هدایت شده از mesaghمیثاق
#انتخابات1400
📍اطلس امنیت انتخابات تهیه میشود
@mesagh
🔺وزیر کشور:
🔹بحث امنیت انتخابات مطرح شد و اطلس امنیت انتخابات در حال تهیه شدن است و این اطلس هر ماه تغییر میکند و تاکنون مشکل خاصی در این حوزه نداشتیم.
🔹هنوز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی را نشان نداده است
✡️ والت ویتمن روستو یهودی؛ طراح انقلاب سفید (۳)
1️⃣ عالیترین مرحلهٔ تکامل و در واقع «کمونیسم» روستو، که جامعه پس از «طیران» بدان خواهد رسید، «مرحلهٔ مصرف پایدار کالاها و خدمات» است، که الگوی کامل آن جامعهٔ ایالات متحده آمریکا میباشد!!
2️⃣ #تئوری_روستو در واقع نوعی «مانیفست» امپریالیستی برای کشورهای جهان سوم است. این تئوری فرهنگها و تمدنهای جوامع تحت سلطه امپریالیسم را تحقیر میکند و #سبک_زندگی_آمریکایی و «جامعهٔ مصرف انبوه» را بهعنوان الگو فراروی آنان قرار میدهد و راه گذارِ کشورهای تحت سلطه را به یک نظام #سرمایهداری وابسته توصیه میکند و در این راه تمام جاذبهها و روشهایی را که #مارکسیسم برای ارائه تئوری اجتماعی خود بهره جسته به کار میگیرد.
3️⃣ روستو در کتاب خود به این امر اذعان دارد و مینویسد: اکنون که این رساله را در دست تألیف دارم نه به ایالات متحده آمریکا بلکه به جاکارتا، رانگون، دهلی نو، کراچی، #تهران، بغداد و قاهره میاندیشم!
4️⃣ امروزه، درک تئوری روستو برای ما آسان است؛ زیرا آن سرنوشت غمانگیزی را که نظام جهانی سلطه در سالهای ۱۳۴۰–۱۳۵۷ بر ایران رقم زد تصویر میکند و در واقع ایران دوران #محمدرضا_پهلوی را بهعنوان آزمایشگاه تئوریهای کج و معوج آمریکایی نشان میدهد.
5️⃣ تنها با شناخت تئوری روستو است که میتوان چپنماییهای عجیب ارسنجانی و امینی و سپس محمدرضا پهلوی و «تئوریسین»های او را درک کرد و راز پیوند مارکسیسم را با ایدئولوژی رسمی دانشگاهی در واپسین دوران #سلطنت_پهلوی در یافت.
✍️ نویسنده: استاد عبدالله شهبازی
@mesagh
✡️ والت ویتمن روستو یهودی؛ طراح انقلاب سفید (۲)
1️⃣ #والت_ویتمن_روستو برای رشد جامعهٔ بشری یک سیر تکاملی قائل است و ملاک این #تکامل را سطح رشد تکنولوژی میداند. روستو مانند بسیاری از تئوریسینهای غرب از یک منظر «غرب مرکزی» به جهان مینگرد. از این زاویه، روستو جامعهٔ بشری را به #جامعه_سنّتی و #جامعه_صنعتی تقسیم میکند.
2️⃣ او معتقد است که جامعه پس از طی مرحلهٔ «سنّتی» وارد مرحلهٔ «ماقبل طَیَران» میشود. این مرحله در واقع یک دوران گذار از «کهنه» به «نو» است. در این مرحله برای ایجاد یک ساختار نوین صنعتی تدارک دیده میشود و لذا باید در رشتههای غیرصنعتی، بهویژه کشاورزی، تحولات انقلابی صورت گیرد. روستو معتقد است که این تحولات عمیق باید بهدست یک «دولت مرکزی نیرومند» صورت گیرد و مهمترین این دگرگونیها #اصلاحات_ارضی است.
3️⃣ در مرحلهٔ «ماقبل طَیَران» یک گروه اجتماعی جدید (نخبگان = Élite) پدید میشود که دربرگیرندهٔ بازرگانان، روشنفکران و نظامیان است. این نخبگان نیروی محرکهٔ جامعه از «مرحله سنّتی» به «مرحله صنعتی» است و میان آن با نیروهای «محافظهکار» و مدافعین «جامعه سنّتی» تصادم رخ میدهد.
4️⃣ روستو نقش #استعمار و نواستعمار غرب را در کشورهای تحت سلطه میستاید و معتقد است که #مدرنیزاسیون دولتهای غربی جوامع عقبمانده را به مسیر گذار (مرحلهٔ ما قبل طَیَران) وارد ساخت.
5️⃣ پس از این اصلاحات، جامعه وارد «مرحله طَیَران» (Take-off) میشود. در «مرحله طیران» حکومت در دست #نخبگان است و حکومتگران «سنّتی» که عاجز از تطبیق خود با شرایط «طیران» هستند، از قدرت کنار زده میشوند.
✍️ نویسنده: استاد عبدالله شهبازی
@mesagh
✡️ والت ویتمن روستو یهودی؛ طراح انقلاب سفید (۱)
1️⃣ دیدگاه جان اف. کندی در قبال ایران، و آن تحلیل تئوریکی که در شالودهی استراتژی آن روز آمریکا در کشورهای «جهان سوم» قرار داشت، با نام #والت_ویتمن_روستو جامعهشناس معروف آمریکائی و مشاور امنیتی کندی، پیوند خورده است.
2️⃣ والت روستو، که در سال ۱۹۱۶ در خانواده #یهودی ویکتورهارون روستو به دنیا آمد، مدتهای مدید مشاور «کاخ سفید» بود و برای قریب به یک دهه (۱۹۶۰-۱۹۷۰) نام او بر #جامعهشناسی دانشگاهی غرب سنگینی میکرد.
3️⃣ پروفسور والت ویتمن روستو در زمان #جان_اف_کندی یک سلسله رفورمهای اقتصادی، و بهویژه طرح #اصلاحات_ارضی را در کشورهای آمریکایجنوبی و خاورمیانه و آسیای جنوبشرقی پی ریخت و در دولت #لیندون_جانسون ریاست «شورای برنامهریزی سیاسی» وزارت خارجه آمریکا و ریاست سازمان «اتحاد برای ترقی» را به عهده گرفت.
4️⃣ اقتدار «آکادمیک» روستو، که در واقع بر اَهرُم دیوانسالاری آمریکا مبتنی بود، بهویژه در پنجمین «کنگره جهانی جامعهشناسی» (سپتامبر ۱۹۶۲) در واشنگتن نمایان شد، که در آن حدود یکهزار جامعهشناس از سراسر جهان شرکت داشتند و روستو کارگردان اصلی این نمایش بود.
5️⃣ روستو تئوریهای خود را در سال ۱۹۶۰/ ۱۳۳۹ با انتشار کتاب «مراحل توسعهٔ اقتصادی؛ یک مانیفست غیرکمونیستی» اعلام داشت. بررسی تئوری اجتماعی روستو میتواند بهخوبی ماهیت «دکترین کندی» و اهداف #انقلاب_سفید را روشن کند.
✍️ نویسنده: استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔴اخیرا در یک سخنرانی گفته شده بود اگر یک نظامی رئیس جمهور شود مثل پادگان عمل میکند و دیوار میکشد و به مردم به عنوان سرباز نگاه میکند!!! دقیقا مشابه سال ۹۶ که گفتند اگر رئیسی بیاید دلار ۵ تومان میشود و در پیاده رو ها دیوار کشیده میشود!
🔹همین تصویر برای این تهمت ها کافیست! تصویری از تجلیل دکتر سعید محمد از جوانان و حضور بی پرده میان آنها.
✅آشنایی با #سردار_محمد
🔴نسل جدیدی از جوانان قهرمان و نخبگان ایرانی در یک قاب
مراسم تجلیل از #جوانان قهرمان مدیریت پروژه در عرصه ملی و بین المللی عصر یکشنبه با حضور #سعید_محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در دانشکده مهندسی نفت دانشگاه تهران برگزار شد.
پن: سعید محمد رئیس انجمن مدیریت پروژه ایران میباشد.
✅آشنایی با #سردار_محمد
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت اول)
⭕️ آیا انقلاب به اهداف و آرزوهایش رسید؟ آیا توانست شایستگی و توانایی خود را برای تحقق ماموریتها و اهدافش نشان دهد؟ به دیگر تعبیر، آیا جمهوری اسلامی نظامی کارآمد بوده است؟ تعریف و تمجید از نظام برای بخشی از مردم کلیشه به نظر میرسد. بیکاری، تورم، گرانی، فساد و رکود آنها را میآزارد.
⛔️ گمان میکنند اکثر پدیدههای مشهود و محسوسی که روزمره با آنها مواجهاند، تعریفی ندارد. برای ارزیابی و توانایی و کارآمدی انقلاب، جامعهنگر و واقعبینانه به نظام اسلامی نگریسته شود. در صورتی میتوان بر شایستگی و توانمندی انقلاب برای رسیدن به اهداف و ماموریتهایش صحه گذاشته شود که بازشناسی درست از نقاط قوت و ضعف جمهوری اسلامی صورت گیرد.
‼️ نگارنده نمیتواند ادعا کند که استقرائش تام است؛ شاید جنبهای از نگاه او پنهان مانده، به دادهها و اطلاعاتی دست نیافته و یا برخی از واقعیتهای امروز جمهوری اسلامی را نشناسد، اما میکوشد برای سنجش کارآمدی نظام اسلامی جمعبندی قابل قبولی به دست دهد و امیدوار است دچار خطای در فکر نشود.
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
#نظام_کارآمد
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت سوم)
🔘 کارآمدی در گرو کسب هدفهای سازمانی و رضایت کسانی است که در راه رسیدن به اهداف نقش دارند اما کارایی معادل با صرف حداقل هزینه و منابع و کاستن از ضایعات برای هر میزان تولید است. برخی نظریههای مدیریت و تجارت، کارآمدی و کارایی را به یک معنا میگیرند: «حاشیه سود در کارآمدی به شرط ایجاد میشود که همان مقدار محصول خروجی با حداقل قیمت بتواند به دست آید.»
📑 گروهی از اندیشه ورزان علوم سیاسی، مانند مارتین لیپست، کارآمدی را با مفهوم «مشروعیت» پیوند دادهاند. از دیدگاه لیپست، کارآمدی عبارت است از «تحقق عینی» «یا توان سیستم در تحقق کارکرد های اساسی یک حکومت، بگونه ای که تحقق آن قابل مشاهده باشد»
🔹 در این نوشته، آن معنایی از کارآمدی که در دانش سیاسی معمولاً به کار میرود منظور است. کارآمدی یعنی توان نظام و میزان محقق ساختن شعارها، کارکردهای سیاسی، انتظارات و هدفهای از پیش تعیین شده، استحکام، پایداری، توانایی انطباق و کسب رضایت آن.
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
❓ پس از بررسی کوتاه مفهوم کارآمدی بایستی پرسید آیا انقلاب به اهداف و آرزوهایش رسید؟ آیا توانست شایستگی و توانایی خود برای تحقق ماموریتها و اهداف پیش را نشان دهد؟ و آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمدیاش را نشان داد؟ با نگاهی به کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی میتوان میان «کارآمدی وابسته»¹ و «کارآمدی نهشرقی نهغربی» تفکیک کرد.
🔆 کارکردهای حکومت ابعاد مختلفی دارد. بر اساس حوزههای اقتصاد، فرهنگ، سیاست، امنیت و علم تقسیم میشود. پیام اصلی امام خمینی (ره) بازگشت به اسلام و قرآن در همه حوزهها و دعوت به پرپایی «نظامِ نهشرقی، نهغربی» است.
✴️ جمعیت میلیونی سراسر ایران از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ به آن دعوت لبیک گفتند، «جمهوریِ نهشرقی نهغربی» را خواستند، «اقتصاد نهشرقی نهغربی» را آرزو کردند و هر فرهنگی جز «فرهنگ نهشرقی نهغربی» را بیارزش دانستند.
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
💢 قانون برای همه است؛ حتی نمایندگان!
💠 حضرت امام خمینی (ره):
⭕️ افرادی که به عنوان نمایندگان یا مسئولان دولت در جمهوری اسلامی انتخاب میشوند شرایطی دارند که با رعایت آن شرایط، حقیقتا نمایندگان واقعی مردم انتخاب میشوند نه نمایندگان طبقه خاصی که به ضرر اکثریت ملت عمل کنند. خطوط اصلی در قانون اساسی این حکومت را اصول مسلّم اسلام که در قرآن و سنت بیان شده تشکیل میدهد.
📚 صحیفه امام، ج 5، ص 436
#امامین_انقلاب
#سیلی_نماینده
‼️ میخواهید دنیا را بگیرید باید این منطقه را بگیرید!
(بخش اول)
💢 فتنهانگیزی آمریکاییها در منطقه غرب آسیا تمامی ندارد. اهمیت این منطقه بر هیچ کس خصوصا دشمنان اسلام پوشیده نیست. «آلفرد ماهان» صاحب نظریهی «هارت لند» به سران استکبار چنین گرا داد که اگر میخواهید، دنیا را بگیرید باید این منطقه را بگیرید و بر آن مسلط شوید.
🔻 چرا که این منطقه لولای سه قارهی آسیا است، آفریقا و اروپا است؛ لا به لحاظ ژئوپلوتیک و ژئواستراتژیک بسیار راهبردی است. این منطقه دسترسی بسیار مناسب و فوقالعادهای به مناطق خشکی و دریایی دارد و از همه مهمتر منابع فراوان نفت و خصوصا گاز طبیعی را در خود جای داده است و هر کس قطب انرژی جهان را در دست داشته باشد؛ یعنی قدرت مطلق دارد.
✂️ برشی از یادداشت کمیل مومنی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#سیاست
#منطقه
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت دوم)
🔴 مغالطه یکسونگری در کمین این نوع تحلیلها است، نبایستی هر یک از نگاه مثبت یا منفی را بر واقعیت غلبه داد. نظام اسلامی، قطعاً از نقاط ضعف و آسیب برخوردار است. تکیه بر نقاط صرفاً منفی، به نام «آسیبشناسی»، مخالف واقعبینی، موجب ناامیدی و منجر به خطای در محاسبه است.
❌ نقطه مقابلش نیز، یعنی غلبه دادن نقاط موفقیت و توانمندی، گمراه کننده بوده و موجب رضایت کاذب و امید واهی خواهد شد. این هر دو، واقعبینی نیست و برآورد درستی از وضع کشور و احوال زمانه نخواهد داد.
🔆 به عنوان درآمدی بر مسئله کارآمدی جمهوری اسلامی، باید به مفهوم شناسی «کارآمدی»[effectiveness] و مدلی برای سنجش و ارزیابی آن پرداخت. مفهوم کارآمدی، دایره کاربرد گستردهای از مدیریت، تا اقتصاد، صنعت و علوم سیاسی دارد. مفهوم کارآمدی در مدیریت از پیشینه قدیمیتری برخوردار است و در آن دو مفهوم کارآمدی و «کارایی»[efficiency] از هم متمایز میشوند.
📌 بیانات رهبری در دیدار مسئولان نظام ۱۳۹۰/۵/۱۶
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی