eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.6هزار عکس
163.2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تلف شدن صدها گاو بخاطر خشکسالی و گرمای بی سابقه در ایتالیا
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غش کردن نیروی حفاظتی واتیکان! ⭕️ ‏بنا به ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، یکی از نیروهای حفاظتی واتیکان حین اجرای برنامه‌ای با حضور پاپ فرانسیس از حال رفته و بر زمین می‌افتد!
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‏بریتانیا به عنوان بخشی از بسته حمایتی گسترده‌تر از اوکراین، آموزش سربازان و پیاده‌نظام این کشور را در یک پایگاه نظامی در جنوب شرقی بریتانیا آغاز کرده است.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت مادر شهید فلسطینی از خالکوبی شمشیر ذوالفقار روی دست شهید النابلسی 💢 مادر شهید ابراهیم النابلسی شهید فلسطینی: 🔺 شهید ابراهیم وقتی ۱۵ ساله بود، دوستانش بر دستان خود خالکوبی کردند و او نیز خوشش آمد که چنین کاری کند اما یک خالکوبی متفاوت از دیگران انجام داد. 🔺 شهید ابراهیم تصویر شمشیر ذوالفقار سرورمان علی علیه‌السلام را روی دستش خالکوبی کرد. 🔺 لافتی الا علی و لا سیف الا ذوالفقار ◾️ شهید ابراهیم النابلسی چندی پیش در درگیری با نظامیان اشغالگر به شهادت رسید.
شورای امنیت ملی مصوبه‌ای در مورد مذاکرات نخواهد داشت 🔹 دبیر شورای عالی امنیت ملی: مجلس قانون و مصوبه‌ای تحت قانون اقدام راهبردی دارد که خیلی در تقویت توان مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران با توجه به پشتوانه فنی که فراهم کرد، داشته است. 🔹 در این قانون وظیفه‌ای برای دو کمیسیون تخصصی خود یعنی کمیسیون امنیت ملی و انرژی ترسیم کرده که در صورت توافق، گزارش اقدامات انجام گرفته به مجلس داده می‌شود. 🔹 در طول مذاکرات رایزنی‌ها و تبادل اطلاعات به شکل برگزاری جلسات، شفاهی یا حتی مکتوب با کمیسیون‌ها و صحن مجلس صورت گرفته است. 🔹 شورای عالی امنیت ملی قرار نیست مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد، شورای عالی امنیت ملی توافق را بررسی و آن را باید به تصویب خود برساند سپس گزارش به مجلس می‌آید.
منطقه در یک نگاه | ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ 1️⃣ در نتیجه‌ انفجار در مسجدی در کابل پایتخت افغانستان ۲۰ نفر جان‌باخته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. 2️⃣ پس از پایان نشست «گفت‌‌‌وگوی ملی» در عراق رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و رهبران احزاب سیاسی این کشور در بیانیه‌ای بر لزوم توقف هر گونه تنش میدانی، رسانه‌ای و سیاسی تأکید کردند. 3️⃣ وزارت دفاع طالبان از کشته‌شدن مولوی مهدی، فرمانده ناراضی این گروه در بلخاب خبر داد. 4️⃣ وزیر دارایی مستعفی عراق با اشاره به این‌که با بسیاری از تصمیمات دولت فعلی این کشور موافق نبوده، گفت که مجبور به استعفا شده است. 5️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تجدید روابط سیاسی با ترکیه و اعزام سفیر بین دو طرف خبر داد. 6️⃣ نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که تانک‌های رژیم صهیونیستی در هفته جاری عامدانه توافق منطقه حائل در جولان اشغالی سوریه را نقض کردند. 7️⃣ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر به برلین با صدر اعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
💢 فضای مجازی باید امنیت روانی و آسایش آحاد جامعه را فراهم کند ✅ آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با رسا: 🔹 باید خروجی فضای مجازی بر جامعه، ایمان و عمل صالح باشد و این فضا باید آسایش، امنیت روانی و آرامش آحاد جامعه را فراهم کند. 🔹 به جهت اینکه فضای مجازی اهمیت ویژه ای در زمینه ارتباط اجتماعی، اشتغال، آسایش و امنیت روانی مردم دارد، باید دستگاه های متولی فضای مجازی کشور وظیفه ذاتی خود در این زمینه را به درستی انجام دهند و همچنین باید قوه قضاییه با کم کاری دستگاه های ذیربط در این مسائل برخورد جدی داشته باشد.
هدایت شده از 
❓برنامه وزارت ارشاد درباب اربعین چیست؟ 🔹چند سالی‌ست که جاذبه مغناطیس حسینی استقبال باشکوهی از «پیاده‌روی اربعین» را رقم زده است. این مراسم بی‌نظیر از سوی رسانه‌های جهان «سانسور» شده و غالبا با تبلیغات چهره‌به‌چهره در بین مسلمانان دنیا و حتی غیرمسلمان رواج یافته است. 🔹مضاف بر سانسور شدید امپراطوری رسانه‌ای شیطان، در طول این سال‌ها سینمای ایران نیز برای اربعین محصولی ارایه نکرده و در پی سانسور آن؛ از چنین فرصت ویژه‌ای برای رونق و تبلیغ خود در داخل کشور، منطقه و جهان نیز محروم گشته است. 🔹در صورتی که اگر معدود اثر سینمایی درباره اربعین تولید و در سطح دنیا؛ هرچند بصورت محدود، پخش شده بود اکنون افراد بسیاری با این سفر معجزه‌گون آشنا و شیفته آن شده بودند ضمن آنکه فرصت مغتنمی برای گسترش و «جهانی شدن» سینمای ایران نیز بواسطه جذب مخاطب بی‌نظیر این موضوع بکر و جذاب رقم می‌خورد. ♦️در حال حاضر با وجود غفلت‌ها یا جهالت‌ها، «وزارت ارشاد» و «سازمان سینمایی» وظیفه مهمی در این باب بر عهده دارند و می‌توانند از ظرفیت داخلی و حتی خارجی برای «ترویج پدیده اربعین» استفاده کنند. ✍پیشنهادی که به نظر می‌‌رسد از چند سو می‌تواند مفید باشد «دعوت از هنرمندان دنیا» و برگزاری سفر، ویژه آشنایی این افراد با این پدیده اسرارآمیز است. صرف شرکت این افراد در این مراسم به میزبانی ویژه ایران عملی دو سر سود است که قابلیت رقم زدن اتفاقات خوبی در عرصه هنر برای «گسترش جهانی اربعین» توسط این هنرمندان را در درون دارد. 🔹با وجودی که بعید به نظر می‌رسد وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از حیث تامین بودجه این سفر در مضیغه باشند، اما با این فرض، می‌توانند به جای برگزاری «جشنواره جهانی» به سبک و سیاق گذشته؛ به‌طور مجزا یا همزمان با جشنواره فجر؛ هزینه این جشنواره را به این سفر مهم اختصاص دهند. امید که این کار سبب آغاز حرکتی برای فعالیت جدی هنرمندان خارجی و داخلی در این عرصه شود.
هدایت شده از 
🌙 گاهِ شب 🌙 ما ضعیف نیستیم ❇️ بنده شخصا به هیچ روی نمی‌توانم بپذیرم که معضلات کنونی موجود در ایرانِ ما نظیر مشکلات اقتصادی، ناهنجاری‌های فرهنگی و ...، ناشی از «ضعیف بودن» ماست. خیر! چنین نیست و باید عمیق نگریست. حقیقت آن است که اگر می‌بینیم سبک زندگی ما در سطوح و لایه‌هایی غربی و آمریکایی شده و منجر به ناهنجاری‌های فرهنگی گشته است، یا اگر می‌بینیم مشکلات اقتصادی و معیشتی بخش‌های قابل توجهی از ما را آزار می‌دهد، این بدان خاطر نبوده و نیست که ما ضعیف بوده‌ایم و هستیم. 💥 ریشه‌ی این گرفتاری‌ها و رنج‌های مضاعف آن بود که ما خودمان را در این حوزه‌ها «ضعیف پنداشتیم»؛ چه بخش‌هایی از مسئولین و چه بخش‌هایی از ما مردم. انگار پیش‌فرض آن بوده و هست که ما در این حوزه‌ها حقیر و فقیر هستیم و اساسا نمی‌توانیم. زمانی که ما به گنجینه‌ی بسیار غنیِ مکتبی و فرهنگی خودمان بی‌اعتنایی و بی‌احترامی کنیم، و توهم کردیم که چون فلان تکنولوژی چشم‌گیر را از مغرب زمین وارد نموده‌ایم پس «فرهنگ» آنها را نیز باید وارد کنیم، نتیجه‌ی آن می‌شود سیل «واردات» عناصر فرهنگ و تفکر غرب؛ آن‌هم بدون آنکه هیچ سیل‌بند و سدّی را در برابر خود ببیند. اگر به ظرفیت‌های عظیم و کم‌نظیرِ(یا بلکه شاید بی‌نظیر) اقتصادی کشورمان بهایی ندادیم و برای آنها ارزش و رسمیتی قائل نشدیم و حتی از آن ظرفیت‌ها بی‌اطلاع بودیم، نتیجه‌ی آن این است که خودمان را ناتوان و بیچاره فرض کنیم و فلان اجنبی را حلّال مشکلات و گرفتاری‌هایی بدانیم که ناشی از بی‌توجهی‌های خودمان به استعدادها و توانایی‌هایمان بوده است و البته از دشمن نیز جز سوء استفاده از ضعف‌های ما انتظار دیگری نیست. در چنین حالتی، کاملا هم طبیعی است که در مقام توصیف آمریکا از عباراتی نظیر «کدخدا» استفاده شود؛ تعابیر شرم‌آوری که از هیچ ذهن و فکری جز افکار پوسیده، پاشیده و عقب‌مانده قابلیت صدور ندارد. این قبیل افراد، مهم‌ترین عوامل نشر تصور منحوس خودکم‌بینی در تاریخ ۲۰۰ ساله‌ی ملت ایران بوده و هستند(=غربگرایان). بنابر آنچه عرض شد، هیچ‌یک از مشکلات و معضلات مذکور «عمیق» محسوب نمی‌شوند، بلکه از «تصور»ی غلط و فاقد پشتوانه ناشی می‌گردند. به عبارتی دیگر، اصلی‌ترین مشکل کشور ما مشکل «ذهنی» است؛ همین. رهبر معظم انقلاب اسلامی (۱ فروردین ۹۷): «به نظر من مهم‌ترین چالش کشور ما یک چالش 👈ذهنی👉 است، یعنی همین‌‌که افکار عمومی نمیدانند چقدر ثروت در اختیار کشور هست؛ بعضی از مسئولین ما هم متأسّفانه نمیدانند چقدر ثروت -ثروت انسانی و ثروت طبیعی- در اختیار کشور هست؛ دشمن هم از همین دارد استفاده میکند. دشمن میخواهد بگوید که شما نمیتوانید یا ندارید؛ بنده اصرار دارم به مردم بگویم که ما میتوانیم و ما دارا هستیم و امکاناتمان فراوان است.»
هدایت شده از 
🔴تا فکرشما مستقل نباشد،کشور شما مستقل نمی شود ♦️امام خمینی (ره): ما تا تمام حیثیت خودمان را نفهمیم، نفهمیم که چی بودیم، ما در تاریخ چه بوده و چه هستیم، چه داریم، تا اینها را نفهمیم استقلال نمی توانیم پیدا بکنیم.تا فکرشما مستقل نباشد،کشور شما مستقل نمی شود.باید تصفیه بشود.این مغزهای پوسیده که هستند و عاشق غرب هستند، باید تصفیه بشود. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۰ ، صفحه ۷۷
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین عليه السلام: هرگاه فرصتى به چنگ آوردى، آن را غنيمت بشمار كه فرصت ‏سوزى، مايه اندوه است إذا أمكَنَتِ الفُرصَةُ فَانتَهِزها؛ فَإِنّ إضاعَةَ الفُرصَةِ غُصَّةٌ غررالحكم، حدیث 4124
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.🕌 -کوتاه 🌐موضوع: آیا اگر خاوری در روضه گریه کند بهشتی می شود؟ ✅ استناد به حدیث کتاب معتبر کامل الزیارات 🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ، پایتخت اندونزی؛ همین‌قدر زیبا و همین‌قدر زشت! 🔹هنر رسانه‌ها و اینستاگرام این است که فقط زیبایی‌ها را به شما نشان می‌دهند و واقعیت‌ها را پنهان می‌کنند
هدایت شده از 
《مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد 》 کاوه مدنی؟ معاون عیسی کلانتری(رئیس سازمان محیط زیست دولت روحانی ) که به جرم جاسوسی بازداشت شده بود و در جریان یک سفر دیپلماتیک از کشور خارج شد و دیگر به ایران بازنگشت ، با حکم معاون سازمان ملل، رئيس یکی از موسسه هاس محیط زیستی این سازمان شد !
هدایت شده از 
📌توییت یک شهروند آمریکایی: ✳️ من ۵۲ هزار دلار گرفتم؛ تا به امروز تقریباً ۵۴ هزار دلار پرداخت کرده‌ام؛ هنوز ۳۰ هزار دلار بدهکارم. هرگز پرداختی را از دست نداده‌ام و تقریباً ۱۱ سال است که پرداخت می‌کنم. پرداخت ماهیانه‌ی من بیشتر از وام مسکن پدر و مادرم است. وام‌های دانشجویی غارتگرانه است.
هدایت شده از 
📌معجونی از مغلطه، تحریف و عقده گشایی !!! 1- مگر این، برجام دیگری است؟! 2- مگر این شماها نبودید که می گفتید هم سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد، که هیچکدام نچرخید! اولاً هنوز هیچ نتیجه ای قطعی نیست، ثانیاً این همان برجامی است که جنابتان نخونده ازش دفاع می کردید! یادتان هست؟ وقتی پرسیدند که آیا خوندید، شما گفتید نه! و حالا با همان منطق از نتیجه ای که معلوم نیست، انتقاد می کنید! بله ضررهایش سهم ملت شد و نسبت به اندک فایده ای هم که می توانست داشته باشد به علت کوتاهی و ساده لوحی (اگر نگوئیم خیانت) شماها در تعهدات برجامی، طرف مقابل دبه در آورد! حال، نظام و دولت جدید تلاش می کند، اندک فایده های آن را برگرداند. اندکی دندان رو جگر بگذارید! ✍️
هدایت شده از 
🔷رزمایشی بیخ گوش آمریکا👇👇👇 برای اولین بار ایران به همراه متحدین چینی و روس خود در عمق دریای کارائیب و در حیاط خلوت ایالات متحده آمریکا دست به انجام رزمایش مشترک نظامی می‌زند. 💠 رزمایش مشترکی که از روز گذشته به مدت دو هفته در شمال غرب ونزوئلا آغاز شده و مورد توجه رسانه‌ها و تحلیل گران بین‌المللی قرار گرفته است. 🔹در این میان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا که طی سال‌های اخیر در تقویت روابط با ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرده، با استقبال از میزبانی ونزوئلا از این رزمایش بزرگ و حضور بی سابقه نظامی تهران، مسکو و پکن در بارکیسیمتو، واقع در شمال غرب این کشور و در چند ده کیلومتری مرزهای آبی ایالات متحده آمریکا را به فال نیک گرفت و آن را چالشی جدی برای آمریکا نامید. 🔹گفتنی است که این رزمایش بزرگ درست یک روز پس از اتمام رزمایش فرماندهی جنوبی آمریکا برگزار شد و نیرو‌های پهپادی و تک‌تیرانداز ایران، چین و روسیه این تمرینات نظامی را برگزار خواهند کرد. 🔹البته این تنها روسیه، چین و ایران نیستند که در این رزمایش حضور دارند و کشورهای دیگری نظیر الجزایر، بلاروس، ویتنام، هند، قزاقستان و ازبکستان نیز خود را به بارکیسیمتو رسانده و در این رزمایش نظامی بزرگ شرکت کرده‌اند. 🔹دراین میان اما اگرچه در این رزمایش بیش از ۱۰ کشور و تعداد قابل‌توجهی از کشورهای آمریکای لاتین حضور دارند با این حال بی برو برگرد کانون اهمیت موضوع حضور ایران، روسیه و چین به عنوان مثلث کشورهایی است که صف‌بندی جدی در برابر ایالات متحده دارند و در ائتلاف سه‌گانه با تحکیم همکاری‌های نظامی، امنیتی و سیاسی‌شان بلوک جدیدی از قدرت را در برابر رویکرد یک جانبه‌گرایی آمریکا و متحدانش معرفی کرده و به‌دنبال تحقق مهار هژمونی آن هستند. 🔹یکی از نکات قابل توجه در این رزمایش، بهره گیری ارتش ونزوئلا از پهپادهای «مهاجر 2 است». پهپاد‌هایی که ویژگی خیره کننده رصد، شناسایی و حمله با قابلیت ضد تانک و ضد نفر را داراست و این روزها در این کشور آمریکای جنوبی ساخته شده و با نام «آنتونیو خوزه سوکره» شناخته می‌شود. ✅👈در آخر اما باید گفت که جمهوری اسلامی ایران با حضور در رزمایش مشترک در آب‌های ونزوئلا علاوه بر نمایان ساختن قدرت دریایی و نظامی خود، اثبات می‌کند که دامنه تأمین امنیت دریایی خود را تا هزاران کیلومتر دورتر از جغرافیای سرزمینی تعریف کرده و برای تأمین امنیت دریایی خود تنها به محدوده خلیج‌فارس اکتفا نکرده است.
هدایت شده از 
❓برنامه وزارت ارشاد درباب اربعین چیست؟ 🔹چند سالی‌ست که جاذبه مغناطیس حسینی استقبال باشکوهی از «پیاده‌روی اربعین» را رقم زده است. این مراسم بی‌نظیر از سوی رسانه‌های جهان «سانسور» شده و غالبا با تبلیغات چهره‌به‌چهره در بین مسلمانان دنیا و حتی غیرمسلمان رواج یافته است. 🔹مضاف بر سانسور شدید امپراطوری رسانه‌ای شیطان، در طول این سال‌ها سینمای ایران نیز برای اربعین محصولی ارایه نکرده و در پی سانسور آن؛ از چنین فرصت ویژه‌ای برای رونق و تبلیغ خود در داخل کشور، منطقه و جهان نیز محروم گشته است. 🔹در صورتی که اگر معدود اثر سینمایی درباره اربعین تولید و در سطح دنیا؛ هرچند بصورت محدود، پخش شده بود اکنون افراد بسیاری با این سفر معجزه‌گون آشنا و شیفته آن شده بودند ضمن آنکه فرصت مغتنمی برای گسترش و «جهانی شدن» سینمای ایران نیز بواسطه جذب مخاطب بی‌نظیر این موضوع بکر و جذاب رقم می‌خورد. ♦️در حال حاضر با وجود غفلت‌ها یا جهالت‌ها، «وزارت ارشاد» و «سازمان سینمایی» وظیفه مهمی در این باب بر عهده دارند و می‌توانند از ظرفیت داخلی و حتی خارجی برای «ترویج پدیده اربعین» استفاده کنند. ✍پیشنهادی که به نظر می‌‌رسد از چند سو می‌تواند مفید باشد «دعوت از هنرمندان دنیا» و برگزاری سفر، ویژه آشنایی این افراد با این پدیده اسرارآمیز است. صرف شرکت این افراد در این مراسم به میزبانی ویژه ایران عملی دو سر سود است که قابلیت رقم زدن اتفاقات خوبی در عرصه هنر برای «گسترش جهانی اربعین» توسط این هنرمندان را در درون دارد. 🔹با وجودی که بعید به نظر می‌رسد وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از حیث تامین بودجه این سفر در مضیغه باشند، اما با این فرض، می‌توانند به جای برگزاری «جشنواره جهانی» به سبک و سیاق گذشته؛ به‌طور مجزا یا همزمان با جشنواره فجر؛ هزینه این جشنواره را به این سفر مهم اختصاص دهند. امید که این کار سبب آغاز حرکتی برای فعالیت جدی هنرمندان خارجی و داخلی در این عرصه شود.
هدایت شده از 
🚨 اخبار کوتاه از ایران و جهان 🔻 ارتش سوریه در جواب تجاوزات دیروز ترکیه در شهر مرزی کوبانی، ۲ پایگاه ترکیه در حومه جرابلس را بمباران کرد 🔻 مارکو روبیو سناتور آمریکایی:برجام در بلندمدت دوام نخواهد آورد. 🔹 وی گفت:برجام به دلیل مخالفت سنای آمریکا با آن در بلندمدت دوام نخواهد آورد. 🔻 ژنرال آمریکایی: با امارات برای مقابله با تهدیدهای پهپادی همکاری می‌کنیم 🔹«اریک کوریلا» فرمانده تروریست‌های سنتکام گفته آمریکا و امارات برای مقابله با «تهدیدهای پهپادی توسط برخی نیروهای نیابتی» با یکدیگر همکاری می‌کنند. 🔻 والا عبری :چین در پیامی تند به اسرائیل گفت اجازه ندهید فشار آمریکا روابط با ما را خراب کند. 🔻 ساعاتی پیش چندین فروند هواپیمای ترابری متعلق به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در مسیر شمال فلسطین اشغالی مشاهده شد. رژیم صهیونیستی در حال انتقال تجهیزات نظامی سنگین به شمال برای آمادگی برای هرگونه جنگ با حزب الله است. 🔻 محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست خبری با صدراعظم آلمان در برلین گفت؛ رژیم صهیونیستی از سال 1974 تاکنون ۵۰ هلوکاست در ۵۰ روستای فلسطین انجام داده و هرروز فلسطینیان را می‌کشد. 🔹این اظهارات باعث عصبانیت شدید صهیونیست‌ ها شده و آلمان ساعاتی پس از این اظهارات و تحت فشار اسرائیل، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در برلین را احضار کرد. 🔻 منابع سوری: در حمله توپخانه‌ای تلافی‌جویانه ارتش سوریه در جرابلس, 4 سرباز ترکیه از جمله ۱ سرهنگ و ۳ گروهبان کشته شدند 🔻 کانال ۱۳ عبری: مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی ، متوجه هستیم که ایران به امضای توافق هسته ای نزدیک است و در حال آماده شدن برای انجام اقدامات مناسب هستیم. 🔻 کانال عبری کان: حماس در حال نصب یک سامانه موشکی زیرزمینی جدید در مرز غزه است، با هدف شلیک روزانه صدها موشک به مدت یک ماه کامل. 🔻 ۲۰ نفر در اثر انفجار بمب در مسجدی در شمال کابل کشته شدند.
هدایت شده از 
🔴سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بیشتر موانع بزرگ بر سر راه احیای برجام رفع شده‌اند 🔹ند پرایس:پاسخ ایران در رابطه با متن نهایی پیشنهادی اتحادیه اروپا (درباره احیای برجام) را دریافت کرده‌ایم و درحال بررسی آن هستیم. 🔹ما از مسائل بزرگ بر سر ازسرگیری پایبندی‌ها به برجام توسط ایران و رفع تحریم‌ها توسط آمریکا عبور کرده‌ایم. بحث گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی آمریکا بخشی از مذاکرات وین نیست.
هدایت شده از 
🔺️قرار گرفتن نام ایران در میان ۹ کشور صاحب فناوری افزایش تاب‌آوری سازه 🔹مهندسان یکی از شرکت‌های فناوری مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به دانش فنی طراحی و ساخت میراگرهای ویسکوز دست یافتند که می‌تواند علاوه بر حفظ جان انسان‌ها در زمان وقوع زلزله، تاب‌آوری سازه‌ها را در برابر بارهای دینامیکی افزایش می‌دهد.
هدایت شده از 
🔺️ ۲ خط پدافندی آب شرب شهرکرد وارد مدار شد استاندار چهارمحال و بختیاری: 🔹️گل آلود شدن آب چشمه کوهرنگ متاثر از سیلاب نبوده و متخصصان در حال بررسی این علت هستند. 🔹️با تلاش وزارت نیرو و همه نیروه‌ها از سراسر کشور خط پدافندی سامان و عمان به مدار برگشت که خط اول سامان­ ۱۰۰ لیتر در روز و در شب بیش از ۱۳۰ لیتر می‌تواند آب وارد مدار کند، همچنین خط دوم عمان نیز همینطور وارد مدار شد. 🔹تا پایان هفته با تلاش متخصصین خط سه پدافندی معروف به فدک نیز وارد مدار آبرسانی شهری شهرکرد شود.