فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکترانوشه
چقدر اشتباه مي کنند
اون هايي که مي گن:
مرد بايد قد بلند باشه…
مرد بايد چشم ابرو مشکي باشه…
مرد بايد ته ريش داشته باشه…
من که مي گم:
مرد بايد با وجود همه ي غرورش،
مهربون باشه…
با وجود همه ي لجبازيش،
وفادار باشه…
با وجود همه ي خستگي هاش،
صبور باشه…
با وجود همه ي سختي هاش،
عاشق باشه…
مرد بايد محکم باشه…
بايد تکيه گاه همسرش باشه…
مرد بايد،”مـــــــرد” باشه…
همين….
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
💚 #آمـوزشـی ✍ 📋
💚 باور سازی یعنی به وسیله تلاشهای ذهنی، در هر لحظه به هر اتفاق و شرایطی به گونه ای نگاه کنی که به احساس خوب برسی و فقط افکار و نگاههایی را در ذهن بپرورانی که به تو احساس اطمینان، یقین و عزت نفس بیشتری میبخشد
💚 بنابراین وقتی قادر میشوی در هر لحظه گفتگوهای ذهنی ات را به سمت خواسته هایت هدایت کنی، نتیجه ای که همان لحظه به شما داده میشود، #احساس_خوب است و نتیجه ای بهتر از احساس خوب نمیتواند وجود داشته باشد. زیرا هدف از تحقق هر خواسته ای، رسیدن به احساس خوب است و از همه مهم تر، فقط با ماندن در احساس خوب، به سمت خواسته هایمان هدایت میشویم. این یک قانون است.
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
نــبــایــدهــا ‼️
نباید گذشته آدما رو کنکاش کنی؛ قشنگترین باغچهها رو هم اگه شخم بزنی یه کرمهایی توش پیدا میشن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انگیزشی، معنوی
تو را ساقی جان گوید برای ننگ و نامی را
فرومگذار در مجلس چنین اشگرف جامی را
ز خون ما قصاصت را بجو این دم خلاصت را
مهل ساقی خاصت را برای خاص و عامی را
بکش جام جلالی را فدا کن نفس و مالی را
مشو سخره حلالی را مخوان باده حرامی را
#سخنرانی 🎙دکتر الهی قمشه ای
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
هنگامی که برای انسان ها آرزوی سعادت میکنی، نیروی درونت به تمامی انسان های پاک طینت متصل میشود و راهی میشوی برای عبور تمامی دعاهای خیری که از تمامی مردم فرستاده شده و آن گاه انرژی دعاها و برکت انسان های روی زمین ، وارد زندگیت میشود!
برای هم دعای خیر کنیم،
آرزو میکنم كه :
✨#مــهر
✨✨#بركت
✨✨✨#عشق
✨✨✨✨#محبت
✨✨✨✨✨و#سلامتى
هميشه همنشین شما باشند.
روزخوش🙏🏼🌸
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه زندگی سختی دارن این دوتا😂
شـــادبـــاشـــیـــد 😍
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
#نکات_تربیتی
قوانین سالم سازنده و به اندازه ای تعیین کنید و برای سرپیچی تنبیه مناسب درجهت سازندگی تعیین کنید و ازقبل هشدار آن را نیز بدهید.، علت سخت گیری ها و قوانین را برای کودک به آرامی و با محبت توضیح دهید.
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
#تربیتی
در پی فرصت هایی باشید تا به کودک تصویر جدیدی از خودش ارائه دهید
مثال :
مادر: فکر کردم یخچال خراب شده و میخواستم به تعمیرکارِ یخچال تلفن کنم اما تو فهمیدی دوشاخه از پریز در آمده آفرین چطور این فکر به سرت خطور کرد
پدر: میبینم که در کتاب خوانی خیلی روان شدی معلومه که تمرین کردی که اینقدر پیشرفت کردی
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباهی که باعث تنبل شدن بچه ها میشود!
🔻 هر آنچه مانع تنبلی بچهها شود را به کار بگیرید تا بچهها اهل خدمت کردن شوند. کار کردن و خدمت کردن در شکلگیری روحیه انقلابی بسیار مهم است. البته بعضی بچه ها کار نمیکنند چون مهارت ندارند! مثلا دختری که میبیند مادرش بعد از هر وعده غذا ظرفها را میشوید یا پسری که میبیند پدرش باری را حمل میکند اما از جایشان تکان نمیخورند و کمکی نمیکنند! یک دلیل این موضوع این است که پدرها و مادرها دائم میگویند اینها بچه هستند و یکسری مهارتها را به آنها یاد نمیدهند. علاوه بر آن، اگر پدر و مادر خودشان خیلی اهل کار و خدمت باشند، اجازه فعالیت به بچه ها را نمیدهند. اگر میخواهیم بچهها هم اهل کار و فعالیت باشند، مجاهده پدر و مادر این است که صبوری کنند و کندی و بی دقتی بچه ها در انجام کارها را تحمل کنند.
خانم دکتر رقیه فاضل. تربیت دخترانه
#تربیت_فرزند
#استاد_فاضل
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
نــبــایــدهــا ‼️
نباید به بچه کوچیک یاد بدی بزنه بقیه رو چون فکر میکنه کار خوبیه و این تو شخصیت و رفتارش موندگار میشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗡سلاح امام زمان (عج) در هنگام ظهور چیست؟
شمشیر یا سلاح پیشرفته روز؟💣
🎙 مرتضی کهرمی
#امام_زمان (عج)
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
#دعادرمانی
#حوائج_مهم
۲ رکعت نماز حاجت بخوان
بعد ۵۰۰ بار بخوان: بسم الله
الرحمن الرخیم مَنْ کانَ یُرِیدُ
الْاخِرَةِ فَلِلّٰهِ الْعِزَّةُ جَمیعا
📚 حاشیه خلاصةالاذکار نسخه خطی
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
#برای_حل_گرفتاری
اگر در حال اضطرار و قطع امید برای حل گرفتاری این دعا را بخوانی ان شاء الله برطرف خواهد شد : وضوی کامل بگیر و دو رکعت یا چهار رکعت نماز بخوان و بگو :
يا مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوَى وَ يَا سَامِعَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا شَاهِدَ كُلِّ مَلَأٍ وَ يَا عَالِمَ كُلِ خَفِيَّةٍ وَ يَا دَافِعَ مَا يَشَاءُ مِنْ بَلِيَّةٍ يَا خَلِيلَ إِبْرَاهِيمَ وَ يَا نَجِيَّ مُوسَى وَ يَا صَفِيَّ آدَمَ وَ يَا مُصْطَفِيَ مُحَمَّدٍ أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنِ اشْتَدَّتْ فَاقَتُهُ وَ قَلَّتْ حِيلَتُهُ وَ ضَعُفَتْ قُوَّتُهُ دُعَاءَ الْغَرِيبِ الْغَرِيقِ الْمُضْطَرِّ الَّذِي لَا يَجِدُ لِكَشْفِ مَا هُوَ فِيهِ إِلَّا إِيَّاكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
📓 دعوات راوندی ص 130
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
#ثروت_و_جاه
✨ هرکس ۱۰۵ مرتبه در
صبح و ۱۰۱ مرتبه در شب بگوید
《الرحمن》
به ثروت و جاه خواهد رسید✨
📚 کنز الحسینی ۳۱
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #بدن_قوی
♻️ آیا با گفتن تنها «مهدی بیا»، حضرت ظهور میکنند؟ یا باید خودمان را، چه از نظر #جسمی و چه از نظر #روحی، تربیت کنیم تا آماده باشیم برای جنگیدن در رکاب حضرت ولی عصر و کم نیاوردن در برابر دشمن؟ آیا نیاز به ذهن و فکر درست و حسابی ندارد؟! 🤔
صحبتهای #حکیم_خیراندیش در مورد #تن و #جسم قوی که مقدمه #ایمان قوی است، بشنوید.
‼️ به گفته خود کارشناسان امر، طب جاری توانایی تأمین سلامت جهان را ندارد!!
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بهشت اپوزیسیون
♨️ راهکار سریع افزایش فالور!!!
⭕️ حرفهایی که هرکسی جرئت بیان آن را ندارد!
✅ برای آنان که دغدغه #جهاد_تبیین دارند...
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
#احـــکــام
#مسافرانى كه #بايد روزه #بگيرند 🔰
♦️1. مسافرى كه بعدازظهر سفر كند. (1)
♦️2. مسافرى كه دائم السفر است. (2)
♦️3. مسافرى كه سفر معصيت رفته. (3)
♦️4. مسافرى كه قصد اقامت كرده. (4)
♦️5. مسافر بعد از 30 روز ترديد. (5)
♦️6. مسافرى كه قبل از ظهر به وطن رسيده و افطار نكرده باشد. (6)
#روزه #مسافرت
---------------
📚 منبع:
1. توضيح المسائل مراجع، م 1721.
2. همان، م 1714.
3. همان، م 1714.
4. همان، م 1722.
5. همان، م 1353.
6. همان، م 1722.
https://eitaa.com/mhfstjjg
#حــکــایــت نــاب
گنجشکی_که_با_خدا_قهر_بود !
روزها گذشت و گنجشگ با خدا هیچ نگفت.
فرشتگان سراغش را از خدا می گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت:
می آید ؛ من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی هستم که دردهایش را در خود نگاه میدارد.
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند ...
گنجشک هیچ نگفت ...
و خدا لب به سخن گشود : با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست.
گنجشک گفت : لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سرپناه بی کسی ام.
تو همان را هم از من گرفتي
این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی؟
لانه محقرم کجای دنیا را گرفته بود؟
و سنگینی بغضی راه کلامش را بست ...
🍃سکوتی در عرش طنین انداخت.
🍃فرشتگان همه سر به زیر انداختند.
🍃خدا گفت: ماری در راه لانه ات بود.
🍃باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند.
🍃آن گاه تو از کمین مار پر گشودی.
🍃گنجشگ خیره در خدائیِ خدا مانده بود...
خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی!
اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی درونش فرو ریخت ...
های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد ...
قرآن کریم / سوره بقره / آیه 216
چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آنکه خیر شما در آن است؛ و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا می داند، و شما نمی دانی .
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ😍
استاد رائفی پور:
❌در آخرالزمان ازسرزنشاطرافیاننترس
کسایی میتونن تو سپاه امام زمان باشن که بتونن یه نه بزرگ به اطرافیان بگن✌️
🔴کار شما همینه،اینکه بین این همه تفکر اشتباه بتونی امام زمانت رو تبلیغ کنی...
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
#حــرفــهــای خــودمــونــی
هرچی از نامحرم دورتر باشی به خدا نزدیک تری و هرچی نزدیک تر بشی از خدا دورتر میشی...
نامحرم نابود کننده ی حس و حال معنویِ...همونطور که اتیش هیزم رو نابود میکنه🔥
اگه حریمت با نامحرم از بین بره حرمتت پیش خدا از بین میره
کلا بین خدا و نامحرم نسبته خاصی هست
هرچی به نامحرم نزدیک تر و صمیمی تر بشی از خدا دورتر و با خدا غریبه تر میشی
و نکته ی ترسناک اینه
کسی که از نامحرم لذت ببره دیگه نمیتونه از خدا لذت ببره
کسایی که با نامحرم صمیمی ان نمیدونن دارن چه لذته باحال و ارامش نابی رو از دست میدن🚶
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش
خواهرانوبرادران❗️
سعۍکنیدسربهزیرباشید
اگربانامحرمزیادوبیدلیلصحبت
کنیدحیاوعفتازدستمیرود..✋🏿🌾
#شَھیـدمُحَمَـدهـٰادیذولفَقـٰاری
عــشــقـ وآرامــشــ
عالم ذر چیست؟ 👇👇👇 https://eitaa.com/mhfstjjg
«عالم ذر» یا «عالم میثاق»؛
عبارت از زمان، مرحله، صحنه، موطن و یا جهانى قبل این جهان است. که خداوند متعال تمام انسانهایى را که از صلب حضرت آدم(ع) میباشند. به صورت ذرّات ریزى خارج نموده ، و بعد از تعلّق ارواح به آن ذرات، از آنان میثاق و عهد بر ربوبیت خویش و نبوت انبیاى الهى و ولایت ائمه معصومین(ع) را أخذ فرموده است.
در اینکه این أخذ میثاق درجه عالمى و یا چه مرحلهاى رخ داده و کیفیت آن چگونه بوده است. در ابتدا پاسخ روشنى از آیات قرآن کریم به دست نمیآوریم. روایات تشییع و تسنن هم با وجود کثرت، نتیجه قطعى و نهایى را به سادگى ارائه ننموده و بدین خاطر، آرا و نظرات متفاوتى از سوى مفسرین و متکلمین و دانشمندان اسلامى پیرامون عالم ذر بیان گردیده است.
که در مجموع، آیات و روایاتى که پیرامون این عالم و میثاق، و خلقت و طینت انسانها در دسترس میباشند. میدان وسیعى راحت بررسى و پژوهش فراهم آورده است،
ولى آنچه از مجموعه آیات و روایات و نظرات، نصیب ما میگردد. چنین است که ذات اقدس اله توفیق معاینه و شهود ربوبیت خویش را به تمام انسانها عطا نموده و هر یک از آنان نوعى معرفت شهودى و حضورى به پروردگار خویش را داشتهاند. هر چند ممکن است بر اثر اشتغالات، نسبت به این معرفت و شهود دچار غفلت و فراموشى بگردند.
ادله اثبات عالم ذر (یا عوالم ذر) مجموعهاى گرانبها از آیات و روایات میباشند. که با تدبر و جمعبندى آنها درهاى بسیارى به روى مشتاقان معارف الهى باز خواهد کرد.
علامه مجلسى(ره )، در جلد سوم بحارالانوار، اخبار زیادى راجع به طینت و عالم ذر و اخذ میثاق نقل نموده و خلاصه مضمون آن اخبار این است که: خداى تعالى از صلب حضرت آدم ابوالبشر ذرّیه او را تا روز قیامت به صورت ذرّ بیرون آورد؛ یعنى از خُردى و کوچکى مثل مورچه بودند، بعد ارواح آنها راتعلّق به این اجساد داد و در آن حال، کمال عقل و شعور و اراده و اختیار داشتن
پس اخذ میثاق به وحدانیت خود و رسالت انبیاء(علیهم السّلام ) و ائمه هدى(علیهم السّلام) نمود. و فرمود: (الست بربکم) عده اى که اصحاب یمین بودند از روى اطاعت و رغبت گفتند((بلى )) و اقرار و تصدیق حق نمودند و مابقى که اصحاب شمال بودند. از روى کراهت و بى میلى((بلى)) گفتند، سپس امتحان فرمود آنها را به این که آتش ظاهر شد و امر شد داخل آتش شوید، اصحاب یمین داخل شدند و آتش بر آنها سرد گردید و مابقى اعراض نمودند و این امر امتحانى، تا سه مرتبه انجام گرفت .
سه مسلک علما
سه مسلک علما : در تحقیق معانى و بیان مراد از اخبار طینت و عالم ذر و اخذ میثاق، علما را سه مسلک است:
اول: مسلک اخباریّین است و گویند این اخبار از متشابهات است و ادراک حقیقت آنها از عقل و فهم ما دور و ایمان اجمالى به آنها کافى است و علم به آنها را باید به اهل بیت (علیهم السّلام) رجوع داد.
دوم: مسلک شیخ مفید و سیدمرتضى و طبرسى صاحب مجمع البیان و مفسرین و اتباع ایشان علیهم الرحمه است. و ایشان اخبار طینت و آیات و اخبار اخذ میثاق را حمل بر کنایه و مجاز و استعاره نموده اند. به تفصیلى که در بحار و شرح کافى ذکر شده است. و نسبت به خصوص عالم ذر، شیخ مفید علیه الرحمه مى فرماید:
خبر صحیح آن این است که خداوند تعالى خارج فرمود: از پشت آدم ذرّیه او را مثل ذر و پر کرد افق را و آنها را سه قسم فرمود؛ بعضى نور بدون ظلمت و آنها برگزیدگان و پاکان از گناه از اولاد آدم بودند. و بعضى ظلمت بدون نور و آنها کفارند که هیچ طاعتى ندارند.
و بعضى نور و ظلمت و آنها اهل طاعت و معصیت اند از مؤمنین و غرض از اخراج ذریه آدم به صورت مزبور، براى این بود که خداوند خواست به آدم، کثرت نسل او را بشناساند و قدرت و سلطنت و عجایب خلقت خود را و آنچه را که بعد واقع مى شود به او بفهماند. و اما اخبارى که در آنهاست فرموده حق تعالى:(الست بربکم ) تا آخر و جواب آنها پس اخبار آحاد است و اعتبارى به آنها نیست بلکه مى فرماید از مجعولات است.
سپس شیخ مفید آیه شریفه:
(وَ اِذْاَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنى آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ اَشْهَدَهُمْ عَلى اَنْفُسِهِمْ اَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى شَهِدْنا اَنْ تَقُولُوا یَوْمَ القِیمَهِ اِنّا کُنّا عَنْ هذا غافِلینَ.(۱)
یعنى: ((به خاطر بیاور زمانى را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذریه آنها را برگرفت و آنها را گواه بر خویشتن ساخت و فرمود: آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: آرى، گواهى مى دهیم چنین کرد براى این که در روز رستاخیز نگویید ما از این یعنى توحید غافل بودیم و از پیمان فطرى توحید، بى خبر بودیم.))
شیخ مفید فرموده این پیمان الهى از ذریه آدم به اینکه اقرار کنند به ربوبیت حضرت آفریدگارو توحیدش، همه آنها پذیرفتند، پیمان لفظى و نطقى نبوده و نیز تنها در زمان آدم ابوالبشر نبوده بلکه پیمانى است تکوینى که همراه آفرینش هر فردى از بشر بوده و هست؛ یعنى حس خداجویى و
عــشــقـ وآرامــشــ
«عالم ذر» یا «عالم میثاق»؛ عبارت از زمان، مرحله، صحنه، موطن و یا جهانى قبل این جهان است. که خداون
ادامه...
و حتى طبق تحقیقات روانشناسان اخیر، حس مذهبى یکى از احساسات اصیل روان ناخودآگاه انسانى است و همین حس است که بشر را در طول تاریخ به سوى خداشناسى هدایت نموده و هر انسان عاقلى به وجدان خود که رجوع کند مى فهمد او را آفریننده و پرورش دهنده اى است و نیز مى فهمد که رب او و رب تمام اجزاى جهان آفرینش، یکى است .
بچه سه – چهار ساله اگر به طورى که نفهمد چیزى جلویش بگذارید، پیش از آنکه دست به آن بزند به آورنده اش متوجه مى شود و به فطرت خود مى فهمد که هر پدیده اى، پدیدآورنده دارد. و براى پرسش و پاسخ فطرى، تکوینى، استعدادى و حالى در قرآن مجید و غیر آن مواردى است که نقل آنها براى محل مناسب ترى واگذار مى شود
مى گویند در عالم ذرّ، ارواح قبول سعادت و شقاوت نمودند چنانچه اضطرارى بوده، ظلم است و هر گاه اختیارى بوده اگر عقلسوم: مسلک کثیرى از علماى متقدمین و متاخرین است که تمام اخبار وارده در باب طینت و عالم ذر و اخذ میثاق صحیح است و ظاهر آنها هم مراد است و منافات با هیچ اصلى و قاعده اى از اصول دین و قواعد عقلى ندارد.
لازمه این اخبار، تایید مذهب جبر است ؛ زیرا در عالم ذر، آنچه را شخص قبول کرده، اضطرارا بوده،اگر کسى چنین بگوید در جواب گوییم:
اولا: هر کس در آن عالم هرچه قبول نموده از روى اختیار و شعور بوده چنانکه قبلا ذکر شد، بلکه بعضى فرموده اند شعور و عقل براى هر کس در آن عالم بیشتر بوده تا این عالم .
ثانیا: مفاد عده اى از اخبار وارده در مقام، این است که هر کس در عالم ذر هرچه قبول کرده مجبور و مضطر نیست که در این عالم مثل همان را قبول و عمل نماید، بلکه ممکن است در این عالم تغییر نماید؛
چنانچه در ذیل حدیثى که از حضرت امیرالمؤمنین(علیه السّلام) مروى است مى فرماید:
(و شرط فى ذلک البداء فیهم)؛
یعنى: (شرط فرمود پروردگار عالم بداء را در اصحاب شمال.)
یعنى کسانى که در آن عالم به سوء اختیار خود سرکشى و طغیان ورزیدند و جزء اصحاب شمال شدند، اگر در این عالم توبه و انابه نمایند و در تبعیت انبیا سعى نمایند، خداوند تغییر مى دهد و آنها را از اصحاب یمین قرار خواهد داد و چون قابل تغییر است در دعاهاى ماه مبارک رمضان و غیر آن وارد است:
(و ان کنت من الاشقیاء فامحنى من الاشقیاء واکتبنى من السعداء فانک قلت و قولک حق:
(یَمْحُواللّهُ ما یَشاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ اُمُّ الْکِتابِ)(۲).
و اما استعجاب از اینکه اگر عاقل بودند چگونه اقدام به زیان خود نمودند، گوییم این استعجاب بى مورد است، مشاهده مى شود که بسیارى از عقلا در بسیارى از موارد با کمال شعور و اختیار، اقدام به زیان خود نموده اند و بعد پشیمان شده اند و نیز شیطان ملعون با کمال شعور و اختیار، ترک نمود امر حق را و از سجده تمرد کرد.
https://eitaa.com/mhfstjjg
منبع :
۱- اعراف/ ۱۷۲٫
۲- رعد/۳۹٫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌همه چیز درمورد عالم ذر
https://eitaa.com/mhfstjjg
کــانــال عــشــق وآرامش