eitaa logo
منبرطلاب
20.1هزار دنبال‌کننده
214 عکس
67 ویدیو
65 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #منبر در فضای #مجازی #ویژه_طلاب_و_مبلغین اخبار استخدامی ادمین @talabe_admin کانال شخصی است کانون تبلیغاتی پربازده منبر http://eitaa.com/joinchat/1201668109Cc875229ef3
مشاهده در ایتا
دانلود
اعتنا به نظرات مردم.pdf
237.6K
✅ انتخاب علوی 🔸🔶اعتنا به نظرات مردم🔶🔸 👈 پنجمین در راستای تبیین ویژگی های مسئولین حکومت اسلامی 📜با محوریت نامه ۵۳ نهج البلاغه http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
📝یادداشت اختصاصی برای طلاب و مبلغین 📍 مردم را به این شاخصه ها حساس کنیم👇 ⭕ رهبر انقلاب فرمودند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد. در این آشفته بازار اتحاد و اختلاف که تمام توجه رسانه‌ها از اولین ساعات شروع تبلیغات انتخاباتی به مباحث لیست‌ها معطوف است، وظیفه‌ی طلاب و مبلغین چیست؟ رسالت اصلی طلبگی را رها نکنیم. طبقه‌ی سیاسی، طلبه‌ی جناحی نیست. به نظر می‌رسد که تشویق مردم به رأی دادن به جعبه سیاه‌های لیست‌نما مخالف هدف انتخابات است. اصل انتخابات برای دخالت دادن فهم مردم و اراده‌ی مردم در امور کشور است. اما اینکه بیاییم بگوییم ما یک جمعی تشکیل میدهیم و به جای مردم یک لیست سی نفره می‌دهیم. کسی هم اگر مخالفت کرد برچسب بی تقوایی میزنیم و محکومش می‌کنیم. این شیوه آیا انتخابات عمومی است؟ انتخاب مردم است یا انتخاب یک عده خاص؟ انتخابات جلوه‌ی سلایق مختلف مردم است. و باید این جلوه برای انتخابات حفظ شود. روحانیون وظیفه دارند مردم را تشویق کنند به انتخاب بهترین اشخاص. ابتدا باید هر کس تلاش خودش را انجام دهد جهت شناخت. در مرحله بعد اگر نتوانست به افراد مورد اعتماد خودش مراجعه کند و از آنها بپرسد. اما باز هم بر اساس ملاک ها. باید مراقب بود که جریانات سیاسی و لیست‌های منتشره از طرف آنها بر اساس ملاک باشد نه بر اساس سهم بندی و قبیله گرایی. 🔻دوباره بخوانیم ویژگی‌های یک انتخاب بهتر (اصلح) را 1⃣. مؤمن 2⃣. انقلابی 3⃣. شجاع 4⃣. دارای روحیه جهادی 5⃣. کارآمد 6⃣. طرفدار عدالت http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
🔻پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله 🔰 یا علی، اوُصیک بِوَصیةٍ فَاحفَظها فَلا تَزالُ بِخَیرٍ ما حَفِظتَ وَصِیتی. یا عَلِی مَن کظَمَ غَیظاً وَهُوَ یقدِرُ عَلی امضائِهِ أعقَبَهُ اللّهُ یومَ القِیامَةِ أمناً وَایماناً یجِدُ طَعمَهُ. 🔰ای علی، سفارشی به تو می کنم و آن را حفظ کن، زیرا اگر این سفارشم را حفظ کنی پیوسته در خیر و نیکی هستی. ای علی، کسی که خشمش را که بتواند آن را انجام دهد فرو ببرد، خداوند در روز قیامت امنیت و ایمانی به او می دهد که مزّه اش را می چشد. [بحارالانوار، ج 74، ص 46] http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
منبرطلاب
#فروبردن_خشم #حدیث_پیامبر_اعظم 🔻پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله 🔰 یا علی، اوُصیک بِوَصیةٍ فَاحفَظ
فروبردن خشم در این بخش از وصیت، پیامبر صلی الله علیه و آله یک سفارش می کند و آن این است که هر کس در حال توانایی بر اعمال خشم، آن را فرو برد خداوند در دنیا نعمتی و در آخرت نعمتی به او می دهد. نعمت آخرت امنیت و نعمت دنیا ایمانی است که مزّه آن را می چشد. «کظم» در اصل به معنی محکم بستن سر مشک است. گویی وقتی انسان خشمگین می شود خشم از درون وجودش به بیرون فوران می کند. در اینجا به نکاتی باید توجّه کرد: 1⃣. خشم و غضب یکی از عوامل مهمّ ایجاد گناه است. گناهانی که انسان هنگام خشم مرتکب می شود فراوان است، از جمله توهین و آزار مؤمن، آلودگی زبان به انواع گناهان است. همچنین گاه انسان به گناهانی دست می زند که نمی توان آن را کنترل کرد، یا از سر خشم کاری می کند که در تمام مدّت عمرش نمی تواند آن را جبران کند. ازاین رو بیشتر تصمیماتی که در حال عصبانیت گرفته می شود پشیمانی به همراه دارد. پس باید انسان به خودش توصیه کند که بعداً تصمیم می گیرم، زیرا در آن حالت فکر انسان معتدل نیست و درست کار نمی کند و قدرت تشخیص مصالح و مفاسد را ندارد. ازاین رو بزرگان گفته اند در حال عصبانیت و خشم نه تصمیم، نه دستور و نه تنبیه. به عبارت دیگر در چنین حالی هیچ عمل مهمّی انجام ندهید و فقط خود را کنترل کنید. البتّه کنترل کردن خود در حال عصبانیت کار دشواری است و از جمله چیزهایی که در کنترل این کار مؤثّر است ایجاد عوامل انصراف است. فی المثل از آن محل دور شود، یا اگر در منزل عصبانی شده است بیرون برود. حتّی گفته اند اگر انسان ایستاده است بنشیند، یا نشسته است برخیزد و یا کمی آب بیاشامد. خلاصه در هر صورت تغییر حالت بدهد، حتّی اگر تغییر مختصری در حال خودش بدهد مؤثّر است. مثلًا به صورتش آب بزند یا سوره ای از قرآن تلاوت کند تا وضع و مسیر را تغییر دهد. برخی اوقات انسان به اندازه ای خشمگین می شود که برای فرو نشاندن آن چاره ای جز مشت کوبیدن به دیوار ندارد تا عقده هایش خالی شود و در نتیجه غضبش فرو بنشیند. خشم شعله ای از آتش های شیطان و مهم ترین ابزار ابلیس است. باید توجّه داشت که خشم انسان را از حال طبیعی خارج می کند. کسانی را دیده ایم که در حالت عادی انسان های خوب و طبیعی اند، ولی هنگام عصبانیت همه چیز را به سوی مقابل پرتاب می کنند، چون در آن حالت عوارض بسیاری در انسان دیده می شود و مشکل این است که انسان در آن حالت عذر شرعی ندارد که بگوید در حال خشم بودم، زیرا بیشتر قتل هایی که رخ داده در حال عصبانیت بوده است، برای اینکه هیچ کس در حال خونسردی کارد برنمی دارد تا سر کسی را ببُرد. 2⃣. «خشم» از خطرناک ترین ابزارهای شیطان برای گناه کردن است. البتّه خشم از موهبت های الهی است که به نادرست از آن استفاده می شود، زیرا «خشم» عبارت است از بسیج تمام نیروهای بدن برای مقابله با مشکل. به عبارت دیگر، خداوند خشم را در انسان آفریده تا بتواند در مقابل تهاجمات از خود دفاع کند، زیرا اگر در این حالت خونسرد باشد و نیروهای بدنش بسیج نشود نمی تواند از خودش دفاع کند. برخی می گویند: انسان در حال عادی حدود یک دهم نیروهایش آماده است، ولی در حال عصبانیت قدرتش ده برابر می شود. یعنی تمام نیروهایش بسیج می شوند، لذا می بینیم که برخی در حالت عادی ضعیف به نظر می رسند ولی در حال خشم و عصبانیت پنج نفر هم از عهده آنها برنمی آید و نمی توانند او را نگاه دارند چرا که همه قدرت او بسیج گشده است. در نتیجه این چیزی را که خداوند در انسان آفریده از نعمت های اوست ولی باید در جای خودش مصرف شود. به تعبیری دیگر، 🔸خشم بر دو قسم است: خشم مذموم، خشم ممدوح و واجب. انسان باید در مقابل عاصیان و گناهکاران غیرت شرعی داشته باشد و نباید نسبت به آنها بی توجّه بود. آن روایت معروف که خداوند عدّه ای از ملائکه را برای عذاب قومی فرستاد، ولی آنها مأموریت خویش را انجام نداده برگشتند و عرض کردند: بارالها، در میان این قوم مردی عابد در دل شب بیدار بود و عبادت می کرد و نخواستیم آنها را نابود کنیم، به آنها وحی شد که دوباره برگردید و آن آبادی را ویران کنید و آن مرد را هم نابود کنید و بعد در روایت علّت چنین ذکر شده که همین پیرمرد عابد که در نیمه های شب عبادت می کند، حتّی یک بار در برابر گناه خشمگین نشده و به رگ غیرتش برنخورده است. بنابراین انسان در جایی که باید امر به معروف و نهی از منکر کند و خشمگین شود باید به وظیفه اش بپردازد و در برابر گناه از پای ننشیند و چنین خشمی ممدوح و واجب است و از نظر اسلام انسان بی توجّه به این امور ارزشی ندارد. البتّه خشم نابجا ناپسند است. 🔻 ادامه👇👇👇
3⃣. طبق این روایت، خداوند برای فروبرندگان خشم (الکاظِمِینَ الغَیظ) دو پاداش در نظر گرفته است: الف) امنیت در روز قیامت. اگر خداوند در روز قیامت که به «یوم الحسرة»، «یوم البروز»، «یوم الخوف»، «یوم الوحشة الاکبر» و «یوم الفزع» معروف است، به انسان امنیت بدهد بالاترین نعمت و موهبت است، زیرا اگر انسان تمام دنیا را داشته باشد ولی آرامش خاطر نداشته باشد گویی هیچ چیز ندارد. ب) ایمان. اگرچه ظاهرش متعلّق به این دنیاست، زیرا درباره برخی گناهان حدیث داریم که اگر انسان آنها را ترک کند خداوند به او ایمانی می دهد که در ذائقه اش نمایان می شود. یعنی این ایمان به صورت اعتقادی خشک نیست، بلکه چون شیرینی در ذائقه می ماند و آن را احساس می کند این را به هر کس نمی دهند، به کسانی می دهند که در مقابل نفس ایستادگی و مقاومت کرده اند. مثلًا در کتاب وسایل الشیعه در باب مقدّمه نگاه در روایتی آمده است که «چنانچه کسی چشمش به زن زیبای نامحرم بیفتد و فوراً چشمش را برگیرد، خداوند به او ایمانی می دهد که مزّه آن را می چشد». 🔻 خشم در روایات اسلامی 🔰 امام صادق علیه السلام از رسول اکرم صلی الله علیه و آله روایت کرده است که حضرت فرمود: «ألغَضَبُ یفسِدُ الایمانَ کما یفسِدُ الخَلُّ العَسَلَ؛ خشم، ایمان انسان را فاسد می کند چنانکه سرکه عسل را فاسد می سازد». [📚بحارالانوار، ج 73، ص 267.] 🔸 از امیر مؤمنان علی علیه السلام نقل شده است که فرمود: «ایاک وَالغَضَبَ فَأوَّلُهُ جُنونٌ وَآخِرُهُ نَدَمٌ؛ از خشم بپرهیزید که آغازش جنون و پایانش پشیمانی است». 🔸در حدیثی پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «لَیسَ الشَّدیدُ بَالصّرعَةِ إنَّما الشَّدیدُ الَّذی یملِک نَفسَهُ عِندَ الغَضَبِ؛ نیرومند و قهرمان کسی نیست که در کشتی رقیب خود را بر زمین زند، بلکه نیرومند کسی است که هنگام خشم مالک نفس خود باشد». [مجموعه ورّام، ج 1، ص 122.] 🔸 امیرمؤمنان علی علیه السلام فرمود: «ألغَضَبُ نارٌ مُوقَدَةٌ مَن کظَمَهُ أطفَأَها وَمَن أطلَقَهُ کانَ أوَّلَ مُحتَرَقٍ بِها؛ غضب آتشی است مشتعل، کسی که خشم خود را فرو نشاند آن آتش را خاموش کرده است و آن که غضب را به حال خودش آزاد گذارد خود اوّل کسی است که در شعله های آن خواهد سوخت». [📚 عيون الحكم والمواعظ، ص 22.] 🔸 امام صادق علیه السلام فرمود: «ألغَضَبُ مِفتاحُ کلّ شَرّ؛ خشم، کلید تمام بدی ها و شرور است». [📚غررالحكم، ص 49.] 🔸 حضرت علی علیه السلام در روایتی فرمود: «شِدَّةُ الغَضَبِ تُغَیرُ المَنطِقَ وَتَقطَعُ مادَّةَ الحُجَّةِ وَتُفَرّقُ الفَهمَ؛ خشم شدید چگونگی گفتار را تغییر می دهد و اساس استدلال را به هم می ریزد، تمرکز فکر را از بین می برد و فهم آدمی را پراکنده می سازد». 📚[بحارالانوار، ج 71، ص 428.] 🔸در روایتی دیگر فرمود: «أعدی عَدُوّ لِلمَرءِ غَضَبُهُ وَشَهوَتُهُ فَمَن مَلَکهُما عَظُمَت دَرَجَتُهُ وَبَلَت غایتُهُ؛ دشمن ترین دشمنان آدمی غضب و شهوت اوست. آن که بتواند این دو غریزه سرکش را مهار کند و آنها را به فرمان خود درآورد، مقام عظیمی دارد و می تواند به اوج انسانیت برسد». [📚غررالحكم، ص 498.] 🔸در حدیثی پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «إذا غَضِبتَ فَاسکت؛ هرگاه خشمگین شدی سکوت کن». [📚المحجّة البيضاء، ج 5، ص 308] 🔸 از امام کاظم علیه السلام روایت شده است که فرمود: «مَن کفَّ غَضَبَهُ عَنِ النّاسِ کفَّ اللّهُ عَنهُ غَضَبَهُ یومَ القِیامَةِ؛ هر که خشمش را از مردم بازدارد، خداوند در روز قیامت خشمش را از او باز خواهد داشت». [📚تحف العقول، ص 391.] 🔸 در حدیثی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «إذا غَضِبَ أحَدُکم فَلَیتَوَضَّأ بَالماءِ البارِدِ فَانَّ الغَضَبَ مِنَ النّارِ؛ هرگاه یکی از شما خشمگین شد با آب سرد وضو بگیرد، زیرا خشم از آتش است». [📚المحجّة البيضاء، ج 5، ص 305.] منبع : آیت الله مکارم شیرازی؛ انوار هدایت، مجموعه مباحث اخلاقی، ص: 223 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
مبارزه با مفاسد اقتصادی.pdf
196.6K
✅ انتخاب علوی 🔸🔶مبارزه با مفاسد اقتصادی🔶🔸 👈 ششمین در راستای تبیین ویژگی های مسئولین حکومت اسلامی 📜با محوریت نامه ۵۳ نهج البلاغه http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
🌺 مادر پاکی ها 🌺 🔻 این نرم افزار در بخش های کلی زیر به معرفی بانوی دو عالم حضرت زهرا (سلام الله علیها) ‍‍‍‍پرداخته است: * زندگی نامه * سنت و سیره * فضایل * پاسخ به برخی شبهات و. 🔻 برای اطلاعات بیشتر و دانلود به لینک زیر مراجعه نمایید👇 🌐 https://b2n.ir/477370 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
نظارت بر اطرافیان.pdf
266.8K
✅ انتخاب علوی 🔸🔶نظارت بر اطرافیان🔶🔸 👈 هفتمین در راستای تبیین ویژگی های مسئولین حکومت اسلامی 📜با محوریت نامه ۵۳ نهج البلاغه http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
کینه و دشمنی بین مردم ایجاد نکند.pdf
196.9K
✅ انتخاب علوی 🔸🔶کینه و دشمنی بین مردم ایجاد نکند🔶🔸 👈 هشتمین در راستای تبیین ویژگی های مسئولین حکومت اسلامی 📜با محوریت نامه ۵۳ نهج البلاغه http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
حمایت از تجار و تولید کنندگان.pdf
315.1K
✅ انتخاب علوی 🔸🔶حمایت از تجار و تولیدکنندگان🔶🔸 👈 نهمین در راستای تبیین ویژگی های مسئولین حکومت اسلامی 📜با محوریت نامه ۵۳ نهج البلاغه http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
دلسوز مردم بودن.pdf
207.2K
✅ انتخاب علوی 🔸🔶دلسوز مردم بودن🔶🔸 👈 دهمین در راستای تبیین ویژگی های مسئولین حکومت اسلامی 📜با محوریت نامه ۵۳ نهج البلاغه http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
تخفیف به مردم گرفتار.pdf
210.3K
✅ انتخاب علوی 🔸🔶تخفیف به مردم گرفتار🔶🔸 👈 یازدهمین در راستای تبیین ویژگی های مسئولین حکومت اسلامی 📜با محوریت نامه ۵۳ نهج البلاغه http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
🔴 تعطیلی و لغو امتحانات قم 🔴 با توجه به شرایط پیش آمده و با موافقت معاونت آموزش حوزه‌های علميه، امتحانات غیر حضوری روز یکشنبه ۴ اسفندماه ۹۸ در شهر قم و به تاریخ دیگری که متعاقبا اعلام می‌شود، موکول گردید. ➖ لازم به ذکر است، امتحانات شهرستانها طبق برنامه و طلاب قم می‌توانند در صورت تمایل در سایر شهرها در امتحانات شرکت نمایند. ➖ در خصوص تعطیلی مدارس علمیه و مراکز تخصصی در روز پیگیری و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. 🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷 🔊🔊 به ما بپیوندید . http://eitaa.com/joinchat/1192493069Ccd988d0c65
علائم بیماری کرونا و راه‌های محافظت در برابر این ویروس http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
در دسترس مردم بودن.pdf
228.8K
✅ انتخاب علوی 🔸🔶در دسترس مردم بودن🔶🔸 👈 دوازدهمین در راستای تبیین ویژگی های مسئولین حکومت اسلامی 📜با محوریت نامه ۵۳ نهج البلاغه http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
💎شاخصه های انتخاب اصلح از نگاه نهج البلاغه چیست؟ ◀️با محوریت نامه ۵۳ : 📜نامه امیرالمؤمنین «علیه السلام» به مالك اشتر، در سال 38 هجرى هنگامى كه او را به فرماندارى مصر برگزيد. ▫️1-اعتنا به نظرات مردم اهل مشورت بودن - داشتن روحیه انتقاد پذیری «وَ لَا تَقُولَنَّ إِنِّي مُؤَمَّرٌ آمُرُ فَأُطَاعُ؛ و مگوى كه مرا بر شما امير ساخته‏ اند و بايد فرمان من اطاعت شود» ▫️ 2- تخفیف به مردم گرفتار توجه به اقشار ضعیف - در صدد کاهش گرفتاری های مردم. «ثُمَّ اللهَ اللهَ فِي الطَّبَقَةِ السُّفْلَى... خدا را خدا را (در نظر داشته باش) درباره طبقه پايين اجتماع» ▫️3-کینه و دشمنی بین مردم راه نیاندازد. خون و جان مردم برايش مهم باشد. « أَطْلِقْ عَنِ النَّاسِ عُقْدَةَ کُلِّ حِقْد؛ گره هر كينه اى را در مردم بگشاى» ▫️ 4- درست کار و بدکار را جزای مناسب دهد. «وَ لاَ يَکُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَالْمُسِيءُ عِنْدَکَ بِمَنْزِلَة سَوَاء؛ هرگز نيكوكار و بدكار در نظرت يكسان نباشند» ▫️5- برخورد با مفاسد اقتصادی «فَامْنَعْ مِنَ الاِحْتِکَارِ؛ پس، از احتكار كالا جلوگيرى كن» ▫️6- نظارت دقیق بر اطرافیان «فَاحْسِمْ مَادَّةَ أُولَئِکَ بِقَطْعِ أَسْبَابِ تِلْکَ الأحْوَالِ؛ ريشه ستمكاريشان را با بريدن اسباب آن بخشكان» ▫️7- سوء ظن به دشمن «وَ اتَّهِمْ فِي ذلِكَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ و به دشمن خوش بين مباش» ▫️8- توجه به تجار تولید داخلی «ثُمَّ اسْتَوْصِ بِالتُّجَّارِ وَ ذَوِي الصِّنَاعَاتِ؛ ديگر اين كه نيكى به بازرگانان و صنعتگران را بر خود بپذير» ▫️9- توجه به معیشت نظامیان اهل صلح بودن « وَ يَسَعُ مَنْ وَرَاءَهُمْ مِنْ خُلُوفِ أَهْلِيهِمْ؛ به اندازه اى كه خانواده هايشان در پشت جبهه، و خودشان در آسايش كامل باشند» ▫️10- در دسترس مردم بودن پای حرف مردم نشستن - دیدار عمومی «فَلاَ تُطَوِّلَنَّ احْتِجَابَکَ عَنْ رَعِيَّتِکَ؛ هيچ گاه خود را فراوان از مردم پنهان مدار» ▫️11- نظارت بر زیر دستان و شایسته سالاری « ثُمَّ انْظُرْ فِي أُمُورِ عُمَّالِکَ فَاسْتَعْمِلْهُمُ اخْتِبَاراً؛ سپس در امور كارمندانت بينديش، و پس از آزمايش به كارشان بگمار» http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
علائم بیماری کرونا و راه‌های محافظت در برابر این ویروس http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
🔸توصیه‌های آیت‌الله قاضی برای ماه رجب 🔹آیت‌الله قاضی توصیه‌هایی عبادی و عرفانی برای شاگردان خویش در ماه رجب داشت که از نوافل تا زیارت اهل قبور را شامل می‌شود. اول: بر شما باد به این‌که نمازهای فریضۀ خود را با نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت است ... ♨️ ادامه توصیه ها را در لینک زیر بخوانید: 🌐 rasanews.ir/002go9 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
: 1. . الّذی عَلّمَ بِالْقَلَمِ. ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُون. آیات متعددی نوشتار و نویسندگی را تعظیم می‌کند. 2. ؛ زبان هنر، زبان بین‌المللی است. هنرهایی مثل نقاشى، نمایش، فیلم، خط و مجسمه‌سازی و... ولی پیام‌های بزرگ معرفتی و اخلاقی و دینی همیشه در قالب این هنرها نمی‌گنجد. 3. و ؛ )الرّحْمنُ. .... عَلّمَهُ الْبَیانَ. هم از هر سه قسم تبلیغ استفاده می‌کند، 🔹 سید شرف‌الدین: لاینتشر الهدی الاّ مِن حیثُ انتشر الضّلال. هدایت به جز از همان جا و راهی که گمراهی گسترش یافته است منتشر نمی‌شود. به عبارت دیگر و خنثی کننده‌ی تبلیغات غیر دینی، استفاده از همان شیوه‌ی تبلیغ در ابلاغ دین و معرفت دینی است. اکنون که 📡 و به عنوان مهم‌ترین های فرهنگى غرب، تفکرات ضدّ اسلامی را به جوانان ما تزریق می‌کنند، مسلماً پادزهر آن‌ها همین حضور فعال و قوی در رسانه ها و ساختن فیلم‌های جذاب، زیبا و قویست. 💎و نکته مهم آخر؛ وَ مَا عَلَی الرَّسُولِ إِلاّ الْبَلاغُ که تبلیغ صحیح و موفق آن است که به صورت بلاغ مبین باشد؛ یعنی پیام‌های دینی را در به شنونده برساند مبلغان با آگاهی از مطرح شده و بالا بردن و آگاهی‌های خود در زمینه‌های گوناگون و استفاده از و زیبا باید آثار سوء این تبلیغ‌ها را از بین برده و مرزهای فکری دینی را حفظ کنند. وگرنه مبلغ بدون این ابزار، چه بسا با وجود زحمات بسیار، بجای خدمت گاها ضرر هم به دین وارد می آورد. لذا در راستای این امر مهم، حوزه علمیه، اقدام به برگزاری دوره های مختلف برای طلاب محترم با حضور اساتید مجرب بهمراه اعطاء گواهی شرکت در دوره نموده است. http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
👽 از وقتی ویروس کرونا آمده 🌀 روزی بارها دستهایمان را می‌شوئیم 🌀 در و دیوار و دستگیرۀ درب و محیط کار و زندگی خود را ضد عفونی می‌کنیم 🌀 نزدیک کسی که مشکوک است نمی‌رویم 🌀 از حضور در اماکنی که احتمال آلودگی وجود دارد، می‌پرهیزیم و... 👆 این کارها بسیار عالی و لازم است؛ اما فقط یک نکته: 🔆 «تقوا» دقیقا یعنی همین؛ 👈🏻 یعنی همینطور دقیق، مراقب پاکی قلبمان باشیم؛ 👈🏻 از گناه و کارهای مشکوک به معصیت دوری کنیم؛ 👈🏻 در معاشرت با افراد مشکوک به آلودگی، مراقب باشیم؛ 👈🏻 از حضور در محافل آلوده به گناه بپرهیزیم؛ 👈🏻و اگر آلوده شدیم، با استغفار و توبه، روح خود را شستشو دهیم. ⚠️ یادمان باشد؛ ✔️ اگر از سلامتی خود مراقبت نکنیم از زندگی دنیا محروم می‌شویم؛ اما... ✔️ اگر با گناه، قلب و جان ما آلوده شود و دنبال بهبود نرویم، از زندگی ابدی محروم خواهیم شد. 👈🏻 ای کاش حداقل به اندازۀ دنیای خود، نگران آخرت خود هم بودیم؛ http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
12.pdf
332.8K
🔺پاسخ به یک شبهه 📋 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین استاد نظافت مدیریت مدارس علمیه حضرت مهدی(عج الله) پیرامون پیامدهای شیوع کرونا در صفحه اندیشه روزنامه خراسان 📆 ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ 🔻کالبد شکافی رفتارهای انحرافی در مواجهه با پیامدهای کرونا ⁉️چرا اقدامات پیشگیرانه در حرم های مطهر، منافاتی با دارالشفاء بودن آنها ندارد؟ 🔸در قسمتی از این یادداشت می خوانیم: "اگر قرار بود قواعد عالم به هم بخورد، امام رضا علیه السلام با سم شهید نمی شدند، پس وقتی سم روی بدن مبارک امام علیه السلام اثر می گذارد، ویروس هم می تواند روی درب حرم آن حضرت اثر بگذارد و زائر را گرفتار کند ... اسلام دین عقلانیت است!" http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
💎نظافت و بهداشت در کلام رسول خدا(ص): ✨رسول اکرم(ص) نظافت را همانند تقوا وظیفه همگانی و همیشگی و همه جانبه می‌دانست و همانگونه که قرآن درباره تقوا فرمود: تا میتوانید از خدا پروا کنید : "فاتقوا الله مااستطعتم" آن حضرت نیز درباره نظافت فرمود: با هر ابزاری که می شود، از نظافت و پاکیزگی پاسداری کنید، زیرا بنیان اسلام بر نظافت و بهشت برای فرد نظیف و پاکیزه آماده است. ↩️📚تغابن ص ۱۶؛ الجامع الصغیر، ج ۱، ص ۵۱۷؛ مفاتیح الحیاه، ص ۱۱۳. http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امواج بلا را با دفع کنید. مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی در یکی از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت صدقه آن را راهی مهم برای رفع جمیع بلایا معرفی می‌کند. http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
👈جاحظ از ادبای نام آور عرب: ✍محمد ابن علی ابن الحسین علیهم السلام مصلحت و آسایش کل دنیای فرد را در دو جمله جمع کرده است : ▪️صلاح و سلامت معیشت و معاشرت خلق عبارت است از یک پیمانه پر، دوسوم آن زیرکی و هشیاری است و یک سوم آن تغافل . ↩️📚منتخب سفینه البحار ، ص ۸۰۵. 📝توضیح : ، نادیده گرفتن بعضی مسائلی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد، مسائل خرد و ریز خانوادگی و رفت و آمدهای خویشاوندی و پرهیز از گله‌گزاری‌های بی‌مورد و بیهوده . http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d