eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
136 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸بعلت پیوسته بودن و عدم امکان اختصار مطالب، پست طولانی شد. بدین خاطر همه پاسخ ها مربوط به شبهه دوم را امروز بارگذاری می کنیم. لطفاً با حوصله و دقت مطالعه شود.👇
مشکات هدایت
#شبهه #معاویه #نفرین_پیامبر_اکرم ✍شبهه اول: 🔺مدافعان معاویه می گویند: «ظاهر حدیث اینطور مشخص است ک
شبهه دوم: 🔺مدافعین معاویه می گویند: در روایات متعددی اشاره شده است که اگر پیامبر اکرم مسلمانی را لعن و نفرین کند و یا فحش و ناسزا دهد، برای آن مسلمان اجر و ثواب نوشته می شود. زیرا پیامبر اکرم از خدا چنین خواسته است. 👈در یکی از روایات چنین نقل شده: «عایشه گفت: دو نفر نزد رسول خدا آمدند و به گونه ای با ایشان سخن گفتند که من نمیدانم چه گفتند؛ ولی پیامبر خدا را عصبانی کردند. به همین دلیل پیامبر آنان را فحش داده و لعنت کرد. هنگامی که بیرون رفتند، گفتم: ای پیامبر! به خدا سوگند هر کس به نزد تو آید از تو به او خیری رسد؛ حال آن که آن دو را خیری نرسید. فرمود: چرا چنین می گویی؟ گفتم: شما آنان را نفرین کردی و ناسزا گفتی. فرمود: نمی دانی که بر سر چه چیزی با خداوند خویش شرط بسته ام؟ گفتم خداوندا! من هم بشری هستم پس هر مسلمانی را که نفرین کردم یا فحش دادم، برای او اجر و پاکی از گناهان منظور فرما.» 📚(صحیح مسلم،ص۱۲۰۴) 🔹بنابراین کلام پیامبر که در حق معاویه فرمود: «خداوند شکم او را سیر نکند» برای او اجر و ثواب نوشته می شود. و دیگر این نفرین در مذمت او نمی باشد. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #معاویه #نفرین_پیامبر_اکرم ✍شبهه دوم: 🔺مدافعین معاویه می گویند: در روایات متعددی اشاره شده ا
🔴پاسخ: 1⃣ متأسفانه مدافعان معاویه برای دفاع از او حاضر هستند با روایات ساختگی و جعلی پیامبر اکرم را زیر سوال ببرند، ولی ذره ای چهره معاویه مخدوش نشود. آیا این بزرگترین ظلم در حق پیامبر اکرم نمی باشد که ایشان بد دهان و ناسزاگو معرفی شود؟ 🔺جالب اینجاست در روایتی که مدافعان معاویه بدان استناد می کنند، عایشه از رفتار پیامبر اکرم تعجب کرده و آن را مخالف با سیره عملی پیامبر می داند. 👈بنابراین آیا می توان پیامبری که اهل ناسزاگویی و فحاشی به مردم بوده را اسوه حسنه دانست؟ آیا چنین پیامبری را می توان به دنیا معرفی نمود؟ آیا مسلمانی می تواند بپذیرد که خاتم النبیین فردی بد دهان و فحاش بوده باشد؟ 👈جالب اینجاست در کتاب «صحیح مسلم،ص۴۸» از پیامبر اکرم نقل شده که ناسزاگویی به مسلمان موجب فسق است. 👈آیا مدافعان معاویه می‌ پذیرند که پیامبر به سبب فحاشی به مسلمانان شامل حکم این روایت شود؟ (العیاذ بالله) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #معاویه #نفرین_پیامبر_اکرم 🔴پاسخ: 1⃣ متأسفانه مدافعان معاویه برای دفاع از او حاضر هستند
2⃣ بر فرض پذیرش روایاتی که مدافعان معاویه بدان استناد می کنند، باز هم دردی را برای آنان دوا نخواهد کرد. زیرا در آن روایات قیدی آمده است که مدافعان معاویه بدان اشاره نمی کنند. آن قید اینست که 👈اگر شخصی شایستگی لعن و نفرین پیامبر را نداشت، برایش اجر و ثواب نوشته خواهد شد. وگرنه اگر شایستگی لعن و نفرین پیامبر را داشته باشد، دیگر برای او اجر و ثوابی نخواهد داشت👉. همانند کفار که بر اساس کردار و اعمال زشتشان در جاهای متعدد مورد لعن و نفرین پیامبر اکرم قرار گرفتند. 👤انس بن مالک می گوید: «پیامبر فرمود: [خدایا] پس هرگاه یکی از افراد امتم را مورد نفرین قرار دادم 👈که شایسته ی او نباشد👉، آن را مایه ی پاکی و وسیله تقرب به خود در روز قیامت قرار ده.» 📚(صحیح مسلم،ص۱۲۰۶) 🔺حتی مسلم در صحیح خود ص۱۲۰۴ خود باب این نوع از روایات را به صورت ذیل می آورد: «باب کسی که پیامبر او را لعن نمود یا ناسزا داد یا نفرین نمود 👈درحالیکه او شایستگی این جملات را نداشته باشد👉، برای او اجر و ثواب نوشته می شود.» 🔰با توجه به این توضیحات، معاویه به خاطر عدم توجه به دستور و فرمان پیامبر اکرم، و ترجیح شکم خود بر حضرت، شایستگی چنین نفرینی را از پیامبر اکرم داشته است. 3⃣ اگر العیاذ بالله نفرین پیامبر علیه معاویه اشتباه بود و او شایسته چنین رفتاری نبود، پس چرا نفرین پیامبر اکرم مستجاب شد؟ 👤ابن کثیر از عالمان اهل تسنن می نویسد: «همانا معاویه بعد از نفرین پیامبر سیر نشد.» 📚(البداية و النهایة،ج۹،ص۸۶) 🆔@meshkatehedayat
🔹«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏.» 📚( کامل الزیارات،ص۳۰۸) 🔺۲۳ذی القعده روز زیارتی امام رضا علیه السلام 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: «مناظرات تاریخی امام رضا علیه السلام» 📌مؤلف: «آیت الله مکارم شیرازی» 📎آیت الله مکارم در سال ۱۳۰۵ ش در شهر شیراز به دنیا آمدند. در سن ۱۴ سالگی وارد حوزه شده و در محضر بزرگانی همچون «آیت الله بروجردی»، «سید محسن حکیم»، «سید کوه کمره ای» و... کسب علم نمودند. ایشان دارای تالیفات فراوانی از قبیل «اعتقاد ما»، «پیام امام امیرالمومنین»، «وهابیت بر سر دوراهی»، «اصول عقاید»، و... می باشند. 🔰معرفی کتاب: مؤلف یکی از مهم ترین ابعاد زندگانی امام رضا علیه السلام را بُعد فرهنگی، علمی و دفاع از حریم عقاید دینی می داند. این بخش الگوی بسیار مناسب و مهمی برای کسانی که مشغول به صحبت و گفتگو با مذاهب و مکاتب دینی و غیر دینی بوده می باشد. در این کتاب به موضوعاتی همچون: حقیقت چهره حکومت بنی عباس، انگیزه اصلی مأمون برای برپایی مناظرات، مناظرات هفتگانه امام با پیروان مکاتب مختلف از قبیل مسیحیت، یهودیت، زرتشتیان و فرقه های اسلامی پرداخته شده است. 🔺فایلPDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺اهل تسنن برای مشروعیت بخشیدن به همه صحابه به روایتی در کتاب شیعه از امام رضا علیه السلام استناد می کنند که حضرت روایت «أصحابی کالنجوم بأیهم اقتدیتم اهتدیتم» (یعنی اصحاب من همانند ستارگانی هستند که به هر کدام از آن ها اقتدا کنید هدایت می شوید) را صحیح دانسته اند. روایت بدین صورت است که از امام رضا علیه السلام سوال شد: «سئل الرضا عليه السلام عن قول النبي (ص): أصحابي كالنجوم بأيهم أقتديتم أهتديتم، و عن قوله عليه السلام: دعوا لي أصحابي فقال عليه السلام: هذا صحيح» ترجمه: «از حضرت رضا عليه السّلام درباره کلام رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله كه فرمود: «اصحاب من همانند ستارگانی هستند که به هر كدام از آنها اقتدا كنيد، هدايت می شوید» و نیز فرمود: «اصحابم را به من واگذاريد» پرسیده شد. امام رضا علیه السلام فرمود: اين [گفتار] صحيح است.» 📚(عیون أخبار الرضا، ج۲،ص۹۳) 👈آیا چنین مطلبی صحیح است؟ 🆔@meshkatehedayat