eitaa logo
مسابقه معراج السعاده 🇮🇷
2.1هزار دنبال‌کننده
952 عکس
238 ویدیو
1 فایل
🌺 مسابقه از شرحی ساده وکاربردی بر 📚 کتاب معراج السعاده ✍اثر فاخر مرحوم ملا احمد نراقی ارتباط و پرسش و پاسخ : @yekta786
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۸۶ امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند جالِسِ العلماءَ يَزْدَدْ علمُكَ و يَحْسُنْ أدبُكَ وَ تَزكُ نَفْسُكَ با علماء همنشينى كن تا بر دانشت افزوده ، ادبت نيكو و جانت پاكيزه گردد میزان الحکمة ج 1 ص 106 ح 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۷۸۶ رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران: همه به خصوص بانوان مراقب شیوه‌های نرم‌افزاری دشمن باشند و فریب شعارها و وسوسه‌ها را نخورند 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۸۶ امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند احتمِـلْ زلّـةَ وَليِّـكَ لوقتِ وَثْبَةِ عَدُوِّكَ لغزش دوست خود را براى زمان يورش دشمنت تحمّل كن میزان الحکمة ج 1 ص 84 ح 259 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۷۸۶ ۴ روز تا ولادت باسعادت مادر حضرت فاطمه علیهـا السـلام: هرکس خالصانه و برای خدا عبادت انجام دهد، خدا بهترین مصلحت‌ها را بـرای او تقـدیر می نمـاید ... 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۸۶ 💥توجه 🕰 پایان مهلت شرکت در مسابقه ۱۲ امشب 📌مسابقه سنجاق شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۸۶ 💎 ازهمه مخاطبین محترم شرکت کننده در معراج السعاده قدر دانی می کنیم 💌 انشاءالله همه جایزه اصلی رو از حضرت رسول اکرم (ص) دریافت می‌کنند. ⚖ اسامی برندگان معراج السعاده 🎁 ۱) خانم نسرین انوشفر 🎁 ۲) خانم ریحانه خسروی مقدم 🎁 ۳) خانم خدیجه سادات حسینی 🎁۴) آقای حبیب محمدلی 🎁 ۵) آقای امیر حسین قربانی سپهر 🎁۶)اقای عباس خسروی 🎁 ۷) خانم حمیده بختیاری 🎁۸) آقای حسین درویش زاده 🎁۹) آقای حسین گل محمد زاده 🎁۱۰) خانم زینب بهرامی ایولنکی 🎁 ۱۱) خانم فرحناز فرمهینی به این عزیزان پیامی از آیدیِ زیر ارسال می‌گردد.  @yekta786 💡 مسابقه بعدی برگزار می‌شود. 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم دومین خوف (خوف معنوی وخوب) خوف معنوی بواسطه ی شکوفایی قوه عقل اتفاق میفتد. 🌺🌺خوف مادی ، بخاطر عدم شکوفایی عاقله بود و در آن ، بیشتر با مراتب وجسم سروکار داشت و ترس از آسیب رسیدن به بدن بود .و به خاطر وجود آن رذایل بود. در خوف معنوی ؛ هر چه بیشتر از رذایل خارج می شویم ؛ این خوف تجلی بیشتری پیدا می کند . خوف معنوی : 1- خوف بواسطه گناهان : وقتی آدم در مسیر حرکت میکند ؛ کم کم رذایل قوه عاقله از آدم جدا می شود و آدم به حقیقت این عالم اشراف پیدا می کند به لطف خداوند . بعد گناهانی که برای آدم اتفاق افتاده ؛ در وجود آدم لرزشی به وجود می آورد و ترس وجود ادم را می گیرد که طبیعتا اینها خوب است و آدم را به سمت کناره گیری از گناهان و حرکت در مسیر درست می برد . 2- خوف بواسطه ی کمیت اعمال است . وقتی آن رذایل از وجود آدم جداشد ، آن موقع آدم یک مقیاس قرار می دهد و اعمال خودش را بررسی می کند . اینکه اعمالش نسبت به آنچه باید انجام می داده خیلی کم است و آن ظهوراتی که باید اتفاق میفتاده ، نیفتاده است و شرایطش خوب نیست . بنابراین ترس وجودش را فرا می گیرد که نکند عمرم تمام شود و نتوانم جبران کنم . پس این خوف هم ، خوف خوبی است که موجب ذوق و شوق خاصی شده و آدم را به حرکت وا میدارد . 3- خوف بواسطه ی کیفیت اعمال است . میبیند اعمالی که انجام داده ، آلوده به رذایل قوه ی عاقله بوده و وقتی می خواهد به آنها امتیاز بدهد ؛ متوجه می شود که اعمالش مورد قبول واقع نمی شود . بنابراین ترس وجودش را فرا میگیرد ، تر س از تمام شدن عمر و از بین رفتن فرصت برای جبران !!! پس این ترس باعث می شود به سمت جبران پیش برود و کیفیت اعمالش را بالا ببرد . این سه مورد را در وجود خودمان بررسی کنیم تا پایه ای شود برای مراحل بعدی که در آن قرار می گیریم و در آن زمان می تواند برایمان کارساز باشد . رذایل قوه ی غضب ، شهوت و وهم ؛ همه باید از کانال پنج رذیله ی قوه ی عاقله عبور کنند. اگر واحدهای قوه ی عاقله شکوفا شوند و فرامین از مراتب بالا به قوای مادون برسند ؛ تمام این رذایل برطرف می شوند . وقتی بررسی میکنیم متوجه می شویم ؛ تمام رذایل به قوه عاقله بر می گردد. شکوفایی عاقله باعث می شود تمام قوا وظایف خودرا به درستی انجام دهند و هیچگاه از آن تخطی نکنند و تحت فرمان قوه ی عاقله دربیایند . در قسمت بعد به بررسی صفت سوم یعنی یاس و ناامیدی از رحمت خداوند می پردازیم . الحمدلله رب العالمین تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺رذایل قوه ی غضب تا اینجا : 1-خوف 2-ایمنی از مکر خدا 3-یاس و ناامیدی از رحمت خدا دو صفت بررسی شد و حالا صفت سوم ! 3- یاس از روح الله و این صفت از جمله مهلکات عظیمه بلکه گناهان کبیره است . این صفت باعث بازماندن از طاعت و عبادت می شود ، زیرا که باعث بر عمل و نشاط خاطر و امیدواری است . شرح : اگر آدم به فرمول توجه کند می بیند که از کل رذایل کنده می شود و فضایل را کسب می کند و در حالت ردشدن از فضائل قرار میگیرد. قبل از این حالت ؛یک یاس و ناامیدی ابتدایی هست. تمام مراحل را که آدم می خواهد بگذراند ؛:یک حالت کاذب دارد و یک حالت حقیقی . تمام صفاتی که در معراج ؛ در موردشان میخوانیم ؛ یک حالت کاذب دارند . یاس و ناامیدی هم ، زمانی که ادم هنوز آغشته به صفات خوب نشده ؛ بصورت کاذب برای آدم اتفاق می افتد .واگر آدم توجه بکند ؛ به راحتی از آن رد می شود . ولی وقتی آدم آغشته شد و در مسیر حرکت کرد و خوبیهابه صورت عمیق در وجودش جا گرفت ؛ فضایل برای آدم ، نمود پیدا می کند و یاس و ناامیدی بصورت حقیقی در می آید. می بیند تمام کارهایی که انجام می داده ویک زمانی فکر می کرده خوب است ودر زمان خودش هم خوب بوده ؛ حالا می بیند نیت خیلی از اینها، بزرگ کردن خودش بوده یا مثلا دنبال یک رضایت درونی برای خودش بوده که از خود و اعمالش راضی باشد . آنجا یک سقوط خوبی برای آدم انجام می گیرد و آدم را می برد به سمت یاس و ناامیدی . در اینجا باید شکستگی و خرد شدن خودش را ببیند . باید به این حالت ؛ با ظرافت خاصی نگاه کند چون اگر بخواهد در آن حالت بماند ، شاید نتواند دیگر حرکت کند . ولی وقتی با دید خوبی به آن نگاه کرد ؛ می تواند حرکت منسجم و حقیقی پیدا کند . یاس و ناامیدی که اینجا عنوان شده همان نوع کاذب آنست و با کمی توجه ، می توان به راحتی از آن رد شد . در مسیری که قرار داریم هرکدام از این صفات باید در جایگاه خودش اتفاق بیفتد .و کسی نمی تواند بگوید من نمی توانم یا من اصلا نداشتم ؛ چون تمام این صفاتی که اینجا گفته می شود ؛ صفاتی است که با آن سروکار داریم .و اگر تا الان برایش پیش نیامده ؛ بعدها دچارش می شود . در این مسیر باید از تمام این گذرگاه ها عبور کرد .حالا یک نفر با سرعت رد می شود ؛ یکی با زمان بیشتر و یکی هم در همان جا می ماند و حرکتی نمی تواند بکند . از ائمه ی اطهار پرسیدند : شما دراین جهنم ها واقع شدید ؟ فرمودند : ما واقع شدیم ولی سرد بود ، رد شدیم و رفتیم . یعنی آنها هم وارد شدند ولی سرعت خروجشان بسیار بسیار بالا بود . تمام این صفات ؛ صورت های تجسمی برای انسان دارد که اتفاق میفتد و باید از آن رد شود و آنها را از بین ببرد . در قسمت بعدان شاءالله در مورد رجاء و خوف صحبت خواهیم کرد . الحمدلله رب العالمین تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا