر ، مسؤولیت بزرگی است بر عهده ما که این سؤولیت سنگین را امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) در آن نامه ای که جداگانه برای مردم مصر نوشت بیان فرمودند . این نامه ، غیر از آن فرمان معروف است که حضرت به مالک اشتر ( رض ) دادند و در آن ، آداب کشورداری و وظایف والی اسلامی را مقرر داشتند و مالک را به انتخاب وزیران و قضات شایسته و امور دیگری توصیه نمودند . این نامه دوم نیز که آن حضرت به مردم مصر نوشتند ، در نهج البلاغه موجود است .
آن حضرت در این نامه خطاب به مردم مصر فرمودند : ای مردم مصر ! نگویید ما سرپرستی چون مالک و امامی چون علی ( علیه السلام ) داریم ؛ اگر در صحنه حاضر نباشید ، شکست می خورید ؛ به این اکتفا نکنید که رهبری چون علی و نماینده ای علوی چون مالک دارید ؛ ما در حال نبرد و جنگ با باطل هستیم و جامعه ای که در خواب باشد ، دشمن بیدارش او را رها نمی کند : « من نام لم ینم عنه » (72)؛ اگر می خواهید انقلاب اسلامی در مصر مستقر شود و عمرو عاص ها در قلمرو دین طمع نکنند ، بیدار باشید تا دشمن بیدار نتازد . این بیان نورانی ، شعار انقلابی رهبر مسلمین ، حضرت امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) است : « هر آن غافل زید ، غافل خورد تیر » . شیطان ، چه در جهاد اصغر و چه در جهاد اکبر ، از راهی می آید که انسان از او غفلت دارد : « انه یراکم هو وقبیله من حیث ترونهم » (73)؛ یعنی شیطان و ستادش از راهی بر شما می تازند که شما آنان را نمی بینید . بنابراین ، اگر حضرت علی ( علیه السلام ) آن نامه تاریخی را برای رهبر مصر ، مالک اشتر ( رض ) ، مرقوم فرمود ، نامه جداگانه ای نیز برای مردم مصر نوشت که در آن فرمود شما هرگز صحنه را ترک نکنید ؛ زیرا « وان اخا الحرب الا رق ، من نام لم ینم عنه » (74)؛ مرد جنگجو بیدار است و جنگ و جهاد ، با خوابیدن نمی سازد ؛ جامعه جنگ آور ، همواره بیدار است و از همه ابعاد کشور خود باخبر است ؛ چنین جامعه ای ، هم می داند که در داخل چه می گذرد و چه باید بشود ، و هم می داند که از خارج چه می آید که نباید بیاید .
آنگاه حضرت علی ( علیه السلام ) دستوری به سربازان و رزمندگان اسلام می دهد : « لا تذوقوا النوم الا غرارا او مضمضة » (75)؛ همان گونه که در هنگام وضو گرفتن ، آبی را در فضای کام خود می ریزید و آن را مضمضه می کنید و فرو نمی برید ، در حال جنگ نیز خواب را در حد مضمضه به شبکه چشمتان برسانید و نه در حد فرو بردن ؛ زیرا جامعه جنگی ، اهل خواب نیست .
این دستور علوی هم اکنون نیز زنده است ؛ یعنی اگر مسؤولین کشور به وظایف خود وفادار نباشند ، خوابیده اند ؛ اگر امت اسلامی در همه مراسم اجتماعی و سیاسی در صحنه حضور پیدا نکند ، خوابیده است ؛ اگر تلاش اسلام شناسان بر این محور نباشد که معارف بلند و عمیق دین را از چنگال و حجاب وهم و خرافات رها کنند ، خوابیده اند ؛ اگر احکام دانان دین نکوشند تا احکام الهی در جامعه به درستی تبیین و اجرا شود ، خوابیده اند ؛ اگر حکم شناسان دین تلاش نکنند تا کلمات حکیمانه کسی که می گوید : « اعطیت جوامع الکلم » (76)به درستی شناخته و عرضه شود ، خوابیده اند ؛ و اگر جامعه بخوابد ، قطعا بیگانگان بیدار می تازند .
اگر انقلاب اسلامی ایران ، تداوم راه انبیاست که هست و اگر وعده نصر و پیروزی خداوند سبحان برای رسولان خود که فرمود : « کتب الله لاغلبن انا ورسلی » (77)، و نیز فرمود : « ولینصرن الله من ینصره » (78)قطعی است که هست ، ما نیز در تداوم انقلاب اسلامی ، همچون گذشته کوشا خواهیم بود و چشم امید به امدادهای غیبی خواهیم داشت و نصرت و یاری خداوند نصیب ما خواهد شد .
72 . نهج البلاغه ، نامه 62 ، بند 13 .73 . سوره اعراف ، آیه 27 .74 . نهج البلاغه ، نامه 62 ، بند 13 .75 . همان ، نامه 11 ، بند 4 .76 . بحار ؛ ج 8 ، ص 38 ، ح 17 .77 . سوره مجادله ، آیه 21 .78 . سوره حج ، آیه 40 .
توطئه دشمن و لزوم هوشیاری
بیداری مردم ، نگهبان خوبی برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است ؛ چه اینکه خفتگی آنان سبب تهاجم بیگانگان خواهد بود و میزان بیداری هر امت ، مرهون مقدار هوشیاری آنان است و به قدر هوشیاری خود ، در ستیز با مهاجمان ضددین موفق خواهند بود . ضریب ستیز دشمنان دین را قرآن کریم چنین ترسیم می فرماید :
1 . صهیونیست ها و اسرائیلی صفتان ، همواره نقشه شوم تازه طرح می کنند : « لا تزال تطلع علی خائنة منهم » (79).
2 . انگیزه خیانت آنان ، تنها در مسایل سیاسی و نظامی و اقتصادی و ... خلاصه نمی شود ، بلکه می کوشند که اسلام زدایی کنند و مسلمانان را از اسلام خارج سازند : « ولا یزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم ان استطاعوا ... » (80).
3 . هدف صاحبان مکاتب گوناگون الحاد یا شرک یا کفر نسبی ، فقط خارج ساختن مسلمانان از حوزه اسلام نیست ، بلکه داخل ساختن مسلمانان در قلمرو مکتب ضلال خود و تابع ساختن و ذلیل کردن آنان را هدف نهائی خود قرار داده اند : « ولن ترضی عنک الیهود ولاالنصاری حتی تتبع ملتهم » (81).
4 . برای نیل به این هدف شوم ، از جاسوسان و نفودیان مدد می گیرند : « وفیکم سماعون لهم » (82).
اکنون سر توصیه حضرت امام خمینی ( رض ) که همگان را به بیداری و شناخت خطر دشمن و نفوذ آنان در متن جامعه و به ویژه در حوزه و دانشگاه ، و به ضرورت دفاع گسترده در مقابل تهاجم تیغ تبلیغ اغیار دعوت می نمودند ، روشن می شود ؛ چنانکه راز وصیت ایشان به دولتمردان در تهذیب نظام از کارگزاران بزه کار و جذب خدمتگزاران شیفته خدمت و نه تشنه قدرت ، و سپردن کار به دست مدیران پارسا و مدبران وارسته ؛ مخصوصا از خاندان معظم شهیدان ، اسیران ، مفقودان ، ایثارگران ، و توجه خاص به جانبازان آشکار می شود .
امید است امت اسلامی سراسر جهان ، بالاخص ملت سرافراز و متعهد ایران اسلامی که اوصیای راستین این وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی اند ، همه مضامین بلند و آموزنده آن را به دقت عمل نمایند تا روح پرفتوح حضرت امام خمینی ( قدس سره ) در جوار انبیاء ( علیهم السلام ) شاد و از همگان خوشنود باشد .
79 . سوره مائده ، آیه 13 .80 . سوره بقره ، آیه 217 .81 . همان ، آیه 120 .82 . سوره توبه ، آیه 47 .
عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ عليهم السلام عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صلي الله عليه و آله
مَنْ سَعَى لِمَرِيضٍ فِي حَاجَةٍ قَضَاهَا أَوْ لَمْ يَقْضِهَا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْأَنْصَارِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ اللَّهِ فَإِنْ كَانَ الْمَرِيضُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ أَ وَ لَيْسَ ذَاكَ أَعْظَمَ أَجْراً إِذَا سَعَى فِي حَاجَةٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ قَالَ نَعَم
امام صادق عليه السلام از پدران بزرگوارشان ، از پيامبر صلي الله عليه و آله نقل فرمودند:
هر كه از بيمارى ، پرستاري كند و در كارش كوشش كند چه موفق شود و چه نشود؛ از گناهانش بيرون آيد، مانند روزى كه از مادرش متولد شده است.
مردى از انصار عرض كرد يا رسول الله پدر و مادرم قربانت اگر بيمار از خاندانش باشد اجر بيشترى ندارد كه در كار او تلاش كند؟
فرمود : چرا
منبع: وسائل الشيعة، جلد2، صفحه: 427
نی که بگویند که ما این ده تا طرح را اجرا میکنیم... اینها شایسته هستند که به ایشان رأی بدهید.»
در انتخابات هم هر کاندیدایی که طرحِ خوبی دارد، بیاید و طرح خودش را معرفی کند، نه اینکه بخواهد با تخریب رقیبش رأی بیاورد! یا اگر کاری کرده است، گزارش بیاورد و بگوید «من میخواهم این کار را ادامه بدهم» اما حق ندارد از دیگران یک دیو بسازد تا مردم از ترسِ این دیوِ خیالی، بگویند: «با اینکه تو شایسته نیستی، اما بههرحال به تو رأی میدهیم!»
🔷انقلابیگری هم یعنی واقعبینی، انقلابی نبودن یعنی بهصورت احمقانه خیالپرداز بودن. غربزدههایی که همیشه به انقلاب اسلامی خیانت کردهاند، آدمهای خیالپردازی بودند. دشمن هیچگاه صلح شما را تأمین نمیکند. این یک واقعیت است و نیاز به واقعبینی دارد. دشمن با شمشیر مقابلش ایستاده میگوید: «نه! او مرا نمیزند!»
الآن تمام مشکلات کشور ما ناشی از یک خیالپردازی واهی است؛ سالها است مردم را به منافع خیالی مذاکره با غرب دلخوش کردهایم. این همه سال مردم منتظر نشستند تا با توافق برجام مشکلات اقتصادی، معیشتی، آب و نان و کار مردم حل شود!
حالا وقت آن رسیده که تذکرات مکرر مقام معظم رهبری را كه مبتنی بر یک نگاه واقعبینانه به مشکلات کشور است، بازخوانی کنیم.
📕درست همان روزی که برجام امضاء شد و رئیس جمهور ما هم به مقام معظم رهبری پیام تبریک فرستادند و گروه هایی از مردم به رقص و پایکوبی در خیابان ها مشغول شدند، دقیقا در همان ایام حضرت آقا در پاسخ تبریک رئیس جمهور اینگونه نوشتند:
«همانطور که در جلسات متعدّد به آنجناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کردهام، رفع تحریمها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همهجانبه اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد.»(23)
یعنی مذاکره برای رفع تحریمها یکی از ابزارهای خوب برای احقاق حقوق مردم است، اما واقعیتهای جامعه و کشور ما این است که معضلات کنونی با برجام حل شدنی نیست! شما اگر میخواهید معضلات را حل کنید به اقتصاد مقاومتی بپردازید، اما متأسفانه به تذکرات واقعبینانه رهبر انقلاب بيتوجهی شد.
تا ما متدینین و مذهبیها با یک ادبیات واقعبینانه نسبت به راههای تأمین منافع دنیایی مردم با آنها صحبت نکنیم و این دوگانه غلط ارزشی_دنیایی حاکم بر کشور را از بین نبریم، همیشه افراد و گروههایی پیدا خواهند شد که با شعارهای دنیاطلبانه مردم را فریب دهند و اجازه ندهند درست انتخاب کنند.
ما نیاز داریم به اینکه یک «نهضت رفع سوءتفاهم!» راه بیندازیم؛
🔷سردار دلها شهید سلیمانی بهترین الگو و اسوه نهضت رفع سوءتفاهم و ایجاد وحدت در کشور است! مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند:
«شهید سلیمانی، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛ صِرف شجاعت نبود؛ بعضیها شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن این شجاعت را ندارند. بعضیها اهل تدبیرند امّا اهل اقدام و عمل نیستند، دل و جگر کار را ندارند. این شهید عزیزِ ما هم دل و جگر داشت -به دهان خطر میرفت و ابا نداشت؛ نه فقط در این حوادث این روزها، [بلکه] در دوران دفاع مقدّس هم در فرماندهی لشکر ثارالله همین جوری بود؛ خودش و لشکرش- هم با تدبیر بود؛ فکر میکرد، تدبیر میکرد، منطق داشت برای کارهایش. این شجاعت و تدبیرِ توأمان، فقط در میدان نظامی هم نبود، در میدان سیاست هم همین جور بود؛ بنده بارها به دوستانی که در عرصه سیاسی فعّالند این را میگفتم؛ رفتار او را، کارهای او را [میدیدم]. در عرصه سیاست هم، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛ سخنش اثرگذار بود، قانعکننده بود، تأثیرگذار بود».(24)
شاید بشود گفت جزء معدود افرادی بود که همه گروهها و جریانها و تفکرات ایشان را قبول داشتند. یکی از علتهای این مقبولیت همگانی این نگاه ایشان بود:
🔷«جامعه هم مانند خانواده شما است. همانطور که پدر خانواده بچههایش را با همه تفاوتها دور هم جمع کرده و حفظ میکند، توی جامعه هم باید باحجاب و بیحجاب، متدین و غیرمتدین را جذب کرد. اینکه بگوییم من هستم و بچههای حزب اللهی خودم، این که نمیشود حفظ انقلاب!
فقط رابطه حزباللهی با حزباللهی معنا ندارد! آن دختر کمحجاب، آن دختر بدحجاب، دختر من هم هست. دختر جامعه ما است. جامعه، خانواده ما است. اینها مردم ما هستند. بچههای ما هستند.»
📌خب ما چقدر برای این سوء تفاهمها و جمع کردن تمام این جریانها در مساجد و هیئات خود برنامهریزی کردیم؟ چقدر به دنبال رفع سوءتفاهمها برای افراد غیرمتدین، کمحجاب و غیرمذهبی بودیم؟
امروز اگر کسی میخواهد راه این شهید بزرگوار را ادامه بدهد، بهترین کار رفع همین سوءتفاهمها است. راه
شهید سلیمانی، همان راه فاطمه زهرا علیها السلام است. حضرت زهرا یکسره به دنبال این بودند که یک سوءتفاهم بزرگ را از بین ببرند و به مردم بفهمانند: ولایت تأمین کننده منافع شما است!
📕شهید سلیمانی هم در تمام عمر خود به دنبال همین مسئله بود. در یکی از سخنان خودشان با گریه میگفت: «والله، والله، والله یکی از مهمترین شئون عاقبت به خیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله، والله، والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست گرفته است!»
اگر امروز من و شما هم توانستیم با تدبیر و شجاعتی که سردار دلها داشت، مردم را متوجه این واقعیت کنیم که تنها راه تأمین منافع دنیا و حل معضلات جامعه کنونی ما دلسپردگی به ولایت و تحقق فرمایشات عاقلانه و واقعی و حکیمانه ایشان در باب اقتصاد مقاومتی است، آن وقت میتوانیم خوشحال باشیم که راه این شهید بزرگوار را ادامه دادیم.
اگر امروز من و شما توانستیم مردم را متوجه این واقعیت بزرگ کنیم که دلسپردگی به مستکبرین چیزی جز حسرت و پشیمانی و ضربه زدن به منافع دنیایی مردم نخواهد داشت؛ اگر توانستیم چهره واقعی دشمنان انقلاب را در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی به مردم نشان بدهیم، میتوانیم خوشحال باشیم که راه این شهید را که راه حضرت زهرا ÷ بود ادامه دادیم.
چقدر حضرت زهرا ÷ این واقعیتهای تلخ را به مردم گوشزد ميکرد. مردم نميخواستند واقعیتها را ببینند. چشم خودشان را بسته بودند.
فریاد فاطمه÷ برای این بود که آنها واقعیتها را ببینند. حضرت زهرا÷ از ارزش ولایت حرف نزدند؛ از فواید ولایت سخن فرمودند؛ از این واقعیتر مگر ميشود حرف زد؟! اما مردم مدینه تصمیم گرفته بودند چشم خودشان را روی همه واقعیتها ببندند. (25) وقتی مردم چشم خودشان را بستند، دشمنان جرئت پیدا کردند جلوی چشم انصار و یاران پیامبر در شهر مدینه خانه فاطمه ÷ را آتش بزنند.
🔗
1. سوره زمر، آیه 15
2. سوره فتح، آیه 29
3. سوره اعراف، آیه 96
4. سوره زمر، آیه 51
5. سوره هود، آیه 28
6. الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج 1، ص 108، احتجاج فاطمة الزهراء علیها السلام على القوم لما منعوها فدك و قولها لهم عند الوفاة بالإمامة.
7. کور، کر و لال هستند؛ «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ». بقره، آيه 18
8. سوره بقره، آيه 171
9. راغب اصفهانی، المفردات فی غریب القرآن، ص 433: «الکفر فی اللغة ستر الشئ و وصف اللیل بالکافر لستره الاشخاص، والزراعة لستره البذر فی الارض ... و کفران النعمة لسترها بترک اداء شکرها، واعظم الکفر جحود الوحدانیة او الشریعة او النبوه...»
10. بقره، آيه 130
11. خبرگزاری مشرق:
https://www.mashreghnews.ir/news/152545
12. سوره اعراف، آيه 179
13. معاني الأخبار، ج 1، ص 350
14. نهجالبلاغه، خطبه 1
15. سوره روم، آيه 30
16. مصاحبه خواندنی رجانیوز با خواهر شهید دیالمه به مناسبت هفتم تیر:
http://www.rajanews.com/news/113560
17. غررالحکم، 7595
18. منلایحضرهالفقیه،ج 4، ص 397
19. سوره هود، آیه 28
20. الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج 1، ص 108، احتجاج فاطمة الزهراء علیها السلام على القوم لما منعوها فدك و قولها لهم عند الوفاة بالإمامة.
21. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاههای استان کرمان، 19/2/84
22. سوره نجم، آيه 28
23. نامه رهبر انقلاب به رئیسجمهور درباره الزامات اجرای برجام. 29/7/1394
24. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم. 18/10/98
25. «مَعَاشِرَ الْمُسْلِمِينَ الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِيلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِيَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِيحِ الْخَاسِرِ أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى قُلُوبٍ أَقْفالُها؟ كَلَّا بَلْ رَانَ عَلَى قُلُوبِكُمْ مَا أَسَأْتُمْ مِنْ أَعْمَالِكُمْ- فَأَخَذَ بِسَمْعِكُمْ وَ أَبْصَارِكُم.» الاحتجاج، ج 1، ص 106
🔶ما نیاز داریم به اینکه یک «نهضت رفع سوءتفاهم!» راه بیندازیم؛ چون این سوءتفاهم در دایره بسیار گستردهای پیش آمده است و با پاسخ دادن به چند شبهه و جواب دادن به چند سؤال، برطرف نخواهد شد. در جریان نهضتِ رفع سوءتفاهم، هر اختلافی که پیش آمد اولاً، باید بگوییم «ممکن است سوءتفاهم شده باشد! شاید دعوای عنب و انگور است؛ هر دوی شما دارید درباره انگور صحبت میکنید اما لفظتان با هم فرق میکند!»
ایراد ما این است که درست حرف نمیزنیم و دین را درست معرفی نمیکنیم. نهضت رفع سوءتفاهم برای این است که ما اکثر کسانی را که از دین و خط خدا و اسلام ناب فاصله گرفتهاند، به این مرام جذب کنیم.
اگر ما ميتوانستیم در خانه، مدرسه، مساجد گفتمان سازی کنیم که دینداری یعنی واقعبینی، بساط بسیاری از دعواهای و منازعات سیاسی جمع ميشد. چون امکان فریب نبود و دوقطبیهای کاذب ایجاد نمیشد.
تا وقتی ادبیات دینی و انقلابیِ ما سوءتفاهمبرانگیز باشد و قابلیت سوءاستفاده را داشته باشد و تا وقتی نتوانیم دین را اینطور معرفی کنیم که «دین چیزی غیر از واقعنمایی و واقعگرایی نیست» این دعوای اصلاحطلب-اصولگرا وجود خواهد داشت.
📕یک آقایی اول انقلاب، کتابی نوشت به نام «دانش و ارزش» و این تئوری خودش را تقویت کرد و سرایت داد به عرصه سیاست و گفت: «اینها ارزشی هستند، ما دانشی هستیم...» یک حلقهای درست کرد و آن حلقه آمدند جریان اصلاحطلب اصولگرا درست کردند و دو ادبیات-بهدروغ- در جامعه ما رواج پیدا کرد. اصلاً کلمه ارزشها را از کجا آوردی؟! دین فقط به واقعیتها دعوت میکند.
📌خب چرا ما مذهبیها به جای اینکه مردم را با ادبیات واقعبینانه به دین دعوت کنیم، با یک ادبیات ارزشی دعوت میکنیم؟ مگر حضرت زهرا علیها السلام با ادبیات و نگاه واقعبینانه به منافع دنیایی مردم، از ولایت دفاع نميکرد؟ حضرت ميفرمود: شما خلافت را از کسی گرفتيد که آگاه به امور و منافع دنیایی شما بود! پس دنیای خود را تباه خواهید کرد.
📕از سال 84 حضرت آقا تلاش کردند خط بطلانی بر این دوگانه بیمعنی و مضحک بزنند و جامعه را آگاه سازند:
«بنده دعوای اصلاحطلب و ا اصولگرا را هم قبول ندارم. این تقسیمبندی را غلط میدانم. نقطه مقابل اصولگرا، اصلاحطلب نیست؛ نقطه مقابل اصلاحطلب، اصولگرا نیست. نقطه مقابل اصولگرا، آدم بیاصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است. یک روز منافع او با فضای عمومی ایجاب میکند که بهشدت ضد سرمایهگذاری و سرمایهداری حرکت کند. یک روز هم منافعش یا فضا ایجاب میکند که طرفدار سرسخت سرمایهداری شود؛ حتی به شکل وابسته و نابابش! نقطه مقابل اصلاحطلبی، افساد است. بنده معتقد به اصولگرای اصلاحطلبم؛ اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روشها بهصورت روز به روز و نو به نو ... ما باید روشها را اصلاح کنیم. در روشها اشتباه و نقص وجود دارد. گاهی به مرحلهای میرسیم که امروز دیگر جواب نمیدهد؛ باید مرحله دیگری را شروع کنیم. حفظ اصول و اصلاح روشها، معنای اصلاحطلبی است». (21)
🔷دوقطبیِ حقیقی در کشور ما این است: خیالپردازان و واقعبینان.
♦️خیالپردازان گفتند برجام تنها راه حل تمام مشکلات کشور ما است. ما برای حل مشکلات مردم تنها یک راه داریم، آن هم مذاکره و برجام است،
♦️اما واقع بینان میگفتند مذاکره یکی از ابزارهای مبارزه با دشمن است. ما که نباید تمام مملکت را صرف یک مذاکره بکنیم! همه دعوا سرِ این است، دعوا سر چیز دیگر نیست. همهجا همین است، همهجا دعوا سر واقعبینی و خیالپردازی است. این را هم اساساً دوقطبی نمیشود گفت.
💠 قرآن کریم هم فرمود: «وَ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ» (22)؛ با اينكه هيچ دليلى علمى بر گفته خود ندارند و جز خيال و گمان دنبال نمىكنند، در حالى كه خيال و گمان هيچ دردى را دوا ننموده، اینها از گمان پیروی میکنند؛ از علم پیروی نمیکنند! هرکسی از گمان پیروی کند، او کمکم خودش موجب حذف خودش میشود و نیازی به دوقطبی سازی نیست.
دوقطبیسازی کاذب -بهویژه سر این جناحکشیهای غیرواقعبینانه- و تقویت آن در جامعه کار خبیثانهای است؛ کارِ خبیثانهای که جز با فریاد زدن و نهی از منکر کردن، نمیشود درستش کرد. منتها اکثر کسانی که در کشور باید بیایند به دادِ این فضا برسند و فضا را اصلاح کنند و توانمند هستند که در این فضا حرکت کنند، گویا در حال غفلت به سر میبرند؛ انگار درکی از اولویتهای منکر و معروف در جامعه ندارند. «نهضت رفع سوء تفاهم» در حال حاضر بزرگ ترین امربه معروف و نهی از منکر است!
شما میتوانید ده تا یا بیستتا طرحِ خوب و مفید برای جامعه معرفی کنید و بدون توجه به اصلاحطلب یا اصولگرا بودنِ افراد، بگویید: «هرکس یا کسا
هدایت شده از رسانه سخنرانی ایران صدا
4_6025969782078046739.mp3
8.75M
🔖منبر کامل 🔖
#استاد_رفیعی
💠خانواده فاطمی💠
📌روابط و رفتارهای #حضرت_فاطمه زهرا سلام الله در خانواده
#فاطمیه
🕌 بیت آیت الله العظمی بروجردی. قم
🔻دانلود متن ۵ جلسه سخنرانی با موضوع خانواده فاطمی (غیر از بیانات استاد رفیعی) بصورت فیش منبر 👇👇
https://eitaa.com/fishemenbar/9142
👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇
👌رسانه دینی 👇💯
╭┅─────────┅╮
🌺 @mediamenbar
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از موسسه منبر آسمانی کارخانه تولید محتوای مذهبی
نمونه جلسه اول کتاب اخلاص فاطمی 99.pdf
1.07M
🌸#نمونه_جلسه_اول_کتاب_اخلاص_فاطمی ۹۹
🛑 رمز موفقیت فاطمه س 🛑
اهمیت و جایگاه اخلاص
✅ ایام شهادت حضرت زهرا س ۹۹
✅ با #نشر_مطالب، اهلبیت ع را یاری کنیم.
✅ منبر: ۲۵۲
۹۹/۱۰/۶
http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
هدایت شده از رسانه سخنرانی ایران صدا
4_6024023625022046714.mp3
8.16M
🔖منبر کامل 🔖
#استاد_رفیعی
💠شیوه ها و روشهای دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت و امامت 💠
📌پنج شیوه #حضرت_فاطمه زهرا سلام الله علیها در دفاع از ولایت و امامت
◀️ جلسه دوم
#فاطمیه
🕌 بیت آیت الله العظمی بروجردی. قم
👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇
👌رسانه دینی 👇💯
╭┅─────────┅╮
🌺 @mediamenbar
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از رسانه سخنرانی ایران صدا
4_6021771825208361540.mp3
9.29M
🔖منبر کامل 🔖
#استاد_رفیعی
💠شیوه ها و روشهای دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت و امامت 💠
📌پنج شیوه #حضرت_فاطمه زهرا سلام الله علیها در دفاع از ولایت و امامت
◀️ جلسه اول
#فاطمیه
🕌 بیت آیت الله العظمی بروجردی. قم
👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇
👌رسانه دینی 👇💯
╭┅─────────┅╮
🌺 @mediamenbar
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از رسانه سخنرانی ایران صدا
rafie 98-02-19 tafsir sureh anbiya (doshman shenasi) 03 RA.mp3
13.17M
#منبر_کامل
🔖جلسه سوم 🔖
#استاد_رفیعی
🔸موضوع : تفسیر سوره انبیاء (دشمن شناسی)
🔖 19 اردیبهشت ۹۸ حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
#ماه_رمضان
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇
👌رسانه دینی 👇💯
╭┅─────────┅╮
🌺 @mediamenbar
╰┅─────────┅╯
امام صادق (ع) فرمودند:وقتي اين آيه نازل شد.
"والذين اذا فعلوا فاحشه او ظلموا انفسهم ذكروا الله فاستغفروا
الذنوبهم و من يغفر الذنوب الا الله"
نيكوكاران كساني هستند كه هر گاه كار ناشايسته اي انجام
دهند يا ظلمي به نفس خويش كنند خدا را به ياد اورند و از گناهان
خود به درگاه خداوند توبه مي كنند و مي دانند جز خدا هيچ كس
نمي گويند گناهان خلق را بيامرزد.
"شيطان"بالاي كوهي در مكه رفت كه ان كوه "ثور" مي نامند.
(همان كوهي كه پيامبر اسلام هنگام هجرت سه شبانه روز در ان مخفي بود)
و با صداي بلند فرزندان خود را صدا كرد.وقتي فرياد او بلند شد همه ان ها
دورش جمع شدند و گفتند:اي بزرگ ما براي چه ناراحتي و به چه جهت ما را
صدا زدي؟
جواب داد:اين ايه توبه براي بخشش گناهان مردم مجرم بر پيامبر اسلام نازل
شده است حال چه بايد كردكه مردم را روانه جهنم كنيم؟
يكي از انها گفت:من به واسطه شراب و قمار انان را روانه جهنم مي كنم.
گفت:خير تو اهل ان نيستي و مردم بعد از خوردن شراب و قمار باز توبه مي كنند.
ديگري بلند شدو گفت:مردم را تشويق به زنا مي كنم و به اين سبب انان را جهنمي
مي نمايم."شيطان"گفت: تو هم اهلش نيستي زيرا مردم بعد از مرتكب شدن به زنا باز
توبه مي كنند و بهشتي مي شوند.
بعد از ان"وسواس الخناس"بلند شد و گفت:من اهل ان هستم.گفت :با چه وسيله؟
جواب داد: به وسيله وعده من فرزندان ادم را وعده مي دهم تا ان ها را به خطا و گناه
وادار كنم.
وقتي انها به گناه افتادند تو به كردن را از ياد ان ها مي برم و نمي گذارم"شيطان"
او را بغل كرد پيشاني او را بوسيد و گفت: توسزاوار چنين كاري هستي و او را موكول
بر اولاد نمود تا روز قيامت.
پیامبر اکرم(ص) فرمود:وقتی که "شیطان"از طرف خداوند
طرد و رانده شد و از اسمان به زمین فرستاده شد.به خدا
عرض کرد:خدایا مرا به زمین فرستادی مرا از خود راندی پس
خانه ای برای من قرار بده خدا فرمود:حمام خانه ات باشد
گفت محلی برای نشستن من قرار بده خداوند فرمود:بازار و سر
گذرگاها وچا راهها
گفت:غذای برایم قرار بده خداوند فرمود:انچه اسم خدا بر ان برده
نشده کنایه از:"بسم الله الرحمن الرحیم"را نگفتن.
گفت: نوشیدنی برایم قرار بده خداوند فرمود:هر مایعی که مست
کننده باشد. کنایه از:" شراب"
گفت:موذنی برایم قرار بده خداوند فرمود:الات موسیقی گفت:چه
بخوانم؟ خداوند فرمود: شعر
گفت: کتابی برایم قرار بده خداوند فرمود: دروغ
گفت :وسیله صیدی برایم مقرر کن خداوند فرمود:زنان
مفضل بن بشیر می گویند:
همراه قافله به سفر حج می رفتیم.در بین راه به قبیله ای از
اعراب چادر نشین رسیدیم.ضمن بحث و گفتگو درباره ان قبیله
شخصی گفت: در میان این قبیله زنی است که در زیبای و جمال
نظیر ندارد ودر معالجه و درمان مار گزیدگی تخصص و مهارتی عجیب
دارد. ما به فکر افتادیم که ان زن را از نزدیک ببینیم.برای دیدن ان زن زیبا
بهانه ای جز به عنوان "معالجه مار گزیدگی"وجود نداشت.جوانی از همراهان
ما که از شنیدن اوصاف ان زن فریفته ی جمال وی شده بود تکه چوبی از روی
زمین برداشت و پای خود رابا ان چوب به اندازه خراشید که خون الود شد پس
به عنوان درمان زخم مار به خانه ی ان زن رفتیم و اور ا از زیبای مانند خورشید
درخشان دیدیم. ان جوان خراش پای خود را نشان داد و گفت: این اثر ماری است
که ساعتی پیش مرا گزیده است و اینک میخواهم انرا مداوا کنی. زن زیبا روی
نگاهی به خراش پای جوان انداخت و پس از معاینه گفت: این زخم مار نیست
ولی از چیزی که الوده به ادرار مار بوده خراش برداشته و این الودگی بدن را
مسموم کرده و علاج پذیر نیست و من اینطور تشخیص میدهم که تا چند
ساعت دیگر خواهی مرد. جوان هوسران که از دیدن روی طبیب ماهروی خود
را باخته و همه چیز را فراموش کرده بود ناگهان به خود امد و تازه متوجه شد
که در راه یک فکر شیطانی چگونه جان خویش را در معرض خطر مرگ قرار داده
است اما دیگر کار از کار گذشته بود.سرانجام وقتی افتاب به میان اسمان رسید
جوان باهوس بر اثر مسمومیتی که از ناحیه ان چوب الوده پیدا کرده بود دیده از
جهان فرو بست و قربان نگاه هوس الود به یک زن نا محرم شد
خداوند در آیه ۱۷ سوره مبارکه اعراف می فرمایند: «ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمَ». آنگاه از جلو رو و پشت سر و از طرف راست و چپ به آنان می تازم و بیشتر آنها را سپاسگزار نمی یابی.
شیطان قسم خورده است که از چهار طرف (روبرو، پشت سر، چپ و راست) به انسان حمله کند، اما چرا خداوند نمی فرماید شیطان شما را محاصره میکند؟ چهار جهت را بیان میفرماید؟
امام باقر (علیهالسلام) میفرمایند: هر کدام از این جهات معنایی دارد: شیطان از مقابل آخرت را به فراموشی می سپارد. از پشت سر، ثروت اندوزی و بخل را بین مردم گسترش می دهد. از سمت راست، شبهه در دین ایجاد می کند و از سمت چپ، شهوات و منکرات را به انسان غالب می کند.
وسوسة شیطان و راهکارهای مقابله با آن در قرآن
https://rjqk.atu.ac.ir/article_1856.html
وجود مقدّس حضرت صادق القول و الفعل، امام جعفر صادق(ع) - که سه روز دیگر شهادتشان است - فرمودند: «قَالَ إِبْلِیسُ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَیْهِ لِجُنُودِهِ إِذَا اسْتَمْکَنْتُ مِنِ ابْنِ آدَمَ فِی ثَلَاثٍ لَمْ أُبَالِ مَا عَمِلَ فَإِنَّهُ غَیْرُ مَقْبُولٍ مِنْهُ». ابلیس لعنت الله میگوید: من سه کار انجام میدهم که اگر او بعد از آن، اعمال زیادی هم انجام دهد، تا دلش میخواهد نماز بخواند و عبادت کند، بلند شود نماز شب بخواند، مسجد و هیئت برود و ...، دیگر برای من مهم نیست. چون میدانم که اعمالش، مقبول نیست.
حال، آن سه عمل چیست؟
۱. «إِذَا اسْتَکْثَرَ عَمَلَهُ»، او را به کثرت عمل گرفتار میکنم.
۲. «وَ نَسِیَ ذَنْبَهُ»، کاری میکنم که گناهش را فراموش کند.
۳. «وَ دَخَلَهُ الْعُجْبُ»، او را داخل در عُجب میکنم.
دانلود مجموعه سخنرانی استاد پناهیان با موضوع شیطان » جنبش سایبری 313 l ظهور , آخرالزمان , مهدویت , جنگ نرم , امام زمان (عج)
http://www.jc313.ir/32807-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86.html
سخنرانی استاد رفیعی با عنوان ابزار گمراهی شیطان در کربلا | پژوهه تبلیغ پورتال جامع محتوای تبلیغ دینی
http://rcb.ir/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7__a-1912.aspx
سخنرانی استاد فرحزاد با عنوان دام های شیطان و نصرت الهی | پژوهه تبلیغ پورتال جامع محتوای تبلیغ دینی
http://rcb.ir/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%86%D8%B5%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C__a-2201.aspx
سخنرانی استاد رفیعی با عنوان پیروی از شیطان؛ از عوامل رویارویی با امام حسین علیه السلام | پژوهه تبلیغ پورتال جامع محتوای تبلیغ دینی
http://rcb.ir/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86%D8%9B-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85__a-1911.aspx