eitaa logo
نگرشی نو به دین تمدنساز
1هزار دنبال‌کننده
832 عکس
407 ویدیو
104 فایل
🗃مباحث کانال در سه لایه🗞: 🏷1_تخصصی🔍 🏷 2_ طلاب و دانشجویان🔍 🏷3_ عموم🔍 🗃در قالب سیستم های دینی🗞 📝توسط استادو محقق حوزه ودانشگاه آقای گل کار🔍 🗃ارتباط با مدیریت↓ @golkar_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 اقیانوس شیعه این کتاب به زبانی کاملا ساده وبه صورت مختصر ومفید به معرفی شیعه واقسام ان و اشنایی با خلفاء و امامت امام علي عليه السلام با استفاده از پرداخته و وبزرگی (ع) را از زبان روشنفکران غربی بیان نموده . در اخر احادیثی از امیر المومنین امام علی علیه السلام نوشته شده 🛒جهت اطلاعات بیشتر و خرید کتاب👇 https://eitaa.com/joinchat/813564156Cdfc3852f1e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 گفت‌وگوهایی پیرامون حکمت و معرفت 📿 سلسله جلسات سیر و سلوک 🌅عرفان شیعی فقاهتی 🎞 در کلام استاد 🔹تلاش برای فعال سازی احساس حضور وجود بینهایت خدا 👈از طریق قلب معصوم باید انجام بشه. 🙋‍♂ ما را به دوستان خود معرفی کنید. ┄┅══✾🍀🌷🍀✾══┅┄ https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حجةالاسلام والمسلمین استاد 📿 عبودیت یعنی عبور از خود و رسیدن به بی نهایت. ❤️ عقل باید چنان فعال شود که انسان را از خود عبور دهد و به عشق برساند. ┄┅══✾🍀🌷🍀✾══┅┄ https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
💠امام صادق عليه السلام می فرمایند: 📌 إنَّ اُولي الألْبابِ الّذينَ عَمِلوا بالفِكْرَةِ حتّى وَرِثوا مِنهُ حُبَّ الله. 🌿خردمندان، كسانى هستند كه با انديشه كار كنند تا بر اثر آن، محبّت خدا را به دست آورند. 📗[بحار الأنوار 70/25/26] مدیریت رفتار افکار و احساسات بر مبنای عقلانیتی که باعث دلبستگی روحی به بینهایت گردد راهبرد طراحی و عملیاتی سازی سیستمها و ساختار های اجتماعی عقلانی بر مبنای رفع نیازهای واقعی جامعه که باعث افزایش احساسات اجتماعی خدادوستی در جامعه گردد ┄┅══✾🍀🌷🍀✾══┅┄ https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
روح مجرد.pdf
6.04M
📚روح مجرد: شرح حال عارف ربانی حاج سید هاشم حداد قدس سره ✍تالیف: عارف کبیر علامه طهرانی قدس سره @mhgolkar
﷽ ⚪️ ظرفیت عرفان در تمدن‌سازی. ▪️ عرفان اسلامی به مثابه یک دانش چه جایگاه و نقشی در شبکه کلانِ دین و ارائه تصویری سیستمی از دین جهت ساختارمندی برنامه‌ریزی‌‌های اجرایی دارد؟ ▫️ عرفان، علم معادلات خلقت است و زیرساختی ‌ترین روابط را که کیفیت تجلی «وحدت الهی» و ظهور «مخلوقات و کثرات» است، توصیف و تبیین میکند و نحوه روابط میان مراتب مختلف عوالم هستی را عرضه می ‌نماید. ▫️ هویت «دین»، تشریع منطبق بر تکوین است و از لوازم آن تبعیت احکام از مصالح و مفاسد واقعیه است؛ لذا علومی که سازه هستی و خلقت را ترسیم می‌کنند بالخصوص اگر تا پایین‌ترین لایه وجودی در عالم ماده نفوذ کنند، بیشترین افق دید را در نگرش سیستمی و شبکه ‌ای به دین فراهم می‌ نمایند.   ▪️ آیا اساسا عرفان می‌تواند و چنین ظرفیتی را دارا است که روشی برای مدل ‌سازی ارائه دهد؟ ممکن است گفته شود منبع عرفان، کشف و شهود است؛ در نتیجه چگونه می ‌توان از چنین دانش شهودی که گزاره‌ها را شخصی می‌کند، منطقی تعمیم‌ یافته برای مدل ‌سازی استخراج نمود؟ اساسا در علوم اسلامی چه دانشی ظرفیت مدل‌سازی برای پیشرفت اسلامی را دارد؟ ▫️ پاسخی که در کلام جدید به فرضیه «وحی، تجربه شخصی نبی است و قابل تعمیم نیست» داده می‌شود در اینجا جاری است. دو قرینه موجه ‌سازِ «اعجاز» و «برهان»، جواز تعمیم را صادر می‌کنند. این ملاک، مربوط به تمام معرفت‌ های شهودی است و علت بقاء و گسترش علم عرفان نیز تلاش موفق صاحبان آن برای برهانی ‌سازی عرفان بوده است. ▫️ عرفان، به‌دلیل تلاش معرفتی و بالخصوص «عملی»، برای کشف وحدت در کثرات و جاری‌ ساختن وحدت در کثرات، تناسب حداکثری با «مدل ‌سازی» دارد؛ جوهره «مدل ‌سازی»، کشف روابط میان اجزاء و متغیرهای یک سیستم است به ‌طوری که مجموعه اجزاء جدا از هم (کثرت‌ زده) را به وحدتِ حداکثری برساند تا تضاعف نیروها سبب حرکت و رشد و تولید خروجی در مدل شود. ▫️ این عملیات براساس شهود موجّه، از عالَم «خزائن» تا اسفل‌السافلین (عاَلم ماده) امتداد می‌ یابد و تجلی آخرین لایه آن «علم فقه» است. بنابراین «عرفان» بدون «فقه» نمی‌ تواند وحدت را در کثرات جاری کند و «فقه» بدون «عرفان» نمی‌تواند کثرات را به وحدت برساند. ▫️ صراط مستقیم در جمع ظاهر و باطن است و بر همین ملاک، مدل‌ سازی نیازمند «فقه»، برای تعیین اجزاء و روابط در فرآیند میان کثرات، و نیازمند «عرفان»، برای تعیین کیفیت و جهت روابط (به‌هدف رسیدن به فرآیند بهینه) است. برای تمدن‌‌ سازی در محیط رقابت فرهنگی، برگ برنده به دست «فرآیندهای بهینه» است.   ▪️ غایت عرفان، فناء فی الله و مندک شدن در ذات ربوبی است که ماسوی الله دیده نشود. انسان با این حال، چگونه می ‌تواند متغیرات و تکثرات جامعه را درک کند و به مدیریت عینیت خارجی مانند توسعه بپردازد؟ ▫️ غایت عرفان، بقاء بالله است که از آن، تعبیر به «سفر چهارم» می‌شود و توصیف آن، «السیر مع الله فی الخلق» است؛ در حالی‌که «فناء فی الله» از «سفر دوم» که سیر فی الله است شروع می‌شود و سیر در اسماء و صفات الهی است، لذا عارف بالله که اسفار اربعه خود را طی کرده است، می‌تواند مجرای جریان علم و اراده الهی در عالم کثرت ‌شود.   ▪️ عرفان چگونه می‌ تواند با مدل غربیِ توسعه و زندگی بر اساس اصول مدرنیته مقابله کند؟ ▫️ جوهره نگرش و تربیت عرفانی، محو «خودیت» و تمایلات و گرایش ‌های مبتنی بر «حب ذات» و قرار گرفتن در مجرای تجلی الهی و «حب‌الله» و جاری شدن «اراده‌الله» به جای اراده خود است، و جوهره مدرنیته دقیقا بالعکس، فعال شدن «تمایلات حداکثری فردی» و کفایت اراده بشر برای زندگی است. ▫️ بنابراین نگرش و تربیت عرفانی، جوهره مدرنیته را مضمحل می ‌سازد و قدرتمندی آن از تمام مولفه ‌ها و عناصر دیگر علمی و فرهنگی بیشتر است.   ▪️ بنیان روشیِ عرفان با روش فقه کاملا متفاوت است. در نتیجه چگونه می‌توان معرفت عرفانی با معرفت فقهی را به وحدت و انسجام رساند تا با هرج و مرج و تشتّت در عرصه مدیریت اجتماعی مواجه نشویم؟ ▫️ وحی، با قرار گرفتن در مسیر تنازل به عالم کثرت، لایه‌ های معنایی پیدا می‌ کند و در نهایت به نازل‌ ترین تجلی خود که احکام عملی است می ‌رسید؛ لذا تمام گزاره ‌های فقهی دارای لایه‌ های معنایی فوقانی هستند که در لایه عقلانی به «فلسفه احکام» معروف شده‌ اند و در لایه شهود ملکوتی و تاثیر اعمال بر ملکوت و تاثیر ملکوت بر اعمال، «اسرار الاعمال» یا «علوم باطن» هستند. ▫️ عرفان، تلاش برای کشف سرچشمه احکام در ملکوت است لذا نسبت به مقاصدالشریعه و مذاق شارع و نظامات دینی و معادلات حاکم بر تشریع و تاثیر اعمال و احکام در نفوس، ایجاد «اِشراف» می ‌کند و فقیه عارف که از او در روایات تعبیر به «العالم بالله و بامرالله» می ‌شود، مجرای ولایت امر در اجتماع می ‌گردد. @mhgolkar
✅🌹نگرش سیستمی به دین یعنی کشف و فعالسازی برنامه های خدامحور زندگی✅🌹 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸عاشقان عیدتان مبارک باد🌸 🌹قسمتی از فرمایشات مرحوم علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه 🌹 💠ان شاء الله عیدی جامعه خدامحور در عید فطر تحقق تمدن جهانی مهدوی باشد 💠 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🆔@mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رمضان ماه احیای تمدن اسلام 🌹 ✅زیارت سیدالشهدا یکی از اعمال عید فطر 🌸 هر تحول نورانی که در هستی هست یک ضلعش سیدالشهدا علیه السلام بیان شده 🔰به مناسبت محرم و صفر و ایام شهادت سیدالشهدا به مبحث در همین کانال پرداخته بودیم 🌿حضرت صاحب العصر و الزمان هم در برپایی تمدن مهدوی از ظرفیت تحول افرینی اجتماعی سیدالشهدا به احسن نحو استفاده میکنند. 📌مساله ای که مطرح میشه‌؛ برای بسترسازی تحقق تمدن اسلامی در جامعه چگونه و با چه فرایندهایی باید از ظرفیت و نورانیت ابی عبدالله علیه السلام بهره گرفت؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠 🆔 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹عید تمدنساز 🌹 🌸 جایگاه اعیاد در تمدنسازی دینی 🔻 فعالسازی سیستمهای اداره کننده جامعه بر اساس فرهنگ جامعه 🌷 تصمیم گیری و تصمیم سازی ها بر اساس احساسات و تمایلات جامعه 📌مدیریت تمایلات و احساسات جامعه با فعالسازی اعیاد صحیح در جامعه @mhgolkar
من رو چی فرض کردی؟.mp3
2.8M
خداااااااااااااااااااا ⚪️ خدا بهم گفت: تو منو چی فرض کردی؟! 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
معاونت بسیج جامعه زنان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام برگزار می کند : ⬅️دوره آموزش و توانمند سازی فعالان عفاف و حجاب با محوریت زیست عفیفانه طرح محیا 👈با موضوع: مهارت های اقناع سازی ✅مهارت های اقناع سازی ✅اصول و روشهای مناظره ✅فن استدلال و بیان ✅مهارت استاع ✅ریشه یابی شبهات ✅قدرت استدلال و اقناع شبهات 👤با حضور حاج آقا گلکار (استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان) 📆 زمان: جلسه اول و دوم ⬅️شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ جلسه سوم و چهارم ⬅️ یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت: ۱۰ الی ۱۲ لینک ورود: 🆔 https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114910/l/fa
💡همزمان با عید سعید فطر، جدیدترین اثر از دروس خارج فقه حضرت استاد حاج شیخ محمد حسن منتشر شد: 📚 الگوی اسلامی ترک اعتیاد به مواد مخدر 🔎 بررسی ابتکاری یکی از حساس ترین چالش های اجتماعی در جامعه ایران 💠 مبتنی بر روش اجتهادی و نظریه برگزیده در تولید علم دینی 🔰 مسأله اصلی در « الگوی اسلامی ترک اعتیاد» این است که: 🤔 اگر کسی به استعمال مواد مخدّر عادت کرده و قادر به خلاصی از آن نباشد، چگونه می‌تواند رفتار و عادت خود را ترک نماید؟ ❓آیا در منابع دینی پاسخی برای این سؤال یافت می‌شود؟ 👈آیا می‌توان پاسخ‌های برآمده از منابع دینی را در قالب یک مدل عملیّاتی ارائه نمود؟ 🧐 آیا می‌توان پاسخ‌های منابع غیردینی را به شکلی عرضه نمود که با آموزه‌های دینی در تعارض نباشد؟ 📚 برای خرید این کتاب با قیمت ویژه با واحد آموزش موسسه هماهنگ بفرمائید.👇 ☎️09352182375 🆔@mhgolkar ┄┅══✾🍀🌷🍀✾══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با هم ببینیم👆 🎙مصاحبه با اساتید حوزه علمیه خراسان با موضوع هفته و جایگاه مهم این عرصه 🔷مصاحبه با حجة الاسلام و المسلمین استاد 🔹تلاش کنید قدرت فهم و تحلیل شاگردان را نسبت به علوم و معارف افزایش دهید. 👌ارزش انسانها به میزان ادراک آنهاست، و هرچه سطح ادراک انسانن نسبت به جهان هستی، مقام انسانیت و مسیر زندگی بالاتر می رود؛ شخصیت او عیار پیدا می کند و عیار آدمی افزایش پیدا میکند. 🔸یک استاد یک معلم نقش مهمی در ارتقاء سطح ادراکی دانش آموختگان دارد. نه فقط صرف افزایش اطلاعات بلکه افزایش قدرت فهم تحلیل استدلال نقادی آینده نگری کلان نگری واقع بینی. 🧐 قدرت تحلیل مسئله این توانایی را به انسان میدهد تا مسائل اجتماعی مورد نیاز را تحلیل کند. 🌐 مدیریت رسانه و ارتباطات حوزه علمیه خراسان ┄┅══✾🍀🌷🍀✾══┅┄ @mhgolkar
کارگاه دانش افزایی و توانمندسازی اساتید با عنوان: مدیریت احساس "نگرشی نو به مساله حجاب" با حضور استاد گرانمایه: حجت الاسلام محمد حسین گلکار زمان: شنبه۲۳اردیبهشت ساعت۱۳تا۱۶ مکان: سالن شهید هنری مزایای حضور در کارگاه: ۱_آموزش مدیریت احساس با رویکرد سیستمی ۲-صدور گواهی شرکت در گارگاه ۳_توزیع گواهی دوره های گذشته ۴_اهدای کتاب رایگان در موضوع کارگاه دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه
🔹انجمن علمی علوم قرآن وحدیث دانشکده حضرت نرجس سلام الله علیها برگزار می نماید: 🔻نشست علمی-تخصصی شاه کلید موفقیت 🔻باحضور: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین گلکار 🔻تاريخ برگزاری: ۱۴۰۲/۲/۲۳ 🔻ساعت: ۱۹:۳۰ الی ۲۲:۰۰ 🔻مکان: تالار خیام ⊱┈───────┈𑁍┈───────┈⊰ انجمن علمی قرآن و حدیث دانشکده حضرت نرجس ( س) دانشگاه ولی عصر (عج ) 🆔https://eitaa.com/quranicscience_vru
«هو العلیم» 📚 سلسله جلسات تدریس دورۀ ( جلد اوّل ) 🎙 توسط: حضرت استاد حاج شیخ عبدالحمید ⏰ جمعه‌ها؛ ساعت ۲۰ 🕌مسجد و مکتب امام صادق علیه‌السلام 📍مشهد مقدس- خیابان دانشگاه،بین ۱۴ و ۱۶. (برادران و خواهران) 📺 نشانی پخش زنده: 🔗https://m.aparat.com/imamsadegh_mosque 🏷 🏷 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مَسْجِد وَ مَکْتَبْ اِمٰامِ صٰادِقْ عَلَیْه‌ِ الْْسَلٰامْ @imamsadegh_mosque www.mjis.ir