eitaa logo
MESBAHYAZDI.IR
31.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
146 فایل
پایگاه اطلاع رسانی و نشر آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) ارتباط با ادمین: @mesbahyazdi_adm
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 قطعه‌ای از بهشت 🔻 مرحوم آیت الله مصباح یزدی در درس اخلاق برای مجموعه آستان قدس رضوی: 🔸زیر این آسمان، اگر نقطه‌هایی را بخواهیم روی زمین به عنوان بهترین نقطه‌های زمین نشان دهیم، اگر یکی از آنها خانه خدا و حرم پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) باشد، سوم یا چهارمی اش، حرم حضرت رضا (علیه السلام) است. 🔹گویا هستند کسانی که وقتی وارد مشهد و اطراف صحن و حرم امام رضا (علیه السلام) می‌شوند، بهشتی می‌بینند، انواری می‌بینند، فرشتگانی می‌بینند که در حال پرواز و رفت و آمد هستند. نقل شده است که کسانی این چنین مشاهداتی داشته‌اند. ۱۳۹۸/۹/۲ ✅ @mesbahyazdi_ir
📸 | انگار برایشان دانه می‌پاشد! 🔸️امام رضا از بس شیعیانش را دوست دارد و راغب هدایت ایشان ست، انگار که برایشان دانه مى‏ پاشد، اين برآوردن حاجات دانه پاشيدن است، طفیلی ست، براى اينكه بياييد اينجا، اينجا توبه كنيد، از كارهاى زشت‏ دست برداريد، راه صحيح را بهتر بشناسيد، وظايف دينى را بهتر بشناسيد، و بهتر عمل كنيد، علیه السلام آنهایی که در ابتدا توجه ندارند، غافل هستند را اینگونه هدایت میکنند، تا آن نتيجه اصلى که سعادت ست حاصل بشود. ۹۲/۰۶/۱۲ 💻 @mesbahyazdi_ir
💠دین محدوده انسانیت است «يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ عَنِ الاْخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ.» روم ۷ ترجمه: «آنها ظاهرى از زندگى دنيا را مى‏دانند (آنچه حس مى‏كنند و از آن برخوردارند در نزد آنها هدف است و اصالت دارد) و از (زندگانى) آخرت (كه نتيجه واقعى زندگى دنياست) سخت غافلند.» 🔸️انسانیت انسان از این نقطه شروع مى‌شود که از غفلت خارج شده قدم به مرحله آگاهى بگذارد و متوجه شود که سرنوشتى دارد و راههاى مختلفى پیش پاى او هست که لازم است از میان آنها راه درست را شناخت و از آن پیروى نمود. بنابراین، تا انسان از غفلت خارج نشود در واقع هنوز داخل در محدوده انسانیت نشده؛ بلکه، مسیر انحطاط و سقوط را مى‌پیماید و از حیوان پست‌تر است. 📖اخلاق در قرآن جلد ۱ صفحه ۱۴۹ 📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی 📱 @mesbahyazdi_ir
📸 | در روایات است که کسی که زیارت امام رضا برود، امام رضا در عالم برزخ به اندازه تعداد زیارتش به بازدیدش می‌آید، در بین همه ائمه، امام رضا به مهربانی شناخته شده، (البته) همه امامان نور واحدی هستند اما در هر کسی یک صفتی بیشتر ظهور پیدا کرده و در امام رضا مهربانی. ۱۳۹۵/۰۲/۱۸ 📱 @mesbahyazdi_ir
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | ای صفای قلب زارم... 🔸️لحظاتی از هم‌خوانی طلاب شرکت کننده در دوره طرح ولایت در محضر آیت الله مصباح یزدی - مشهد مقدس ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ 🔺️انتشار به مناسبت ایام ولادت امام رضا علیه السلام 📱 @mesbahyazdi_ir
💠تبعیضی در ایمان نیست «اَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتابِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْض فَما جَزاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذلِكَ مِنْكُمْ اِلاّ خِزْىٌ فِى الْحَیوةِ الدُّنْیا وَ يَوْمَ الْقِیامَةِ يُرَدُّونَ اِلى اَشَدِّ الْعَذابِ وَ مَااللّهُ بِغافِل عَمّا تَعْمَلُونَ.» بقره ۸۵ ترجمه: «آيا به برخى از (احكام) كتاب (تورات) مى‏گرويد و به برخى ديگر كفر مى‏ورزيد؟! (حرمت جنگيدن و بيرون راندن را رد مى‏كنيد و لزوم آزاد كردن همكيش را مى‏پذيريد؟!) پس كيفر كسانى از شما كه چنين مى‏كنند جز خوارى و ذلّت در دنيا نيست، و روز قيامت به سوى شديدترين عذاب بازگردانيده مى‏شوند؛ و خدا از آنچه مى‏كنيد غافل نيست‏» 🔸️اگر کسى بگوید: من به نبوّت پیامبر اسلام‌(صلى الله علیه وآله)، ایمان دارم و به نبوّت سایر انبیاء ایمان ندارم، یا بگوید: همه پیامبران را قبول دارم ولى فلان حکمى که یکى از پیامبران آورده قبول ندارم، براى مؤمن بودنش کافى نیست و او کافر خواهد بود. از دیدگاه قرآن، ایمان نسبت به جمیع انبیاء و نسبت به جمیع ما انزل الله و همچنین نسبت به جمیع محتویات رسالت هر یک از پیامبران باید مطلق باشد و تجزیه‌پذیر نیست. 🔹️و اگر کسى در ایمان به اینگونه موارد، تبعیض قائل شود، این ایمان برایش مفید نیست و در وصول وى به سعادت اخرویش تأثیرى ندارد و اما اینکه چنین شخصی مستحق شدیدترین عذابهاست شاید بدین علت است کسى که هنوز نبوت و رسالت انبیاء را نپذیرفته منشأ آن قصور یا تقصیر در تشخیص رسالت وى باشد؛ ولى، آن کس که رسالت یک پیامبر و صحت یک کتاب آسمانى برایش ثابت شد اگر بخشى از آن را بعد انکار کند، طبعاً عامل آن جحود و عناد خواهد بود و بدیهى است که به شدیدترین عذاب گرفتار شوند؛ چرا که، حقیقت، بطور کامل برایشان روشن شده است. بهرحال آنکه موجب سعادت مى‌شود ایمان مطلق است که هیچ نوع تبعیضى در آن نسبت به انبیاء و محتواى رسالتشان نباشد. 📖اخلاق در قرآن جلد ۱ صفحه ۱۳۵ 📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی 📱 @mesbahyazdi_ir
💠نفاق بدتر از کفر «اِنَّ اللّهَ جامِعُ الْمُنافِقینَ وَالْکافِرینَ فى جَهَنَّمَ جَمیعاً.» النساء ۱۴۰ ترجمه: «به يقين خداوند منافقان و كافران را همگى در دوزخ گرد خواهد آورد.» 🔸️نفاق چیزى جز کفر باطنى و ایمان ظاهرى نیست و از آنجا که سعادت و شقاوت انسان در گرو حقایق باطنى است، منافقین که در باطنشان کفر وجود دارد در زمره کفّار به شمار مى‌روند و حتى به یک لحاظ از کفار بدترند، زیرا؛ نقاب بر چهره زده و در پشت اسلام ظاهرى سنگر گرفته براى مردم شناخته نمى‌شوند و ضررشان بر جامعه اسلامى بیشتر است. نفاق چیزى جداى از کفر به شمار نمى‌آید و در حقیقت آنچه هست یا کفر است یا ایمان. چون در واقع، به وجود آورنده ارزش اخلاقى،همان واقعیتهاى نفسانى است که در دو حقیقت نامبرده خلاصه مى‌شود و از اینجاست که منافقان هم در زمره کفّار بحساب مى‌آیند. 📖اخلاق در قرآن جلد ۱ صفحه ۱۳۲ 📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی 📱 @mesbahyazdi_ir
📸 | لایه های خیلی پنهان روح آدمیزاد این است که وقتی خودش فاقد یک چیز مطلوبی است نمی خواهد دیگران داشته باشند منشأ حسد این است. در قرآن به یک مطلب تصریح شده «ودوا لو تکفرون کما کفروا فتکونون سواء» دوست دارند شما هم کافر شوید تا مثل آنها یکسان باشید. ۱۳۸۸/۰۸/۱۹ 📱 @mesbahyazdi_ir