eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
364 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
987 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 امام خامنه ای (مدظله العالی) ✨رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت✨ 📣بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا(سلام الله علیها) و حوزه های علمیه خواهران استان قم با همکاری اداره کل تربیتی و اداره کل فرهنگی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار می نماید: 🏴مراسم بزرگداشت شهدای خدمت 🎙سخنران: حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی(مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور) 🖋باموضوع: بررسی ابعاد شخصیتی ،اخلاقی، تربیتی و ... شهید آیت الله رئیسی 🗓زمان : یکشنبه 6 خردادماه 1403 🕰ساعت : 11 الی 12 🔰مکان : جامعه الزهرا(سلام الله علیها) تالار بیداری اسلامی ┄┄┅═✧❁✧═┅┄ 🏴🌴🏴🌴🏴🌴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙حجت‌الاسلام عالی 🌷گره گشای همه‌ی عالم؛ همه‌ی حاجات؛ به واسطه‌ی مستجاب میشود... 👌کوتاه و شنیدنی 👈بشنوید و نشر دهید. 🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
١٧٩ ولى گروهى با اعمال خویش خود را نامزد دوزخ مى کنند و سرانجامشان شوم و تاریک است. و گروهى با اعمال خود، خود را نامزد بهشت مى سازند و عاقبت کارشان خوشبختى و سعادت است. پس از آن، صفات گروه دوزخى را در سه جمله خلاصه مى کند: ۱. نخست این که آنها قلب هائى دارند که با آن درک و اندیشه نمى کنند. (لَهُمْ قُلُوبٌ لایَفْقَهُونَ بِها). بارها گفته ایم: قلب در اصطلاح قرآن به معنى روح و فکر و نیروى عقل است، یعنى: با این که استعداد تفکر دارند و همچون بهائم و چهارپایان فاقد شعور نیستند، در عین حال از این وسیله سعادت بهره نمى گیرند و فکر نمى کنند، در عوامل و نتائج حوادث اندیشه نمى نمایند و این وسیله بزرگ رهائى از چنگال هر گونه بدبختى را بلا استفاده در گوشه اى از وجودشان رها مى سازند. ۲. چشم هاى روشن و حقیقت بین دارند اما با آنها چهره حقایق را نمى نگرند و همچون نابینایان از کنار آنها مى گذرند(وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لایُبْصِرُونَ بِها). ۳. با داشتن گوش سالم، سخنان حق را نمى شنوند و همچون کران خود را از شنیدن حرف حق محروم مى سازند (وَ لَهُمْ آذانٌ لایَسْمَعُونَ بِها). اینها در حقیقت همچون چهار پایانند (أُولئِکَ کَالأَنْعامِ). چرا که امتیاز آدمى از چهار پایان در فکر بیدار و چشم بینا و گوش شنوا است که متأسفانه آنها همه را از دست داده اند. بلکه آنها از چهار پایان گمراه تر و پست تر مى باشند(بَلْ هُمْ أَضَلُّ). چرا که چهارپایان داراى این استعدادها و امکانات نیستند، ولى آنها با داشتن عقل سالم و چشم بینا و گوش شنوا امکان همه گونه ترقى و تکامل را دارند، اما بر اثر هواپرستى و گرایش به پستى ها این استعدادها را بلا استفاده مى گذارند، و بدبختى بزرگ آنان از همین جا آغاز مى گردد. آنها افراد غافل و بى خبرى هستند(أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ). و به همین جهت در بیراهه هاى زندگى سرگردانند. چشمه آب حیات کنار دستشان است، ولى از تشنگى فریاد مى کشند. درهاى سعادت در برابر رویشان باز است، اما حتى به آن نگاه نمى کنند. از آنچه در بالا گفته شد روشن مى شود: آنها با دست خود وسائل بدبختى خویش را فراهم مى سازند و نعمت هاى گران بهاى عقل ، چشم و گوش را به هدر مى دهند، نه این که خداوند اجباراً آنها را در صف دوزخیان قرار داده باشد. اما چرا همچون چهار پایان؟! بارها در قرآن مجید غافلان بى خبر به چهار پایان و حیوانات بى شعور دیگر تشبیه شده اند، ولى نکته تشبیه آنها به انعام (چهارپایان) شاید این باشد که آنها تنها به خواب و خور و شهوت جنسى مى پردازند، درست همانند ملت هائى که تحت شعارهاى فریبنده انسانى آخرین هدف عدالت اجتماعى و قوانین بشرى را رسیدن به آب و نان و یک زندگى مرفه مادى مى پندارند. آن چنان که على(علیه السلام) در نهج البلاغه مى فرماید: کَالْبَهِیمَةِ الْمَرْبُوطَةِ هَمُّها عَلَفُها أَوِ الْمُرْسَلَةِ شُغُلُها تَقَمُّمُها: همانند حیوانات پروارى که تنها به علف مى اندیشند و یا حیوانات دیگرى که در چراگاه ها رها شده اند و از این طرف و آن طرف خرده علفى بر مى گیرند. به تعبیر دیگر، گروهى مرفهند همچون گوسفندان پروارى، و گروهى نامرفه مانند گوسفندانى که در بیابان ها در به در دنبال آب و علف مى گردند و هر دو گروه هدفشان جز شکم چیزى نیست! آنچه در بالا گفته شد ممکن است درباره یک فرد صادق باشد و یا درباره یک ملت، ملت هائى که اندیشه هاى خود را از کار انداخته اند و به سرگرمى هاى ناسالم روى آورده اند و در ریشه هاى بدبختى خود نمى اندیشند و در عوامل ترقى فکر نمى کنند، نه گوش شنوا دارند و نه چشم بینا، آنها نیز دوزخى هستند نه تنها در دوزخ قیامت، بلکه در دوزخ زندگى این دنیا نیز گرفتارند. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺رزق امروز نهج البلاغه. حکمت ۲۰۳؛ترس از خدا و یاد مرگ. 🌟اَیُّهَا النّاسُ اتَّقُوا اللهَ الَّذی اِن قُلتُم سَمِعَ وَ اِن اَضمَرتُم عَلِمَ وَ بادِروا المَوتَ الَّذی اِن هَرَبتُم مِنهُ اَدرَکَکُم وَ اِن اَقَمتُم اَخَذَکُم وَ اِن نَسیتُموهُ ذَکَرَکُم. ✨ای مردم از خدا بترسید .خدایی که اگر سخن گویید می شنود و اگر چیزی در دل نهان کنید می داندش. و بر مرگ پیشی گیرید مرگی که اگر بگریزید به شما می رسد واگر بایستید می گیردتان و اگر فراموشش کنید شما را یاد کند. 🔸🔹🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای جانبازی در راهِ آرمان ها،یاد بگیر که در این سیاره ی رنج، انسانها باشی... «شهید ابراهیم همت» 😭
💠روایت خیلی جالب و قابل تأمل از 🌟 امام صادق(علیه السلام)💠 یونس ابن یعقوب از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده که امام فرمودند: 💎"هر بدنی که چهل روز آسیبی به آن نرسد،ملعون و از رحمت خدا به دور است. گفتم: واقعاً ملعون است؟! فرمودند : بله امام وقتی سنگینی مطلب را بر من احساس کردند ، فرمودند : 💎"ای یونس ، همین خراش پوست و ضربه خوردن و لغزیدن و چشم درد و مانند اینها بلا و آسیب برای بدن است ، نه لزوماً مصیبت ‌های بزرگ. زیرا مؤمن نزد خداوند بافضیلت ‌تر و گرامی‌تر از آن است که چهل روز بر او بگذرد و خداوند گناهان او را پاک ننماید ، و لو به یک غم پنهانی در دل که او نفهمد این غم از کجا به وجود آمده است". 💎"به خدا قسم، وقتی یکی از شماها سکه‌ها را در کف دست خود می‌شمارد و متوجه کمبود آن شده و غصه‌دار می‌شود، سپس دوباره شمارش می‌کند و متوجه می‌شود درست است، همین غصه کوتاه و گذرا موجب آمرزش برخی گناهان اوست. 📕البحار/ج76 / الوسائل ج ۷ ╰━━━⊰•🍃‌⃟🕊•⊱━━━╯