نزدیک مغرب است چه باد مخالفی
نزدیک مغرب است ندا داد هاتفی
ای کشته فتاده به صحرا حسین من
ای میوه رسیده زهرا حسین من
ای بانی قیامت کبرا حسین من
ای صاحب شفاعت عظما حسین من
مغرب شد و گذشت و حالا شب آمده
بعد از تمام حادثه ها زینب آمده
زینب رسید و خاطره ها را مرور کرد
از بین نیزه های شکسته عبور کرد
آهی کشید و گفت «أأنت اخی»حسین
اینجا گریز روضه ی ما جفت و جور کرد
بشنید یا «اخی الیً»صبور باش
دل را به امر حنجر پاره صبور کرد
در آخرین دقایق گودال قتلگاه
هر نیزه ای به گونه ای عرض حضور کرد
قلب ز شعله دلخورش آتش گرفته است
ناگاه دید چادرش آتش گرفته است
شاعر : استاد علی اکبر لطیفیان
4_5832551667978996023.mp3
13.62M
🔊 سخنرانی استاد رائفیپور
📝«کدام اسلام؛ حسینی یا یزیدی!؟» (درک مصیبت روز عاشورا)
📅 ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - تهران-هیئت سید الشهدا
🎧 کیفیت 48kbps
☑️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه ساعتی از روز عاشورا که هیچ کسی طاقت دیدن آن را ندارد
*ده پیام از عاشورا:*
1 - شرافت انسان در مرگ عزتمندانه است و نه زیستن ذلیلانه.
2 - مبارزه با فساد، تکلیف است و نه انتخاب .
3 - از انسان یک نام می ماند به نیکی و یا بدی و نام نیک نوری است که در گذر زمان خاموش نمی شود.
4 - بسیاری ازمدعیان،صرفا حرف می زنند،پای عمل که برسد بیشترشان منافقند.
5 - گاهی شکست خورده، برنده واقعی میدان است.
6 - چه بسا منافع، که انسان را در برابر حقیقت محض،کر و کور می کند .
7 - بی تردید گفتن حق، هزینه بردار است.
8- یک برادر و خواهر وفادار بهتر از هزاران سپاه ریاکارند.
9- گذشت یعنی بخشیدن دشمنی که پشیمان شده است.
10-هرگاه فساد زیادو فراگیر شود،راه گفتگو بسته خواهد شد.
@gonbadekabood
💠〰💠〰💠〰💠
▪️ حماسهای که امام زینالعابدین (ع) در مجلس یزید آفرید!
🔹 در روز جمعهاى در شام نماز جمعه است. ناچار خود یزید باید شرکت کند. اول آن خطیبى که به اصطلاح دستورى بود، رفت و هرچه قبلا به او گفته بودند گفت؛ تجلیل فراوان از یزید و معاویه کرد، هر صفت خوبى در دنیا بود براى اینها ذکر کرد و بعد شروع کرد به سبّ کردن و دشنام دادن على (ع) و امام حسین (ع) به عنوان اینکه اینها -العیاذ بالله- از دین خدا خارج شدند، چنین کردند، چنان کردند.
🔸 زینالعابدین (ع) از پاى منبر نهیب زد:
«أیهَا الْخَطیبُ! اشْتَرَیتَ مَرْضاةَ المَخْلوقِ بِسَخَطِ الْخالِق»
تو براى رضاى یک مخلوق، سخط پروردگار را براى خودت خریدى. بعد خطاب کرد به یزید که آیا اجازه مىدهى من بروم بالاى این چوبها دو کلمه حرف بزنم؟
یزید اجازه نداد.
🔹 آنهایى که اطراف بودند، از باب اینکه على بن حسین (ع)، حجازى است، اهل حجاز است و سخن مردم حجاز شیرین و لطیف است، براى اینکه به اصطلاح سخنرانىاش را ببینند، گفتند: اجازه بدهید، مانعى ندارد. ولى یزید امتناع کرد. پسرش آمد و به او گفت: پدرجان! اجازه بدهید، ما مىخواهیم ببینیم این جوان حجازى چگونه سخنرانى مىکند. گفت: من از اینها مىترسم. اینقدر فشار آوردند تا مجبور شد؛ یعنى دید دیگر بیش از این، اظهار عجز و ترس است؛ اجازه داد.
🔸 ببینید این زینالعابدین (ع) که در آن وقت از یک طرف بیمار بود (منتها بعدها دیگر بیمارى نداشت، با ائمّه دیگر فرق نمىکرد) و از طرف دیگر اسیر، و به قول معروفِ اهل منبر چهل منزل با آن غُل و زنجیر تا شام آمده بود، وقتى بالاى منبر رفت چه کرد! چه ولولهاى ایجاد کرد! یزید دست و پایش را گم کرد. گفت الآن مردم مىریزند و مرا مىکشند.
🔹 دست به حیلهاى زد. ظهر بود، یکدفعه به مؤذّن گفت: اذان! وقت نماز دیر مىشود. صداى مؤذّن بلند شد. زینالعابدین (ع) خاموش شد. مؤذّن گفت: «الله اکبَرُ، الله اکبَرُ»، امام حکایت کرد: «الله اکبَرُ، الله اکبَرُ». مؤذّن گفت: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا الله، اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا الله»، باز امام حکایت کرد، تا رسید به شهادت به رسالت پیغمبر اکرم (ص). تا به اینجا رسید، زینالعابدین (ع) فریاد زد: مؤذّن! سکوت کن. رو کرد به یزید و فرمود: یزید! این که اینجا اسمش برده مىشود و گواهى به رسالت او مىدهید کیست؟ ایهاالناس! ما را که به اسارت آوردهاید کیستیم؟ پدر مرا که شهید کردید که بود؟ و این کیست که شما به رسالت او شهادت مىدهید؟ تا آن وقت اصلا مردم درست آگاه نبودند که چه کردهاند.
🔸 آنوقت شما مىشنوید که یزید بعدها اهل بیت پیغمبر (ص) را از آن خرابه بیرون آورد و بعد دستور داد که آنها را با احترام ببرند. نعمان بن بشیر را که آدم نرمتر و ملایمترى بود، ملازم قرار داد و گفت: حداکثر مهربانى را با اینها از شام تا مدینه بکن.
🔹 این براى چه بود؟ آیا یزید نجیب شده بود؟ روحیه یزید فرق کرد؟ ابداً. دنیا و محیط یزید عوض شد. شما مىشنوید که یزید، بعد دیگر پسر زیاد را لعنت مىکرد و مىگفت: تمام، گناه او بود. اصلا منکر شد و گفت من چنین دستورى ندادم، ابن زیاد از پیش خود چنین کارى کرد. چرا؟ چون زینالعابدین (ع) و زینب (س) اوضاع و احوال را برگرداندند.
📚 حماسه حسینی [شهید مطهری] ؛ ج ۱ ص ۲۹۳ (با تلخیص)
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸نقش رفقای سلوکی در سیر و سلوک🔸
در شب های شام غریبان، همه #شمع می گیرند دستشان؛ درست است؟ وقتی باد می زند و شمع یکی را خاموش می کند، او شمعش را می گیرد به شمعی که روشن است و آن را روشن می کند.
#رفقای_سلوکی این جوریاند. اگر یکی غفلت بکند، دیگری غفلت او را برطرف میکند. بعد همهشان با شمع روشن جلو می روند. جزء آداب سلوکی، #انس افراد به همدیگر است. همین که مأنوس بشوند، سیر می کنند. چطور وقتی انسان به تعلقات دنیا انس بگیرد، زمینگیر می شود، تعلق دوستان سلوکی به همدیگر نیز آنها را جاکَن می کند.
@haerishirazi
زیارت عاشورا کامل.pdf
265.4K
💎 #زیارت_عاشورا 💎
💠تصحیح استاد احمد عابدی💠
آداب قرائت زیارت عاشورای کامل بر اساس نسخ خطی معتبری چون: کامل الزیارات، مصباح الزائر، البلد الامین و ...
اگر شده سالی یک بار زیارت عاشورا را به این سبک بخوانید، حدود یکساعت زمان میبره.
💢آویزان شدن پیراهن خونین حضرت اباعبدالله علیه السلام درشب اول محرم
♦️به امام صادق علیه السلام عرض شد:
آقای من! به فدایتان شوم وقتی کسی می میرد یا کشته می شود جلسه نوحه ای برای او می گیرند و من مشاهده می کنم که شما و شیعیانتان از اول ماه محرم اقامه جلسه عزا می کنید. (در حالی که روز شهادت عاشورا است)
حضرت فرمودند: این چه حرفی است! هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام حسین سلام الله علیه را آویزان می کنند در حالی که پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است.
ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت می بینیم و نه بصر(چشم سر)، پس اشک های ما سرازیر می شود.
ثمرات الاعواد جلد ۱ صفحه ۳۶
🦋فضیلت زیارت عاشورا-صفوان - علقمه 🦋
🌹طبق آنچه در فرمايش حضرت امام محمّد باقر (عليه السلام)و حضرت صادق (عليه السلام)در روايت علقمه و صفوان است ، بيست و دو فضیلت برای زیارت عاشورا بیان شده است.
💦💦22 فضیلت زیارت عاشورا💦💦
🖤 اوّل: ثواب دوازده هزار حج.
🖤 دوم : ثواب هزار هزار جهاد .
🖤 سوّم: ثواب دو هزار هزار عمره ; كه همه آنها را با حضرت رسول (صلى الله عليه وآله)و ائمّه اطهار (عليهم السلام)بجا آورده باشد .
🖤چهارم: ثواب مصيبت هر پيامبرى از اوّلين تا آخرين .
🖤پنجم :ثواب مصيبت هر رسولى .
🖤ششم: ثواب مصيبت هر وصيّى تا روز قيامت .
🖤هقتم:ثواب مصيبت هر صدّيقى تا روز قيامت .
🖤هشتم: ثواب هر شهيدى تا روز قيامت .
🖤نهم: بلندى مقام او صد هزار هزار درجه .
🖤دهم: نوشته شدن هزار هزار حسنه .
🖤يازدهم: محو شدن هزار هزار گناه .
🖤دوازدهم: رسيدن به درجه شهداى با آنحضرت تا حدّى كه به هيئت آنها محشور شود ، و در مقامات آنها داخل شود .
🖤سيزدهم: ثواب زيارت هر پيامبرى.
چهاردهم: ثواب زيارت هر رسولى .
🖤پانزدهم: ثواب زيارت هر كسيكه زيارت نموده است آنحضرت را از آن روزى كه شهيد شده اند .
🖤شانزدهم: جواب سلام از آنحضرت (عليه السلام) بجهت قبولى زيارت او .
🖤هفدهم: قضاء و بر آورده شدن حوائج هرقدر و هرچند بزرگ باشد .
🖤هجدهم: سرور قلب بر وجه دوام و هميشگى و روشنى چشم بواسطه رسيدن به آنچه طالب باشد .
🖤نوزدهم: فوز به بهشت .
🖤بيستم: سلامتى از آتش .
🖤بيست و يكم: قبول شدن شفاعت او براى هر كس كه از خويش و بيگانه ، گرچه مستحق آتش جهنّم باشند ، جز دشمنان اهلبيت (عليهم السلام) .
🖤بيست و دوّم: ضمانت مؤكّده از حضرت صادق (عليه السلام) و از حضرت امام محمّد باقر (عليه السلام) و از حضرت امام زين العابدين (عليه السلام) و از حضرت ابى عبدالله (عليه السلام)و از حضرت مجتبى (عليه السلام)و از حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) و از حضرت رسول (صلى الله عليه وآله)و از جبرئيل (عليه السلام) و از حضرت احديّت جلّ شأنه در حقّ زائر به اين زيارت آنكه زيارت او مقبول و سعى او مشكور ، يعنى كه هيچ مانعى سبب ردّ آن نشود.
📚منبع: کتاب شیوه های یاری امام عصر(عج)
🌷 اللهم الرزقنا زیارت الحسین و شفاعت الحسین علیه السلام فی الدنیا و الاخره🌷🙏
🖇 چرا دعاهای ما مستجاب نمی شود
〽️ امیرالمؤمنین علی(ع) روز جمعه در کوفه سخنرانی زیبایی کرد، در پایان سخنرانی فرمود: ای مردم! هفت مصیبت بزرگ است که باید از آنها به خدا پناه ببریم:
◇ عالمی که بلغزد
◇ عابدی که از عبادت خسته گردد
◇ مؤمنی که فقیر شود
◇ امینی که خیانت کند
◇ توانگری که به فقر درافتد
◇ عزیزی که خوار گردد
◇ فقیری که بیمار شود
✿ در این وقت مردی برخواست، عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! خداوند در قرآن می فرماید: ادعونی استجب لکم: مرا بخوانید، دعا کنید، تا دعایتان را مستجاب کنم. اما دعای ما مستجاب نمی شود؟
🌱 حضرت فرمود:
علتش آن است که دلهای شما
در هشت مورد:
1⃣ این که خدا را شناختید، ولی حقش را آن طور که بر شما واجب بود بجا نیاوردید، از این رو آن شناخت به درد شما نخورد.
2⃣ به پیغمبر خدا ایمان آورید ولی با دستورات او مخالفت کردید و شریعت او را از بین بردید! پس نتیجه ایمان شما چه شد؟
3⃣ قرآن را خواندید ولی به آن عمل نکردید و گفتید: قرآن را به گوش و دل می پذیریم اما به آن به مخالفت برخواستید.
4⃣ گفتید ما از آتش جهنم می ترسیم در عین حال با گناهان و معاصی به سوی جهنم می روید.
5⃣ گفتید به بهشت علاقه مندیم اما در تمام حالات کارهایی انجام می دهید که شما را از بهشت دور می سازد. پس علاقه و شوق شما نسبت به بهشت کجاست؟
6⃣ نعمت خدا را خوردید، ولی سپاسگزاری نکردید.
7⃣ خداوند شما را به دشمنی با شیطان دستور داد و فرمود: ان شیطان لکم عدو فاتخذوه عدوا: شیطان دشمن شماست، پس شما او را دشمن بدارید! به زبان با او دشمنی کردید ولی در عمل به دوستی با او برخاستید.
8⃣ عیبهای مردم را در برابر دیدگانتان قرار دادید و از عیوب خود بی خبر ماندید (نادیده گرفتید) و در نتیجه کسی را سرزنش می کنید که خود به سرزنش سزاوارتر از او هستید.
❗️ با این وضع چه دعایی از شما
مستجاب می شود؟
❗️ در صورتی که شما درهای دعا و راه های آن را بسته اید پس از خدا بترسید و عملهایتان را اصلاح کنید و امر به معروف کنید و نهی از منکر نمایید تا خداوند دعاهایتان را مستجاب کند.
📚 بحار ، ج۹۳ ، ص۲۷۷
هدایت شده از [ مرصاد حزب الله ]
● فتنه گر فراماسون،باطعم سیادت
○ #روزنامه معتبر کیهان (حسین شریعتمداری) اسنادی را بررسی کرده که کاملا نشان میدهد.میرحسین موسوی در دهه ۶۰ عضو لژ فراماسونری قسطنطنیه شده است!در ادامه چند مورد از این اسناد را میخوانید.
#اعدام_سران_فتنه_مطالبه_ماست
@meersad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📀 #پادکست ویژه محرم
🏴 روضه جانسوز اباعبدالله الحسین علیه السلام
🎙 محمد میرزا محمدی
📎 #شکوه_حسینی
📎 #عزیزم_حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چیکار کنیم بنده بشیم؟
🎙آیتالله مجتهدی تهرانی
مرغ شبخوان که با دلم میخواند
رفت و این آشیانه خالی ماند
آهوان گم شدند در شب دشت
آه از آن رفتگان بیبرگشت/هوشنگ ابتهاج
#حسینیة
#مقتل_الحسین_علیه_السلام_فی_القرآن
ا❁﷽❁ا
✨«کهیعص»
(سوره مبارکه مریم، آیه ۱)
🏴حضرت الثائر بدم المقتول بکربلاء، مولانا و صاحبنا بقیةالله الأعظم (أرواحنا فداه) در تفسير «کهیعص» فرمودند:
▪️«..کهیعص؛ "ک" اشاره به کربلای امام حسین (علیه السلام) است. "ه" اشاره به شهادت عترت پاک میباشد. "ی" اشاره به نام یزید (لعنة الله علیه) است که در حقّ امام حسین (علیه السلام) ظلم کرد، "ع" اشاره به عطش امام حسین (علیه السلام) و "ص" اشاره به صبر آن بزرگوار دارد»
✔️بنابراین «کهیعص» رمزي است برای اعظم مصائب در آسمانها و زمین؛ که همان کربلای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و اسارت آل الله (علیهم السلام) می باشد. همانطور که امیرالمومنین علی (علیه السلام) در فرمایش نورانی شان، به حضرت عقیله بنی هاشم، زینب الکبری (علیها السلام) فرمودند:
▪️«کهیعص» این آیه، رمزی است از مصیبتی که بر شما عترت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) وارد می آید.
📓البرهان في تفسير القرآن، ج۳، ص ۶۹۸؛ تأويل الآيات الظاهرة، ص۲۹۳؛رياحین الشريعة ج۳ص۵۷.