eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.6هزار عکس
163.2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
⭕️ تاریخ معاصر ایران و نقشهٔ بلندمدت استعمار 🔰آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله ♦️روشنفکران مسلمان، تاریخچه‌ی اسلام‌زدایی در منطقه‌ی آسیای غربی یا آسیای میانه، منطقه‌ی هند، ایران، افغانستان را با دقت نگاه کنند، ببینند استعمار ـ که در این منطقه استعمارِ انگلیس یکه‌تاز بود و در بعضی از مناطق، روس ـ در این مناطق با اسلام چه کار داشت و نسبت به اسلام چگونه فکر می‌کرد و تأثیرات آن حرکات وسیع و همه‌جانبه و پول‌های زیادی را که خرج کردند، بر روی جریان فکر اسلامی در این منطقه مطالعه کنند و مشاهده کنند. ♦️البته در این خلال روشن‌فکران و اصلاح‌گرانی از قبیل سید جمال‌‌الدین و محمد عبدُه پدید آمدند، و بسیاری از روشن‌فکران در ایران، مصر و بالاخره اقبال لاهوری در هند، فهمیدند که دارد چه اتفاق می‌افتد. این فریادی را که شما در کلمات اقبال مشاهده می‌کنید، فریادِ مصیبت یک انسان آگاه و روشن‌فکر است که مشاهده می‌کند اسلامش را دارند چه‌جور از دستش می‌برند. حرکات وسیع سیدجمال‌الدین در مصر، ایران، هند، اروپا و عثمانی، همه ناشی از این احساس خطر بسیار حادّی است که آن روز، دشمنِ اسلام طراحی و برای آن پول‌های بسیاری را خرج می‌کرد و متفکرین زبده‌ای را به این کار می‌گماشت. تعداد کنفرانس‌هایی که در آن، درباره‌ی اسلام فکر می‌شد، در کشورهای اروپایی به‌مراتب بیشتر از مجالسی است که علمای اسلام، در سطوح بالا برای بازشناسی اسلام و تحقیقات تشکیل می‌دادند. می‌شود گفت که: استعمار یک نقشهٔ بلندمدت برای حذف و محو اسلام از کل مناطق اسلامی به‌دست آورد؛ طرحی که آمیزه‌ای بود از تلاش سیاسی و تلاش فرهنگی و تلاش اجتماعی و تلاش نظامی. تاریخ معاصر، یعنی تاریخ نیم‌قرنِ اولِ قرن بیستم، کاملاً حاکی و نمایشگر این استراتژی وسیع و همه‌جانبه است. 12 بهمن 1367
هدایت شده از 
⭕️ظرفیت ادبیات احکام خمسه، کمتر از این است که بتواند همهٔ معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام را در آن گنجاند و از آن‌جاکه در فقه با این ادبیاتْ کار می‌کنیم، خیلی از معارف روایات، نادیده گرفته می‌شود و ادبیات فقهیِ موجود، قادر به بازنماییِ تمامِ غرض شارع نیست. 🔰آیت‌الله میرباقری ♦️این بیان‌هایی که از معصومین علیهم‌السلام وارد شده، مورد غفلت واقع شده است. از این روایات فقط جنبه وجوب و استحبابِ موضوع، مورد بررسی قرار گرفته است و نکات دیگر مغفول مانده است. نباید در تنظیم معاش اجتماعی، همه چیز را بر مدار مستحب و وجوب تنظیم کنیم. شارع در تنظیم معاش اجتماعی، مبنایی داشته که در این روایات باید پی‌گیری شود. مسأله فقط معاش جامعه نیست. بحث تربیت، تطهیر و رشد انسان و جامعه هم هست. شارع برای پرورش جامعه قواعدی قرار داده است. افراد جامعه باید در بعضی از موقعیت‌ها خودشان را صاحب حق ندانند. باید در امکانات خود حقی برای دیگران قرار دهند. خودشان را مالک این امکانات ندانند. اینها اصولی است که در ادله آمده و تقریباً فراموش شده است. به همین دلیل این روایات باید دوباره مورد دقت قرار گیرد تا قواعد اعاشه که مورد نظر شارع می باشد از آنها استخراج گردد. با ادبیات استحباب و وجوب و حرمت و کراهت نمی‌شود این قواعد را جمع‌بندی کرد. ظرفیت این ادبیات کم‌تر از این است که بتواند همه این معارف را در آن گنجاند و چون در فقه موجود با ادبیات احکام خمسه کار می‌کنیم، خیلی از معارف در روایات از دست می‌رود و ادبیات فقهی ما نمی‌تواند تمام غرض شارع را باز‌نمایی کند. 📕تقریر جلسه 026 - سه‌شنبه 1402/08/23 - حقوق مالی غیر از زکات (حق یوم الحصاد) پی‌نوشت: اگر گزاره‌های فقهی به حکم وجوب یا حرمت در احکام تکلیفی تبدیل نشوند و الفاظ شایسته است و ینبغی و یستحبّ یا یکره را به‌کار بگیریم، این گزاره‌های شرعیْ ضمانت تحقق و اجرا را نخواهند داشت.
هدایت شده از 
⭕️انبیاء در آغاز هم به دنبال ایجاد "مدینه" هستند و تربیت را فردی نمی‌دانند؛ زیرا مناسبات بیرونی در افراد مؤثر است؛ از آن‌جا که انسان و تمام موجودات، "هویت ارتباطی" دارند. 🔰استاد محمدتقی سبحانی حفظه‌الله ♦️این‌که می‌گوییم انبیاء در آغاز، "مدینه" ایجاد می‌کنند، یعنی به دنبال ایجاد "مدینه" هستند و تربیت، تربیت فردی نیست؛ یکی از استدلال‌ها و مبانی ما همین است که تغییر مناسبات بیرونی در شناخت، تعقل من، در ظرفیت ارادهٔ من، در شیوهٔ رفتاری من تأثیر می‌گذارد؛ یعنی به‌صورت طبیعی این‌گونه نیست که اگر این را تحلیل انسانی کردیم، این انسان تنها و منعزل باشد؛ بلکه وی در بطن و متن جامعه با مجموعهٔ عناصر بیرونی ارتباط دارد؛ چنان‌که در حوزهٔ بدن، این بدن اکسیژن می‌خواهد یا نمی‌خواهد؟ غذا می‌خواهد یا نمی‌خواهد؟ این اکسیژن و غذا و امثال این‌ها در حوزهٔ شناختاری من تأثیر دارد؟ بله، مؤثر است. همین است که اتفاقاً تحریک می‌کند‌، جهل می‌آید تحریک می‌کند و زمینهٔ معرفتِ درست را بر من می‌بندد. «کاد الفقر ان یکون کفرا» یعنی چه؟ یعنی زمینه‌سازی است دیگر. یعنی من واقعاً در شدت و نیاز زن و بچه و زندگی و همه‌چیز در تنگنا هستم و دیگران دارند پیشرفت می‌کنند و من ماندم. این زمینه‌ها... همین جسم من، محیط من چه می‌کند؟ زمینه درست می‌کند که جهل بیاید بر عقل در تشخیص غلبه کند و تشخیص عقلانی دچار اختلال شود. می‌آید اراده را تضعیف می‌کند و زمینهٔ حریت مرا جهل پر می‌کند. ❓سؤال: این تأثیر و تأثر فرد به فرد است یا یک موجود اجتماعی مهیمنی است؟ ♦️حجت‌الاسلام سبحانی: ما که اصل وجود فرد بیرون از اجتماع را انکار نمی‌کنیم. می‌شود یک انسانی برود در جنگل و کاملاً بریده از همهٔ مناسبات اجتماعی باز زندگی کند؛ ولی باز تأثیر و تأثر با بیرون هست؛ همان‌جا بدنش هست، نیازها هست، همان‌جا طبیعت است. انواع گوناگون عوامل وجود دارد. من می‌خواهم بگویم حتی این فرمایش حضرت‌عالی به وجود جامعه منوط نیست؛ حتی فرد در مناسبات طبیعی حیات خودش، این ارتباط بیرونی را دارد. اصلاً کل موجودات، هویت‌شان ارتباطی است. انسان این حوزهٔ ارتباطی‌اش پیچیده‌تر و عمیق‌تر است؛ چون ما یک موجود ارتباطی هستیم، زمینه‌های بیرونی می‌تواند در شناخت عقلانی ما یا در تحرکات نفسانی ما یا در بسط ارادهٔ ما یا در تضییق ارادهٔ ما مؤثر شود.
هدایت شده از 
⭕️ "دولت‌پژوهی" چیست؟ ———————————- ♦️"دولت‌پژوهی" یا "مطالعاتِ دولت"، ماحصل تأمّلات و نظرورزی‌های آن‌دسته از "اندیشمندان سیاسی" است که در ابعاد و زوایای مختلفِ "دولت مدرن" تولیدات فکری داشته‌اند. "دولت مدرن" به یک معنای گسترده، به آن ساختِ سیاسیِ نوپدیدی دلالت می‌کند که با تکیه‌بر زمینه‌های اجتماعی فراهم‌شده از دوران شارلمانی به‌این‌سو، در قرن هفدهم به‌شکل آشکاری تعیّن پیدا کرد؛ در اندک زمانی در سرتاسر جهان بسط یافت و اینک به بازیگر اصلی عرصه‌ی روابط بین‌الملل تبدیل شده است. غالبِ دولت‌پژوهان متفق‌القول‌اند که "دولت مدرن"، متولد سنت‌های اروپایی، در یک زمانه و زمینه‌ی مشخص است؛ تاجایی‌که اساساً از تاریخ معاصرِ این قاره‌ی سبز، بدون پرداختن به "استیت" نمی‌توان صحبت کرد. (ر.ک: استریر، 1395؛ پوجی، 1398 و وینسنت، 1394)
هدایت شده از 
⭕️برای دشمن هم دل می‌سوزاند ♦️یکی از کسانی که منبع شایعات علیه استاد بود و در پست دولتی مهمی هم قرار داشت، خود به اتهام همان تهمت‌هایی که زده بود، از کار برکنار شد و حال آن‌که ظاهراً جهات شرعی موضوع را هم روبه‌راه کرده بود. وقتی خبر برکناری‌اش را با شتاب برای استاد آوردند، آن عزیز فقط چند قطره اشک ریخت و این روایت پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله را خواند که:«من حَفِرَ بِئراً لأخیه وقَعَ فیه»¹ «کسی که چاهی را برای برادرش بکَند خود در آن خواهد افتاد» و فرمود: ما که در کوبیده‌شدن‌مان آرام بودیم، امّا آن‌هادر کوفتن‌شان ناآرام، «والعاقبة للمتقین»². او ثواب برخی زیارت‌های مشهد را هم برای همین افراد هدیه کرده بود. ١.جامع‌الاخبار،ص۱۰۵. ٢.سورهٔ مبارکهٔ اعراف، آیهٔ شریفهٔ ۱۲۸. 📕مشهور آسمان(خاطراتی از استاد علی صفایی حائری)، عزیزالله حیدری، تهران، انتشارات ذکرا، ١٣٩۸،صفحهٔ ۶۱.
هدایت شده از 
saghifeh (1).mp3
6.44M
⭕️سکولاریزه شدن جامعه‌ی اسلامی 🔰 مرحوم آیت‌الله مصباح رحمه‌الله ♦️اولين قدمي که در عالم اسلام برای سکولاريزه کردن جامعه اسلامي برداشته شد در سقيفه بود.
هدایت شده از 
⭕️سقیفه؛ نقطهٔ آغاز سکولاریسم در دنیای اسلام مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی (رضوان‌الله‌علیه) ▪️روایات فراوان در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) ♦️از پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) روایات فراوانى نقل شده است كه در آنها تعبیراتى از قبیل خلیفه، ولىّ، مولا و تعابیر دیگرى شبیه آنها در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) صادر شده است. بسیارى از این روایات را اهل تسنن نیز نقل كرده اند. بعضى از این تعبیرات به قدرى صریح است كه اگر شخصى بدون غرض آنها را مطالعه كند، هیچ شك و شبهه‌اى در مورد ولایت و خلافت حضرت على(علیه السلام) براى او باقى نخواهد ماند. به همین علت بعضى از علماى اهل تسنن كه این گونه احادیث را جمع آورى كرده و در این زمینه آثارى را تألیف كرده اند، به جهت اهتمام نسبت به گردآورى روایات پیرامون مدح امیرالمؤمنین(علیه السلام) و یا اثبات ولایت و خلافت ایشان، متهم به تشیع شده اند. این گونه روایات فراوان است و در كتب متعددى ثبت شده است، كه علاقه مندان مى‌توانند به آنها مراجعه كنند. ▪️شبهه در روایات ♦️ نكته مهم در این میان، تشكیكى است كه درباره مضمون این روایات صورت مى‌پذیرد. از صدر اسلام افرادى كه در مقام بحث و جدل مغلوب شده و بر آنها ثابت مى‌شد كه این تعبیرات از پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) صادر شده و معنایى جز خلافت حضرت على(علیه السلام) ندارد، متعصبانه با طرح شبهه‌هاى شیطانى، به تحریف معنوى این روایات دست مى‌زدند. از جمله این شبهات این است كه: مى پذیریم كه بعد از وفات پیغمبر(صلى الله علیه وآله) وظیفه‌اى كه بر عهده ایشان بوده به حضرت على(علیه السلام) منتقل شده است. اما كار پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ابلاغ رسالت و دین خدا بود و وظیفه دیگرى نداشت؛ از این رو وظیفه حضرت على(علیه السلام) بعد از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ، به عنوان خلیفه آن حضرت، تبلیغ دین خدا است و وظیفه دیگرى بر عهده آن حضرت نیست! ▪️ سکولاریسم بر اساس شبهاتى از این قبیل، منشأ سكولاریزم، یعنى تفكیك دیانت از سیاست، از صدر اسلام پیدا شد. از همان ابتدا كسانى مى‌گفتند مسأله ریاست بر امت و به تعبیر دیگر «امامت»، مربوط به زندگى دنیا و اداره امور آن است و ربطى به «رسالت» ندارد. پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) ، رسول خدا و مأمور ابلاغ پیام‌هاى خدا به مردم بود، اما امامت و حكومت بر مردم و وجوب اطاعت مردم از آن حضرت در امور دنیا ثابت نشده است! از این رو درباره حضرت على(علیه السلام) نیز كه خلیفه آن حضرت است، ثابت نیست. بنابراین گرچه حضرت على(علیه السلام) خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) است، لكن چون بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) تنها «ابلاغ» پیام‌هاى خداوند واجب بوده است، به همین دلیل براى حضرت على(علیه السلام) نیز به عنوان خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) امرى بیش از این ـ تبلیغ دین ـ ثابت نیست! خلاصه، مسأله حكومت از مسأله تبلیغ دین جدا است و خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از پیامبر(صلى الله علیه وآله) كه در روایات آمده فقط در امر تبلیغ دین است! شاید تعجب كنید كه چگونه ممكن است در صدر اسلام چنین مسأله‌اى مطرح شده باشد؟! اما واقعیت این است كه اتفاقاً پایه و اساس ماجراى سقیفه بر همین نظریه استوار بود. هنوز پیكر مبارك پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) به خاك سپرده نشده بود كه عده‌اى در سقیفه جمع شدند تا براى امت، خلیفه و امام تعیین كنند. معنى این كار آن بود كه خدا و پیامبر فقط در امر دین دخالت مى‌كنند و مسأله رهبرى جامعه و حكومت چون مربوط به دین نیست، از این رو خدا و پیامبر نیز چیزى در مورد آن نفرموده‌اند و ما خود باید در این باره تصمیم بگیریم! معناى این كار، تفكیك دین از سیاست بود و نطفه این نظریه در سقیفه بسته شد. 📕در پرتو ولایت، صص.۹۴-٩۶ 🌐https://mesbahyazdi.ir/node/1761/%D8%B3%D9%82%DB%8C%D9%81%D9%87%D8%8C-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%83%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%85
هدایت شده از 
🔰استاد سیدعلی‌اکبر حائری ▪️تأثیر عمومی یا فردی دانستن احکام در برداشت از ادلهٔ آن وقتی ما می‌خواهیم حکم را از ادله شرعیه استنباط کنیم، باید با روحیهٔ کسی به این ادله بنگریم که می‌داند این احکام برای کل جامعه است، نه فقط برای افرادی خاص، و این ممکن است بعضی جاها، در فهم معانی از ادله مؤثر باشد، مثلاً ممکن است ادله حرمت ربا را اگر برای اشخاص خاصی در نظر بگیریم، طوری بفهمیم و اگر برای حل معضل اقتصادی کشور در نظر بگیریم، طور دیگری از آن برداشت کنیم. این‌ها مؤثر است. ▪️سخن شهید صدر درباره فردی‌شمردن احکام در گذشته ♦️مرحوم شهید صدر هم مقاله مفصّلی تحت عنوان «الاتجاهات المستقبلیة لحرکة الاجتهاد» دارد که در یکی از مجلات قدیمی منتشر شده است.¹ ایشان در آن‌جا توضیح داده است که چون حکومت در قرون متمادی در اختیار فقهای شیعه نبود و اجرای احکام بر کل جامعه و شاکله اجتماعی را در نظر نداشتند و با ادله شرعی به شکل فردی فکر و برخورد می‌کردند، لذا به گونه‌ای استنباط حکم شرعی می‌کردند. ولی اگر متوجه شویم که این احکام شرعی نه‌تنها برای افراد است، بلکه برای کل جامعه و کشور و اداره حکومت است، ممکن است طوری دیگر حکم از آن استنباط شود. شهید صدر این را توضیح داده و مثال‌هایی برایش ذکر کرده است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ١. اخیراً نیز این مقاله در ضمن کتابی که به عنوان ومضات از سوی کنگره شهید صدر منتشر شده، به چاپ رسیده است. 📕موضوع‌شناسی در فقه، به‌کوشش علی‌رضا فرحناک،قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۹۰،صص.١٨٠ - ۱۸۱.
هدایت شده از 
سوال و جواب.mp3
3.62M
❓چطور می‌توان مثل امام جامعه اندیشید و در عرصه‌های سیاسی-اجتماعی صحیح‌ترین انتخاب‌ها و موضع‌ها را اتخاذ کرد؟ پاسخ حجة‌الإسلام سیدعلی موسوی؛ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، مدیر مسئول پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و مدیر مؤسسه فتوت.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حرکت‌های خلاقانه حامیان فلسطین در سراسر جهان وارد مرحله جدیدی شده! ✅ در ویدیو، «گرزگورز براون» نماینده شجاع پارلمان لهستان را می‌بینید که با کپسول آتش‌نشانی نشست حمایت از رژیم صهیونیستی را مختل می‌کند!
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حقیقت یک رژیم نژادپرست ✅ روایت رهبر انقلاب از غصب نژادپرستانه سرزمین فلسطین و مقایسه غوغای مدعیان حقوق بشر در قضیه اوکراین و سکوت در برابر جنایت صهیونیست‌ها در غزه 💢 صهیونیست‌ها خودشان را نژاد برتری میدانند و آحاد بشر را ــ انواع و اقسام بشر را که غیر صهیونیست و غیر یهودی هستند ــ از نژاد پَست به حساب می‌آورند؛ برای همین است که وقتی مثلاً چند هزار کودک را در ظرف چند روز به قتل میرسانند، احساسِ ناراحتیِ وجدان نمیکنند.
هدایت شده از 
🔴 نظرسنجی ها/ احتمال شکست دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ بیشتر شده است 🔹 بنا به نظرسنجی‌ها دونالد ترامپ با وجود چند پرونده قضایی بخت قابل توجهی برای پیروزی در انتخابات سال آینده دارد. او هم‌اکنون نامزد پیشتاز در میان کاندیداهای حزب جمهوریخواه برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات است. ✅ یورونیوز: چشم‌انداز پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ از همیشه محتمل‌تر به نظر می‌رسد. 💢 این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده نیز برای کسب نامزدی حزب دموکرات راه دشواری پیش‌رو ندارد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 🔴 سخنان رحیم نوعی اقدم درباره انتخابات ✅ مسولین کشور در ابتدای سال با مقام معظم رهبری دیدار داشتند. 💢 یکی از نکاتی که ایشان در ابتدای سال روی آن تاکید داشتند مسئله انتخابات مجلس بود.
هدایت شده از 
🗳 🔴 بازیگران فعال جریان اصولگرا در انتخابات؛ اصولگرایان بالاخره ائتلاف می‌کنند؟ 💬 🔹 ترسیم تحرکات و موضع گیری‌های بازیگران سیاسی در اردوگاه اصولگرایان نشان می‌دهد این جریان سیاسی ظرف ماه‌های آتی روزهای حساسی را پشت سر خواهد گذاشت، چرا که هنوز ائتلاف و یا عدم ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۴۰۲ مشخص نشده است. 🔸 نگاه گذرا به کنش و واکنش‌های اصولگرایان نشان می‌دهد سه ضلع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، شورای وحدت اصولگرایان و جبهه پایداری از بازیگران اصلی اصولگرایان در انتخابات شناخته می‌شوند و ذیل دو شورای نام برده شده احزاب و شخصیت‌های سیاسی هم عضویت دارند. ✅ شورای ائتلاف که احزاب و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در آن عضویت دارند و به تازگی «مبنا» هم به صف آنها پیوسته به دنبال وحدت و ایجاد «مجلس انقلابی» است. 🔹 خبری که از شورای وحدت در رسانه‌ها مخابره شد، انتصاب رئیس ستاد انتخابات تهران بود. پس از انتخاب«حسن بیادی» به عنوان رئیس ستاد انتخابات، اولین اقدام عملیاتی ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران کلید خورد. 🔸 «پایداری‌ها» در انتخابات به دنبال عدم تخریب درون‌گفتمانی، تبیین شاخص‌های نماینده اصلح، سعی در هرچه بالا بردن اشتراکات نامزدها در فهرست‌های جریان انقلابی و در صورت امکان توافق بر ارائه فهرست واحد جریان انقلابی هستند. ✅ پیش از این نیز محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه توصیه من به دوستان هر دو مجموعه‌ای شورای وحدت و ائتلاف این است که باید با همدیگر وحدت کنند، گفته بود: همه تلاش ما این است که مجموعه نیروهای اصولگرا به وحدت برسند. 🔹 در نهایت ممکن است که چهار تا لیست ضعیف هم در کنار لیست اصلی اصولگرایان بیرون بیایند که البته چنین اتفاقی همیشه مسبوق به سابقه بوده است. 💢 به هرحال، ترسیم تحرکات و موضع گیری‌های بازیگران سیاسی در اردوگاه اصولگرایان نشان می‌دهد این جریان سیاسی ظرف ماه‌های آتی روزهای حساسی را پشت سر خواهد گذاشت، چرا که هنوز ائتلاف و یا عدم ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۴۰۲ مشخص نشده است و هرچه به ماراتن انتخابات نزدیک تر می‌شویم پازل آرایش انتخاباتی جریان اصولگرا تکمیل‌تر می‌شود. نحوه حضور و نقش آفرینی رقیب هم در تکمیل پازل «وحدت» نیروهای انقلاب موثر خواهد بود.
هدایت شده از 
🗳 🔴 حزب اعتدال و توسعه در تهران و شهرستان‌ها لیست می‌دهد؛ «نوبخت» سر لیست تهران 🔹 احتمال «قریب به یقین» نوبخت سرلیست ما می‌شود. 🔸 افرادی که تا کنون در شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه مورد تایید قرار گرفتند آن قدر هستند که بتوانیم لیست خود را تهیه کنیم. ✅ رسما لیست حزب اعتدال و توسعه را ارائه خواهیم داد. اگر دیگران خواهان این باشند که در لیست ما قرار بگیرند منوط به موافقت شورای مرکزی است؛ تمامیت خواه نیستیم. 🔹 لیست حزب اعتدال و توسعه در تمامی استانها آماده شده است. 💢 فهرست های انتخاباتی ما چه در مجلس شورای اسلامی و چه در خبرگان رهبری( چه در تهران و چه در شهرستانها) به صورت مستقل و رسمی اعلام خواهد شد.
هدایت شده از 
🔴 وزیر کشور: ما در موضوع فضای مجازی غافلگیر شدیم و برایمان مزاحمت ایجاد شد، ولی امروز در حال تسلط بر این حوزه هستیم ✅ احمد وحیدی، وزیر کشور در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر در دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: ما در موضوع فضای مجازی غافلگیر شدیم و برایمان مزاحمت ایجاد شد ولی امروز در حال جبران و تسلط بر این حوزه هستیم.
هدایت شده از 
🗳 ✅ راه درست حل مشکلات کشور، انتخاب درست در انتخابات است. نه کناره‌گیری از صندوق رای. 💢 مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ۱۴۰۰/۳/۱۴
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 🗳 🔴 اهمیت فوق العاده رسانه در نگاه رهبر معظم انقلاب ✅ ما در این جنگ بی امان در چه جایگاهی ایستاده ایم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بخشی از اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک منافقین که محتوای آن مثبت ۱۸ سال است!
💢محکومیت کیفری گرداننده یک کانال تلگرامی بورسی ♦️رئیس اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خودانتظام سازمان بورس و اوراق بهادار از محکومیت کیفری گرداننده یک کانال تلگرامی به ضبط اموال و جزای نقدی به دلیل سبدگردانی و مشاوره سرمایه‌گذاری غیرمجاز خبر داد.
‌ 💢ماجرای تفتیش عقاید هنرمندان به روایت «جبلی» 🔹🔸صحبت‌های مدیر شبکه چهار درباره «تفتیش عقاید روشنفکری» و دو پیام از دو بازیگر سینما و تلویزیون با واکنش‌های مختلفی همراه بود در حالی‌که رئیس صداوسیما پرده از فشار روانی روی چهره‌ها برمی‌دارد. ♦️جبلی از این حقیقت پرده برداشت که «بخشی از چهره‌ها خودشان به ما ابراز کرده‌اند که به دلیل فشارهای روانی وارد شده از بیرون و همان عبارتی که مدیر محترم شبکه چهار استفاده کردند، تمایلی به همکاری ندارند. دلایل مختلف دیگری هم وجود دارد که بخشی هم مالی است. بخشی هم شاید فعلاً در شرایطی نیستند که بخواهند همکاری کنند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کلیپ زیبا از نهی از منکر بی حجابان در متروی تهران 🔹🔸امر به معروف همراه با قاطعیت و مهربانی ♦️وقتی مسئولین با نیروهای مردمی همگام و همراه می شوند، نتیجه اصلاح جامعه است. ♦️منتظر اجرای این طرح در مشهد، اصفهان، شیراز و... هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پیام انگلیسی آرمیتا رضایی نژاد فرزند شهید هسته ای به مدافعان آزادی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢سرو مشروب در رستوران‌های شمال شهر تهران! 🔹🔸«به همین راحتی! در یکی از کافه‌‌رستوران‌های تهران و بدون اینکه به اطراف چشم بیندازیم که کسی نبیند و نگران باشیم مشکلی پیش بیاد، مشروب سفارش دادیم!» ♦️پیدا کردن مشروب در کافه‌رستوران‌های تهران برخلاق تصورمان چندان سخت نبود. با اینکه چندباری این موضوع را شنیده بودیم، اما همه‌چیز در حد شنیده‌ها بود و تصمیم گرفتیم خودمان آستین بالا بزنیم. ♦️خبرنگار تبیان با تعدادی پیگیری ساده به نام چند رستوران رسید. اولین رستوران را در خیابان بلوار نلسون ماندلا (جردن) سر زدیم که وقتی چنین درخواستی داشتیم، به ما گفت دیر شده، اگر یک ساعت زودتر آمده بودید، برایتان سرو میکردم، الان نداریم! و آدرس رستوران دیگری را به ما داد. ♦️به کافه‌‌رستوران بعدی در خیابان اندرزگو رفتیم و خیلی راحت و بی‌دردسر و بدون نگرانی سفارش «درینک» را از ما گرفت و کمی بعد دو موکتل با ترکیب مشروبات الکی سر میزمان آماده بود که بوی محتویاتش تا ته بینی‌مان رفت! در آخر برای‌مان ۲۵۰ هزار تومان فاکتور کردند و سرانجام دو لیوان روی میز هم به گلدان کنار دستمان ختم شد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا