eitaa logo
میم صاد
711 دنبال‌کننده
387 عکس
359 ویدیو
27 فایل
🌿 متعلم همیشگی و گهگاهی معلّم! 🌿 نویسنده کتاب #خستگی_فرهنگی 🔸حجت‌الاسلام دکتر محمد صادقپور ◽دکترای فقه و حقوق کیفری ◽استاد حوزه و دانشگاه ◽مشاور(حقوقی) خانواده ◽مشاور و فعال فرهنگی #میم_صاد آدرس ویراستی: https://virasty.com/r/h6z تماس: @mimsaad
مشاهده در ایتا
دانلود
در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نایب الزیاره شما هستم 🌿
احادیث تربیتی ۱۲- آثار حلال زادگی - میم صاد.mp3
11.44M
🔸احادیث تربیتی ۱۲ 🔹آثار حلال زادگی(طیب ولادت) 🎙 محمد صادقپور 🌀ثواب نشرش با شما 🌸 🔥 🔰 @marzbanefarhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان صندلی کوچیک قابل توجه آقایان مسئول... چقدر دلتنگتیم😭😭 💔 ⚘اَللّٰہُـمَّ؏َجِّل‌لِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ 🔰 @marzbanefarhangi
اهل رشد که باشی شرایط برایت بی معناست...! https://eitaa.com/joinchat/3861905430C65cc00f866
🍂 روز دانشجو! به دستور پهلوی ‏در داخل دانشگاه تهران ‏به دانشجویانی که به روابط ‏با آمریکا و انگلیس بعد کودتا معترض بودند، ‏تیر مستقیم جنگی شلیک کردند ‏شد روز دانشجو!!! 🍂‏حالا با فراخوان پسر محمدرضا ‏و با حمایت آمریکا و انگلیس ‏در روز دانشجو، بزرگداشت می‌گیرند! ✅‏فلذا ملتی که تاریخ نخواند سرش کلاه می‌ذارن! به راحتی هم میذارن! 🌿نقش دانشجوهای بیدار و بصیر، مثل همیشه بسیار پررنگ و مهمه که این بار با مجاهدت در میدان تبیین، پیروز بشن. https://eitaa.com/joinchat/3861905430C65cc00f866
🌿در سخت‌ترین مواقع هم افسرده نباشید انقلاب با چهره‌ها و دل‌های افسرده تضمین‌شدنی نیست. انقلاب با دل‌های پرشور و چهره‌های شاداب تضمین می‌شود.🌱 هیچ‌کس مرا در این دوره نشیب و فراز انقلاب در سخت‌ترین مواقع، نتوانسته است با قیافهٔ افسرده ببیند. چرا افسرده باشیم؟ ما که به دنبال إحدی الحُسنَیَینیم؛ یا یا پیروزی، دیگر چرا افسردگی؟ ✌️ افسرده نباشید چهره‌ها شاداب باشد، نشاط داشته باشید. آن‌وقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. ما در زیر بار سختی‌ها و مشکلات و دشواری‌ها قد خم نمی‌کنیم. «ما راست‌قامتان جاودانهٔ تاریخ خواهیم ماند.» تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الّا هیچ قدرتی نمی‌تواند پشت ما را خم بکند.💪 شهید آیت الله دکتر بهشتی 🔻نشرش با شما ✨ https://eitaa.com/joinchat/3861905430C65cc00f866
💡‏برای انهدام یک تمدن ۳ چیز لازم است: خانواده نظام آموزشی الگوها برای اولی منزلت را باید شکست، دومی منزلت برای سومی منزلت بزرگان و اسطوره ها ... ☘جبران خلیل جبران https://eitaa.com/joinchat/3861905430C65cc00f866
آه مادر 💔 کی می‌رسد آن مرحم درد‌ها؟! داغت پیر کرد ما را... 🔰 @marzbanefarhangi
همیشه با علی پيامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله: ☘يا عَمَّارُ! إِنْ رَأَيْتَ عَلِيّاً قَدْ سَلَكَ وَادِياً وَ سَلَكَ النَّاسُ كُلُّهُمْ وَادِياً فَاسْلُكْ مَعَ عَلِيٍّ فَإِنَّهُ لَنْ يُدْلِيَكَ فِي رَدًى وَ لَنْ يُخْرِجَكَ مِنْ هُدًى 🍀ای عمار! اگر دیدی علی به راهی می رود و مردم به راه دیگر، تو با علی باش زیرا علی هرگز بر پستی راهنمایی نمی‌کند و از هدایت خارج نمی‌سازد. 📚 بحارالأنوار، ج۳۸، ص۳۸ 💔 چه شد که جواب سلامش را هم ندادند... 😭 https://eitaa.com/joinchat/3861905430C65cc00f866
🔸 جریان قاعده « عمد الصبی و خطأه واحد» در غیر جنایات 🔻شیخ در مبسوط 🔻حلی در سرائر 🔻شیخ در مکاسب 🔰 @marzbanefarhangi
🔰 معرفی دو دوره ی مفید و کاربردی 💠 کارگاه روش تدریس و کلاسداری ۶ جلسه، ویژه طلاب 🌐https://miqat.ir/edu_courses/class_plist/id/61 💠دوره تخصصی مدیریت و تشکیلات اسلامی«فتح» ۱۰ جلسه، ویژه دانشجویان 🌐https://miqat.ir/edu_courses/class_plist/id/70 🔰 @marzbanefarhangi
JQST_Volume 43_Issue 2_Pages 11-34.pdf
274.7K
💠 تحقیق در متن و اسناد حدیث «انّ الله خلق آدم علی صورته» و نقد دیدگاه ابن عربی 🖋منصور پهلوان و مصطفی آذرخشی 🔻تحلیل یک روایت پر مناقشه 👌 🔰 @marzbanefarhangi
💡 پیام آیت الله ناظم زاده قمی در پی اعدام به آیت الله اژه‌ای 👇 بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله (ص) : “ادرأوا الحدود بالشبهات” ریاست محترم قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین آقای محسنی اژه ای سلام علیکم خبر اعدام مرحوم آقای محسن شکاری، که در جریان اعتراضات اخیر، دستگیر شده بود، برای بسیاری از افراد، از جمله اینجانب، تاسف آور و سوال انگیز بود، زیرا اعدام این جوان از چند جهت قابل مناقشه است: اولا: بر فرض که این شخص چاقو کشیده باشد و بدون خوف و با اراده اقرار کرده باشد، در صورتی که عمل او از روی خشم و عصبانیت یا درگیری با ماموران مسلح بوده نه برای اخافه، این خود شبهه ای است که مانع حکم مجازات محاربه خواهد شد. ثانیا: اگر چنین خلافی برای او محرز و مسلم باشد، چرا اجازه داده نشده از طرف خانواده اش وکیل بگیرند ودر رسیدگی به پرونده و نظریات شهود و اقرار خود متهم، شاید در متقاعد کردن خانواده اعدام شده تاثیر گذار بود و یا راهی برای جلوگیری از حکم محاربه داده می‌شد و حکم اعدام نقض می‌گردید، که عدم اجرای این حکم، مطلوب شارع و مطابق رأفت اسلامی است. ثالثا: مگر برای اجرای حکم اعدام، فرجام خواهی نمی‌شود و خود به خود با امکان فرجام خواهی زمان اجرای حکم اعدام، مدت‌های زیادی به تاخیر می‌افتد. لذا اگر این جوان هم به این سرعت، اعدام نمی‌شد، شاید روزنه‌های نجاتی یافت می‌گردید. رابعا: مستند حکم محاربه و “من شهر سیفا لاخافه الناس”، آیه ۳۳ سوره مبارکه مائده است: “إنما جزاوا الذین یحاربون الله و رسوله و یسعون فی الارض فساداً ان یقتلوا او یصلبوا او تقطع أیدیهم و أرجلهم من خلف او ینفوا من الارض ذلک لهم خزی فی الدنیا و لهم فی الاخره عذاب عظیم” که شمول این آیه شریفه بر اعدام شخص مورد نظر از دو جهت قابل تامل است: ـ ظاهر آیه این مطلب را می‌رساند که برای حکم اعدام، محاربه به تنهایی کافی نیست. (لذا پیامبر اسلام وقتی بر کفاری که به مسلمین حمله کرده بودند، پیروز می شد آن ها را به کیفر آیه محاربه مجازات نمی کردند.) زیرا در آیه، بعد از “یحاربون الله و رسوله” جمله “یسعون فی الارض فسادا” آمده است و بیان گر این حقیقت است که محاربه با خدا و رسول به تنهایی کیفر اعدام و… ندارد، بلکه باید در روی زمین از راه اخلال به امنیت عمومی و قتل و غارت، بر او عنوان “فسادا” (مفسد) هم صدق کند، مثل راهزنان. و بعید نیست آیه محاربه، افرادی را که چاقوکشی می‌کنند و با نا امنی به جان و ناموس و مال مردم حمله می‌کنند، نیز شامل شود. در حالی که محسن شکاری چنین قصد و رفتاری نداشته است، بلکه او در شور اعتراضات و هیاهوی معترضین دست به چاقو شده و مع الاسف یک بسیجی را مجروح کرده است. ۲ ـ مجازات محارب در آیه شریفه در چهار مرحله متناسب با چگونگی جرم آمده است، بنابر این شخصی و لو به قصد اخافه مردم، چاقو کشیده باشد ولی مرتکب قتل نفس نشده باشد، مشمول بند چهارم مجازات “ینفوا من الارض” (نفی بلد و زندان) می شود و کیفر مرگ و… برای کسی است که شخصی را کشته باشد، و فرض بر این است این جوان مرتکب قتل نشده است. لذا (بر فرض اگر آیه محاربه شامل وی می شد) در اجرای حدود، درباره ایشان باید حکم خفیف که زندان باشد، داده می‌شد. خامسا: اگر انگیزه سرعت در اجرای حکم مرگ برای این جوان، به منظور ساکت کردن مردم از حضور خیابانی و امثال این ها بوده باشد، چنانچه احتمال داده شود که نتیجه به عکس باشد و خشم مردم بیشتر و سبب درگیری و کشتار وسیع‌تر گردد و بهانه‌ای برای دنیا جهت موضع‌گیری‌های خصمانه مضاعف علیه ایران گردد، آیا همین شبهه و شبهه‌های دیگری که اشاره شد، سبب نمی‌شد که از اجرای حکم اعدام خودداری شود؟ و به فرموده رسول گرامی اسلام در حدیث معتبر: “ادرأوا الحدود بالشبهات” (وسائل الشیعه، ج ۲۸، باب ۲۴ حدود و تعزیرات، ح ۴) عمل می‌گردید. ریاست محترم قوه قضائیه، به نظر می‌رسد این گونه برخوردهای تند با معترضین که فرزندان این ملت و کشورند به جایی نمی‌رسد و قطعا این دور باطل و کور بی ثمر خواهد بود، بنابر این همان طور که در نامه قبلی در ۲۰ آبان ۱۴۰۱، به طور خصوصی برایتان ارسال کردم و به دستتان رسیده شد، اشاره کرده‌ام بهترین راه برای خاتمه اعتراضات این است که سلاح‌ها زمین گذاشته شود و از خونریزی جلوگیری گردد، زندانیان سیاسی و زندانیان اخیر که دستشان به خون کسی آغشته نشده است، آزاد و اعدام‌ها متوقف و راه گفتگو با مردم باز شود. همچنین رفع گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی و رفع تبعیض‌ها و مجازات غارتگران و اختلاس گران ثروت ملی و نیز اجرای عدالت در تمام ابعاد نظام صورت گیرد تا آرامش حاصل شود و بهانه ای برای بیگانگان جهت تحریک عواطف مردم وجود نداشته باشد. در پایان لازم می دانم، خدمت تمامی داغداران وقایع اخیر، از همه اقوام ایرانی اعم از شیعه و سنی و نیروهای نظامی و انتظامی، به خصوص خانواده محترم آقای محسن شکاری،
تسلیت عرض کنم. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته حوزه علمیه قم _ سید اصغر ناظم زاده قمی _ ۱۹ آذر ۱۴۰۱ 🔰 @marzbanefarhangi
آقایون و بانوان حقوق‌دان! همه حرفها را بشنوید ...
1550909862-10194-92-1.pdf
566.6K
💠لزوم رعایت ترتیب در اجرای مجازات محارب 🔻(نقد و پیشنهاد اصلاح ماده 283 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392) 🔸 چکیده قانونگذار در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 طی ماده 282 مقرر کرده است: «حد محاربه یکی از چهار مجازات ذیل است: الف. اعدام؛ ب. صلب؛ پ. قطع دست راست و پای چپ؛ ت. نفی بلد». سپس در ماده ۲۸3 همان قانون، برپایه یکی از دو دیدگاه فقهی موجود در این زمینه (دیدگاه تخییر) اعلام کرده است: «انتخاب هریک از امور چهارگانه مذکور در ماده ۲۸۲ به اختیار قاضی است». قاضی براساس ماده ۲۸۳ اختیارِ مطلق دارد که هریک از مجازات های موجود در ماده 282 را در حق محارب انتخاب نماید. باوجود این، وضع ماده 283 مبنی بر تفویض اختیار مطلقِ انتخاب مجازات به قاضی علاوه بر اینکه صحیح ترین دیدگاه فقهی در این باره نیست، با نقدهای جدی مانند تعارض با فلسفه تشریع حدود الهی و رعایت نشدن اصل تناسب جرم با مجازات روبه روست؛ همچنین سبب جلوگیری از ایجاد وحدت رویه قضایی نیز می شود. در مقابلِ «دیدگاه تخییر»، دیدگاه فقهی دیگری با عنوان «دیدگاه ترتیب» موجود است که علاوه بر وجود شاخصِ اصل عدالت محوری در دیدگاه ترتیب، هیچ یک از نقدهای «دیدگاه تخییر» در آن وجود ندارد. پژوهش پیشِ رو، برپایه ارزیابی ادله به روش توصیفی تحلیلی، در نهایت، رعایت ترتیب در مجازات را امری لازم می داند و از این رهگذر ماده 283 را نقد می کند و پیشنهاد اصلاح آن را ارائه می دهد. 🔰 @marzbanefarhangi
8921396h0363.pdf
1.3M
💠نقش توبه در جرایم حدودی و تعزیری از منظر فقه و قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ 🖋محمد مصلح 🔰 @marzbanefarhangi
🌿فاطمیه به ما یاد می دهد گاهی باید راضی باشی به چیزی که دوستش نداری! باید تحمل کنی چیزی را که از آن متنفری! سخت است اما علی با دستان بسته‌اش، انجام داد! دهشتناک است ولی زهرا با پهلوی شکسته، انجامش داد! یعنی صبوری کردن برای گذر از تاریکی‌ها و رسیدن به نور🌱 🪴 https://eitaa.com/mimsaad65
احادیث تربیتی ۱۳ - آثار حرام زادگی - میم صاد.mp3
8.86M
🔸احادیث تربیتی ۱۳ 🔹آثار حرام زادگی(خبث ولادت) 🎙 محمد صادقپور 🌀ثواب نشرش با شما 🌸 🔥 🪴 https://eitaa.com/mimsaad65
🌿درس خواندن شما فقط مربوط به شما نیست، بلکه مربوط به یک کشور و آینده نسل‌های بعدی است. 🍂دشمن اگر بخواهد آینده یک کشور را تباه و سیاه کند، مدارس، دانشگاه و حوزه‌های آن‌را مختل می‌کند. 🌱قدر فرصت‌ها را بدانید، خصوصا دورانی بی‌نظیر جوانی. 🔰 @marzbanefarhangi
🌿دلم حال و هوای جبهه را می‌خواهد. جایی که خدا را رو در رو ببینم... جایی که همه از دنیا بریده‌اند... 🌱فرازی از کتاب به نگارش دوست خوبم 🔰 @marzbanefarhangi
🍀 قصه ننه علی به قلم مرتضی اسدی 🍂 قصه‌ای متفاوت از شهدا 🍂 ظلم عجیب پدر شهید به مادر شهید 🌱 قطعاً این کتاب جای بحث و نقد داره اما شجاعت نویسنده در نگارش نوعی متفاوت از نگارش‌های مرسوم در کتاب شهدا، جای تقدیر داره🌹 🪴 https://eitaa.com/mimsaad65