eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
371 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
978 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺رزق امروز نهج البلاغه. حکمت ۲۰۳؛ترس از خدا و یاد مرگ. 🌟اَیُّهَا النّاسُ اتَّقُوا اللهَ الَّذی اِن قُلتُم سَمِعَ وَ اِن اَضمَرتُم عَلِمَ وَ بادِروا المَوتَ الَّذی اِن هَرَبتُم مِنهُ اَدرَکَکُم وَ اِن اَقَمتُم اَخَذَکُم وَ اِن نَسیتُموهُ ذَکَرَکُم. ✨ای مردم از خدا بترسید .خدایی که اگر سخن گویید می شنود و اگر چیزی در دل نهان کنید می داندش. و بر مرگ پیشی گیرید مرگی که اگر بگریزید به شما می رسد واگر بایستید می گیردتان و اگر فراموشش کنید شما را یاد کند. 🔸🔹🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای جانبازی در راهِ آرمان ها،یاد بگیر که در این سیاره ی رنج، انسانها باشی... «شهید ابراهیم همت» 😭
💠روایت خیلی جالب و قابل تأمل از 🌟 امام صادق(علیه السلام)💠 یونس ابن یعقوب از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده که امام فرمودند: 💎"هر بدنی که چهل روز آسیبی به آن نرسد،ملعون و از رحمت خدا به دور است. گفتم: واقعاً ملعون است؟! فرمودند : بله امام وقتی سنگینی مطلب را بر من احساس کردند ، فرمودند : 💎"ای یونس ، همین خراش پوست و ضربه خوردن و لغزیدن و چشم درد و مانند اینها بلا و آسیب برای بدن است ، نه لزوماً مصیبت ‌های بزرگ. زیرا مؤمن نزد خداوند بافضیلت ‌تر و گرامی‌تر از آن است که چهل روز بر او بگذرد و خداوند گناهان او را پاک ننماید ، و لو به یک غم پنهانی در دل که او نفهمد این غم از کجا به وجود آمده است". 💎"به خدا قسم، وقتی یکی از شماها سکه‌ها را در کف دست خود می‌شمارد و متوجه کمبود آن شده و غصه‌دار می‌شود، سپس دوباره شمارش می‌کند و متوجه می‌شود درست است، همین غصه کوتاه و گذرا موجب آمرزش برخی گناهان اوست. 📕البحار/ج76 / الوسائل ج ۷ ╰━━━⊰•🍃‌⃟🕊•⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۸۰ وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا ۖ وَ ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمَائِهِ ۚ سَيُجْزَوْنَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ : و بهترین نام ها براى خداست. خدا را به آن (نامها) بخوانید. و کسانى که نام هاى او را تحریف مى کنند (و بر غیر او مى نهند)، رها سازید.آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مى دادند، مى بینند. :. اشاره به وضع گروه بهشتى کرده، صفات آنان را بیان مى کند، نخست، براى بیرون آمدن از صف دوزخیان، مردم را به توجه عمیق به اسماء حسناى خدا دعوت نموده، مى فرماید: براى خدا نام هاى نیکى است، خدا را به آنها بخوانید (وَ لِلّهِ الأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها). منظور از اسماء حسنى، صفات مختلف پروردگار است که همگى نیک و همگى حسنى است. مى دانیم خدا عالم است، قادر است، رازق است، عادل است، جواد است، کریم است و رحیم است، و همچنین داراى صفات نیک فراوان دیگرى از این قبیل مى باشد. منظور از خواندن خدا به این نام ها تنها این نیست که این الفاظ را بر زبان جارى کنیم و مثلاً بگوئیم: یا عالِمُ، یا قادِرُ، یا أَرْحَمَ الرّاحِمِیْنَ، بلکه در واقع این است که این صفات را در وجود خودمان به مقدار امکان پیاده کنیم، پرتوى از علم و دانش او، شعاعى از قدرت و توانائى او، و گوشه اى از رحمت واسعه اش در ما و جامعه ما پیاده شود، و به تعبیر دیگر متّصف به اوصاف او و متخلّق به اخلاقش کردیم تا در پرتو این علم و قدرت، و این عدالت و رحمت بتوانیم خود و اجتماعى را که در آن زندگى مى کنیم از صف دوزخیان خارج سازیم. سپس مردم را از این نکته برحذر مى دارد که اسامى خدا را تحریف نکنند، مى فرماید: آنها که اسماء خدا را تحریف کرده اند رها سازید، آنها به زودى به جزاى اعمال خویش گرفتار خواهند شد (وَ ذَرُوا الَّذینَ یُلْحِدُونَ فی أَسْمائِهِ سَیُجْزَوْنَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ). الحاد در اصل از ماده لَحْد (بر وزن مهد) به معنى حفره اى است که در یک طرف قرار گرفته و به همین جهت، به حفره اى که در یک جانب قبر قرار داده مى شود، لحد گفته مى شود، سپس به هر کارى که از حدّ وسط، تمایل به افراط و تفریط پیدا کند الحاد گفته شده، و به شرک و بت پرستى نیز به همین جهت الحاد اطلاق مى گردد. منظور از الحاد در اسماء خدا این است که الفاظ و مفاهیم آن را تحریف کنیم. یا به این گونه که او را به اوصافى توصیف نمائیم که شایسته آن نیست، همانند مسیحیان که قائل به تثلیث و خدایان سه گانه شده اند. یا این که صفات او را بر مخلوقاتش تطبیق نمائیم، همچون بت پرستان که نام بت هاى خود را از نام خدا مشتق مى کردند، مثلاً به یکى از بت ها اَلّلات و به دیگرى العُزّى و به دیگرى مَنات مى گفتند که به ترتیب از اللّه ، العزیز و المَنّان مشتق شده است. یا همچون مسیحیان که نام خدا را بر عیسى و روح القدس مى گذاشتند. و یا این که صفات او را آن چنان تحریف کنند که به تشبیه به مخلوقات یا تعطیل صفات و مانند آن بیانجامد. و یا تنها به اسم قناعت کنند بدون این که این صفات را در خود و جامعه خویش بارور سازند. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 امام علی علیه السلام: هر اندازه افتادگی کنید، به همان اندازه بالا برده میشوید. الدررالمنثور، ج ۲، ص ۲۱۲ 💚احادیث اهل بیت علیهم السلام ╭━━━⊰•🍃‌⃟🕊•⊱━━━╮ ╰━━━⊰•🍃‌⃟🕊•⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: بارها در همين‌جا اين بيان نورانی بزرگانی مثل مرحوم آقای قاضی را شنيديد الآن مثلاً اگر كسی يك سبد ميوه‌ای برای ما بياورد ما همين دو حرف را مي‌زنيم: مي‌گوييم اين چيست؟ مي‌گويند ميوه است, مي‌گوييم چه كسی داد؟ فلان باغبان يا باغدار؛ اما هرگز در فرمايشات آن بزرگوارها اين‌طور نبود اينها فقط دو جمله داشتند از سومی سؤال نمي‌كردند مي‌گفتند چيست؟ مي‌گفتند ميوه است، مي‌گفتند چه كسی نه چه كسی داد, ميگفتند فلان باغبان، چه كسی داد معلوم است چه كسی داد. فرق يك موحّد با آدم عادی همين است كه او فلان كس را معطی و رازق مي‌پندارد ﴿مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ﴾ او اين است. آن موحّدان هرگز باغدار و باغبان را معطی نمي‌دانستند نمي‌گفتند فلان باغدار داد، فلان باغبان داد؛ مي‌گفتند فلان باغبان آورد, چه كسی داد؟ معلوم است چه كسی داد ﴿ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾ اين فرق آدم موحد و غير موحد است» درس اخلاق ۹۲/١١/۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜✨⚜✨⚜ ◽️خواندن و حفظ قرآن مقدمه فهمیدن فهمیدن مقدمه عمل به قرآن است. ۹۷/۲/۶ ❇️ میز قرائت و تلاوت قرآن کریم ♦️روز یکشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۱ 🏫 طبقه سوم ساختمان شهید مطهری ❇️ کارگاه تجوید: ♦️چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۰ ❇️ کارگاه روانخوانی: ♦️چهارشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴ کلاس برگزار می‌شود. لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه علمیه مشکات https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc