eitaa logo
مصباح خانواده ٨٠١
476 دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
16.8هزار ویدیو
901 فایل
آدرس کانال @mesbah_family801 ارتباط با ادمین @Mesbah_801
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزی یک صفحه از #قرآن_کریم صفحه ی " 437 " سوره ی فاطر جزء بیست و دوم با ما همراه شوید ⬇️ @mesbah_family801
Page437.mp3
741.2K
روزی یک صفحه از #قرآن_کریم #ترتیل صفحه ی " 437 " سوره ی فاطر جزء بیست و دوم با ما همراه شوید ⬇️ @mesbah_family801
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 آیه169سوره بقره 🌸 إِنَّمَا يَأْمُرُكُمْ بِالسُّوءِ وَ الْفَحْشَآءِ وَ أَنْ تَقُولُواْ عَلَى اللَّهِ مَا لَاتَعْلَمُونَ ‏ 🍀ترجمه:همانا(شیطان)،شما را به بدى و زشتى فرمان مى ‏دهد و اینكه بر خداوند چیزهایى بگویید كه به آن آگاهی ندارید. 🌺 موضوع این آیه در ادامه آیه قبلی است. در تفسیر روح‏البیان آمده است كه در وسوسه ‏ى خود، مراحلى را طى مى ‏كند: ابتدا به كفر دعوت مى‏ نماید.اگر موفق نشد، به بدعت، اگر موفق نشد، به كبیره، اگر موفق نشد به گناهان صغیره، اگر موفق نشد، به كارهاى مباح به جاى عبادات و اگر باز هم موفق نشد، به عباداتى دعوت مى‏ كند كه پایین ‏تر است، تا شخص از مرحله بالاتر باز بماند.فرمان شیطان، همان وسوسه ‏هاى اوست. نه آنكه از سلب اختیار كند تا انسان مجبور به گناه شود. تاثیر فرمان شیطان، نشان ضعف ماست. هرگاه انسان ضعیف شد، وسوسه ‏هاى شیطان را همچون فرمان مولا مى‏ پذیرد؛«انمّا سلطانه على الّذین یتولّونه» وگرنه اولیاى خدا، در مرحله‏اى هستند كه شیطان به آنان نفوذ ندارد. «انّ عبادى لیس لك علیهم سلطان» 🔹پيام های آیه 169سوره بقره 🔹 ✅ نشانه ‏ى دشمنى شیطان، وسوسه براى انجام فحشا و افترا به خداوند است. «عدوّ مبین انّما یأمركم» ✅ ، هم دستور به گناه مى‏ دهد، هم راه توجیه آنرا نشان مى‏ دهد. فرمان به سوء و فحشا، همان دستور به گناه و فرمان افترا بستن به خدا، دستور به توجیه گناه است. «یأمركم... وان تقولوا» ✅ حتّى در مقام تردید و شك، نباید چیزى را به نسبت داد، تا چه رسد به مواردى كه بدانیم آن حرف و سخن از خدا نیست.«وان تقولوا على اللَّه ما لاتعلمون» 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
✨نخ شاخه نبات✨ ▪️اين عالم مثل شاخه نبات است شيرين است اميرالمومنين علیه السلام می‌فرماید دنيا شيرين است يعنی شاخه نبات است. اهل بيت علیهم السلام نقش آن نخ نبات را دارند اگر اهل بيت نبودند اصلا اين عالم شکل نمی‌گرفت همان طور که اگر آن نخ نباشد آن نبات شکل نمی‌گيرد و به وجود نمی‌آيد. اهل بيت هم اگر از اين عالم بیرون بیایند ‌لَساخَتِ الاَرضُ بِاَهلِها‌، عالم متلاشی می‌شود. ادامه دارد... 📚نصر، آیه ۲. @mesbah_family801
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔹امـام صـادق علیـه‌السـلام⇩ 《اِذا انصَرَفَ الرَّجُل مِن اَخوانِکم مِن زِیارَتِنا اَو زِیارَة قُبُورِنا فَاستَقبَلوُهُ وَ سَلِّمُوا عَلَیهِ وَ هَنئوه بِما وَهَبَ اللهُ لَهُ فَاِن لَکُم مِثلَ ثَوابِهِ》 ↫◄ هرگاه یکی از برادران دینی شما از دیدار ما یا زیارت قبر ما بازگشت پس به استقبال او بروید و بہ او سلام و تبریک و تهنیت بگوئید بخاطر موهبتی که خداوند بہ او بخشیده است همانا در این صورت، شمـا هـم پاداشی مثل او خواهید داشت. 📚بحارالانوار، جلد٩٩، صفحه٣٠٢ @mesbah_family801
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 شرح و تفسیر حکمت 215 : ✅ ثمره شوم اختلاف 🌺 امام(عليه السلام) در اين كلام نورانى و كوتاه و پرمعنا به يكى از عواقب سوء اختلاف اشاره مى كند 🌹همه مى دانيم اختلاف سرچشمه همه بدبختى هاست. هيچ قوم و ملتى نابود نشدند مگر بر اثر اختلاف و هيچ جمعيتى پيروز و كامياب نگشتند مگر در سايه اتفاق. 🌺كلام حكيمانه بالا دو تفسير مى تواند داشته باشد: نخست اين كه گاه مى شود عده اى مى نشينند و بر سر موضوع مهمى تصميم گيرى مى كنند; ولى ناگهان فرد يا افرادى نظر مخالفى ابراز مى كنند و تصميم گيرى پيش گفته را به هم مى زنند و كار ابتر مى ماند. 🌹تفسير ديگر اين كه اختلاف سبب مى شود كه رأى گيرى هيچ گاه به جايى نرسد و تدبيرها عقيم بماند. 🌺جمع ميان اين دو تفسير نيز مانعى ندارد كه اختلاف هم مانع از تصميم و تدبير باشد و هم اگر تدبير و تصميم صحيحى منعقد شد، آن را بر هم بزند. 🌹روشن است براى انجام هر كار مهمى احتياج به فكر و انديشه و تدبير و تصميم گيرى صحيح است و اين كار تنها در فضايى ممكن است كه اختلاف در آن نباشد، @mesbah_family801 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای سی وهشتم صحیفه سجادیه دعای عذرخواهی از دادخواهی های مردم وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي الاِعْتِذَارِ مِنْ تَبِعَاتِ الْعِبَادِ وَ مِنَ التَّقْصِيرِ فِي حُقُوقِهِمْ وَ فِي فَكَاكِ رَقَبَتِهِ مِنَ النَّارِ از دعاهاى امام عليه السّلام است در عذرخواهى از دادخواهي هاى مردم‏ بر اثر ستمی که به آنان رسیده و از کوتاهی ورزیدن در حقوق ایشان و در آزادی خویش از دوزخ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعْتَذِرُ إِلَيْكَ مِنْ مَظْلُومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتِي فَلَمْ أَنْصُرْهُ‏ بار خدايا، از درگاه تو پوزش مى ‏طلبم:اگر در محضر من بر ستمديده‏اى ستمى رفته و من به يارى او بر نخاسته باشم، وَ مِنْ مَعْرُوفٍ أُسْدِيَ إِلَيَّ فَلَمْ أَشْكُرْهُ وَ مِنْ مُسِي‏ءٍ اعْتَذَرَ إِلَيَّ فَلَمْ أَعْذِرْهُ‏ اگر كسى در حق من نيكيى كرده و من سپاسش نگفته باشم، اگر خطا كارى از من عذرى خواسته و من عذرش نپذيرفته باشم، وَ مِنْ ذِي فَاقَةٍ سَأَلَنِي فَلَمْ أُوثِرْهُ وَ مِنْ حَقِّ ذِي حَقٍّ لَزِمَنِي لِمُؤْمِنٍ فَلَمْ أُوَفِّرْهُ‏ اگر بينوايى از من چيزى طلبيده و من بر او ايثار نكرده باشم، اگر مؤمنى را بر من حقى بوده و من به تمامى ادايش نكرده باشم، وَ مِنْ عَيْبِ مُؤْمِنٍ ظَهَرَ لِي فَلَمْ أَسْتُرْهُ وَ مِنْ كُلِّ إِثْمٍ عَرَضَ لِي فَلَمْ أَهْجُرْهُ‏ اگر بر عيب مؤمنى آگاه شده‏ ام و آن را نپوشيده باشم، اگر با گناهى روياروى شده ‏ام و از آن دورى نگزيده باشم. أَعْتَذِرُ إِلَيْكَ - يَا إِلَهِي - مِنْهُنَّ وَ مِنْ نَظَائِرِهِنَّ اعْتِذَارَ نَدَامَةٍ يَكُونُ وَاعِظاً لِمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنْ أَشْبَاهِهِنَ‏ اى خداى من، از اين خطاها و همانند اين خطاها، همراه با پشيمانى، از تو عذر مى‏خواهم. تا چون بار ديگر چنان خطاهايى پيش آيد، مرا واعظى باشد. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ نَدَامَتِي عَلَى مَا وَقَعْتُ فِيهِ مِنَ الزَّلاَّتِ‏ بار خدايا، درود بفرست بر محمد و خاندان او و پشيمانى مرا در آن لغزشها كه مرتكب شده ‏ام‏ وَ عَزْمِي عَلَى تَرْكِ مَا يَعْرِضُ لِي مِنَ السَّيِّئَاتِ تَوْبَةً تُوجِبُ لِي مَحَبَّتَكَ يَا مُحِبَّ التَّوَّابِينَ‏ و عزم مرا بر ترك گناهانى كه بر من روى مى ‏آورند، توبه من قرار ده، توبه‏اى كه دوستى تو را سبب شود. اى خدايى كه توبه‏ كنندگان را دوست مى ‏دارى. @mesbah_family801