eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.5هزار عکس
168.9هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 آدرس غلط ندهیم؛ مشکل در آبشخور فکری و علم اقتصاد است! 🔹برخی می‌گویند: دست از این نگاه مکتبی به اقتصاد بردارید؛ این نگاه اسلامی است که به اقتصاد ضربه زده. چرا اجازه نمی‌دهید اساتید و کارشناسان اقتصاد تصمیم‌گیری کنند؟ چرا از علوم دانشگاهی و اساتید اقتصاد استفاده نمی‌شود؟ 🔸طرح این سوال و ادعا، آدرس غلط به مردم و ناشی از نشناختنِ فضای حکمرانی و بوروکراسی کارشناسی کشور است. 🔹کمی تامل و تفکر کافی است تا ببینیم این سه‌دهه نگاه مکتبی به اقتصاد در کشور حاکم نبوده. هرچه بوده همین علم متعارف اقتصاد بوده. در همه دولت‌ها، این اقتصاددانان و کارشناسان دانشگاهی ما بودند که وزیر و مدیر اقتصاد شدند؛ همین‌ها برنامه و بودجه‌ها را نوشتند؛ لوایح و برنامه‌های بودجه را خروجی همین رشته اقتصادی دانشگاه‌های مملکت‌مان نوشته‌اند. 🔸چرا آدرس غلط می‌دهیم؟ سیاست‌های کلان اقتصادی، برنامه‌های مختلف توسعه، لوایح و برنامه‌های سالانه بودجه توسط ساختار کارشناسی کشور تدوین شده‌اند. حتی سیاست‌های اقتصادی اصل ۴۴ و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبری ابلاغ شده‌اند را هم کارشناسان دانشگاهی ما در سازمان‌های مختلف تدوین و تقدیم کرده‌اند. 🔹این حرف‌ها به معنای تقابل با دانشگاه و اساتید اقتصاد و کارشناسان این حوزه نیست. بلکه می‌خواهم بگویم که این نظریات و این نسخه‌های علمی، شاید در کشور دیگری، جواب داده اما در کشور ما جواب نمی‌دهد. اقتصاد کلاسیک و نظریات نئولیبرالیسم اگر هم نتیجه‌ای داده باشد در همان جوامع غربی داده. 🔸بگذریم از اینکه صاحب‌نظرانی در همین کشورهای غربی هستند که مدعی‌اند اقتصاد لیبرال به بن‌بست خورده و بحران‌های پیش روی آمریکا و اروپا را هشدار می‌دهند. اما حرف این است که در کشور ما، اولاً طی سه‌دهه اخیر، سیاست‌های اقتصادی یکپارچه‌ای نداشته‌ایم؛ ثانیاً، جهت‌گیری ما به سمت سرمایه‌داری بوده. 🔹براستی، کجا نگاه عدالت‌محور مکتبی شهید صدر، شهیدان بهشتی و مطهری حاکم بوده؟ در کدام دولت؟ در کدام برنامه توسعه؟ در کدام لایحه بودجه؟ در کدام برنامه اجراییِ کدام‌ رئیس‌جمهور؟ 🔸اگر هم کسانی از افرادِ تصمیم‌گیر طی دو سه دهه، متدین و دلسوز نظام و انقلاب بوده‌اند، باز خروجی همین علم اقتصاد دانشگاهی بودند. معدودی مقابل این جریان ایستاده‌اند وگرنه همگان همانگونه فکر می‌کنند و طرح ارائه می‌کنند که در نظریات آدام اسمیت و کینز و میلتون فریدمن و آرنولد هاربرگر دیده می‌شود! 🔹بهتر است بجای آدرس غلط به مردم، نقد درست را ارائه کرد؛ مسئله این نیست که از کارشناسان اقتصادی در مصادر و مناصب استفاده نمی‌شود؛ مسئله این است که آبشخور فکری و علمیِ کارشناسان و اساتید اقتصاد حاضر در دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، یکی است و آن هم علم متعارف اقتصاد دانشگاه‌های ماست. چه اصلاح‌طلبش چه اصولگرا؛ یک‌گونه می‌اندیشند؛ سیاست‌ها و دستورالعمل‌هایی که در کشور اجرا می‌شود، عموماً آموزه‌های همین علمی است که برای کشور منفعتی در عمل نداشته! 🔸اگرچه بخشی از این کارشناسان، با این آموزه‌ها مخالفند و منتقد این سیاست‌ها و نظریات هستند اما در اقلیتند و جریان و گفتمان حاکم بر اقتصاد دانشگاه و دولت، لیبرالیسم است. ✅ :
هدایت شده از mesaghمیثاق
دوستی از نقش و جایگاه حوزه علمیه در این مسئله پرسید، عرض کردم که حوزه اساساً در متن و میدان اقتصاد نیست که بخواهد نقشی داشته باشد. برخی اساتید حوزه و برخی مؤسسات مستقل، حرکاتی داشته و تولیداتی هم داشته اند اما به طور کلی در این عرصه حرفی برای گفتن ندارند؛ حرفی که جامعه علمی و دانشگاهی و نخبگانی کشور پذیرای آن باشد ارائه نکرده اند؛ خُرده گفتمان هایی در حوزه شکل گرفته اما در اکثریت نیست. در عرصه علوم انسانی بالاخص اقتصاد، خلاء نظری و تئوریک داریم و به صورت جدی در این حوزه کار نکردیم. بخش اعظمی از متون و محتوایی که در حوزه محوریت دارند و وقت اساتید و طلاب را گرفته، بخش اعظمی از این متون، نسبتی به جامعه و مسائل جامعه و نیازمندی های مردم ندارد؛ اقتصاد، مسکن، معیشت و اشتغال برای حوزه اولویتی برای پرداختن ندارد. مباحثی که ارائه می شود نسبتی با مسائل جامعه کارگری با 15 میلیون جمعیت، جامعه معلمان، جامعه بازاریان و غیره ندارد. نه تنها متون دروس و محتوایی که ارائه می شود و یک طلبه سالها باید وقت خودش را وقف این مباحث کند، بلکه حوزه موضع هم نسبت به این مسائل و موضوعات ندارد. مثلاً موضع حوزه درباره سیاست های اصل 44 چیست؟ چه موضعی نسبت به خصوصی سازی دارد؟ چه موضعی نسبت به اصل 43 دارد؟ درباره مولدسازی اموال ملت چه بحثی دارد؟ و ... . برخی از خُرده گفتمان ها و اساتید روحانی بزرگوار هم که به این مسائل ورود می کنند و تولیداتی از جنس پژوهش یا موضع رسانه ای دارند، این خروجی سازمانی و تشکیلاتی حوزه نیست. اینها کارهای شخصی و مستقل خودشان است. آن تحولی که رهبر انقلاب بیش از 20 سال درباره حوزه گفتند هیچوقت اتفاق نیفتاد و شکل نگرفت. همان نگاه سنتی کماکان حاکم است. امام بزرگوار اگر میخواست روی همان ریل سابق علمای سلف پیش برود نهضت و انقلابی بوجود نمی آمد. خیلی از طلاب عزیز با معنویت و علاقه و دغدغه دوست دارند کاری کنند اما یا گرفتار مسائل معیشتی خود هستند یا هم نمی دانند که چه کنند! چون جهت گیری ریل به سمت دیگری می رود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
یک ژنرال ایتالیایی چون در نقد همجنسبازی مطلبی نوشته از کار اخراجش کردند بله آزادی بیان فقط برای اهانت به قرآن و اسلام کار میکنه و کافیه در مورد هلوکاست و همجنسبازی دهن باز کنی تا محو بشی
هدایت شده از mesaghمیثاق
۲۲ میلیون فالور واقعی.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مجری شبکه خبری ترکیه: 📍ایرانی ها با پخش یک کلیپ اینگونه اردوغان و ترکیه را در رابطه با کریدور زنگه‌زور تهدید کرده‌اند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
1_6594173546.mp3
31.08M
( 135 ) لشکر کشی باکو و شطرنج اسراییل برای منطقه 🎙سورنا چگینی تحلیلگر حوزه امنیت و ژئوپلتیک ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
هدایت شده از mesaghمیثاق
. گسیل تسلیحات به مرز ارمنستان ، آیا جنگ در پیش است ؟ 🎙 محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_6039445761660292392.ogg
17.23M
گفتگوی آزاد پیرامون موضوع آذربایجان 🎙دکتر امیر عسگر
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_6037151750908022935.ogg
5.91M
گفتگوی ویژه نکات انتخاباتی 🎙دکتر امیر عسگر
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_6037576003482554717.ogg
10.48M
گفتگوی ویژه  نکات انتخاباتی (بخش دوم ) 🎙 دکتر میرباقری 00:00:30 🎙 امیر عسگر 00:12:00 🎙 دکتر میرباقری 00:15:22
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_6037545852812136079.ogg
22.82M
گفتگوی ویژه  نکات انتخاباتی (بخش سوم) 🎙 دکتر میرباقری 🎙 سرکار خانم استاد خراسانی 🎙امیر عسگر
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_6037545852812136079.ogg
22.82M
گفتگوی ویژه  نکات انتخاباتی (بخش سوم) 🎙 دکتر میرباقری 🎙 سرکار خانم استاد خراسانی 🎙امیر عسگر
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_6037109295156301341.ogg
13.04M
گفتگوی ویژه  نکات انتخاباتی 🎙دکتر میرباقری 🎙امیر عسگر
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله:  🔸عَجَبا لِمَنْ يَحْتَمى مِنَ الطَّعامِ مَخافَةً مِنَ الدّاءِ، كَيْفَ لا يَحْتَمى مِنَ الذُّنُوبِ مَخافَةً مِنَ النّارِ.  🔹شگفت از كسى كه از بيم مرض و بيمارى، از غذا پرهيز مى كند، ولى از ترس آتش دوزخ، از پرهيز نمى كند! 📕مكارم اخلاق، ص ۱۴۷
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢منظور از «محاسبه» كه در جهاد با نفس لازم است چيست؟ 🔹علماى اخلاق براى «جهاد با نفس» امورى را بيان كرده اند كه التزام به آنها لازم است. يكى از امورى كه بعد از و لازم است می ‌باشد؛ چنانكه هر تاجرى در پايان هر روز و آخر هر هفته يا ماه يا سال، حساب كار خود را بكند، و چه بسا دفتر روزانه، ماهانه و سالانه دارد. وقتى بنا است خداوند ما را محاسبه كند، حتى ذره مثقال و حبه خردل را محاسبه ميكند: «إِنْ كَانَ مِثْقَالَ حَبَّة مِّنْ خَرْدَل أَتَيْنَا بِهَا وَ كَفَى بِنَا حَاسِبِينَ». [۱] چرا ما خود به محاسبه نفس نپردازيم؟ و چرا به دستورات بزرگان اين راه گوش فرا ندهيم كه فرمودند: «حَاسِبوا اَنْفُسَكم قَبلَ اَنْ تُحَاسَبُوا وَزِنُوا اَعْمَالَكُم بِمِيزَانِ الحَيَاءِ قَبلَ اَنْ تُوزَنُوا؛ نَفْس هاى خود را كنيد، قبل از اينكه خود محاسبه شويد و اعمال خود را با ميزان حياء وزن كنيد، قبل از اين كه وزن شويد». [۲] 🔹ابوذر از رسول خدا (ص) نقل می كند كه فرمود: «مؤمن مسافر نمی باشد، مگر اينكه سه چيز داشته باشد: زادى براى معاد و چيزى كه تأمين معاش كند و لذّتى كه حرام نباشد»؛ [۳] و به همين معنا از رسول اکرم (ص) روايت كرده: «عَلَى العَاقِلِ اَنْ يَكُونَ لَهُ اَربَعُ سَاعَاتٍ: سَاعَةٌ يُنَاجِى فِيهَا رَبَّهُ وَ سَاعَةٌ يُحَاسِبُ فِيهَا نَفْسَهُ وَ سَاعَةٌ يَتَفَكَّرُ فِيهَا فِى صُنْعِ اللّهِ وَ سَاعَةٌ يَخْلُو فِيهَا لِلمَطعَمِ وَ المَشرَبِ فَاِنَّ فِى هَذِهِ السَّاعَةِ عَوناً لَهُ عَلَى بَقِيَّةِ السَّاعَاتِ؛ بر عاقل است كه چهار ساعت و چهار وقت براى خود گذارد، وقتى براى مناجات با پروردگارش و وقتى براى «محاسبه نفسش»، و وقتى براى تفكر در موجودات خداوند و دستگاه آفرينش، و ساعتى براى غذا خوردن و نوشيدن، و در اين ساعت اخير است كه براى بقيه ساعات قدرت و نيرو می گيرد [و اين اشاره است كه توجه به جسم از مسائل مهمى است كه مورد نظر اسلام و شارع مقدس است و بدون آن، سه وقت ديگر دچار اختلال میشود]». [۴] 🔹حقيقت «محاسبه» با شريك آن است كه نظر در سرمايه و در سود و ضرر كند تا زياده و نقصان روشن شود؛ اگر زيادى آورده شكر و اگر خسران ديده و ضرر كرده از او مطالبه كند، اگر شريك دارد جبران خسارت كند، و اگر ندارد به ذمّه بگيرد و در آينده تدارك كند. در مورد «محاسبه با نفس» هم چنين است، در مقابل سرمايه بايد به فرائض و واجبات عمل كرده باشد، و اگر به مستحبات عمل كرده، سود و ربح برده و اگر معصيت كرده ضرر كرده است، در شامگاه بايد ديد چه كرده؟ اگر رنج برده، بايد از اين شريك تشكر كرد، و اگر ضرر كرده بايد با انجام نوافل و مستحبات و كارهاى خير آن را جبران كند. مرحوم كلينى در كافى از امام کاظم (ع) نقل مى كند كه فرمودند: «از ما نيست كسى كه هر روز خود را نكند، اگر عمل نيكى انجام داده است از خداوند زيادى آن را بخواهد و اگر گناه و كار بدى كرده براى آن از خدا آمرزش بخواهد و به سوى او بازگشت كند». [۵] 🔹از نفس خود آنچه را كه خداوند از تو محاسبه مى كند محاسبه كن. در روايتى از رسول اكرم (ص) آمده: «قدم هاى بنده اى روز قيامت حركت نمی كند، مگر اينكه از چهار چيز سؤال میشود: از عمرش كه در چه چيزى فنا كرده و جوانيش كه در چه چيزى گذرانده و از مالش كه از كجا به دست آورده و در چه راه انفاق كرده و از دوستى ما اهل بيت». [۶] در روايت امام صادق (ع) آمده كه: «در مواعظ لقمان به فرزندش آمده است كه: فرزندم! فردا وقتى در برابر خداوند عز و جل قرار گرفتى، از چهار چيز سؤال میشوى: از جوانيت كه در چه راهى گذراندى؟ و از عمرت كه در چه [راهی] ضايع كردى؟ و از مالت كه از چه و كجا به دست آوردى؟ و در چه راه خرج كردى؟ پس آماده براى جواب آنها شو و جوابى آماده كن!». [۷] پيامبر اكرم (ص) به معاذ فرمود: «بنده از سرمه چشمانش و از ريختن گل [و خاك ديوار مردم] با دو انگشتش [كه از روى بازى به ديوار مى كشد] و از دست زدن به پيراهن برادرش سؤال میشود». [۸] پی نوشت‌ها؛ [۱] انبياء، ۴۷ [۲] المحجة البيضاء فی تهذيب الإحياء، فيض كاشانى، مؤسسه انتشارات اسلامى جامعه مدرسين، چ۴، ج۸، ص ۱۶۷ [۳] همان، ص۱۶۴ [۴] المحجة البيضاء...، همان، ص۱۶۴ [۵] الكافی، كلينى، دارالكتب الإسلامية، چ۴، ج۲، ص۴۵۳ [۶] الأمالی، ابن بابويه، كتابچى‏، محمد بن على‏، تهران، چ۶، ص۳۹ [۷] الكافی، همان، ج۲، ص۱۳۵ [۸] المحجة البيضاء...، همان، ص۱۵۹ 📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم‌الذاكرين‏، نسل جوان‏، ۱۳۸۵ش، چ اول‏، ج۲، ص۲۹۶ منبع: وبسایت آیت‌الله مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️اسلام در صدد تربیت انسان در همه ابعاد 🔹اگر مثل سایر حیوانات تا همان حدی که حیوانات رشد می‌ کردند بود، انبیا لازم نبود؛ انبیا می‌ خواستیم چه کنیم؛ انسان می‌آید اینجا مثل حیوانات زندگی میکند و مثل حیوانات می‌ خورد و مثل حیوانات می‌ خوابد تا می‌ میرد. اینکه احتیاج به انبیا ما داریم برای این که مثل حیوانات نیست که یک حد حیوانی داشته باشد و تمام بشود. انسان یک حد ما فوق حیوانی و یک مراتب ما فوق حیوانی، ما فوق عقل [دارد] تا برسد به مقامی که نمی‌ توانیم از آن تعبیر کنیم؛ و [از] آن آخرْ مقام مثلًا تعبیر می‌ کنند [به‌] «فنا»، تعبیر می‌ کنند «کالالُوهِیه»؛ 🔹یک تعبیرات مختلفی [میکنند] چون که تربیت انسان به همه ابعادش، هم تربیت جسمی و هم روحی و هم عقلی و هم ما فوق آن، نمیشود در عهده بشر باشد، برای اینکه بشر اطلاع ندارد از احتیاجات انسان و کیفیت تربیت انسان نسبت به ماورای طبیعت. تمام قوای بشر را روی هم بگذارید، همین طبیعت را و خاصیت طبیعت را می‌ تواند بفهمد؛ منتها باز همه خاصیت های طبیعت برای بشر هم کشف نشده است، تا حدودی کشف شده است؛ اخیراً خوب، زیاد پیشرفت کرده است، لکن مانده است خیلی چیزها که بعدها کشف خواهد شد؛ اما تا آخر هر چه بشود مال طبیعت است، مال این عالَم است؛ و هر چه بشود مال این ورق است. بیانات‌ حضرت‌ امام در جمع ایرانیان مقیم خارج ۵۷/۰۸/۰۶ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢ایمان داشتن به «عواقب گناه» چه نقشی در درمان بیماری زبانِ آلوده به گناه دارد؟ 🔹«ایمان داشتن به عواقب گناه» نقش مهمی در درمان بیماری زبان دارد. مثلاً شرابخوار اگر بداند اين ماده سست كننده اى كه مى نوشد از فرق سر تا ناخن پا در او و حتى در نسل هاى بعدى او اثر سوء دارد، يا يك فرد معتاد اگر دقيق به عاقبت اعتياد به مواد مخدر بنگرد و به آن ايمان داشته باشد كه چه زندگى نكتب بار و فلاكت بارى در انتظار او است، فقر، بيمارى، متلاشى شدن زندگى، محروميت و غيره، همين موجب برگشتن وى از اين راه كثيف و ظلمانى خواهد شد. اگر گفته شود آنها اين مسئله را مى دانند، هم شرابخوار مضرات شراب را مى داند و هم معتاد خسارت هاى ناشى از اعتياد را، مى گوئيم آنها علم دارند ولى باور يعنى ايمان به اين مسئله ندارند. علم به مضرات غير از باور كردن آن است. 🔹شما مى دانيد و علم داريد كه مرده ذره اى تحرّك از خود ندارد و حتى اگر موقع زنده بودن از قدرت او مى ترسيديد، مى دانيد الان ديگر قدرت ندارد، ولى چرا يك شب نمى توانيد تا به صبح در كنار او در اتاقى بياراميد؟ زيرا هنوز باور نكرده ايد. اگر آن معتاد به مشروب و مواد مخدّر همچنان كه باور دارد كه تكه اى ذغال برافروخته قدرت سوزندگى دارد و لذا آن را در دهانش نمی گذارد، اگر باور كند اين مشروب و مواد مخدّر هم آتشى است كه خود به جان خود مى زند، هرگز نزديك دهانش نمى برد و اگر باور داشت كبريتى كه به مواد مخدر يا سيگار مى زند، در واقع به حيات خود مى زند و پس از چندى خاكسترى هم از او به جا نمى ماند، هرگز چنين نمى كرد و اگر باور داشت كه كبريت را زير پول اين مواد بزند، بهتر است تا زير خود مواد، هرگز دست به چنين عمل كثيفى نمى زد، زيرا در صورت اول فقط پول را از دست مى داد و در صورت دوم هم پول و هم زندگى و عمر كه سرمايه اصلى او است. 🔹بايد مثل اولياء خدا و معصومين (عليهم السلام) بود كه اين باور را داشتند كه منهيّات الهى (چيزهايى كه مورد نهى الهى است) همچون آتش است؛ مثلاً براى آنها تصرّف به ناحق در مال يتيمان و خوردن آن همچون آتشى مى ماند كه انسان به درون شكم خود داخل كند. قرآن مى فرمايد: «اِنَّ الَّذِينَ يَأكُلُونَ اَمْوَالَ اليَتَامَى ظُلْماً اِنَّمَا يَأكُلُونَ فِى بُطُونِهِمْ نَاراً وَ سَيَصْلَوْنَ سَعِيراً؛ [نساء، ۱۰] كسانى كه اموال يتيمان را به ظلم مى خورند در واقع در شكم هاى خود آتش فرو مى برند و به زودى در آتش فروزان دوزخ قرار خواهند گرفت». در بحث ما هم كسى كه زبانش سركشى مى كند و رام نمى شود، بايد به عاقبت و سرانجام رام نكردن زبانش بنگرد و متوجه مضرات دنيوى و عقاب هاى اخروى آن باشد و باور كند كه به اين مضرات و عقاب ها منتهى مى شود؛ اگر چنين شد محال است زبانش را كه همچون اسب وحشى و چموشى است در ميان آبروى انسان هاى آبرومند جامعه بدون لجام رها كند، تا عِرض و آبروى افراد را زير سُمّ هایش پايمال كند، همچنان كه محال است آتشى را بر زبان گذارد. 📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين‏، نسل جوان‏، قم‏، ۱۳۸۵ش، چاپ اول، ج ۱، ص ۱۰۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت شهر لیدز انگلیس بعد از برگزاری جشنواره موسیقی!!!😳
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اتاق فرمان جنگ اینترنشنال دست به کار شد؛ دعوت به هرج و مرج، آشوب خیابانی و براندازی در دستور کار این شبکه!!! 🔹همزمان با سالگرد اغتشاشات، شبکه اینترنشنال با ویژه برنامه‌های مختلفی به مثابه اتاق جنگ گروهک‌های تروریستی ظاهر شده و در خیال خام خود به دنبال براندازی در ایران است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
رضا بهروز دکتر متخصص و از کارشناسان مورد اعتماد اینترنشنال بعد از یکسال اعتراف کرده که من به عوامل این شبکه گفتم تصاویر جمجمه مهسا امینی مشکل و مورد خاصی نداشته و نشونی از ضربه جسم سخت نبوده اما مصلحت این بود که سکوت کنیم و...
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناکامی صهیونیست‌ها در تروریستی اعلام کردن سپاه
هدایت شده از mesaghمیثاق
📸 سیاه‌پوشی حرم مطهر رضوی در ایام عزاداری دهه آخر صفر
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔵 از سرگیری درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی‌ها به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، از صبح امروز شنبه با وجود اعلام توافق آتش بس طی روز گذشته، درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه از سرگرفته شد. این در حالی است که روز گذشته گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه از دست‌یابی به توافق آتش‌بس در این اردوگاه خبر دادند، اما صبح امروز این اردوگاه مجدداً صحنه درگیری‌های شدید است. این درگیری‌ها بین اعضای جنبش فتح و برخی گروه‌های اسلامی (جند الشام و فتح الاسلام) است. درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه شدید گزارش شده است. وبگاه شهاب نیوز نیز ظهر امروز گزارش داد که در جریان این درگیری‌ها تاکنون ۲ نفر کشته شده اند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚫️ حزب‌الله لبنان به مردم مراکش تسلیت گفت به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مردم مراکش به دلیل جان‌باختن تعدادی از مردم این کشور در پی زلزله شدید دیشب در مراکش، از درگاه خداوند متعال شفای آسیب‌دیدگان این حادثه و یاری ملت و دولت مراکش برای تعامل با این رخداد را خواستار شد. حزب‌الله لبنان در ادامه بیانیه خود افزود: حزب‌الله همدردی عمیق خود با ملت برادر مراکش را بیان می‌دارد و اعلام می‌کند که در این حادثه فاجعه‌بار و دردناک در کنار آنان خواهد بود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴در حالی که فقط یک هفته تا زمان اجرای تعهد دولت عراق به تخلیه مقرهای تروریست‌های ضدایرانی در شمال عراق مانده، مقامات این کشور از اجرای این تعهدات می‌گویند. قاسم الاعرجی، در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که بغداد تلاش‌های گسترده‌ای برای اجرای بندهای توافق امنیتی با ایران در دستور کار قرار داده است. وی در همین زمینه نوشت: به اهتمام شدید خود به تقویت روابط بین دو کشور همسایه در راستای منافع دو کشور و ملت و تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید می‌کنیم. 🔹پیش از این هم باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که عراق تعهدات خود درخصوص توافق با ایران را اجرا کرده است. وی در پستی در شبکه اجتماعی X، نوشت که مهم‌ترین اصل سیاست خارجی عراق این است که عراق هیچ طرفی در آسیب به همسایگانش نباشد. 🔹العوادی افزود که حاکمیت عراق مستلزم تفاهمات امنیتی برای حفاظت از مرزهای عراق از هرگونه تعرض است، بنابراین عراق با ایران توافقی مبنی بر جلوگیری از ورود افراد مسلح، تحویل افراد تحت تعقیب، خلع سلاح و از میان برداشتن اردوگاه‌ها، امضا و تعهد خود را اجرا کرد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔵 توافق جدید آتش بس در اردوگاه عین الحلوه لبنان به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، این کمیته اعلام کرد که این توافق پس از برگزاری جلسات جداگانه ای با جنبش فتح و نیروهای امنیت ملی از یک سو و نیروهای اسلام‌گرا از سوی دیگر انجام شده است. این کمیته تصریح کرد که هیأت اعزامی به اردوگاه عین‌الحلوه به دو دسته تقسیم شده و یک دسته در منطقه برکسات جلسه گسترده‌ای را با جنبش فتح و فرماندهان نیروهای امنیت ملی برگزار کرده و دسته دیگرِ نیز در مقر شبه نظامیان «عصبه الانصار» با نیروهای اسلام‌گرا جلسه داشته است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰چه کسانی از درگیری های عین‌الحلوه سود می‌برند 🔵تهران – ایرنا – درگیری های اردوگاه فلسطینی نشین "عین الحلوه" در شهر صیدا در جنوب لبنان وارد چندمین روز خود شده و به رغم تلاش ها برای برقراری آتش بس و پایان درگیری ها میان گروه های فلسطینی تاکنون نتیجه ملموسی نداشته، هرچند از شب گذشته دوباره توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر برای چندمین بار در این اردوگاه برقرار شده است. 🔵 شماری از کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که درگیری های اردوگاه عین الحلوه اقدامی صهیونیستی از طریق مزدوران خود برای انتقال مشکلات کابینه افراطی نتانیاهو به خارج سرزمین های اشغالی و به ویژه لبنان است که براساس آن، صهیونیست ها سعی دارند تا آتش فتنه جنگ مذهبی در لبنان به راه انداخته و بویژه جنوب این کشور را ناآرام کنند. همچنین برخی از احزاب داخلی لبنانی مورد حمایت خارجی نیز ممکن است از این وضعیت سود برده و بخواهند که پای ارتش لبنان را به درگیری ها باز کرده تا به بحران در اردوگاه عین الحلوه پایان دهد و از این طریق، نام فرمانده ارتش این کشور را که یکی از گزینه ریاست جمهوری لبنان می باشد، بار دیگر برای تصدی این پست مطرح کنند.