eitaa logo
تمدن جهانی
208 دنبال‌کننده
106 عکس
4 ویدیو
18 فایل
🔷️دکترسیدضیاءالدین میرمحمدی. 🔹️فارغ التحصیل مقطع دکتری،گرایش تاریخ و تمدن اسلامی؛دانشگاه معارف اسلامی/عضو هیات علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی؛دانشگاه معارف اسلامی ادمین کانال👈 🔹 @SZMM50 🔹eitaa.com/mir_mohammadi5050 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">🔹ziya.mirmohammadi@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
| گزارش تصویری ۲ 📌گزارش تصویری چهارمین علمی رشته تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور استاد دکتر 🗓جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۹ صبح ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
| گزارش تصویری ۳ 📌گزارش تصویری چهارمین علمی رشته تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور استاد دکتر 🗓جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۹ صبح ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 از گعده‌ی علمی جمعه ۲۶ خــردادماه با مــوضوع «مطالعات تمدنی به مثابه سیستم اجتماعی هوشمند و هوش مصنوعی» 🔹 دکتر میرمحمدی ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚 : 📝غدیر به عنوان پدیده ای تاریخی و فرا تاریخی، کانون تحولات تمدن اسلامی در مقام ثبوت و مقام اثبات شد و هست. 📝حیث فراتاریخی بودن این پدیده، به لحاظ اثرگذاری آن در تاریخ جهانی و طول وعرض آن در تاریخ جهانی هست. 📝غدیر پدیده ای تاریخی در امتداد تاریخی که نقشی تمدنی در مقام ثبوت و اثبات تمدن اسلامی ایجاد کرد. 📝غدیر به مثابه یک جریان تاریخی ،شروع تمدنی مبتنی بر مقوله امامت را پدیدار و جهان تمدنی جدیدی را در امتداد جهان تمدنی نبوی تفصیل و بسط داد. 📝غدیر به مثابه یک پدیده تاریخی،فلسفه تاریخی از نوع شدن را در جهان تاریخی ایجاد نمود که منشا شدن تاریخ و جامعه هست. 📝غدیر به مثابه یک پدیده تمدنی،فلسفه تمدنی از نوع شدن درجهان تمدنی ایجاد نمود که منشا شدن در نظام های تمدنی،تمدن معیار هست. 📝غدیر به عنوان یک پدیده تاریخی و تمدنی و به عنوان یک پدیده فراتاریخی و فراتمدنی، اصل استمرار و اصل پیوستگی مقوله امامت را در جهان تاریخی و جهان تمدنی ایجاد کرد. 📝نقش غدیر در مقام ثبوت تمدن اسلامی؛ تعریف جدیدی از هستی شناسی و معرفت شناسی تمدن اسلامی؛ 📝نقش غدیر در مقام اثبات تمدن اسلامی؛ ایجاد تحرک و پویایی در تمدن اسلامی جهت حرکت به سمت تمدن معیار در عینیت تاریخی تمدن اسلامی. -397 🟡eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚: 📗شخصیت شناسی تمدنی امام علی علیه السلام را با رویکردها و الگوهای مطالعاتی متنوع و از منظرهای گوناگون می توان تجزیه و تحلیل نمود. به رویکردها و الگوهای مطالعاتی تمدنی ذیل می توان اشاره کرد: 🔰؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی "الهیات شناسی تمدنی"؛ 🔰؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی " حکمت شناسی تمدنی"؛ 🔰؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی" فلسفه شناسی تمدنی"؛ 🔰؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی" تاریخ شناسی تمدنی"؛ 🔰؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی" جامعه شناسی تمدنی"؛ 🔰؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی" روان شناسی تمدنی"؛ 🔰و شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با سایر رویکردها و الگوهای مطالعاتی، ذیل علوم انسانی و اجتماعی؛ 📗این شخصیت شناسی های تمدنی امام علی علیه السلام را می توان از دو حیث ذیل تجزیه و تحلیل نمود؛ 🔰؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی علیه السلام از حیث نظریه تمدنی؛ 🔰 ؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی علیه السلام از حیث کاربست تمدنی؛ نهج البلاغه به مثابه یک منبع غنی در زمینه علوم انسانی-اجتماعی، ظرفیت و توسعه "معرفت شناسی تمدنی" مرتبط با رویکردها و الگوهای مطالعاتی شخصیت شناسی تمدنی امام علی علیه السلام را ایجاد می کند. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚 : 📓در تحلیل "" و "" امام حسین علیه السلام، اکتشاف و تحلیل "مفاهیمی" که "دلالت تمدنی" دارند، بسیار حائز اهمیت هست. 🔲 ""؛ "" و "" و "" تولید می کنند. 🔲 مفاهیم مابه ازای عینی وخارجی ایجاد می کنند و "" جایگاهی عینی و تاریخی در "" دارند. 🔲 یکی از نقش های "تاریخی" و "فرا تاریخی" امام حسین علیه السلام، تولید "مفاهیم تمدنی" ناظر به "" و ""هست. 🔲 از ماندگارترین نقش های تاریخی و فراتاریخی امام حسین علیه السلام در "جهان تمدنی"، "" هست که جریان تاریخی این مفاهیم تمدنی، "جهان تمدنی" جدیدی تولید می کنند. 🔲 توسعه و تولید مفاهیم جدید با دلالت تمدنی، "" و "" جدیدی برای "جهان تمدنی" ایجاد می کنند. 🔲 در سیره تمدنی و منطق تمدنی امامان معصوم علیه السلام و امام حسین علیه السلام، اکتشاف و تحلیل "مفاهیم تمدنی" صادر از این بزرگان معصوم علیه السلام، از کانون های اصلی "سیره پژوهی تمدنی" می باشد. 🔲 امام حسین علیه السلام می فرمایند: ولاالحیاه مع الظالمین الا برما؛ این مفاهیم، مفاهیمی هستند که اگر براساس منطق این مفاهیم، جهان انسانی، جهان اجتماعی، جهان تاریخی و در نهایت جهان تمدنی، مبتنی بر این مفاهیم بنیان گذاری شده باشد، جهان عینی متمایزی در حوزه انسان، تاریخ و تمدن ایجاد خواهد شد. 🔲 "حیات بدون ظلم" و "حیات بدون ظالم" یک مفهوم اساسی در منطق و سیره نظری امام حسین علیه السلام هست که هم "دلالت تمدنی" و هم "کارکرد تمدنی" دارد. 🔲 در منطق تمدنی و سیره تمدنی امام حسین علیه السلام، جهان تمدنی، یک جهان تمدنی عاری از "حیات بدون ظلم" هست. 🔲 "حیات سیاسی" یک نظام سیاسی در جهان تمدنی، درمنطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات سیاسی بدون ظلم سیاسی هست؛ 🔲 "حیات فرهنگی" یک نظام فرهنگی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات فرهنگی بدون ظلم فرهنگی هست؛ 🔲 "حیات اقتصادی" یک نظام اقتصادی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام،یک حیات اقتصادی بدون ظلم اقتصادی هست؛ 🔲 حیات سیاسی،فرهنگی و اقتصادی جهان تمدنی مبتنی بر عدالت انسانی، منطق تمدنی امام حسین علیه السلام هست و کارکرد اصلی یک جهان تمدنی می باشد. 🟡eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚 : 📓حرکت تاریخی جاودانه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا "" از "" و "" تعریف، تبیین و بسط داد. 🔲 از منظر "" در "منطق تمدنی" امام حسین علیه السلام، کارکرد اصلی تمدن، تعریف و تبیین و حرکت به سمت یک "انسان شناسی تاریخی و تمدنی دینی" می باشد. "انسان شناسی تاریخی دینی" و "انسان شناسی تمدنی دینی" در "سیره و منطق تمدنی امام حسین علیه السلام" نیازمند یک در سیره پژوهی با رویکرد "" می باشد. بدون یک"" و "" در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، این " انسان شناسی تاریخی-تمدنی دینی" عینیت تاریخی و عینیت تمدنی پیدا نخواهد کرد. 🔲 در تحلیل تمدنی "" امام حسین علیه السلام، اکتشاف و تحلیل مساله های تمدنی ذیل، ضرورت اساسی در اجتهاد تمدنی حاصل از سیره تمدنی امام حسین علیه السلام دارد. ▪️اکتشاف و تحلیل "" در "منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛ ▪️اکتشاف و تحلیل"" در " منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛ ▪️اکتشاف و تحلیل"" در " منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛ ▪️اکتشاف و تحلیل "" در " منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛ ▪️اکتشاف و تحلیل"" در " منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛ 🔲 طراحی یک "" در "" امام حسین علیه السلام، مبتنی بر اکتشاف و تحلیل پنج مساله اساسی تمدنی فوق در" منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام میسر هست. البته فرآیند این اکتشاف و تحلیل تمدنی در سیره تمدنی امام حسین علیه السلام با اجتهاد در دو فرآیند "هستی شناختی"و " معرفت شناختی" ذیل امکان پذیر هست: ▪️فرآیند اجتهادی در فلسفه نظری تمدن در سیره امام حسین علیه السلام؛ ▪️فرآیند اجتهادی در فلسفه علم تمدن در سیره امام حسین علیه السلام؛ 🟠eitaa.com/mir_mohammadi5050
🔲 | ✅ تحلیلی بر منطق تمدنی امام حسین(ع) دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی اسلام، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی در فکرت نوشت: ▪️حیات سیاسی یک نظام سیاسی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات سیاسی بدون ظلم سیاسی است. ▪️یکی از نقش‌های تاریخی و فرا تاریخی امام حسین علیه‌السلام، تولید مفاهیم تمدنی ناظر به جهان ثبوتی تمدن و جهان تمدن معیار هست. ▪️از ماندگارترین نقش‌های تاریخی و فراتاریخی امام حسین علیه السلام در جهان تمدنی، توسعه و تولید مفاهیم جدید تمدنی هست که جریان تاریخی این مفاهیم تمدنی، جهان تمدنی جدیدی تولید می‌کنند. ▪️طراحی یک الگوی جامع تمدنی در سیره تمدنی امام حسین علیه السلام، مبتنی بر اکتشاف و تحلیل پنج مساله اساسی تمدنی فوق در منطق و سیره تمدنی امام حسین علیه السلام میسر است 🖇 مطالعه یادداشت در 👇 «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚: 📕در ارتباط با علوم انسانی و چیستی آن دیدگاه ها و رویکرد های متنوعی از سوی فیلسوفان علوم انسانی مطرح شده است. برخی از این دیدگاه ها و رویکردها در ارتباط با علوم انسانی و چیستی آن در سطح یک موقعیت پارادایمی قرار گرفته است. ♦️: علوم انسانی را به مثابه "" می داند که محصول نگرش اثبات گرایی به علوم انسانی هست و نتیجه این دیدگاه و رویکرد به علوم انسانی، حاکمیت پارادایم اثبات گرایی در علوم انسانی می باشد. ♦️: علوم انسانی را به مثابه "" می داند که محصول نگرش تفسیر گرایی در علوم انسانی هست. نتیجه این دیدگاه و رویکرد در علوم انسانی، حاکمیت پارادایم تفسیرگرایی در علوم انسانی می باشد. ♦️: علوم انسانی را به مثابه "" می داند که محصول نگرش عرفانی و یک نوع نگاه فرهنگی و یک نوع نگاه تعلیم و تربیتی به عرصه های علوم انسانی می باشد. ♦️:علوم انسانی را به مثابه "" می داند که محصول نگرش حضور عنصر اخلاق درعلوم انسانی هست و تحلیل بخشی از علوم انسانی را منوط به حضور عنصر اخلاق در مطالعات علوم انسانی می داند. ♦️: علوم انسانی را به مثابه "" می داند و این دیدگاه و رویکرد کانون مطالعات علوم انسانی را به مساله "" و " " سوق می دهد. 📕: 🔻به نظر می رسد در یک نگرش منطقی،تاریخی و جامع، بایستی یک توسعه و گسترش طولی و عرضی در این مساله داد و علوم انسانی را به مثابه "" دانست. علوم انسانی بایستی در مقام ثبوت و در مقام اثبات به سمت انسان شناسی تمدنی که یک نوع انسان شناسی جامع هست حرکت کند. 🔻کانون اصلی مطالعات این نوع علوم انسانی، بایستی یک نوع مطالعه همزمان ""، "" و "" باشد که حاکی از یک نوع "" می باشد. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚 () 📕انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🖋دکتر سیدضیاء الدین میر محمدی 📕۱۲۵ صفحه وزیری (شمیز) 🔻چاپ اول :۱۴۰۲ 🔻قیمت: ۸۱۰۰۰تومان 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050