eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
32.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
369 ویدیو
137 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: مردم، رطوبت (ثِماد) را می‌مَکَند و نهر عظیم را رها می‌کنند! 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «امام باقر(علیه السلام) فرمودند: «يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ‏ النَّهَرَ الْعَظِيمَ» [مردم، رطوبت را می‌مَکَند و نهر عظیم را رها می‌کنند!]. سؤال شد نهر عظيم چيست؟ فرمودند: وجود مقدس رسول‌‌الله(صلی الله علیه وآله)، که همه علوم و معارف الهی يکجا به ایشان عطا شده است، نهر عظيم هستند. سپس فرمودند هر علمی که خدای متعال به نبی‌اکرم(صلی الله علیه وآله) عنایت فرمود، آن حضرت به اميرالمؤمنين (علیه السلام) عطا کردند. بنابراين، اميرالمؤمنين (علیه السلام) و يک‌یکِ ائمه(علیهم السلام) نهر عظيم‌اند و دیگران ثِمادند. اين روایت، هشداری به همۀ ماست که مصداقِ «يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ‏ النَّهَرَ الْعَظِيمَ» نشویم.» ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ محکوم شدن عالِمِ شامیِ مدعیِ فقه و کلام، در مباحثۀ کوتاه با امام صادق (علیه‌السلام): 📜 عنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ، قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، فَوَرَدَ عَلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الشَّامِ، فَقَالَ: إِنِّي رَجُلٌ صَاحِبُ كَلَامٍ وَ فِقْهٍ وَ فَرَائِضَ، وَ قَدْ جِئْتُ لِمُنَاظَرَةِ أَصْحَابِكَ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: «كَلَامُكَ مِنْ كَلَامِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَوْ مِنْ عِنْدِكَ؟» فَقَالَ: مِنْ كَلَامِ رَسُولِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ مِنْ عِنْدِي. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: «فَأَنْتَ إِذاً شَرِيك رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ؟» قَالَ: لَا، قَالَ: «فَسَمِعْتَ الْوَحْيَ عَنِ اللَّهِ- عَزَّ وَ جَلَّ- يُخْبِرُكَ؟» قَالَ: لَا. قَالَ: «فَتَجِبُ طَاعَتُكَ كَمَا تَجِبُ طَاعَةُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ؟» قَالَ: لَا. فَالْتَفَتَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِلَيَّ، فَقَالَ: «يَا يُونُسَ بْنَ يَعْقُوبَ، هذَا قَدْ خَصَمَ نَفْسَهُ قَبْلَ أَنْ يَتَكَلَّمَ» (كافي، ج‏1، ص: 417) ترجمه: يونس بن يعقوب گويد: خدمت امام صادق عليه السلام بودم كه مردی از اهل شام بر آن حضرت وارد شد و گفت: من علم كلام و فقه و فرائض مي‌دانم و برای مباحثه با اصحاب شما آمده‏ام. امام صادق(ع) فرمود سخن تو از گفتار پيغمبر است يا از پيش خودت؟ گفت: از گفته پيغمبر و هم از خودم. امام فرمود: پس تو شريك پيغمبری؟ گفت: نه. فرمود: از خدای عزوجل وحی شنيده‏ای كه به تو خبر دهد؟ گفت: نه. فرمود: چنانكه اطاعت پيغمبر را واجب مي‌دانی اطاعت خودت را هم واجب مي‌دانی؟ گفت: نه! حضرت به من متوجه شد و فرمود: ای يونس پسر يعقوب! اين مرد پيش از آنكه وارد بحث شود خودش را محكوم كرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ محکوم شدن عالِمِ شامیِ مدعیِ فقه و کلام، در مباحثۀ کوتاه با امام صادق (علیه‌السلام): 📜 يونس بن يعقوب گويد: خدمت امام صادق عليه السلام بودم كه مردی از اهل شام بر آن حضرت وارد شد و گفت: من علم كلام و فقه و فرائض می‌دانم و برای مباحثه با اصحاب شما آمده‏ام. امام صادق(ع) فرمود سخن تو از گفتار پيغمبر است يا از پيش خودت؟ گفت: از گفته پيغمبر و هم از خودم. امام فرمود: پس تو شريك پيغمبری؟ گفت: نه. فرمود: از خدای عزوجل وحی شنيده‏ای كه به تو خبر دهد؟ گفت: نه. فرمود: چنانكه اطاعت پيغمبر را واجب مي‌دانی اطاعت خودت را هم واجب مي‌دانی؟ گفت: نه! حضرت به من متوجه شد و فرمود: ای يونس پسر يعقوب! اين مرد پيش از آنكه وارد بحث شود خودش را محكوم كرد! (اصول كافی، ج‏۱، ص۴۱۷) ☑️ @mirbaqeri_ir
دعای شب عرفه.mp3
36.16M
🎙 دعای شب عرفه با صدای استاد میرباقری 📜 اللَّهُمَّ يَا شَاهِدَ كُلِّ نَجْوَى وَ مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوَى یا عَالِمَ كُلِّ خَفِيَّةٍ یا مُنْتَهَى كُلِّ حَاجَةٍ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ عَلَى الْعِبَادِ يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا جَوَادُ يَا مَنْ لاَ يُوَارِي مِنْهُ لَيْلٌ دَاجٍ وَ لاَ بَحْرٌ عَجَّاجٌ‏ وَ لاَ سَمَاءٌ ذَاتُ أَبْرَاجٍ وَ لاَ ظُلَمٌ ذَاتُ ارْتِتَاجٍ يَا مَنِ الظُّلْمَةُ عِنْدَهُ ضِيَاءٌ أَسْأَلُكَ بِنُورِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ الَّذِي تَجَلَّيْتَ بِهِ لِلْجَبَلِ فَجَعَلْتَهُ دَكّاً وَ خَرَّ مُوسَى صَعِقاً وَ بِاسْمِكَ الَّذِي رَفَعْتَ بِهِ السَّمَاوَاتِ بِلاَ عَمَدٍ وَ سَطَحْتَ بِهِ الْأَرْضَ عَلَى وَجْهِ مَاءٍ جَمَدٍ وَ بِاسْمِكَ الْمَخْزُونِ الْمَكْنُونِ الْمَكْتُوبِ الطَّاهِرِ الَّذِي إِذَا دُعِيتَ بِهِ أَجَبْتَ وَ إِذَا سُئِلْتَ بِهِ أَعْطَيْتَ‏ وَ بِاسْمِكَ السُّبُّوحِ الْقُدُّوسِ الْبُرْهَانِ الَّذِي هُوَ نُورٌ عَلَى كُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ مِنْ نُورٍ يُضِي‏ءُ مِنْهُ كُلُّ نُورٍ إِذَا بَلَغَ الْأَرْضَ انْشَقَّتْ وَ إِذَا بَلَغَ السَّمَاوَاتِ فُتِحَتْ وَ إِذَا بَلَغَ الْعَرْشَ اهْتَزَّ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي تَرْتَعِدُ مِنْهُ فَرَائِصُ مَلاَئِكَتِكَ وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ جَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ وَ إِسْرَافِيلَ‏ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلَى جَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَمِيعِ الْمَلاَئِكَةِ... ☑️ @mirbaqeri_ir
فيضی دارد که از دو مکان منتشر می‌شود: و . بنا بر روایات، بابی که از امام حسين(ع) در عرفه گشوده می‌شود، مهم‌تر از بابی است که در عرفات گشوده می‌شود. در اين فيوضاتی که منتشر می‌شود ما هم می‌توانيم شريک باشيم. ما هم با دلمان می‌توانيم در آن صحنه‌ها حاضر باشيم. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«عید، آن روزی است که یک مائدۀ آسمانی و یک حقیقتی از عالم غیب نازل می‌شود، یک نشانه‌ای از طرف خدا می‌آید و بابی به‌سوی توحید به روی ما باز می‌شود. چنین روزی را حق داریم عید بگیریم و اِلّا مؤمن با آمَدوشُدِ دنیا، نه خوشحال می‌شود نه غُصّه می‌خورد. عید، مبتنی بر رفت‌وآمَدِ دنیا نیست.» ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 صلوات غیر خدای متعال عبارت است از: ورود به وادی ولایت، همراه با اقرار و خشوع در مقابل مقامات اولیای الهی 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «براساس روایات، حقیقت صلواتی که خدا بر نبی‌اکرم(ص)‌ و اهل‌بيت ايشان(ع) می‌فرستد، است؛ یعنی آنها را از نقص بیرون می‌برد و حتی امتشان را پاک می‌کند؛ در صلوات بر موسی‌بن‌جعفر (ع) آمده است: «خدایا! صلواتی بر او بفرست که به‌واسطه آن، قرون و امت‌ها را شفاعت کند». این، صلوات خداوند است که او را از نقص پاک می‌کند و در مقامات عالی و مقامات قدس قرار می‌دهد. اما براساس این روایت، به این مقامات است. باطن صلوات برای ما همین نکته است. وقتی انسان به مقامی اقرار می‌کند یعنی خود را ذیل آن مقام تعریف می‌کند؛ نه اینکه فقط به زبان اقرار کند. انبیا(ع) به مقامات چهارده معصوم(ع) ‌اقرار کرده‌اند. آیا اقرار آنها فقط به زبان بوده است و رسیدن به این مقام بلند فقط با اقرار زبانی برایشان به‌دست آمده است؟ این اقرار یعنی انسان خود را تحت مقامات آنها قرار دهد؛ وقتی ما صلوات می‌فرستیم این است که از خدا می‌خواهیم صلواتش را بر او بفرستد و درجات او را بالا ببرد، اما این است که ما خود را زیردست او تعریف می‌کنیم، درجات او را می‌پذیریم و اقرار می‌کنیم که او شایسته است و ما پایین‌دست او هستیم و اگر چیزی به ما برسد به برکت صلوات بر اوست؛ ازاین‌رو اگر انسان خود را در طول معصوم تعریف کرد، درهای ولایت معصوم به رویش باز می‌شود. پس صلوات غیر خدای متعال عبارت است از: ورود به وادی ولایت همراه با اقرار، خشوع در مقابل مقامات ايشان. نبايد اشکال شود که این کار شرک است؛ زیرا اگر این کار شرک بود، اولین کسی که به ملائکه دستور به شرک داده، خداوند متعال است؛ اتفاقاً برخی که نمی‌خواهند در برابر پیامبر (ص)‌ و اهل‌بيت ايشان(ع) تواضع کنند، معتقدند ابلیس چون موحد بود، سجده نکرد!! آنها ابلیس را تطهیر می‌کنند و خدای متعال و ملائکه را تنقیص؛ یعنی خداوند دستور به شرک داد، جناب جبرائیل و میکائیل هم مشرک شدند و فقط ابلیس مخلص و موحد ماند و سجده نکرد! این سخنِ بسیار زشتی است. امیرالمؤمنین(ع) در توصیف ابلیس، عکس این سخن را می‌فرمایند و او را «إِمَامُ الْمُتَعَصِّبِینَ وَ سَلَفُ الْمُسْتَكْبِرِینَ‏» توصیف مي‌کنند؛ ابلیس را لعنت می‌کنند که بر آدم(ع) سجده نکرد؛ حال، برخی معتقدند که او موحد بود و سجده نکرد! وقتی خدا به ملائکه فرمود که به آدم(ع) سجده کنید، با آنکه آدم(ع) در حجاب جسم بود، ملائکه بر او سجده کردند و باب معرفت خلیفة‌الله برايشان باز شد؛ ، ‌باب ‌الله است؛ ابواب الهی بر آنها باز شد؛ بنابراین حضرت آدم(ع) ‌کجا و حضرت محمد(ص)‌ کجا! صلوات بر حضرت، خشوع بر پیامبر(ص)‌ و اهل‌بيت ايشان(ع)، ابواب توحید را به روی انسان باز می‌کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فرازی از دعای کمیل.mp3
6.28M
🎧 فرازی از دعای کمیل با صدای استاد میرباقری اَللّـهُمَّ اِنّي أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْء وَبِقُوَّتِكَ الَّتي قَهَرْتَ بِها كُلَّ شَيْء وَخَضَعَ لَها كُلُّ شَيء وَذَلَّ لَها كُلُّ شَيء، وَبِجَبَرُوتِكَ الَّتي غَلَبْتَ بِها كُلَّ شَيء، وَبِعِزَّتِكَ الَّتي لا يَقُومُ لَها شَيءٌ، وَبِعَظَمَتِكَ الَّتي مَلاََتْ كُلَّ شَيء، وَبِسُلْطانِكَ الَّذي عَلا كُلَّ شَيء، وَبِوَجْهِكَ الْباقي بَعْدَ فَناءِ كُلِّ شَيء، وَبِأَسْمائِكَ الَّتي مَلاََتْ اَرْكانَ كُلِّ شَيء، وَبِعِلْمِكَ الَّذي اَحاطَ بِكُلِّ شَيء، وَبِنُورِ وَجْهِكَ الَّذي اَضاءَ لَهُ كُلُّ شيء، يا نُورُ يا قُدُّوسُ يا اَوَّلَ الاَْوَّلِينَ وَيا آخِرَ الاْخِرينَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِي الذُّنُوبَ الَّتي تَهْتِكُ الْعِصَمَ، اَللّـهُمَّ اغْفِـرْ لِي الذُّنُوبَ الَّتي تُنْزِلُ النِّقَمَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِي الذُّنُوبَ الَّتي تُغَيِّـرُ النِّعَمَ، اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لي الذُّنُوبَ الَّتي تَحْبِسُ الدُّعاءَ، اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لِي الذُّنُوبَ الَّتي تُنْزِلُ الْبَلاءَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لي كُلَّ ذَنْب اَذْنَبْتُهُ وَكُلَّ خَطيئَة اَخْطَأتُها، اَللّهُمَّ اِنّي اَتَقَرَّبُ اِلَيْكَ بِذِكْرِكَ وَاَسْتَشْفِعُ بِكَ اِلى نَفْسِكَ وَأَسْأَلُكَ بِجُودِكَ اَنْ تُدْنِيَني مِنْ قُرْبِكَ وَاَنْ تُوزِعَني شُكْرَكَ وَاَنْ تُلْهِمَني ذِكْرَكَ، اَللّهُمَّ اِنّي أَسْأَلُكَ سُؤالَ خاضِع مُتَذَلِّل خاشِع اَنْ تُسامِحَني وَتَرْحَمَني وَتَجْعَلَني بِقِسْمِكَ راضِياً قانِعاً وَفي جَميعِ الاَْحْوالِ مُتَواضِعاً... ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عج) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(عج) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم. ☑️ @mirbaqeri_ir
از غدیر تا ظهور .mp3
1.59M
🎧 آنچه در ابلاغ شد، از مراحل پیچیدۀ تاریخی عبور می‌کند و در عصر محقق می‌شود. ☑️ @mirbaqeri_ir
khotbeghadirpdf.pdf
681.8K
📜 متن عربی و ترجمۀ فارسیِ خطبۀ غدیر «در خطبۀ ، اسرار ولايت بيان شده است؛ لذا توصيه می‌شود این خطبه را مطالعه کنيد». ☑️ @mirbaqeri_ir
جریان غدیر در جامعه .pdf
1.09M
📜 گفتاری از استاد میرباقری | حرکت در رگ حیات اجتماعی ◻️ غدیر، مبدأِ بقاء و اقامۀ توحید و ولایت ◻️ غدیر، موضوع اصلی درگیریِ جبهه حق و جبهه باطل ◻️ موانع و مقدورات اجتماعی شدن غدیر ◻️ درگیری با فرهنگ غرب، پیش‌نیاز جریان فرهنگ غدیر ◻️ هویت‌بخشی بر مبنای گذر از مشارکت در عمل به مشارکت در اقامه ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) کِشتی زيارت جامعۀ کبیره را در وادی ولایت انداختند تا ما با آن سير کنيم. ناخدای این کِشتی، خودِ امام است. شفاعت آن حضرت اين است که اين باب را باز کردند؛ مثل اين است که استاد به شاگرد می‌گويد اين ذکرها را بگو، و می‌خواهد ببيند او چه می‌کند تا به همان اندازه، دستگيری و شفاعت کند. ☑️ @mirbaqeri_ir
🗂 بستۀ «شرح زیارت جامعۀ کبیره» از مجموعۀ (۵۷ جلسه) ▶️ https://b2n.ir/n38154 مقدمه : منزلت زیارت جامعه 1. آداب و ثمرات زیارت 1 2. آداب و ثمرات زیارت 2 3. آداب و ثمرات زیارت 3 4. زیارت جامعه کبیره، ما به النزاع مکتب شیعه با مکاتب دیگر 5. ارکان زیارت جامعه کبیره - السَّلَامُ‏ عَلَيْكُمْ‏ يَا أَهْلَ‏ بَيْتِ‏ النُّبُوَّةِ 6. رابطه «بیت الامام» و «بیت النبوه» - وَ عَنَاصِرَ الْأَبْرَارِ 7. رابطه امام با عناصر وجودی مؤمن - وَ أَرْكَانَ الْبِلَادِ 8. رابطه بلاد ایمانی با روح امام، رابطه شهر و نظام ارزشی - السَّلَامُ عَلَى مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ وَ... حَمَلَةِ كِتَابِ اللَّهِ 9. امام، طریق دستیابی به مقام معرفت؛ معنای «برکة الله» 10. رابطه ولایت و برکت 11. توضیح علم امام و تحمل کتاب 12. «حملة کتاب الله»؛ «محتمل لعلمکم» - السَّلَامُ عَلَى الدُّعَاةِ إِلَى اللَّهِ وَ... الْمُظْهِرِينَ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْيِهِ 13. رابطه دعوت و دلالت؛ محصول دلالت رضوان است؛ رباطه دعوت و محبت 14. دعوت با جذبه وجودی امام است؛ دلالت برای همه مخلوقات و در همه مراتب است 15. معنای مستوفرین یا مستقرین؛ اخلاص در توحید؛ اخلاص در شاکله؛ امر و نهی با «لفظ» نیست - أَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ الْمَعْصُومُونَ... الْمُتَّقُونَ 16 توضیح «و اشهد انکم الائمه»؛ معنای خلافت و امامت 17. معنای عصمت 18. توضیح معنای «المعصومون» بر اساس زیارت غدیریه 19.کرامت خاص اهل بیت (ع) - عَصَمَكُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ 20. رابطه اختیار و عصمت 21. اعتصام و اعلام فقر و اضطرار، مدار عصمت 22. مقام عصمت، مقام اضطرار و فقر و خوف - منْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ وَ... ضَلَّ مَنْ فَارَقَكُمْ 23. رابطه قلب و محبت 24. خداوند برای محبت خودش طریق قرار داده است 25. محبت، علامت حضور محبوب و نشانه جریان ولایت 26. توضیح معنای « اعتصام بالله» 27. مدخل حب فی الله و بغض فی الله 28. «سبل» متعدد اما «صراط» یکی است 29. رابطه شهادت و شفاعت 30. شاهد، شاکله را می‌شناسد 31. شهادت بر سرشت و همه خفایای وجودی ما 32. شفاعت، استقامت و سرمایه‌گذاری می‌خواهد 33. سه معنای «الرحمة الموصولة» 34. نمود رحمت موصوله در قالب نعمت‌ها 35. امانت، حقیقت ولایت 36. فرق حمل و احتمال 37. زیارت جامعه، بخشی از شئون امامان(ع) 38. امام اگر شاهد است، رحمت موصوله هم هست 39. رابطه آیات الهی و آیه مخزونه 40. محفوظه بودن «ولایت» در تشریع و تکوین 41. امام هم باب است (الباب المبتلی به الناس)، هم سبیل و هم صراط 42. درجات مردم و ابتلا و امتحان آنها به باب ولایت 43. «داعی» خودش «مدعو» است 44. دعوت، با جذبه وجودی است، نه با برهان نظری - مُحْتَمِلٌ لِعِلْمِكُمْ 45. رابطه علم و بندگی 46. معانی مختلف احتمال علم - و قَلْبِي لَكُمْ سِلْمٌ‏ وَ رَأْيِي لَكُمْ تَبَعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ 47. اصلاح نیت، مقدم است 48. خصوصیات قلب سلیم 49. قلب ترازو می‌سازد - فثَبَّتَنِي اللَّهُ أَبَداً مَا حَيِيتُ عَلَى مُوَالاتِكُمْ 50. درباره ایمان ثابت و مستقر، ایمان عاریه‌ای و ودیعه‌ای - مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ‏ 51. اسمای الهی واسطه توحید - و أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ 52. توضیح «نور اخیار» 53. ابرار، نعمت امام را شاکرند - و أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِكُمْ‏ وَ فَازَ الْفَائِزُونَ بِوَلَايَتِكُمْ...وَ عَلَى مَنْ جَحَدَ وَلَايَتَكُمْ غَضَبُ الرَّحْمَنِ 54. نورانی شدن زمین به نور ولایت در عصر ظهور 55. توضیح «فاز الفائزون بولایتکم» - وَ أَجْسَادُكُمْ فِي الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُكُمْ فِي الْأَرْوَاحِ....فَمَا أَحْلَى أَسْمَاءَكُمْ وَ أَكْرَمَ أَنْفُسَكُمْ 56. روح مؤمن از شعاع جسم امام است - بمُوَالاتِكُمْ تَمَّتِ الْكَلِمَةُ وَ عَظُمَتِ النِّعْمَةُ 57. شکر همه نعمت‌ها این است که همه را به نعمت ولایت گره بزنیم. ☑️ @mirbaqeri_ir
اميرالمؤمنين، علیه‌السلام، بزرگ‌ترین خبر در تاریخ است. هر خبری که در اين دنيا هست و آنچه از عالم غیب آمده است، به اميرالمؤمنين بر می‌گردد؛ «مَا لِلَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ آيَةٌ هِيَ أَكْبَرُ مِنِّي‏ وَ لَا لِلَّهِ مِنْ نَبَإٍ أَعْظَمُ مِنِّي». ، پرده‌بردار‌ی از این خبر بزرگ است. ☑️ @mirbaqeri_ir