eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
371 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
975 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿 🔻کلامی از امام سجاد علیه‌السلام برگرفته از کتاب 🔸اللَّهُمَّ قَدْ تَعْلَمُ مَا يُصْلِحُنِي مِنْ أَمْرِ دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي، 🔹خدایا! آنچه از کار دنیا و آخرتم، مرا اصلاح می‌کند می‌دانی، 🔸فكُنْ بِحَوَائِجِي حَفِيّاً. 🔹پس به برآوردن خواسته‌های من مهربان باش. 📚صحیفه کامله سجادیه، دعای بیست و دوم، فراز ١٠ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «التزام به سنخ دعاهای اهل‌بیت علیهم‌السلام اولین مرتبه‌اش، مجالست و مؤانست با آنهاست. وای بر حال ما اگر این حرف‌ها را تمسخر کنیم. دعاهای مأثوره برای اثبات صدق گفتار و حقانیت مسلک آنها کافی است. کلمات آنها دوُنَ کلامِ الْخالِقِ وَ فَوْقَ کلامِ الْمَخْلُوقِ (پایین‌تر از کلام آفریدگار، و بالاتر از سخن مخلوقات) است. اگر انواع کلمات آنان جمع شود، هر کدام از آنها برای اثبات حقانیت آنها و حقانیت مذهب و مرام آنها کفایت می‌کند.» 🦋🦋🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۶ سوره أعراف.mp3
61.6K
🌷 آیه ۶ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
آیه ۷ سوره اعراف.mp3
73.9K
🌷 آیه ۷ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیات ۶ و ۷ سوره اعراف 💥فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ (۶) 💥فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِم بِعِلْمٍ وَ مَا كُنَّا غَآئِبِينَ (۷) : پس قطعاً از مردمى كه (پیامبران) به سویشان فرستاده شدند، سؤال و بازخواست خواهیم كرد و قطعاً از خود پیامبران (نیز) خواهیم پرسید(۶) پس بى‏ شک از روى علم برایشان بازگو خواهیم كرد، و ما غایب و بى‏ خبر نبودیم (۷) 🌷 : پس بی شک سوال خواهیم کرد 🌷 : فرستاده شد 🌷 : به سویشان 🌷 : فرستادگان، پیامبران 🌷 : پس بی شک بازگو خواهیم کرد این آیات در نازل شده اند. در آيه قبل سخن از مجازات دنيوى ستمكاران در ميان بود، در اين آيات از مجازات اخروى آنها بحث مى‌ كند. نخست به عنوان يک قانون عمومى مى‌ فرمايد: «فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ: پس قطعا از مردمی که پیامبران به سویشان فرستاده شدند، سوال و بازخواست خواهیم کرد» نه تنها از آنها سؤال مى‌ شود از پيامبرانشان نيز پرسیده می شود كه رسالت خود را چگونه انجام دادند که می فرماید: «وَ لَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ: و قطعا از خود نیز خواهیم پرسید» بنابراين، هم رهبران مسؤولند و هم پيروان، هم پيشوايان و هم تابعان، منتها چگونگى مسؤوليتهاى اين دو گروه متفاوت است. سپس براى اين كه كسى تصوّر نكند كه سؤال از امّت ها و پيامبرانشان دليل بر اين است كه چيزى از علم مخفى مى‌ ماند، با صراحت و تأكيد آميخته با قسم مى‌ گويد: «فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِمْ بِعِلْمٍ وَ ما كُنّا غائِبِينَ: پس بی شک از روی علم برایشان بازگو خواهیم کرد و ما غایب و بی خبر نبودیم» ✅ سؤال براى چيست؟ ما مى‌دانيم همه چيز را مى‌ داند و اصولاً در همه جا حاضر و ناظر است. با اين حال چه نيازى به سؤال دارد كه انبيا و امّت ها را عموماً و بدون استثنا مورد بازپرسى قرار دهد؟ پاسخ اين كه: اگر سؤال براى استعلام و درک واقعيّت چيزى باشد، در مورد كسى كه عالِم است معنى ندارد. ولى اگر منظور توجّه دادن خود شخص و اتمام حجّت به او و امثال آن بوده باشد، هيچ مانعى ندارد، درست مثل اين كه ما به شخص فراموشكارى خدمت هاى زياد كرده‌ ايم، و او به جاى خدمت مرتكب خيانت هايى شده و همه اين مسائل پيش ما روشن است، او را مورد بازپرسى قرار داده و مى‌ گوييم آيا ما اين همه به تو خدمت نكرديم؟ و آيا تو حقّ اين خدمات را ادا كردى؟ اين سؤال براى كسب علم نيست، بلكه براى تفهيم طرف است. 🔹پيامهای آیات۶و۷سوره اعراف🔹 ✅ در روز ، هم از رهبران سؤال مى‏شود، هم از امّت‏ها (جنّ و انس)، هم از نیكان، هم از بدان، هم از علما وهم از پیروان آنها ✅ سؤال در ، نوعى استشهاد و اقرار گرفتن و توبیخ است و گاهى نیز تقدیر و تشكّر، وگرنه چیزى از خدا پنهان نیست تا با سؤال، رفع ابهام شود. ✅ ، دقیق است. ✅ علم با حضور و نظارت خود اوست و واسطه‏ اى در كار نیست. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📿وَ أَخْرِجُوا مِنَ الدُّنْيَا قُلُوبَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ مِنْهَا أَبْدَانُکُمْ 🟤قلوبتان را از دنيا خارج کنيد پيش از آنکه بدنهايتان از آن خارج شود ✍خارج ساختن قلوب، کنايه لطيفى از ترک تعلّقات دنيوى و وابستگيها به زرق و برق دنياست و تعبير «مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ...» هشدارى است بر ناپايدارى اين جهان; يعنى به هوش باشيد به زودى بدنها به خاک سپرده مى شود، بکوشيد پيش از آن، دلها را از اين جهان خارج سازيد، چرا که حبّ دنيا سرچشمه همه گناهان است.بديهى است منظور از اين سخن اين نيست که مسلمانان از نيازهاى زندگى بى بهره باشند و يا جوامع اسلامى از نظر پيشرفتهاى اقتصادى از ديگران عقب بمانند و نيازمند به نان شوند; بلکه منظور وابستگى شديدى است که انسان را وادار به هرگونه قانون شکنى مى کند، لذا بعضى از شارحان نهج البلاغه اين جمله را اشاره به ترک اموال حرام دانسته اند. 📘 ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ ┗━━━🍁━━
🌹قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله: مَنْ اَقالَ نادِما اَقالَهُ اللّه ُ يَوْمَ الْقِيامَةِ. 🍃 رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: هركس معامله شخص پشيمانى را فسخ كند، خـداونـد روز قيـامت از گنـاهان او بـگذرد. 📚ميزان الحكمه جلد 1/523
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺عالمی که مانوس با دعا خصوصا صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر بود ✳️ علامه راجع به آیت الله میفرمود: حقیردر هفته یکی دو بار به خدمتش می رسیدم. و تا اندازه ای برای من گفتگو داشته در این حال که یک روز وارد شدم دیدم: در حالیکه به پشت روی تخت افتاده و سن به نود سال رسیده است، صحیفه سجادیه کوچک خود را می خواند و اشک می ریزد و در عالمی از سرور و بهجت و نشاط و لذت است که حقاً زبان از وصف آن عاجز است. کأنّه از شدت انس با خدای تعالی در پوست نمی گنجد و می خواهد به پرواز در آید. سلام کردم، گفت: بنشین! ای فلان کس از حالات من که تو خبر داری ( و در اینجا اشاره کرد به جمیع گرفتاری ها: از مرض فراوان و گرو رفتن منزل و غیرها ) عرض کردم: آری و سپس با یک تبسم ملیحی رو به من کرد و فرمود: من خوشم خوش، کسی که عرفان ندارد نه دنیا دارد و نه آخرت. منبع:انس با صحیفه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 پنجشنبه ٢ آذر ماه ١۴٠٢ 🔻 گزیده‌ای از روایات ، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ امام علی علیه‌السلام: 🔸هر کس بین خود و خدایش را اصلاح کند خداوند بین او و مردم را اصلاح خواهد کرد و کسی که امر آخرتش را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را برایش به سامان می‌رساند. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۹۸