eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
373 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
966 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۴۵ سوره اعراف 💥أَلَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَ يَبْغُونَهَا عِوَجاً وَ هُم بِالْأَخِرَةِ كَافِرُونَ : آنان‏ اند كه (مردم را) از راه خدا باز مى‏ دارند و مى‏ خواهند آن را منحرف نشان دهند و همانان به آخرت، كافرند. 🌷 : باز می دارند 🌷 : راه 🌷 : منحرف این آیه در نازل شده است و در ادامه آیه قبلی می باشد. منظور از الذین در این آیه ستمگران که آنان را چنين معرّفى مى‌ كند: {الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللّهِ وَ يَبْغُونَها عِوَجاً وَ هُمْ بِالْآخِرَةِ كافِرُونَ: آنان اند که (مردم را) از راه باز می دارند و می خواهند آن را منحرف نشان دهند و همانان به آخرت کافرند} راه خدا، راه توحید، تسلیم، ایمان، هجرت وجهاد است. ستمگران، با ایجاد شبهه و وسوسه، با تبلیغ و تضعیف، با ایجاد بدعت‏ ها و خرافات و نیز مقابله با رهبران حقّ و یأس‏ آفرینى‏ ها و كارشكنى‏ هاى دیگر، مى‏ خواهند راه خدا را ببندند یا در آن تغییر و انحراف به وجود آورند. 🔹پيام های آیه ۴۵ سوره اعراف🔹 ✅ هر گونه جلوگیرى از راه و ایجاد انحراف در آن، ظلم است و ظلم فرهنگى از بزرگترین ظلم‏ هاست. ✅ دشمن اگر بتواند، آشكارا مى‏ جنگد و به كلى راه حقّ را مى‏ بندد و با طرح‏ هاى مختلف راه حقّ را كج جلوه مى‏ دهد و در مسیر آن، انحراف ایجاد مى‏‌ كند. ✅ ستمگران، منع كنندگان از راه ، مخرّبان دین و منكران قیامت، همه اهل جهنّم مى‏ باشند. ✍تهیه و تنظیم : استادعاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 با اینکه به ما نه وحی می‌شود نه الهام، به آن واسطه‌ای که به او وحی و الهام می‌شود توجه نمی‌کنیم؛ در حالی که در تمام گرفتاری‌ها _اعم از معنوی و صوری، دنیوی و اُخروی_ می‌توان به آن واسطه فیض (حضرت حجّت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) رجوع کرد. 📚 کتاب حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، ص١٣٣ مجموعه بیانات آیت‌الله بهجت قدس‌سره پیرامون حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف 🏴♦️🏴♦️🏴
🗓 شنبه ١۶ دی ماه ١۴٠٢ ❇️ منتخبی از برگرفته از کتاب بهجت‌الدعاء و دیگر کتب ادعیه 🔶 در روايتی از امام صادق علیه‌السلام آمده است: «هر که پس از نماز واجب، پیش از آنکه از جای خود حرکت کند، تسبیح حضرت فاطمه زهرا علیها‌السلام را بجا آورد گناهان او آمرزيده شود». ✨ همچنین می‌فرمايد: «تسبیح حضرت زهرا علیها‌السلام در هر روز پس از هر نماز، نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز محبوب‌تر است». 📚 بهجت‌الدعاء، ویراست دوم، ص١٠٢ 🔻مناسبت‌ها: 🔹 درگذشت آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی میردامادی؛ ١٣٨٠ق.
💎توصیف اسلام ▫️وَ نُوراً لِمَنِ اسْتَضَاءَ بِهِ، وَ فَهْماً لِمَنْ عَقَلَ، وَ لُبّاً لِمَنْ تَدَبَّرَ 🟠اسلام براى کسانى که از آن روشنایى بطلبند، نور (و هدایت) است و براى آنها که آن را درک کنند، مایه فهم است و براى آنها که تدبّر کنند، سرچشمه عقل است» ✍از آنجا که براى رسیدن به یک حقیقت، سه مرحله وجود دارد: نخست، پیدا کردن جایگاه آن. سپس، فهمیدن. و بعد، تحلیل دقیق نمودن است. امام(علیه السلام) در سه جمله کوتاه مراحل سه گانه را بیان فرموده; نخست مى فرماید: اسلام نور درخشانى است که افراد را به سوى خود فرا مى خواند تا به آن برسند. سپس مى گوید: قابل درک است براى کسانى که آن را تعقّل کنند. و سرانجام مى فرماید: آنها که در آن تدبّر نمایند، به مغز و حقیقت آن مى رسند.و به راستى، اسلام واجد همه این صفات است! چرا که قرآن که شرح و مبیّن اسلام است، همه جا بر دلیل و برهان و بر منطق عقل تکیه مى کند 📘 ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ 🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴 ┗━━━🍁━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سلام علیکم ✋ 🔹 آثار شگفت‌انگیز هدیه کردن آیت الکرسی به 🎙 حجه الاسلام عالی ✍در محضر عشق؛ قرآن ❄️⛄️❄️⛄️❄️⛄️❄️⛄️❄️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۴۶ سوره اعراف 💥وَ بَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَ عَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسِيمَاهُمْ وَ نَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَن سَلَامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَ هُمْ يَطْمَعُونَ : و میان آن دو (بهشتیان و دوزخیان) حجابى است و بر اعراف مردانى هستند كه همه را از چهره هایشان مى‏ شناسند و بهشتیان را كه هنوز به بهشت وارد نشده‏ اند، ولى ورود به آن را امید دارند، ندا مى‏ دهند كه سلام بر شما باد. 🌷 : در این آیه، شاید همان دیوارى باشد كه در آیه 13 سوره‏ ى حدید مى‏ خوانیم كه میان بهشتیان و دوزخیان دیوارى زده مى‏ شود كه سمت بیرونى آن، عذاب و قسمت درونى‏ اش رحمت است. 🌷 : جمع «عُرف»، به معناى مكان بلند است. این سوره نیز به خاطر همین آیه اعراف نامیده شده است و در قرآن تنها در همین مورد از اعراف و اهل آن سخن به میان آمده است. 🌷 : مردان 🌷 : می شناسند 🌷 : چهره هایشان این آیه در نازل شده است. در تعقيب بيان سرگذشت بهشتيان و دوزخيان اين آيه و سه آيه بعد از آن در باره «اعراف» كه منطقه‌ اى است حدّ فاصل ميان بهشت و دوزخ، با ويژگی هايى كه دارد سخن مى‌ گويد. نخست به حجابى كه در ميان بهشتيان و دوزخيان كشيده شده است اشاره كرده، مى‌ فرمايد: {وَ بَيْنَهُما حِجابٌ: و میان آن دو حجابی است} از آيات بعد چنين استفاده مى‌ شود كه حجاب مزبور همان « » است كه مكان مرتفعى است در ميان اين دو گروه، كه مانع از مشاهده يكديگر مى‌ شود، البتّه كسانى كه بر اعراف يعنى قسمت هاى بالاى اين مانع مرتفع قرار دارند، هر دو گروه را مى‌ توانند ببينند. سپس مى‌ فرمايد: {وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسِيماهُمْ: و بر اعراف مردانی هستند که همه را از چهره هایشان می شناسند} سپس مى‌ فرمايد: {وَ نادَوْا أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوها وَ هُمْ يَطْمَعُونَ: و بهشتیان را که هنوز به وارد نشده اند ولی ورود به آن را امید دارند، ندا می دهند که سلام بر شما باد} در روایات و تفاسیر، نظرات مختلفى درباره‏ ى اهل اعراف به چشم مى‏ خورد. برخى آنان را اولیاى خدا دانسته‏ اند كه بر بلندى میان و قرار مى‏ گیرند و از سیماى مردم، همه‏ ى آنها را مى‏ شناسند، بهشتیان را سلام و تبریک مى‏ گویند و از سرنوشت دوزخیان نگرانند. امّا بعضى آنان را افراد ضعیفى معرّفى مى‏ كنند كه گناهان و عباداتى دارند و منتظر لطف خدایند. شاید بتوان گفت كه صاحب و محور اصلى اعراف، اولیاى خدایند و افراد ضعیف، در حاشیه قرار دارند. نیكوكاران به مى‏ روند ومجرمین به دوزخ، افراد متوسّط وضعیف در اعراف گرفتار و منتظر سرنوشت مى‏ مانند، ولى اولیاى خدا كه بر اعراف قرار دارند، به كمک آنان برخاسته و شفاعت مى‏ كنند. 🔹پيام های آیه ۴۶ سوره اعراف 🔹 ✅ رفتار و خصلت‏ هاى دنیوى، سیماى انسان را به گونه‏ اى مى‏ كند كه در دیگران با نگاه او را مى‏ شناسند. ✅ براى ورود به و بهشتى شدن، لطف و عنایت الهى لازم است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 شهید صیاد شیرازی: 🔸 ما فرماندهان زمانی می‌توانیم بر روی پرسنل خود، صحیح فرماندهی کنیم که ارتباط ما با آنها برقرار باشد و با این کار آنها را کنیم؛ نه مجذوبِ شخص خودمان. 🔸 و این نیز امکان‌پذیر نیست مگر با هماهنگ کردن دل‌ها و قلب‌ها با خدا. ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ╭━━━⊰◇⊱━━━╮ التماس دعا ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی): آنچه كه مسائل را دشوار می‌کند، نَفْس ماست، هواهاى ماست، خواسته‌هاى ماست، محاسبات مادّی ماست. اگر اینطور باشیم، چه خواهد شد؟ چه ضررى مى‏رسد؟ از چه‌ چیز بازمى‏مانیم؟ وقتى‏كه در بین نبود، در بین نبود، در بین نبود، در بین نبود و همه‌چیز براى خدا بود، همه‏ ، آسان مى‏شود. 📚 ۱۳۷۲/۰۳/۱۹ ، ، و ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ╭━━━⊰◇⊱━━━╮ لاحول ولا قوة الابالله ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فرازی از وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی 🕊 🔸خداوندا! پاهایم سست است. رمق ندارد. جرأت عبور از پلی که از جهنّم عبور می‌کند، ندارد. من در پل عادی هم پاهایم می‌لرزد، وای بر من و صراط تو که از مو نازک‌تر است و از شمشیر برنده‌تر؛ اما یک امیدی به من نوید می‌دهد که ممکن است نلرزم، ممکن است نجات پیدا کنم. 🔸 من با این پا‌ها در حَرَمت پا گذارده‌ام و دورِ خانه‌ات چرخیده‌ام و در حرم اولیائت در بین‌الحرمین حسین و عباست آن‌ها را برهنه دواندم و این پا‌ها را در سنگر‌های طولانی، خمیده جمع کردم و در دفاع از دینت دویدم، جهیدم، خزیدم، گریستم، خندیدم و خنداندم و گریستم و گریاندم؛ افتادم و بلند شدم. امید دارم آن جهیدن‌ها و خزیدن‌ها و به حُرمت آن حریم‌ها، آن‌ها را ببخشی. شادی روح شهیدالقدس و زائرین شهیدش صلوات 🌹 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐 دوره قرآنی ویژه طلاب پاکستان به دستور مدیریت محترم جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ❇️جهت اطلاع از دستور مدیریت محترم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دفتر فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات مراجعه بفرمایید. 🔻طبق دستور مدیریت محترم شرکت در طرح الزامی و اجرای آن به عهده اداره قرآن و حدیث می باشد. ⏳دوشنبه ۱۸ تا چهارشنبه ۲۰ دی ماه ❇️جهت سطح سنجی به اداره قرآن و حدیث مراجعه بفرمایید. 🕰 ساعت ۸ تا ۱۲ 📲https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
🕌 فراخوان ثبت نام مراسم پرفیض اعتکاف ویژه خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ⏳زمان ثبت نام: تا 26 دی ماه 🌐 نحوه ثبت نام: اینجا کلیک کنید 💠 راهنمای ثبت نام: اساتید، طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و همچنین دانش آموزان دبیرستان هدی و دانشجویان دانشکده هدی جهت شرکت در اعتکاف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در گزینه اشتغال به تحصیل گزینه هیچکدام و در گزینه انتخاب مسجد، هر سه اولویت خود را مسجد امام حسین سلام‌الله‌علیه (جامعه‌الزهرا) لقمان را انتخاب نمایند ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ @jz_mft
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۴۶ سوره اعراف 💥وَ بَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَ عَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسِيمَاهُمْ وَ نَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَن سَلَامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَ هُمْ يَطْمَعُونَ : و میان آن دو (بهشتیان و دوزخیان) حجابى است و بر اعراف مردانى هستند كه همه را از چهره هایشان مى‏ شناسند و بهشتیان را كه هنوز به بهشت وارد نشده‏ اند، ولى ورود به آن را امید دارند، ندا مى‏ دهند كه سلام بر شما باد. 🌷 : در این آیه، شاید همان دیوارى باشد كه در آیه 13 سوره‏ ى حدید مى‏ خوانیم كه میان بهشتیان و دوزخیان دیوارى زده مى‏ شود كه سمت بیرونى آن، عذاب و قسمت درونى‏ اش رحمت است. 🌷 : جمع «عُرف»، به معناى مكان بلند است. این سوره نیز به خاطر همین آیه اعراف نامیده شده است و در قرآن تنها در همین مورد از اعراف و اهل آن سخن به میان آمده است. 🌷 : مردان 🌷 : می شناسند 🌷 : چهره هایشان این آیه در نازل شده است. در تعقيب بيان سرگذشت بهشتيان و دوزخيان اين آيه و سه آيه بعد از آن در باره «اعراف» كه منطقه‌ اى است حدّ فاصل ميان بهشت و دوزخ، با ويژگی هايى كه دارد سخن مى‌ گويد. نخست به حجابى كه در ميان بهشتيان و دوزخيان كشيده شده است اشاره كرده، مى‌ فرمايد: {وَ بَيْنَهُما حِجابٌ: و میان آن دو حجابی است} از آيات بعد چنين استفاده مى‌ شود كه حجاب مزبور همان « » است كه مكان مرتفعى است در ميان اين دو گروه، كه مانع از مشاهده يكديگر مى‌ شود، البتّه كسانى كه بر اعراف يعنى قسمت هاى بالاى اين مانع مرتفع قرار دارند، هر دو گروه را مى‌ توانند ببينند. سپس مى‌ فرمايد: {وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسِيماهُمْ: و بر اعراف مردانی هستند که همه را از چهره هایشان می شناسند} سپس مى‌ فرمايد: {وَ نادَوْا أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوها وَ هُمْ يَطْمَعُونَ: و بهشتیان را که هنوز به وارد نشده اند ولی ورود به آن را امید دارند، ندا می دهند که سلام بر شما باد} در روایات و تفاسیر، نظرات مختلفى درباره‏ ى اهل اعراف به چشم مى‏ خورد. برخى آنان را اولیاى خدا دانسته‏ اند كه بر بلندى میان و قرار مى‏ گیرند و از سیماى مردم، همه‏ ى آنها را مى‏ شناسند، بهشتیان را سلام و تبریک مى‏ گویند و از سرنوشت دوزخیان نگرانند. امّا بعضى آنان را افراد ضعیفى معرّفى مى‏ كنند كه گناهان و عباداتى دارند و منتظر لطف خدایند. شاید بتوان گفت كه صاحب و محور اصلى اعراف، اولیاى خدایند و افراد ضعیف، در حاشیه قرار دارند. نیكوكاران به مى‏ روند ومجرمین به دوزخ، افراد متوسّط وضعیف در اعراف گرفتار و منتظر سرنوشت مى‏ مانند، ولى اولیاى خدا كه بر اعراف قرار دارند، به كمک آنان برخاسته و شفاعت مى‏ كنند. 🔹پيام های آیه ۴۶ سوره اعراف 🔹 ✅ رفتار و خصلت‏ هاى دنیوى، سیماى انسان را به گونه‏ اى مى‏ كند كه در دیگران با نگاه او را مى‏ شناسند. ✅ براى ورود به و بهشتى شدن، لطف و عنایت الهى لازم است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 امام صادق (عليه السلام) : ✍ الصَّدَقةُ تَقضِي الدَّينَ و تُخلِفُ بِالبَرَكَةِ .; 🖌 صدقه دادن قرض را ادا مى‌کند و برکت بر جاى مى‌گذارد. 📚 بحار الأنوار 96/134/68
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیات ۴۷و۴۸ سوره اعراف 💥وَ إِذَا صُرِفَتْ أَبْصَارُهُمْ تِلْقَآءَ أَصْحَابِ النَّارِ قَالُوا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (۴۷) 💥وَ نَادَىٰٓ أَصْحَابُ الْأَعْرَافِ رِجَالًا يَعْرِفُونَهُمْ بِسِيمَاهُمْ قَالُوا مَآ أَغْنَىٰ عَنْكُمْ جَمْعُكُمْ وَ مَا كُنْتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ (۴۸) : و وقتی بهشتیان چشمانشان ناخواسته از بهشت به سوی دوزخیان برگردانده شود، گویند: ای پروردگارمان ما را با گروه ستمكاران قرار مده (۴۷) و اهل اعراف مردانی را كه از سیمایشان می‌ شناسند، ندا می‌ دهند جمعیّت و جمع آوری شما و تكبّری كه می‌ ورزیدید، به حال شما سودی نداشت (۴۸) 🌷 : برگردانده شود 🌷 : چشمانشان 🌷 : آنها را می شناسند 🌷 : چهره هایشان این آیات در نازل شده است. {وَ إِذا صُرِفَتْ أَبْصارُهُمْ تِلْقاءَ أَصْحابِ النّارِ قالُوا رَبَّنا لا تَجْعَلْنا مَعَ الْقَوْمِ الظّالِمِينَ: و وقتی بهشتیان چشمانشان ناخواسته از بهشت به سوی دوزخیان برگردانده شود، گویند: ای پروردگارمان ما را با گروه ستمکاران قرار مده. سپس اضافه مى‌ كند كه: «وَ نادى أَصْحابُ الْأَعْرافِ رِجالاً يَعْرِفُونَهُمْ بِسِيماهُمْ قالُوا ما أَغْنى عَنْكُمْ جَمْعُكُمْ وَ ما كُنْتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ: و اهل اعراف مردانی را که از سیمایشان می شناسند، ندا می دهند جمعیت و جمع آوری شما و تکبری که می ورزیدید، به حال شما سودی نداشت} اعرافیان به اهل نگاه مى‏ كنند و آنان را مى‏ شناسند و سلام مى‏ كنند، امّا به اهل دوزخ نگاه نمى‏ كنند، بلكه چشمشان ناخواسته به آنان مى‏ افتد. اصحاب اعراف، در دعایشان نمى‏ گویند ما را اهل آتش قرار مده، بلكه مى‏ گویند: ما را همنشین ظالمان مگردان. گویا مجالست با ستمگر، بدتر از آتش دوزخ است.‌ سلمان فارسى مى‏ گوید: بیش از ده مرتبه از رسول خدا صلى الله علیه وآله شنیدم كه فرمود: یا على! تو و امامان پس از تو، اصحاب اعراف میان و هستید و هر كسی به شما معرفت داشته وارد بهشت مى‏ شود و هر كسی منكر ولایت شما باشد، وارد جهنّم مى‏ شود. 🔹پيامهای آیات۴۷ و ۴۸ اعراف🔹 ✅ در علاوه بر عذاب الهى، سرزنش‏ هایى هم از انسان‏ ها نصیب دوزخیان مى‏ شود. ✅ مال، قدرت، دوستان و طرفداران، عامل نجات نیستند. خود انسان نیز در به این حقیقت اعتراف مى‏ كند. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق (علیه السلام): 🔹 منْ سَمِعَ شَيْئاً مِنَ اَلثَّوَابِ عَلَى شَيْءٍ فَصَنَعَهُ كَانَ لَهُ وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ عَلَى مَا بَلَغَهُ. 🔸 كسى‌كه بشنود كارى داراى ثواب است و آن كار را انجام دهد، آن ثواب را ببرد اگرچه آن‌طور كه به او گفته شده نباشد. 📚 وسائل الشیعه (باب مقدمة العبادات) جلد١ صفحه ٨۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح فرازی از دعای مهدوی (عجل الله تعالی فرجه الشریف): اللهم ارزقنا توفيق الطاعة... و علی الشباب بالإنابة و التوبة آیت الله العظمی جوادی آملی: ارتباط دائمی با خدای بزرگ و مراقبت هميشگی، بهترين راه صيانت از است. آنچه در اين فقرات دعا وصف جوانان منتظر خوانده شده ابزار والای صيانت از اين نعمت بزرگ الهی است: أ. اِنابه: انابه روی گرداندن از غير خدا و توجّه تامّ به خدای سبحان است. جوانان منتظر بايد با تهذيب و تزكيه نفس، ساحت انديشه و انگيزه شان را از هرچه غير خداست منزّه كنند و با اِعراض از هر مقصد و مقصودی جز خدا، چهره جان خويش را به سوی خدای بزرگ معطوف دارند و برای او خالص شوند.   ب. توبه: طبيعت پرشور جوان، احتمال راهزنی شيطان و افتادن به دام گناه را در اين دوران افزايش می‌دهد ، از اين رو بايسته است كه جوانان منتظر نظارت دائم و مراقبت مستمر بر اعمال و افكار خويش داشته باشند و اگر خدای نخواسته بر اثر غفلت، گناهی مرتكب شدند، با توبه و بازگشت به سوی خدا جان خويش را به دريای بی كران رحمت الهی سپرده و به آب توبه شست وشو دهند و خويش را از دام تلبيسات ابليس برهانند. گفتنی است انابه و توبه برای هر كس و در هر جايگاه سنی و اجتماعی ضروری است؛ اما شرايط دوران جوانی بيشتر مقتضی آن است. کتاب امام مهدی "عجل الله تعالی فرجه الشریف" موجود موعود ص۲۱۰ 🔸🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توجه توجه توجه 💯 🎙حجت الاسلام رفیعی "توجه" و "مراقبت" راهکار علامه طباطبایی (ره) حضور قلب در نماز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🕌 فراخوان ثبت نام مراسم پرفیض اعتکاف ویژه خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ⏳زمان ثبت نام: تا 26 دی ماه 🌐 نحوه ثبت نام: اینجا کلیک کنید 💠 راهنمای ثبت نام: اساتید، طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و همچنین دانش آموزان دبیرستان هدی و دانشجویان دانشکده هدی جهت شرکت در اعتکاف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در گزینه اشتغال به تحصیل گزینه هیچکدام و در گزینه انتخاب مسجد، هر سه اولویت خود را مسجد امام حسین سلام‌الله‌علیه (جامعه‌الزهرا) لقمان را انتخاب نمایند ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ @jz_mft