eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
371 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
964 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《 ۱۳ 》 : ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ ۚ وَ مَن يُشَاقِقِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ : این بخاطر آن است که آنها با خدا و پیامبرش دشمنى ورزیدند. و هر کس با خدا و پیامبرش دشمنى کند، (کیفر شدیدى مى بیند. و) خداوند سخت‌ کیفر است. : بعد از همه گفتگوها براى این که کسى این فرمان هاى شدید و دستورات قاطع و کوبنده را بر خلاف آئین جوانمردى و رحم و انصاف تصور نکند، مى فرماید: اینها استحقاق چنین چیزى را دارند; زیرا آنان از در عداوت، دشمنى، عصیان و گردنکشى در برابر خدا و پیامبرش در آمدند(ذلِکَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللّهَ وَ رَسُولَهُ). شاقّوا از ماده شِقاق در اصل به معنى شکاف و جدائى است و از آنجا که شخص مخالف، دشمن و عصیانگر، صف خود را جدا مى کند به عمل او شقاق گفته مى شود. لذا مى افزاید: هر کس از در مخالفت و دشمنى با خدا و پیامبرش در آید، گرفتار مجازات دردناک در دنیا و آخرت خواهد شد; زیرا خداوند (همان گونه که رحمتش وسیع و بى انتها است) مجازاتش شدید و دردناک است (وَ مَنْ یُشاقِقِ اللّهَ وَ رَسُولَهُ فَإِنَّاللّهَ شَدیدُ الْعِقابِ). ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ به لطف الهی آموزش قرآن کریم ویژه طلاب غیرایرانی ▫️شروع دوره:👇 🔺۳۱ تیرماه تا ۲۴ مرداد 🔻▫️🔻▫️🔻 تغییر برنامه زمان آموزش حضوری قرآن کریم 👇👇 🔺روزهای یکشنبه و سه‌شنبه:👇 ⏰ ساعت ۹ تا ۱۲ 💠 ۹ تا ۱۰:۳۰ کارگاه تجوید 💠 ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ تفسیر - جزء ۳۰ _ سوره مبارکه فجر ◽️ تفسیر با لسان شیوای سرکارخانم سبحانی زیدعزها 📝 ثبت‌نام با شماره تلفن ۲۱۱۲۳۴۷ 🕌 مکان:کلاس طبقه سوم ساختمان شهید مطهری ره یا به ای دی زیر مشخصات خود را پیام بفرمایید. 👇 @Zebadi54 ⏰ ساعت تماس ۷ تا ۱۳ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه علمیه مبارکه مشکات https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴رضاخان، مُهره انگلیس برای مقابله با دین و سنتها ♦️امام خامنه ای:« را انگلیسی‌ها از میان فوج قزاق پیدا کردند. به یک قُلدر بی‌باک و بی‌محابا احتیاج داشتند آوردند... آن ضربه‌ای را که می‌خواستند به ، به ، به سنتهای قدیمی و ملی این کشور و به پایه‌های دینی و اعتقادی این کشور بزنند، به وسیله‌ی او زدند. چون آدم بی‌باک و گستاخی بود، به درد آن‌ها می‌خورد!» ۱۳۷۷/۰۲/۰۲ ♦️«رضاخان در سال ۱۳۱۴ هنگامی که حرکت مردم و را دید، حرکت مردم را سرکوب کرد و علما را دستگیر نمود و واقعه‌ی مسجد را پیش آورد!» 🗓 بیست و یکم تیر سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز « و عفاف» 🇮🇷 حیا و عفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨امام موسی صدر: من حسینیه ای را قبول دارم که قهرمانانی را بپرورد تا با اسرائیل بجنگند.... در هیئت و حسینیه ای که دغدغه ی مبارزه با اسرائیل نباشد، هم سینه میزند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5787667541748881061.mp3
5.66M
کربلا یعنی... 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 (س) یک نمونه‌ی برجسته‌ی تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم‌ترین مسائل تاریخ نشان میدهد. 🔸اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، (س) بود؛ و الّا خون در کربلا تمام شد. 🔹حادثه‌ی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه‌ی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعىِ دائمی شود، عبارت بود از منش‌ زینب کبری (س)؛ نقشی که (س) بر عهده گرفت؛ این خیلی چیز مهمی است. 🔸 این حادثه نشان داد که در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. 🔹قرآن هم در موارد متعددی به این نکته ناطق است؛ لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ 🔸یک حادثه‌ی زنده و ملموس است که انسان زینب کبری (س) را مشاهده میکند که با یک عظمت خیره‌ کننده و درخشنده‌ای در عرصه ظاهر می شود؛ 🔹کاری میکند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزی تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدی را به پیشانی او می زند و پیروزی او را تبدیل می کند به یک شکست؛ این کارِ زینب کبری است. 🔸 (سلام الله علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ. ۱۳۸۹/۰۲/۰۱ ☀️(مدظله‌العالی) ‏🇮🇷
زیارت عاشورا جلسه سوم.mp3
5.03M
‌‌‌‌••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا ⚫️ صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین 🔳 سلسله جلسات معرفتی با موضوع شرح و تفسیر زیارت عاشورا ⏪ با بیان شیوای استاد محترم حجت الاسلام والمسلمین شاه حسینی زیدعزه ⏰ سوم تا سیزدهم محرم الحرام ۱۴۴۶ ✔️هر روز یک فایل صوتی کوتاه 🎁 هر روز یک مسابقه 🗓 آغاز برنامه: سوم محرم الحرام 🔳🔳 جلسه سوم...روز پنجم برای شرکت در مسابقه لینک زیر را فعال کنید: http://forms.jz.ac.ir/f_374/ ⏪⏪ برای دریافت فایل صوتی سایر جلسات و شرکت در مسابقه از طریق لینک زیر عضو کانال اداره قران و حدیث جامعه الزهرا شوید 📎https://eitaa.com/qoraan_hadith ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《 ۱۴ 》 : ذَٰلِكُمْ فَذُوقُوهُ وَ أَنَّ لِلْكَافِرِينَ عَذَابَ النَّارِ : این (مجازات دنیا) را بچشید! و براى کافران، مجازات آتش (در جهان دیگر) خواهد بود. : در این آیه، براى تأکید مى فرماید: این مجازات دنیا را بچشید ـ مجازات ضربه هاى سخت در میدان جنگ، کشته شدن، اسارت و شکست و ناکامى ـ و در انتظار مجازات سراى دیگر باشید. زیرا عذاب آتش در انتظار کافران است (ذلِکُمْ فَذُوقُوهُ وَ أَنَّ لِلْکافِرینَ عَذابَ النّارِ). ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم؛ خیلی به خود مغرور نشویم! ▪️ این‌طور نیست که آن‌ها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت. به خدا پناه می‌بریم! 📚 رحمت واسعه، ص١٩۴ (مجموعه فرمایشات حضرت آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و اصحاب و یاران آن حضرت)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 📎 برنامه تلویزیونی سفیران مهر ♦️ ذره ذره فعالیت‌های شما سروران را در تبلیغ مبانی اسلام اصیل قدران هستیم. ♦️امیدواریم در همه بسترهای علمی پژوهشی فرهنگی و تبلیغی فعال و درخشان باشید. ❇️مدرسه علمیه مشکات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 📎 برنامه تلویزیونی سفیران مهر ♦️ ذره ذره فعالیت‌های شما سروران را در تبلیغ مبانی اسلام اصیل قدران هستیم. ♦️امیدواریم در همه بسترهای علمی پژوهشی فرهنگی و تبلیغی فعال و درخشان باشید. ❇️مدرسه علمیه مشکات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حقّ گرفتنى است.... ▫️لاَيَمْنَعُ الضَّيْمَ الذَّلِيلُ! وَ لاَيُدْرَکُ الْحَقُّ إِلاّ بِالْجِدِّ! 🟤افراد ضعيف و ناتوان، هرگز نمى توانند ستم را از خود دور کنند; و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمى آيد ✍آرى، ستمگران جهان هرگز به افراد ذليل و ناتوان رحم نکرده و حقّ آنها را با ميل و رغبت به آنان تقديم نمى کنند. حق گرفتنى است و با تلاش و کوشش و ايثار و فداکارى بايد آن را به چنگ آورد. نبايد فراموش کرد که با زورمندان و ستمگران جز با زبان زور نمى توان سخن گفت.اصولا طبيعت زندگىِ اين جهان چنين است که در راه رسيدن به مقاصد عالى مادّى و يا معنوى، موانع فراوانى وجود دارد و آن کس که با اين موانع پيکار نکند و ضعف و سستى نشان دهد، هرگز به مقصد نخواهد رسيد. 📘 ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ ┗━━━🍁━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۱۵》 : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفًا فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ : اى کسانى که ایمان آورده اید هنگامى که با کافران در میدان نبرد رو به رو شوید، به آنها پشت نکنید (و فرار ننمایید). : فرار از جهاد ممنوع! همان گونه که در تفسیر آیات گذشته اشاره شد بازگو کردن داستان جنگ بدر و نعمت هاى گوناگون خداوند بر مسلمانان نخستین در این جریان، به خاطر آن است که از گذشته براى آینده درس بیاموزند. بدین لحاظ در آیات مورد بحث روى سخن را به مؤمنان کرده و یک دستور کلى جنگى را به آنها توصیه و تأکید مى کند و مى فرماید: اى کسانى که ایمان آورده اید! هنگامى که با انبوه کافران در میدان جهاد رو به رو شدید به آنها پشت نکنید و فرار اختیار ننمائید ! (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا لَقیتُمُ الَّذینَ کَفَرُوا زَحْفاً فَلا تُوَلُّوهُمُ الأَدْبارَ). لَقِیْتُمْ از ماده لِقاء به معنى اجتماع و رو به رو شدن است، ولى در بسیارى از موارد به معنى رو به رو شدن در میدان جنگ آمده است. زَحْف در اصل به معناى حرکت کردن به سوى چیزى است آن چنان که پاها به روى زمین کشیده شود، همانند حرکت کودک قبل از آن که راه بیافتد و یا شتر به هنگام خستگى که پاى خود را به روى زمین مى کشد. سپس به حرکت لشکر انبوه نیز گفته شده است، زیرا از دور چنان به نظر مى رسد که گوئى روى زمین مى لغزند و به پیش مى آیند. در آیه فوق به کار بردن کلمه زَحْف اشاره به این است، که هر چند دشمن از نظر نفرات و تجهیزات فراوان، و شما در اقلیت قرار داشته باشید، نباید از میدان مبارزه فرار کنید همان گونه که نفرات دشمن در میدان بدر چند برابر شما بود، پایدارى به خرج دادید و سرانجام پیروز شدید. اصولاً فرار از جنگ، یکى از بزرگ ترین گناهان در اسلام محسوب مى شود منتهى با توجه به بعضى از آیات قرآن، آن را مشروط به این دانسته اند که جمعیت دشمن حداکثر دو برابر مسلمانان بوده باشد، که بحث آن به خواست خداوند در همین سوره، ذیل آیات ۶۵ و ۶۶ خواهد آمد. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا