eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
373 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
968 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 گزیده‌ای از روایات ، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ از امام صادق علیه‌السلام سؤال شد عقل چیست؟ ✨ حضرت فرمود: عقل چیزی است که به‌واسطه آن خدای رحمان عبادت شود و بهشت‌ها به آن کسب گردد؛ ❔ سؤال‌کننده گفت: پس آنچه در معاویه بود چیست؟ ♦️ فرمود: آن حیله و شیطنت است، به عقل شباهت دارد، ولی عقل نیست. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۰۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین علیه السلام: ✅العِلمُ يَحفَظُ صاحِبَهُ 🔺دانش دارنده خود را نگهبان است 📙منية المريد صفحه110 ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ ┗━━━🍁━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 امامـ بـاقـر عليه السلامـ إنَّما يُداقُّ اللّهُ العِبادَ في الحِسابِ يَومَ القِيامَةِ عَلى قَدرِ ما آتاهُم مِنَ العُقولِ في الدّنيا. در روز قيامت، خداوند به اندازه عقلى كه در دنيا به بندگان داده است در رسيدگى به حساب آنها دقّت به خرج مى‌دهد. 📚 الكافي، ج١، ص١١ ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ ┗━━━🍁━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠روحیه انقلابی 📝معنای روحیّه‌ی انقلابی این است که یک انسان انقلابی، ✅شجاعت دارد، ✅اهل اقدام و عمل است، ✅ابتکار می‌ورزد، ✅بن‌بست‌شکنی میکند، ✅گره‌گشایی میکند؛ ✅از چیزی نمیترسد، ✅به آینده امیدوار است، ✅به امید خدا به سمت آینده‌ی روشن حرکت میکند. 🎙امام خامنه ای ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ﷽؛ ✧ 🏷 پند نگیری، عبرت می‌شوی! 🔅 : ✓ «هر كه از مردم پند نگيرد، خداوند او را مايه پند مردم قرار دهد». ⁙ «مَن لَم يَتَّعِظْ بِالنّاسِ وَعَظَ اللّهُ النّاسَ بهِ». 📚 غرر الحكم : ح٨٩٣١
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️یاران مهدی (عج) جوان اند.
🕋 القاء روح ناامیدی در ملت‌ها چند خصوصیت در عقیده مهدویّت هست که این خصوصیات برای هر ملتی، به منزله خون در کالبد و در حکم روح در جسم است. یکی، امید است. گاهی اوقات دست‌های قلدر و قدرتمند، ملت‌های ضعیف را به جایی می‌رسانند که امیدشان را از دست می‌دهند. وقتی امید را از دست دادند، دیگر هیچ اقدام نمی‌کنند؛ می‌گویند چه فایده‌ای دارد؟ ما که دیگر کارمان از کار گذشته است؛ با چه کسی در بیفتیم؟ چه اقدامی بکنیم؟ برای چه تلاش کنیم؟ ما که دیگر نمی‌توانیم! این، روح ناامیدی است. استعمار این را می‌خواهد. ۱۳۷۶/۰۹/۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: اعراف، آیه ۱۷۱ 💥وَ إِذْ نَتَقْنَا الْجَبَلَ فَوْقَهُمْ كَأَنَّهُ ظُلَّةٌ وَ ظَنُّوا أَنَّهُ وَاقِعٌ بِهِمْ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَ اذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ : و (نیز به خاطر بیاور) هنگامى که کوه را همچون سایبانى بر فراز آنها بلند کردیم، آنچنان که گمان کردند برآنان فرود مى آید. (و گفتیم:) آنچه را به شما داده ایم، با قوت و جدّیت بگیرید! و آنچه در آن است، به یاد داشته باشید، (و عمل کنید،) تا پرهیزگار شوید. تفسیر آیه: آخرین سخن درباره قوم یهود نَتَقْنا از ماده نَتْق (بر وزن قَلْع) در اصل، به معنى کندن چیزى از جایش و به سوى دیگرى پرتاب کردن است، به زنانى که زیاد فرزند مى آورند نیز ناتق مى گویند; زیرا به آسانى فرزند را از محیط رحم جدا کرده و به خارج مى گذارند. این آیه آخرین آیه اى است که در این سوره پیرامون زندگى بنى اسرائیل سخن مى گوید و در آن سرگذشت دیگرى را به جمعیت یهود یادآور مى شود، سرگذشتى که هم درس عبرت است و هم دلیل بر سپردن یک پیمان، مى فرماید: به خاطر بیاورید هنگامى که کوه را بالاى سر آنها قرار دادیم، آن چنان که گوئى سایبانى بر سر آنها بود(وَ إِذْ نَتَقْنَا الْجَبَلَ فَوْقَهُمْ کَأَنَّهُ ظُلَّةٌ). آن چنان که آنها گمان بردند بر سرشان سقوط خواهد کرد(وَ ظَنُّوا أَنَّهُ واقِعٌ بِهِمْ). وحشت و اضطراب سراسر وجودشان را گرفت، و به تضرع افتادند. در همان حال به آنها گفتیم: آنچه را از احکام به شما داده ایم با جدیت و قوت بگیرید(خُذُوا ما آتَیْناکُمْ بِقُوَّة). و آنچه در آن آمده است به خاطر داشته باشید تا پرهیزگار شوید(وَ اذْکُرُوا ما فیهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ). از کیفر خدا بترسید و به پیمان هائى که در آن از شما گرفته ایم عمل کنید. این آیه، با تفاوت مختصرى در سوره بقره آیه ۶۳ گذشت، و همان طور که در آنجا گفتیم طبق گفته مفسر معروف طبرسى در مجمع البیان از قول ابن زید ، این جریان هنگامى بود که موسى(علیه السلام) از کوه طور باز مى گشت و احکام تورات را با خود مى آورد. هنگامى که وظایف واجب و دستورات حلال و حرام را به قوم خود اطلاع داد، آنها تصور کردند عمل به این همه وظائف کار مشکلى است و به همین جهت بناى مخالفت و نافرمانى را گذاردند. در این هنگام، قطعه عظیمى از کوه بالاى سر آنها قرار گرفت آنها چنان در وحشت فرو رفتند که دست به دامن موسى(علیه السلام)زدند، موسى(علیه السلام) در همان حال گفت: اگر پیمان وفادارى به این احکام ببندید، این خطر برطرف خواهد شد، آنها تسلیم شدند، در پیشگاه خدا سجده کردند و بلا از سر آنها گذشت. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘اسامی داوطلبین نمایندگی طلاب در پنجمین دوره شوراهای منطقه ای (خواهران)☘
مکان ها🔰 ⬅️ طبقه سوم ساختمان شهید مطهری، مدرسه مشکات ‼️طلاب گرامی توجه فرمایید؛ جهت ثبت رای خود، حتما به همراه داشته باشید.‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️چرا مؤمن پس از نمازهایش برای فرج امام زمان علیه‌السلام دعا نمی‌کند؟ 🔸صاحب «مکیال‌المکارم» از قول یکی از زن‌های مؤمنه که در عالم رؤیا و در زمان تسلّط کفّار بر این مملکت این خواب را دیده بود، نقل می‌کند که کسی در آنجا این مطلب را فرموده بود: 🔸«اگر مؤمن همان طور که وقتی خودش مریض یا مقروض یا گرفتاری دیگری دارد برای رفع گرفتاری خود بر دعا کردن مواظبت می‌نماید، به همان شکل فراق علیه‌السلام باعث غم و ناراحتی او شده و قلبش را شکسته و حالش را پریشان نموده باشد و برای فرج مولایش پس از نمازهایش دعا کند، چنین دعایی در این حالت موجب یکی از آن دو امر می‌شود: ✔️یا موجب می‌شود امام زمانش سریعتر ظهور فرماید، ✔️و یا غم و ناراحتی آن مؤمن با برطرف شدن گرفتاری‌هایش، و نجات از فتنه‌ها مبدّل به خوشحالی می‌شود.» 📚مطلع‌الفجر، ص۱۷۹ 🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 دستورالعملی بسیار مجرب و ویژه برای توسل به عجل الله تعالی فرجه الشریف 👌حتما ببینید 🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۷۲ 💥وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ : و (به خاطر بیاور) زمانى را که پروردگارت از صلب فرزندان آدم، ذریّه آنها را برگرفت. و آنها را بر خودشان گواه ساخت. (و فرمود:) «آیا من پروردگار شما نیستم؟» گفتند: «آرى، گواهى مى دهیم.» (خداوند چنین فرمود، مبادا) روز رستاخیز بگویید: «مااز این، غافل بودیم. (و از پیمان فطرى بى خبر ماندیم)». : پیمان نخستین و عالم ذر آیات پیش رو در حقیقت اشاره اى به توحید فطرى و وجود ایمان به خدا در اعماق روح آدمى است و به همین جهت بحث هائى را که در آیات گذشته این سوره در زمینه توحید استدلالى بوده است تکمیل مى کند. گر چه در تفسیر این آیه بحث ها و گفتگوهاى فراوان و داغى در میان مفسران به راه افتاده، و احادیث گوناگونى در این باره وارد شده، ولى ما سعى مى کنیم، نخست تفسیر اجمالى آیه، و بعد مهم ترین بحث هاى مفسران و سپس انتخاب خودمان را به طور فشرده و مستدل در اینجا بیاوریم. خداوند روى سخن را در این آیه به پیامبر(صلى الله علیه وآله) کرده، نخست چنین مى فرماید: به خاطر بیاور موقعى را که پروردگارت از پشت فرزندان آدم ذریه آنها را بر گرفت و آنها را گواه بر خویشتن نمود و از آنها پرسید: آیا من پروردگار شما نیستم؟ آنها همگى گفتند: آرى، گواهى مى دهیم(وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى شَهِدْنا). ذُرِّیَّة چنان که دانشمندان لغت گفته اند، در اصل به معنى فرزندان کوچک و کم سن و سال است. ولى غالباً به همه فرزندان گفته مى شود، گاهى به معنى مفرد و گاهى به معنى جمع استعمال مى گردد اما در اصل، معنى جمعى دارد. درباره ریشه اصلى این لغت احتمالات متعددى داده شده است: بعضى آن را از ذَرْء (بر وزن زرع) به معنى آفرینش مى دانند بنابراین مفهوم اصلى ذُرِّیَّة با مفهوم مخلوق و آفریده شده برابر است. و بعضى آن را از ذَرّ (بر وزن شرّ) که به معنى موجودات بسیار کوچک همانند ذرات غبار و مورچه هاى بسیار ریز مى باشد دانسته اند، از این نظر که فرزندان انسان نیز در ابتداء از نطفه بسیار کوچکى آغاز حیات مى کنند. سومین احتمال که درباره آن داده شده، این است که: از ماده ذَرْو (بر وزن مرو) به معنى پراکنده ساختن گرفته شده و این که فرزندان انسان را ذریّه گفته اند به خاطر آن است که آنها پس از تکثیر مثل، به هر سو در روى زمین پراکنده مى شوند. پس از آن به هدف نهائى این سؤال و جواب و گرفتن پیمان از فرزندان آدم در مسأله توحید اشاره نموده، مى فرماید: این کار را خداوند به این جهت انجام داد که در روز قیامت نگوئید: ما از این موضوع (توحید و شناسائى خدا) غافل بودیم(أَنْ تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنّا کُنّا عَنْ هذا غافِلینَ). ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟡 نماز روز یکشنبه ماه ذی القعده مستحب بسیار مؤکد است در یکی از یکشنبه‌های ماه ذی القعده چهار رکعت نماز به کیفیت زیر خوانده شود که فضیلت و ثواب بسیار زیادی دارد و مورد تأکید علماء و اساتید اخلاق و عرفان می باشد و خواندن آن در یکی از یکشنبه های این ماه به شما همراهان عزیز پیشنهاد می‌گردد. این نماز از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله نقل شده که در فضیلتش اینگونه آمده است: 🌺 هر کس آن را بجای آورد: 1️⃣ توبه‌‌‌اش‌قبول وگناهان بخشیده‌شود؛ 2️⃣ دشمنان او قیامت از او راضی شوند؛ 3️⃣ با ایمان می‌میرد؛ 4️⃣ قبرش گشاده و نورانی شود؛ 5️⃣ والدینش از او راضی گردند؛ 6️⃣ مغفرت شامل والدین و نسل او گردد؛ 7️⃣ رزق و روزی‌اش وسعت پیدا کند؛ 8️⃣ فرشته مرگ با وی مدارا کند و به آسانی جان دهد. 🌼🌸 کیفیت این‌نماز بافضیلت🌸🌼 روز (فاصله بین طلوع تا غروب آفتاب) غسل کند و وضو بگیرد و دو نماز دورکعتی به نیت " ماه " به جای آورد و در هر رکعت این سوره ها را بخواند: ◀️ یک مرتبه حمد ◀️ سه مرتبه توحید ◀️ یک مرتبه فلق ◀️ یک مرتبه ناس پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده (اَستَغفِرُ اللهَ ربّی و اَتوبُ إلیه) و آنگاه یک‌بار ذکر "لا حول و لا قوة الا بالله" بگوید و در پایان چنین دعا کند: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ» 💠 این نماز وقت خاصی ندارد و در هر ساعتی از روز یکشنبه خوانده شود صحیح است. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا