eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
32.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
384 ویدیو
136 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ اگر کسی قائل بشود به اینکه ائمه(ع)، خدا و اله هستند یا شریک خدا در خلق و در اداره عالم هستند، این غلو است. امامان نه اله‌اند، نه شریک‌اند؛ آنها مخلوق و عبدند. ⚡️ شیعه می‌گوید ائمه اطهار(ع) عبد هستند: «بَلْ عِبادٌ مُکرَمُونَ‏ لا یسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ یعْمَلُونَ‏»، ولی از طرف دیگر: «الْإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ‏ لَا یدَانِیهِ‏ أَحَدٌ...» و «بِنَا عُبِدَ اللَّهُ‏»... . 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «در یک حدیث نورانی در عیون اخبار الرضا(ع)، ابراهیم‌بن ابی‌محمود نقل می‌کند که به امام رضا(ع) عرض کردم: آقاجان! بعضی از خبرهایی که در فضایل شما نقل می‌شود، روایتِ مخالفین است که امثالش را از شما نشنیده‌ایم. آیا ما اینها را نقل کنیم؟ حضرت فرمودند: آن معارف را اصلاً نقل و دنبال نکنید. فرمودند: اینها یک دسته احادیثی جعل کردند که مضمونش غُلُو بود، جعل کردند برای اینکه شما را متهم به غلو کنند. یک دسته هم مضامینش «تقصیر» در حق ائمه(ع) بود تا شما بخوانید و باور کنید و امام در نظرتان کوچک بشود. پس ببینید دستگاه مخالفین، دو تلاش کرده‌اند: یکی ؛ یعنی حرف‌های غلوآمیز درباره ائمه(ع) زدند و به شیعیان نسبت دادند. دیگری . البته اگر کسی قائل بشود به اینکه ائمه(ع)، خدا و اله هستند یا شریک خدا در خلق و در اداره عالم هستند، این غلو است. امامان نه اله‌اند، نه شریک‌اند؛ آنها بنده‌اند و عبدند. یک طرف «تقصیر» است و طرف دیگر، «غلو». ائمه(ع) نه خدا هستند و نه شریک خدا؛ هستند، اما مخلوقی هستند که: «نه خدا توانمش گفت نه بشر توانمش خواند». از یک طرف باید کرد و از طرف دیگر، . شیعه می‌گوید ائمه اطهار(ع) عبد هستند: «بَلْ عِبادٌ مُکرَمُونَ‏ لا یسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ یعْمَلُونَ‏»، ولی [از طرف دیگر، مطابق روایات] «الْإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ‏ لَا یدَانِیهِ‏ أَحَدٌ...»، «بِنَا عُبِدَ اللَّهُ‏»، «وَ لَکنَّ اللَّهَ خَلَطَنَا بِنَفْسِهِ‏ فَجَعَلَ‏ ظُلْمَنَا ظُلْمَهُ‏ وَ وَلَایتَنَا وَلَایتَهُ». هم‌چنان‌که فرمود: ما را از خدایی پایین بیاورید، و فضیلت‌های ما را هر قدر خواستید بگویید. این اعتقادات، غلو نیست.» ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ مقامات زیارت جامعه کبیره، در ذیل توحید قرار دارد. در فرازهای این زیارت، هیچ جمله غلو‌آمیزی وجود ندارد. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 همه مقاماتی که در برای امام(ع) ذکر می‌کنید، ذیل قرار دارد: «التَّامِّینَ فِی مَحَبَّةِ اللَّهِ وَ الْمُخْلِصِینَ فِی تَوْحِیدِ اللَّهِ وَ الْمُظْهِرِینَ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْیهِ...». در این فرازها هیچ جمله غلو‌آمیزی وجود ندارد. 🔹 تکبيرهايي که در اول زيارت جامعه کبیره آمده، براي اين است که انسان تا کبرياي الهي را در عظمت اهل بيت(ع) نبيند درکي از آن پيدا نمي‌کند. همه آنچه در زيارت جامعه کبيره ذکر شده، مظاهر کبرياي الهي است؛ به اندازه‌اي که امام(ع) را مي‌شناسيد، عظمت الهي را درک مي‌کنيد. «وَ مَنْ عَرَفَهُمْ فَقَدْ عَرَفَ اللَّه»... . بعضي مي‌گويند بايد امام(ع) کوچک شود تا خدا بزرگ شود. گمان مي‌کنند بين اين دو کبريايي، رقابت وجود دارد! توجه ندارند که کبرياي امام(ع) شعاع کبرياي الهي است و چيزي جز کبرياي خدا نيست. ☑️ @mirbaqeri_ir
شرح اصول کافی - ۱.MP3
28.24M
🎧 استاد میرباقری | ، جلسه اول، ۵ آبان ۱۳‌۹۹ ⚡️ کتاب اصول کافی از متقن‌ترین و دقیق‌ترین موسوعه‌های روایی ماست. ⚡️ کلید درک مقامات توحیدی در کتاب‌الحجه باز می‌شود. «من اراد الله بدأ بکم». لذا بحث را از این کتاب شروع می‌کنیم. ⚡️ در جاهایی، معارف روایی را با تحلیل‌های فلسفی و عرفانی مقایسه می‌کنیم تا تفاوت سطح‌ها مشخص شود. ☑️ @mirbaqeri_ir
متن و ترجمه زیارت جامعه کبیره .pdf
317K
📜 متن و ترجمه زیارت جامعه کبیره
🔵 قطعه‌ای از حدیث امام رضا (علیه السلام) درباره جایگاه پرعظمت امامت و نقش نداشتن مردم در انتخاب امام (حدیثی که به‌گفتۀ بزرگان: "عِدلِ زیارت جامعه کبیره" است): «... هَلْ يَعْرِفُونَ‏ قَدْرَ اَلْإِمَامَةِ وَ مَحَلَّهَا مِنَ اَلْأُمَّةِ فَيَجُوزَ فِيهَا اِخْتِيَارُهُمْ إِنَّ اَلْإِمَامَةَ أَجَلُّ قَدْراً وَ أَعْظَمُ شَأْناً وَ أَعْلَى مَكَاناً وَ أَمْنَعُ جَانِباً وَ أَبْعَدُ غَوْراً مِنْ أَنْ يَبْلُغَهَا اَلنَّاسُ بِعُقُولِهِمْ‏ أَوْ يَنَالُوهَا بِآرَائِهِمْ أَوْ يُقِيمُوا إِمَاماً بِاخْتِيَارِهِمْ‏... إِنَّ اَلْإِمَامَةَ هِيَ مَنْزِلَةُ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ إِرْثُ اَلْأَوْصِيَاءِ إِنَّ اَلْإِمَامَةَ خِلاَفَةُ اَللَّهِ وَ خِلاَفَةُ اَلرَّسُولِ ص‏ وَ مَقَامُ‏ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ ع‏ وَ مِيرَاثُ‏ اَلْحَسَنِ‏ وَ اَلْحُسَيْنِ ع‏ إِنَّ اَلْإِمَامَةَ زِمَامُ اَلدِّينِ وَ نِظَامُ‏ اَلْمُسْلِمِينَ‏ وَ صَلاَحُ اَلدُّنْيَا وَ عِزُّ اَلْمُؤْمِنِينَ إِنَّ اَلْإِمَامَةَ أُسُ‏ اَلْإِسْلاَمِ‏ اَلنَّامِي وَ فَرْعُهُ اَلسَّامِي بِالْإِمَامِ تَمَامُ اَلصَّلاَةِ وَ اَلزَّكَاةِ وَ اَلصِّيَامِ وَ اَلْحَجِّ وَ اَلْجِهَادِ وَ تَوْفِيرُ اَلْفَيْ‏ءِ وَ اَلصَّدَقَاتِ وَ إِمْضَاءُ اَلْحُدُودِ وَ اَلْأَحْكَامِ وَ مَنْعُ اَلثُّغُورِ وَ اَلْأَطْرَافِ اَلْإِمَامُ يُحِلُّ حَلاَلَ اَللَّهِ وَ يُحَرِّمُ حَرَامَ اَللَّهِ وَ يُقِيمُ حُدُودَ اَللَّهِ وَ يَذُبُّ عَنْ دِينِ اَللَّهِ‏ وَ يَدْعُو إِلَى سَبِيلِ رَبِّهِ بِالْحِكْمَةِ وَ اَلْمَوْعِظَةِ اَلْحَسَنَةِ وَ اَلْحُجَّةِ اَلْبَالِغَةِ اَلْإِمَامُ كَالشَّمْسِ اَلطَّالِعَةِ اَلْمُجَلِّلَةِ بِنُورِهَا لِلْعَالَمِ وَ هِيَ فِي اَلْأُفُقِ بِحَيْثُ لاَ تَنَالُهَا اَلْأَيْدِي وَ اَلْأَبْصَارُ اَلْإِمَامُ اَلْبَدْرُ اَلْمُنِيرُ وَ اَلسِّرَاجُ اَلزَّاهِرُ وَ اَلنُّورُ اَلسَّاطِعُ وَ اَلنَّجْمُ اَلْهَادِي فِي غَيَاهِبِ‏ اَلدُّجَى وَ أَجْوَازِ اَلْبُلْدَانِ وَ اَلْقِفَارِ وَ لُجَجِ‏ اَلْبِحَارِ اَلْإِمَامُ اَلْمَاءُ اَلْعَذْبُ عَلَى اَلظَّمَإِ وَ اَلدَّالُّ عَلَى اَلْهُدَى وَ اَلْمُنْجِي مِنَ اَلرَّدَى اَلْإِمَامُ اَلنَّارُ عَلَى اَلْيَفَاعِ اَلْحَارُّ لِمَنِ اِصْطَلَى‏ بِهِ وَ اَلدَّلِيلُ فِي اَلْمَهَالِكِ مَنْ فَارَقَهُ فَهَالِكٌ‏ اَلْإِمَامُ اَلسَّحَابُ اَلْمَاطِرُ وَ اَلْغَيْثُ اَلْهَاطِلُ وَ اَلشَّمْسُ اَلْمُضِيئَةُ وَ اَلسَّمَاءُ اَلظَّلِيلَةُ وَ اَلْأَرْضُ اَلْبَسِيطَةُ وَ اَلْعَيْنُ اَلْغَزِيرَةُ وَ اَلْغَدِيرُ وَ اَلرَّوْضَةُ اَلْإِمَامُ اَلْأَنِيسُ اَلرَّفِيقُ وَ اَلْوَالِدُ اَلشَّفِيقُ وَ اَلْأَخُ اَلشَّقِيقُ وَ اَلْأُمُّ اَلْبَرَّةُ بِالْوَلَدِ اَلصَّغِيرِ وَ مَفْزَعُ اَلْعِبَادِ فِي اَلدَّاهِيَةِ اَلنَّآدِ اَلْإِمَامُ أَمِينُ اَللَّهِ‏ فِي خَلْقِهِ وَ حُجَّتُهُ عَلَى عِبَادِهِ وَ خَلِيفَتُهُ فِي بِلاَدِهِ وَ اَلدَّاعِي إِلَى اَللَّهِ وَ اَلذَّابُّ عَنْ حُرَمِ اَللَّهِ اَلْإِمَامُ اَلْمُطَهَّرُ مِنَ اَلذُّنُوبِ‏ وَ اَلْمُبَرَّأُ عَنِ اَلْعُيُوبِ‏ اَلْمَخْصُوصُ بِالْعِلْمِ‏ اَلْمَوْسُومُ بِالْحِلْمِ‏ نِظَامُ اَلدِّينِ‏ وَ عِزُّ اَلْمُسْلِمِينَ‏ وَ غَيْظُ اَلْمُنَافِقِينَ وَ بَوَارُ اَلْكَافِرِينَ‏ اَلْإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ لاَ يُدَانِيهِ أَحَدٌ وَ لاَ يُعَادِلُهُ عَالِمٌ‏ وَ لاَ يُوجَدُ مِنْهُ بَدَلٌ وَ لاَ لَهُ مِثْلٌ وَ لاَ نَظِيرٌ مَخْصُوصٌ‏ بِالْفَضْلِ كُلِّهِ مِنْ غَيْرِ طَلَبٍ‏ مِنْهُ لَهُ وَ لاَ اِكْتِسَابٍ بَلِ اِخْتِصَاصٌ مِنَ اَلْمُفْضِلِ اَلْوَهَّابِ فَمَنْ ذَا اَلَّذِي يَبْلُغُ مَعْرِفَةَ اَلْإِمَامِ‏ أَوْ يُمْكِنُهُ اِخْتِيَارُهُ هَيْهَاتَ‏ هَيْهَاتَ ضَلَّتِ اَلْعُقُولُ وَ تَاهَتِ اَلْحُلُومُ وَ حَارَتِ‏ اَلْأَلْبَابُ‏ وَ خَسَأَتِ اَلْعُيُونُ‏ وَ تَصَاغَرَتِ‏ اَلْعُظَمَاءُ وَ تَحَيَّرَتِ اَلْحُكَمَاءُ وَ تَقَاصَرَتِ‏ اَلْحُلَمَاءُ وَ حَصِرَتِ‏ اَلْخُطَبَاءُ وَ جَهِلَتِ اَلْأَلِبَّاءُ وَ كَلَّتِ اَلشُّعَرَاءُ وَ عَجَزَتِ اَلْأُدَبَاءُ وَ عَيِيَتِ اَلْبُلَغَاءُ عَنْ وَصْفِ شَأْنٍ مِنْ شَأْنِهِ أَوْ فَضِيلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ‏ وَ أَقَرَّتْ بِالْعَجْزِ وَ اَلتَّقْصِيرِ وَ كَيْفَ يُوصَفُ بِكُلِّهِ أَوْ يُنْعَتُ بِكُنْهِهِ‏ أَوْ يُفْهَمُ شَيْ‏ءٌ مِنْ أَمْرِهِ أَوْ يُوجَدُ مَنْ يَقُومُ مَقَامَهُ وَ يُغْنِي غِنَاهُ لاَ كَيْفَ وَ أَنَّى وَ هُوَ بِحَيْثُ اَلنَّجْمُ مِنْ يَدِ اَلْمُتَنَاوِلِينَ وَ وَصْفِ اَلْوَاصِفِينَ فَأَيْنَ اَلاِخْتِيَارُ مِنْ هَذَا وَ أَيْنَ اَلْعُقُولُ عَنْ هَذَا وَ أَيْنَ يُوجَدُ مِثْلُ هَذَا...». 🔺متن کامل حدیث و ترجمه آن در: 🌐 https://b2n.ir/454475
⚡️ بعضی از افرادی که مستضعفِ فکری و در مقامات اهل بیت(ع) هستند، از معرفت واقعی امام - که در روایات و زیارات آمده است - تعبیر به غلو می‌کنند. ⚡️ مأموریتِ حاکمان و نخبگان اجتماعی، کاستن از «تقصیرهای شیعه» در معرفت‌الامام است. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «از ديرباز عده‌اي بوده‌اند که زود، افراد را متهم به غلو مي‌کرده‌اند. متأسفانه روشنفکرانی که مستضعف فکری و اهل تقصیر در مقامات اهل بیت(ع) هستند، از معرفت واقعی امام - که در روایات و زیارات آمده است - تعبیر به غلو می‌کنند. خیال می‌کنند اگر عقل و شهود را از سرپرستی امام بیرون ببرند، قلب و فکرشان راه درستی می‌رود. خیر! تحت ولایت ابلیس می‌رود! «هرکه گریزد ز خراجات شاه/ بارکش غول بیابان شود». اگر زیر چتر امیرالمؤمنین(ع) نرفتی، ابلیس هست؛ «وَ الَّذینَ كَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ». اگر قلبت را دست امیرالمؤمنین(ع) ندادی، شیطان نفوذ می‌کند و تاریکش می‌کند؛ مکاشفه هم داشته باشی، تاریک خواهد بود. اگر عقلت را دست امیرالمؤمنین(ع) ندادی، این عقل، رشید و خالص و شکوفا نمی‌شود. آیا این حرکت، می‌تواند رو به عصر ظهور باشد؟ همه قوای ما باید تحت ولایت امام برود. اصلاً مقتضای رسیدن به عصر ظهور این است که جامعه شیعه، درک و تحمل عمومی‌اش نسبت به امام افزایش پیدا کند و تقصیرهای شیعه کم بشود. باید انتظارات شیعه دائماً رشیدتر و خالص‌تر شود تا دنبال یک جامعه التقاطی نباشند. این، مأموریتِ حاکمان و نخبگان اجتماعی است.» (۱۳‌۹۷) ☑️ @mirbaqeri_ir
🎙صوت جلسات اول و دوم ، با کیفیت بهتر ⬇️⬇️
شرح اصول کافی ۱ .mp3
23.53M
🎧 استاد میرباقری | ، جلسه اول، ۵ آبان ۱۳‌۹۹ ⚡️ منزلت کتاب اصول کافی در بین موسوعه‌های روایی شیعه ⚡️ نکاتی درباره روش تحلیل و شرح روایات کتاب‌الحجة در جلسات ☑️ @mirbaqeri_ir
شرح اصول کافی ۲ .mp3
23.02M
🎧 استاد میرباقری | ، جلسه دوم، ۶ آبان ۱۳‌۹۹ ⚡️ توضیح عنوان «إضطرار إلی الحُجة» ⚡️ معنای اضطرار و معنای حجت و گسترۀ اضطرار به حجت ☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیت‌الله میرباقری
⚡️ بعضی از افرادی که مستضعفِ فکری و #اهل_تقصیر در مقامات اهل بیت(ع) هستند، از معرفت واقعی امام - که
⚡️ در طول تاریخ، عُمدتاً به دنبال بودیم اما بیشترِ ضربه‌ها را از خوردیم. 💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «غُلات، طوایف محدودی هستند که نظرشان واضِحُ‌البُطلان است. به نظر بنده، «تقصیری» که در حق ائمه اطهار(ع) صورت گرفته، ضَرَرَش کمتر از ضَرَرِ غُلات نیست. در طول تاریخ، بیشتر به دنبال غُلات بودیم و بیشترِ ضربه‌ها را از مُقَصّرین خوردیم. البته ریشه آن، اتفاقات بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) است که کسانی می‌خواستند مردم را از معصومین(ع) جدا کنند و برای آن‌ها بدل معرفی کنند. این جریان، به‌نسبتی در بین دوستان و مُحِبّین اهل‌بیت(ع) اثرگذار بوده و سببِ درست شدنِ طبقاتِ موازی شده است. لذا معصوم و کلام ایشان در نگاه بخشی از مؤمنین، در آن جایگاه حقیقی خودش قرار نگرفته است تا برای تربیت خودشان و برای برنامه‌ریزی اجتماعی‌شان از آن بهره ببرند.» (۱۳‌۹۷) ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ در عصر امام رضا(ع) گفتمان امامت و ولایت، به طور جدی در جامعه اسلامی رواج یافت. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «یکی از تغییرات جدی‌ که در عصر امام رضا(ع) واقع شد، این بود که گفتمان امامت و گفت وگو در باب ولایت ائمه معصومین(ع) به طور جدی در جامعه رواج یافت؛ و تقیه در موضوع ولایت نسبت به زمان‌های قبل برداشته شد؛ این موضوع را در احتجاجات آن حضرت می‌توان مشاهده کرد. از همین روست که اکثر معارف سنگین حول مقامات ائمه(ع) در دوره ایشان آشکار شد و زمینه‌ای پدید آمد تا معارف بیشتری در این حوزه، همچون زیارت جامعه کبیره و زیارت ، در زمان امام هادی(ع) بیان شود». ☑️ @mirbaqeri_ir
🔵 نکته‌هایی دربارۀ «غُلُوّ و تَقصیر» 📜 «غُلُو» و «تقصیر»، هر دو، تحریف شخصیت اهل بیت(ع) است. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3324 📜 اگر کسی قائل بشود به اینکه ائمه(ع)، خدا و اله هستند یا شریک خدا در خلق و در اداره عالم هستند، این غلو است. امامان نه اله‌اند، نه شریک‌اند؛ آنها و هستند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3325 📜 مقامات زیارت جامعه کبیره، در ذیل توحید قرار دارد. در فرازهای این زیارت، هیچ جمله غلو‌آمیزی وجود ندارد. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3326 📜 متن و ترجمه زیارت جامعه کبیره https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3330 📜 متن و ترجمه حدیث امام رضا(ع) درباره امامت https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3331 📜 بعضی از افرادی که مستضعفِ فکری و در مقامات اهل بیت(ع) هستند، از معرفت واقعی امام - که در روایات و زیارات آمده است - تعبیر به غلو می‌کنند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3333 📜 در طول تاریخ، عُمدتاً به دنبال بودیم اما بیشترِ ضربه‌ها را از خوردیم. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3337 📜 گفتمان امامت و ولایت، در عصر امام رضا(ع) به طور جدی در جامعه اسلامی رواج یافت. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3338
🔶 جلسه توسل هفتگی با سخنرانی حضرت استاد میرباقری با موضوع تفسیر سوره حجرات 🔹 این هفته، چهارشنبه ٧ آبان‌ماه، ساعت ١٧:٣٠ 🔹همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء 🔹 خیابان دورشهر، کوچه ۱۳، پلاک ۱ ☑️ @mirbaqeri_ir
شرح اصول کافی ۳ .mp3
12.59M
🎧 استاد میرباقری | ، جلسه سوم، ۷ آبان ۱۳‌۹۹ ⚡️ بررسی روایت اول «بَابُ الِاضْطِرَارِ إِلَى الْحُجَّة»: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهَ ع أَنَّهُ قَالَ لِلزِّنْدِيقِ الَّذِي سَأَلَهُ مِنْ أَيْنَ أَثْبَتَّ الْأَنْبِيَاءَ وَ الرُّسُلَ قَالَ إِنَّا لَمَّا أَثْبَتْنَا أَنَّ لَنَا خَالِقاً صَانِعاً مُتَعَالِياً عَنَّا وَ عَنْ جَمِيعِ مَا خَلَقَ وَ كَانَ ذَلِكَ الصَّانِعُ حَكِيماً مُتَعَالِياً لَمْ يَجُزْ أَنْ يُشَاهِدَهُ خَلْقُهُ وَ لَا يُلَامِسُوهُ فَيُبَاشِرَهُمْ وَ يُبَاشِرُوهُ وَ يُحَاجَّهُمْ وَ يُحَاجُّوهُ ثَبَتَ أَنَّ لَهُ سُفَرَاءَ فِي خَلْقِهِ يُعَبِّرُونَ عَنْهُ إِلَى خَلْقِهِ وَ عِبَادِهِ وَ يَدُلُّونَهُمْ عَلَى مَصَالِحِهِمْ وَ مَنَافِعِهِمْ وَ مَا بِهِ بَقَاؤُهُمْ وَ فِي تَرْكِهِ فَنَاؤُهُمْ- فَثَبَتَ الْآمِرُونَ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْحَكِيمِ الْعَلِيمِ فِي خَلْقِهِ وَ الْمُعَبِّرُونَ عَنْهُ جَلَّ وَ عَزَّ وَ هُمُ الْأَنْبِيَاءُ ع وَ صَفْوَتُهُ مِنْ خَلْقِهِ حُكَمَاءَ مُؤَدَّبِينَ بِالْحِكْمَةِ مَبْعُوثِينَ بِهَا غَيْرَ مُشَارِكِينَ لِلنَّاسِ عَلَى مُشَارَكَتِهِمْ لَهُمْ فِي الْخَلْقِ وَ التَّرْكِيبِ فِي شَيْ‏ءٍ مِنْ أَحْوَالِهِمْ مُؤَيَّدِينَ‏ مِنْ عِنْدِ الْحَكِيمِ الْعَلِيمِ بِالْحِكْمَةِ ثُمَّ ثَبَتَ ذَلِكَ فِي كُلِّ دَهْرٍ وَ زَمَانٍ مِمَّا أَتَتْ بِهِ الرُّسُلُ وَ الْأَنْبِيَاءُ مِنَ الدَّلَائِلِ وَ الْبَرَاهِينِ لِكَيْلَا تَخْلُوَ أَرْضُ اللَّهِ مِنْ حُجَّةٍ يَكُونُ مَعَهُ عِلْمٌ يَدُلُّ عَلَى صِدْقِ مَقَالَتِهِ وَ جَوَازِ عَدَالَتِهِ.» ☑️ @mirbaqeri_ir
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir
🌹 همزمان با ایام فرخندۀ میلاد پیامبر نور و رحمت 💥 فروش ویژۀ کتاب (سلوک با شفاعت نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله)، همراه با ◀️ لینک خرید مستقیم: https://ppng.ir/d/wWcU 📚 نشر تمدن نوین اسلامی 📱09104646212
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شمس نبوت .mp3
7.99M
🎧 استاد میرباقری | قطعۀ صوتی با عنوان «نبی‌اکرم(ص)، شمس کائنات» ✨ همه انبياء سرچشمۀ نور و هدايت هستند و قلوب مؤمنين امت، خودشان و عالم را روشن كردند، اما آن خورشيدي كه همۀ چراغ‌ها از او برافروخته شده، وجود مقدّس نبي‌اكرم(ص) هستند. «أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ وَ هُدَاةُ الْأَبْرَار». خود اخيار، نور و چراغ راه ديگران هستند ولی معصومين(ع) نور همه آنها هستند و نبي‌اكرم(ص) آن هستند كه «الَّذِي نُوِّرَتْ مِنْهُ الْأَنْوَارُ»‏؛ يعنی همه انوار ديگر از او شعاع گرفته‌اند و همه انوار الهی در ايشان متمثّل شده است. ☀️ به تعبير قرآن، نبي‌اكرم(ص) همه كائنات است؛ «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها». فرمود «وَ الشَّمْسِ»، وجود مقدس نبی‌اكرم(ص) است که پرتو اين شمس، آن دينی است كه خدای متعال به نبی اكرم(ص) داده‌اند. با دين و ولايت حضرت است كه همۀ كائنات روشن می‌شوند. هيچ كسی به حقيقت آن شمس راه ندارد الا خُلّص از اولياء، و بقيه به پرتو اين شمس و شعاع اين شمس راه دارند؛ كمااينكه امام رضا(ع) در آن حديث نورانی فرمود: «الْإِمَامُ كَالشَّمْسِ الطَّالِعَةِ الْمُجَلِّلَةِ بِنُورِهَا لِلْعَالَمِ وَ هِيَ فِي الْأُفُقِ بِحَيْثُ لَا تَنَالُهَا الْأَيْدِي وَ الْأَبْصَار»؛ نه دست‌ها به آن خورشيد در افق می‌رسد و نه چشم‌ها می‌تواند آن را شكار كند، آنچه به ما می‌رسد پرتويی از آن خورشيد و شمس حقيقی است. ☑️ @mirbaqeri_ir
ثَقَلین، میراث نبی اکرم ص .mp3
11.15M
🎧 استاد میرباقری | قطعۀ صوتی با عنوان «ثقلین، میراث نبی‌اکرم (صلی ‌الله علیه و آله)» ⚡️ نبی‌اكرم (ص) دو حقيقت را با خودشان آورده‌اند؛ اول، كتاب خداست و دیگری وجود مقدس معصومين (علیهم‌السلام). ⚡️ سرچشمه حيات، كه ولايت امام(ع) است، با نبي‌اكرم(ص) تنزّل پيدا كرده است؛ «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِينِ الْحَقِّ»، خدای متعال اين پيامبر را با دو چيز فرستاده است: يكی، هدايت كه شايد در اينجا قرآن است («ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ»)، و دوم، دين‌الحق است. دين‌الحق را حضرت در كافی شريف تفسير كرده و فرموده‌اند: «هُوَ الَّذِي أَمَرَ رَسُولَهُ بِالْوَلَايَةِ لِوَصِيِّهِ وَ الْوَلَايَةُ هِيَ دِينُ الْحَق»؛‏ پروردگار پيامبر گرامی(ص) را دستور داد كه ولايت اميرالمؤمنين (ع) را بياورد و به دست مردم برساند؛ سپس فرمود: همين ولايت، دين حقّ است. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مکتب جبهه‌سازی .MP3
3.88M
🎧 استاد میرباقری | قطعۀ صوتی با عنوان «مکتب جبهه‌سازی» (۱۳۹۸) 🔍 «جبهه‌سازی» سطوح مختلف و وسیعی دارد و «شیعیان، مسلمانان، مسیحیان، موحدان و حتی مستضعفان و احرار عالَم» را پوشش می‌دهد («مَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَان»). 🔍 ما برای جبهه‌سازیِ جهانی، به «مکتب واحدِ جبهه‌سازی» داریم که بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) شکل می‌گیرد. مکتب جبهه‌سازی به‌معنای تقلیلِ ایدئولوژیِ توحیدی و ایجاد تکثر در پایگاه حقانیت نیست، بلکه ذیل مکتب اهل بیت(ع)، دیگران را جانمایی می‌کند و شبکه درست می‌کند. 🔍 جبهه‌سازی بر مبنای «همدلی، همفکری و همکاری» اتفاق می‌افتد. ☑️ @mirbaqeri_ir