eitaa logo
مــِصـــــــباحُ الہـُــــــــدی🇱🇧🇵🇸
80 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
11 فایل
امام صادق علیه السلام میفرمایند: «آن که بدون بصیرت در مسیری قدم برمی دارد مانند کسی است که بیراهه می رود و سرعت او جز بر دوری اش از مقصد نمی افزاید.»  📚امالی صدوق، ص 421 به کانال ما بپیوندید🙏 ارتباط با ادمین. @channel_admin2
مشاهده در ایتا
دانلود
/جزء بیست و نهم (سوره معارج) إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿٢٢﴾ مگر نماز گزاران، (۲۲) الَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ﴿٢٣﴾ آنان که همواره بر نمازشان مداوم و پایدارند، (۲۳) وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ ﴿٢٤﴾ و آنان که در اموالشان حقّی معلوم است (۲۴) لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿٢٥﴾ برای درخواست کننده [تهیدست] و محروم [از معیشت و ثروت،] (۲۵) وَالَّذِينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ ﴿٢٦﴾ و آنان که همواره روز پاداش را باور دارند، (۲۶) وَالَّذِينَ هُمْ مِنْ عَذَابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ ﴿٢٧﴾ و آنان که از عذاب پروردگارشان بیمناکند إِنَّ عَذَابَ رَبِّهِمْ غَيْرُ مَأْمُونٍ ﴿٢٨﴾ زیرا که از عذاب پروردگارشان ایمنی نیست، (۲۸) وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ﴿٢٩﴾ و آنان که دامنشان را [از آلوده شدن به شهوات حرام] حفظ می کنند، (۲۹)30 إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ ﴿٣٠﴾ مگر در کام جویی از همسران و کنیزانشان که آنان در این زمینه مورد سرزنش نیستند. (۳۰) فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ ﴿٣١﴾ پس کسانی که در بهره گیری جنسی راهی غیر از این جویند، تجاوزکار از حدود حق اند، (۳۱) وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ ﴿٣٢﴾ و آنان که امانت ها و پیمان های خود را رعایت می کنند، (۳۲) وَالَّذِينَ هُمْ بِشَهَادَاتِهِمْ قَائِمُونَ ﴿٣٣﴾ و آنان که بر ادای گواهی های خود پای بند و متعهدند، (۳۳) وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ ﴿٣٤﴾ و آنان که همواره بر [اوقات و شرایط ظاهری و معنوی] نمازهایشان محافظت دارند. (۳۴) أُولَٰئِكَ فِي جَنَّاتٍ مُكْرَمُونَ ﴿٣٥﴾ اینان در بهشت ها، مکرّم و محترم اند (۳۵) 🥀گاه این سوال برای ما پیش می آید که آیا نماز ما مورد قبول هست یا نه؟ در آیاتی از سوره معراج خداوند چند 8 خصلت برای نمازگزاران واقعی بیان می کند یعنی کسانی که این ویژگی ها را دارند نمازگزار واقعی هستند و نماز آنها مورد پذیرش است : 🍃1) کسانی که دائم در نمازند، یعنی مدام خودرا در حضور خداوند می‌بینند و خودرا از گناهان حفظ می‌کنند و مخلصانه برای خداوند اعمالشان را انجام می‌دهند. 🍃2) کسانی که اهل انفاق به سائل و محروم‌اند. 🍃3) کسانی که اعتقاد به قیامت دارند و آن را تصدیق می‌کنند. 🍃4) کسانی که از عذاب پروردگارشان می‌ترسند. 🍃5) کسانی که پاک دامن هستند. 🍃6) کسانی که به عهد و پیمان خود وفا می‌کنند و امانت دارند. 🍃7) کسانی که شهادت حق می‌دهند و پایش می ایستند. 🍃8) کسانی که که اهل نماز اند و از نماز خود محافظت می‌کنند و به اصول نماز اهمیت می‌دهند. خداوند مارا از نماز گزاران واقعی قرار دهد. 🙏 🆔@mesbah_al_hodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ادعای دخالت مستقیم ایران در نبرد با اسرائیل! پس چی شد؟ شما می‌گفتید ایران توانایی و جرات دخالت در این جنگ رو نداره؟! ارائه: پوریا فاضل 🔴 👇 @bidariymelat
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 داستان نماز جمعه درچهارشنبه خواندن ونقشه تنفر ازحضرت علی(ع) از زبان شهید کافی https://eitaa.com/dars_akhlaq114
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «شباهت حضرت مسیح و امام مهدی عجل الله فرجه» 🎙 استاد رائفی پور 🔅 مهدی و مسیح باهم باز خواهند گشت... 💛🍃▣⃢. 🆔@mesbah_al_hodaa
🌹🌹🌹 هدیه معنوی حکمت ۴۳۴ نهج‌البلاغه وَ قَالَ ع: اخْبُرْ تَقْلِهِ قال الرضی- و من الناس من یروی هذا للرسول ص- و مما یقوی أنه من كلام أمیر المؤمنین ع ما حكاه ثعلب عن ابن الأعرابی قال المأمون- لو لا أن علیا ع قال اخبر تقله- لقلت اقله تخبر (علمی) و درود خدا بر او، فرمود: مردم را بیازمای، تا دشمن گردی. می‌گویم: (بعضی این حكمت را از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل كردند، و نقل ثعلب از این اعرابی را تأیید می‌كند كه این كلام از علی علیه السّلام است، اعرابی از مأمون نقل كرد. اگر علی علیه السّلام نگفته بود «بیازمای تا دشمن گردی» من می‌گفتم كه «دشمن دار تا بیازمایی» 🆔@mesbah_al_hodaa 🌷🌿🌹☘🌺🍀🍂
بسيار كوتاه و پرمعنا 👇👇 👈به ظاهر اشخاص قناعت نكنيد، 👉 آن ها را بيازماييد و اى بسا با آزمودن، آن ها را دشمن بداريد «آزمايش كن تا دشمنش دارى»در صورت این مورد به احتمال زیاد برای افراد آلوده يا گروه هاى خاص اجتماعى كه افراد منحرف در آن كم نيستند صادق است والا نتيجه آزمايش، هميشه دشمن داشتن افراد مورد آزمون نخواهد بود. ممكن است اشاره به عصر خود حضرت نيز بوده باشد كه افراد منافق و چند چهره در آن عصر فراوان بودند. گروهى خودفروخته به معاويه و گروهى در بند مال و منال، از هيچ كارى ابا نداشتند هر چند براى فريفتن مردم ظاهر خود را مى آراستند ولى به هنگامى كه در كوره امتحان قرار مى گرفتند بسان« سياه سيم زراندود،» بر خلاف چیزی درمى آمدند كه خلق مى پنداشتند. «سياه سيم زراندود چون به كوره برند خلاف آن به درآيد كه خلق پندارند.» امام صادق(ع) فرمود؛ با مردم معاشرت كن و آن ها را بيازمای و هنگامى كه بيازمايى (اى بسا گروهى را) دشمن مى دارى». براى آزمودن مردم بايد از آن ها فاصله گرفت و حتى اظهار تنفر و بيزارى كرد،، اگر عكس العمل شديدى نشان دادند، معلوم مى شود لايق دوستى نيستند و اگر مدارا كردند افرادى صبور و شايسته دوستى مى باشند. البته جاى ترديد نيست كه كلام امام(ع) بر كلام مأمون برترى دارد. كلام امام(ع) ناظر به يك مسأله اجتماعى است و كلام مأمون در واقع يك مسأله سياسى است و منظورش اين است: بايد به همه كس با بدبينى نگاه كرد تا عيوبشان آشكار شود زيرا با خوش بينى، عيوب افراد آشكار نمى گردد و سياست مداران غالباً اصل را درباره اشخاص و حوادث بر سوءظن و بدبينى مى گذارند. 🌸🍃 🆔@mesbah_al_hodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا