#اطلاعرسانی
#نشست_دانشجویی | گزارش تصویری ۲
📌گزارش تصویری چهارمین #گعدهی علمی رشته تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور استاد دکتر #میرمحمدی
🗓جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۹ صبح
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#0203_394
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
#اطلاعرسانی
#نشست_دانشجویی | گزارش تصویری ۳
📌گزارش تصویری چهارمین #گعدهی علمی رشته تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور استاد دکتر #میرمحمدی
🗓جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۹ صبح
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#0203_395
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اطلاعرسانی
#دانلود_رایگان
🎞 #بخشی از گعدهی علمی جمعه ۲۶ خــردادماه با مــوضوع «مطالعات
تمدنی به مثابه سیستم اجتماعی
هوشمند و هوش مصنوعی»
🔹 دکتر میرمحمدی
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#0203_396
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚#غدیر_کانون_تمدن_مبتنی_بر_امامت
#به_مثابه_جریانی_تاریخی:
📝غدیر به عنوان پدیده ای تاریخی و فرا تاریخی، کانون تحولات تمدن اسلامی در مقام ثبوت و مقام اثبات شد و هست.
📝حیث فراتاریخی بودن این پدیده، به لحاظ اثرگذاری آن در تاریخ جهانی و طول وعرض آن در تاریخ جهانی هست.
📝غدیر پدیده ای تاریخی در امتداد تاریخی که نقشی تمدنی در مقام ثبوت و اثبات تمدن اسلامی ایجاد کرد.
📝غدیر به مثابه یک جریان تاریخی ،شروع تمدنی مبتنی بر مقوله امامت را پدیدار و جهان تمدنی جدیدی را در امتداد جهان تمدنی نبوی تفصیل و بسط داد.
📝غدیر به مثابه یک پدیده تاریخی،فلسفه تاریخی از نوع شدن را در جهان تاریخی ایجاد نمود که منشا شدن تاریخ و جامعه هست.
📝غدیر به مثابه یک پدیده تمدنی،فلسفه تمدنی از نوع شدن درجهان تمدنی ایجاد نمود که منشا شدن در نظام های تمدنی،تمدن معیار هست.
📝غدیر به عنوان یک پدیده تاریخی و تمدنی و به عنوان یک پدیده فراتاریخی و فراتمدنی، اصل استمرار و اصل پیوستگی مقوله امامت را در جهان تاریخی و جهان تمدنی ایجاد کرد.
📝نقش غدیر در مقام ثبوت تمدن اسلامی؛ تعریف جدیدی از هستی شناسی و معرفت شناسی تمدن اسلامی؛
📝نقش غدیر در مقام اثبات تمدن اسلامی؛ ایجاد تحرک و پویایی در تمدن اسلامی جهت حرکت به سمت تمدن معیار در عینیت تاریخی تمدن اسلامی.
#0204-397
#پرونده_فلسفه_نظری_تاریخ
#پرونده_فلسفه_نظری_تمدن
🟡eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚#شخصیت_شناسی_تمدنی_امام_علی_علیه_السلام:
📗شخصیت شناسی تمدنی امام علی علیه السلام را با رویکردها و الگوهای مطالعاتی متنوع و از منظرهای گوناگون می توان تجزیه و تحلیل نمود. به رویکردها و الگوهای مطالعاتی تمدنی ذیل می توان اشاره کرد:
🔰#اول؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی "الهیات شناسی تمدنی"؛
🔰#دوم؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی " حکمت شناسی تمدنی"؛
🔰#سوم؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی" فلسفه شناسی تمدنی"؛
🔰#چهارم؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی" تاریخ شناسی تمدنی"؛
🔰#پنجم؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی" جامعه شناسی تمدنی"؛
🔰#ششم؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با رویکرد و الگوی مطالعاتی" روان شناسی تمدنی"؛
🔰و شخصیت شناسی تمدنی امام علی ع با سایر رویکردها و الگوهای مطالعاتی، ذیل علوم انسانی و اجتماعی؛
📗این شخصیت شناسی های تمدنی امام علی علیه السلام را می توان از دو حیث ذیل تجزیه و تحلیل نمود؛
🔰#حیث_اول؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی علیه السلام از حیث نظریه تمدنی؛
🔰#حیث_دوم ؛ شخصیت شناسی تمدنی امام علی علیه السلام از حیث کاربست تمدنی؛
نهج البلاغه به مثابه یک منبع غنی در زمینه علوم انسانی-اجتماعی، ظرفیت و توسعه "معرفت شناسی تمدنی" مرتبط با رویکردها و الگوهای مطالعاتی شخصیت شناسی تمدنی امام علی علیه السلام را ایجاد می کند.
#0204_398
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚#جهان_مفاهیم_و_جهان_تمدنی
#در_سیره_تمدنی_امام_حسین_علیه_السلام:
📓در تحلیل "#سیره_تمدنی" و "#منطق_تمدنی" امام حسین علیه السلام، اکتشاف و تحلیل "مفاهیمی" که "دلالت تمدنی" دارند، بسیار حائز اهمیت هست.
🔲 "#جهان_مفاهیم"؛ "#جهان_عینی" و "#جهان_تاریخی" و "#جهان_تمدنی" تولید می کنند.
🔲 مفاهیم مابه ازای عینی وخارجی ایجاد می کنند و "#مفاهیم_تمدنی" جایگاهی عینی و تاریخی در "#جهان_تمدنی" دارند.
🔲 یکی از نقش های "تاریخی" و "فرا تاریخی" امام حسین علیه السلام، تولید "مفاهیم تمدنی" ناظر به "#جهان_ثبوتی_تمدن" و "#جهان_تمدن_معیار"هست.
🔲 از ماندگارترین نقش های تاریخی و فراتاریخی امام حسین علیه السلام در "جهان تمدنی"، "#توسعه_و_تولید_مفاهیم_جدید_تمدنی" هست که جریان تاریخی این مفاهیم تمدنی، "جهان تمدنی" جدیدی تولید می کنند.
🔲 توسعه و تولید مفاهیم جدید با دلالت تمدنی، "#هستی_شناسی" و "#معرفت_شناسی" جدیدی برای "جهان تمدنی" ایجاد می کنند.
🔲 در سیره تمدنی و منطق تمدنی امامان معصوم علیه السلام و امام حسین علیه السلام، اکتشاف و تحلیل "مفاهیم تمدنی" صادر از این بزرگان معصوم علیه السلام، از کانون های اصلی "سیره پژوهی تمدنی" می باشد.
🔲 امام حسین علیه السلام می فرمایند: ولاالحیاه مع الظالمین الا برما؛ این مفاهیم، مفاهیمی هستند که اگر براساس منطق این مفاهیم، جهان انسانی، جهان اجتماعی، جهان تاریخی و در نهایت جهان تمدنی، مبتنی بر این مفاهیم بنیان گذاری شده باشد، جهان عینی متمایزی در حوزه انسان، تاریخ و تمدن ایجاد خواهد شد.
🔲 "حیات بدون ظلم" و "حیات بدون ظالم" یک مفهوم اساسی در منطق و سیره نظری امام حسین علیه السلام هست که هم "دلالت تمدنی" و هم "کارکرد تمدنی" دارد.
🔲 در منطق تمدنی و سیره تمدنی امام حسین علیه السلام، جهان تمدنی، یک جهان تمدنی عاری از "حیات بدون ظلم" هست.
🔲 "حیات سیاسی" یک نظام سیاسی در جهان تمدنی، درمنطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات سیاسی بدون ظلم سیاسی هست؛
🔲 "حیات فرهنگی" یک نظام فرهنگی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات فرهنگی بدون ظلم فرهنگی هست؛
🔲 "حیات اقتصادی" یک نظام اقتصادی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام،یک حیات اقتصادی بدون ظلم اقتصادی هست؛
🔲 حیات سیاسی،فرهنگی و اقتصادی جهان تمدنی مبتنی بر عدالت انسانی، منطق تمدنی امام حسین علیه السلام هست و کارکرد اصلی یک جهان تمدنی می باشد.
#0204_399
#پرونده_فلسفه_علم_تمدن
#پرونده_فلسفه_نظری_تمدن
🟡eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚#الگوی_جامع_تمدنی_در
#فلسفه_قیام_امام_حسین_علیه_السلام:
📓حرکت تاریخی جاودانه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا "#الگویی_جامع" از "#انسان_شناسی_تاریخی_دینی" و "#انسان_شناسی_تمدنی_دینی" تعریف، تبیین و بسط داد.
🔲 از منظر "#فلسفه_سیره_تمدنی" در "منطق تمدنی" امام حسین علیه السلام، کارکرد اصلی تمدن، تعریف و تبیین و حرکت به سمت یک "انسان شناسی تاریخی و تمدنی دینی" می باشد.
"انسان شناسی تاریخی دینی" و "انسان شناسی تمدنی دینی" در "سیره و منطق تمدنی امام حسین علیه السلام" نیازمند یک #اجتهاد در سیره پژوهی با رویکرد "#فلسفه_علم_سیره" می باشد.
بدون یک"#فلسفه_نظری_سیره_تمدنی" و "#فلسفه_علم_سیره_تمدنی" در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، این " انسان شناسی تاریخی-تمدنی دینی" عینیت تاریخی و عینیت تمدنی پیدا نخواهد کرد.
🔲 در تحلیل تمدنی "#سیره_تمدنی" امام حسین علیه السلام، اکتشاف و تحلیل مساله های تمدنی ذیل، ضرورت اساسی در اجتهاد تمدنی حاصل از سیره تمدنی امام حسین علیه السلام دارد.
▪️اکتشاف و تحلیل "#عقل_شناسی_تمدنی" در "منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛
▪️اکتشاف و تحلیل"#علم_شناسی_تمدنی" در " منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛
▪️اکتشاف و تحلیل"#انسان_شناسی_تمدنی" در " منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛
▪️اکتشاف و تحلیل "#جهان_شناسی_تمدنی" در " منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛
▪️اکتشاف و تحلیل"#خدا_شناسی_تمدنی" در " منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام؛
🔲 طراحی یک "#الگوی_جامع_تمدنی" در "#سیره_تمدنی" امام حسین علیه السلام، مبتنی بر اکتشاف و تحلیل پنج مساله اساسی تمدنی فوق در" منطق و سیره تمدنی" امام حسین علیه السلام میسر هست.
البته فرآیند این اکتشاف و تحلیل تمدنی در سیره تمدنی امام حسین علیه السلام با اجتهاد در دو فرآیند "هستی شناختی"و " معرفت شناختی" ذیل امکان پذیر هست:
▪️فرآیند اجتهادی در فلسفه نظری تمدن در سیره امام حسین علیه السلام؛
▪️فرآیند اجتهادی در فلسفه علم تمدن در سیره امام حسین علیه السلام؛
#0204_400
#پرونده_فلسفه_علم_تمدن
#پرونده_فلسفه_نظری_تمدن
🟠eitaa.com/mir_mohammadi5050
🔲 #اختصاصی |#یادداشت
✅ تحلیلی بر منطق تمدنی امام حسین(ع)
دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی اسلام، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی در فکرت نوشت:
▪️حیات سیاسی یک نظام سیاسی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات سیاسی بدون ظلم سیاسی است.
▪️یکی از نقشهای تاریخی و فرا تاریخی امام حسین علیهالسلام، تولید مفاهیم تمدنی ناظر به جهان ثبوتی تمدن و جهان تمدن معیار هست.
▪️از ماندگارترین نقشهای تاریخی و فراتاریخی امام حسین علیه السلام در جهان تمدنی، توسعه و تولید مفاهیم جدید تمدنی هست که جریان تاریخی این مفاهیم تمدنی، جهان تمدنی جدیدی تولید میکنند.
▪️طراحی یک الگوی جامع تمدنی در سیره تمدنی امام حسین علیه السلام، مبتنی بر اکتشاف و تحلیل پنج مساله اساسی تمدنی فوق در منطق و سیره تمدنی امام حسین علیه السلام میسر است
🖇 مطالعه یادداشت در 👇
«وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#0205_401
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚#علوم_انسانی_به_مثابه_انسان_شناسی_تمدنی:
📕در ارتباط با علوم انسانی و چیستی آن دیدگاه ها و رویکرد های متنوعی از سوی فیلسوفان علوم انسانی مطرح شده است.
برخی از این دیدگاه ها و رویکردها در ارتباط با علوم انسانی و چیستی آن در سطح یک موقعیت پارادایمی قرار گرفته است.
♦️#دیدگاه_اول: علوم انسانی را به مثابه "#علوم_اجتماعی" می داند که محصول نگرش اثبات گرایی به علوم انسانی هست و نتیجه این دیدگاه و رویکرد به علوم انسانی، حاکمیت پارادایم اثبات گرایی در علوم انسانی می باشد.
♦️#دیدگاه_دوم: علوم انسانی را به مثابه "#علوم_تاریخی" می داند که محصول نگرش تفسیر گرایی در علوم انسانی هست. نتیجه این دیدگاه و رویکرد در علوم انسانی، حاکمیت پارادایم تفسیرگرایی در علوم انسانی می باشد.
♦️#دیدگاه_سوم: علوم انسانی را به مثابه "#علوم_روحی" می داند
که محصول نگرش عرفانی و یک نوع نگاه فرهنگی و یک نوع نگاه تعلیم و تربیتی به عرصه های علوم انسانی می باشد.
♦️#دیدگاه_چهارم:علوم انسانی را به مثابه "#علوم_اخلاقی" می داند که محصول نگرش حضور عنصر اخلاق درعلوم انسانی هست و تحلیل بخشی از علوم انسانی را منوط به حضور عنصر اخلاق در مطالعات علوم انسانی می داند.
♦️#دیدگاه_پنجم: علوم انسانی را به مثابه "#حکمت_عملی" می داند و این دیدگاه و رویکرد کانون مطالعات علوم انسانی را به مساله "#کنش_های_انسانی" و " #آثار_و_پیامد_های_کنش_انسانی" سوق می دهد.
📕#دیدگاه_بایسته_و_جامع:
🔻به نظر می رسد در یک نگرش منطقی،تاریخی و جامع، بایستی یک توسعه و گسترش طولی و عرضی در این مساله داد و علوم انسانی را به مثابه "#علم_انسان_شناسی_تمدنی" دانست. علوم انسانی بایستی در مقام ثبوت و در مقام اثبات به سمت انسان شناسی تمدنی که یک نوع انسان شناسی جامع هست حرکت کند.
🔻کانون اصلی مطالعات این نوع علوم انسانی، بایستی یک نوع مطالعه همزمان "#انسان_شناسی_انتزاعی"، "#انسان_شناسی_انضمامی" و "#انسان_شناسی_کاربردی_و_راهبردی" باشد که حاکی از یک نوع "#انسان_شناسی_تمدنی" می باشد.
#پرونده_فلسفه_علوم_انسانی
#پرونده_فلسفه_علم_تمدن
#0209_402
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚#معرفی_کتاب
#دیدگاه_های_نوین_قانون_تاریخی
(#متفکران_غربی_و_اسلامی) #و_رویکردی_قرآنی
📕انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🖋دکتر سیدضیاء الدین میر محمدی
📕۱۲۵ صفحه وزیری (شمیز)
🔻چاپ اول :۱۴۰۲
🔻قیمت: ۸۱۰۰۰تومان
#0209_403
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
فلسفه تمدن در سیره اهل بیت،گفتگو با دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی(1).pdf
874.9K
📚#معرفی_مقاله
#فلسفه_تمدن_در_سیره_اهل_بیت
🔸گفتگو با دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی
🔸فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا, چاپ چهل و پنجم
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/2081451
#0209_404
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
#انتخابات
🔸رسانه فکرت برگزار میکند؛
☑️ مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی
با حضور اساتید:
👤دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی، عضو هیات علمی دانشگاه معارف اسلامی
👤دکتر امیرمحسن عرفان، عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی
⏰ #چهارشنبه ۴ بهمن، ساعت ۱۰.
مکان؛ قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت.
📍لوکیشن
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
#0211_405
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050
📚#معرفی_کتاب
📕دیدگاه های نوین قانون تاریخی(متفکران غربی و اسلامی) و رویکردی قرآنی
#0211_406
🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050