eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
31.7هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
342 ویدیو
135 فایل
💠 صفحۀ رسمی آیت‌الله میرباقری در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🎧 استاد میرباقری | جلسه پایانی هیئت ثارالله ⬇️⬇️
02) سخنرانی، حجة الاسلام استاد میرباقری.mp3
37.94M
سخنرانی: حجة الاسلام استاد میرباقری شب دوازدهم محرم ۱۴۴۲ هِیْئَت ثٰارَالْلّٰه قُمْ
03) روضه1، حجة الاسلام استاد میرباقری.mp3
9.49M
روضه۱: حجة الاسلام استاد میرباقری شب دوازدهم محرم ۱۴۴۲ هِیْئَت ثٰارَالْلّٰه قُمْ
🎧 فایل‌های صوتی سخنرانی‌های استاد میرباقری در فاطمیۀ حضرت ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه)، در محرم ۱۳۹۹ ⬇️⬇️
4_5925001620709444066.mp3
12.77M
🎤 حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ◼️ مراسم عزاداری دهه اول محرم 📅 روز هفتم |۶/شهریور/۱۳۹۹ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
4_5929025828972136784.mp3
14.25M
🎤 حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ◼️ مراسم عزاداری دهه اول محرم 📅 روز هشتم |۷/شهریور/۱۳۹۹
4_5931682047201380162.mp3
10.76M
🎤 حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ◼️ مراسم عزاداری دهه اول محرم 📅 روز نهم |۸/شهریور/۱۳۹۹
4_5933933847015065569.mp3
11.83M
🎤 حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ◼️ مراسم عزاداری دهه اول محرم 📅 روز دهم |۹/شهریور/۱۳۹۹
4_5938079379513935496.mp3
12.15M
🎤 حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ◼️ مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام 📅 روز یازدهم |۱۰/شهریور/۱۳۹۹
4_5940646799294335573.mp3
13.02M
🎤 حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ◼️ مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام 📅 روز دوازدهم |۱۱/شهریور/۱۳۹۹
💥 بُکاء و زیارت (هیئت و ‌حرم)، دو طریقِ عبور از فتنه‌ها و شبهه‌ها «دو «معبر اصلی عبور از فتنه‌ها و شبهه‌هایی که شیطان در طول تاریخ ایجاد کرده (که شاید پیچیده‌ترین آن در دنیای امروز باشد)، این دو مسیری است که با عاشورا باز شده است: یعنی اولاً ارتباط عاطفی با عاشورا و اشک بر عاشورا و دیگری زیارت؛ یعنی به لقاء عاشورا و صاحب عاشورا رفتن و عهد خود را با او تجدید کردن که این عهدها، همان زیارت‌نامه‌ها است. این دو باب، مهم‌ترین راه‌های دست‌یابی به شفاعت نبی اکرم(ص) در عاشورا است. بر این اساس مهم‌ترین کانون‌هایی که می‌توانند رفع شبهه و فتنه کنند، دو کانون هیئت و زیارت [حرم] است.» ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 ما که از قافله عاشورا جا مانده‌ایم، از فردای عاشورا باید یک سلسله مراقبه‌ها و محاسبه‌های جدیدی را آغاز کنیم تا بتوانیم خود را به آنها ملحق کنیم؛ یعنی رابطه ما با عاشورا تمام‌شدنی نیست. 💠 : "گرچه قرن‌ها از عاشورا گذشته است اما هر سال که عاشورا آغاز می‌شود باید همرا با یک سلسله محاسبه‌های خاص خود باشد. هر سال به یک مراقبه و محاسبه جدیدی نیاز هست. شیعیان در ماه محرم و رجب و شعبان و ماه رمضان و ... و به طور کلی در ایام و مناسبت‌ها، اعمال خاصی را دارند و علما و بزرگان شیعه حتی کتب خاصی با عنوان «مراقبات» برای تبیین برنامه‌هایی که انسان در این مراحل باید انجام دهد، نوشته‌اند. انسان هر سال این اعمال را تکرار می‌کند و به خاطر اینکه یکبار آن را انجام داده است، سال آینده از انجام دوباره آن سر باز نمی‌زند. هر سال با آغاز ماه محرم هم باید یک سلسله مراقبه و مشارطه و محاسبه‌‌های خاص داشت و آنها را تا عاشورا ادامه داد. اما ما که از قافله جا ماندیم و به قافله عاشورا نرسیدیم، از فردای عاشورا نیز باید یک سلسله مراقبه‌ها و محاسبه‌های جدیدی را آغاز کنیم تا بتوانیم خود را به آنها ملحق کنیم؛ یعنی رابطه ما با عاشورا تمام‌شدنی نیست." ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ حتماً حوزه‌ها مکلف‌اند که علوم مدرن را بفهمند و سخن دین را نسبت به آن ارائه کنند، ولی این کار یک قواعدی دارد. اگر درست عمل نکنیم، ممکن است خدای‌ناکرده ما در دهه‌های آینده به یک فضلایی تبدیل شویم که ابزار عرفی‌سازی دین می‌شویم. ⚡️ انسان تا جزو عبادالله نشده و به فرقان دست پیدا نکرده است نباید سراغ کتب ضاله برود. ⚡️ اگر من بدون اینکه جهاز هاضمۀ خودم را تقویت کرده باشم که بتواند اطلاعات را تصفیه کند، انبوهی از اطلاعات فیلسوفان مادی را در جهاز هاضمه خودم بریزم، طبیعی است که مسموم می‌شوم. ⚡️ این یک انحراف خطرناک است که فرایند اصلاحات اجتماعی را براساس ادبیات مدرن تعریف کنیم و بپذیریم، و بعد بگوییم امام حسین(ع) هم همین کار را می‌کردند! 🔵 : «من یک هشدار جدی می‌دهم نسبت به این انبوه‌خوانی‌هایی که از علوم انسانی و اجتماعی مدرن در حوزه دارد اتفاق می‌افتد‌. اینها کتبی هستند که انسان تا ندارد نباید سراغشان برود. بله، اگر کسی جزو شد و نورانی به نور هدایت الهی شد و فرقان داشت، می‌تواند سراغشان برود (فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ). تا به آنجا نرسیدی، «فَلْيَنْظُرِ اَلْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ»؛ آدم باید به طعام خودش نگاه کند؛ در معنای این آیه فرمود: «عِلْمُهُ اَلَّذِي يَأْخُذُهُ عَمَّنْ يَأْخُذُهُ». علمتان را ببینید از چه کسی می‌گیرید. این نکته را من جدی می‌گویم. این کسانی که فیلسوفان دوره مدرن که دست به بدنشان بزنی باید بروی آب بکشی، این نجاست مال روحشان است که به بدن سرایت کرده است. روح کافر نجس است که جسمش نجس می‌شود. قرآن به ما گفته است این‌قدر فاصله‌گذاری کنید. حال اگر من بدون اینکه جهاز هاضمۀ خودم هم تقویت کرده باشم که بتواند آن اطلاعات را تصفیه کند، انبوهی از آن اطلاعات آنها را در جهاز هاضمه خودم ببرم، طبیعی است که می‌شوم. این که به‌خصوص جوانان عزیز ما، و گاهی ما، انجام می‌دهند، با فرقان، خیلی خوب است و آدم می‌داند دارد چه کار می‌کند. اما اگر بخوانیم تا ببینیم که حق کجاست، این اولِ خطاست. آنها حق و باطل را با هم قاطی کرده‌اند و قاطی کردنش اینطوری است که «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ». اگر فرقان نباشد، یک‌موقعی خدای‌نکرده ما در دهه‌های آینده تبدیل می‌شویم به یک فضلایی که ابزار می‌شویم و دین را به نفع مفاهیم عرفی و به نفع مفاهیم مدرن و به نفع علوم مادی تغییر می‌دهیم و ابزار این کار می‌شویم. البته حتماً حوزه‌ها مکلف‌اند که بر این علوم، بشوند و سخن دین را نسبت به آنها بفهمند و ارائه کنند؛ اصلاً این‌طوری، و می‌شود؛ اصلاً مسئله امروز ما این است. ولی این کار یک قواعدی دارد. اینکه ما از آن طرف بیاییم و مفاهیم عرفی را بگیریم و فرایند اصلاحات اجتماعی را براساس ادبیات مدرن [تعریف کنیم و بپذیریم،] و بعد بگوییم امام حسین(ع) هم همین کار را می‌کردند و [بگوییم] «إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی» یعنی همین، و حضرت هم همین کار را می‌کرده است، این حرف، قطعاً است و انحراف خطرناکی هم هست؛ فرق نمی‌کند آن کسی که این انحراف را دارد خدایی‌نکرده ملبس باشد یا نباشد. باید با قرآن و با معارف اهل بیت(ع) و با یک رفت‌و‌برگشت مستمر بین معارف قرآن و اهل بیت(ع) بتوانیم به مفاهیم اساسی برسیم [و این امور را تحلیل کنیم.]». ☑️ @mirbaqeri_ir