بسم الله الرحمن الرحیم 👤 بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم ✍️
🔘 «خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنید نابود میشوید.» امام خمینی (ره)
🔘 «13 آبان نماد طمع ورزی آمریكا، وابستگی رژیم طاغوت، ایستادگی ایمان متكی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی است.» مقام معظم رهبری
🔹 تاریخ بشر گواه این است که تنها راه مقابله با ظلم و زیاده خواهی، ایستادگی و پایمردی است و اگر نه، چه بسیار بوده اند ملت هایی که با تن دادن به ظلم، نام و نشانشان از صفحه روزگار محو گردیده است.
🔸 اکنون که چله ای پر افتخار بر ما گذشته است به صراحت می توان گفت که هر کجا استقامت و پایمردیمان بیشتر بوده است، رشد بیشتری داشته ایم و هر گاه دل به وعده های تو خالی و پوچ مستکبران عالم داده ایم، جز وعده و خسارت، چیزی عایدمان نشده است.
♦️ دشمن در خوی استکباری خود، عزمی راسخ دارد و هرگز در مسیر خود از پای نمی نشیند «وَ لَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» بقره: 120، و این را علاجی نیست جز عمل به نسخه شفا بخش قرآن حکیم، آنجا که برترین رسول خود را مامور به استقامت در مقابل مشرکینی که در پیمان با اسلامند، نموده و می فرماید: «كَيْفَ يَكُونُ لِلْمُشْرِكِينَ عَهْدٌ عِنْدَ اللَّهِ وَ عِنْدَ رَسُولِهِ إِلاَّ الَّذِينَ عَاهَدْتُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ فَمَا اسْتَقَامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِيمُوا لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ. » توبه: 7
و حتی آنجا که بوی پیمان شکنی به مشام می رسد، پیمان های نوشته شده را فاقد اعتبار و ارزش می داند؛ «و إِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ علی سواء. » الأنفال: 58
نصرت الهی در این آیات در گرو عمل بی چون و چرای به این تعالیم است «قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى» بقره: 120 و تن در دادن به رضایت مستکبران عالم نتیجه ای جز واگذار شدن به خویشتن و از دست دادن نصرت الهی نخواهد داشت؛ «وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لاَ نَصِير» بقره: 120
🔹 اینک و در این مقطع تاریخی حساس که به گواه غرب و شرق عالم، ایران اسلامی با توکل بر خدا و اتکای بر نیروی درون و اعتماد بر ملتی که با تمام توان و تا آخرین نفس، در مقابل مستکبران عالم ایستاده است و گردنه های حساس تاریخی را یکی پس از دیگری با نثار خون خود و با خون دل خوردن ها گذرانده است، چندین سال معطل نگاه داشتن کشور و سرمایه های عظیم انسانی آن، در گرو امضای این و آن و لبخند های عکس های یادگاری و میز های مذاکرات و وعده های توخالی این و آن، جای بسی تأسف است.
🔸 هر آزاد مردی با هر نگاه سیاسی و هر سلیقه ای با مطالعه فراز و فرودهای این چهل سال، می داند که تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور چیزی جز تبعیت از رهبری اندیشمند و فرزانه این نظام و حضور در صحنه های مقاومت و ایثار، نیست.
🔹 مسئولان و مدیران ما باید بدانند که ملتی که به پای آرمانش خون داده است و سوم خرداد ها را پشت سرگذاشته است از مشت آهنین و گزینه های پوچ روی میز و تحریم ها و «گلوبالهاوک» ها و «آر-کیو ۱۷۰» ها و ... هرگز نمی هراسد و تن در دادن به لوایح و طرح های استعماری و استکباری و کاپیتولاسیون های مدرن آنان، به خاطر ترس از تحریم، جز ذلت نمی آفریند و نتیجه ای جز پیاده شدن خودشان از قطار آرمان های انقلاب را به ارمغان نمی آورد.
🔸 اینک در 13 آبان 1398 بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، ضمن گرامی داشت این یوم الله، تنها راه برون رفت از شرایط کنونی را همان مسیر وحدت و مقاومت و پایمردی بر حقی می داند که امامین انقلاب برای همیشه تاریخ این ملت ترسیم نموده اند؛ «وحدت، مقاومت و ارادهي ملت رمز پيروزي در برابر آمريكاست.» «و اگر اهل حق، پاي حق خودشان بايستند، حق پيروز خواهد شد.»
#️⃣ #بسیج_اساتید_و_نخبگان_حوزه_علمیه_قم
#بیانیه #13_آبان #استکبار_ستیزی #یوم_الله
هدایت شده از دعوت شوم
39.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند خواب های پریشان | قسمت دوم
💠این مستند که به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن می پردازد، هر شب حدود ساعت 20:30 از شبکه قم پخش می شود.
@DavateShoom
هدایت شده از سلمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️بیانات مهم آيت الله جاودان
پيرامون ايام نهم ربيع الاول ‼‼
🔺️خداوند به هیچ وجه راضی نیست !
این فریب شیطان است! به هیچ وجه فریب نخورید!
✅کانال #پندنامه
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
🔴روایت تعظیم و جشن در نهم ربیع ساختگی است!
🔻آیت الله یوسفی غروی:
در جلد 31 و 95 بحارالانوار به نشر دار الإحیاء التراث العربی، در کتاب های «فتن و محن» و «اعمال ایام و ماه ها» روایتی مبنی بر عید بودن نهم ربیع الاول به سبب هلاکت عمر بن خطاب آمده است که به دلایل فراوانی، این روایت ساختگی است.
🔻علامه مجلسی(ره) این روایت را از کتاب زوائد الفوائد نقل می کند که نویسنده این کتاب علی بن علی بن طاووس «پسر ابن طاووس» بوده و جز نامی از این کتاب و روایت فوق که مستند به این کتاب است، روایت دیگری از آن باقی نمانده و همین امر دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است.
🔻همچنین وجود الفاظی عامیانه همچون الفاظ «یَرْتاس»، «رؤیا» و «جنیت» به جای «یَتَرَأصُ»، «ریاء» و «جنٌبت» و وجود عباراتی همچون اسفل الفیلوق، یوم الهدی، یوم انکسار شیعه، یوم التصفیح، یوم ظفرت به بنو إِسرائیل در روایت فوق، دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است.
🔻علاوه بر این، ثابت نبودن افعال ماضی و مضارع در روایت و نیز عدم ثبات منقول عنه میان پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان علی(ع) دلیل بر اضطراب گوینده چنین روایتی می کند و این اضطراب از شأن امام هادی(ع) به دور است.
🔻 احدی از مورخان مخالفت نکرده اند که عمر بن خطاب در روز 26 ذی الحجه ضربه و 28 این ماه از دنیا رفت، بنابراین شهرت قتل عمر در روز نهم ربیع الاول به علت تبلیغات کاذب پادشاهان صفویه برای تحریک احساسات مردم به جنگ با اهل سنت با کارهایی همچون جشن گرفتن در ایام قتل عمر بن خطاب است. صفویان نمی توانستند جشن قتل عمر بن خطاب را در ایام 26 ذی الحجه به بعد بگیرند چرا که جشن آنان با محرم الحرام و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تداخل پیدا می کرد و مساجد سیاه پوش عزا می شد. همچنین گرفتن جشن قتل عمر بن خطاب در ایام کشته شدن عمر بن سعد می توانست صفویان را از خطرات احتمالی فرقه مقابل درامان دارد چرا که می توانستند با رعایت تقیه، جشن خود را به عنوان جشن قتل عمر بن سعد تلقی کنند.
🔻روایت فوق تنها از پسر ابن طاووس نقل شده و حتی شخص ابن طاووس هم که فردی متسامح است، این روایت را در کتب خود نیاورده و این امر هم دلیلی دیگر بر جعلی و ساختگی بودن چنین روایتی است.
🔻 فضائل فراوانی که در این روایت برای جشن گیرنده روز نهم ربیع الاول آمده، توهم عظیم بودن این روز را می آورد در صورتی که هیچ گونه روایت دیگری از هیچ یک از علما و اهل بیت(ع) درباره فضائل این روز وارد نشده است، بنابراین اگر این روایت صحیح باشد، می توان گفت که ائمه اطهار(ع) هم تا زمان امام هادی(ع) از فضایل این روز نا آگاه بودند.
@Yusufi_Gharawi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه اشکال اساسی در مقوله ۹ ربیع و جشن آن
هدایت شده از علامه طباطبایی ره
✅ ستایش عالمانهی آیتالله شهید صدر از مرحوم علامه طباطبائی و آثارش
استاد سید هادی خسروشاهی پس از آنکه کتاب «شیعه» اثر علامه طباطبایی را با افزودن توضیحاتی به چاپ میرساند، یک جلد از آن را برای شهید سید محمدباقر صدر ارسال میکند.
شهید صدر نیز در پاسخ، نامهای برای تشکر از وی مینویسد. در نامه استاد شهید آیتالله سید محمدباقر صدر آمده است:
اما بعد، با افتخار هدیه گرانبهایی را که فرستادید دریافت کردم. کتاب عقیده شیعه حقیقتاً مرا شگفتزده کرد؛ کتابی که با دربرداشتن ژرفاندیشیهای محقق بزرگ حضرت آیتالله علامه سید محمد حسین طباطبایی – خداوند مسلمانان را از آموزههای او بهرهمند سازد – خلأیی بزرگ را در کتابخانه مذهب تشیع پر کرد. این کتاب توانسته است واقعیت تاریخی و فکری و دینی تشیع را به شیوه علمی بسیار زیبا و ـ تا جایی که میدانم ـ بیسابقهای، رونمایی و ارائه کند. البته چنین چیزی از ایشان عجیب نیست چراکه ایشان با نگارش آثار شاخص و خلق شاهکارهای فکری و پژوهشی در تفسیر و فلسفه و تاریخ حقیقتاً یکی از منابع اندیشه اسلامی به شمار میآید و بهخوبی نشانههای نهضت فکری بزرگ اسلام را به نمایش میگذارد
@AllameTabatabaeii
آیا لزوم #وحدت از باب #تقیه است؟
🔹 آنچه از بررسی فرمایشات امام و رهبری متوجه شده ام این است که کلا ایشان مسأله #وحدت را از باب #تقیه مطرح نمیکنند، بلکه آن را یک راهکار مهم و اجتناب ناپذیر در مقابله با دشمنان اسلام میدانند. دشمنی که اصل اسلام را هدف قرار داده است نه فقط شیعه را!
⬅️ #تقیه یا خوفی است یا مداراتی.
#تقیه خوفی تقریبا همان استدلال معروف است که اگر فحش بدهیم، میکشند.
در #تقیه مداراتی بحث ترس مطرح نیست بلکه به خاطر حسن معاشرت و همزیستی مسالمت آمیز با عامه، به مقدسات آنان توهین نمیکنیم.
👈 لکن فرمایش آقا(مستند به اظهارات مختلفی که در زمینه #وحدت داشتهاند) ظاهرا فراتر از این دو عنوان است👇
ما دشمنی مشترک و تا بن دندان مسلح داریم که اصل اسلام را نشانه رفته است. لازم است کنار هم در یک سنگر قرار بگیریم و برادرانه تعامل کنیم تا بتوانیم از پس او بربیاییم.
✅ این یک عنوان اصیل و حیاتی و غیرتقیهای است. شبیه کاری که امیرالمؤمنین ع در مشورت دادن به خلیفه دوم در جنگ با ایران انجام دادند. حضرت میتوانستند نظری ندهند و بگذارند خلیفه دوم کشته شود، چون کسی از ایشان مشورت نخواسته بود ولی دریافتند که کشته شدن خلیفه در جنگ با ایران مساوی با شکست اسلام است. و لذا حرکت حضرت اصلا تقیهای نبود بلکه یک مسئله حیاتی و اصیل برای حفظ و اعتلای اسلام و حکومت اسلامی بود.
♻️ برگزاری جلسات #عیدالزهرا (همانطور که در پست قبل جناب امیرخانی از آقا نقل کردند) قطعا با چنین هدفی سازگار نیست. چه دوربین راه بدهید چه راه ندهید. امری نیست که پوشیده بماند. شما دارید این سنت را ترویج میکنید، اگر فیلمبرداری کنید، در سطح بالاتر و اگر نکنید در سطح پایینتری ترویج نمودهاید.
❗️اما یک نکته بسیار مهم!👇
اینها هیچ ربطی به تولی و تبری ندارند! هیچ ربطی به بغض داشتن نسبت به دشمنان اهل بیت ع (که مسئلهای درونی و قلبی است) ندارند، هیچ ربطی به لعن ندارند.
بله! برگزاری جلسه لعن و سب ولو در خفا، فرهنگسازی چنین جلساتی است و ممنوع. اما این مسئله قطعا منافی برائت قلبی نسبت به دشمنان اهل بیت ع که از اصول مذهب ماست نمیشود. فتدبر جیدا....
♻️محمد رضایی محقق حوزه
هدایت شده از تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
✍لعن بی برائت
🔻لعن یعنی برائت از سقیفه که نتیجه تفکر دموکراسی بود و نتیجه آن ایجاد اختلاف در بین امت بود...
🔻لعن یعنی برائت از یزید که محصول اندیشه پادشاهی بود
🔻 اما ما کسانی را می شناسیم که تا خرخره دراندیشه دموکراسی غربی و لیبرال دموکراسی غرقند و در عین حال می گویند لعن بر سقیفه😂
🔻کسانی مخالف وحدت امتند و خواهان تفرقه و برادر کشی اما می گویند مرگ بر سقیفه، همان سقیفه ای که وحدت را متلاشی کرد...
🔻کسانی هستند که تا خرخره شاه پرستند و با انقلاب علیه شاه هم مخالفند و می گویند لعن بر یزید
هدفشان هم فقط به ثمر نرسیدن هدف علی علیه السلام در تشکیل تمدن اسلامی است.
🔻هدف از این لعن ها برائت از منطق سقیفه نیست بلکه هدف فقط بغض و برائت از نظام اسلامی است.
🔻اینها آنقدر در این لعن بی برائت گرفتارند که حاضرند برای این لعن پوچ و بی محتوای خود اتحاد مسلمانان را به نفع دشمنان اسلام به مسلخ ببرند و به دنیای اسلام تفهیم کنند که شیعه صلاحیت رهبری جهان اسلام در تشکیل امت واحده و تمدن اسلامی را ندارد.!!
🔻برائت واقعی را امام امت داشت که نظام اسلامی تشکیل داد که مایه کوری چشمان هر چی وهابی سلفی است
برائت واقعی را مدافعان حرم داشتند که با خون خود برائت از دشمنان حریم و حرم را امضا کردند.
✍محمدرضا باقرزاده
💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢
✍️ آخرین نکته ها و تحلیلها در پایگاه حقوقی_ سیاسی «محمدرضا باقرزاده» (دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل)
https://eitaa.com/bagherzadeh
نکاتی روایی از سیره اهل بیت در مورد وحدت امت اسلامی و دوری از تفرقه ؛ حجت الاسلام و المسلمین جعفری 👇👇👇👇👇
تبری یا تفرقه : يکي از مسائلي که امروزه زمينه ساز تفرقه و تشتت در ميان مذاهب اسلامي شده است، مقوله لعن و ناسزا به بزرگان مذاهب و افراد مورد احترام آنهاست . بديهي است که اين کار از طرف هر يک از مذاهب اسلامي اعم از شيعه و اهل سنت که صورت بگيرد، گامي در جهت تفرقه ميان امت اسلامي و خدمت به اهداف دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب خواهد بود . متاسفانه شاهد آن هستيم که برخي شبکه هاي ماهواره اي و نيز کانالها و گروههاي اجتماعي که از آبشخورهاي يک جريان واحد تغذيه و پشيباني مي شوند، بي وقفه به اين ماجرا دامن مي زنند و زمينه سوء استفاده دشمنان را فراهم مي نمايند. رهبر معظم انقلاب نام اين جريان را در طرف شيعي، تشيع انگليسي عنوان نهاده اند و انصافا که عنوان به جا و دقيقي است زيرا که حمايتهاي پشت پرده آنها از ديرباز از جريانهاي تفرقه انگيز در شيعه، بر همگان عيان است.
آن چه عده اي را در علني ساختن لعن و ناسزا نسبت به دشمنان اهل بيت متقاعد مي سازد، مقوله تبرّي است که در آن نسبت به برائت جستن از دشمنان خدا، دين و اهل بيت تاکيد رفته است . همين بدفهمي و سوء برداشت است که متاسفانه مانع از درک جامع و صحيح نسبت به تبري شده است. https://eitaa.com/meshkatnoor متن کامل مطلب در فایل زیر 👇👇👇👇👇
هدایت شده از دعوت شوم
39.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند خواب پریشان | قسمت سوم
💠این مستند به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن می پردازد.
@DavateShoom
هدایت شده از دعوت شوم
42.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند خواب پریشان | قسمت چهارم
💠این مستند به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن می پردازد.
@DavateShoom
هدایت شده از دعوت شوم
41.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند خواب پریشان | قسمت پنجم
💠این مستند به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن می پردازد.
@DavateShoom
هدایت شده از دعوت شوم
40.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند خواب پریشان | قسمت ششم
💠این مستند به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن می پردازد.
@DavateShoom
هدایت شده از دعوت شوم
40.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند خواب پریشان | قسمت هفتم
💠این مستند به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن می پردازد.
@DavateShoom
|| #معرفی_آثار ||
🔸کتاب #عرفان_صدرالمتالهین تالیف استاد دکتر غلامرضا مدبر عزیزی در بهار ۱۳۸۶ توسط انتشارات سخنگستر به چاپ رسیده است.
🔸این کتاب در سال ۱۳۸۷ از طرف نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها به کتابخانههای دانشگاههای سراسر کشور ارسال شده است.
🔸جناب آقای گلشنی (از دوستان صمیمی و قدیمی حضرت استاد) دربارهی استاد مدبر عزیزی و چاپ این کتاب میفرمایند: ایشان تنها کسی هست که در بین تمام نویسندگان اسلامی _ نویسندگان مسلمان و اسلام شناس _ عرفان را برای ملاصدرا مشخص کرده؛ همه ملاصدرا را بعنوان فیلسوف میشناسند، ولی ایشان میگوید عرفان ملاصدرا چیز دیگری است.
|| توضیح کتاب ||
🔸در کتاب حاضر مؤلف تلاش نموده شخصیت " صدرالمتألهین" را از منظر عرفان معرفی نماید. کتاب شامل پنج بخش است که در بخش اول به زندگی، اندیشه و آثار صدرالمتألهین پرداخته شدهاست؛ در بخش دوم و سوم عرفان صدرالمتألهین مورد بررسی قرار گرفتهاست و در بخش چهارم و پنجم برداشتهای عرفانی صدرالمتألهین از آیات قرآن و قرابت و همدلی فلسفه و عرفان بیان شدهاست.
🔸 در بخشی از مقدمهی کتاب عرفان صدرالمتالهین، حضرت استاد مدبر عزیزی میفرمایند:
« در فرهنگ ما صدرالمتالهین بیشتر در صبغه و جلوهی فلسفی خود معرفی شده است و به حق هم جنبه غالب در شخصیت و اندیشه او فیلسوف بودن است اما در جای جای اندیشه و آثار و رفتار او، رگههای طلایی عرفانی منوّر به نور علم و استدلال و منطبق با شریعت مقدس اسلام موج میزند. این بندهی ناچیز خداوند در این نوشته کوشیده است این نابغه بزرگ را که به حق از افتخارات فرهنگ و تمدن اسلامی است، از این منظر معرفی نماید و در معرض تماشای مشتاقان قرار دهد.»
هدایت شده از 《ظهره》
مقاله پیرو شناسی احمدالحسن۲ (2).docx
50K
مقاله فوق به جریان شناسی پیروان احمدا لحسن پرداخته و واجد نکات تازه و جالبی است 👆👆👆👆
.
🔆 مقالهی تکامل اخلاقی خدا 🔆
✍️ جواد نظری
✍️ حجت الاسلام غلامرضا فیاضی
این نوشتار در صدد اثبات این نکته است که تکامل اخلاقی مستلزم تکامل وجودی نیست؛ تا از طریق اثبات این نکته، امکان و بلکه وقوع تکامل اخلاقی خدا را نتیجه بگیرد. شکی نیست که تکامل وجودی و بلکه هر نوع تغییر وجودی در خداوند منتفی است، اما تغییر در نسب و اضافات یا همان صفات فعل بیاشکال است، با این توضیح که از نظر ما، همان طور که در صفات ذات، خودِ خداوند به صفات ذات متصف است، در صفات فعل نیز خودِ ذات باری به آنها اتصاف دارد، با این تفاوت که صفات ذات، کمال وجودی محسوب میشوند بر خلاف صفات فعل که چنین نبوده و لذا از ضرورت ازلی نیز برخوردار نیستند. تکامل اخلاقی در دایرهی صفات فعل معنا مییابد؛ بدین نحو که ذات الهی، از طریق فعل اخلاقی، واجد نسبتی میشود که به سبب آن استحقاق مدح پیدا نموده و تکامل اخلاقی چیزی جز این نیست. واضح ترین دلیل این امر، قدرت خداوند بر قبیح و امکان صدور ظلم از او است، که گرچه رخ نمیدهد، اما با فرض آن ـ که فرضی ممکن هر چند غیر واقع است ـ خداوند انحطاط اخلاقی ـ و نه وجودی ـ پیدا میکند، پس به همین قیاس، اگر خداوند عدل بورزد، مستحق مدح شده و تکامل اخلاقی پیدا میکند.
مسلماً ادعای تکامل اخلاقی خدا باعث بروز ابهامهایی میشود که این نوشتار، تحت عنوان ابهامهای شش گانه، کوشیده است به آنها پاسخ دهد...
پینوشت: مجلات، به هر دلیل از انتشار آن خودداری کردند، لذا این مقاله در فضای مجازی برای نخستین بار به اشتراک گذاشته میشود. درضمن انتشار مقاله دراین کانال به معنای تایید آن نمی باشد
متن کامل مقاله 👇👇👇👇
.
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزه استان ایلام
تکامل اخلاقی خدا.فیاضی،نظری..pdf
334.5K
🔹مقاله تکامل اخلاقی خدا
✍️ جواد نظری
https://eitaa.com/pajoheshilam
.