eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
372 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
964 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
•✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا با سلام و تسلیت ایام شهادت شهدای کربلا ⏪ باطلاع شرکت کنندگان محترم ازمون مفاهیم می رساند: 1️⃣ باتوجه به اطلاع رسانی گسترده و مکرر اداره در جزئیات برگزاری آزمون سالانه حفظ، امکان مساعدت با درخواست های دوستان متقاضی شرکت در ازمون مفاهیم پس از زمان برگزاری نمی باشد. 2⃣ عزیزانی که بهردلیل موفق به شرکت در ازمون های مفاهیم نشدند، منتظر برگزاری ازمون سوم در ابان ماه باشند. 3⃣ نتایج ازمون های مفاهیم بزودی اعلام و از قبول شدگان جهت حضور در ارزیابی شفاهی مطابق تقویم، دعوت به عمل خواهد آمد ان شاالله. 📎آیین نامه آزمون سالانه حفظ 👇 https://eitaa.com/qoraan_hadith/1780 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله العظمی جوادی آملی: «ما تا نفس می‌کشیم، باید درس بخوانيم و وقت را به بطالت نگذرانیم و باید محققانه درس خواند و محققانه عمل کرد. ملا شدن، دقیق درس خواندن، دقیق بحث کردن و دقیق مطالعه کردن، رسالت اولیه ماست و جهان تشنه این‌هاست.» آفاق اندیشه ص۳۰۴ 👈🏻 آیت الله العظمی جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 روز اول ماه صفر ◾️روز ورود قافلهٔ اُسرا به شام بعد از سه روز متوقف کردن آن بزرگواران پشت دروازهٔ شهر ◾️برای آذین بستن و جشن گرفتن به خاطر اسارت گرفتن خاندان اهل بیت پیامبر خدا ((اَلا لَعنَةُ اللّٰه عَلیَ الظالِمین ))
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ مقدمه‏ ى عمل به قرآن فهم آن و مقدمه‏ ى فهم قرآن، فهم معانى و تدبر در آن است. مقام معظم رهبری حفظه الله 🔻▫️🔻▫️🔻 آموزش حضوری قرآن کریم 👇👇 ▫️شرکت در دوره:👇 🔺کارگاه یک ساعته ترتیل 🔺روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد👇 ⏰ ساعت ۹ تا ۱۰ 🕌 مکان:کلاس طبقه سوم ساختمان شهید مطهری ره 📝 کسب اطلاع از کارگاه با شماره تلفن ۲۱۱۲۳۴۷ سوال خود را از نحوه کارگاه ترتیل امروز به ای دی زیر ارسال بفرمایید. 👇 @Zebadi54 ⏰ ساعت تماس ۷ تا ۹ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه علمیه مبارکه مشکات https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امويان به خيال خام خود، پس از دربند كردن دين و به زنجير كشيدن آن، پنداشتند كه دين را اعدام كردند و به زعم خود، دين را كه بازيچه می دانستند، از بين بردند؛ ولی امام سجاد و حضرت زينب(سلام الله علیهما) در صحابت سالار شهيدان (سلام الله علیه) و با رهبری آن ذات مقدس، دين را زنده كردند و غل های سنگين و زنجيرها را از دست و پای دين باز كردند و آن ها را به درب خانه ناميمون بنی اميّه و بنی مروان زدند و برای ابد رسوا و منكوبشان ساختند.   از حضرت امام سجاد سلام الله علیه در دروازه شام پرسيدند كه در اين پيكار، چه كسی پيروز شد؟ فرمود: اگر می خواهی بدانی كه چه كسی پيروز شد، هنگام نماز، اذان و اقامه بگو: «عن أبي عبداللّه(عليه‌السلام) قال: لما قدم علي بن الحسين وقد قُتل الحسين بن علي(صلوات اللّه عليهما) إستقبله إبراهيم بن طلحة بن عبيداللّه وقال: يا علي بن الحسين من غلب؟ وهو يغطّي رأسه وهو في المحمل قال: فقال له علي بن الحسين: إذا أردت أن تعلم من غلب و دخل وقت الصلاة فأذّن وأقم»[۱] ؛ يعنی اذان و اقامه بگو تا معلوم شود كه «اشهد أن محمداً رسول اللّه» به بلندای جهان بشريت، طنين انداز است و فرهنگ او سر تا سر گيتی را در می نوردد. [۱]بحار الانوار ج۴۵ ص۱۷۷ وحی و نبوت در قرآن ص۱٨٩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم ⚜️🔹نام سوره: انفال ⚜️🔹شماره آیه:《۳۳》 : وَ مَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ وَ مَا كَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهم يَسْتَغْفِرُونَ. : ولى (اى پیامبر!) تا تو در میان آنها هستى، خداوند آنها را مجازات نخواهد کرد. و (نیز) تا (گروهى از آنها) استغفار مى کنند، خدا عذابشان نمى کند. : در آیات گذشته دو ایراد از ناحیه مخالفان به پیامبر(صلى الله علیه وآله) شد که یکى از آنها باطل بودنش واضح بوده، لذا قرآن به پاسخ آن نپرداخته، و آن این که گفتند: ما اگر بخواهیم مى توانیم مثل قرآن را بیاوریم. مسلماً این یک ادعاى کاذب و تو خالى بود و اگر مى توانستند حتماً آورده بودند، بنابراین نیازى به پاسخ نداشته است. ایراد دوم آنها این بود که: اگر این آیات حق است و از طرف خدا است پس ما را مجازات کند و بلا بر ما فرود آرد. قرآن در سومین آیه مورد بحث به آنها چنین پاسخ مى دهد: هیچ گاه خداوند آنها را مجازات نخواهد کرد در حالى که تو در میان آنها هستى (وَ ما کانَ اللّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فیهِمْ). در حقیقت وجود پر برکت تو که رحمة للعالمیناست، مانع از آن خواهد بود که بر این گناهکاران بلا نازل گردد، و همانند اقوام گذشته که به طور دسته جمعى و یا انفرادى با وسائل مختلف از میان رفتند، نابود گردند. پس از آن اضافه مى کند: همچنین خداوند آنها را مجازات نخواهد کرد در حالى که استغفار کنند (و از او تقاضاى عفو نمایند) (وَ ما کانَ اللّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ). در تفسیر این جمله، مفسران احتمالاتى داده اند: بعضى گفته اند: منظور این است که: بعضى از مشرکان بعد از گفتن جمله آیه قبل از گفتار خود پشیمان شده اند و عرضه داشته اند: غُفْرانَکَ رَبَّنا: خدایا ما را بر این گفتار ببخش ! و همین سبب شد که حتى بعد از خروج پیامبر از مکّه گرفتار بلا و نابودى نشوند. جمع دیگرى گفته اند: این جمله اشاره به باقیمانده مؤمنان در مکّه است; زیرا پس از هجرت پیامبر جمعى که قادر بر هجرت نبودند همچنان در مکّه باقى ماندند و وجود آنها که پرتوى از وجود پیامبر(صلى الله علیه وآله) بود مانع از نزول عذاب بر مشرکان مکّه شد. این احتمال نیز وجود دارد که این جمله، مفهوم یک جمله شرطیه را دارد، یعنى اگر آنها از کردار خود پشیمان شوند و به درگاه خدا روى آرند و استغفار کنند مجازات الهى از آنها برداشته خواهد شد. در عین حال جمع میان این احتمالات در تفسیر آیه نیز بعید نیست، یعنى ممکن است آیه اشاره به همه اینها باشد. در هر حال، مفهوم آیه اختصاص به مردم عصر پیامبر ندارد، بلکه یک قانون کلى درباره همه مردم است. از این جهت در حدیث معروفى که در منابع شیعه از حضرت على(علیه السلام) و در منابع اهل تسنن از شاگرد على(علیه السلام)، ابن عباس نقل شده مى خوانیم: کانَ فِی الأَرْضِ أَمانانِ مِنْ عَذابِ اللّهِ وَ قَدْ رُفِعَ أَحَدُهُما فَدُونَکُمُ الآْخَرَ فَتَمَسَّکُوا بِهِ... وَ قَرَأَ هذِهِ الآیَةَ: در روى زمین دو وسیله امنیت از عذاب الهى بود: یکى از آنها (که وجود پیامبر بود) برداشته شد. هم اکنون به دومى (یعنى استغفار) تمسک جوئید... سپس آیه فوق را تلاوت فرمود . از آیه فوق و این حدیث، روشن مى شود: وجود پیامبران وسیله مؤثرى براى امنیت مردم در برابر بلاهاى سخت و سنگین، و پس از آن استغفار و توبه و روى آوردن به درگاه حق، عامل دیگرى است. اما اگر عامل دوم نیز بر چیده شود جوامع بشرى هیچ گونه مصونیتى در برابر مجازات هاى دردناکى که به خاطر گناهانشان در انتظار آنهاست نخواهند داشت. این مجازات ها در شکل حوادث دردناک طبیعى، و یا جنگ هاى خانمانسوز و ویرانگر، یا اشکال دیگر، آشکار مى شوند، همان گونه که انواع مختلف آن را را تا کنون دیده یا شنیده ایم. در دعاى کمیل که از حضرت على(علیه السلام) نقل شده مى خوانیم: أَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتِى تُنْزِلُ الْبَلاءَ: خداوندا! گناهانى را که مایه نزول بلاها مى شود بر من ببخش. این تعبیر نشان مى دهد اگر استغفار نباشد بسیارى از گناهان مى توانند سرچشمه نزول بلاها شوند. ذکر این نکته نیز لازم است که منظور از استغفار، گفتن و تکرار جمله خدایا مرا ببخش یا أَللّهُمَّ اغْفِرْ لِى نیست، بلکه روح استغفار یک حالت بازگشت به سوى حق و آمادگى براى جبران گذشته است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹منْ أُعْطِيَ ثَلاَثاً لَمْ يُمْنَعْ ثَلاَثاً مَنْ أُعْطِيَ اَلدُّعَاءَ أُعْطِيَ اَلْإِجَابَةَ وَ مَنْ أُعْطِيَ اَلشُّكْرَ أُعْطِيَ اَلزِّيَادَةَ وَ مَنْ أُعْطِيَ اَلتَّوَكُّلَ أُعْطِيَ اَلْكِفَايَةَ . 🔸به هرکس توفیق دعا داده شود، اجابت را نیز به او می‌دهند. و به هرکس توفیق شکرگزاری داده شود، فزونی را نیز به او می‌دهند. و به هرکس توفیق توکل داده شود، کفایت در امور را نیز به او می‌دهند. 📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر) جلد ۲ صفحه ۶۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 معيّت با امام، در میدان درگیری معنا پیدا می‌کند و‌گرنه در روز عافيت، همه کنار اميرالمؤمنين‌اند! در جنگ جمل، يک‌عده نمی‌آيند! در صفّين يک‌عده نمی‌آيند! در حکميت هم عده‌ای با اميرالمؤمنين همراهی نمی‌کنند و فرياد حضرت بلند می‌شود که مثل پارچۀ کهنه‌ای هستيد که هر طرفش را می‌دوزی، ازطرف ديگر پاره می‌شود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ۱۹ روز تا اربعین حسینی 🌷امام صادق علیه‌السلام: ◾️هر که امام حسین علیه‌السلام را زیارت کند، خدواند نیازهایش را برآورده کرده و آنچه از امور دنیا که برایش اهمیت داشته را کفایت میکند، رزق و روزی بنده را زیاد میکند و آنچه را برای زیارت هزینه کند، برمی گردد. 📚 تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۴۵ 🏴⚜🏴⚜🏴⚜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدبردرقرآن ⚫️ امام حسین علیه‌السلام، آن ذبح عظیم در قرآن... «وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيم» ما قربانى عظيمى را فداى او كرديم (صافات/۱۰۷) 💎 امام رضا علیه السلام فرمودند: خداوند فرمود: «ای ابراهیم! خون‌های بی‌تابی‌ات بر پسرت اسماعیل را در صورت سربریدنش به دست خودت، با بی تابی‌ات بر حسین«ع» و کشته شدنش دادم و والاترین پاداش گیرندگان بر بلایا را بر تو واجب ساختم. آیه «وَ فَدَیْناهُ بِذِبْحٍ عَظیمٍ» به همین امر اشاره دارد. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۶۷۶ 📗عیون أخبارالرضا، ج۱، ص۲۰۹ الَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج ✦❀•┈┈•✦💚✦┈┈•✦❀ ╭━═━⊰ 🥀  🖤 🥀  ⊱━═━╮ ╰━═━⊰   🥀 🖤🥀 ⊱━═━╯ ‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها ضمن تقدیر از همه شرکت کنندگان در مرحله اول آزمون سالانه حفظ قرآن کریم کدتحصیلی راه یافتگان محترم به مرحله دوم ( ارزیابی شفاهی محفوظات ) را به شرح زیر اعلام می دارد: 1️⃣ حافظان 5 جزء – راه یافته به مرحله دوم 1398130428 1383451001 1400140029 1400120455 1400120636 1155529 1401130246 1402120501 1402120625 2️⃣حافظان 10 جزء – راه یافته به مرحله دوم 1398220377 1399130189 1401130394 1398140026 1402130107 1396120283 89147086 220120720 1399130031 1396130116 85140008 82140812 3️⃣حافظان 15 جزء – راه یافته به مرحله دوم 1399120882 85140008 1394432013 1393472017 90140271 4️⃣حافظان 20 جزء – راه یافته به مرحله دوم 1397120534 1397140015 89100503 1400130065 5️⃣حافظان 25 جزء – راه یافته به مرحله دوم 1400120271 1386421009 6️⃣حافظان کل قرآن کریم – راه یافته به مرحله دوم 1399240027 1400120765 1400120291 1402120371 87101369 1393452001 1401120609 88101760 1398140015 1379120201 7️⃣حافظان اجزاء پراکنده- راه یافته به مرحله دوم 1398120306 2379341 1399240009 1396130078 99201392 1397130008 8️⃣حافظان نهج البلاغه 87101369 1397120534 💫حتمابه شماره کدتحصیلی درج شده درهر رشته دقت کنید. 💫شرکت کنندگانی که کدتحصیلی آنها دراطلاعیه درج نشده، نصاب 70درصدرا کسب نکرده اند. 💫 پاسخ به پرسش ها: @saberi135 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
🔴 یک تلقیـن شیطانی اين چيزى كه دشمنان اسلام خواسته‌اند به بسيارى از افراد در دنياى اسلام بباورانند كه اسلام مايه‌ى عقب‌افتادگى و سرافكندگى آن‌هاست، يك تلقين شيطانى است.این، تلقین کسانی است که خواسته‌اند امّت اسلامی را از اصل خودش جدا کنند، تا بتوانند به راحتی بر او فرمان برانند. ۱۳۷۶/۱۱/۰۹ @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا