هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ابراز ناراحتی کارشناس بیهویت اینترنشنال بهمراه مجری مزدور این شبکه از عمل نکردن آمریکا به وعده حمله نظامی به ایران!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدئویی از شمال آندوور، باران بی امان در بخش هایی از ماساچوست ویرانی به بار آورد و باعث خسارت مالی و غرق شدن خودروها شد
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺تروریسم (terrorism)
🔸تروریسم پدیدهٔ تازهای نیست. قرنهاست که در جهان ضعیفان برای ترساندن اقویا یا بلعکس، دست به اقدامات تروریستی میزنند و جان افراد بیگناه را میگیرند. واژهٔ ترور از ریشه لاتین ترس (ters)، بهمعنای ترساندن و وحشت گرفتهشده است. تروریسم و تروریست بهنسبت واژههای نوپایی هستند که در فرهنگ لغات علوم فرانسه به معنای نظام یا عوامل رژیم وحشت، معنا شدهاند.
احتمالاً هیچگاه نمیتوان هیچ تعریف واحدی از تروریسم ارائه نمود که همهٔ انواع مختلف این پدیده و تمامی ابعادش را که در طول تاریخ رخ داده است، در برگیرد. بنابراین باید در ابعاد و دورانهای تاریخی مختلف این پدیده را بررسی نمود. در یک دسته، تروریسم بهمعنای استفاده از خشونت سیاسی و تهدیدات اجتماعی و حملات برنامهریزی شده است.
در دستهٔ دیگر تروریسم را متقاعدسازی بهوسیلهٔ ترس و ترساندن توسط یک گروه کوچک معرفی کردهاند، و از نگاهی دیگر تروریسم، رفتار خشونتآمیز و سرکوبگرانه برای نیل به اهداف سیاسی است. نکتهٔ جالب این است که اغلب تروریستها این تعاریف را رد میکنند و معمولاً خود را مبارزی آزادیخواه، مجاهد، فدایی، چریک یا انقلابی میدانند. وجه مشترک همهٔ پدیدههای تروریسم، استفاده از این استراتژی مضاف بر دیگر استراتژیها و معمولا فرع بر آنهاست که معمولاً اهدافی مثل ترساندن، خشونت، تغییر وضع موجود را دنبال میکند.
برخی از شاخصههای اصلی تروریسم بدین شرح است:
- خشونت: خشونت عمومیترین ویژگی تروریسم است.
- قربانی: تروریستها گاهاً قربانیهای خود را یا به صورت تصادفی و یا از روی عمد از شبه نظامیان انتخاب میکنند. قربانی میتواند حکومت باشد و یا کل یا گروهی از جامعه.
- هدف: هدف ترویستها اغلب ایجاد ترس در قربانی است. آنها معمولاً به دنبال ایجاد شوک روانی در جامعهاند.
- انگیزه: به طور کلی انگیزه تروریستها را میتوان نیل به اهداف سیاسی، مذهبی یا کسب منافع شخصی دانست.
غیرقانونی بودن و صدور بیانیه پس از اقدام تروریستی نیز از سایر ویژگیهای مشترک است.
فرهنگنامهها و دانشنامهها برای انواع و ابعاد تروریسم مصادیق زیادی قائل شدهاند از جمله تروریسم ملّیگرا، که به دنبال تشکیل حکومت مستقل و پایان دادن به حکومت قبلی و کسب استقلال است.
- تروریسم مذهبی: نوعی مهم و شایع از تروریسم که با خشونت همراه است و به وسیلۀ مذهب توجیه میشود.
- تروریسم سیاسی: برای تحت تأثیر قرار دادن تحولات اجتماعی و سیاسی که معمولاً از سوی گروههای کوچک و فاقد پایگاه قدرت اعمال میشود.
- تروریسم شیمیایی: مجموعۀ اقدامات تروریستی که از مواد و عوامل شیمیایی در حملات، علیه اهداف غیر نظامی استفاده میشود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🅾 مرور خیانتهای سقاییان!
🔸دفاع از سکونت فرزندان در آمریکا
🔻تأیید فعالیت آشکار فرزندانش در اغتشاشات اخیر
🔸توهین به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری
🔻 توهینهای مکرر به بسیجیان و فعالان انقلابی
🔸بیانیه برای شجریان فعال فتنهها
🔻ساکت فتنهها و حمایت تلویحی در اغتشاشات اخیر
🔸تخریب فرهنگ عمومی مذهبیترین شهر جهان
🔻تهدید و پروندهسازیهای مذبوحانه علیه نیروهای انقلابی
🔸تلاش گسترده جهت ترکیهسازی مذهبیترین شهر جهان
🔻توسعه معماری غربی و ضدفرهنگ اسلامی
🔸پولپاشی بین مدیران و مسئولان
🔻رفت و آمدهای مشکوک به کشور متخاصم آمریکا
🔸انهدام بخش قابل توجهی از بودجه و منابع آبی استان
🔻تخصیص اعتبارات و امکانات بیتالمال به سرمایهداران زالوصفت
🔸و . . .
#شهردار_مشکوک
#ترکیهسازی_قم
#مسئولان_نفوذی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفضل خاص ابا عبدالله علیه السلام به ایرانی ها در مورد عزاداری
هدایت شده از mesaghمیثاق
34.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به ایراد و شبهه سلیمان امیری بی دین در مورد سن حضرت علی اصغر علیه السلام و نحوه شهادت ایشان
هدایت شده از mesaghمیثاق
داستان تکراری مولوی های کاغذی
گروه دوم؛ علمای اهل تسنن مشهد
بعد از ادعا و فرار مولوی پردل از مناظره و مباهله، فشار بسیار سنگینی بر علمای عامه وارد شد تا جایی که در جلسات مختلف بین علمای اهل تسنن این بحث مطرح شده است تا راهی برای بیرون رفتن از این فشار و آبروریزی پیدا کنند.
احمد توسن ادمین پیچ علمای اهلسنت و پادوی علمای سنی مشهد، شخصیتی که قبلا رسوا شده بود در یک استوری که ظاهراً بعد از اندک زمانی آن را حذف میکند پرده از این جلسات برداشته و با لحن تهدید آمیز مدعی میشود که برای مقابله با بنده طرح و برنامه های تدارک دیده شده است.
و اکنون پاسخ بنده
آقایان علمای سنی مشهد، اگر برنامه شما در قالب برخورد فیزیکی می باشد این شما و این هم حقیر و تاریخ ثابت کرده است که در طی این ۱۴ قرن سنت بزرگان شما ترور و جنایت و سربریدن بوده است و سنت پیروان ثقلین( قرآن و عترت) شهادت
اما اگر طرح و برنامه شما بر خلاف سیره و سنت دیرینه تان ورود به فضای علمی و مناظره است، با کمال میل استقبال کرده و این دعوت را میپذیرم.
از آنجایی که همیشه شیعیان در مباحث علمی پیش قدم بوده اند به جناب آقای احمد توسن به عنوان واسطه علمای سنی و مجری برنامه های آنان اعلام میکنم تا اول شهریور فرصت دارند که نسبت به طرح و برنامه بسته شده از طرف علمای سنی مشهد اطلاع رسانی نمایند و چنانچه تا این تاریخ اطلاع رسانی انجام نشود برای تعیین تکلیف بنده حقیر عازم مشهد و با حضور در محل اسکان ایشان شخصاً پیگیر جریان خواهم بود و البته امیدوارم این بار اتفاقی که در قضیه مولوی پردل( ادعا و فرار) افتاد برای علمای سنی مشهد تکرار نشود.
علی شریفی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (علیه السلام) در تبیین آثار «محبت و دوستی» با مردم چه می فرماید؟
🔹 #امام_علی (عليه السلام) در حکمت ۱۴۲ «نهج البلاغه» با اشاره به آثار محبت و دوستى با مردم مى فرمايد: «التَّوَدُّدُ نِصْفُ الْعَقْلِ؛ اظهار محبت و دوستى با مردم نيمى از عقل است». تعبير به «نيمى از عقل» اشاره به اين است كه كارى است فوق العاده عاقلانه، و منظور از «تودد» اين است كه كارهايى انجام دهد كه نشانه كمال محبت و دوستى باشد؛ در مشكلات به يارى آنها بشتابد و در برابر كارهاى ناروا به هنگام قدرت به جاى انتقام جويى عفو كند و با چهره گشاده با مردم روبه رو شود، در برابر آنها تواضع كند، سخنان آنها را بشنود و به آنها احترام بگذارد. مجموعه اين امور و مانند آن را «تودد» مى گويند كه آثار فراوانى دارد؛
🔹از جمله: دوستان زيادى در سايه تودد براى انسان پيدا مى شوند، اگر اهل كسب و تجارت باشد، مشتريان او فراوان مى گردند، و اگر مدير تشكيلاتى باشد، افرادى كه در زير مجموعه او هستند به او عشق مى ورزند و وظايف خود را به خوبى انجام مى دهند، چنانچه فرمانده لشگرى باشد افراد لشكر او سر بر فرمان او خواهند بود، اگر عالم و روحانى باشد مردم به او اقتدا مى كنند و ارشادات و نصايحش را به گوش جان مى پذيرند، و چنانچه پدر و بزرگتر خانواده باشد همسر و فرزندان به او علاقه مند مى شوند و محيط خانواده محيطى مملوّ از محبت و آرامش و همكارى خواهد بود، و همچنين افراد ديگر در محيط ها و پست هاى ديگر. ولى به عكس اگر انسان در برابر مردم خشن باشد و با قيافه درهم كشيده روبه رو شود، بى اعتنايى كند، تكبر بورزد، نسبت به سرنوشت آنها بى اعتنا باشد و به تعبير قرآن «فَظّاً غَلِيظَ القَلبِ» [آل عمران، ۱۵۹] باشد، از اطراف او پراكنده مى شوند، در ميان جمع زندگى مى كند ولى تك و تنهاست. به گفته شاعر: «نهال دوستى بنشان كه كام دل به بار آرد ؛ درخت دشمنى بركن كه رنج بى شمار آرد».
🔹در كتاب «بحارالانوار» از امام حسن عسكرى (عليه السلام) در ضمن مواعظ آن حضرت چنين نقل شده: «مَنْ كانَ الْوَرَعُ سَجِيَّتَهُ وَ الْكَرَمُ طَبيعَتَهُ وَ الْحِلْمُ خَلَّتَهُ كَثُرَ صَديقُهُ وَ الثَّناءُ عَلَيْهِ وَ انْتَصَرَ مِنْ أعْدائِهِ بِحُسْنِ الثَّناءِ عَلَيْهِ؛ [۱] كسى كه تقوا و ورع، خوى و خصلت او باشد، و جود و بخشش طبيعتش، و حلم و بردبارى عادتش، دوستانش بسيار مى شوند و ثناخوانانش فراوان و از اين طريق بر دشمنانش پيروز مى گردد». البته نبايد خوش رفتارى با مردم را با مسئله تملق و چاپلوسى اشتباه كرد، كه آن حساب جداگانه اى دارد و به يقين از صفات مذموم است. مرحوم مغنيه مى گويد: «بعضى از شارحان نهج البلاغه تعبير به «نصف العقل» را چنين تفسير كرده اند: «اَلْمُرادُ بِنِصْفِ الْعَقْلِ تَدْبيرُ الْمَعاشِ؛ [۲] منظور از نصف عقل تدبير معاش است». ولى به يقين اين تفسير، تفسير تمام جمله امام (عليه السلام) نيست؛ بلكه مى تواند بخشى از آن را تشكيل دهد؛ زيرا كسانى كه خوش رفتارند در امر معاش و جلب شركاى خود و مشتريان فراوان موفق تر خواهند بود.
🔹مرحوم كلينى در كتاب «كافى» بابى تحت عنوان «التَّحَبُّبُ إلَى النّاسِ وَ التَّوَدُّدُ إِلَيْهِمْ» ذكر كرده و در ذيل آن احاديث متعددى از معصومين (عليهم السلام) آورده است. از جمله در حديثى از پيغمبر اكرم (ص) نقل مى كند كه: «مرد عربى از طايفه بنى تميم خدمت حضرت عرض كرد يا رسول الله، توصيه اى به من بفرما! آن حضرت در یکی از توصیه های خود چنین می فرمایند: «تَحَبَّبْ إلَى النّاسِ يُحِبُّوكَ؛ [۳] به مردم اظهار محبت كن تا تو را دوست بدارند». و نيز در آن حضرت در حديث ديگرى می فرمایند: «ثَلاثٌ يُصْفينَ وُدَّ الْمَرْءِ لاِخيهِ الْمُسْلِمِ يَلْقاهُ بِالْبُشْرِ إذا لَقِيَهُ، وَ يُوَسِّعُ لَهُ فِي الْمَجْلِسِ إذا جَلَسَ إلَيْهِ، وَ يَدْعُوهُ بِأحَبِّ الاَسْماءِ إلَيْهِ؛ [۴] سه چيز است كه اظهار محبت هر كسى را نسبت به برادر مسلمانش صفا مى بخشد: او را با چهره گشاده ملاقات كند و در مجلس كه مى نشيند [هنگام ورود برادر مسلمانش] براى او جا باز كند و وى را به بهترين نام هايش خطاب نمايد».
پی نوشتها؛
[۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج ۷۵، ص ۳۷۹، باب ۲۹
[۲] فی ظلال نهج البلاغة، مغنية، محمد جواد، دارالعلم للملايين، چ سوم، ج ۴، ص ۳۰۸
[۳] وسائل الشيعة، عاملى، شيخ حر، مؤسسة آل البيت (ع)، چ اول، ج ۱۲، ص ۵۲، باب ۲۹
[۴] الكافي، همان، ص ۶۴۳، باب (التحبب إلى الناس و التودد إليهم)
📕پيام امام امير المؤمنين (ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، تهران، ۱۳۸۶ش، چاپ اول، ج ۱۳، ص ۱۵۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#محبت #مودد #دوستی
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️امام حسن مجتبی عليهالسلام:
🔸ولَعَمری إنّا لأَعلامُ الهُدى و مَنارُ التُّقى.
🔹به جانم قسم كه ما پرچم هاى هدايت و نشانه هاى روشن پرهيزگارى هستيم.
📕تحف العقول، ص ۲۳۳
#امام_حسن
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢مفهوم «انصاف در سخن» چیست؟
🔹انصاف در بحث، نقطه مقابل مراء و جدال است، يعنى انسان به سخنان ديگران آن گونه بنگرد كه به سخنان خويش مى نگرد و از آن همان گونه دفاع كند كه از سخن خويش دفاع مى كند، و به تعبير ديگر طالب حق باشد و آن را نزد هر كس و هر کجا یافت، پذيرا شود، هر چند گوينده حق يك فرد عادى و او عالمى بزرگ و پر آوازه باشد؛ حتى اگر كودكى يا كافر و ظالمى سخن حقى بگويد آن را بپذيرد. البته انصاف كه در روايات اسلامى از آن ستايش فراوان شده به معنى يكسان نگريستن به منافع خويش و ديگران است، ولى يكى از شاخه هاى آن انصاف در سخن مى باشد.
🔹امام صادق (عليه السلام) در حديث معروفى مى فرمایند: «سَيِّدُ الاْعْمالِ ثَلاثَةٌ: اِنْصافُ النّاسِ مِنْ نَفْسِكَ حَتّى لا تَرْضى بِشَىء اِلاّ رَضِيتَ لَهُمْ مِثْلَهُ وَ مُواساتُكَ الاْخَ فِى الْمالِ وَ ذِكُرُ اللهِ عَلى كُلِ حال؛ [۱] برترين اعمال سه چيز است: رعايت انصاف در حق مردم، نسبت به خويشتن تا آنجا كه چيزى را براى خود نخواهى مگر اينكه همانندش را براى آنها بخواهى، و مواسات با برادر دينى در مال و ذكر خدا در هر حال». جالب اينكه در بعضى از روايات مشاهده می کنیم امام صادق (عليه السلام) هنگامى كه چهارخانه بهشتى را در برابر چهار عمل تضمين مى كند، ترك مراء را سومين عمل، و انصاف در برابر مردم را چهارمين عمل مى شمرد كه ممكن است اشاره اى به انصاف در سخن بوده باشد.
پی نوشت:
[۱] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ چهارم، ج ۲، ص ۱۴۴، باب الإنصاف و العدل؛ بحار الأنوار، مجلسى، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج ۷۲، ص ۳۱، باب ۳۵
📕اخلاق در قرآن، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، مدرسة الامام على بن ابى طالب(ع)، قم، ۱۳۷۷ش، چ اول، ج ۳، ص ۲۹۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#سخن #گفتار #انصاف
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️حجاب اسلامی وسیلهی مصونیّت زن است، نه محدودیت او
🔹...تا آنجایی که ما خبر داریم، و اطّلاع داریم، تا ۱۵۰ سال قبل یا ۱۲۰ سال قبل، البتّه حجاب به معنای اسلامی در آنجا (غرب) نبود، امّا ولنگاری، برهنگی و بیبندوباری، مثل امروز در زن غربی وجود نداشت. اینکه این چه سیاستی است که جامعهی غربی را به این سمت کشانده و هدفش چیست، جای بحث های طولانی و مفصّل دارد؛ امّا الان واقعیّت این است: زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوهگری در مقابل مردان و وسیلهی هیجان جنسیِ نوع مرد و جنس مرد است. بقیّهی حرف هایی که می زنند، مثل قضیّهی عدالت جنسیّتی و این حرفها، همه حرف است و ظاهر قضیّه است، باطن قضیّه آن است... #اسلام به وسیلهی #حجاب در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطهی انحراف برساند بسته؛ اجازه نداده. #حجاب_اسلامی وسیلهی مصونیّت #زن است؛ حجاب وسیلهی محدودیّت زن نیست.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۱۲/۱۷
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثارمعظمله
#امام_خامنه_ای #حجاب
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺اگر خبر دستکاری در آزمون خلبانی برای داماد جناب روحانی واقعا صحت داشته باشد، باید مراقب بود که با انداختن چند متلک سیاسی، ماجرا مختومه نشود؛ باید با افرادی که حاضر به انجام چنین اقدامی شدهاند برخورد محکمی صورت بگیرد تا دیگر کسی هوس اینگونه خوش خدمتیها (بازی با جان مردم) به سرش نزند!