♨️دعا برای فرج امام زمان ارواحنا فداه
آیا تا بحال به ذهنتون رسیده که به مشهد یا کربلا بروید و فقط به این قصد که برای فرج امام زمان ارواحنافداه دعا کنید و برگردید؟!
این هم یک نوع #یاری امام زمان ارواحنافداه و بلکه بالاترین نصرت حضرت اسـت👌
انجام بدید ببینید چه عنایتهای عجیبی از طرف حضرت بهتون میشه...
(بروید و بگویید یا امام رضا یا سید الشهداء.. ، شما آبرو دارید نزد خدا، شما واسطه شوید و از خدا بخواهید که از بقیه زمان غیبت بگذرد و ظهور آقای ما را برساند)
🌸فقط همین حاجت را بخواهید.
🌸فقط ظهور را بخواهید.
🌸حاجت دیگری نخواهید.
🌸تمرکزتون روی ظهور باشد...
دعا اثر دارد، خداوند متعال سمیع الدعاست... وعده ی اجابت داده است.
ان شاءالله اثر این دعا رو خواهید دید.👌
ان شاء الله امسال تنها حاجت جمعیت میلیونی زائران اربعین فقط ظهور وارث خون سید الشهداء علیه السلام باشد..
چطور برای فرزندمان که در حال مریضی سخت است دعا میکنیم؟! چطور برای زمانی که مشکل سختی دارییم دعا می کنیم و به دیگران التماس دعا می گوییم!!
ولی برای امام زمانی که بیش از هزارسال است خانهنشین است و حقش غصب شده، چنین کارهایی نمیکنیم.
دعا برای ظهور خواسته ی امام زمان ارواحنا فداه است و تنها راه نجات تمام بشریت و عامل نجات از هلاکت دوران غیبت است...
🌸🍃🌸
🖼 هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنیم:
📖حدیث امروز:
✳️امام صادق علیه السلام:
🌴وقتی یکی از شما وسائلش را برمیدارد و آماده زیارت کربلا میشوداهل آسمان مژدهی (کربلا رفتنِ) او را به یکدیگر میدهند .
همین که از خانه خارج میشود چه سواره باشد چه پیاده، خدا چهار هزار فرشته مامور میکند بر او صلوات بفرستند تا وقتی که به مزار امام حسین علیهالسلام برسد.
📚کامل الزیارات، ص۲
💠 ۳ روز تا #اربعین حسینی
اللهم ارزقنا زیارة الکربلا و شفاعة الحسین (علیهالسلام)
🩺روز بزرگداشت ابو علی سینا و روز پزشک
╭━━━⊰•🍃⃟🕊•⊱━━━╮
╰━━━⊰•🍃⃟🕊•⊱━━━╯
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۴۸
نام سوره: انفال
شماره آیه:《۴۸》
#آیه: وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَ قَالَ لَا غَالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَ إِنِّي جَارٌ لَّكُمْ ۖ فَلَمَّا تَرَاءَتِ الْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ وَ قَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِّنكُمْ إِنِّي أَرَىٰ مَا لَا تَرَوْنَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ ۚ وَاللَّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ
#ترجمه: و (به یادآور) هنگامى را که شیطان، اعمال آنها [= مشرکان] را در نظرشان جلوه داد، و گفت: «امروز هیچ کس از مردم بر شما پیروز نمى گردد. و من،در کنار شما (و پناه دهنده شما) هستم» امّا هنگامى که دو گروه (کافران و مؤمنان) در برابر یکدیگر قرار گرفتند، به عقب برگشت و گفت: «من از شما (پیروانم) بیزارم من چیزى مى بینم که شما نمى بینید.من از خدا مى ترسم، خداوند سخت کیفر است!»
#تفسیر_آیه
نخست مى گوید: و به یاد آور هنگامى که شیطان اعمال آنها را در برابرشان آرایش و زینت داد تا به کرده هاى خود خوشبین و دلگرم و امیدوار باشند (وَ إِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ).
تزیین و آرایش شیطان این چنین است که: از طریق تحریک شهوات، هوس ها و صفات زشت و ناپسند، چهره عمل انسان را در نظرش آن چنان جلوه مى دهد که سخت مجذوب آن مى شود و آن را از هر جهت عملى عاقلانه، منطقى و دوست داشتنى مى بیند.
و به آنها چنین فهماند که با داشتن این همه نفرات و ساز و برگ جنگى هیچ کس از مردم امروز بر شما غالب نخواهد شد و شما ارتشى شکست ناپذیرید (وَ قالَ لا غالِبَ لَکُمُ الْیَوْمَ مِنَ النّاسِ).
به علاوه من نیز همسایه شما و در کنار شما هستم (وَ إِنِّی جارٌ لَکُمْ) و همچون یک همسایه وفادار و دلسوز به موقع لزوم، از هیچ گونه حمایتى دریغ ندارم.
این احتمال نیز در تفسیر این جمله داده شده است که: منظور از کلمه جارٌ همسایه نیست، بلکه کسى است که امان و پناه مى دهد; زیرا عادت عرب بر این بود که: افراد و طوائف نیرومند در موقع لزوم به دوستان خود پناهندگى مى دادند، و در این موقع با تمام امکانات خویش از وى دفاع مى نمودند، طبق این معنى شیطان به دوستان مشرک خود پناهندگى و امان نامه داد.
اما به هنگامى که دو لشکر رویاروى هم قرار گرفته، با هم در آویختند و فرشتگان به حمایت لشکر توحید برخاستند و نیروى ایمان و پایمردى مسلمانان را مشاهده کرد، به عقب بازگشت و صدا زد من از شما ـ یعنى مشرکان ـ بیزارم (فَلَمّا تَراءَتِ الْفِئَتانِ نَکَصَ عَلى عَقِبَیْهِ وَ قالَ إِنِّی بَریءٌ مِنْکُمْ).
و براى این عقب گرد وحشتناک خویش دو دلیل آورد: نخست این که: من چیزى مى بینم که شما نمى بینید (إِنِّی أَرى ما لا تَرَوْنَ).
من به خوبى آثار پیروزى را در این چهره هاى خشمگین مسلمانان با ایمان مى نگرم، و آثار حمایت الهى و امدادهاى غیبى و یارى فرشتگان را در آنها مشاهده مى کنم.
اصولاً آنجا که پاى مددهاى خاص پروردگار و نیروهاى غیبى او به میان آید، من عقب نشینى خواهم کرد.
دیگر این که: من از مجازات دردناک پروردگار در این صحنه مى ترسم و آن را به خود نزدیک مى بینم (إِنِّی أَخافُ اللّهَ).
مجازات خداوند چیز ساده اى نیست که بتوان در برابرش مقاومت کرد بلکه کیفر او شدید و سخت است (وَ اللّهُ شَدیدُ الْعِقابِ).
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🌷 امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) :
✍ الحِلمُ غِطاءٌ ساتِرٌ و العَقلُ حُسامٌ قاطِعٌ ، فَاسْتُرْ خَلَلَ خُلُقِكَ بحِلْمِكَ ، و قاتِلْ هَواكَ بعَقْلِكَ.
🖌 بردباری ، پردهای پوشنده است و خِرد ، شمشیری بُرنده. پس ، عیبهای اخلاقی خود را با بردباری بپوشان و با خِردت ، به جنگ با هوی و هوست برخیز.
📙 نهج البلاغة ، حکمت ۴۲۴
╭━━━⊰•🍃⃟🕊•⊱━━━╮
╰━━━⊰•🍃⃟🕊•⊱━━━╯
┄┅═༅﷽༅═┅┄
◈ بنا بر تفسیر استعماری دین، دین کلاً از سیاست و از ادارهی صحنههای زندگی انسان جداست. دین یک رابطهی شخصی و قلبی فقط با خداست. در بالاترین سطحی که برای دین از ارزش و اعتبار و تکلیف میتوان قائل شد. بنا بر تفسیر استعماریِ دین، دین یک رابطهی اخلاقی با انسانها است. یک رابطهی عبادی با خداست. یک سلسله تکالیف فردی است.
#منظومه_کنشی
#انقلاب_اسلامی_ایران
#سیر_مطالعاتی_منظومه_فکری_رهبری
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تا دل درست نشود،
ایمان درست نخواهد شد؛
و تا #زبان درست نشود،
دل درست نخواهد بود!
_ پیامبراکرمصلیاللهعلیهوآله
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم #تفسیر_قرآن_جلسه_۴۹
نام سوره: انفال
شماره آیه:《۴۹》
#آیه: إِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ غَرَّ هَٰؤُلَاءِ دِينُهُمْ ۗ وَ مَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
#ترجمه: و هنگامى را که منافقان، و بیمار دلان مى گفتند: «این گروه
( مسلمانان )را دینشان مغرور ساخته است.» (آنها نمى دانستند که) هر کس بر خدا توکّل کند، (پیروز مى گردد.) خداوند توانا و حکیم است.
#تفسیر_آیه
اشاره به روحیه جمعى از طرفداران لشگر شرک و بت پرستى در صحنه بدر مى کند و مى گوید: در آن هنگام منافقان و آنهائى که در دل آنها بیمارى بود مى گفتند: این مسلمانان به آئین خود مغرور شده اند و با این گروه کم و اسلحه ناچیز بگمان پیروزى، و یا به خیال شهادت در راه خدا و زندگى جاویدان، در این صحنه خطرناک ـ که به مرگ منتهى مى شود ـ گام نهاده اند ! (إِذْ یَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هؤُلاءِ دینُهُمْ).
ولى آنها بر اثر عدم ایمان، و عدم آگاهى از الطاف پروردگار و امدادهاى غیبى او، از این حقیقت آگاهى ندارند که هر کس بر خدا توکل کند و پس از بسیج تمام نیروهایش خود را به او بسپارد، خداوند او را یارى خواهد کرد، چه این که خداوند قادرى است که هیچ کس در مقابل او یاراى مقاومت ندارد، و حکیمى است که ممکن نیست دوستان و مجاهدان راهش را تنها بگذارد (وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ فَإِنَّ اللّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ).
در این که منظور از منافقان و الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ چه کسانى بوده اند؟ مفسران گفتگوى بسیارى کرده اند.
ولى بعید نیست هر دو عبارت اشاره به گروه منافقان مدینه باشد. زیرا قرآن مجید درباره منافقان که شرح حال آنها در آغاز سوره بقره آمده است مى گوید: فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً؛ در دل هاى آنان بیمارى است و خدا نیز بر بیمارى آنها مى افزاید.
و این گروه، یا منافقانى هستند که در مدینه به صفوف مسلمانان پیوسته بودند و اظهار اسلام و ایمان مى کردند، اما در باطن با آنها نبودند.
و یا آنها که در مکّه ظاهراً ایمان آورده اند، ولى از هجرت به مدینه سرباز زدند و در میدان بدر به صفوف مشرکان پیوسته، و به هنگامى که کمى نفرات مسلمانان را در برابر لشکر کفر دیدند در تعجب فرو رفتند و گفتند:
این جمعیت مسلمانان فریب دین و آئین خود را خوردند و به این میدان گام گذاردند و در هر حال خداوند از نیت باطنى آنها خبر مى دهد و اشتباه آنان و همفکرانشان را روشن مى سازد.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
◾️ تاریخ تکرار میشود!
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸انسان هر راهی را بدون تقید و پایبندی به قرآن و سنت برود، روزبهروز تنزّل میکند؛
🔻 تاریخ، از جمله قضایای سقیفه و پیامدهای آن مانند واقعه طَف (کربلا)، هر روز تکرار میشود؛
🔸زیرا هر روز حقی غصب و یا احقاق میشود، و همیشه حق و باطل مثل حسین و یزید وجود دارد، و کار مردم هم یا جنگ در کنار یزید یا در رکاب امام حسین علیهالسلام است.
🔹بنابراین، انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن.
📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٠۵
حضرت#آیت_الله_بهجت قدسسره
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۵۰
نام سوره: انفال
شماره آیه:《۵۰》
#آیه: وَ لَوْ تَرَىٰ إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُوا ۙ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ وَ ذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ
#ترجمه: و اگر ببینى کافران را هنگامى که فرشتگان (مرگ)، جانشان را مى گیرند، در حالى که بر صورت و پشت آنها مى زنند و (مى گویند:) بچشید عذاب سوزنده را (، به حال آنان تأسّف
خواهى خورد)!
#تفسیر_آیه:
در این آیه، صحنه مرگ کفار و پایان زندگى شومشان را مجسم مى کند.
نخست روى سخن را به پیامبر(صلى الله علیه وآله) کرده مى فرماید:
اگر وضع عبرت انگیز کفار را به هنگامى که فرشتگان مرگ به صورت و پشت آنها مى زدند و به آنها مى گفتند: عذاب سوزنده را بچشید، مشاهده مى کردى، از سرنوشت رقت بار آنان آگاه مى شدى (و تأسف مى خوردى) (وَ لَوْ تَرى إِذْ یَتَوَفَّى الَّذینَ کَفَرُوا الْمَلائِکَةُ یَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبارَهُمْ وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَریقِ).
اگر چه تَرى فعل مضارع است ولى با وجود لَو معنى ماضى مىبخشد.
بنابراین، آیه فوق اشاره به وضع گذشته کافران و مرگ دردناک آنان است، به همین جهت، جمعى از مفسران اشاره به مرگ آنها در میدان بدر به دست فرشتگان مى دانند، و بعضى از روایات تأیید نشده نیز در این زمینه نقل کرده اند.
ولى همان گونه که سابقاً اشاره کردیم قرائنى در دست است که فرشتگان در میدان بدر مستقیماً در جنگ دخالت نکردند، بر این اساس، آیه فوق اشاره به فرشتگان مرگ، و لحظه قبض روح و مجازات دردناکى است که در این لحظه بر دشمنان حق و گنهکاران بى ایمان وارد مى سازند.
عذاب الحریق اشاره به مجازات روز قیامت است; زیرا در آیات دیگر قرآن مانند آیات ۹ و ۲۲ سوره حج ، و ۱٠ بروج نیز به همین معنى آمده است.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🏴 توجه به معنویت و اهلبیت دو تصرف امام سجاد علیه السلام در جامعه بعد از عاشورا
▪️آیتالله سید محمدمهدی میرباقری در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام سجاد علیهالسلام دو تصرف مهم در جامعه بعد از عاشورا انجام دادند، گفت: تصرف اول حضرت توجه دادن امت به معنویت بود که علامت آن صحیفه سجادیه است و تصرف دوم ایشان هم توجه دادن امت به اهلبیت (ع) بود که علامت آن گریههای ۳۵ساله ایشان در عزای امام حسین (ع) است.
🔹▪️🔹
جهاد امام سجاد علیه السلام در مبارزه با انحطاط و فساد اخلاقی
امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند... ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بیدین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلاماللهعلیها وادار کنند.»
رهبر معظم انقلاب۷۲/۴/۲۳
#امام_سجاد_علیهالسلام
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🔴 زیارتنامه اربعین، نوعی عهدنامه است
🔻اصل زیارت، حضور در محضر امام و تجدیدِ عهد با امام است، چه از دور، چه از نزدیک. مفاد زیارتنامه، مفاد عهدنامه است. این عهدنامه که در زیارت اربعین هست، خیلی لطیف است. شهود امام و مقامات امام و بعد هم عباراتی است که ما را به رجعت امام میرساند که «امری لامرکم سِلْم ونُصرَتی لکم مُعَدة» و ما را به نصرت و یاری و انتظار میرساند.
🔻یعنی ما شهادت میدهیم که این جریان شما در ظهور ائمه و رجعت، ادامهدار میباشد. هدف ما از انتظار، این است که قلب، تسلیم باشد و دنبال رأی امام باشد و تمام یاریمان، برای امام آماده باشد.
🔻نتيجه زيارت اربعين، آنچنان كه در انتهای زيارتنامه اربعین آمده است تسليم قلب، تبعيت محضِ رأی انسان از امام و آماده بودن زائر برای نصرت حضرت است. انسان بايد به جايی برسد كه هيچ رأیی در برابر امر معصوم نداشته باشد.
📚آیتالله سیدمحمّدمهدی میرباقری
#اهمیت_زیارت_اربعین
✅ قابل توجه طلاب غیرایرانی
⬅️ مراسم افتتاحییه سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۴ در تاریخ ۲۵ شهریور برگزار
میشود.
اجرای برنامه به طلاب ایرانی و غیر ایرانی سپرده شده است.
🔻طلاب عزیزی که مهارت و سابقه #مجریگری دارند.
🔻 #فرزندی دارید که توانایی
تلاوت مجلسی ابتدای مراسم افتتاحیه، یا گروهی از بچهها دارید که مهارت همخوانی قرآن یا مداحی دارند.
🔻 طلاب بزرگواری که در زمینههای آموزشی، قرآنی، فرهنگی، تبلیغی، ورزشی، طبی، فنی، کارآفرینی .... رتبهای کسب کرده و مدرک دارند و مشغول فعالیت و خدمت رسانی به افراد مختلف هستند.
⬅️لطفا مشخصات خود، نوع فعالیت و همکاری خود را به این آیدی ارسال فرمایید:👇
@Zebadi54
💠 از توجه و همکاری شما عزیزان کمال تشکر را داریم.
❇️مدرسه علمیه مشکات
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۵۱
نام سوره: انفال
شماره آیه:《۵۱》
#آیه: ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِّلْعَبِيدِ
#ترجمه: (و به آنان گفته مى شود:) این، در مقابل کارهایى است که با دست خود از پیش فرستاده اید. و خداوند نسبت به بندگان، هرگز ستم روا نمى دارد!
#تفسیر_آیه:
در این آیه مى گوید:
به آنها گفته مى شود: این مجازات دردناک که هم اکنون مى چشید به خاطر امورى است که از پیش فرستاده اید (ذلِکَ بِما قَدَّمَتْ أَیْدیکُمْ).
تعبیر به أَیْدى: دست ها به خاطر آن است که انسان غالب اعمال خویش را به کمک دست انجام مى دهد، و گرنه آیه فوق همه اعمال بدنى و روحى را شامل مى گردد.
و در پایان آیه اضافه مى کند:
خداوند هیچ گاه ظلم و ستم به بندگانش روا نمى دارد(وَ أَنَّ اللّهَ لَیْسَ بِظَلاّم لِلْعَبیدِ)
و هر گونه مجازات و کیفرى در این جهان و جهان دیگر دامان آنها را بگیرد از ناحیه خود آنها است.
واژه ظلاّم صیغه مبالغه و به معنى بسیار ظلم کننده است، علت انتخاب این واژه در اینجا و مانند آن و هم چنین بحث هاى دیگرى پیرامون ظلم، در جلد سوم تفسیر نمونه ، ذیل آیه ۱۸۲ سوره آل عمران آمده، و در ذیل آیه ۴۶ سوره فصلت توضیح بیشترى خواهد آمد.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری