اگر بخواهی به هر چیزی که به تو گفته میشود
واکنشی عاطفی نشان بدهی،
به رنج بردن ادامه خواهی داد.
قدرت حقیقی در عقب رفتن و مشاهدهگر بودن است.
قدرت در خودداری است.
اگر اجازه بدهی کلماتِ دیگران تو را کنترل کند،
هرچیز دیگری هم تو را زیر سلطه خواهد گرفت...
🌻#انگیزشی
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124
خدا چه رنگیه..؟.mp3
3.18M
#خداشناسی۲
#رنگ_خدا
خداشناسی کودکان قسمت دوم :
خدا چه رنگیه ...؟🤔
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
🌍 دنیای شادی کارخونه ی تولید محتوای#کودک_و_نوجوان
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
کانالمون :
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124
چندتا خدا وجود داره...؟.mp3
5.33M
#خداشناسی۳
#چند_تا_خدا_داریم
خداشناسی کودکان قسمت سوم
چندتا خدا وجود داره...؟🤔
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
🌍 دنیای شادی کارخونه ی تولید محتوای#کودک_و_نوجوان
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
کانالمون :
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124
⬅️ سن قانونی برای حضور کودکان در شبکههای اجتماعی در کشورهای مختلف جهان چقدر است
#حکمرانی فضای مجازی
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124
توکل یعنی 💕
ازخداوند بخواهی
بهترین ها را 💕
برایت در زندگی
معنا کند....💕
#انگیزشی
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگن یه درب بهشت از اینجا باز میشه😍
فقط باید به وقتش بیای که بتونی از این درب، بهشت واقعی رو ببینی...
بهشت همینجاست، هر گوشه ی این خاک بهشت است و زیبایی های خود را دارد...و این مکان زیبا پامنارِ شهیونِ دزفولِ خوزستانِ ایران است
📍 روستای پامنار در محدوده سد دز و کرخه قرار گرفته و همین موقعیت، سبب شده که روستا از طبیعتی سرسبز و زبیا برخوردار شود.
روستای پامنار در فاصله ۴۰کیلومتری شهر دزفول و در میان دامنه کوههای زاگرس قرار گرفته و مشرف به دریاچه سد "دریاچه شهیون" است. روستای پامنار علاوه بر داشتن جاذبههای طبیعی متنوع و زیبایی که بواسطه دریاچه ایجاد شده در کنار قلعه شاداب و صخره های سترگ زاگرس زیبایی خاصی دارد که در اسفند و فروردین گردشگران بیشماری را بخود جلب میکند.
#زاگرس
#ایران_زیبا
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124
#روایت_انسان
#قسمت_چهل🎬:
روزگار آن روی سکه اش را نشان مردمی داده بود که چندی پیش تحت سلطه پادشاهان ظالم زندگی را به سختی می گذراندند.
اینک با وجود رهبری دانشمند و پیامبری فرهیخته، مانند حضرت ادریس، زندگی ها رونقی دیگر گرفته بود و جامعه بشری مدام در حال پیشرفت بود، جمعیت زیاد و زیادتر شده بود و اکثر مردم به سمت شمال شهر بکه که سرزمین مدیترانه بود مهاجرت می کردند.
در این قسمت از زمین به علت وجود آب فراوان و درختان زیاد و هوای لطیفش، جمعیت بیشتری ساکن شدند و شهرهای زیادی تاسیس شده بود.
این سرزمین، سرزمینی غنی از منابع خدادادی بود و نعمات طبیعی به وفور در دسترس بود و با تمهیدات حضرت ادریس دامداری وکشاورزی بسیار پررونق شده بود. مردم در خانه هایی با معماری زیبا که خشت وگلی بودند زندگی می کردند و با یاد گرفتن ریسندگی انواع پارچه و لباس های فاخر برای خود تهیه می کردند.
اینهمه امکانات که همه اولا از نعمت خداوند ودوم برگرفته از علومی که خداوند در اختیار پیامبرش قرار داده بود تا به بندگان آموزش دهند، بود باعث شد که زندگی بشر رنگ و بویی دیگر بگیرد و انسان ها برای اولین بار از زندگی در روی زمین بیش از پیش لذت ببرند.
هر چه این تنوع و خوشگذرانی ها بیشتر میشد، مردم ناخوداگاه البته با حیله های پنهانی ابلیس، از دور انبیا دور میشدند و از مسیر هدایت پیامبر فاصله می گرفتند و خیلی بیصدا و ناخودآگاه به سمت پرستش دنیا روی می اوردند.
انبیا همچون گذشته مردم را به سمت پرستش خدای یگانه و انجام مناسک توحیدی می خواندند اما مردم تحت تاثیر این رفاه و در کنارش نیرنگ ابلیس به جای تشکر از نعمات خداوند به سمت دنیا طلبی کشیده شدند.
ابلیس که دشمن قسم خورده بنی بشر بود، در هر زمان، مناسب با آن دوره، حیله هایش را به روز رسانی می کرد و توسط اعوان و انصارش که از جنس خودش بودند برای انحراف بنی بشر تلاشش را بیشتر از قبل انجام میداد.
حالا که مردم در رفاه بودند و باز هم به دنبال تنوع های مختلف بودند، ابلیس تصمیم گرفت دو ویروس خطرناک را در جامعه بشری رواج دهد که به واسطه این دو ویروس بشر را از خداوند و کلمات مقدس و رهنمودهای پیامبران جدا کند و به سمت خود جذب کند و جامعه بشری را به نابودی بکشاند.
ادامه دارد..
📝به قلم:ط_حسینی
🌕✨🌕✨🌕✨🌕✨
#روایت_انسان
#قسمت_چهل_یکم🎬:
دستان ابلیس پرکارتر از قبل مشغول انحراف بشریت بود و اینبار دست به دامان دو ویروس خطرناک شده بود یکی«استغنا» و دیگری«استعباد»
اولین عامل خطرناک انحراف عامل استغنا بود. انسانی که در حالت استغنا قرار می گیرد، خیال می کند تمام نعمت هایی که در اختیار دارد را با تلاش و زحمت و علم خودش به دست آورده است و از نیروی عظیم خداوند که این نعمات از جانب اوست، غافل می شود.
حالت استغنای درونی زمینه ساز طغیان می شود و انسان انحراف و تباهی او را به دنبال می آورد.
دومین عامل خطرناکی که ابلیس در بین انسان ها شایع کرد عامل استعباد بود که به معنای استعمار و استثمار
انسان ها می باشد. خداوند به هیچ انسانی اجازه نمی دهد که انسان دیگری را به بردگی یا استثمار در بیاورد.
اما نفس اماره انسان با هدایت ابلیس تلاش می کند تا دیگر انسان ها را به بردگی و بندگی بکشاند. مثال
انسانی که مال و ثروت بیشتری دارد بخاطر حس استکباری که دارد تلاش می کند تا با قدرتی که دارد دیگران
را به خدمت خودش در بیاورد.
فطرت انسان ها و تعالیم انبیاء این دو ویروس خطرناک را پس می زنند اما در آن دوران در اثر دور شدن از
فطرت و تعالیم انبیاء جامعه به سوی این دو عامل انحراف حرکت کرد. حالا با جامعه ای مواجه هستیم که در
اثر شیوع صفت استغنا مملو از مناسک ابلیسی و شیطانی شده است. محور تمام مناسک ابلیسی که در جامعه
انجام می شد پرستش دنیا یا پرستش ابلیس بود که باعث طغیان انسان ها می شد.
همچنین در اثر به وجود آمدن صفت استعباد در میان آن ها اشراف و مترفین قوم، دیگران را اصلا انسان به حساب
نمی آوردند و حرکت های تجملاتی و اشرافی انجام می دادند و کسی که در طبقه اجتماعی و مسلک آن ها
نبود را تحقیر و تمسخر می کردند و با استفاده از قدرت و پولی که داشتند انسان های مستضعف و فقیر را
همواره به خدمت خود در می آوردند.
مترفین و ملا برای این که رفتارهای طغیان گرانه و استثمارگونه خود را توجیه کنند دست به یک کار بسیار
خطرناک زدند. ضرورت این توجیه آن بود که شاید به مرور زمان مردم جامعه به حالت فطری خود بازگردند و
متوجه دو عامل خطرناک استغنا و استعباد شوند و این برای گروه کافران و مترفین بسیار خطرناک بود. به همین
خاطر این گروه تصمیم گرفتند که هرچیزی را به غیب ارجاع دهند؛ بدین معنا که تمام طغیان ها و نظام طبقاتی
که ساخته بودند را به خداها و الهه های نادیدنی منسوب می کردند و این گونه مردم را در مقابل خود رام می
کردند. تجلی تمام این غیب ها و الهه ها در موجودی به نام «بت»بود. آن ها به مردم می گفتند که ما نمایندگان
بت ها هستیم و شما باید بت ها را بپرستید چرا که تمام نعمت ها از جانب آن ها است. به این صورت بود
که احترام گذاشتن به گروه کافران و مترفین و طبقات بالای اجتماعی یک دستور ماورائی تلقی شد.
این گونه بود که به مرور زمان در شهرها پرستش بت ها رواج یافت و خداپرستی و مناسک توحیدی در خفا
فرو رفت و مومنین در اقلیت به سر می بردند.
نظام اجتماعی
در شهرهایی که حالا رو به گسترش گذاشته بود عامل برقرار کننده نظم قانون آن بت پرستی بود
فقیران جامعه روز به روز فقیرتر و ثروتمندان روز به روز ثروتمند تر و البته زورگو تر می شدند،
حضرت ادریس هم از میان آنان رخت سفر بسته بود و به ملکوت اعلی به جوار خداوند و اجداد پاکش رفته بود، دیگر کسی نه به خدا و نه مناسک خدایی می اندیشید و باز هم مؤمنین در اقلیت بودند و میبایست در خفا زندگی کنند
رهبر این جامعه ابلیس بود و تعلیمات و مناسک ابلیسی و بت پرستی در همه جا به چشم می خورد.
اما مومنین به این دلخوش بودند که خدا گفته بود منجی می آید!
جامعه ای که به صورت جمعی به سوی محض شدن در کفر پیش برود به صورت خودکار محکوم به فنا و
نابودی خواهد بود چرا که تمامی عالم به سرعت به سوی خدا در حال پیش رفتن است. همانا تمام آن چه که در آسمان ها و زمین است در حال تسبیح خدا است. حال که
تمام مخلوقات عالم به سوی خداوند در حرکت است اگر انسان بخواهد خلاف این جریان پیش برود محکوم
به فنا و نابودی است.
اینک جامعه به سرعت در حال دور شدن از خداست و مسیر و فنا و نابودی را طی می کند. در این شرایط باید
کسی بیاید تا جامعه را از این خطر حتمی و هلاکت قطعی نجات دهد. لطف و رحمت پروردگار حکم می کند
که خداوند برای این جامعه منجی ارسال کند تا آن ها را نسبت به سرنوشت سیاه خویش آگاه سازد.
این منجی جوانی است که باز مانده دوران شیث نبی است و به شدت اهل معنویت و عبادت است.
ادامه دارد...
ادامه قسمت۴۱
او به خاطر وضعیت سیاه و پلید شهرها از آن جا دور شده و به کوه ها پناه برده است و آن جا به صورت انفرادی در حال
عبادت خداست.
شریعت الهی و شریعت ابلیسی
در این وضعیت سیاه و تاریک جامعه پیامبری که مبعوث می شود فقط با چند مناسک ابلیسی ساده درگیر نمی
شود بلکه با مجموعه منظمی از مناسک ابلیسی درگیر می شود که حالا کاملا شکل یک نظام منسجم و قانونمند را به خود گرفته است. به این مجموعه از مناسک و قوانین منظم و منسجم شریعت گفته می شود.
پیامبری که از جانب خداوند برای درگیری با شریعت ابلیسی می آید باید با مجموعه مناسک الهی منسجم و
کتاب قانونی نظامند به سوی این جامعه بیاید و بسته هدایتی خودش را به آن ها عرضه کند.
در این دوره از حیات انسان درگیری میان مناسک الهی و ابلیسی به پایان می رسد و مرحله جدیدی از درگیری
آغاز می شود که درگیری میان شریعت الهی و شریعت ابلیسی می باشد.
اینک حضرت نوح همان پیامبر بزرگ الهی است که تمام انبیاء پیشین وعده آمدن او را به جامعه مومنین داده
بودند و قرار است تا با شریعتی که برای جامعه می آورد دوره جدیدی از حیات الهی را به روی انسان ها باز کند
و باز خبر آمد خبری در راه است..
ادامه دارد
📝به قلم:ط_حسینی
🌕✨🌕✨🌕✨🌕✨
#تاریخی_دینی
#معرفی_کتاب:📚
کتاب ؛ سلاطین آسمان
علی غفوری کتاب سلاطین آسمان را زیر نظر مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آئیننامههای رزمی نهاجا تالیف کرده و در این اثر به نقش نیروی هوایی در سالهای آغازین جنگ تا تثبیت جبههها در سالهای میانی هشت سال دفاع مقدس میپردازد.
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای خوشمزه کردن غذا
انواع چاشنی
را به آن اضافه میکنید
برای خوشمزه کردن
زندگیتـان چاشنی
محبت
را بـه آن اضافه کنید
همین کافیست...🤌🤞
#انگیزشی
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124
⊱⊰ྀུ──❥✿❊ ⃟🌸❊✿❥──⊰ྀུ⊰
غيبت نشانه ناتوانى است
#نهج_البلاغه
▫️الْغِيبَةُ جُهْدُ الْعَاجِزِ
🟠غيبت كردن، آخرين تلاش شخص ناتوان است.
✍اشاره به اين كه تنها فرومايگان و افراد پست و ناتوان به سراغ غيبت مى روند چراكه اگر انسان در خود، توانايى و استعداد پيشرفت ببيند به جاى اين كه با غيبت مقام كسى را خدشه دار كند خودش مى كوشد و به آن مقام و برتر از آن مى رسد ولى چون عاجز و ناتوان و فرومايه است سعى مى كند به وسيله غيبت آبروى ديگرى را در انظار عموم بريزد. ازاين رو امام(عليه السلام) مى فرمايد: غيبت، آخرين تلاش افراد ناتوان است.
در ميان گناهان كبيره كمتر گناهى است كه همانند غيبت، نشانه پستى و ضعف و زبونى و ناجوانمردى باشد. به تعبير ديگر، آن ها كه پشت سر مردم به مذمت و عيب جويى مى پردازند و آبرو و حيثيت افراد را با افشاى عيوب پنهانى، كه غالب مردم به يكى از اين عيوب گرفتارند، مى برند، و آتش حسد و كينه خود را به اين وسيله فرو مى نشانند، افرادى ناتوان و فاقد شخصيت اند كه حتى در مبارزه بى دليل وظالمانه خود شهامت ندارند و تمام قدرتشان اين است كه از پشت خنجر بزنند.
📘#حکمت_461
👈 به #مصباح_خانواده_۱۲۴ بپیوندید:👇
تلگرام
🆔https://t.me/mesbah_family124
ایتا
🆔 https://eitaa.com/mesbah_family124