مطلق به اتفاقات تلخ و ناگوار شب و روز گذشته و آینده مبهم و روزگار تیره و تار خود فکر می کردن.
آفتاب غروب کرده بود و چتر سیاه شب بر آسمان غمبار دلمان احاطه شده بود. برای دقایقی شب قبل و فضای سنگر و گردان و دوستان شهیدم در نظر مجسم گردید چه روزای طلائی بود در کنار این افلاکیان کره خاکی!!! آنقدر محو خاطرات غروب شب گذشته شده بودم که درد زخمهایم فراموشم شد، فضای سنگر فرماندهی و نماز جماعت ده دوازده نفره یمان، سفره شام و شوخی های شهیدان سید یوسف موسوی و فضل الله حیاتی و ....
حس خوشی را بهم بخشیده بود و لبهای خشکیده و غمبارم را به لبخند باز کرده بود، باورم نمیشد که برای همیشه و تا ابد دیگر نمیتوانم ببینم شان، غرق یاد همرزمان شهیدم بودم که با ترمزهای پی در پی و کاهش سرعت و گردشهای متوالی خودرو به سمت چپ و راست به خود آمدم.
به حوالی شهر العماره رسیده بودیم. در حاشیه شهر در مجتمعی از سالنهای بزرگی که بیشتر به سالنهای مرغداری شبیه بودن وارد شدیم...
#مجنون
🔵 ادامه دارد
آزاده غلامشاه جمیله ای، به قلم خودشان
#کجایند_مردان_بی_ادعا
@gonbadekabood
#کانال_گنبد_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
#خاطرات_اسارت
🌟 نبرد مجنون قسمت ۶🌟
"ازمجنون تا رومادیه"
پس از ورود به مجتمع سالنهای مرغداری خودروها یکی پس از دیگری اسراء را پیاده کردند. ساعت حدود هشت ونیم تا نه شنبه شب ۴ تیر ماه ۱۳۶۷بود.
پس از پیاده شدنمان یکی از افسران استخبارات عراق که کابلی مثله چوب دستی در دست داشت و تقریبا" فارسی صحبت میکرد با لهجه عربی فارسی با اشاره کابلی که در دست راستش داشت گفت: تیپ ۱۳ضد امیرالمومنین این طرف، لشکر ۵ نصر آنطرف و لشکر ۷ ضد ولی عصر اینجا بخط بشوند.
سپس آمد جلوی اسرای تیپ ۱۳ امیرالمومنین «ع» و با اشاره دست کابلیش گفت: گردان ضد امام حسن اینطرف، گردان ضد ابوالفضل اینجا و واحد شیمیایی اونطرف بخط بشوند.
معلوم بود اطلاعاتش در خصوص یگانها و واحدهای نظامی مستقر در جزایر مجنون دقیق بوده.
دوباره رفت جلوی اسرای گردان ابوالفضل «ع» که بیش از ۲۰ نفری بودند ایستاد و از اولین نفر پرسید!
واینه صابر؟!
یعنی صابر کجاست؟
منظورش حاج محمد صابر فرمانده گردان ابوالفضل«ع» از تیپ ۱۳ امیرالمومنین«ع» بود.
اولین اسیر که صابر را در آخرین لحظات زخمی دیده بود و تیر به پای صابر اصابت کرده بود.
پاسخ داد، صابر شهید شد. در این حین اون افسر بعثی با تمام توانش با کابل بجان این اسیر بدبخت افتاد و تا توان داشت با کابل کتک کاریش کرد.
اون اسیر بیچاره تنها داد و فریاد میکشید و روی زمین رملی آنجا غلط میخورد. اون افسر حین کتک کاری دائم کلمه "مو شهید " را تکرار میکرد.
تا اون لحظه نمیدانستیم "مو شهید" یعنی چه و چرا این اسیر بیچاره را دارند اینهمه کتکاریش میکند.
منظور اون افسر بعثی از "مو شهید" این بود که مال شما شهید نیست! و بجرم کلمه شهید شکنجه اش میکرد!
میگفت: شهید کشته های ما هستند!!!!
وقتی که برای اولین بار شکنجه و کتک کاری با کابل آنهم با اون شدت را دیدیم همه از زنده ماندن نا امید شدیم و اسارت را مرگ تدریجی دیدیم که شمارش معکوس برای تک تک مان آغاز شده بود.
اما شاعر چه زیبا سروده
*"گر نگهدار من آنست که من میدانم*
*شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد"*
پس از شکنجه اون اسیر افسر بعثی دو نفر از اسرای گردان ابوالفضل را برای بازجویی به اتاق روبرویی مان برد من و کرمی که میدانستیم برای بازجویی میبرند سریع حرفها و اطلاعات مان را درخصوص رتبه، رسته، گردان، تیپ و فرماندهان و سایر اطلاعات نظامی با توجه به حفظ اسرار نظامی هماهنگ کردیم.
حدود ده دقیقه ای طول کشید تا آن دو اسیر از اتاق با کتک بیرون انداخته شدند و در ادامه چند نفر دیگر را از سایر واحدها برای بازجویی بردند.
در این فاصله زمانی فرصت را مغتنم شمردیم در حالی که به عقیده خودم رو به قبله روی زمین رملی اسارتگاه نشسته بودیم دستهای خونی ام را به زمین زدم و تیمم کردم، از بس خون خشکیده در پشت دست چپم انباشته شده بود پوست پشت دستم انعطاف و انبساط لازم را نداشت و حین بستن و مشت شدن دستم یاری نمیکرد.
در همان حال از فرصت استفاده کردیم و اکثریت اسرا نمازشان راخواندن.
البته نه قیامی نه رکوع و سجودی بود همه اش ذکر و حرکت چشم بود.
چون دورتا دورمان را سربازان عغده ای حزب بعث احاطه کرده بودند و هر حرکتی بدون اجازه شان خلاف محسوب و کتک کاری را درپی داشت. خوشبختانه برای بازجوئی نوبت به من و کرمی نرسید.
اکثریت اسراء از شدت عطش طاقت فرسا، بلاخص مجروحیت نالان بودند، صدای العطش و "مای، مای" ، "سیدی مای شان" به معنای "آب، آب شان "بلند شده بود.
اون افسره به یکی از سربازانش دستور داد تا آفتابه را از دستشویی روبرو بیاورد.
افسر عراقی در حالیکه همه از شدت عطش آرزوی آب داشتن آمد روبروی بچه های گردان ابوالفضل ایستاد و آفتابه نصفه آب را نیم متری دور از صورت اسراء گرفته بود و با پاشیدن آب بصورت و لباس بچه ها عطش اسراء را بیشتر تحریک میکرد. سپس آفتابه خالی را پرت کرد طرف دستشویی، چون هوا خیلی تاریک شده بود و خودروها یکی پس از دیگری سر میرسیدند، آمار اسراء لحظه به لحظه رو به افزایش بود.
دستور دادند درب سالنها که بین اسراء به طویله های العماره مشهور شده بودند را باز کنند....
🔵 ادامه دارد
خاطرات آزاده غلامشاه جمیله ای، به قلم خودشان
#کجایند_مردان_بی_ادعا
@gonbadekabood
#کانال_گنبد_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔵 #علایم_حتمی_ظهور
#خروج_سفیانی
طبق روایات، سفیانی از نسل ابوسفیان است وبارزترین خصوصیت اوعناد و تعصب شدیدش بر ضد شیعیان می باشد.
🔹ویژگیهای ظاهری
در باره ویژگیهای ظاهری او روایاتی وجود دارد که از ميان آنها تنها حديثى معتبر است كه او را سرخروى مايل به سفيد و كبود چشم معرفى مىكند.
📚 امام صادق عليه السّلام در اين روايت معتبر فرموده اند:
أنك لو رأيت السفيانى لرأيت أخبث الناس، أشقر، أحمر، أزرق ...؛ کمال الدین/ج 2 /ص 557
تو اگر سفيانى را ببينى، پليدترين مردم را ديدهاى. او سرخ- روى مايل به سفيدى و كبود چشم است ...
🔹زمان قيام سفيانى
براى قيام سفيانى، سال مشخصى را نمىتوان تعيين كرد؛ چرا كه به دليل پيوستگى آن با ظهور امام مهدى عليه السّلام، تعيين زمان براى آن به تعيين وقت براى ظهور امام مهدى عليه السّلام خواهد انجاميد.
اما زمان اين رخداد طبق روایات معتبر از برخى جهات تعيين شده است؛
⬅️ 1ـ زمان آغاز آن ماه رجب است
📚إنّ أمر السفيانى من الأمر المحتوم و خروجه فى رجب؛ کمال الدین/ ج 2/ ص 558
حركت سفيانى از نشانههاى حتمى و قطعى است و در ماه رجب روى خواهد داد.
آن حضرت در روايت ديگرى فرمودهاند:
📚السفيانى لا بدّ منه، و لا يخرج الّا فى رجب؛ الغیبه نعمانی/ص 419
سفيانى به يقين قيام خواهد كرد و قيامش جز در ماه رجب نخواهد بود.
⬅️ 2ـ هم زمانی با خروج یمانی(همان مرد يمنى كه به انگيزه اصلاح و مقابله با فساد، جنبش خود را آغاز مىكند)
📚امام صادق عليه السّلام:
اليمانى و السفيانى كفرسى رهان؛
يمانى و سفيانى مانند دو اسب مسابقهاند.
الغیبه نعمانی/ص 423
⬅️ 3ـ هم زمانی با قیام خراسانی
📚امام باقر عليه السّلام :
خروج السفيانى و اليمانى و الخراسانى فى سنة واحدة، فى شهر واحد، فى يوم واحد؛ الغیبه نعمانی/ص 361
قيام سفيانى، يمانى و خراسانى، در يك سال، يك ماه و يك روز خواهد بود.
🔹مكان قيام سفيانى
درباره مكانى كه سفيانى حركت خود را از آنجا آغاز مىكند، سه دسته روايت وجود دارد:
1ـ شام
📚امام على عليه السّلام :... تخرج بالشام ثلاث رايات: الاصهب و الابقع و السفيانى ...؛ معجم احادیث امام مهدی/ ج 3 ص 81
... سپس از شام سه پرچم برافراشته مىشود: پرچم اصهب، ابقع و سفيانى ....
2ـ وادى يابس (سرزمين خشك)
📚امام سجاد عليه السّلام : ثم يخرج السفيانى الملعون من الوادى اليابس؛
الغیبه طوسی/ص 444
سپس سفيانى ملعون از سرزمين خشك قيام مىكند.
3ـ ناحيه مغرب
📚 امام باقر عليه السّلام : ... يخرج عليهم الخراسانى و السفيانى؛ هذا من المشرق و هذا من المغرب ...؛ الغیبه نعمانی/361
... خراسانى و سفيانى به آنها يورش مىبرند؛ يكى از مشرق، ديگرى از مغرب ....
✅ محتواى روايتى كه حركت او را از مغرب مىداند، منافاتى با ساير روايات ندارد؛ چرا كه شام از نظر جغرافيايى در غرب عراق قرار دارد و محتمل است كه مخاطب اين روايت، شيعيان عراق بودهاند. بنابراين، روايت ياد شده به جهت جغرافيايى سرزمين شام اشاره دارد.
محتواى دسته دوم روايات نيز با دسته اوّل همآهنگ است؛ چرا كه «وادى يابس» از مناطق سرزمين شام است.
✅ بنابراين، مجموع روايات در اينكه محل خروج سفيانى سرزمين شام است، اتفاق نظر دارند.
منبع: سفیانی از ظهور تا افول
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
☀️امام صادق (علیه السلام):
🌱 بنده مومن مادام که خاموش است جزء نیکان شمرده می شود ، پس هرگاه زبان بگشاید ، یا نیکوکار است یا بدکار.
📚کافی ج2 ، ص 116
🍃@gonbadekabood
🔵 #علائم_حتمی_ظهور
#صیحه_آسماني
📚 شيخ صدوق با ذكر سند از عمر بن حنظله نقل كرده كه گويد از امام صادق(علیه السلام) شنيدم كه فرمود:
« قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خَمْسُ عَلَامَاتٍ مَحْتُومَاتٍ الْيَمَانِيُّ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الصَّيْحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاءِ»؛ پيش از قيام قائم پنج نشانه حتمي خواهد بود: يماني و سفياني و صيحه و قتل نفس زكيه و خسف به بيداء. کمال الدین و تمام النعمه، ج۲،ص ۶۲۱.
🔷 چگونگي و گستره نداي آسماني
در باره چگونگي پديد آمدن نداي آسماني آنچه ميتوان گفت اين است كه اين ندا توسط جبرئيل بلند خواهد شد و همه انسانها با گويشهاي مختلف آن را ميفهمند و همه به صورت يكنواخت آن را ميشنوند.
📚 اما در باره گستره آن در روايتي ابو بصير از امام باقر(علیه السلام) چنين نقل كره كه فرمود:«... يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ( فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ ...»؛ ندا دهندهاي از آسمان به نام قائم ندا ميدهد كه هر كس در شرق و غرب است آن را ميشنوند. غیبت نعمانی، ص۲۵۴.
با توجه به اين روايت و روايات ديگر و نيز رسالت فراگير حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) براي همه مردم كره زمين به راحتي ميتوان مخاطبان اين نداي آسماني را همه مردم دانست و اگر چنانچه به ديگر جانداران نيز اشاره شده به آن جهت است كه آنها نيز از اين ظهور به طور تكويني آگاه شده و از ظهور حجت الهي و رفع ستم بر انسانها، شادمان ميشوند.
🔷 زبان نداي آسمانی
افزون بر عمومي بودن نداي آسماني كه به روشني ميتوان از آن فهميد كه هر كس به زبان خود آن را شنيده و ميفهمد، در برخي از روايات تصريح شده كه هر كس به زبان خود آن را ميشنود.
📚 در اين باره زراره از امام صادق(علیه السلام) روايت كند كه فرمود:« يُنَادِي مُنَادٍ بِاسْمِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قُلْتُ خَاصٌّ أَوْ عَامٌّ قَالَ عَامٌّ يَسْمَعُ كُلُّ قَوْمٍ بِلِسَانِهِمْ قُلْتُ فَمَنْ يُخَالِفُ الْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ قَدْ نُودِيَ بِاسْمِهِ قَالَ لَا يَدَعُهُمْ إِبْلِيسُ حَتَّي يُنَادِيَ فِي آخِرِ اللَّيْلِ فَيُشَكِّكُ النَّاسَ يدعهم إبليس حتي ينادي في آخر الليل و يشكك الناس»؛ نداكنندهاي قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به نام ميخواند. گفتم: نداي خاصّ است يا نداي عامّ؟ فرمود: نداي عامّ است و هر ملّتي به زبان خود آن را ميشنود. گفتم: پس چه كسي با او مخالفت ميكند در حالي كه او را به نام ميخوانند؟ فرمود: ابليس آنان را رها نميكند و در آخر شب ندا ميكند و مردم را به شكّ واميدارد.کمال الدین و تمام النعمه، ج۲،ص۶۵۱
🔷 زمان نداي آسمانی
آنچه مشهور است اينكه صيحه آسماني در ماه مبارك رمضان اتفاق خواهد افتاد.
📚 مرحوم نعماني با ذكر سند از ابو بصير و او از امام باقر(علیه السلام) نقل كرده كه فرمود:
« الصَّيْحَةُ لَا تَكُونُ إِلَّا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ شَهْرِ اللَّهِ وَ هِيَ صَيْحَةُ جَبْرَئِيلَ إِلَي هَذَا الْخَلْقِ ثُمَّ قَالَ يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ...»؛ آن صيحه جز در ماه رمضان ماه خدا بر نخواهد خاست، همان آواي بس بلند جبرئيل(علیه السلام) بدين مردمان است، بعد فرمود: نداكنندهاي از آسمان به نام حضرت قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ندا سر ميدهد و هر كه در مشرق و مغرب است مي شنود.
🔷 محتواي نداي آسماني
به نظر ميرسد در روايات نداي آسماني بيشترين شمار روايات، مربوط به رواياتي است كه در آن محتواي نداي آسماني معرفي حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
📚 شيخ صدوق در روايتي از امام رضا(علیه السلام) چنين نقل كرده است كه فرمود:«... وَ هُوَ الَّذِي يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ ... » و او كسي است كه ندا دهنده به نام او ندا ميدهد. کمال الدین و تمام النعمه،ج۲، ص ۳۷۱
#علائم_حتمی
#ندای_آسمانی
@gonbadekabood
#کانال_گنبد_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔵 کودک و رسانه
🍃کودک از روز تولد میتواند خاطراتی را ضبط کند. بخش زیادی از حافظه کودکان را رسانه پر میکند.
🍃 این بسیار مهم است که والدین، او را از کودکی در معرض چه پیامهایی قرار میدهند. هر برنامهای که ما تماشا کنیم، کودکان آن را ضبط میکنند.
🍃باید هنگام کار با رسانه یا تماشای برنامه، ملاحظه مخاطبان کوچک را هم بکنیم.
کودکان در حالی که چیزهایی از تلویزیون میفهمند، چیزهایی را هم نمیفهمند و نیاز به آموزش دارند.
#رسانه
#خانواده_شاد
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔴 فرقه های انحرافی🔴
❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها
الف. برداشت نادرست از آیات و روایات
مدعیان دروغین حتی در لباس عالم دین و مروج شریعت، از ساده لوحی و نادانی عوام استفاده کرده، با برداشت های نادرست از آیات قرآن و روایات، مذهب باطل خود را جریانی الهی و دین مدار نشان می دهند. آنان به اسم شریعت، خداپرستی و آخرت جویی و به نام مهدویت، مردم را به سوی خود دعوت می کنند؛ چنانکه بهائیت با استناد به قرآن! خاتمیت پیامبر اسلام (ص) را نفی نموده، نبوت «بهاء» را مطرح می کند!
🔵 ادامه دارد ...
#فرقه_های_انحرافی
#آخرالزمان
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔴 فرقه های انحرافی🔴
❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها
ب. سوء استفاده از علاقه مردم به امام زمان (علیه السلام)
در بستر جهل و نادانی، مدعیان مهدویت از ابزار عشق و علاقه مردم به مهدی موعود نیز بهره گیری می کنند. محبت فراوان شیعیان به امام زمان (عج) و اشتیاق آن ها به ظهور آن حضرت، آن گاه که با عدم اطلاع و ناآگاهی از موضوع مهدویت و انتظار همراه می شود، زمینه ای مناسب برای گرایش آنان به مدعیان بابیت و مهدویت می گردد و آن ها را در تشخیص مصداق درست مهدی و نائبان او دچار خطا می کند.
یکی از عالمان معاصر در تحلیل گرایش مردم به فرقه های انحرافی می نویسد:
بابیان فداکار و جان فشان اولیه که در قیام های خونین زمان باب شرکت داشتند و خود را به آب و آتش می زدند، بابی و بهایی - به معنای رایج آن نبودند!! بلکه شیعیانی ساده لوح و ره گم کرده بودند که در تشخیص مصداق به خطا رفته و به عشق هواداری از صاحب الزمان (علیه السلام) و قائم موعود، اسیر مشتی بازیگران سیاسی شده بودند.
به همین دلیل است که عده ای از مریدان علی محمد باب - مؤسس فرقه گمراه بابیت - که حتی در جنگ ها و شورش ها به طرفداری از او قیام کرده بودند پس از اطلاع از ادعای مهدویت و نبوت از سوی او، از اطرافش پراکنده شدند.
🔵 ادامه دارد ...
#فرقه_های_انحرافی
#آخرالزمان
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
سوره یاسین بخوانید و ثوابش را به امام جواد هدیه کنید، حاجاتتان را خواهد داد.
#آیت_الله_کشمیری
🔴 فرقه های انحرافی🔴
❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها
ج. نیرنگ بازی و عوام فریبی
میدان داران بازی فرقه سازی و حقیقت سوزی، در بستر جهل و نادانی توده ها، می کوشند با ابزار عوام فریبی و ظاهری مردم فریب و دین مدار، آنان را گمراه سازند. آن ها با زهدفروشی و ظاهر ساده و بی تشریفات، مدعی آخرت جویی و حق طلبی می شوند و افکار عمومی را تحت تأثیر دعوت باطل خود قرار می دهند؛ بدون اینکه برای سخن خود دلیل روشن و سند مستندی بیاورند. البته گاهی با نیرنگ بازی در قالبی عالمانه و پوششی که کلمات موزون و مشابه آیات و روایات، سخنان بی پایه و اساس و بافته شده را به عنوان کتاب آسمانی به خورد توده ناآگاه می دهند. نمونه روشن آن، سخنان سراسر باطل و پوچ باب شیرازی است.
#فرقه_های_انحرافی
#آخرالزمان
@gonbadekabood
https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb