eitaa logo
مصباح
209 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
5.5هزار ویدیو
68 فایل
#مصباح، کانال سیاسی_اسلامی، با رویکرد انقلابی. تولید و تحلیل محتوا، جریان شناسی سیاسی، تحولات محور مقاومت، ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی و... بانک جامع مقالات > وبلاگ سروش فرهنگ👇 http://soroushfarhang.blogfa.com ارتباط با مدیر مصباح @Reza177
مشاهده در ایتا
دانلود
، وحید یامین‌پور چه زیبا در پاسخ علی لاریجانی نوشت؛« چقدر ما را یاد روحانی می‌اندازید!».... لاریجانی تکرار روحانی و تفکرات اعتدالیونی است که در بسیاری از موارد، از نظر تئوریک، به نفاق، انفعال و ضعف ختم می شود!. لاریجانی در واقع نماینده یک تفکر منسوخ و امتحان داده ای است که جز ذلت و تسلیم، ارمغانی برای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نداشته است!... امروز نباید اجازه ندهیم ، و، تکرار شوند!... این مکاتب دست ساز مقامات قارونی (!) و سامری(!) جمهوری اسلامی، یادآور آفت های و در اسلام هستند! ⚠️مراقب باشیم! @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 سوال روز ؛ در انتخاب ریاست جمهوری اصلح کیست؟ مقام معظم رهبری پاسخ داده اند: @mesbah_313_ir
✍✍✍ باسمه تعالی دکتر رضا زمانی ویژه انتخابات ریاست جمهوری (شماره ۴) تحلیل روز مصباح (شماره ۲۳) 🔘بایسته های مردم و کشور در انتخابات ریاست جمهوری از زبان دکتر جلیلی اهم و سرفصل اظهارات دکتر جلیلی، هنگام ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری؛ ۱. قدردانی مردم از رئیس جمهور خدمتگزار؛ «مردم در سوگ رئیس‌جمهور محبوب و شهیدشان نشان دادند که به‌خوبی قدردانِ خدمت هستند.» ۲. ایفای نقش های بزرگتر «ملت خوب و فهیم ما سهم خودشان در حوادث را نشان داده‌اند و اکنون آماده‌اند که نقش‌های بزرگ‌تری را برای پیشرفت کشور ایفا کنند.» ۳. نیازمندی به دولت کار و پیشرفت «وقتی ما مردمی داریم که چنین حماسه‌هایی را می‌آفرینند، به دولتی احتیاج داریم که تمام عزم، اراده و برنامه‌ٔ پیشرفت کشور را داشته باشد. ۴. دولت سایه «در سال‌های گذشته فارغ از اینکه دولت مستقر رفیق یا رقیب ما بوده، تلاش کردیم نتایج بررسی‌هایمان را برای تأیید، تصحیح و تکمیل عملکرد دولت ارسال کنیم.» ۵.فرصت تاریخی برای تصمیمات درست «پیشرفت‌های مردم و روندهای جهانی نشان می‌دهد که امروز در یک فرصت تاریخی هستیم. ما برای موفقیت‌هایی در ادامهٔ موفقیت‌های رئیس‌جمهور شهیدمان به تصمیم‌های درست نیاز داریم تا به قله‌های پیشرفت دست پیدا کنیم.» 🔰در این دوره از انتخابات،اولویت ما باید انتخاب شخصیتی باشد که دست فرمان کلی دولت سیزدهم را با اصلاحاتی در برنامه و تیم اقتصادی ادامه دهد. @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی تاریخ تحلیلی اسلام (قسمت ۳۶) .... یهودیان که در کار کشت و زراعت تجربه فراوان اندوخته بودند، زمین‌های مرغوب دهکده خیبر و کشتزارهای اطراف شهر را در دست داشتند. مورخان نوشته‌اند گهگاه بین آنان و عرب‌های بت‌پرست شهر نزاع در می‌گرفت و یهودیان به آنان می‌گفتند به زودی پیغمبری از نژاد اسرائیل خواهد آمد و سرپرستی ما را به عهده خواهد گرفت و ما بر شما ریاست خواهیم یافت. بدین ترتیب زمینه ظهور پیغمبر در ذهن مردم یثرب آماده بود. از سوی دیگر قبیله‌های متفرق که در این شهر سکونت داشتند پیوسته با یکدیگر در زد و خورد بودند. در سال‌های نزدیک به هجرت نزاعی سخت بین دو قبیله اوس و خزرج در گرفت. آن جنگ به یَومُ بُعاث معروف است. در این درگیری مردم بسیاری از هر دو طرف کشته شدند. هر دو قبیله از جنگ به ستوه آمده و خواهان آشتی بودند. اما طبق سنت رایج قبیله‌ای برای آنکه جنگ از میان برخیزد و طرف‌های درگیر آشتی کنند باید به کسان مقتول خون بها پرداخت شود. مبلغ این خون بها را باید مرد بزرگی که همه ریاست او را بپذیرند تعیین کند. به علاوه این داوری را کسی باید به عهده بگیرد که خود در دسته‌بندی و نزاع شرکت نداشته باشد. یافتن چنین کسی در یثرب ممکن نبود چه اولاً بیشتر روسای مهم قبیله‌ها در جنگ داخل بودند و ثانیاً رئیس هیچ قبیله‌ای حاضر نمی‌شد خود را از دیگری کمتر بداند. نوشته‌اند یثرب می‌خواستند عبدالله بن اُبیّ بن اَبی سَلول را که مردی نسبتاً نیرومند و در جنگ‌های قبیله‌ای بی‌طرف مانده بود به ریاست شهر برگزینند و حتی نوشته‌اند که تاجی برای او آماده کرده بودند. اما در همین ایام در مکه حادثه دیگری رخ داد. شیوه پیغمبر صلی الله چنان بود که در موسم حج نزد قبیله‌هایی که برای زیارت آمده بودند می‌رفت و آنان را به مسلمانی می‌خواند. سالی، شش تن از مردم خزرج او را دیدند و محمد رسالت خود را به ایشان ابلاغ کرد. آنان چون گفته او را شنیدند دعوت او را که نوید آشتی و صفا و پرهیزگاری می‌داد استقبال کردند و گفتند: ما نزد مردم خود می‌رویم و آنان را از دین تو با خبر می‌کنیم و خبر می‌سازیم شاید به برکت تو جنگ و ستیز از شهر ما برود. اگر تو سبب شوی که ما با یکدیگر متحد شویم از عزیزترین کس نزد ما خواهی بود. این شش تن به یثرب بازگشتند و مردم شهر را از دعوت محمد صلی الله آگاه کردند بیشتر مردم شهر از این پیشامد خوشحال شدند. چه آنان، چنان که گفتیم با داستان ظهور پیغمبر آشنا بودند و می‌خواستند با دعوت محمد صلی الله به شهر خویش شرفی نصیب آنان گردد و بر یهودیان پیشی گیرند. دیگر اینکه کسی را به ریاست می‌پذیرفتند که از جانب خدا بود نه از جانب قبیله و دیگر اینکه او از مردم شهر نبود و در جنگ‌ها و درگیری‌ها شرکت نداشت... ادامه دارد... 📚 @mesbah_313_ir
🔘 فضیلت شب و روز دحوالارض (۲۵ ذی القعده) 🌷 آداب و اعمال توصیه شده در شب و روز دحوالارض ❶روزه گرفتن روز دحوالارض از چهار روزی اسٺ ڪہ در تمام سال به فضیلٺ روزه گرفتن، ممتاز اسٺ و در روایتے آمده اسٺ ڪہ روزه اش مثل روزه هفتاد سال است؛ و در روایت دیگر ڪفاره هفتاد سال است و هر ڪہ این روز را روزه بدارد و شبش را بہ عبادت بہ سر آورد برای او عبادت صد سال نوشتہ مےشود. ❷شب زنده داری: احیا و شب زنده داری این شب، برابر با عبادت صد سال است. ❸ذڪر فراوان خدا ❹غسل: انجام غسل مستحبے بہ نیت روز دحوالارض. ❺خواندن دو رڪعٺ نماز، نزدیڪ ظھر بہ این ڪیفیٺ: در هر رڪعٺ بعد از حمد "پنج مرتبہ سوره الشّمس" بخوانید و بعد از سلام نماز بگویید: «لا حَوْلَ و لا قوَّهَ اِلّا بِالله العلی العظیم» سپس این دعا را بخوانید: یا مُقیلَ الْعَثَراتِ اَقِلْنی عَثْرَتی یا مُجیبَ الدَّعَواتِ اَجِبْ دَعْوَتی یا سامِعَ الْاَصْواتِ اِسْمَعْ صَوْتی وَ ارْحَمْنی و تَجاوَزْ عَنْ سَیئاتی وَ ما عِنْدی یا ذَالْجَلالِ وَ الْاِکْرام. معنےدعا: ای درگذرنده لغزشھا، از لغزشم درگذر! ای اجابت ڪننده دعاها! دعایم را مستجاب ڪن! ای شنوای آوازها! صدایم را بشنو و به من رحم ڪن و از بدیھایم و آنچه نزد من است درگذر! ای صاحب جلالٺ و بزرگواری. ❻ خواندن دعایی ڪه با این عبارت شروع می‌شود: اللّهمّ یا داحِی الْکعبهَ وَ فالِقَ الْحَبَّه (به مفاتیح الجنان، بخش اعمال مربوط به دحوالارض مراجعه ڪنید) ❼ زیارت امام رضا (ع): زیارت امام رضا علیه‌السلام یکی از بهترین و با فضیلت‌ترین عمل مستحبی این روز است. @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴روح خدا به خدا پیوست... ، یادآور عروج ملکوتی عارفی از تبار نور و جنس صداقت و درایت است؛ روزی که تمامی آزادی خواهان و ظلم ستیزان جهان را محزون و ملتهای تشنه حقیقت و آزادی را عزادار کرد؛ محبانش در ماتم فقدان وجود ارزشمندش، سر و سینه زنان در خیابان ها اجتماع کردند. به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی «امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است» و تا تاریخ زنده است راه و اندیشه اش هم زنده خواهد ماند چنانکه می توان انقلابی که او رهبریش را بر عهده داشت را به عنوان یکی از بزرگترین اتفاقات جهان در قرن بیستم دانست که نقطه عطفی برای مبارزات ملتهای آزادیخواه است. @mesbah_313_ir
بخشی از وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) (قسمت ۳۰) ...لكن شما برادران مؤمن با دولت و مجلس كه كوشش دارد خدمت به محرومين و مظلومين و برادران سر و پا برهنه و از همه مواهب زندگي محروم نمايد چرا كمك نمي كنيد و شكايت داريد؟ آيا مقدار خدمت دولت و بنيادهاي جمهوري را با اين گرفتاريها و نابسامانيها كه لازمه هر انقلاب است، و جنگ تحميلي با آنهمه خسارت و ميليونها آواره خارجي و داخلي و كارشكنيهاي بيرون از حد را در اين مدت كوتاه مقايسه با كارهاي عمراني رژيم سابق نموده ايد؟ آيا نمي دانيد كه كارهاي عمراني آن زمان اختصاص داشت تقريباً به شهرها آن هم به محلات مرفه؛ و فقرا و مردمان محروم از آن امور بهره ناچيز داشته يا نداشتند؛ و دولت فعلي و بنيادهاي اسلامي براي اين طايفه محروم با جان و دل خدمت مي كنند؟ شما مؤمنان هم پشتيبان دولت باشيد تا كارها زود انجام گيرد و در محضر پروردگار كه خواه ناخواه خواهيد رفت با نشان خدمتگزاري به بندگان او برويد. يكي از اموري كه لازم به توصيه و تذكر است، آن است كه اسلام نه با سرمايه داري ظالمانه و بي حساب و محروم كننده توده هاي تحت ستم و مظلوم موافق است، بلكه آن را به طور جدي در كتاب و سنت محكوم مي كند و مخالف عدالت اجتماعي مي داند ـ گرچه بعض كج فهمان بي اطلاع از رژيم حكومت اسلامي و از مسائل سياسي حاكم در اسلام در گفتار و نوشتار خود طوري وانمود كرده اند (و باز هم دست برنداشته اند) كه اسلام طرفدار بي مرز و حد سرمايه داري و مالكيت است و با اين شيوه كه با فهم كج خويش از اسلام برداشت نموده اند چهره نوراني اسلام را پوشانيده و راه را براي مغرضان و دشمنان اسلام باز نموده كه به اسلام بتازند، و آن را رژيمي چون رژيم سرمايه داري غرب مثل رژيم امريكا و انگلستان و ديگر چپاولگران غرب به حساب آورند، و با اتكال به قول و فعل اين نادانان يا غرضمندانه و يا ابلهانه بدون مراجعه به اسلام شناسان واقعي با اسلام به معارضه برخاسته اند ـ و نه رژيمي مانند رژيم كمونيسم و ماركسيسم لنينيسم است كه با مالكيت فردي مخالف و قائل به اشتراك مي باشند با اختلاف زيادي كه دوره هاي قديم تاكنون حتي اشتراك در زن و همجنس بازي بوده و يك ديكتاتوري و استبداد كوبنده در برداشته. بلكه اسلام يك رژيم معتدل با شناخت مالكيت و احترام به آن به نحو محدود در پيدا شدن مالكيت و مصرف، كه اگر بحق به آن عمل شود چرخهاي اقتصاد سالم به راه مي افتد و عدالت اجتماعي، كه لازمه يك رژيم سالم است تحقق مي يابد. در اينجا نيز يك دسته با كج فهمي ها و بي اطلاعي از اسلام و اقتصاد سالم آن در طرف مقابل دسته اول قرار گرفته و گاهي با تمسك به بعضي آيات يا جملات نهج البلاغه، اسلام را موافق با مكتبهاي انحرافي ماركس و امثال او معرفي نموده اند و توجه به ساير آيات و فقرات نهج البلاغه ننموده و سرخود، به فهم قاصر خود، بپاخاسته و «مذهب اشتراكي» را تعقيب مي كنند و از كفر و ديكتاتوري و اختناق كوبنده كه ارزشهاي انساني را ناديده گرفته و يك حزب اقليت با توده هاي انساني مثل حيوانات عمل مي كنند، حمايت مي كنند.... ادامه دارد... @mesbah_313_ir
باسمه تعالی دکتر رضا زمانی 🔰شرحی مختصر بر وصیت نامه الهی-سیاسی امام خمینی (ره) (قسمت ۳۰) امام خمینی ( ره) در این فراز از وصیت نامه به کسانی اشاره می کنند که با کج فهمی و عدم درک اسلام، بجای کمک و همراهی، همواره از جمهوری اسلامی شکایت می کنند و منتقدند.و از طرفی، امام با تبیین نظام سرمایه داری و کمونیستی، خطوط اسلام را تعیین می کنند و از کسانی که با کج فهمی، اسلام را موافق با نظام سرمایه داری یا کمونیسم می دانند، انتقاد تندی می کنند. ۱۸۶.امام به کسانی که درک درستی از شرائط دولت و حکومت در جمهوری اسلامی ندارند و اوضاع و عواقب جنگ را تحلیل نمی کنند‌‌ و همواره منتقدند و شکایت می کنند، می خواهد که با دولت و مجلس همراهی کنند. ۱۸۷.محاجه امام با این جماعت؛ 👈الف؛ مقایسه نسبت و مقدار خدمت دولت و بنیادهای جمهوری اسلامی را با گرفتاریهای موجود یادآوری می کنند. 👈ب؛ مقایسه کارهای عمرانی با وجود جنگ تحمیلی و کارشکنی های داخلی و خارجی. 👈ج؛ یادآوری اینکه کارهای عمرانی رژیم شاه به مناطق مرفه شهرها محدود می شد ولی جمهوری اسلامی عمران و آبادانی را به سراسر کشور و بخصوص به مناطق محروم برده است. ۱۸۸.توصیه دیگر امام به این جماعت آن است که با همراهی مجلس و دولت، با «نشان خدمتگزاری» به دیدار خدا بروند. ۱۸۹.تبیین مکتب اسلام و تعیین خطوط با مکتب سرمایه داری غربی و اشتراکی کمونیستی؛ 👈الف؛ اسلام موافق سرمایه داری ظالمانه و بی حساب که محروم کننده توده های مظلوم است، نمی باشد. بلکه در کتاب و سنت هم به جد محکوم می شود و آن را مخالف عدالت اجتماعی می داند. ⬅️ امام در این اثنا، به کسانی که با کج اندیشی، اسلام را طرفدار سرمایه داری بی حد و حصر می دانند، انتقاد می کنند. و معتقدند که آنها با عدم شناخت اسلام، چهره این دین اکمل را مخدوش کرده اند! 👈ب؛ اسلام با مکتب کمونیسم و مارکسیسم لنینیسم، که با مالکیت فردی مخالف و قائل به اشتراک می باشد، اختلاف زیادی دارد. ۱۹۰. امام در تبیین نظام اشتراکی می گوید؛ آنها سابقه دیکتاتوری و استبداد دارند،و معتقد به اشتراک در زن و همجنس بازی بودند! ۱۹۱. امام اسلام را در زمینه مالکیت، یک رژیم معتدل می داند که به نحو محدود در پیدا شدن مالکیت و مصرف توجه دارد و در صورت عمل به آن، چرخ های اقتصاد سالم به راه می افتد. و عدالت اجتماعی محقق می شود. ۱۹۲.امام می فرماید عده ای با کج فهمی و بی اطلاعی، در طرف نظام اشتراکی کمونیستی قرار گرفته و با تمسک به برخی آیات یا فرازهایی از نهج البلاغه، اسلام را موافق با مکاتب انحرافی مارکس و امثال او معرفی می کنند. ۱۹۳. از دید امام، این جماعت کج فهم، با فهم قاصر خود، مذهب اشتراکی را تعقیب می کنند و از کفر، دیکتاتوری و اختناق کوبنده ای که ارزشهای انسانی را نادیده گرفته و یک حزب اقلیت با توده های انسانی، مثل حیوانات عمل می کنند، حمایت می کنند!. ادامه دارد!... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام : اجتماعات مردم نشان داد، مردم طرفدار شعارهای انقلاب هستند، چون رئیسی مظهر شعارهای انقلاب بود.(۱۴۰۳/۳/۱۴) 🟢 علیرغم تمام مشکلات و شیطنت ها ، قاطبه مردم به آرمانها و شعارهای انقلاب اسلامی دلبستگی دارند. این مهم، رمز رابطه امام و امت در نظام اسلامی است. @mesbah_313_ir
🧩 یک پازل تحلیل دکتر رضا زمانی 🎯 اثبات یک ابطال! جریان اصلاحات، راه حل اساسی رفع موانع اقتصادی را در گرو مذاکره با آمریکا و رفع تحریم ها می داند! آنها با این شعار، یک دهه کشور را در رکود و تورم نگاه داشتند! فایننشال تایمز گزارش می دهد:«صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر رسید.» یعنی همزمان که ما شاهد اعمال بیش از ۲۰۰ تحریم جدید علیه کشورمان هستیم، اما شاهد جهش درآمد نفتی به ۳۶ میلیارد دلار هم هستیم! این گزارش، پاسخی ساده ولی محکم و مستدل به تفکرات اصلاح طلبان لیبرالی در ایران است که معتقدند بدون آمریکا و در فضای تحریم نمی توان صادرات داشت! همه متفق القول هستیم که تحریم ضربه زننده و آسیب زننده است اما اینکه ما حل تمام مشکلات کشور را در گرو رفع تحریم و مذاکره بدانیم،با این آمار اثبات شد که تفکر باطلی است! از طرفی، اتکا بر مذاکره چند آسیب جدی را بر ایران تحمیل خواهد کرد؛ ۱. عدم توجه و اعتماد به توان داخلی. ۲. شرطی شدن اقتصاد و معیشت داخلی ۳.خطر وابستگی و از دست دادن استقلال داخلی. ۴.صرف انرژی کشور برای مذاکره و تبعات آن. ۵. تعطیلی و بلاتکلیفی پروژه های ملی و آینده نگر. ۶. حل شدن در نظام سلطه. ۷. از دست دادن فرصت تعامل با دنیا . ۸. خروج از دایره قدرتمندی و از دست رفتن فرصت بازیگری مستقل. اصلاح طلبان نمی توانند درک کنند که هیچ گاه دشمنی آمریکا با ایران پایانی نخواهد داشت مگر آنکه با قدرت آنها را خنثی کنیم. زبان دنیا، قدرت درون زاست ولا غیر! @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام : این اجتماعات مردم ایران در معادلات منطقه اثر خواهد گذاشت.(۱۴۰۳/۳/۱۴) 🟢 به برکت انقلاب اسلامی و در سایه نظام ولایی ، ایران اسلامی کشوری اثرگذار در معادلات بین المللی است و حضور حماسی مردم ایران در حوادث و اتفاقات ، مستقیماً در معادلات بین المللی موثر است. باید خدا را بر این عظمت و نعمت سپاسگزاری کرد. @mesbah_313_ir
✍✍✍ مصباح بین الملل تحلیل روز مصباح (شماره ۲۴) دکتر رضا زمانی 🔘طرح بایدن برای آتش بس در غزه عبدالباری عطوان، فعال برجسته رسانه ای ، معتقد است «طرح آتش‌بس «بایدن» پرسنگلاخ و خطرناک است» او ادعا می کند، «نقشه راه سه مرحله ای جو بایدن درباره آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران بین رژیم اسرائیل و مقاومت فلسطین، پردست انداز، آکنده از چاله و غیرقابل اعتماد است. این طرح سرانجامی مشابه توافق سازش اسلو و مذاکرات بی ثمر و بدون پایان گذشته دارد.» عطوان می افزاید؛«نقشه راه بایدن تفاوتی با نقشه راه کمیته چهارجانبه بین المللی متشکل از آمریکا، روسیه، اروپا و سازمان ملل تفاوتی ندارد که در آن به فلسطینیان وعده کشور مستقل در صورت خلع سلاح و توقف انتفاضه مسلحانه داده شد. نقشه ای که بایدن برای آن بازارگرمی می کند و آن را طرحی اسرائیلی می داند، متشکل از سه مرحله است: 🔸مرحله اول: مدت آن شش هفته است و شامل آتش بس موقت، خروج نظامیان صهیونیست از مناطق مسکونی، آزادی اسیران صهیونیست شامل کودکان، بیماران و سالخوردگان در ازای آزادی صدها فلسطینی در بند و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه است. 🔸مرحله دوم: این مرحله پس از اجرای بندهای مرحله اول اجرایی می شود و شامل خروج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه و آزادی بقیه اسیران صهیونیست یعنی نظامیان اسیر و برقراری آتش بس موقت دائمی می‌شود. 🔸مرحله سوم: این مرحله آغاز عملیات بازسازی نوار غزه با پولهای کشورهای عربی و جامعه بین المللی تحت نظارت نیروهای مختلط است.» آنچه واضح است آنکه آمریکا روزبه روز بیشتر به سمت ایده آتش بس خواهد رفت. آنها در مدت هشت ماه گذشته تلاش فراوانی کرده اند تا جنگ غزه را مدیریت و کنترل کنند و امروز آتش بس را راه مدیریت تنش در منطقه می دانند ؛ 👈۱. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و حزب بایدن و شخص او از ماجرای جنگ غزه لطمات بسیاری خورده است، پس آتش بس قدم اول کسب اعتبارست. 👈۲. وجهه آمریکا در دنیا به علت حمایت های همه جانبه از اسرائیل به شدت تخریب شده و اولین قدم موثر در بازسازی آن، ابتکار عمل در ایجاد آتش بس است. 👈۳. بالا رفتن تنش ها در منطقه به هیچ وجه به سود آمریکا نیست! آمریکا توان درگیری همزمان در برابر روسیه، چین و ایران را ندارد پس بیش از هر زمان خواهان آتش بس در منطقه است! 👈۴. تداوم جنگ و تنش ، اسرائیل را به ورطه نابودی می کشاند. آمریکا خود را متعهد به حفظ دولت یهود می داند و امروز بیش از هر زمانی، متوجه خبر نابودی کشور اسرائیل است! بنابراین ایده آتش بس با اراده بیشتری پیگیری می شود! حال حماس و گروههای مقاومت فلسطینی، با درک این شرائط، باید بیشترین امتیازها و بالاترین تضمین ها را از آمریکا و مجامع بین المللی بگیرند! @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی تاریخ تحلیلی اسلام (قسمت ۳۷) ....سال دیگر به هنگام حج ۱۲ تن از مردم مدینه در عَقَبه با محمد صلی الله بیعت کردند. بیعت آنان این بود که به خدا شرک نیاورند، دزدی نکنند، زنا نکنند، فرزندان خود را نکشند، بر کسی تهمت نزنند. در کارهای خیر که محمد صلی الله دستور می‌دهد از او اطاعت کنند. پیغمبر صلی الله مردی را به نام مُصعَب بن عُمیر همراه آنان به یثرب فرستاد تا قرآن را به مردم تعلیم دهد و ضمناً می‌خواست از وضع شهر و مقدار استقبال مردم از اسلام مطلع شود. سال دیگر (سال سیزدهم بعثت) در موسم حج ۷۳ مرد و دو زن پس از فراغت از مراسم حج در عقبه گرد آمدند. رسول خدا با عموی خود عباس بن عبدالمطلب نزد آنان رفت. نوشته‌اند نخستین سخنگو عباس بود که گفت ای مردم خزرج محمد صلی الله از ماست و تا آنجا که در توان ما بود او را از گزند مردم بازداشتیم. اکنون او می‌خواهد نزد شما بیاید. اگر در توان خود می‌بینید که او را حمایت کنید و شر مخالفان را از او باز دارید چه بهتر وگرنه از همین حالا او را رها کنید. آنان در پاسخ عباس گفتند سخن تو را شنیدیم اکنون ای رسول خدا آنچه نزد تو و خدای تو پسندیده است بگو. پیغمبر(ص) آیاتی از قرآن خواند و پس گفت: با شما بیعت می‌کنم که از من همچون کسان خود حمایت کنید، نمایندگان مردم مدینه با او بیعت کردند که با دشمن او دشمن و با دوست او دوست باشند و با هر که با وی به جنگ برخاست جنگ کنند. بدین سبب این بیعت را بَیعَه الحَرب نامیدند. پس از این بیعت بود که پیغمبر صلی الله به مسلمانان اجازه داد تا به یثرب بروند و آنان به آن شهر رفتند و مردم یثرب به خوبی از ایشان پذیرایی کردند. در تاریخ اسلام آنان که از مکه به مدینه رفتند مهاجران و آنان که در مدینه مهاجران را پذیرفتند انصار نامیده شدند. توطئه دارُالنَّدوه همین که سران قریش دانستند پایگاهی تازه برای نشر دعوت اسلام آماده شده است و مهمتر از آن اینکه مردم مدینه با پیغمبر پیمان جنگ بسته‌اند، خطر را بیشتر احساس کردند. چه می‌ترسیدند پس از آن همه آزار که بدو و پیروان او رسانده‌اند وی درصدد انتقام برآید و بر فرض که قصد جنگ نکند باز هم برای آنان خطر بزرگی خواهد بود. زیرا یثرب بزرگترین شهر نزدیک به مکه بود. بازرگانان قریش برای فروش کالای خود بدانجا می‌رفتند و هر یک از ایشان در آن شهر مشتریانی داشت. اگر این شهر را از دست می‌دادند زیان اقتصادی بزرگی به آنان می‌رسید. برای رهایی از چنین شکست ناچار بودند پیمان‌های قبیله‌ای را نادیده بگیرند و با کشتن محمد صلی الله خود را آسوده سازند. اما کشتن او کاری آسان نبود چه بنی هاشم آرام نمی‌نشستند و این خونخواهی بین آنان می‌ماند. برای یافتن راهی مناسب در دارالندوه جلسه ترتیب دادند و سرانجام بدین نتیجه رسیدند که از هر قبیله‌ای جوانی آماده شود تا دسته جمعی به سر محمد بریزند و همه به یکباره شمشیرهای خود را بر او بزنند و او را بکشند. در این صورت کُشنده او یک تن نخواهد بود و بنی هاشم نمی‌توانند به خونخواهی وی برخیزند. زیرا جنگ با همه تیره‌ها برای آنان مقدور نیست. ناچار به گرفتن خون بها راضی خواهند شد. در آن شب که قریش می‌خواستند چنین توطئه‌ای را عملی کنند پیغمبر(ص) به فرمان خدا از مکه خارج شد و علی علیه السلام را در بستر خود خواباند و خود با ابوبکر بن ابی قُحافه عازم یثرب شد. سه روز در غاری نزدیک مکه که ثَور نام داشت توقف کردند تا آنان که به دنبال او می‌گشتند ناامید شدند. سپس از بیراهه رو به یثرب نهادند... ادامه دارد.... 📚 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا