eitaa logo
تمدن جهانی
208 دنبال‌کننده
106 عکس
4 ویدیو
18 فایل
🔷️دکترسیدضیاءالدین میرمحمدی. 🔹️فارغ التحصیل مقطع دکتری،گرایش تاریخ و تمدن اسلامی؛دانشگاه معارف اسلامی/عضو هیات علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی؛دانشگاه معارف اسلامی ادمین کانال👈 🔹 @SZMM50 🔹eitaa.com/mir_mohammadi5050 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">🔹ziya.mirmohammadi@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 📙نگارش مقاله علمی_پژوهشی بر اساس الگوی فرآیندی: 1⃣: 🔶طراحی سوال علمی با چهار ویژگی: 🔸؛ سوال علمی باید کوتاه، دقیق، روشن و بدون ابهام باشد. 🔸؛ سوال علمی باید واقع گرا باشد، واقع گرایی عینی یا واقع گرایی معرفتی را داشته باشد. 🔸؛ سوال علمی باید جنبه عملی و عملیاتی داشته باشد.عملیاتی بودن از حیث منابع مرتبط و ازحیث توان علمی محقق. 🔸؛ سوال علمی باید حوزه دانشی یا جغرافیای معرفتی را داشته باشد. ❓سوال فرضی اول: علت جامعه شناختی با تاکید بر کارکرد قبیله که باعث پیدایش پدیده تاریخی سقیفه شد، چیست؟ ❓سوال فرضی دوم: علت روان شناختی با تاکید بر الگوی شخصیتی که باعث پیدایش پدیده تاریخی عاشورا شد، چیست؟ 2⃣: 🔶مطالعه اکتشافی پیرامون سوال علمی در سه فاز زیر: 🔸؛ استخراج پیشینه شناسی مرتبط با سوال علمی طرح شده. 🔸 ؛ بیان تشابه پیشینه های تحقیق با سوال علمی طرح شده. 🔸 ؛ بیان تمایز پیشینه های تحقیق با سوال علمی طرح شده. 3⃣: 🔶 انتخاب الگوی نظری تحقیق در فازهای ذیل: 🔸؛ شناسایی الگوهای نظری تحقیق مرتبط با سوال علمی طرح شده. 🔸 ؛ انتخاب یکی از الگوی های نظری تحقیق مرتبط با سوال علمی طرح شده. 🔸؛ آشکار سازی یا عملیاتی کردن الگوی نظری تحقیق مرتبط با سوال علمی طرح شده؛ 🔶سنخ شناسی الگوهای نظری تحقیق: 🔸 ؛ الگوی نظری از سنخ مبانی مانند اصالت فرد یا اصالت جامعه؛ 🔸 ؛ الگوی نظری از سنخ مفاهیم مانند منزلت اجتماعی یا نقش اجتماعی؛ 🔸 ؛ الگوی نظری از سنخ گزاره های نظری مانند" تعالی جامعه با حضور مهندسی عالمان در راس هرم نظام اجتماعی". 🔸 ؛ الگوی نظری از سنخ" نظریه های علوم انسانی-اجتماعی" مانند " نظریه همبستگی اجتماعی"، "نظریه کنش اجتماعی" و " نظریه کارکرد گرایی ساختاری". 4⃣: 🔶مدل تحلیلی تحقیق مرتبط با سوال علمی: 🔸 ؛ مفهوم شناسی مفاهیم اصلی مرتبط با سوال علمی تحقیق مانند مفهوم شناسی" علت جامعه شناختی"، " علت روان شناختی" ، " کارکرد قبیله" ، "پدیده تاریخی" و" الگوی شخصیتی". 🔸 ؛ طراحی فرضیه ناظر به سوال علمی طرح شده با شش ویژگی پاسخ احتمالی، پاسخ مرتبط، داشتن متغیر مستقل، داشتن متغیر وابسته،بیان رابطه دو متغیر و ارزیابی روابط میان دو متغیر. ⬇️نمونه طراحی فرضیه ناظر به سوال علمی طرح شده: "همبستگی اجتماعی ناشی از کارکرد اجتماعی بیعت در نظام قبیله، باعث پیدایش پدیده تاریخی سقیفه شد". 5⃣: 🔶مشاهد منابع تحقیق مرتبط با سوال علمی طرح شده: 🔸؛ شناسایی منابع تحقیق مرتبط با سوال علمی طرح شده و فرضیه علمی طرح شده. 🔸 ؛ استخراج اطلاعات لازم، کافی و مرتبط با سوال علمی طرح شده و فرضیه علمی طرح شده از منابع تحقیق؛ 🔸 ؛ طبقه بندی موضوعی و معرفتی اطلاعات تحقیق استخراج شده مرتبط با سوال و فرضیه علمی طرح شده. 6⃣: 🔶تحلیل اطلاعات تحقیق: 🔸نسبت سنجی اطلاعات استخراج شده مرتبط با سوال علمی و فرضیه علمی؛ 🔸کشف و تحلیل نسبت همگرایی میان اطلاعات تحقیق با فرضیه تحقیق: یعنی اثبات فرضیه طرح شده؛ 🔸کشف و تحلیل نسبت واگرایی میان اطلاعات تحقیق با فرضیه تحقیق: یعنی رد فرضیه طرح شده؛ 7⃣: 🔶نتیجه گیری تحقیق در چهار حالت زیر: 🔸طرح نقد بینش جدید پیرامون سوال علمی طرح شده؛ 🔸طرح نگرش علمی جدید پیرامون سوال علمی طرح شده؛ 🔸طرح پیشنهادعلمی جدید پیرامون سوال علمی طرح شده؛ 🔸طرح انتقاد علمی جدید پیرامون سوال علمی طرح شده؛ 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚: ⏪ یکی از مساله های اساسی و کاربردی فلسفه علم تمدن، "تحقیق تمدنی" می باشد. ⬅️مانند هرتحقیق علمی، تحقیق تمدنی هم از "چهار ساحت و بخش اصلی" تشکیل شده است. این چهارساحت و بخش عبارتند از: ♦️الف) : هستی شناسی تحقیق تمدنی بیشتر به حوزه "چیستی و ماهیت تحقیق تمدنی" می پردازد و مساله های ذیل در هستی شناسی تحقیق تمدنی بحث می شود: 1⃣ چیستی جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 2⃣ چیستی انسان در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 3⃣ چیستی عناصر جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 4⃣ چیستی کنش تمدنی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ ♦️ب) : معرفت شناسی تمدنی بیشتر به حوزه "اعتبار و کاربست معرفت تمدنی" در تحقیق تمدنی می پردازد و مساله های ذیل در معرفت شناسی تحقیق تمدنی بحث می شود: 1⃣ اعتبار معرفت شناسی تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 2⃣ کاربست معرفت شناسی تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 3⃣ الگوهای معرفتی و نظم های موجود در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 4⃣ اصول شناخت معرفت جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 5⃣ کشف و تحلیل روابط علی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ ♦️ج) : روش شناسی تحقیق تمدنی به مقوله "انواع روش شناسی ها و اعتبار روش شناسی ها" در تحقیق تمدنی می پردازد و مساله های ذیل در روش شناسی تحقیق تمدنی بحث می شود: 1⃣اعتبار روش شناسی های کمی و کیفی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 2⃣انواع و اعتبار استراتژی های تحقیق(استراتژی قیاسی ، استراتژی استقرایی،استراتژی پس کاوی و استراتژی استفهامی) در تحقیق تمدنی؛ 3⃣روش شناسی رفتار انسانی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ ♦️د) : روش تحقیق تمدنی به "فنون تکنیک ها و ابزارهای استخراج اطلاعات" تحقیق تمدنی می پردازد واز مساله های ذیل در روش تحقیق تمدنی بحث می شود: 1⃣مشاهده های مشارکتی و غیر مشارکتی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 2⃣مصاحبه های ساخت بندی شده،مصاحبه های غیرساختارمندومصاحبه های متمرکز شده در تحقیق تمدنی؛ 3⃣اطلاعات تجربی و اطلاعات غیرتجربی و پرسش نامه ها در تحقیق تمدنی؛ 🟠eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚: 📕سال های پایانی قرن نوزدهم را می توان سرآغاز پیدایش دیدگاه های اسلامی در باره علم مدرن دانست. 🔻تاثیر فوق العاده علم و فناوری مدرن برتمدن اسلامی،تاثیری متناظر بر گفتمان اسلام و علم نیز گذاشت که موجب پیدایش دو نوع گفتمان متفاوت در دوره پس از ۱۹۵۰ میلادی شده است. 🔻؛ در واقع ابعاد جدیدی ازهمان گفتمانی است که پیش تر، در دوره ۱۸۰۰ تا۱۹۵۰ شکل گرفته بود. 🔻؛ نوعی کاملا جدید از گفتمان در باره علم مدرن است که براساس یکی از دسته بندی های کلی از گفتمان موجود در باره اسلام و علم مدرن،به سه دیدگاه تقسیم می شود. 1⃣؛ نگاه اخلاقی به علم که در این دیدگاه اخلاقی و پاک دینانه به علم که شایع ترین دیدگاه در جهان اسلام است، علم مدرن را اساسا خنثی و بی طرف می داند که به کتاب طبیعت، آن چنان که هست، می پردازد بدون آنکه هیچ مولفه فلسفی یا ایدئولوژیکی همراهش باشد. 2⃣؛ نگاه معرفت شناختی به علم دارد که عمدتا به اینها می پردازد: وضعیت شناختی علوم فیزیکی مدرن،داعیه های این علوم در باره حقیقت،روش های کسب دانش صحیح و کارکردشان برای جامعه درکل.مکتب شناختی که علم را ساختاری اجتماعی فرض می کند، تاکید ویژه ای برتاریخ و جامعه شناسی علم دارد. 3⃣؛ نگاه هستی شناختی یا متافیزیکی به علم که در این دیدگاه،به جای نگاه فلسفی به علم، نگاهی متافیزیکی به علم دارد.مهم ترین ادعای این دیدگاه، تاکیدش بر تحلیل بنیادهای متافیزیکی و هستی شناختی علوم مادی جدید است. ♦️: مطالب فوق دیدگاه های "دکتر مظفر اقبال" در کتاب"شکل گیری علم اسلامی" در ارتباط با" اسلام وعلم جدید؛مسائل معاصر" می باشد. ⬇️ جهت مطالعه تفصیلی به منبع ذیل مراجعه شود: 📕شکل گیری علم اسلامی؛ دکتر مظفر اقبال؛ ترجمه محمد رضا قائمی نیک و دیگران؛ نشر ترجمان علوم انسانی؛ چاپ بهار ۱۳۹۶؛ 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚 : 📕از مساله های بسیار اساسی به لحاظ راهبردی و کاربردی،"جایگاه شناسی حکمت علمی" در "مطالعات تاریخی و تمدنی" می باشد. 📕این جایگاه شناسی حکمت عملی، گستره ای از "معرفت های تاریخی" و "معرفت های تمدنی" مرتبط با کنش های تاریخی و کنش های تمدنی را در اختیار ما قرار می دهد. 📕این کنش های تاریخی و این کنش های تمدنی در واقع معرفتی انسانی هست که از "نوعی حکمت عملی" ناشی می شود. 📕در واقع پشت صحنه کنش های تاریخی و کنش های تمدنی و حتی هر رویکردی در مطالعات تاریخی و مطالعات تمدنی، ناگزیر به "نظریه ای در باب حکمت عملی" برمی گردد. 📕هرگونه تحلیل کنش های تاریخی و کنش های تمدنی در جهان انسانی مبتنی برحکمت عملی حداقل به سه عنصر ذیل می پردازد: 🔻؛ تبیین کنش های تاریخی و کنش های تمدنی بر اساس دلایل و علل ناشی از حکمت عملی؛ 🔻؛ توجیه معرفت شناختی کنش های تاریخی و کنش های تمدنی توسط دلایل و علل مبتنی بر حکمت عملی؛ 🔻؛ چگونگی اقدام به کنش تاریخی و کنش تمدنی،توسط کنشگران تاریخی-تمدنی براساس دلایل و علل توجیه کننده آن و مرتبط با حکمت عملی؛ 📕بنابراین جایگاه حکمت عملی در مطالعات تاریخی و مطالعات تمدنی،یک نوع دانش ومعرفت متعلق به شناسایی کنش های تمدنی و کنش های تاریخی می باشد که شایسته انجام شدن هستند. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚: 🔰مقام معظم رهبری از حیث یک شخصیت تمدنی به مثابه یک "حکیم قدرتمند تمدنی" در جهان تمدنی امروز و جهان تمدنی آینده نقشی تاریخی و فراتاریخی ایفا می کند. 📗با مطالعه و شناخت هندسه کلان اندیشه تمدنی معظم له در موارد ذیل، قدرت حکمیانه ایشان در حوزه تمدنی بیشتر نمودار و نمایان می شود: 1⃣ معظم له مبتنی بر یک نوع جهان بینی تمدنی مقارن با نوعی حکمت نظری و حکمت عملی در مقیاس تمدنی؛ 2⃣ معظم له در مطالعات تمدنی و گفتمان تمدنی، مبتنی بر یک نوع حکمت تمدنی و فلسفه حکمت تمدنی با رویکرد دینی؛ 3⃣ معظم له در مناصب حکومتی و اجتماعی براساس یک نوع حکمت تمدنی با تاکید بر فلسفه علم انسانی دینی جریان و استمرار دارد؛ 4⃣ معظم له در ارتباط با محیط و میدان تمدنی در مقیاس منطقه ای و جهانی، براساس نوعی التزام به حکمت تمدنی تحقق و صورت می گیرد؛ 5⃣ معظم له مبتنی بر تجربه تمدنی، نظریه تمدنی و تحلیل تمدنی با تاکید بر تمدن عصر نبوی ص، تجربه تمدنی غرب و تجربه تمدنی انقلاب اسلامی، براساس نوعی حکمت تمدنی جریان دارد؛ 6⃣ در تجربه تمدنی انقلاب اسلامی در اندیشه تمدنی معظم له، بر اساس یک نوع حکمت تمدنی با رویکرد دینی پدیدار هست؛ 7⃣،حرکت تمدنی و کنش تمدنی معظم له،غایت تمدن نوین اسلامی بایستی منتهی به عینیت یک نوع امت واحده اسلامی شود که نگاهی با رویکرد حکمت عملی به مقوله تمدن با رویکرد دینی هست؛ 8⃣ به مقوله تمدن نوین اسلامی در اندیشه تمدنی معظم له،از تشکیل نظام اسلامی تا دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی،ذیل یک نوع حکمت عملی از نوع تمدنی تفسیر و تحلیل و عینی می شود؛ 9⃣ به سمت نوعی سبک زندگی اسلامی در مقیاس تمدنی در اندیشه تمدنی معظم له،بر اساس حرکت به سمت نوعی حکمت عملی از نوع تمدنی امکان پذیر خواهد شد؛ 🔰با ملاحظه اندیشه های تمدنی همراه با حرکت و کنش تمدنی معظم له، شخصیت تمدنی مقام معظم رهبری را می توان "" نامید. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
آثار تمدنی خانواده مستحکم در سیره معصومان ع.pdf
333.9K
📚 📒آثارتمدنی خانواده مستحکم در سیره معصومان ع 📒: پوران خدادادی*۱، سید ضیاءالدین میرمحمدی۲، محمدجواد واعظی۳ ۱. دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی، گرایش تاریخ و تمدن اسلامی، دانشگاه معارف اسلامی. (نویسنده مسئول).  khodadadi_79@yahoo.com ۲- استادیار گروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی. ۳- مدرس دروس معارف اسلامی و دکترای مدرسی معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن اسلامی. 📒نشریه علمی تاریخ فرهنگ‌و تمدن اسلامی، دوره ۱۳، پاییز۱۴۰۱، شماره۴۸، مقاله علمی پژوهشی، ص ۷ تا ۳۲. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
مقاله غدیر امامت پژوهی(1).pdf
434.6K
📚 📗تاثیر پیش فرضهای کلامی مورخان مسلمان در گزارش واقعه غدیر 📗 : مقاله پژوهشی 📗 روح الله کاظمی  1  محمدتقی سبحانی 2  سیدضیاء الدین میرمحمدی 3 1 مرکز تخصصی امامت اهل بیت. 2 عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی. 3 استادیار گروه تاریخ و تمدن اسلامی، دانشگاه معارف اسلامی. 📗دو فصلنامه علمی پژوهشی امامت پژوهی،سال یازدهم.شماره دوم،شماره پیاپی۳۰، پاییز و زمستان ۱۴۰۰،ص۸۹-۱۱۸. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
بررسی عاملیت حیات معقول در تکامل تاریخ از منظر علامه محمد تقی جعفری.pdf
10.65M
بررسی عاملیت حیات معقول در تکامل تاریخ از منظر علامه محمدتقی جعفری(ره) : مقاله پژوهشی 1.سیدضیاءالدین میرمحمدی. 2سیده سمانه نطقی مقدم. 1. دکتری تاریخ و تمدن اسلامی، استادیار و عضو گروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی. 2.فارغ التحصیل سطح 3 فلسفه اسلامی جامعه الزهرا س،دانشجوی دکتری تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی قم. جستارهای تاریخ اسلام،سال اول،شماره دوم،پاییز و زمستان ۱۴۰۰. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚: 📙چیستی و چرایی "علم شناسی تمدنی" مساله ای هست که از حیث "هستی شناسی علم" و "معرفت شناسی علم" و " روش شناسی علم" در جغرافیای معرفتی"فلسفه علم تمدن" قرار دارد. 🔶"علم شناسی تمدنی" صرفا در عرض علم شناسی های دیگر مانند "علم شناسی فلسفی"، "علم شناسی تاریخی" ، "علم شناسی سیاستی" ، "علم شناسی اجتماعی" ، "علم شناسی اقتصادی" و سایر علم شناسی ها نیست، بلکه علم شناسی تمدنی در "طول و عرض علم شناسی ها" قرار دارد. 🔶علم شناسی تمدنی حداقل به دو معنی ذیل می تواند باشد: 1⃣ علم شناسی تمدنی به معنی شناخت علم از حیث "توان تمدنی علم" ، "قدرت تمدنی علم" و "کنش تمدنی علم"؛ 2⃣علم شناسی تمدنی به معنی شناخت تاثیر تمدن بر "توسعه طولی و عرضی علم"؛ 🔶علم شناسی تمدنی با رویکرد های علم شناسی قابل جمع هست و علم شناسی تمدنی را می توان با رویکرد های "علم شناسی فلسفی"،" علم شناسی تاریخی"، "علم شناسی اجتماعی،"علم شناسی اقتصادی" و سایر رویکرد ها مورد مطالعه قرار داد. 🔶علم شناسی تمدنی را با الگوهای علم شناسی می توان ترکیب و تلفیق نمود و مورد مطالعه قرار داد. مانند مطالعه علم شناسی تمدنی بر اساس "الگوی علم شناسی پارادایمی"، " الگوی علم شناسی مولفه ای" و " الگوی علم شناسی عنصری 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚 : 🔷️فلسفه علم تاریخ به مثابه یک دانش "" و به مثابه یک دانش ناظر به "" و به مثابه یک نوع ومدل از " _مضاف_به_علوم"در حوزه جغرافیای معرفتی اش، مساله هایی دارد که در ذیل می توان به آنها اشاره کرد: 🔹️: تحلیل تعامل هستی شناختی، معرفت شناختی و روش شناختی علم تاریخ با علوم همگون و علوم غیر همگون در فرآیند تحلیل تاریخی؛ 🔹️: تحلیل انواع تبیین تاریخی در فرآیند مطالعه تاریخی و بیان ارتباط و مکانیسم تبیین تاریخی با تحلیل تاریخی؛ 🔹️: تحلیل چیستی، اعتبار و کاربست حضور روش شناسی های کیفی در فرآیند تحقیق تاریخی؛ 🔹️: تحلیل چیستی عینیت تاریخی در مطالعات تاریخی و تحلیل موانع معرفت شناختی و موانع روش شناختی عینیت تاریخی در توصیف تاریخی و تحلیل تاریخی؛ 🔹️: تحلیل چیستی، اعتبار و کاربست معرفت شناختی و روش شناختی انواع نظریه های تاریخی در مطالعات تاریخی؛ 🔹️: تحلیل مطالعه رشته ای، دو و چند رشته ای، میان رشته ای و فرارشته ای مطالعات تاریخی و تحقیقات تاریخی؛ 🔹️: تبیین انواع تحلیل های مضاف و تحلیل های غیر مضاف در مطالعه و تحقیق تاریخی مبتنی بر نظریه های درون تاریخی و برون تاریخی؛ 🔹️: تبیین و تحلیل انواع پارادایم های تحقیق متناسب با فضای مطالعات تاریخی و تحقیقات تاریخی؛ 🔹️: تبیین و تحلیل انواع استراتژی های تحقیق متناسب با فضای مطالعات تاریخی و تحقیقات تاریخی؛ 🔹️: تحلیل فرآیندی ارتباط بین تحلیل های تاریخی با نظریه های تاریخی و معرفت های تاریخی در فرآیند مطالعه تاریخی؛ 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚 : 📕منابع فلسفه تاریخ و روش شناسی مطالعات تاریخی را می توان بر اساس سنخ و گونه های ذیل طبقه بندی نمود: 🔻۱- سنخ و گونه منابع مطالعاتی ناظر به حوزه معرفتی فلسفه علم با آثاری مانند "مقدمه ای بر فلسفه علم" تالیف "رودلف کارناب"، "درآمدی تاریخی بر فلسفه علم" تالیف "جان لازی" ، "فلسفه علم" تالیف "الکس روزنبرگ" و " فلسفه علم" تالیف "نیکلاس کاپالدی". 🔻۲- سنخ و گونه منابع مطالعاتی ناظر به حوزه معرفتی فلسفه علوم انسانی- اجتماعی با آثاری مانند "فلسفه علوم اجتماعی" تالیف "آلن راین" ، "درس هایی در فلسفه الاجتماع" تالیف "دکتر عبدالکریم سروش" و "فلسفه علوم اجتماعی" تالیف "تد بنتون و یان کرایب". 🔻۳- سنخ و گونه منابع مطالعاتی ناظر به حوزه معرفتی روش شناسی و فلسفه روش تحقیق با آثاری مانند" پارادایم های تحقیق در علوم انسانی" تالیف "دکتر نورمن بلیکی" ، "طراحی پژوهش های اجتماعی" تالیف "دکتر نورمن بلیکی" ، "روش در علوم اجتماعی" تالیف " آندرو سایر" ، "روش شناسی علوم اجتماعی" تالیف " ماکس وبر" ، "فلسفه روش تحقیق" تالیف "دکتر محمد تقی ایمان" و "روش شناسی علوم انسانی نزد متفکران مسلمان" تالیف "دکتر محمد تقی ایمان". 🔻۴-سنخ و گونه منابع مطالعاتی ناظر به حوزه معرفتی فلسفه نظری تاریخ با آثاری مانند "نظریه های جامعه شناسی و فلسفه های نوین تاریخ" تالیف "الکساندر پیتریم سوروکین" ، "عقل در تاریخ" تالیف " گئورگ ویلهلم فردریش هگل" و "مطالعه تاریخ" تالیف "آرنولد جوزف توین بی". 🔻۵-سنخ و گونه منابع مطالعاتی ناظر به حوزه معرفتی فلسفه علم تاریخ با آثاری مانند "درآمدی بر تاریخ پژوهی" تالیف " مایکل استنفورد" ، "فلسفه تاریخ، روش شناسی و تاریخنگاری" تالیف و ترجمه "دکتر حسینعلی نوذری" و "اصول تاریخ" تالیف " رابین جورج کالینگوود". 🔻۶-سنخ و گونه منابع مطالعاتی ناظر به حوزه معرفتی نظریه و نظریه پردازی با آثاری مانند "نظریه سازی در علوم اجتماعی" تالیف "شومیکر، لاسورسا و تانکارد" ، " نظریه پردازی(مجموعه مقالات)"، ترجمه "سید رضا حسینی" و " ساختار نظریه های علمی در علوم طبیعی و علوم اجتماعی" تالیف "دکتر هادی صمدی". 🔻۷-سنخ و گونه منابع مطالعاتی ناظر به حوزه معرفتی علم دینی و فلسفه علوم انسانی اسلامی با آثاری مانند "علم دینی ؛ دیدگاه ها و ملاحظات" تالیف "دکتر حسنی، دکتر علی پور و دکتر موحد ابطحی" ، "پارادایم اجتهادی دانش های دینی" ، تالیف "دکتر حسنی و دکتر علی پور"، " تحلیلی بر اندیشه های علم دینی در جهان اسلام" تالیف "دکتر موحد ابطحی" و "در جستجوی علوم انسانی اسلامی" تالیف "دکتر خسروپناه". 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
🔶پنجمین کنگره امام رضا ع 🔶پنج شنبه 4 اسفند 🔶ساعت 10 تا 12 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
چهارمین پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام 🔻جایگاه اخلاق در فراز و فرود تمدن با تاکید بر دیدگاه امام رضا (ع) 🎙 دکتر محمدجواد فلاح 🔻امام رضا (ع) و افق های آینده افق آینده تمدنی در منطق امام رضا (ع) 🎙 دکتر سید ضیاالدین میرمحمدی 🔻دبیر علمی: 🎤 حجت‌الاسلام دکتر عرفان 🗓 سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰ 🖥 لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom آدرس: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇 🆔@scorazavi 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
🔻 چهارمین پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام 🔻 جایگاه اخلاق در فراز و فرود تمدن با تاکید بر دیدگاه امام رضا (ع) 🎙 دکتر محمدجواد فلاح 🔻 امام رضا (ع) و افق های آینده افق آینده تمدنی در منطق امام رضا (ع) 🎙 دکتر سید ضیاالدین میرمحمدی 🔻 دبیر علمی: 🎤 حجت‌الاسلام دکتر عرفان 🗓 سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های دبیرخانه ملی کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام- نمایندگی قم👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1996947829Ce097f26f8c 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
🔻 چهارمین پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام 🗓 سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های دبیرخانه ملی کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام- نمایندگی قم👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1996947829Ce097f26f8c 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
🔻 چهارمین پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام 🗓 سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های دبیرخانه ملی کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام- نمایندگی قم👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1996947829Ce097f26f8c 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 چهارمین پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام 🗓 سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های دبیرخانه ملی کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام- نمایندگی قم👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1996947829Ce097f26f8c 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
نوسان تاثیر اسلام بر علم در تمدن اسلامی .pdf
336.2K
📚نوسان تاثیر اسلام بر علم در تمدن اسلامی سید رضا موسوی*۱ سید ضیاءالدین میرمحمدی*۲ علی الهی تبار *۳ ۱.*دانشجوی دکتری، دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن اسلامی. (نویسنده مسئول) 📨srm۶۵@chmail.ir ۲- *استادیارگروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی. ۳- *استادیار گروه تاریخ جامعه المصطفی العالمیه. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡
| 📌 (۴) «رشته تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» 👥 با حضور: استاد جناب آقای دکتر 🗓 جمعه ۲۶ خردادماه | ساعت ۹ صبح 🏢 گعده‌ی این هفته بصورت حضوری (به صرف ) و به میزبانی مرکز فرهنگی کافه کتاب خواهد بود. 📌ظرفیت جهت حضور: ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
| گزارش تصویری ۱ 📌گزارش تصویری چهارمین علمی رشته تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور استاد دکتر 🗓جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۹ صبح ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050