eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.6هزار عکس
163.2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعا برای دختر دار شدن 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دانشمند ‌‌‌‌
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حواشی بی پایان رییس سازمان دیانت ترکیه 🔸سخنان علی ارباش رییس سازمان دیانت ترکیه و مقایسه ترک های مهاجر بالکان و عرب های پناهنده از خاورمیانه واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. برخی او را به تحقیر عمدی ترک ها و گرامی داشتن پناهنده های عرب متهم کرده‌اند. 🔸این چندمین مورد از حواشی علی ارباش در ماه‌های اخیر بوده است. عربی ندانستن او در سفر اردوغان به عراق باعث جنجال‌های بسیاری شده بود. بسیاری او را به دروغ‌گویی و دادن رزومه اشتباه به دیانت متهم کرده بودند. ارباش در رزومه‌اش به دیانت، خود را مسلط به زبان عربی معرفی کرده بود.
هدایت شده از 
♨️مقدمه‌چینی دولت سعودی برای حذف جمعه از تعطیلات رسمی عربستان 🔻بروز هرازچندگاهِ نشانه‌هایی از عزم دولت سعودی برای حذف روز جمعه از تعطیلات رسمی عربستان از موضوعات جنجال‌برانگیز این کشور شده است؛ چنان‌که به تازگی برخی گزارش‌ها از مقدمه‌سازی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این طرح حکایت دارد. 🔻بنابه گزارش‌ها، در چاپ جدید کتاب «مطالعات اسلامی» اول متوسطه، مقدمه درس «نمازجمعه» که به بیان فضایل روز جمعه، و اختصاص این روز به مسلمانان در مقابل روز شنبه یهودیان و یکشنبه مسیحیان می‌پرداخت، حذف شده؛ و این درس از همان ابتدا با احکام نمازجمعه و... شروع می‌شود. 🔻گفته شده طرح جنجالی حذف جمعه از تعطیلات رسمی اکنون در دولت در دست بررسی است. 🔻پیش از این نیز یک نویسنده معروف سعودی در برنامه تلویزیونی این کشور به توجیه این طرح پرداخته و آن را حتی همخوان با «اسلام اصیل» دانسته بود؛ که واکنش‌های گسترده‌ای درپی داشت. 🔻در راستای پیش‌برد روند دین‌زدایی از جامعه عربستان، در قالب پروژه موسوم به چشم‌انداز ۲۰۳۰ دولت سعودی، بسیاری از نمادها و نشانه‌های اسلامی دستخوش حذف، بازنگری، بازتعریف و یا به‌حاشیه‌رانی شده‌اند؛ و در این میان، یکی از گسترده‌ترین دگرگونی‌ها، دامن‌گیر بخش آموزش شده است.
هدایت شده از 
⭕️ مسجد کاریه؛ بازگشایی ایاصوفیه‌ای دیگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه طی مراسمی که از راه دور برگزار شد، مسجد «خورا» در استانبول را به روی مسلمانان برای عبادت بازگشایی کرد. این مسجد که پیشتر «کلیسای رهایی‌بخش پاک خورا» نام داشت، یک کلیسای قرون وسطایی ارتدکس یونانی بود. وزارت امور خارجه یونان دوشنبه شب این اقدام را تحریک آمیز خواند و آن را محکوم کرد. این وزارتخانه مدعی شد که این اقدام ماهیت کلیسای سابق را تغییر می‌دهد و به این میراث جهانی یونسکو که متعلق به بشریت است آسیب می‌رساند. این کلیسا نیم قرن پس از فتح قسطنطنیه توسط ترکان عثمانی در سال ۱۴۵۳ به مسجد کاریه تبدیل شد. این مسجد پس از جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۴۵، زمانی که ترکیه به دنبال ایجاد یک جمهوری سکولار پس از افول امپراتوری عثمانی بود، به موزه کاریه تبدیل شد. رجب طیب اردوغان در سال ۲۰۲۰ فرمان تبدیل مجدد آن به مسجد مسلمانان را صادر کرد. رئیس جمهوری ترکیه چهار سال پیش نیز مسجد مشهور «ایاصوفیه» را که پیشتر کلیسا بوده را از وضعیت موزه درآورده و بازگشایی کرده بود.
هدایت شده از 
⭕️ برنامه جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان مسلمانان را به حفظ ارزش‌های غربی و رعایت حق حیات اسرائیل مجبور می‌کند سی و ششمین کنگره سراسری حزب دموکرات مسیحی آلمان روز سه‌شنبه ۷ مه، "برنامه پایه" جدید این حزب را به تصویب رساند. بخشی از برنامه جدید این حزب به "جایگاه اسلام در آلمان" پرداخته است. بر سر تغییر برنامه پایه حزب دموکرات مسیحی از مدت‌ها پیش در داخل حزب و خارج از آن بحث‌های موافق و مخالف زیادی جریان داشت. این بحث‌ها به ویژه درباره موضع جدید این حزب درباره جایگاه اسلام در آلمان دامنه‌دار بوده است. نظریه "تعلق داشتن اسلام به جامعه آلمان" برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ از سوی ولفگانگ شویبله وزیر کشور وقت بیان شد. او در یک سخنرانی گفت: "اسلام بخشی از آلمان و اروپا است". چهار سال بعد کریستیان وولف رئیس جمهور وقت آلمان به این نظر پیوست و گفت: "مسیحیت و یهودیت بدون تردید به آلمان تعلق دارند، اما حالا اسلام هم به آلمان تعلق دارد". در سال ۲۰۱۵ هنگامی که نزدیک به یک میلیون پناهجو به طور عمده از افغانستان و سوریه به آلمان وارد شدند، آنگلا مرکل صدراعظم وقت نیز از این دیدگاه پشتیبانی کرد. اما از همان زمان، اعضای محافظه کار حزب دموکرات مسیحی، همزبان با راستگرایان، اقدامات تروریستی گروه‌هائی مثل داعش و القاعده را بهانه کردند تا برای نهادهای اسلامی و فعالیت‌های آن‌ها محدودیت‌هائی فراهم آورند. فریدریش مرتس در جایگاه رئیس این حزب یکی از شاخص ترین مدافعان تجدید نظر در این امر بود. در برنامه پایه حزب دموکرات مسیحی که روز سه‌شنبه به تصویب کنگره سی و ششم رسید، حزب از اظهارات رئیس جمهور، صدراعظم و وزیرکشوری فاصله گرفته است که از قضا از اعضای برجسته همین حزب بوده‌اند. 🔸مسلمانان و ارزش های غربی در بخش ادیان و مذاهب برنامه پایه حزب دموکرات مسیحی در آغاز آمده بود: "مسلمانانی که به ارزش‌های ما احترام می‌گذارند به آلمان تعلق دارند". اما در پی بحث‌ها و اعتراض‌های زیاد، کمیسیون تدوین برنامه این جمله را تغییر داد. در برنامه جدید آمده است: "مسلمانان بخشی از تنوع دینی آلمان و جامعه ما هستند. اما اسلامی که ارزش های ما را قبول ندارد و جامعه آزاد ما را رد می کند، به آلمان تعلق ندارد". در باره دلیل این تغییرات تورستن فرای مدیر پارلمانی فراکسیون حزب دموکرات مسیحی در مجلس فدرال آلمان به روزنامه راینشن پست گفته است: "مرزها باید در برابر گروه‌های اسلامی که نظم آزاد جامعه ما، مدل زندگی غربی، جدائی دین از حکومت یا حق حیات اسرائیل را قبول ندارند مشخص و آشکار می‌شد". این مقام افزوده است: "نگاهی به رهبری حکومت ایران یا طالبان در افغانستان باید هشداری برای ما باشد که واقعیت را در جهان از نظر دور نداریم". همزمان کریستف پلوس عضو کمیسیون تدوین برنامه درباره این قسمت از آن توضیح داده است: "نام بردن از گروه‌های معین کافی نبود. ما باید به صورت شفاف اسلامی که به ارزش های ما احترام نمی‌گذارد را رد می‌کردیم". 🔸اعتراض شورای مرکزی مسلمانان موضع جدید حزب دموکرات مسیحی در برابر اسلام اعتراض‌هایی را نیز برانگیخته است. به عنوان نمونه شورای مرکزی مسلمانان آلمان حزب دموکرات مسیحی را متهم کرده است که با این برنامه می‌خواهد راست‌گرایان و اسلام‌ستیزان را در انتخابات به نفع خود جذب کند. حزب دموکرات مسیحی در آخرین نظرسنجی‌ها ۳۰ درصد آرای مردم آلمان را کسب کرده است، در حالی که ۳ حزب حاکم سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد روی هم تنها اندکی بیش از این جمعیت را پشتوانه خود دارند.
هدایت شده از 
♨️خشم فعالان عمانی از تلاش برای عادی‌سازی فرهنگ همجنس‌گرایی 🔻تصویری در کتاب کار ریاضی چهارم مدارس عمان، که ناخواسته تداعی‌گر پرچم همجنسگرایان است، خشم شهروندان این کشور را برانگیخته؛ و خواستار حذف یا تغییر آن شده‌اند. 🔻اگرچه برخی آن را ناخواسته و غیرعامدانه دانسته‌اند؛ اما بسیاری نیز با اشاره به تأثیر مخرب آن بر ذهن کودکان، و نیز موارد متعدد کوتاهی و لغزش آموزش و پرورش حتی خواستار تغییر مسئولان این نهاد شده‌اند. 🔻عائشه السریحیة نوشته: نکته مهم؛ گاه یک مسئله اتفاقیِ کم‌اهمیت، ممکن است در خدمت ایده‌ای باشد که با جامعه ما بیگانه است. 🔻ژوئن سال گذشته نیز، یک کنش‌گر عمانی با انتشار تصویری، از وجود کالایی با پرچم همجنسگرایان در یک فروشگاه کشور انتقاد کرد؛ که با واکنش گسترده کاربران همراه شد؛ و بسیاری خواستار ورود فوری و جدی مسئولان به این موضوع شدند. 🔻گفتنی است افزون بر آن که قوانین عمان، همجنس‌گرایی را جرم می‌داند؛جامعه این کشور نیز به شدت به این پدیده حساسیت نشان داده است. 🔻در همین راستا، دولت عمان سال گذشته بسیاری اقلام دارای این نماد را از فروشگاه‌ها جمع‌آوری کرد.
هدایت شده از 
⭕️ ترویج یوگا درعربستان شش سال پس از آنکه مقامات سعودی یوگا را برای مردان و زنان حلال اعلام کردند، پادشاهی عربستان سعودی قصد دارد این رژیم سلامت معنوی و جسمی باستانی هند را معرفی کند. کمیته یوگا عربستان سعودی به ریاست خانم میشائیل بنت فیصل و وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی توافقنامه ای را برای همکاری در ارتقای مزایای یوگا در جامعه امضا کردند. این توافق با هدف افزایش رفاه و ارائه فعالیت به عنوان راهی برای بهبود کیفیت زندگی به امضاء رسید. بر اساس این توافق، کارمندان تشویق خواهند شد تا تمرینات یوگا را در برنامه های روزمره خود ادغام کنند. طرفین متعهد به ایجاد محیط های کاری هماهنگ و متوازن هستند که رفاه همه جانبه کارکنان و افرادی که با آنها کار می کنند، در راستای اهداف برنامه توسعه ملی چشم انداز عربستان سعودی 2030 در اولویت باشد. خانم بنت فیصل گفت که این گام بسیار مهمی برای ایجاد برابری است. ایجاد فرصت برای همه اقشار جامعه است و یکی از اهداف چشم انداز 2023 محسوب می شود.
هدایت شده از 
♨️انتقاد تند مفتی عمان به غرب: آزادی ادعایی آنها، تنها برهنگی، همجنس‌گرایی و قرآن‌سوزی را می‌شناسد! 🔻مفتی اعظم عمان درپی سرکوب اعتراضات دانشگاهی همبستگی با غزه در آمریکا، به شدت به آزادی مورد ادعای غرب تاخت. 🔻شیخ احمد الخلیلی در بیانیه‌ای گفت: 🔹چه بسیار افراد فریب خورده‌ای از این امت که، شیفته دموکراسی غربی شده؛ و خود را به آب و آتش زدند تا بهترین تعابیر را برای آن بیابند؛ و آن را الگوی برتر اجتماعی و سیاسی می‌دانستند. 🔹اما اکنون نهانِ آن [دموکراسی]، برای همگان هویدا و رسوا شد؛ آزادیِ ادعایی غرب، از برهنگی، همجنس‌گرایی و قرآن‌سوزی فراتر نمی‌رود؛ و با حق و یاری ستمدیدگان، بیگانه است. 🔻مفتی عمان همچنین با انتقاد از شیوه رفتار دولت‌های غربی با منتقدانشان گفت: آنها انتقادات را تنها با برچسب عقب‌ماندگی به مخالفان می‌شنوند. 🔻وی افزود: همین رویدادهای فزاینده در دانشگاه‌های غربی، بهترین گواه است؛ چرا که دانشگاهیانِ حقیقت‌جو را سرکوب کردند.
هدایت شده از 
⭕ قطع روابط 76 دانشگاه اسپانیایی با اشغالگران به دلیل جنگ علیه غزه 50 دانشگاه دولتی و 26 دانشگاه خصوصی کشور اسپانیا از قطع روابط و همکاری‌ با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی رژیم صهیونیستی خبر دادند. این دانشگاه‌ها اعلام کردند این روابط تنها در صورتی برقرار می‌شود که دانشگاه‌های صهیونیستی حمله ارتش رژیم اشغالگر به غزه را محکوم کنند. همچنین این دانشگاه‌ها خواستار توقف فوری عملیات نظامی ارتش صهیونیست در نوار غزه شده و متعهد شدند روابط خود با نهادهای آموزشی و دانشگاهی فلسطینی را افزایش دهند.
هدایت شده از 
⭕ زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است! ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی شعرگونه‌ای در سخنرانی مراسم عید پاک درحالیکه لباس سنتی اوکراینی‌ها روی شلوار خاکی رنگ همیشگی خود را به تن داشت ابراز کرد که خداوند که «پرچم اوکراین بر دوش دارد، زندگی را بر مرگ پیروز خواهد کرد.» وی که از کلیسای جامع «سنت سوفیا» برای مردم سخنرانی می‌کرد، گفت جنگ اوکراین و روسیه ۸۰۲ روز است که ادامه دارد و افزود: «ما به خداوند اعتقاد داریم. خدایی که پرچم اوکراین را بر دوش دارد. پس با چنین متحدی، زندگی قطعا بر مرگ پیروز خواهد شد.» رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت، خداوند متحد مردم اوکراین است.
هدایت شده از 
‍ ⭕ طالبان حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه کتاب تهران را به کلی ممنوع کرده است ناشران افغانستانی معمولا هر سال حضور پرشوری در نمایشگاه کتاب تهران داشتند اما این‌بار خبرها از تحریم نمایشگاه کتاب تهران از سوی طالبان حکایت دارد. محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده افغانستانی در این خصوص به «حرفی‌نو» گفت: دولت افغانستان امسال به شکل کلی اجازه نداد که ناشران افغانستانی به ایران بیایند و در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کنند. حاکمان طالبان به شکل سنتی در طول چند دهه گذشته و همین الان به شدت از فرهنگ، ادبیات و زبان فارسی می‌ترسند. طالبان توجه مردم و اهالی فرهنگ افغانستان به زبان و ادبیات فارسی را یک تهاجم فرهنگی به خودشان می‌دانند و مایل به هیچگونه ارتباط اهالی فرهنگ دو کشور با هم در حوزه کتاب و ادبیات نیستند و نگران تمام کتاب‌هایی هستند که قرار است از ایران به افغانستان بیاید. طالبان محدودیت‌های قانونی در این زمینه نیز برقرار کرده و ارتباط و دادوستد میان ناشران ایران و افغانستان را ممنوع اعلام کرده است. چون نمی‌خواهند این روابط منجر به تقویت و رشد فرامنطقه‌ای زبان فارسی شود. نباید حاکمان طالبان را افراد خیلی ساده و بی‌اطلاعی تصور کنیم. بلکه افراد سازمان‌یافته و تئوریسین ضد زبان فارسی و ضد ایران در میان طالبان وجود دارند که مخالف شدید مناسبات فرهنگی میان دو کشور هستند. اساسا طالبان از نظر قومی، زبانی و مذهبی با زبان فارسی و فرهنگ ایرانی مخالف است. تا این حد که حتی به باربرهای افغانستانی اخطار داده‌اند که شما حق جابه‌جایی کتاب‌های ترویج‌کننده مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان را ندارید.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 پایگاه مقاومت بسیج آمستردام هلند در حال ساخت سنگر 🍃🌹🍃
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 داعش و القاعده توسط چه کسانی تاسیس و سازماندهی شد 🍃🌹🍃 |
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 هراس فخرآور از مسلمانان و نماز جماعت دانشجویان آمریکایی 🍃🌹🍃 |
هدایت شده از 
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 آمریکا: امکانات لازم برای مقابله با ایران را نداریم 🍃🌹🍃 🔻فرمانده دفاع هوافضای آمریکا در کنگره: 🔹در صورتی که ایران حمله مشابه ماه آوریل به اسرائیل را در منطقه انجام دهد، امکانات لازم برای مقابله با آن را در اختیار نداریم. 🔺امکانات ما در منطقه برای مقابله با حمله‌ای در آن حجم کافی نیست. |
هدایت شده از 
29.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت! 🍃🌹🍃 🔸جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با «قدس»: اکنون فرصت مناسبی است جمهوری اسلامی ایران نقش جدی‌تری در تحولات کنونی ایفا کند. |
هدایت شده از 
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 دهه ۹۰ چه بر سر اقتصاد کشور رفت؟ | رشد اقتصادی ۱ دهه فقط ۱ درصد! 🍃🌹🍃 🔻بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد اقتصادی در دهه ۹۰ که میانگین آن در طول ۱۰ سال این دهه حدود ۱ درصد بوده، ضعیف‌ترین آمار رشد اقتصادی از دهه ۶۰ تاکنون بوده است. 🔸روند سینوسی رشد اقتصادی و نرخ تشکیل سرمایه در کنار جابجایی رکوردهای تورمی نشان از افزایش ریسک سرمایه‌گذاری، کاهش تولید، کوچک شدن اقتصاد و تنگنای اقتصادی دارد. 🔺حجم حقیقی اقتصاد ایران که در سال ۹۰ حدود ۶۸۶ هزار میلیارد تومان بوده، طی یک دهه تنها ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است./ تسنیم |
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 رئیسی: گزارش‌های جهانی نشان از رشد اقتصاد ایران است 🍃🌹🍃 🔻هر آنچه که موجب تورم می‌شود را شناسایی کرده و برای رفع این موجبات تلاش می‌کنیم تا نگرانی‌های مردم دربارۀ تورم رفع شود. 🔹گزارش‌های جهانی نشان از رشد تولید، تجارت و اقتصاد ایران است و صندوق بین‌المللی پول هم اعلام می‌کند که اقتصاد ایران رشد دارد. 🔺باید همگان بدانند که روزی که ما آمدیم وضعیت تولید و صادرات چگونه بود و اکنون چگونه است؟ |
هدایت شده از 
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 صدایی برای اعتراض نداری= اگر رای ندی 🍃🌹🍃 |
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 دختری که اسکورت رئیس‌جمهور را در قم متوقف کرد! 🍃🌹🍃 |
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 رئیسی: لغو ۲۰۳۰ را در ابتدای دولت امضا کردم 🍃🌹🍃 🔸رئیس‌جمهور: یکی از اسنادی که در ابتدای دولت امضا کردم، لغو سند ۲۰۳۰ بود. |
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 رو در مورد پست قبلیش که از هزینه های هنگفت کانادا گفته بود، اینقدر مورد هجمه قرار دادن که این پست رو گذاشته و میگه اصلا هرچی بقیه میگن راسته، بالاخره کار و کاسبیشون خراب میشه دیگه‼️😁 🍃🌹🍃 |